Verwijderd
Is denk ik weinig aan te doen, sommige zijn wel grappig.
Het zal wel weer een keer disabled worden, ik hoor al diverse klachten over bandbreedte sh*t enzo.
Persoonlijk stoor ik mij er niet zo aan...
Verwijderd
Zo kan ik me posts snel terugvinden. Je kunt icons uitzetten als je je er aan stoort.
En die van mij is veel frames, maar de filesize is minimaal. Zwaar optimized. Dat is iets wat maar weinig mensen doen.
Ik stoor me minder aan mijn eigen Animated GIFje van een paar KB dan aan die eikels die een 1024x786 JPG van 300 KB gebruiken als icon!
1. Hoe groot het plaatje is en
2. of ie animated is
Probleem hiermee is dat het 1 redelijk ingewikkeld is en 2 ook aardig wat serverload veroorzaakt, terwijl het niet echt belangrijk is.
Na paar zinloze regels tekst de conclusie:
Hmmm, dan lijkt me toch de enige optie om die plaatjes uit te zetten: die animated troep is inderdaad zwaar irritant.
Volgens mij is het niet moeilijk te proggen dat een icon niet meer dan een bepaald aantal bytes mag zijn?
2. Een verbod op .gif files (en hopen dat dat werkt)
Ik stoor me er niet zo aan maar als er genoeg mensen vinden dat ze irritant zijn en/of ze verboden worden haal ik hem wel weg.
Verwijderd
En nee ik heb geen icoon nee...
Oplossing(en): zet de plaatjes uit in je profile of zet animaties afspelen in je browser uit. Ik zou graag animated gifs verbieden, alleen nog geen idee hoe..[/quote]Ik heb het al een keertje eerder voorgesteld, het uploaden van je icon naar een got server ipv een link in je profile, daarmee krijg je ineens veel meer controle over
1) De omvang van het plaatje.
2) Of het een animated gif is of niet kun je ook wel uitzoeken.
3) De beschikbaarheid ervan.
3x:)
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Verwijderd
HlpDsk: ik vind jouw redenering wel erg egoïstisch eerlijk gezegd, maar goed ik heb ze nu uitstaan dus ik heb er geen last van
Volgens mij is het niet moeilijk te proggen dat een icon niet meer dan een bepaald aantal bytes mag zijn?[/quote]Hmm, die redenering heb ik pas bedacht nadat ik hem al gebouwd had. Hij is makkelijk te spotten in lange draden.
En over die filesize : goed idee. Die van mij is ook maar een paar KB. Gewoon een kwestie van optimizen.
Verwijderd
Animated is makkelijk om iemands zijn reactie snel te vinden, op een gegeven moment herken je namelijk de Icon's.
Gaaat sneller als usernaam zoeken.
En in proncipe hoeft een animate gif niet groter te zijn als 15k (geloof dat die van mij 8k is zoniet dan optimize ik hem wel.)
(Misschien off-topic maar @guard (atguard) is een simpele firewall progje daar kan je animated gifs op play ones zetten)
Verwijderd
Maar zoals ik al heb gezegd ik heb er echt weinig last van.
Gifjes zoals van hlpdsk zijn best irri, net zo goed als die van havanna, heeft imo net zo goed met de schreeuwerige kleur te maken als met de beweging. Maar verder vind ik het wel best, ieder z'n meug.
Dat je je icon als voortoren gaat gebruiken om je eigen posts terug te vinden, vind ik wel erg overdreven.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
- plaatje werkelijk 60X60 en niet alla malloot resizen vanaf bijv. 500X500
- geen 300 dpi mafkezen modus
- alleen JPEG (DE effectieve ani's killer)
- maximaal 15 kb
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
BOER
Verwijderd
Zolang het niet te gek groot is moet het kunnen.
Al dat verbieden overal, straks mogen we niks meer.
Lord Daemon
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
Lord Daemon
Ik vind ze ook zwaar irritant. En ik kan wel alle plaatjes uitzetten, maar dat wil ik niet. Ik vind normale icoontjes namelijk best leuk. Alleen die animated krengen zijn zwaar irritant. En alleen animated uitzetten kan helaas niet
Ik vind ook dat animated gif's verboden moeten worden.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Dat is net als een roker die rook in het gezicht van een astmapatient blaast en vervolgens zegt: "wat zeik je nou, ik vind roken niet erg".
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
..idd, mr. DefTones is wel errug "spasm inducing"
Als je de plaatjes een probleem vind zet je ze uit. Ik vind ze wel ok, ze laten wat van de tweaker zien. Ik ben dus een Trekkie, zie plaatje.
Verwijderd
Lord Daemon
Het best zou zijn een optie om animated gifs in je userprofile uit te kunnen zetten. Want helemaal verbieden is ook wel weer extreem.
If I don't make it today, i'll make it tomorrow
misschien een max. framelimit? samen met een max. filesize van 20kb ofzo... moet kunnen toch? >:)[/quote]Nope... kan niet... de plaatjes staan immers niet op een server van tweakers.....
Dez valt tog wel mee???
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
Maar er zijn ook STATISCHE gifjes die er niet uitzien, en daar wordt je het toch niet over eens want smaken verschillen, dus wat mij betreft is het ieder z'n eigen verantwoording (en zoals gezegd, als je er echt gek van wordt of te weinig bandbreedte hebt, zet je ze toch allemaal uit...).