Sygate werkt, alleen IE nog niet...

Pagina: 1
Acties:

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 12:55
Ik heb zojuist sygate home network geinstalleerd, en nu heb ik alles ingesteld (lekker simpel :P )

ik kan vanaf de client connecten, via de server, de server reageert dan ook en maakt verbinding, zoals het hoort.

Maar als ik dan IE opstart werkt het nog niet, ik denk dat ik ergens in IE wat moet instellen, maar in de sygate help kon ik nix vinden.

Ik heb bij IE geen LAN-Instellingen (wel geprobeerd om proxy-configuratie automatisch te verkrijgen, maar dat hielp niet)

Ik heb IE ook vertelt om nooit een dial-up connectie te kiezen.

O ja, de client is 98SE, en de server XP Pro, :)

Kan iemand me vertellen wat te doen??

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Wat voor internet verbinding heb je? Ik zou iig de Wizard Internet-verbinding nog eens runnen, en dan dus 'verbinding maken via LAN-netwerk' kiezen, en lijkt mij dus wel 'automagisch proxy-instellingen detecteren' aanvinken. Ligt er aan of je bijv kabel internet hebt, maar ik denk dat dat wel moet! Donder alle andere inbel verbindingen uit het tabblad 'verbindingen' in IE.
Doet MSN of ICQ oid het wel? Dan is het zeker een probleem met IE... Succes!

• Solomon
Op zondag 03 maart 2002 12:16 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Wat voor internet verbinding heb je? Ik zou iig de Wizard Internet-verbinding nog eens runnen, en dan dus 'verbinding maken via LAN-netwerk' kiezen, en lijkt mij dus wel 'automagisch proxy-instellingen detecteren' aanvinken. Ligt er aan of je bijv kabel internet hebt, maar ik denk dat dat wel moet! Donder alle andere inbel verbindingen uit het tabblad 'verbindingen' in IE.
Doet MSN of ICQ oid het wel? Dan is het zeker een probleem met IE... Succes!
Ik heb een dial-up ISDN verbinding, ik zal het allemaal eens gaan testen...

• Solomon
ok, MSN werkt niet, als ik die IE wizard doe, met proxy-instellingen zoeken, werktie ook nog niet, ook niet als ik alle andere verbindingen eruit kick...... ;(

Misschien kan ik handmatig een proxyserver instellen, maar dan moet ik de proxyinstellingen van sygate weten, en dat staat dus niet in de help...

• Solomon
Op zondag 03 maart 2002 12:20 schreef lill_cuz het volgende:
heb je realtek nics?

zoja, http://www.sygate.com/support/technotes/sg_sa/SGTS025.htm
ja :D

Thx voor de tip :) ben hem nu aan het downloaden :P

• Solomon
Heb nu op beide systemen build 805d staan, die nieuwe, maar hij werkt nog steeds niet ;(

[edit]
hij heeft de client een static IP gegeven, is dit de bedoeling???

[edit2]
ook met het zelf zoeken van een IP werktie niet ;(

• Solomon
Ik ben nu winproxy aan het downloaden, kan iemand me vertellen of dit erg moeilijk te installeren is??

Ben bezwel n00b op dit gebied :P

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

Phydomir

Dennis

tip: installeer win 2k of xp en zet internet connection sharing aan. client op automatisch een ip adres opvragen en klaar is kees :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Solomon
Op zondag 03 maart 2002 16:05 schreef Phydomir het volgende:
tip: installeer win 2k of xp en zet internet connection sharing aan. client op automatisch een ip adres opvragen en klaar is kees :D
Thx, ik heb ics eens geprobeerd, maar dat werkte om de een of andere vage reden niet, maar nu werkt alles naar believen met WinProxy.

[edit]
lamaar

probleem opgelost :)

• Solomon
probleem opgelost, dacht ik ;(

nadat ik de computer opnieuw opstartte werkte de file-sharing niet meer, ik ben er nu achter, dat als ik geen static ip instel, de file-sharing niet werkt, maar winproxy wel, als ik een static ip wil instellen, werkt de file-sharing wel, maar dan moet ik volgens winproxy nog meer dingen instellen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
   * Specify an IP addresses from 192.168.0.1 through
     192.168.0.255, excluding 192.168.0.1

* Specify a subnet mask of 255.255.255.0.

* Set the GATEWAY to 192.168.0.1.    *** IMPORTANT ***

* Give each computer a unique name on your network.

* Select an appropriate domain name that will not
     conflict with names used on the Internet.

* If you are using other internal DNS servers, not 
     recognized by WinProxy, then those should 
     also be added to the DNS list on your client computers. 

* Leave all other TCP/IP settings blank, unless your 
     particular situation requires specific values.

Tot en met het specificeren van een unieke naam voor iedere PC op mn netwerk snap ik het, maar waar moet ik dan die domain name instellen, en wat moet ik daar instellen.

En worden bij mijn isdn adapter ook nog andere interne dns servers gebruikt, zoals verteld in de eenderlaatste stap???
Ik snap er helemaal geen kl*te meer van ;(

Verwijderd

ok ping op je server www.pagina.nl
door in een dos venster: ping www.pagina.nl te typen gevolgt door enter
zet dat ip nummer in je IE op de client...

werkt dat wel ?

zo niet, dan ligt het aan de DNS instellingen op de server of client

peter

• Solomon
Ik heb dit zojuist getest met alleen de ip ingesteld,

dan vindie die ip dus niet, dus dan zou het ook niet alleen aan de dns kunnen liggen, toch?

• Solomon
Ff alles op een rijtje, het is dus zo dat de client pc geen vast IP mag hebben, anders werkt Winproxy niet.

Maar als ik geen vast IP neem, werkt mn file-sharing niet, en de printer dus ook niet, en dat heb ik dus ook echt nodig.

Kan ik hier misschien iets aan doen, zodat ik geen vaste IP's neem maar dat de file-sharing toch werkt :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Graag het EDIT knopje gebruiken als je nieuwe info hebt, schoppen is nl. erg irritant.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Je moet bij de eigenschappen van het TCP/IP-protocol waarvan je netwerkkaart gebruikt maakt, onder het tabblad dns-configuratie oid, het ip van de dns-server van je provider invullen. Om deze te weten te komen moet je ff bellen met je provider of zoeken op www.google.com ofzo.

Misschien vraagt IE als je hem opent, nadat je hebt gereboot met je nieuwe instellingen, of hij offline moet werken. Klik gewoon op nogmaals en in principe moet hij het gewoon doen.

• Solomon
Op maandag 04 maart 2002 16:32 schreef Shrimp het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Je moet bij de eigenschappen van het TCP/IP-protocol waarvan je netwerkkaart gebruikt maakt, onder het tabblad dns-configuratie oid, het ip van de dns-server van je provider invullen. Om deze te weten te komen moet je ff bellen met je provider of zoeken op www.google.com ofzo.

Misschien vraagt IE als je hem opent, nadat je hebt gereboot met je nieuwe instellingen, of hij offline moet werken. Klik gewoon op nogmaals en in principe moet hij het gewoon doen.
Bedankt voor de tip, ik kon hun DNS niet vinden, maar ik heb ze een mailtje gestuurd.

Kun je me misschien ook vertellen wat ik bij de rest van de vakjes in het dns scherm moet invullen??

[edit]

ik heb duz een lijsje met dns servers gevonden, maar hoe moet ik die p'cies invullen, en wat moet ik bovenaan bij domein en host invullen, nogmaals, ik ben een n00b :P

bij de weg, de (dynamische) dns servers zijn:

195.129.12.83
195.129.12.76
195.129.12.114
195.129.12.115
195.129.12.122
195.129.12.123

• Solomon
Nu (na 2 dagen) vind ik dat ik mn topic wel ff omhoog mag trappen hoor, mn vraag is nog steeds niet beantwoordt....

[edit]
Ok, nu doetiet weer, ook na een re-start, deze keer met sygate, dns server is de ip van host-pc, enne, we zullen zien oftie het blijft doen :P

Pagina: 1