superonstabiel: KT7+thunderbird800

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 21:56

Robert

You have your answer..

Topicstarter
???
Ik breek mij het hoofd over het volgende:

Ik heb een pc met de volgende onderdelen:

300 watt voeding
KT7 raid
Thunderbird 800mhz
Matrox Millenium G400 dualhead+2 monitoren (duh ;) )
Coolermaster DP5-5F51

Nu doet hij het opzich wel..

Maar zodra ik ook maar 1 multimediading probeer, bv een .mpg .mp3 filetje of Unreal Tournament/Quake enz dan loopt hij 3 van de 4 keer keihard vast.
Waar kan dat nu eigenlijk aan liggen ?
Als ik in het bios kijk naar de temp:

42-52 graden procc en 22-30 graden kast(open)

Dit zijn geen extreme temperaturen voor een thunderbird zonder overclocking alhoewel aan de hoge kant.

Ik kan me voorstellen dat de cpu wel flink wat warmer word tijdens belasting maar dat kan toch niet zo enorm oplopen tot onstabiele temp. ?

Chrome orbs/Alpha's zijn ook allemaal uitverkocht voorlopig :( dus niet veel kans op verbetering he ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:39
Hoe looptie vast?
Stopt het beeld en herhaald het geluid steeds een stukje?
Dat probleem heb ik namelijk ook met m'n Athlon 600. Ik ga hem binnekort weer eens naar MyCom brengen en dan mogen ze leuk alles vervangen. Ik denk persoonlijk dat het aan de videokaart (Geforce DDR) ligt, maar het kan natuurlijk ook de athlon o.i.d. zijn.

De oplossing is mij dus ook niet bekent

Verwijderd

Er zijn een paar opties:

-Voltage verhogen
-Chipset settings op Normal zetten ipv Optimal in je BIOS
-Checken of je koeler goed contact maakt(ik heb ook die Coolermaster op mn 900@1060 en ik heb er geen probs mee.

Verwijderd

Lijkt me heel sterk dat t aan de GeForce DDR ligt. Probeer iig alle nieuwste drivertjes te installeren voor al je apparaten. En ook t nieuwste BIOS helpt meestal.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
umh dat vastlopen gebeurt zo:

tralala...BENG vast..dan is ie gewoon vast als een huis...zegt niks meer doet niks meer reageert niet meer.

Ik zal de chipset ffe op normal zetten kijken of dat helpt

Het voltage had ik al een heel klein ietsie pietsie verhoogt maar daar ga ik nog ffe aan prutsen denk ik.

de Koeler maakt opzich denk ik wel goed contact alleen er zat zo'n groen plastic? stickertje aan de onderkant dat een beetje eromheen gesmolten is ik neem aan dat dat als een soort koelpasta dient ofzo ? Ik had het anyway nog nooit gezien

En ik zal idd nog ffe andere drivers voor van alles en nog wat proberen :)
't bios is hartstikke nieuw net als het mobo dus ik neem aan dat ik dat niet up hoef te daten.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Dr is al een nieuw BIOS voor de KT7.

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Slik, ik heb ook net precies dezelfde combinatie besteld...

Weet iemand misschien welke generatie KT7's dit ouwe biosje heeft?

Kun je de bios dan nog gewoon flashen of moet je perse hot-flashen?

Great minds think in parallel gutters.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

misschien staan hier nog ideeen in?
http://www.sko-web.f2s.com/Pub/C'T-articles/C'T_9-2000-Stabiel_athlon_systeem.zip

Dit heb ik gescand uit de nieuwste C't.. (september 2000) 2.2 MB

staan wel interessante dingen in iig.

suc6

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
paar uur verder:

Bios geflashed naar UL laatste versie.
Alle instellingen die er in dat bios zitten een paar keer veranderd.
core voltage tot 1.850 gehad..geen results
(Ik ga nu alle kaarten op de matrox na eruit halen kijken of dat werkt)
Quake3 geinstalleerd :) (niet dat ik dat kan spelen maar goed...)

Resultaat:
Kleine verbeteringen, ik kan nu tandenknagend een mpg filetje tot het eind kijken meestal....maar vooral Harde crashes als ik wat multimediagedoe probeer :(

HOE KAN DIT ?? ik heb nog nooit in mijn leven zo'n onstabiel systeem gezien ongelooflijk...ik sta op het punt de intelfreaks te geloven over die instabiliteit :(

Zou het nu eigenlijk helpen om een chrome orb erop te zetten ?

• Shemez
  • Laatst online: 15-04 13:17
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>de Koeler maakt opzich denk ik wel goed contact alleen er zat zo'n groen plastic? stickertje aan de onderkant dat een beetje eromheen gesmolten is ik neem aan dat dat als een soort koelpasta dient ofzo ? Ik had het anyway nog nooit gezien[/quote]ehmm... is dat niet het bescherm velletje dat op de hittegeleidende pasta zit als je een koeler koopt? Dan moet je dat er HEEL SNEL afhalen!

• fv
  • Laatst online: 26-08 13:13

fv

-------------------> hiero

Ik heb ook zo'n heatsink gehad met een groene koelpasta. Het is gewoon iets anders dan de normale witte of grijze koelpasta (deze is meer vloeibaar). Het heeft bij mij prima gewerkt (enkle weken) totdat ik ging OC'en en maar een wat grotere heatsink heb gekocht (Alpha dual fan). Het groene spul is gewoon goed en gaat vloeien als het warm wordt. Volgens mij kan het daar niet aan liggen.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
hmz dus dat groene koelpasta? is gewoon goed ? Ik dacht dat dat eigenlijk meestal in zakjes of spuitjes geleverd werd maar ja...:)

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
okay...na een hele ochtend van proberen ben ik er achter gekomen:

Het is de GELUIDSKAART !!!!
Zodra ik die eruit pleur loopt ie megastabiel :)

Dit was geen echt goedkope geluidskaart het is een Aureal vortex2 sq pci voor heerlijk a3d sound.

Kan ik hier iets aan veranderen door bv verhogen van i/o voltage oid ? Ik ga nl. niet zomaar ffe een nieuwe geluidskaart kopen dit is nl. hele mooie :(

Verwijderd

probber die geluidskaart eens in een ander pci slot, andere irq

Verwijderd

Veel geluidskaarten geven probs met de KT7

aan te raden is om alleen geluidskaarten te gebruiken uit de Soundblaster lijn..

Als ik jouw was zou ik proberen om deze proberen om te ruilen tegen een SB Live!

Die heb ik ook op mn KT7 hangen en dat werkt perfect !

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ruilen ?

Denk niet dat dat gaat, heb hem een maand of 2 terug gekocht bij Comptechworld.nl . Maar goed..niet geschoten altijd mis :)
Kijk wel ffe of ik nog een geinterreseerde kan vinden zonder KT7 want het is een heel goed kaartje. Hoop dan 100,- minstens te krijgen eigenlijk want hij is nog zo goed als nieuw.

Het is in ieder geval een probleem wat ik niet denk op te gaan lossen want ander pci slot of irq's en alles wat ik verder heb geprobeers was zinloos en maakte het eerder erger dan beter :(

Pagina: 1