Uitgekomen profetieen/openbaringen uit bijbel.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.595 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we nu wel eens heel dichtbij kunnen zien. Je ziet die voorspelde 'wereldvrede' er aan komen. Het verbond met Israel zo als het voorspeld is.. het zal niet lang meer duren denk ik voor de 7 bazuinen in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 22:38

BaatZ

Prullenbakker :?

Jongens jongens jongens.
Waar zijn jullie nou in godsnaam mee bezig?!

De bijbel is zo'n verschrikkelijk algemeen geschreven boek, daar kan je ALLES mee verklaren. En bijv. Aardbevingen en zo dat die er ineens meer zijn, SO WHAT ? wel eens van Tectoniek - het feit dat de aardschollen niet vastliggen maar drijven op een kussen van lava op de aarde - gehoord ? DAT is de enige verklaring voor aardbevingen. De bijbel kan er alles over zeggen, maar de fout die zo velen maken is dat ze de bijbel willen uitleggen als allesverklarend boek. Waarom zou je dit doen ?
De bijbel is een prachtig boek met enorm veel wijsheden, waarden, en normen. Maar de feiten zijn in de laatste 500 jaar STUK VOOR STUK Pure bullshit gebleken. Dit doet echter niet af aan de status van de bijbel als godsdienstig boek!. Ik ben dus van mening dat de bijbel een goed boek is, maar dat je er niet meer moet uithalen dan slechts de Symbolische betekenis, en zeker niet naar feiten kijken.
Want dan waren we immers allemaal allang dood omdat 2000 jaar na de geboorte van Jezus Christus de wereld had moeten vergaan. Het feit dat ik dit typ zegt genoeg.

Daar kan ik me dus enorm pissig over maken: Mensen die met de bijbel in de hand zeggen dat de wereld naar de klote gaat Omdat er een periode is van verhoogde tectonische activiteit
HOE VER KAN JE GAAN ?

Weet je waar je prachtige oorlogen van krijgt zoals we die nu zien in Israël en Afghanistan, Palestina en Ierland ?
Omdat mensen met de bijbel / koran / tora in de hand zeggen gelijk te hebben omdat hun godsdienst dat zo zegt.

Ik vind dus dat mensen heilige schriften van welke godsdienst dan ook moeten worden gestript tot slechts 1 regel:
Heb je naaste lief zoals jezelf.
Dit is namelijk de basisregel in ALLE godsdiensten, Hindoeïsme, Boeddhisme, Christendom, Islam en Jodendom.
Nu kan je wel zeggen dat ik een gore fag en mietje ben met mijn idealistische prietpraat, maar het zou er een stuk gezelliger op worden als mensen STOPPEN met de bijbel zo te misbruiken en gewoon eens ZELF denken!

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tectonishe activiteit kan een oorzaak zijn van het vergaan van de aarde... Seismo"logisch" ;) gezien is dit misschien heel normaal.
De bijbel sprekt over heel veel andere oorzaken. Bv: vervuiling va de zeeën etc MAAR, daar gaat het volgens mij niet om. De bijbel is een geestelijk boek en moet ook zo gelezen worden. Het is door Gods Geest geïnspireerd en kan dus ook niet anders gelezen worden.
Welke christen zegd dat de aarde nu al vergaan zou moeten zijn? Ik niet, want Jezus Christus zal eerst nog erug komen. Het woordje "zal" geeft aan dat ik er ten zeerste van overtuigd ben dat dat ZAL gebeuren. Het bijbelnoek openbaring is een moeilijk te begrijpen bijbelboek. Waar het om gaat is dat je Jezus Aanneemt als jou verlosser van de zondemacht over jou leven.
Alle zonden die je hebt gedaan die heeft Hij voor jou op zich genomen, Hij heeft er voor geboet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 06 maart 2002 12:11 schreef Count_Bleauchamp het volgende:

[..]

Wat is objectief?
Hoe kan het goede worden onderscheiden van het slechte.
God is liefde, is dat slecht?
Immers "wie niet met Mij is, is tegen Mij"
Dan is het toch ook onmogelijk om objectief een mening neer te zetten.
Van deze regel alleen gruw ik al :

Imo zijn aanhangers van het christendom, die deze regel naleven, net zo fundamentalistisch als de Al Queda.

Met zo'n instelling bereik je dus never nooit iets.
Daarom vind ik de bijbel helemaal gen goed boek, het staat vol contradicties.
Heb uw naaste lief, maar als ie niet gelooft moet ie opdonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:36
Op donderdag 07 maart 2002 09:49 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Van deze regel alleen gruw ik al :

Imo zijn aanhangers van het christendom, die deze regel naleven, net zo fundamentalistisch als de Al Queda.

Met zo'n instelling bereik je dus never nooit iets.
Daarom vind ik de bijbel helemaal gen goed boek, het staat vol contradicties.
Heb uw naaste lief, maar als ie niet gelooft moet ie opdonderen.
Er staat niet geschreven dan een ongelovige moet opdonderen en dat je alleen maar met gelovigen mag omgaan. Jezus zelf ging bijna niet om met gelovigen maar liep altijd tussen de moordenaars, hoeren, verkrachters en meer van dat volk. Jezus had meer hart voor deze groep mensen dan voor de gelovigen. Hebt uw naaste lief als u zelf, dat betekent dat je net zoveel voor een ander moet over hebben als voor jezelf. Die anderen zijn ook moordenaars en hoeren en zwervers en weet ik veel wie allemaal. Er staat wel dat je je niet moet laten wankelen door deze mensen. Sta sterk in je schoenen, bouw je fundament op de rots die Jezus Christus heet. Dan zul je niet kunnen wankelen en kan men roepen wat ze willen maar je blijft standvastig.

De Bijbel spreekt over vergeving, ook als iemand jou wat slechts heeft aangedaan is het enige wat je dient te doen is hem/haar vergeven dat is het beste voor beide partijen.
Tegenstellingen in de Bijbel? Nee, alles loopt perfect in elkaar over. Er staan 66 boeken in door weet ik veel hoeveel schrijvers die misschien wel een tijdsverschil hadden van 1600 jaar en misschien wel duizenden kilometers van elkaar af woonden maar allemaal vertellen ze hetzelfde in de Bijbel, alle verhalen vullen elkaar aan (dat weet je pas als je de hele Bijbel hebt gelezen). Pas als je de bijbel hebt gelezen kun je zeggen of het een goed boek is.

En wie niet met God is is automatisch tegen God klopt helemaal. Maar dat betekent niet dat ik niet met tegenhangers van God mag omgaan. Als ik dat namelijk niet doe zullen ze nooit zien wat de liefde van God is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer gewoon goed te leven, met of zonder Bijbel. Idd, de Bijbel is een goed boek waaruit je veel kan leren, maar je moet alles wel symbolisch opvatten en er mag geen misbruik van gemaakt worden. Andras Pandy denkt ook dat God met hem is (denkt zelfs dat hij zélf een heilige is) en gebruikt dat argument om zijn daden goed te praten, zo moet het dus niet, hé! De bedoeling van geloof (gelijk welk) is gewoon duidelijk maken wat de normen en waarden (zouden moeten) zijn en dat niemand gediscrimineerd mag worden. Wees goed voor diegenen die goed zijn voor jou en vergeef diegenen die slecht zijn voor jou, ook al is dat soms moeilijk. Misschien eenvoudig gezegd, maar dat zijn toch de basisprincipes, niet? (eigenlijk off-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier m'n reactie op de reply van wustenveld, en m'n antwoordt op zijn link naar dat verhaaltje dat de bijbelcode "ontkracht".

Ten eerste, die hele tekst stikt van de bekrompenheid en subjectiviteit. Niet gelovigen krijgen gelijk de titel "antichrist", een heleboel gegevens uit de bijbelcode worden ontkracht met het feit dat er wat anders in de bijbel staat en het ingaat tegen wat zij gelooft, en de lezers worden direct al aangespoord het vooral uit een christelijk oogpunt te bekijken ("Lees mijn verslag met Christus in je hart en oordeel zelf").
En daar is mijn grootste bezwaar tegen deze tekst al neergezet, want als iets van belang is om dit NIET vanuit christelijk oogpunt te bekijken, omdat het goed bekeken radicaal tegen het christendom ingaat.
Wat de schrijfster als een zwak punt van de schrijver van "de Bijbelcode"ervaart, het feit dat hij niet gelovig is, zie ik juist als een sterk punt.
De schrijfster komt ook met een citaat uit de bijbel, wat wustenveld ook gebruikt, namelijk
"zelfs satan vermomt zich als een engel van het licht. Het is dus niets bijzonder, als ook zijn dienaars zich voordoen als dienaars van de gerechtigheid. Maar zo hun daden, zo hun einde" Korintiërs 11:14-15
Hier is heel makkelijk tegenin te brengen dat dit net zo goed voor christus zelf zou kunnen gelden. Om maar even verder in te gaan op Christus, de schrijfster vraagt zich af waarom Christus niet wordt betrokken in vele voorspellingen, en zelden bij naam genoemd wordt. Vergeet niet dat deze code uit de Thora komt (het oude testament) en dat de Joden Christus niet erkennen als de Messias! Daarmee zou een hoop verklaard kunnen zijn, niet? Toch zijn er recent wel codes over Christus gevonden, moet je eens op deze site kijken: http://www.biblecodedigest.com/page.php/23

Nou heeft de schrijfster gelijk en heeft michael Drosnin niet bepaald een perfect boek over de bijbelcode geschreven, maar om het nu direct een oplichter te noemen vind ik way over the top. Ook staat in de tekst dat Eli, de onderzoeker waar Michael mee samengewerkt heeft, gezegd heeft Michael niet te kennen, maar dat is absolute onzin! Ik heb een interview gelezen (vorige week nog) waarin Eli het tegenovergestelde zegt. (ojee, ga me nu niet vragen om een bron, die heb ik zo ff niet..), maar goed, als zij dat zo zegt, waarom bazeert ze haar pleidooi dan alleen op de bijbel en het boek van Drosnin? en niet op de verschrikkelijk veel andere boeken die over deze bewuste bijbelcode zijn geschreven?

Ze interpreteert een aantal dingen ook verkeerd. Zo praat ze erover dat de bijbelcode door een wonder, namelijk de computer geschreven is. Dit ziet ze als iets verschrikkelijk fouts, maar ze ziet het verkeerd. In de eerste plaats is die computer het wonder om de bijbelcode te lezen!

Ook beweert de schrijfster dat de bijbelcode geschreven is door Satan, daar wil ik eerst het volgende tegenin brengen: Als ik elke gelovige, Joods, Christen of wat dan ook mag geloven, dan is God het opperwezen, en Satan is, zegt de schrijfster, een engel. Nu vraag ik me af: zou een opperwezen een engel met "zijn" bijbel laten knoeien? lijkt me niet.
Ook stelt de schrijfster dat omdat de Bijbel steeds bijgesteld wordt, het door Satan moet zijn geschreven, omdat Satan niet alles weet. Ten eerste een toelichting bij dit punt, toen enkele voorspellingen niet uitkwamen vonden onderzoekers ook het woord "uitgesteld" bij deze voorspellingen. Daaruit concludeerden ze dat de bijbelcode geen voorspellingen geeft, maar waarschuwingen, die afgewend kunnen worden. Het feit dat de onderzoekers het woord uitgestelt niet eerder zagen, kan door een citaat wat de schrijfster zelf aanhaalt verklaard worden.

Daniël, houdt deze dingen geheim.
Het boek moet verzegeld blijven
tot het einde komt.
Velen zullen het onderzoeken en
De kennis zal toenemen.'
Daniël 12: 4

In dat geval zou er dan toch een hogere macht meespelen. Echter later zijn er toch bij meer voorspellingen die nog moesten plaatsvinden het woord uitgesteld gevonden.

Op de negatieve codes kan ik maar 1 antwoordt verzinnen (de negatieve codes geven dingen als "God bestaat niet" etc.), misschien staan de inhoud van de bijbel en de code los van elkaar, en mijn idee zou dan zijn dat de bijbel een soort "dekmantel" is. Hierover ga ik echter verder geen uitspraken doen, omdat ik zelf nog bezich ben met wat "research", maar ik zal snel hier weer op terugkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ojah, diezelfde schrijfster had ook nog een mooie uitspraak op haar site staan, die ze naar mijn idee echter niet helemaal opvolgt.
"De bijbel is geen knuppel om mee rond te slaan". Nou, als dat pleidooi niet met de bijbel in de hand was...}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie site hierover: http://home.wanadoo.nl/henryv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik schop dit oude topic omhoog

Kijk naar de situatie in Israel en lees het volgende stuk.

De wereld betrokken bij de strijd om Israël

Hoe snel volgen de ontwikkelingen elkaar op. De wereld is hard op weg naar de tijd dat "alle volken ten strijde zullen trekken tegen Jeruzalem in de eindtijd"(Zacharia 12: 3). Het kleine landje op de navel der aarde (Ezechiël 38:12) is meer en meer een probleem aan het worden voor de westerse wereld. We zien dat steeds meer landen en organisaties zich keren tegen deze steen die alle natiën zal heffen. Israël wordt steeds meer als wrede onderdrukker van het arme Palestijnse volk en als bezetter van Palestijns land gezien.

Het lijkt een kwestie van tijd voor de VS of de VN zullen ingrijpen en een interventie macht zullen sturen. Dat is waar Arafat al maanden om vraagt. Arafats politiek is erop gericht om internationale waarneming in Israël te verkrijgen, vooral ook met vertegenwoordigers uit Europa. Als die internationale waarneming er komt wordt de wereld betrokken bij de strijd om Jeruzalem. Op het moment dat de VS Israël laat vallen zullen de rampen losbarsten en zal het uit zijn met de leidende positie van de VS in de wereld. De Bijbel zegt dat 'wie onrecht doet, zal zijn onrecht terugontvangen' (Col. 3: 25) en zij 'zullen in hun verdelging ook verdelgd worden, onrecht ontmoetende als loon voor hun onrecht' (2 Petrus 2:13).

Bekijken we tot slot nog eens de fikse waarschuwing voor de westerse wereld die op het punt staat zijn vingers te branden en betrokken te worden in de laatste strijd.
Jesaja 41:11-14 Zie, allen die tegen u in woede ontstoken zijn, staan beschaamd en worden te schande; de mannen die u bestrijden, worden als niets en komen om; gij zult hen zoeken, maar niet vinden, de mannen die u bestoken; zij worden als niets, ja vernietigd, de mannen die tegen u oorlog voeren. Want Ik, de Here, uw God, grijp uw rechterhand vast; die tot u zeg: Vrees niet, Ik help u. Vrees niet, gij wormpje Jacob, gij volkje Israël! . Ik ben het, die u help, luidt het woord des Heren, en uw Verlosser is de Heilige Israëls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets:

Luke 21:10-11 Then he said to them: "Nation will rise against nation, and kingdom against kingdom. There will be great earthquakes, famines and pestilences in various places, and fearful events and great signs from heaven.

Wed Apr 3,2002 -- An interesting sight: The 5 so-called naked eye planets -- Mercury, Venus, Mars, Jupiter and Saturn -- will appear to clump together later this month in a sight that might not be seen again for a century. But don't call this a planetary alignment. And even though this is fairly rare, there is nothing for earthlings to worry about, astronomer Geoff Chester of the U.S. Naval Observatory said on Tuesday. The grouping of the 5 will begin to be visible with unaided eyes around April 20, with the planets clustered closest by around May 4. "It is an opportunity to see all 5 of the naked eye planets in the same part of the sky at the same time and that does not happen very often," Chester said. It could be 50 or 100 years before this happens again.

Luke 21-24-26 They will fall by the sword and will be taken as prisoners to all the nations. Jerusalem will be trampled on by the Gentiles until the times of the Gentiles are fulfilled. "There will be signs in the sun, moon and stars. On the earth, nations will be in anguish and perplexity at the roaring and tossing of the sea. Men will faint from terror, apprehensive of what is coming on the world, for the heavenly bodies will be shaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

Op donderdag 04 april 2002 00:31 schreef gamer2001 het volgende:
Nog iets:
[..]a sight that might not be seen again for a century.
[..] It could be 50 or 100 years before this happens again.
Het is dus waarschijnlijk zo'n 25 keer voorgekomen sinds de "voorspelling" geschreven is. D'r zijn in die tussentijd ook meer dan genoeg grote oorlogen geweest... ook in het midden oosten.

Mara omdat jij nu leeft is dit die ene heel speciale keer van de voorspelling? Omdat jij het niet wilt missen?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd net alsof het dan niet eerder is gebeurd.. en wat is er toen gebeurd ?? Kan je ook ff vertellen wat er de vorige 25 ofzo keren is gebeurd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

Dido

heforshe

Op donderdag 04 april 2002 11:03 schreef Upperscore het volgende:
idd net alsof het dan niet eerder is gebeurd.. en wat is er toen gebeurd ?? Kan je ook ff vertellen wat er de vorige 25 ofzo keren is gebeurd ??
Aangezien je zelf kennelijk geen toegang hebt tot geschiedschrijving tussen het jaar 0 en heden...

Je zou eens kunnen kijken naar de invasie van Rusland door Napoleon... was een tikkie belangrijker voor de Europese geschiedenis dan wat er nu in het Midden Oosten gebeurd, en de komeet die toen te zien was heeft inderdaad een hoop mensen doen geloven dat het einde der tijden nabij was!

Dat gaat om een ander verschijnsel dan wat jij nu noemt, maar is vergelijkbaar. Het specifieke verschijnsel dat je noemt kan ik zo even niet plaatsen, maar als je voorbeelden zoekt van voorspellingen die al eerder "uitgekomen zijn" weet ik er nog wel een paar.

Wat te denken van dat kleine meningsverschilletje tussen Joden en Christenen met betrekking tot de voorspelde komst van de messias? De Joden wachten nog steeds, volgens de Christenen is hij zo'n 2000 jaar geleden al langs geweest.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 21:46 schreef gamer2001 het volgende:
Mijn bedoeling van dit topic is om er profetieen uit de bijbel te plaatsen die zijn uitgekomen of aan het uitkomen zijn in onze tijd.
En ga nou niet roepen van ik geloof niet in God want daar vraag ik niet om.
Ook niet gelovigen kunnen zoeken en kijken of ze zulke uitgekomen profetieen kunnen vinden.

Ik trap af:
ik heb volgende tekst gequote van een site zodat je niet denkt dat ik dat allemaal zelf uit heb zitten zoeken :P

Matteüs 24:7-9: 7 Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk , en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn.8 Doch dat alles is het begin der weeën.

Één van de voorspellingen uit de bergrede van Jezus betreft een toename in het aantal en hevigheid van aardbevingen (weeën). Dit kunt u ook regelmatig in het nieuws vernemen en de verwachting is dat binnen niet onafzienbare tijd het nieuws volledig beheerst zal gaan worden door deze en andere natuurrampen, precies zoals dat voorspeld is in het Nieuwe Testament. Let op dat er gesproken wordt over het 'begin der weeën'. Een andere duidelijk waarneembare indicatie dat het Koninkrijk van Jezus Christus nabij is

Hieronder een lijst van zware aardbevingen welke min of meer in het nieuws komen:
dit is hier niet zo lang geleden al eens langs gekomen?

anyway, om een trend te bepalen moet je een veel langere periode nemen en compenseren voor het feit dat er vroeger minder gevoelige apparatuur was. en dat de aarde steeds voller raakt (ivm hongersnoden), en dat nieuws vroeger veel langzamer ging (overstromingen waar we nooit wat van hoorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de aarde afkoelt en daarmee dus ook de seismische activiteit afneemt lijkt me het fijt dat er nu meer aardbevingen plaats vinden dan vroeger toch redelijke onzin.
Een jonge planeet is zooengeveer een grote aardbeving, hoe ouder hij wordt hoe stiller.

Een heleboel van die ander profetieen kan iedereen eigenlijk wel doen, bijvoorbeeld de bovenstaande, volk tegen koningkrijken enzo. Als dat een profetie is dan is Machiavelli ook een profeet (lees "The Prince").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oogapp0ltje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
het zijn niet de aardverschuivingen die de slachtoffers veroorzaken, maar de (omringende) gebouwen die instortten en mensen bedelven onder het puin.
Vulkanen hebben al bestaan sinds het begin der aarde, een vulkaan komt tot stand doordat aardplaten tegen elkaar op schuiven, het zelfde principe als een aardbeving dus (alleen heel wat langzamer).
En waarom nou die platen verschuiven? vergelijk de aardkern eens met de zon, de zon heeft een cyclus (tijd weet ik niet meer) waarbij hij op zijn hoogtepunt een ionaire storm of 'solar wind' uitzent van hooggeladen deeltjes.
Misschien dat de aardkern ook zo zijn hoogtepunten heeft van instabiliteit wat resulteerd in aardverschuivingen :?

^correct me if i'm wrong about this, tis nl. alweer een paar maanden geleden sinds dat ik hierover een documentaire heb gezien.

| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 00:31 schreef gamer2001 het volgende:
Nog iets:

Luke 21:10-11 Then he said to them: "Nation will rise against nation, and kingdom against kingdom. There will be great earthquakes, famines and pestilences in various places, and fearful events and great signs from heaven.

Luke 21-24-26 They will fall by the sword and will be taken as prisoners to all the nations. Jerusalem will be trampled on by the Gentiles until the times of the Gentiles are fulfilled. "There will be signs in the sun, moon and stars. On the earth, nations will be in anguish and perplexity at the roaring and tossing of the sea. Men will faint from terror, apprehensive of what is coming on the world, for the heavenly bodies will be shaken.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2009614253 :7
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 14:56 schreef The_Fur het volgende:
Aangezien de aarde afkoelt en daarmee dus ook de seismische activiteit afneemt lijkt me het fijt dat er nu meer aardbevingen plaats vinden dan vroeger toch redelijke onzin.
Een jonge planeet is zooengeveer een grote aardbeving, hoe ouder hij wordt hoe stiller.
toen de aarde nog zo jong was dat er duidelijk meer aardbevingen etc waren, bestonden er nog geen mensen.
als je de geschiedenis vd aarde comprimeert tot 1 dag, dan is de mensheid van de laatste 2 seconden.

behalve het verouderen vd aarde zijn er vele andere factoren die de frequentie van aardbevingen beinvloeden. daar is niet veel over bekend maar feit is dat de frequentie de afgelopen paar 100 jaar varieert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het kader van rare tekens aan de hemel..
Ik ben de maan al een week kwijt.. :|
Normaal scheint hij recht in me kamer, maar nu niet meer :(
Ik heb de hele hemel al een week afgespeurd, maar hij is nergens te bekennen...
Zelfs toen er woensdag geen wolk te bekennen was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Op zondag 07 april 2002 13:43 schreef gamer2001 het volgende:

[..]

[afbeelding] :7
:X
hhaha

dat waren dus accu's van een spaceship.

enfin eeh ik heb beetje vluchtig de laatste pagina doorgelezen want er is veel tekst en zo.

Het enige wat ik te zeggen heb is dat de mensen hier hun bronnen (bijbel en zp) beetje te letterlijk nemen. Doet me denken aan dat figur uit de 16e (?) eeuw die dingen voorspelde zoals dat Twin Towers incident. Maar ja die voorspelde dingen die sowieso wel eens kunnen gebeuren en je op 2312123 miljoen manier kan opvatten..

Net zoals die aarbevingen, die gebeuren al miljoenen (oh nee duizenden deze platte aarde bestaat nog niet zo lang he Christene :P ) jaren. Dat we nu een piek hebben in de afgelopen 80 jaar betekend niet dat de Bijbel ineens gelijk heeft. Daarom is het, door de Mens, geschreven om onverklaarbare dingen maar gelijk te beantwooorden. Lekker makkelijk die voorgekouwde meuk, hoef je zelf iig niet na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://earthquake.usgs.gov/faq/myths.html#8:

Q: Why are we having so many earthquakes? Has earthquake activity been increasing?

A: Although it may seem that we are having more earthquakes, earthquakes of magnitude 7.0 or greater have remained fairly constant throughout this century and, according to our records, have actually seemed to decrease in recent years. A partial explanation may lie in the fact that in the last twenty years, we have definitely had an increase in the number of earthquakes we have been able to locate each year. This is because of the tremendous increase in the number of seismograph stations in the world and the many improvements in global communications. In 1931, there were about 350 stations operating in the world; today, there are more that 4,000 stations and the data now comes in rapidly from these stations by telex, computer and satellite. This increase in the number of stations and the more timely receipt of data has allowed us and other seismological centers to locate many small earthquakes which were undetected in earlier years, and we are able to locate earthquakes more rapidly. The NEIC now locates about 12,000 to 14,000 earthquakes each year or approximately 35 per day. Also, because of the improvements in communications and the increased interest in natural disasters, the public now learns about more earthquakes. According to long-term records (since about 1900), we expect about 18 major earthquakes (7.0 - 7.9) and one great earthquake (8.0 or above) in any given year. However, let's take a look at what has happened in the past 32 years, from 1969 through 2001, so far. Our records show that 1992, and 1995-1997 were the only years that we have reached or exceeded the long-term average number of major earthquakes since 1971. In 1970 and in 1971 we had 20 and 19 major earthquakes, respectively, but in other years the total was in many cases well below the 18 per year which we may expect based on the long-term average.

See NEIC's Earthquake Statistics webpage for the tables of earthquake counts by magnitude and year.
Pagina: 1 2 Laatste