Het probleem is inderdaad dat dit soort initiatieven alleen maar grootverbruikers aantrekken. De reden hiervoor is volgens mij dat het bedrag wat je moet betalen relatief hoog is en dus een hoge drempel opwerpt.
De gemiddelde gebruiker (2 a 3 uurtjes per avond) vindt het te duur, hij slaat immers ook wel eens een avondje over. Alleen de heavy user is bereid die (voor)investering te doen.
Ik ben overigens een gemiddelde gebruiker bij Friaco, meestal een paar uurtjes per dag en als ik erachter weg stap dan gaat de verbinding ook uit.
Probleem van dit fenomeen is dat het onmogelijk is om hier een goede oplossing voor te vinden. Indien Friaco de prijzen verlaagt in de hoop de gemiddelde gebruiker binnen te halen zal men zeer veel reclamegelden moeten reserveren om deze groep (die in principe niet op zoek is) te interesseren voor de dienst. Wellicht dat men een beperkte downloadlimiet in moet stellen om de heavy users te weren(Weet niet of dat kan). Dus surfen/icq etc vrij, downloaden max 4 mb/dag oid.
Voor diegenen die wel de hele nachten willen downloaden een speciaal abonnement van 100 euro oid. Want dat kost een dergelijke user ook, zoveel is langzamerhand wel duidelijk.
Het is jammer dat dat soort gebruikers het verpesten voor diegenen die de dienst gebruiken zoals het hoort: beetje surfen en chatten en af en toe eens downloaden. Want meer zit er (voorlopig) gewoon niet in met (gedeeltelijke) Flatfee
Wat mij betreft gooien ze die users er gewoon af en toe een dagje uit als ze structureel boven het gemiddelde zitten qua verbindingstijd. En bij herhaling na verloop van tijd helemaal eruit gooien (na waarschuwen).
Lijkt me op zich niet zo moeilijk om een dergelijk controle systeem te bouwen toch?