Toon posts:

SL45 -> SL45i Firmware V49

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik versie 49 van de sl45 update kan downloaden? Ik kan tot nu toe alleen versie 43 vinden en die schijnt nogal buggy te zijn.

Verwijderd

http://www.crackingworld.de/gsmfree/Siemens/flashen/flashsl45/sl45_49.zip

Ik heb ook een SL45 en ik heb deze software gebruikt. Werkt perfect. :D

Gebruiksaanwijzing: Je start het programma op. Klik op serial config. Baud zet je op 57600, Com 1 aanklikken, als je een syncstation gebruikt, syncstation aanvinken en dan op OK. Pre-check en post-check aanvinken. Start klikken en daarna snel telefoon aanzetten. Als het goed is begint er nu een balk te lopen met de tijd. FF 6 minuten wachten en tadaa je hebt een SL45 met Firmware versie 49, oftwel een Sl45i. :7

Die Java applications zijn echt perfect. Beltonen klinken ook beter. Je kunt beter deze firmware gebruiken dan versie 43, die is nogal buggie. Ik heb geen problemen met versie 49.

Verwijderd

Oww, ja nog iets heeeeeeel belangrijks je simlock komt weer terug als je de firmware update. |:(

Verwijderd

hmmm, die link die doet het niet.....wil wel graag die update hebben :)

plz help *D

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 10:19
Ik heb ook de siemens SL45.

Dus als ik het goed begrijp als ik die update doet dan heb ik de sl45i ????

Maar volgens mij komen er dan een aantal dingen bij kijken:

- Garantie geldt dan niet meer (lijkt mij)

- Wat gebeurd er als de update niet werkt ??

- Waar haal ik die update vandaan (link schijnt niet te werken).

- En hoe zit het met die simlock (die schijnt er weer op te komen) ??

Zou wel willen updaten maar hoe zit het met de consequenties ??

Verwijderd

- Garantie ben je kwijt :D
- Simlock schijnt inderdaad weer terug te komen, maar voor zover ik weet worden SL45's alleen met abonnement verkocht in nederland wat betekent dat haast niemand hier last van zal hebben
- als de flash mislukt heb je best kans dat je je gsm niet meer kan gebruiken

ik heb zelf gewoon de gok gewaagd en ben er heel blij mee. het werkt voor mij al een paar maanden perfect. en dat de link niet werkt: ach, er zijn genoeg plaatsen waar deze firmware te vinden is ;)

• Stylisimo
Hmm.

Het leuke is dat ik over een maand mijn abo is afgelopen dus kan ik weer een nieuwe telefoon kopen. HAHA >:)

Daarom ga ik denk ik de gok niet nemen is mij te riskant.

Misschien als ik het toestel niet kwijt raak dat ik het dan ga proberen maar dat ziet ik nog wel.

Verder lijkt het me sterk dat mijn telefoon dan ineens JAVA ondersteunt, maar ja als jullie dat zeggen dan geloof ik dat.

Ik vind het trouwens raar dat Siemens dan een nieuwe telefoon uitbrengt. Terwijl je met die update de zelfde telefoon hebt.

Waarom maken ze die update niet officiel ??

lijkt mij goedkoper voor Siemens.

• Stylisimo
Correctie op mijn eigen post.

Heb net Siemens gebeld, het is mogelijk om bij siemens je sl45 te laten upgraden naar de sl45i. Het kost 59,50 euro. De enigte plek waar het gedaan kan worden is in zoetemeer en duurt 2 a 4 weken.

Ik ga het wel doen.

ten eerste ik ben een java programmeur >:)

ten tweede schijn ik dan een nieuwe cassing te krijgen. (de mijne is nu een beetje beschadigd)

zo heb je een nieuwe telefoon voor maar 59,50 euro >:)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 12:57
Op dinsdag 26 maart 2002 14:45 schreef Dani2001 het volgende:
Correctie op mijn eigen post.

Heb net Siemens gebeld, het is mogelijk om bij siemens je sl45 te laten upgraden naar de sl45i. Het kost 59,50 euro. De enigte plek waar het gedaan kan worden is in zoetemeer en duurt 2 a 4 weken.

Ik ga het wel doen.

ten eerste ik ben een java programmeur >:)

ten tweede schijn ik dan een nieuwe cassing te krijgen. (de mijne is nu een beetje beschadigd)

zo heb je een nieuwe telefoon voor maar 59,50 euro >:)
Huh?
Nieuwe casing? Hoe komen ze daar bij?
Want de mijne heeft ook wat beschadigingen er op zitten!

Vertel vertel!

American Express vraagbaak

Verwijderd

Klopt. Je krijgt de nieuwe firmware en 'n nieuwe case heb ik gehoord, maar voor zo'n bedrag doe ik 't zelf wel :)

• Stylisimo
Als ik alleen voor de software mijn sl45 zou laten ombouwen zou ik het niet doen, maar mijn sl45 casing is een beetje beschadigd, niet erg maar een beetje "lakschade" :( dus als ik ook een nieuwe casing krijg doe ik het wel. :)

Beta sl45i firmware

Verwijderd

jep dan isset misschien wel de moeite...
overigens is het ook een aanrader om de antenne van je SL45 af te modden :D zie hiervoor dit topic :D

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 12:57
Op dinsdag 26 maart 2002 15:23 schreef Dani2001 het volgende:
Als ik alleen voor de software mijn sl45 zou laten ombouwen zou ik het niet doen, maar mijn sl45 casing is een beetje beschadigd, niet erg maar een beetje "lakschade" :( dus als ik ook een nieuwe casing krijg doe ik het wel. :)

Beta sl45i firmware
Nou, voor 60 euro wil ik wel een nieuwe case!
Die van mij heeft ook wat lakschade.
Maar is het een totaal nieuwe case of alleen een frontje?

En hoe zit het met dat uploaden van die software, ben mijn braket met MCC namelijk ook kwijt geraakt :( .
Krijg je die er ook bij voor dat geld :9

American Express vraagbaak

• Stylisimo
volgens dit Topic (2de post) krijg je er een front en back cover dus lijkt mij helemaal.

Op mijn back cover zit een sticker waar sl45 op staat en dat gaat er lijkt mij ook af.

En die braket (denk dat je de cradle bedoeld) en de MMC zitten niet bij de prijs in begrepen helaas. maar hoe kan je dat ding nou kwijt raken ? |:(

• Stylisimo
Dat antenne gedoe lijkt mij helemaal niets, ik vind hem er dan stom uitzien. Oke hij ziet er nou ook niet helemaal top uit.

en wat dachten jullie hiervan.

Die nieuwe ledjes lijken me ook wel een aardig vernieuwende verandering. >:)

• Stylisimo
heeft iemand het al geprobeerd met die ledjes ??

lijkt me wel leuk om te doen. Maar ook weer risico vol.

Ik ga mijn sl45 maar eerst even laten ombouwen naar een sl45i dan zien we wel weer verder. >:)

Verwijderd

hehe die kleurtjes lijkt me niks, is mij te link :)
overigens moet je bij 't wegmodden van de antenne natuurlijk niet dat gare blauwe kleurtje gebruiken dat ze op die site gekozen hebben.. dat is inderdaad niks. maar als je 't netjes grijs maakt is het volgens mij wel chic.
Ik moet nog iets kopen om dat gat op te vullen en dan moet ik de boel ff vervuh.. zal wel pix plaatsen als dat voor elkaar is.
Met bracket bedoeltie waarschijnlijk 't plasticje dat om de MMC heenzit. Deze kan je los kopen bij handyman-shop.de
en kijk daar ook 's naar de accu/dubbellader combinatie.. vrij voordelig en natuurlijk erg handig

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 17:02 schreef Dani2001 het volgende:
Ik ga mijn sl45 maar eerst even laten ombouwen naar een sl45i dan zien we wel weer verder. >:)
Misschien ook nog een antenne mod eroverheen? zonder antenne is die telefoon echt :9~ en als je dan ook nog blauwe ledjes erin gaat zetten :7

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 23:43 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Misschien ook nog een antenne mod eroverheen? zonder antenne is die telefoon echt :9~ en als je dan ook nog blauwe ledjes erin gaat zetten :7
jaja dat is zeker vet kijk hier maar voor blauwe leds :7
http://awlogo.de/images/grafik/grf-blau2.jpg

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:07
ik weet dat deze topic alweer een tijdje terug is..mja..

ik heb firmware gedownt...nu wil ik het proberen..maar ik heb een gare accu..soms houd ie het vol..soms niet..
zou ik het kunnen proberen? als de update mislukt..kan ik hem dan alsnog naar siemens zoetermeer sturen?
hoe groot schatten jullie de kans dat een simpele gozer zoals ik dit kan :)? (van een schaal van 1 op 10) :D

blauwe led's zelf inbouwen..appeltje eitje? of nog best tricky..?

ehhhh..HOI

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:07
niemand?

ehhhh..HOI

Pagina: 1