Toon posts:

Geluidskaart werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn pc heb opgewaardeerd -> abit kt7 + duron 650, werkt mijn geluidskaart niet meer...krijg alleen nog maar vastlopers als dat "luidsprekertje" rechtsonder wordt geladen...nieuwe drivers helpt ook niet..en een ander pci slot maakt ook niks uit...Is dit een Irq probleem? en hoe los ik dat op?

geluidskaart is een terratec xlerate pro..kleurenkaart een tnt riva 32 mb, plus nog 2 netwerkkaartjes en een tv kaart( hangt er nog niet in)

hoe los ik dit op?

bedankt

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
kijk even of je geluidskaart een eigen irq heeft...
probeer hem eens een ander te geven...
stekkertje controleren..

loading...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

Diamon

The Weird One

Lijkt mij een IRQ probleempje.
Aangezien je ook 2 netwerkkaarten er in hebt zitten.
Trek alle niet benodigde kaarten er uit (deïnstalleren), en hou dus alleen je Video en Geluidskaart over.

Nu heb je in iedergeval geen IRQ problemen meer.

And The Only One

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

...of wijs in je BIOS onder PNP setup een vrij IRQ toe aan het slot waarin de kaart in kwestie zit.

Byteripper.

Verwijderd

'k zeg het niet weer, maar bij Athlon (Duron, T'bird) planken kan je het beste PnP OS op No (default) laten staan.

Verwijderd

'k zeg het niet weer, maar bij Athlon (Duron, T'bird) planken kan je het beste PnP OS op No (default) laten staan.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 21:56

Robert

You have your answer..

Hmz..ik begin vermoedens over dat kt7 plankje te krijgen :(

Zie ook een posting van mij hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/42678

Ik heb ook een probleem met een Aureal A3d kaartje..ziet er naar uit dat ik een SBkaart moet gaan kopen
/me vindt dat NIET leuk

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Pagina: 1