TV tuner met MPEG-2 encoder

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
He hallo,

Ik wil van mijn computer een VDR (video disc recorder) maken en ik ben op zoek naar een TV tuner kaart met realtime MPEG-2 encoder. Ik ben eens op zoek gegaan, en er zijn een aantal mogelijkheden op het gebied van TV tuners met MPEG-2. Allereerste de Hauppauge WinTV PVR. Goede referenties, aleen een probleem: hij is niet te programmeren (zoals je bij een echte video doet, instellen van tijd, datum, enz). En daar wil ik hem nou net voor gebruiken (de website van hauppauge zegt dat de kaart wel in staat is om een seintje te geven als je favo programma begint, maar je kan hem dus niet programmeren). Een tweede optie is de Creative Labs Video Blaster Digital VCR. Deze kaart heeft alles wat ik zoek: een realtime MPEG-2 encoder en programmeerbaar. maar weer een probleem: deze kaart is volgens de website (america.creative.com of zoiets) alleen te verkijgen als NTSC versie. En hier in Nederland hebben we PAL als uitzendsysteem.

Mijn vraag dus: bestaat er een kaart zoals ik die wil? Zo ja, welke fabrikant en type???

Grietz, Arjen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

• Crosspost
Groeten is overbodig

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Ja man :)

Ik heb een Matrox Marvel G450 eTV.

Videokaart met tv tuner, composite en S-video in/out. Goede kwaliteit beeld. Opnemen in AVI(zonder codec :( ) of mpeg2 :Y)

Met teletekst en is progameerbaar net al een videorecorder.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Klikt goed, D'r zit echt een MPEG-2 chip op en hij kan real-time met volledige resolutie TV opnemen??? Ben eigenlijk op zoek naar een PCI, want een goeie videokaart heb ik al, maar het is leuk om te weten dat deze er in ieder geval is...

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze kan het beste dicht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.