chello download limiet

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 571 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
je maakt zeker ook veel gebruik van de binary newsgroepen?

Verwijderd

hm, is het echt wel een email van chello :?
ik heb vroeger wel maanden achter elkaar meer dan 100GB per maand binnengetrokken. Tegenwoordig heb ik niet meer zo'n verzamelmanie en lukt het toch niet om meer dan 100GB te halen, want daar is sjello te traaaag en te vaak offline voor. Maar toch...

Verwijderd

jezus wat een getallen, en zit je met een isdn verbinding lopen ze overal te zeiken als je 2 of 3gb/maand hebt

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 01:04 schreef Kertje het volgende:
jezus wat een getallen, en zit je met een isdn verbinding lopen ze overal te zeiken als je 2 of 3gb/maand hebt
Oh ja joh?

Nog niks van gemerkt hoor >:) :D

Maargoed, ben toch van plan wat af te kicken, dus downloaden zal wel wat minder gaan :)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06

-ET-

Phone Home

Op woensdag 27 februari 2002 23:39 schreef AtomicShockwave het volgende:
hoe kan je nou met zo'n bras snelheid teveel verkeer genereren
up 16kb/sec ;( daar wordt je toch treurig van, zowat alle kabel/adsl isp's leveren niet meer dan dit
Down 160kb/sec :X @home haalt 450, en ik ben hier nog nooit overheen gekomen ;(

ze moeten niet zaniken
Yup ik heb quicknet en ik kom echt niet boven de 70-80 uit en dan moet het heeeeel rustig zijn

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Gemiddeld: 15-20
Met veel downloads: 40-50
Maximaal ooit behaald: 180 GB (September 2001) *D

Nu ook met Flickr account

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:51

AMDFreak

Intel is zo..

zoo shit!! niks te leechen ofsow? damn

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
record is rond de 100 gb bij ons, maar normaal zitten we rond de 40/50 gb.

Verwijderd

veel, in de eerste maanden van chello zitten downloaden als een gek, niets over gehoord, denk dat ik er per nacht wel een gig of 2 doorheen zoog.

Nu heb ik niets meer nodig dus is 20 gig per maand veel.

Chello zeikt niet zo snel

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
ik zit zo rond de 30-40 gig per maand, de he;lft gaat direct de vuilnisbak in en nog een kwart na het kijken/luisteren, rest gaat op cd. @home heeft nog nooit gezeurd over mijn verkeer, wel een keerover mijn server ;)(tsja asp is nietlicht, ook niet voor de client , dus de verbinding)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

rond de 70 gb, nooit probs mee gehad

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• freddifish
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op donderdag 28 februari 2002 20:50 schreef Wacky het volgende:
Gemiddeld: 15-20
Met veel downloads: 40-50
Maximaal ooit behaald: 180 GB (September 2001) *D
jij moet wel een flinke HD hebben :P

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik kreeg een brief bij 60 GB voordat de maand om was (3 / 3,5 week ofzo).

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik heb op school geen download limiet, alleen een limiet van het aantal in mijn bezit zijnde zipdisks >:)
(=5) tja, dus 5 * 5 zip disks per dag ;)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:43

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

D'r zitten van die leechers tussen die kabelinternet hebben, waarvan ik denk, gekkenhuis :7.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
nou eeeh lekker hoor, ik heb dus een week rustig aan gedaan met leeche max van 7 gig in 1 week en nu hebbe ze me eraf gekickt die &^%%^*()&%^)* chello ***** wat een irritatie!!!

I'll be back :) scheit@chelllo

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Frenkpie
  • Laatst online: 10-08 07:46

Frenkpie

"Crocs Rule !"

soms nix...

chat/game/surf meestal alleen maar...
UT mostly... dat is ook wel data.. maar nie veel.

soms download ik 5 gig per week soms nix... verschilt maar meestal nie meer dan 10 gig p.m.

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 22:36

Mindwalker

zappen is zinloos

Op vrijdag 01 maart 2002 21:15 schreef Sir Vega het volgende:
nou eeeh lekker hoor, ik heb dus een week rustig aan gedaan met leeche max van 7 gig in 1 week en nu hebbe ze me eraf gekickt die &^%%^*()&%^)* chello ***** wat een irritatie!!!

I'll be back :) scheit@chelllo
7 GB in één week? Getuige het topic over Chello in de HK wil Chello dat je ongeveer 7 GB in een maand gaat downloaden :)

Wat ik een paar keer gelezen heb is dat het vooral om de heavy users op de newsserver gaat.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• Aikon
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 22:32 schreef Chello200 het volgende:

[..]

Damn ik heb ook chello maar wat jij nu doet is ook weer belachelijk hoor !
Weet je hoeveel traffic je genereert ?
Ik zit hooguit op 10gig per maand, dus wat mij betreft hebben ze gelijk. Als je 60gig wilt downen moet je maar adsl nemen, dan stoor je tenminste niemand ermee met je gedown.
60GB is ook weer niet zoveel hoor, ik zit meestal op 30-40 overigens.

en denk je dat je niemand stoort als je downt bij adsl? tuurlijk stoor je wel mensen daarmee ook al heb iedereen een aparte lijn naar een server, daarom moet die server nog wel meer doen hoor...
iedereen denkt maar dat adsl heilig is ofzo :?

• kamerplant
  • Niet online
Vorige maand had ik maar 5,3GB. :)

60GB is dus 2 per dag, nou, dat is misschien niet extreem veel, maar ook zeker niet weinig. En aangezien het dan voor de rest trager gaat is het wel zo sosiaal om het wat te verminderen.

🌞🍃

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Gemiddeld op de 30 denk ik, schommeld van 15-45

max ooit gehaald iets in de buurt van de 75 *D

alleen chello werkt nie meer zo mee nu het steeds trager wordt hiero :(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zou ik ff een leuk Chello data-grafiekje uploaden, krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1015073839

:9~ :9~ :9~

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maar het moet natuurlijk deze zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1015073883

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 01 maart 2002 22:55 schreef Mindwalker het volgende:

[..]

7 GB in één week? Getuige het topic over Chello in de HK wil Chello dat je ongeveer 7 GB in een maand gaat downloaden :)

Wat ik een paar keer gelezen heb is dat het vooral om de heavy users op de newsserver gaat.
tja er gaan geruchten dat het naar 5 Gb per MAAND (!) wordt teruggedraaid :(

en inderdaad de heavy users op de newsservers trekken het meeste dataverkeer, omdat daar toch de hoogste continu snelheden gehaald kunnen worden

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 02 maart 2002 14:15 schreef Ener-G het volgende:

[..]

en inderdaad de heavy users op de newsservers trekken het meeste dataverkeer, omdat daar toch de hoogste continu snelheden gehaald kunnen worden
Ja, die geruchten bestaan al jaren, en zijn er nog steeds niet.
En als het er komt, geloof ik echt niet dat het op 5GB komt, zo dom zijn ze nou ook weer net niet.

🌞🍃

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 02 maart 2002 16:08 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Ja, die geruchten bestaan al jaren, en zijn er nog steeds niet.
En als het er komt, geloof ik echt niet dat het op 5GB komt, zo dom zijn ze nou ook weer net niet.
je zou er nog eens raar van staan te kijken.. collega van me had ook al een protestmailtje gestuurd, die kreeg ie dus keihard terug

(3x raden waar ik werk) :X

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 02 maart 2002 14:15 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Kan ik me haast niet voorstellen aangezien ze dan vrijwel IEDEREEN moeten aanspreken op hun gebruik van chello..... lijkt me niet te doen |:(

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 02 maart 2002 16:17 schreef Bobbert het volgende:

[..]

Kan ik me haast niet voorstellen aangezien ze dan vrijwel IEDEREEN moeten aanspreken op hun gebruik van chello..... lijkt me niet te doen |:(
nee mij ook niet ;(

• saviour
  • Niet online
5 GB lijkt mij een beetje weinig hoor. Als dat gebeurt denk ik dat er veel mensen overstappen op ADSL etc.

Dan houden ze alleen nog de 30+'ers over :+ ;)

Verwijderd

Period (Month) Download Upload Both

november 2001 23,23 GB 3,18 GB 26,41 GB N/A
december 2001 12,70 GB 1,04 GB 13,74 GB N/A
januari 2002 25,80 GB 3,25 GB 29,04 GB N/A
februari 2002 25,40 GB 3,84 GB 29,24 GB N/A
maart 2002 2,03 GB 161,40 MB 2,19 GB N/A

Tis wat je veel noemt, moeten er maar niet zoveel nieuwe spellen/divx/mp3z uitkomen :P

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op zaterdag 02 maart 2002 16:25 schreef saviour het volgende:
5 GB lijkt mij een beetje weinig hoor. Als dat gebeurt denk ik dat er veel mensen overstappen op ADSL etc.

Dan houden ze alleen nog de 30+'ers over :+ ;)
Grmbl... *Zeelandnet*

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

SG --> IT

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Sir Vega
niet te geloven (mij hebben ze er dus af gekickt) !
ik had dus normaal iets van 50 a 60 gig per maand, toen zei chello minderen .. nou ja moet dan maar, heb ik 7 gig in een week gedownload kicken ze me er nog af.. hoe kan ik nou weten onder welk limiet ik moet gaan zitten!!!!!

en als ze de download limiet onder 5 gb per maand zetten dan kna niemand toch meer spellen enzo downloaden dan kan je alleen zitte chatten, scheit @ chello

het is toch kabel internet die hebbe we niks voor niks omdat ik wil downloaden maar nu gaat chello van kabel internet een modem lijntje maken waarvan de tikken neit meegeteld worden en je eeen vast bedrag per maand betaald...

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• kamerplant
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 10:10 schreef Sir Vega het volgende:
niet te geloven (mij hebben ze er dus af gekickt) !
ik had dus normaal iets van 50 a 60 gig per maand, toen zei chello minderen .. nou ja moet dan maar, heb ik 7 gig in een week gedownload kicken ze me er nog af.. hoe kan ik nou weten onder welk limiet ik moet gaan zitten!!!!!

en als ze de download limiet onder 5 gb per maand zetten dan kna niemand toch meer spellen enzo downloaden dan kan je alleen zitte chatten, scheit @ chello

het is toch kabel internet die hebbe we niks voor niks omdat ik wil downloaden maar nu gaat chello van kabel internet een modem lijntje maken waarvan de tikken neit meegeteld worden en je eeen vast bedrag per maand betaald...
7GB in een week vind ik eigenlijk nog steeds erg veel hoor. Chello gaat via de kabel, die kabelsnelheid moet je delen, en als jij dan via zo'n slap kabeltje gewoon per dag een dikke ISO/DivX gaat downloaden, + nog gewoon internetten, dat is ook wel erg veel.
En wat doe je er allemaal mee? 1 spel/film per dag.. Doe jij met een spel maar 1 dag? Of delete je ze weer? Of verkoop je het door, en tja, dat mag niet (zie de voorwaarden)

🌞🍃

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
Ik heb dus ook zo'n brief gehad rond 27-02. Zouden ze opeens strenger aan het worden zijn nu het allemaal niet zo goed gaat? Ik download al meer dan een jaar dergelijke getallen bij Chello en heb NOOIT iets gehoord.... Anyway: ik heb dus een nette reply gestuurd waarin ik vroeg wat er dan wel toegestaan is, etc. etc. maar nog niets van gehoord. Had ik ook niet verwacht, eerlijk gezegd. Maar goed: ik denk er dus nu over om over te stappen naar ADSL alleen vraag me af hoe het daar zit. Als ik tussen de 40 en 60 gb per maand wil downloaden krijg ik daar dan eenzelfde brief? Of is dat afhankelijk van de provider?

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32

Royz

Kleurenblind!!

Hmm ik merk dat ik dan ook op het randje zit. Mijn getallen staan http://www.poots.nl/screenshots/dumeter.html Heb nog nooit een brief gehad, ik moet wel zeggen dat ik het alleen sŽavonds download en sŽmiddags bijna niets doe.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Sir Vega
Op zondag 03 maart 2002 16:38 schreef tslh het volgende:
Ik heb dus ook zo'n brief gehad rond 27-02. Zouden ze opeens strenger aan het worden zijn nu het allemaal niet zo goed gaat? Ik download al meer dan een jaar dergelijke getallen bij Chello en heb NOOIT iets gehoord.... Anyway: ik heb dus een nette reply gestuurd waarin ik vroeg wat er dan wel toegestaan is, etc. etc. maar nog niets van gehoord. Had ik ook niet verwacht, eerlijk gezegd. Maar goed: ik denk er dus nu over om over te stappen naar ADSL alleen vraag me af hoe het daar zit. Als ik tussen de 40 en 60 gb per maand wil downloaden krijg ik daar dan eenzelfde brief? Of is dat afhankelijk van de provider?
ik denk dat jij binnekort ook afgesloten word als je niet snel ophoudt met leechen... ze verwACHTEN dat je van 60 gig naar niks gaat ... kutzooi ik d8 ik ga 2 cd;s per dag leechen,.,. maar nee is nog teveel..

• tslh
Op maandag 04 maart 2002 10:40 schreef Sir Vega het volgende:

[..]

ik denk dat jij binnekort ook afgesloten word als je niet snel ophoudt met leechen... ze verwACHTEN dat je van 60 gig naar niks gaat ... kutzooi ik d8 ik ga 2 cd;s per dag leechen,.,. maar nee is nog teveel..
Ik heb mijn downloaden ook maar even stil gezet totdat ik een nieuwe provider heb..... Zoek nu een alternatief. Zie dit draadje:
[topic=428851/1/25]

Verwijderd

hm, zonet een mailtje van abuse@chello.nl gehad... Ze zijn blijkbaar ook niet zo blij met SYN scanners, er schijnen ook klachten van geweest te zijn. Nou denken die sukkels dat ik een ISS server draai die geinfecteerd is met de Code Red worm :D

nouja, ik ga het ze ook maar niet uitleggen...
wel irritant dat ze der meteen als de kippen bijzijn als iets ten nadele van hun is :(
Maar probeer ze maar es te bereiken als je internetverbinding deruit ligt, de newsservers weer een soepzootje zijn, de verbinding te traag/teveel packetloss heeft om normaal te kunnen gamen of als er teveel geld word afgeschreven.

Verwijderd

wij zitten rond de 30 of 40 volgens mij ..

mijn pa downloaden per week 5 - 10 gig ofzow... ik hoogstens 200 MB :D ik ben zuinig hahahaha

Verwijderd

Kom niet boven de 100gb in de maand.. dan gaan ze zeuren.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Xiphy? .. xiphoid .. naja, zolang je niet doet alsof je mij bent, boeit het me niet.

http://mrfloris.com

Verwijderd

HAHAHAHA. (sorry)
gelukkig. Ben ik dus toch niet de enige die eraf is getrapt. :'(

Ik ben het volledig met UPC eens als ze zeggen : Jongens en meisjes, boven de 100 gig is echt te veel van 't goede. Je krijgt bij ons de kans om van een FUB gebruik te maken. Doe dat dan ook, maar maak er geen zooitje van.

Vervolgens mogen wij van UPC verwachten wat zijn dan ongveer met die FUB bedoelen. Is dat 2 gig p/m, of 40 gig?
Ik hoor hier zelfs geluiden : blijf onder de 100 gig, dan zit je veilig.

Mensen zoals ik die zijn afgesloten afgelopen(!)week, zijn slachtoffer geworden voor de slechte gang van zaken daar bij dat waardeloze bedrijf. Ze kunnen nieteens een normale brief sturen. (Op de mijne begon de ellende al bij de adressering: fout gespelde achternaam, postcode en huisnr.)
Dan neem je die tent toch zowiezo niet meer serieus. |:(

Verwijderd

HAHAHAHA. (sorry)
gelukkig. Ben ik dus toch niet de enige die eraf is getrapt.
Ik ben het volledig met UPC eens als ze zeggen : Jongens en meisjes, boven de 100 gig is echt te veel van 't goede. Je krijgt bij ons de kans om van een FUB gebruik te maken. Doe dat dan ook, maar maak er geen zooitje van.
Chello zal of een FUP hanteren of een datalimiet. Niet iets er tussen in. Als er een limiet is zullen ze geen 100 GB noemen maar veel minder (20-30 GB), zou je daar dan blij mee zijn? Het is toch mooi dat je niet aan grenzen vast zit en kan downloaden wat je wilt, zolang je het niet te gek maakt.
Vervolgens mogen wij van UPC verwachten wat zijn dan ongveer met die FUB bedoelen. Is dat 2 gig p/m, of 40 gig?
Ik hoor hier zelfs geluiden : blijf onder de 100 gig, dan zit je veilig.
Als je onder de 20 GB zit per maand zal je niemand van Chello horen.
Mensen zoals ik die zijn afgesloten afgelopen(!)week, zijn slachtoffer geworden voor de slechte gang van zaken daar bij dat waardeloze bedrijf.
Eerst als een gek gebruik maken van hun netwerk en dan een waardeloos bedrijf noemen? :? :?
Wake up, misschien moet je eens een tijdje achter een 56k6 lijntje zitten.

Verwijderd

huh ik zit ongeveer 4 gig perdag 4x30 120 gb permaand? Af en toe zal ik eroverheen zitten...

btw heb 1 keer een brief gehad en ben 1 keer afgesloten geweest.. Maar dat ik afgesloten was een foutje volgens hun... Ik had ze namelijk opgebelt toen is de monteur een paar keer langsgeweest om alles door te meten heeft mij zelfs op een hogere plek in het kastje in de straat gezet.

Verwijderd

Eerst als een gek gebruik maken van hun netwerk en dan een waardeloos bedrijf noemen? :? :?
1)Je mag toch verwachten dat je op tijd een waarschuwing krijgt als je inderdaad te veel data genereerd of dreigt te genereren
2)Je mag toch verwachten dat een bedrijf professioneel genoeg is om in ieder geval de brief aan de juiste persoon te sturen (dwz dat het adres goed is).

Dan laat ik buiten beschouwing dat mijn abonnementsgeld verhoogd wordt met 10 eurocent p/minuut om mijn probleem NIET te laten opgelossen door de Helpdesk (2 uur lang) omdat ze allemaal geen bevoedheden schijnen te hebben |:(

• sverzijl
  • Laatst online: 22:25
Op dinsdag 05 maart 2002 16:00 schreef SuperServer het volgende:

[..]

1)Je mag toch verwachten dat je op tijd een waarschuwing krijgt als je inderdaad te veel data genereerd of dreigt te genereren
2)Je mag toch verwachten dat een bedrijf professioneel genoeg is om in ieder geval de brief aan de juiste persoon te sturen (dwz dat het adres goed is).

Dan laat ik buiten beschouwing dat mijn abonnementsgeld verhoogd wordt met 10 eurocent p/minuut om mijn probleem NIET te laten opgelossen door de Helpdesk (2 uur lang) omdat ze allemaal geen bevoedheden schijnen te hebben |:(
Simpel : Gewoon bij Chello weggaan dan. Jij blij, wij nog blijer :)

• Chiron

Chiron

als je er nu af getrapt wordt omdat je in de top 300 staat en niet geminderd bent in je traffic krijg je een brief met verzoek tot opnieuw aansluiten.

heraansluitkosten zijn 50 euro, en men moet akkoord gaan met een max van 5 Gb per maand, waarbij voor de 5 Gb erna 10 euro per Gb betaald moet worden, vervolgens boven de 10 tot 20 Gb 25 euro per Gb en boven de 20 Gb 50 euro per Gb (bent u daar nog?)

het gaat je in ieder geval een hooop geld kosten dus, ik heb het zelf niet verzonnen

ik vermoed dat hier nog het een en ander aan tumult over gaat komen.. (extra gezinspak rennies & paracetamol is al besteld hier)

Verwijderd

Muhahahaha, sorry ik vinnum wel goed :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 18:22 schreef Ener-G het volgende:
als je er nu af getrapt wordt omdat je in de top 300 staat en niet geminderd bent in je traffic krijg je een brief met verzoek tot opnieuw aansluiten.

heraansluitkosten zijn 50 euro, en men moet akkoord gaan met een max van 5 Gb per maand, waarbij voor de 5 Gb erna 10 euro per Gb betaald moet worden, vervolgens boven de 10 tot 20 Gb 25 euro per Gb en boven de 20 Gb 50 euro per Gb (bent u daar nog?)

het gaat je in ieder geval een hooop geld kosten dus, ik heb het zelf niet verzonnen
shesh, vaag dat het steeds duurder word.
50 euro per GB is zwaaaar belachelijk :D
voor dat bedrag per maand heb je al een leuk adsl abbo.

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 05 maart 2002 23:39 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

shesh, vaag dat het steeds duurder word.
50 euro per GB is zwaaaar belachelijk :D
voor dat bedrag per maand heb je al een leuk adsl abbo.
mja maar voordat een Gb 50 euro gaat kosten zit je al over de 20 Gb... dus reken maar uit als je 20 Gb downloadt

Verwijderd

Als dit waar is wat je zegt, weet jij meer dan die UPC medewerkers.
Inderdaad, de ontvangen brief terug sturen met handtekening, maar er wordt niets gezegd over heraansluitingskosten en datalimiet :r

UPC : Hoe zit dit nou eigenlijk? :?
(ipv antwoorden krijg ik alleen maar meer vragen)

Verwijderd

Ik heb het ook allemaal ontvangen,
eerst de mail, daarna 2 brieven met belachelijke voorwaarden.

Er klopt niks van, want in die ene week heb ik maar ongeveer 100 mb gedownload en toch heb ik de brieven gehad.
maar ik ben NIET afgesloten en volgens hun systeem wel.

Net upc opgebeld en heb anderhalf uur aan de telefoon gezeten. Niemand wist waar ik het over had. Uiteindelijk zouden ze me terugbellen. Dat was 2 uur terug.

Nu maar afwachten, als ik voor zaterdag niet reageer word ik zeker afgesloten. :(

• Weppel
  • Laatst online: 13-08 23:06
Ik heb ook een _kleine_ mening... ik wil niet zeggen dat diegene die vinden dat een bedrijf professioneel moet overkomen etc irrelevant zijn, MAAR

je krijgt: -breedband internet (uitzonderingen daargelaten alweer)
-een FUP voor het downloaden...
-en dan zeik je NOG als je over de 70gb zit?? weet je in GODShemelsnaam wel wat 1gb kost vandaag de dag? als jij 100gb/maand binnenhaalt, legt chello toe (in teorie) op dat abonnementje van jou, gek he dat ze gaan zeiken?

En, als je het er niet mee eens bent, ga eens een week op telefoon zitten, hou je kabelmodem wel bij de hand, want na 1 week kus jij die modem zoooo hard, en sluit je hem zoooo snel weer aan...

pure luxe... verwende jochies hier :P

btw, mijn average download weet ik niet, maar schat op de 30/40gb / maand...

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Op woensdag 06 maart 2002 09:05 schreef SuperServer het volgende:

[..]

Inderdaad, de ontvangen brief terug sturen met handtekening, maar er wordt niets gezegd over heraansluitingskosten en datalimiet :r

Dat verhaal van kosten per GB klopt hoogstwaarschijnlijk wel. Ik sprak zojuist iemand die daar een brief over gehad heeft. Ik vroeg me het ook af in dit topic, maar als het hier ook staat dan lijkt het me aannemelijk.

Verwijderd

Nou, even een kleine update:
Net met de Abuse afdeling aan de lijn gehangen..."Ja, natuurlijk moest ik eerst 20 minuten in de wacht hangen!" en meerdere malen 'even wachten' :r

Het enige nieuws wat daar uit kwam is, dat ik maar tot vrijdag moet wachten, want er zijn 'meer gevallen' zoals ik.

Meer duidelijkheid krijgen is er dus niet bij.
Ik had wel de optie om naar de afdeling doorgeschakeld te kunnen worden die de zaak schijnt af te handelen, maar dan zou ik toch zeker een dik halfuur in de wacht moeten hangen, volgens de medewerker. No Thanx Bud!
Volgens andere medewerkers daar WAS dit de afdeling die de zaak kon afhandelen }:O

Kortom: Het begint een beetje op een soap te lijken met dat UPC.
"bel gerust terug jongens...betaal maar lekker die 10 eurocent p/minuut".

Op deze manier komen ze misschien toch nog uit de schulden :D

Verwijderd

ff een vraagje,
welke afdeling had jij aan de lijn?
De eerste keer dat ik belde kwam ik uiteindleijk bij de digitale televisie aan de lijn.
Ik weet ook niet hoe ik daar kwam maar dat zou de persoon zijn die alles erover wist.
Nou niet dus, hij zei dat ik opnieuw moest bellen.
Was dus erg pissed omdat ik al 50 minuten aan de telefoon zat.
Vervolgens weer gebeld, toen kreeg ik een jongen en die gaf het probleem een nummer. Het begon met 106 dacht ik.
Vervolgens zei ik dat ik het zat was om weer te bellen (10 eurocent per minuut!!!) en zouden ze me terug bellen. Maar nog niks gehoord.

Die laatste jongen zei dat ik of bij de technische dienst of bij administratie terecht moest.
Echt belachelijk, niemand weet met wie ik hierover moet praten.
:(

Verwijderd

ff een vraagje,
welke afdeling had jij aan de lijn?
De eerste keer dat ik belde kwam ik uiteindleijk bij de digitale televisie aan de lijn.
Tja, je bent een UPC-fanaat of niet he *D
Gelukkig kan ik vanaf m'n werk bellen, dus heb ik persoonlijk geen last van die 10 cent p/minuut (Wat natuurlijk waanzin is aangezien die helpdesk zwaar prut is).
Ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik BIJNA de 'baas' van die afdeling aan de lijn had, maar, zo wist die helpdesker te vertellen, de 'baas' zei: Ik neem dat telefoontje niet aan omdat ik daar niet voor ben aangenomen, ook niet in rare gevallen zoals deze.

Om het even kort te houden, je moet de afdeling Abuse hebben. Ze moeten je vanuit de 'algemene helpdesk' daar naartoe doorsturen. Een apart telnr. hebben ze niet blijkbaar.

Succes.

ps. Zet alvast een flinke pot koffie :)

• tslh
Wat was het doel van jullie telefoontje precies: vragen hoeveel je gedownload hebt en waar de limiet ligt of zo? Wat hopen jullie te bereiken zodra je iemand spreekt?

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 15:32 schreef tslh het volgende:
Wat was het doel van jullie telefoontje precies: vragen hoeveel je gedownload hebt en waar de limiet ligt of zo? Wat hopen jullie te bereiken zodra je iemand spreekt?
Dat ik weer per direct wordt aangesloten, zodat ik thuis kan internetten?

Verwijderd

Mijn vraag(en) was het volgende:

1) hoe kan het als ik minimaal download in een week (ongeveer 100mb), ik toch nog in de lijst sta.
2) Als ik niet antwoord binnen 7 dagen is het dan echt alleen mogelijk om te internetten via die belachelijke voorwaarden (betalen per gedownloade gb)
3) waarom zijn er geen limieten vastgesteld. Hoe moet een gebruiker weten hoeveel hij mag downloaden. Nergens wordt dat gezegd. Wij krijgen alleen de opdracht om zo snel mogelijk die lijst uit te komen
4) mijn internet werk gewoon nog, betekent dat het sowieso wordt afgesloten als ik niet reageer op de brief

en ga zo maar verder.
Het punt is gewoon dat niemand bij upc mij duidelijkheid kan geven.
De manier waarop zij met hun klanten omgaan is gewoon belachelijk. in 1,5 uur de tijd is het mij niet gelukt om iemand te spreken die wist waar ik het over had.

• Newjersey
  • Laatst online: 10-08 23:25
ik zit rond de 4 gig per maand

maar hoe krijg je het voor mekaar om 60 gig per maand te downloaden :?

Verwijderd

1) hoe kan het als ik minimaal download in een week (ongeveer 100mb), ik toch nog in de lijst sta.
:) Geen idee. Ik wist ook niet wat ik moest doen om uit de lijst te verdwijnen. Ben nu al bijna een week afgesloten, dus ik mag er vanuit gaan dat ik nu foetsie ben
2) Als ik niet antwoord binnen 7 dagen is het dan echt alleen mogelijk om te internetten via die belachelijke voorwaarden (betalen per gedownloade gb)
Die voorwaarden waar jij het over hebt, heb ik nooit gezien. Ik weet alleen dat ik tot vrijdag moet wachten, want dan zouden alle probs opgelost zijn :?
3) waarom zijn er geen limieten vastgesteld. Hoe moet een gebruiker weten hoeveel hij mag downloaden. Nergens wordt dat gezegd. Wij krijgen alleen de opdracht om zo snel mogelijk die lijst uit te komen
FUB houdt in dat er geen limieten zijn, maar je je moet houden aan wat 'gebruikelijk' is. Prima vraag is dan: Wat is dan gebruikelijk?
4) mijn internet werk gewoon nog, betekent dat het sowieso wordt afgesloten als ik niet reageer op de brief
Lijkt mij weer een fout van UPC. Je lekker bang maken, de bedoeling hebben om je af te sluiten, maar het vervolgens vergeten!? >:)
-----
Ik weet het dus ook allemaal niet meer. Ik ga nu maar tot vrijdag afwachten, en kijken wat er gaat gebeuren. Uiteraard zullen zij de kosten moeten vergoeden door het niet goed hanteren van de AV en mij (ons) zomaar af te sluiten.
Dit kan gewoon niet!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Op woensdag 06 maart 2002 15:37 schreef t_m_b_7 het volgende:
Mijn vraag(en) was het volgende:

en ga zo maar verder.
Het punt is gewoon dat niemand bij upc mij duidelijkheid kan geven.
De manier waarop zij met hun klanten omgaan is gewoon belachelijk. in 1,5 uur de tijd is het mij niet gelukt om iemand te spreken die wist waar ik het over had.
1) Ik weet niet wat voor soort lijst ze bijhouden. Als het een lijst is met gemiddelden van de afgelopen maand of week lijkt het me bijna onmogelijk om er binnen een week uit te geraken. Het valt me op dat het bij veel mensen gewoon niet lukt om binnen de gestelde tijd uit die top300 te raken.

2) Ik heb begrepen dat jij een brief hebt gekregen waarin staat dat je weer kan worden aangesloten onder die gare voorwaarden als je de brief ondertekend. Volgens Chello ben je dus afgesloten, maar in de praktijk ben je dat dus niet. Zeer verwarrend.

3) Tja, dat is dus gewoon een Fair Use Policy. Op zich een mooie regeling, maar Chello springt er raar mee om. Houd je je niet aan hun FUB, wordt je binnen een week afgesloten omdat het bijna niet lukt om te minderen binnen de gestelde tijd. Het lukt je in praktijk wel, maar vaak wordt je tóch afgesloten. Ik heb verschillende mensen gesproken die bij wijze van spreken per direct de stekker er uit getrokken hebben, maar toch afgesloten worden.

4) Waarschijnlijk wel. Je draait gewoon mee in de administratieve molen. In hun administratie ben je al afgesloten, dus als je geluk hebt zien ze je over het hoofd ofzo - maar dat lijkt me niet.

Verwijderd

Aangezien Chello (brabant iig) een CAP heeft op 180 Kb/s
kun je technisch gesproken 444 GB downloaden op maand basis.

Nou moet ik wel zeggen dat dit sterk afhankelijk is waar je zit. In B.V. Tilburg zijn ze vele malen strenger dan in Eindhoven en omgeving. (Uit Tilburg heb ik meerdere meldingen gehoord, uit Eindhoven geeneen).

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 17:14 schreef underdog78 het volgende:
Nou moet ik wel zeggen dat dit sterk afhankelijk is waar je zit. In B.V. Tilburg zijn ze vele malen strenger dan in Eindhoven en omgeving. (Uit Tilburg heb ik meerdere meldingen gehoord, uit Eindhoven geeneen).
Waar heb je het over? In Tilburg zit helemaal geen Chello, maar @Home.

• ralfbosz
  • Laatst online: 07:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Yes >:) Ik heb ook een brief gekregen van Chello. Schijn ook bij de elite-300 te horen. Maanden hoor je niks van ze terwijl ik Gb'en erdoor jaag (20Gb/maand). Is het de laatste maanden een stuk rustiger (en zit ik eigenlijk voor het meerendeel gewoon te surfen) en krijg ik een e-mail :Z.

Toch maar een DU-Meter installeren, kan ik het in de gaten houden. Even gerekend heb ik vorige maand inderdaad een beetje veel gedownload, maar meer dan 10Gb kan het niet zijn. Even netjes een e-mail terug gestuurd of ik mijn usage niet online kan bekijken, benieuwd of ik daar antwoord op krijg. Zoiets als Planet Internet in het begin had met je aantal minuten op internet (toen je nog geen onbeperkte uren had ;)).

rm -r *

• Pc123
  • Laatst online: 16:09
Het gaat vooral om de newsserver.

• ralfbosz
  • Laatst online: 07:38

ralfbosz

xm create bosz -c

Op woensdag 06 maart 2002 18:39 schreef Pc123 het volgende:
Het gaat vooral om de newsserver.
Daar heb ik inderdaad die hoeveelheid gedownload, tja alt.binaries.chello. Ach is toch slap nu, dus maar minderen (andere hobby's zoeken, al is dat net gisteren enorm teruggeklapt :'().

rm -r *

• tslh
Nou, ik zag hier ergens voorbij komen dat er vrijdag uitsluitsel zou zijn of zo.. Ik denk dat ze bij Chello bedoelen dat er dan een flink aantal nieuwsgroepen gewoon niet meer beschikbaar zijn:
[topic=431469/1/25]

Daarnaast zie ik opeens wel HEEL veel mensen die zo'n brief gehad hebben dat ze in de top 300 zitten. Als je nou iedere dag 300 brieven verstuurd en gebruikers daarmee afschrikt krijgen dus na een paar dagen/weken (?) ook gebruikers die 25 gig in de maand doen zo'n brief... Dat is dan immers het nieuwe gemiddelde. Misschien komen we dan toch op die 7 gig per maand uit die Chello graag wil zien. Mooie strategie :r

• Chiron

Chiron

Op woensdag 06 maart 2002 09:05 schreef SuperServer het volgende:

[..]

3x raden waar ik werk.. :X

en dit is in principe gewoon informatie die aan de klant bekend wordt gemaakt, zij het alleen de afgesloten klanten, voor mij is het op dit moment ook nog erg onduidelijk of dit voor ALLE klanten geldt of alleen de 'overtreders'

overigens wordt alleen het dataverkeer over de newsservers gemeten voorzover ik weet

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Op woensdag 06 maart 2002 23:30 schreef Ener-G het volgende:

[..]

3x raden waar ik werk.. :X

en dit is in principe gewoon informatie die aan de klant bekend wordt gemaakt, zij het alleen de afgesloten klanten, voor mij is het op dit moment ook nog erg onduidelijk of dit voor ALLE klanten geldt of alleen de 'overtreders'

overigens wordt alleen het dataverkeer over de newsservers gemeten voorzover ik weet
Ik zit rond de 40Gb / maand hier.. da's dus hele netwerk...

Verder snap ik chello niet echt.. maar goed.

Ze zeuren over dataverkeer, kost kapitalen, dus verliezen (kan ik inkomen)

Wat doen ze? ze halen hun newsserver eraf, iig een aantal gangbare binaries..
Gevolg?? Ipv al dit verkeer over hun newsserver/netwerk, zullen VEEL mensen kiezen voor 50-100k/sec vanaf een pubje oid, ipv 180k/sec (lekker snel) van newsserver

Aangezien die pubjes dus buiten chello staan, hoppa, VEEL meer dataverkeer -> kost ze meer.

Ipv dat ze gewoon zoveel mogelijk op hun eigen netwerk houden, nee, ze gaan zoveel afsluiten dat men het wel buitenlangs moet halen........

je snapt 't niet... :)

• saviour
  • Niet online
Het dataverkeer wordt niet alleen over de newsserver gemeten want ik download daar nooit vanaf, maar heb toch een keer mail gehad van ze.

Ik moest het rustiger aan doen (rustiger dan 60 GB binnen een maand tijd), dat heb ik ook gedaan. Ik heb me 2 maanden lang behoorlijk rustig gehouden maar nu ben ik weer aan het downloaden.

Ik zit nu vandaag weer op de 4 GB ofzo, wat ik me dan afvroeg is het volgende:

Stel nou dat je in 2 weken tijd zo'n 15 GB download (of een paar GB meer), maar de rest van de maand haast niets. Zou dat dan een probleem zijn? Zouden ze er in dat geval minder problemen van maken als het beter over de maand verspreid zou zijn :?

Ik heb nml geen zin om weer een brief te krijgen (dat is op zich niet zo'n probleem), maar ik wil zeer zeker niet afgesloten worden. Wat zouden ze doen als zij vinden dat ik teveel download? Weer een brief of meteen afsluiten? Ik denk dat het erg handig zou zijn als ze van Chello uit een mail zouden sturen mét daarin een richtlijn qua hoeveel GB p/maand er toegestaan wordt.

• Sir Vega
damn wat een -****- hier iedereen die zegt dat we verwend zijn met kabel (inplaats van modem) is gewoon d*m, ik betaal toch neit voor niets zoveel meer geld dan jullie! dan wil ik er ook wat voor terug hebben!

en die download limietn van 5 gig geloof ik niks van, dan gaat elke normaal denkende nederlander over op adsl!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Op donderdag 07 maart 2002 13:04 schreef Sir Vega het volgende:
en die download limietn van 5 gig geloof ik niks van, dan gaat elke normaal denkende nederlander over op adsl!
En dat is precies wat Chello wil: alle leechers moeten minderen of gewoon wegwezen.

Als je de eerste overtreding van teveel dataverkeer maakt en vervolgens niet binnen een week uit de top-300 raakt dan krijg je toch echt een brief thuis met daarin belachelijke voorwaarden (eerste 5 GB gratis, de rest betalen: vanaf 20 GB zelfs 50 euro per GB!). Die brief moet je ondertekenen, anders wordt je gewoon niet opnieuw aangesloten. Bij de tweede overtreding - dus na heraansluiting weer in de top-300 voorkomen - is de afsluiting zelfs onherroepelijk.

Die limiet is toch echt realiteit, want ik ken mensen die die brief gekregen hebben. Of die limiet van 5 GB straks voor iedereen geldt weet ik overigens niet.

Verwijderd

waarom zeggen ze bij chello dan altijd "onbeperkt internet 24 uur per dag" als er een limiet op zit
vind ik nie echt kunnen
ik heb nog geen brief gehad en als ik er wel 1 zou krijgen maak ik hem nog nie eens open

• Chiron

Chiron

Op donderdag 07 maart 2002 15:09 schreef WuKen het volgende:
waarom zeggen ze bij chello dan altijd "onbeperkt internet 24 uur per dag" als er een limiet op zit
vind ik nie echt kunnen
ik heb nog geen brief gehad en als ik er wel 1 zou krijgen maak ik hem nog nie eens open
onbeperkt internet mits je je aan de FUP houdt, dus gebruik maken van internet zolang je geen andere mensen hindert... en door al dat geleech liggen de newsservers op hun gat o.a., volkomen terecht dus, en kom niet aan met "Dan moet Chello toch gewoon de newsservers upgraden" want usenet is nou eenmaal niet bedoeld om warez en films uit te wisselen, continu de newsservers blijven upgraden is gewoon geld wat je in een zwart gat gooit, want die bandbreedte blijft gewoon opgeslorpt worden als je de leechers niet aanpakt

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 07 maart 2002 15:09 schreef WuKen het volgende:
vind ik nie echt kunnen
Onbeperkt internetten -> browsen.
Niet duidelijk, mee eens.
Maar als je niet overdrijft met downen en vooral je gezicht niet laat zien op de news-servers dan is er niks aan de hand.
Kijk 40 GB mag je echt wel downen hoor...

Maar niet structureel massa's data downen, gewoon normaal gebruik dus.

Ik ben het met iedereen van harte eens dat ze wel overdreven doen daar.
Als ze mij afsluiten (zie ik geen reden voor maar toch), dan ga ik een claim leggen mochten ze mij verplichten tot betalen van de rest v/h abbonnenment.
Ik heb gigantische logs met keiharde data liggen over de betrouwbaarheid v/d verbinding hier.

en raad eens:
Ik ben minvermogend -> advocaat kost me bijna niets.

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Bij deze een scan van de brief met veranderde voorwaarden die je krijgt als je na één week nog steeds in de top300 staat (met dank aan t_m_b_7 voor de link van FTD (brief van Slybas) :)).

Als deze brief op mijn deurmat valt ben ik vertrokken. Ik heb het eerste mailtje namelijk al binnen.

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 16:48 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]
Kijk 40 GB mag je echt wel downen hoor...
.......
Maar niet structureel massa's data downen, gewoon normaal gebruik dus.
40 gieg/650 mb= ruim 60 CD's..... vol per maand. Valt dat nog onder "fair use"....
Voor 20 gieg minder kunnen weer 5 of 10 mensen 4 of 2 gieg per maand doen.. zouden ze voor andere abo's nog steeds jaloers zijn..... Ach, t' is alleen maar MHO.....

Ik heb niet eens de tijd om dat allemaal te doen....en toch een Chello abo omdat het toch wel errug handig is om zo bereikbaar te zijn ipv de telefoon.

Verwijderd

LOL wat zeuren jullie ? Zit ik hier met mijn zeelandnet limiet van 5000 MB en dan heb ik nog het derde abonnement.......AAAAAAAAARGGGGGGGHHHH :(

• Pc123
  • Laatst online: 16:09
Ik snap niet waarom de data per GB steeds duurder wordt, normaal wordt het steeds goedkoper als je meer GB's koopt. De prijs die ze voor een gigabyte vragen is echt niet normaal :r Goed opletten dat je niet afgesloten wordt dus (heb ik zelf geen last van, ik download niet zo veel).

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:47
Op woensdag 06 maart 2002 16:06 schreef Newjersey het volgende:
ik zit rond de 4 gig per maand

maar hoe krijg je het voor mekaar om 60 gig per maand te downloaden :?
nou, zo'n 2GB per dag, zo'n 3cd's per dag dus, nou als je een beetje film download (DivX) is ie zo 2X 650/700 MB en je download ff nog wat Linux-Distro's, 5CD nou, dan schiet het lekker op hoor ;)

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 16:48 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Onbeperkt internetten -> browsen.
met browsen ga ik ook wel ruim over de 5GB per maand heen hoor :(
zo'n 200-300MB per dag, reken maar uit.
Op donderdag 07 maart 2002 19:09 schreef Mindwalker het volgende:
Bij deze een scan van de brief met veranderde voorwaarden die je krijgt als je na één week nog steeds in de top300 staat (met dank aan t_m_b_7 voor de link van FTD (brief van Slybas) :)).

Als deze brief op mijn deurmat valt ben ik vertrokken. Ik heb het eerste mailtje namelijk al binnen.
haha, ik zou daar echt met rooie stift fuck you overheen schrijven en terug sturen :D

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
'k hoop dat Nuon een beetje opschiet met hun internet via het stopcontact, kan ik eindelijk van de k*tchello af...

Verwijderd

Wat ik niet snap is, waarom kan ik hier(Spijkenisse) niet naar @home terwel chello hier wel zit ;(, chello komt hier het beste uit de test, dit omdat je maar uit twee providers kunt kiezen(de ander is caseme :Z) ;(...

• Enforcer
  • Niet online
Casema in Spijkcity ?
Sinds wanneer ?
Alleen chello zit momenteel in Spijkenisse, andere kabelinternetaanbieders (nog) niet..

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Wat zeuren ze toch bij chello over die newsservers. Die van chello zijn zo brak als het maar kan. Op veel groepen zijn de berichten maar ca 8 uur te lezen en daarna zijn ze weer verdwenen. Er is een site ( easynews.com )daar kun je een abbo op nemen. Kos 10 $ per maand en zij bufferen alle nieuwsgroepen ca 50 dagen. De download limiet is 6 GB per maand. Ga je eroverheen kun je voor 10 $ weel 30 dagen/10 GB er bij kopen. Werkt perfect. En kennelijk kost dataverkeer niet zoveel anders kunnen zij dat niet voor dat bedrag aanbieden. Chello maakt in mijn ogen misleidende reclame, hebben slechte nieuwsgroepsservers, een klote helpdesk (qua bereikbaarheid , kennis en probleemoplossend vermogen), en het gedrag van een monopolist.
Krijg ik zo'n brief ga ik a) over op adsl en b) laat ik de rechter uitspraak doen of de afsluiting terrecht was. Laat chello dan maar eens met betrouwbare meetgegevens komen. Bovendien mogen ze dan ook eens wat getallen komen wat zij acceptabel vinden want dat geven ze in hun FUP niet aan.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Hmmz, zit op 100 gig per maand (te zien dankzij DUmeter) maar meet pas vanaf 2e week januari.

Heb (nog) geen brief van Chello ontvangen... >:)

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb net met Chello gebeld, omdat ik 26 uur geen verbinding had :( , en ik krijg keurig geld terug daar niet van, maar ik vroeg gelijk even naar de top300-feiten:

Ik: "Klopt het ook dat..." lang verhaal over de top300 en zo.
Chello: "Ik zou het niet weten, ik vraag het wel even"
(20 eurocent later)
Chello "Bedankt voor het wachten" Voor de rest wat blabla dat ik me geen zorgen hoef te maken als ik niks raars doe.
Ik: "Kunt u geen getal noemen?"
Chello: "Nou vooruit. De grens ligt bij 500mb per maand."
Ik: "..."
Ik: "500 MB per Maand???
Chello: "Dat klopt meneer."
Ik: "..."
Ik: "per maand?"
Chello: "Ja"
Ik: "500mb?"
Chello: "Ja. ik zal het voor de zekerheid nog even navragen."
(ik probeer bij te komen van de schok)
Chello: "Daar was ik weer, het klopt idd, 500mb per maand."
Ik: "Haha, dat is grappig, dan had ik allang afgesloten moeten worden".
Chello: "Daar ligt de grens, maar zolang u geen overlast veroorzaakt, overnemen we geen stappen."

Zover dus 24 uur per dag online zijn, want dan ben je er zo overheen... |:(

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:29
Hier geloof ik zéér weinig van :? :7

Verwijderd

Dit is onzin. 500MB!
bij mij was 't : doe maar gewoon iets van 4 a 5 gig..dan zit je altijd goed ;(

rare mensen daar bij upc

• tslh
Op maandag 11 maart 2002 15:56 schreef SuperServer het volgende:
Dit is onzin. 500MB!
bij mij was 't : doe maar gewoon iets van 4 a 5 gig..dan zit je altijd goed ;(

rare mensen daar bij upc
Ik heb er ook nog eentje... Ik had ook zo'n Top 300 brief gehad en vandaag belde mijn vriendin dat Internet het niet meer deed. Ik bel naar Chello en vraag of ik afgesloten ben. Na veel wachten: "Ja, omdat u de tweede brief niet ondertekend hebt". Ik zeg dat ik nooit een tweede brief heb gehad en weer in de wacht. Daarna zegt de (overigens vriendelijke) medewerker dat hij hem vandaag nog zal posten en dat ik hem morgen in de bus heb. Daarna vraag ik hoeveel ik nog mag downloaden per dag... In de wacht... "5 gigabyte per dag meneer". Als ik hem omgelovig vraag hoe dat zit en dat dat 150 gig per maand is: "Tja, ik krijg dat ook maar zo opgedragen, meneer. Zo zijn de regels. 5 gig is het." En ik kom thuis; blijkt dat mijn Internet pc er gewoon uitligt! Resetten en alles werkt weer: helemaal niet afgesloten! Wat moet ik daar nu voor commentaar op geven? |:(

Verwijderd

Hier nog eentje:

tijdje terug, top 300 mail + 2 brieven gehad, niks ondertekend
en nog steeds online :?

volgens hun ben ik afgesloten. Ik gebeld, gezegd dat er niks van klopte want had een week vrijwel de stekker eruit getrokken maar kreeg wel die brieven binnen. Na anderhalf uur had ik de hoop opgegeven. Ik zou teruggebeld worden (10 eurocent per minuut was me teveel en was al 4 keer naar de verkeerde persoon doorverbonden.) maar heb sinds woensdag niks gehoord.
Ik hun ook mailen om opherleding te vragen maar heb niks terug gehad.
Had al 9 dagen terug die 2e brief moeten sturen gehad maar vond de voorwaarden absurd :(

volgens mij hebben zij mijn abbo helemaal verprutst in het systeem. Nu maar afwachten, kan volgens mij elk moment afgesloten worden. :'(

• saviour
  • Niet online
Volgens mij sluiten ze gewoon de verkeerde huizen af :D

Een klasgenoot van me was 2 weken offline geweest omdat de schakelaar dus gewoon omgezet was. Niemand wist waarom.

Slechte zaak :)

• Carny
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Op maandag 11 maart 2002 23:03 schreef saviour het volgende:
Volgens mij sluiten ze gewoon de verkeerde huizen af :D
Een klasgenoot van me was 2 weken offline geweest omdat de schakelaar dus gewoon omgezet was. Niemand wist waarom.
Slechte zaak :)
Datzelfde heb ik dus ook gehad, en dat heeft (houd je maar alvast stevig vast) een maand moeten duren! Waar ze overigens ook niet eens het abonnementsgeld van vergoed hebben! Pisnijdig was ik natuurlijk, maar je schiet er niks mee op helaas :(

DatDus.DE --- DatDus!

• DARKLORD
  • Laatst online: 04-07 10:24
Op donderdag 07 maart 2002 22:41 schreef Tave het volgende:
LOL wat zeuren jullie ? Zit ik hier met mijn zeelandnet limiet van 5000 MB en dan heb ik nog het derde abonnement.......AAAAAAAAARGGGGGGGHHHH :(
zt je op headend terneuzen?? :-) zoja, mail me es :)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 23:48 schreef carnager het volgende:

[..]

Datzelfde heb ik dus ook gehad, en dat heeft (houd je maar alvast stevig vast) een maand moeten duren! Waar ze overigens ook niet eens het abonnementsgeld van vergoed hebben! Pisnijdig was ik natuurlijk, maar je schiet er niks mee op helaas :(
Aanklagen :), er is hier toch geen spraken van overmacht of zoiets dergelijks :)...

Verwijderd

Hmm, die mensen bij chello/upc zijn niet echt helemaal slim (doh :+), laats kreeg ik nog iemand die knetter stoned was of zo.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:29
Op dinsdag 12 maart 2002 22:47 schreef Webmasterok het volgende:
Hmm, die mensen bij chello/upc zijn niet echt helemaal slim (doh :+), laats kreeg ik nog iemand die knetter stoned was of zo.
Verklaar je nader :7
Pagina: 1 2 Laatste