Nieuw forum: Netwerken?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:23

afterburn

No more...

Topicstarter
Gezien de hoeveelheid netwerk gerelateerde vragen in de diverse forums, zou het misschien een goed idee zijn om een nieuw forum te starten voor deze problemen. Maakt zaken een stuk overzichtelijker. Ik wil me ook wel als vrijwilliger aanmelden om deze te moderaten als het zo ver zou komen.

-AB-

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik denk dat netwerk-gevallen best in Hardware-Algemeen kunnen blijven zitten.
Het is af en toe een kleine explosie van dergelijke vragen, maar dat heb je ook met systeemsamenstellingen, CD-branders, kasten...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die discussie is vaker geweest. Check ook dit topic : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/35109 (uit maart dit jaar).

Virussen? Scan ze hier!

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Uit die andere thread komt dus ook boven dat er wel degelijk animo voor is. Ook is het niet zo dat het af en toe groepjes posts zijn over netwerken, maar er zijn altijd actieve threads die betrekking hebben over netwerken actief in verschillende forums.

Ook is netwerken geen hardware, maar hardware, software en al het andere wat je erbij kan bedenken.

Voor mij persoonlijk is het het onderdeel waar ik het meeste van weet, ook ivm mn werk, maar ik heb ook niet altijd zin om 5 forums door te worstelen om de netwerk threads eruit te vissen en de mensen te helpen.

Computer specs

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Ik sta geheel achter een apart forum voor n(i)etwerken. Want de verwarring is zelfs al tot in deze draad doorgelopen.
Kaj. merkt op dat hij deze problemen het best onder Hard-Ware vindt vallen. Toch wordt het merendeel van de de netwerk problemen veroorzaakt, door (verkeerde) instellingen in het NOS. Die problemen vindt je dus weer terug in Operating Systems.

Aan de ene kant is een extra forum weer een extra optie om je vraag verkeerd te posten. Maar het forum netwerken zal op zich ook een heleboel onduidelijkheid wegnemen.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Netwerken is ZEKER niet alleen een zaak van hardware alleen. Ik denk dat het terrein van netwerken wel zo groot en gecompliceerd is dat het best een eigen forum verdiend.

Ik stem voor...

(ik was weer net te laat....:(;))

• zomertje
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Ik heb hier ook al eens een discussie over gehad. De vraag is inderdaad waar de vragen thuishoren :P , ik zie er veel bij de OS'sen staan. Maar t kan ook goed bij Hardware geplaatst worden. Ik ben een voorstander van een Netwerk forum. (Mede omdat ik het zelf interessante materie vind :) )

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Internet is ook een netwerk. Daar komen er ook vragen over.

Maybe: Internet, Telefonie & Netwerken?

Of wil ik nou weer teveel in 1 hokje stoppen?

• Kees
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
lijkt me dat een niuew forum idd wel op zijn plaats is: naast general chat, harde ware, softe warez, devschuur, trash & LA nog zoiets als w.v.t.t.k. (wat verder ter tafel kwam :P)
hierin komen dan Internet & telefonie, DPC en Netwerken.
(internet hier gaat voornamelijk over welke sites zijn leuk / betalen goed e.d. is ook niet helemaal Gen. Chat, net zoals DPC, is ook niet echt Gen. Chat, en netwerken kan eig niet bij internet in want de materie lijkt misschien wel op elkaar maar de vragen zijn compleet anders....)

omdat Genchat nu zo leeg is kan het onzinforum daar misschien wel in? (..)

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Misschien voor de adjes hiero en overbodig, maar voorlopig is het wel zo dat dit topic dus al 2 keer aangesneden is, en beide keren is er vanuit de users unaniem aangegeven dat er behoefte aan is. Als die behoefte er kennelijk is, waarom moeilijk doen en niet gewoon dit toevoegen?

Computer specs

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:37

collin

Who da man !!

Mee eens, ik ben ook in me 1tje unaniem voor een apart netwerkforum :) Daar zal ik dan erg vaak te vinden zijn ipv het doorspitten van diverse fora..

Mijn iRacing profiel

• RvdH
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik vind het bestwel bij het forum "Internet" horen, misschien dat een verandering in de titel naar "Internet, netwerken & Telefonie" een oplossing is..

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Rick, iedereen vindt, dat netwerken bij telefonie, operating systems of hardware horen. Alleen iedereen ziet dat weer op zijn eigen manier. En het is ook nog probleem afhankelijk.
Maar wat 'wij' het liefst zien is een aparte groep voor het onderwerp netwerk. Natuurlijk is de kans groot, dat mensen gaan/blijven posten in hardware of een ander forum, maar als die hard netwerker, zou ik toch het eerst naar het forum netwerken gaan.

Hmmmm, in mijn hoofd klonk ik een stuk overtuigender... :'(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Neuhj. Rick, dan moet Internet en Telefonie namenlijk naar een andere topicgroep toe!

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Kunnen we hier uitsluitsel over krijgen van de verantwoordelijke personen, ipv het te laten doodbloeden?

Computer specs

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik vind een apart forum ook een goed id. Als men dat toch niet wil is renamen idd mischien een oplossing om het een beetje ordelijk te houden.

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Fuck it. Waarom doen we de moeite om dingen voor te stellen, als de admins te lui zijn of zich te groot voelen om serieus te reageren en een fatsoenlijk antwoord te schrijven waardoor het gepeupel weet waar ze aan te zijn. Ik leef me wel uit op een van de honderden andere forums die er zijn te vinden op het net.

Computer specs

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
* Arjen heeft zojuist het forum aangemaakt... Veel plezier. :)3

Verwijderd

Kijk! afterburn weet hoe het moet!! ;)

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Woah.. dit is wel de laatste reactie die ik verwacht op een troll post. Maaruh... Arjen? Bedankt :)

Computer specs

Pagina: 1