Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Stopt het beeld en herhaald het geluid steeds een stukje?
Dat probleem heb ik namelijk ook met m'n Athlon 600. Ik ga hem binnekort weer eens naar MyCom brengen en dan mogen ze leuk alles vervangen. Ik denk persoonlijk dat het aan de videokaart (Geforce DDR) ligt, maar het kan natuurlijk ook de athlon o.i.d. zijn.
De oplossing is mij dus ook niet bekent
Verwijderd
-Voltage verhogen
-Chipset settings op Normal zetten ipv Optimal in je BIOS
-Checken of je koeler goed contact maakt(ik heb ook die Coolermaster op mn 900@1060 en ik heb er geen probs mee.
tralala...BENG vast..dan is ie gewoon vast als een huis...zegt niks meer doet niks meer reageert niet meer.
Ik zal de chipset ffe op normal zetten kijken of dat helpt
Het voltage had ik al een heel klein ietsie pietsie verhoogt maar daar ga ik nog ffe aan prutsen denk ik.
de Koeler maakt opzich denk ik wel goed contact alleen er zat zo'n groen plastic? stickertje aan de onderkant dat een beetje eromheen gesmolten is ik neem aan dat dat als een soort koelpasta dient ofzo ? Ik had het anyway nog nooit gezien
En ik zal idd nog ffe andere drivers voor van alles en nog wat proberen
't bios is hartstikke nieuw net als het mobo dus ik neem aan dat ik dat niet up hoef te daten.
Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS
Weet iemand misschien welke generatie KT7's dit ouwe biosje heeft?
Kun je de bios dan nog gewoon flashen of moet je perse hot-flashen?
Great minds think in parallel gutters.
http://www.sko-web.f2s.com/Pub/C'T-articles/C'T_9-2000-Stabiel_athlon_systeem.zip
Dit heb ik gescand uit de nieuwste C't.. (september 2000) 2.2 MB
staan wel interessante dingen in iig.
suc6
Bios geflashed naar UL laatste versie.
Alle instellingen die er in dat bios zitten een paar keer veranderd.
core voltage tot 1.850 gehad..geen results
(Ik ga nu alle kaarten op de matrox na eruit halen kijken of dat werkt)
Quake3 geinstalleerd
Resultaat:
Kleine verbeteringen, ik kan nu tandenknagend een mpg filetje tot het eind kijken meestal....maar vooral Harde crashes als ik wat multimediagedoe probeer
HOE KAN DIT ?? ik heb nog nooit in mijn leven zo'n onstabiel systeem gezien ongelooflijk...ik sta op het punt de intelfreaks te geloven over die instabiliteit
Zou het nu eigenlijk helpen om een chrome orb erop te zetten ?
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Het is de GELUIDSKAART !!!!
Zodra ik die eruit pleur loopt ie megastabiel
Dit was geen echt goedkope geluidskaart het is een Aureal vortex2 sq pci voor heerlijk a3d sound.
Kan ik hier iets aan veranderen door bv verhogen van i/o voltage oid ? Ik ga nl. niet zomaar ffe een nieuwe geluidskaart kopen dit is nl. hele mooie
Verwijderd
aan te raden is om alleen geluidskaarten te gebruiken uit de Soundblaster lijn..
Als ik jouw was zou ik proberen om deze proberen om te ruilen tegen een SB Live!
Die heb ik ook op mn KT7 hangen en dat werkt perfect !
Denk niet dat dat gaat, heb hem een maand of 2 terug gekocht bij Comptechworld.nl . Maar goed..niet geschoten altijd mis
Kijk wel ffe of ik nog een geinterreseerde kan vinden zonder KT7 want het is een heel goed kaartje. Hoop dan 100,- minstens te krijgen eigenlijk want hij is nog zo goed als nieuw.
Het is in ieder geval een probleem wat ik niet denk op te gaan lossen want ander pci slot of irq's en alles wat ik verder heb geprobeers was zinloos en maakte het eerder erger dan beter