Toon posts:

Wie gaat er 14 maart een X-box halen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

/me Gaat tegen die tijd zijn Pc maar weer eens upgraden

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 13:11 schreef johnnyv.nl het volgende:

[..]

Als ik dom was zou ik wel een console kopen om met m'n ielige breintje te gaan gamen. Want ja, als je slim bent kun je natuurlijk veel mooiere zaken uit een pc toveren, maar ja, daar ben ik natuurlijk te dom voor :(

Nee, ik blijf maar lekker op m'n low-res tv spelen en ga genieten van het 800x600 pixellandschap voor m'n neus ;)
edit:

En ik moet eens leren het hele topic af te lezen voordat ik reageer :D enfin, dit was al gezegd dus.

Verwijderd

als ik de x-box koop... dan ga ik eerst een paar maandjes w88.. ik kijk wel uit de volle mep ervoor te betalen... als je een jaartje w8 dan kan je een xb+ps2 kopen voor dezelfde prijs als een x-box nu

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 14:06 schreef ReV3rEnD het volgende:
als ik de x-box koop... dan ga ik eerst een paar maandjes w88.. ik kijk wel uit de volle mep ervoor te betalen... als je een jaartje w8 dan kan je een xb+ps2 kopen voor dezelfde prijs als een x-box nu
Alleen is het de vraag of beide consoles een jaar naast elkaar kunnen bestaan......

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 01:22

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Op woensdag 27 februari 2002 13:07 schreef SaMuRaIX-SwA het volgende:
oke, GT3 was een gerucht die nu weer niet waar blijkt te zijn kom ik net achter.

Eerst was dit er:
http://www.tiscali.nl/content/article/41697.htm

Toen dit:
http://www.tiscali.nl/content/article/79027.htm

Ik denk echter dat t WEL gaat gebeuren.

En tekken 4? Namco heeft NOOIT gezegd dat Tekken 4 EXCLUSIEF PS2 komt. Maar ik geef toe, ze hebben ook niets bevestigd van uitbrengen op andere console. Is dus weer raden, zoals dat altijd gaat.

Maar waar t op neer komt is dat er steeds minder en minder reden is om een PS2 te kopen. Sony's macht m.b.t. exclusiviteit is OVER en UIT. En we weten allemaal dat die exclusiviteit Sony PS groot heeft gemaakt. (SQUARE, NAMCO, PSYGNOSIS, etc etc.) Sony ZELF heeft NIETS bijgedragen.

En nu is MS bezig met exclusiviteit OPKOPEN.
Hoe kom je erbij dat die exclusiviteit Sony groot heeft gemaakt?? Sony is groot geworden door de megaverkoop van de console die easy om te bouwen was. Daarnaast kozen veel mensen voor de PSX omdat er veel spellen waren en dat de prijzen van de games een flink stuk lager lagen/liggen dan die van de N64. Sony zelf heeft zich op de juiste manier qua marketing in de markt geprofileerd, waar ze dus megaveel geld in hebben gepompt. :o

[ontopic] ik ga geen X-Box kopen, sterker nog ik ga hem in mijn gamesjoppie niet eens verkopen >:) [/ontopic]

• pagani
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 14:17 schreef NightHawk het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat die exclusiviteit Sony groot heeft gemaakt?? Sony is groot geworden door de megaverkoop van de console die easy om te bouwen was. Daarnaast kozen veel mensen voor de PSX omdat er veel spellen waren en dat de prijzen van de games een flink stuk lager lagen/liggen dan die van de N64. Sony zelf heeft zich op de juiste manier qua marketing in de markt geprofileerd, waar ze dus megaveel geld in hebben gepompt. :o

[ontopic] ik ga geen X-Box kopen, sterker nog ik ga hem in mijn gamesjoppie niet eens verkopen >:) [/ontopic]
Mooi dom dat je vanwege je anti microsoft ideeen zo'n berg winst laat liggen............. :Z

• pagani
  • Niet online
Of ik een x-box ga kopen hangt er ook flink van af of het mogelijk wordt om er div-x op af te spelen overigens......

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:17 schreef NightHawk het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat die exclusiviteit Sony groot heeft gemaakt??
Sony is groot geworden door de megaverkoop van de console die easy om te bouwen was. Daarnaast kozen veel mensen voor de PSX omdat er veel spellen waren en dat de prijzen van de games een flink stuk lager lagen/liggen dan die van de N64. Sony zelf heeft zich op de juiste manier qua marketing in de markt geprofileerd, waar ze dus megaveel geld in hebben gepompt. :o
offtopic van hier tot tokio maar oke.

hoe kom ik erbij?

Ik leg je uit hoe t zit:

Je doet alsof PS1 ALTIJD al omgebouwd was. In de tijd van Saturn vs PS1 vs N64 is een hele grote factor (waarschijnlijk zelfs de BELANGRIJKSTE) voor Sony's succes geweest het FEIT DAT TEKKEN, WIPEOUT, Gran Turismo, Ridge Racer etc EXCLUSIEF op de Sony PS waren. Wat zich uitte in sterke marketingstrategien (veel reclame over deze games terwijl ze niet eens beter waren dan bv, virtua fighter 2 e.d.(mening))

HIERDOOR hadden ongelovelijk veel mensen de PS1. VER LATER PAS werd ie omgebouwd en brak de paniek al helemaal los. NOG meer mensen met PS1, nog meer games, nog meer EXCLUSIVITEIT (Final Fantasy de belangrijkste, plus in begin Tomb Raider, die veel later pas op Saturn kwam),en nog meer exclusieve 3d party support.

Wat ik wil zeggen is dat het succes van Sony niet ZEKER niet alleen aan marketing en gekopieerde games te danken is geweest maar in het BEGINSTADIUM door EXCLUSIVITEIT. En het beginstadium is toch ZKER wel het belangrijkste (in die tijd) geweest voor het succes/ slagen van een console.

Sony heeft ongelovelijk veel profijt gehad bij het feit dat de cpu gekraakt werd en heeft hierdoor andere consoles volledig (dubbelop na de exclusieve games) in het niet Hoe tegenstrijdig het ook klinkt.

Conclusie: In eerste instantie is Exclusiviteit ZEKER weten de belanrijkste factor geweest in het slagen van de Sony PS1.
Maar tijden zijn veranderd en voor de PS2 is het verhaal gekeerd nu Xbox veel voor hun wegkoopt/jat en Sega een andere richting heeft gekozen. Sony steunt nog voor een HEEL groot gedeelte op het succes van de PS1, want DIE MENSEN zijn de gene die een PS2 hebben gekocht en hebben vaak waanideen dat sony de 'beste' is.

dus 3 factoren:
exclusief
kopies
marketing

Streep de bovenste 2 weg (PS2 kopies lopen erg moeilijk namelijk> niet veel mensen hebben vooralsnog PS2 omgebouwd )
en sony houdt niet veel over.

Je kan wel zien dat ik 4ejaars ben in HBO marketing.

GREETZ X

Ps. ik vraag me echt af hoeveel PS2 bezitters ook PS1 hebben...ik schat 80%...

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:23 schreef johnnyv.nl het volgende:

[..]

Mooi dom dat je vanwege je anti microsoft ideeen zo'n berg winst laat liggen............. :Z
Op X-Box verkopen maak je geen winst...2% marge krijg je ofzo? Dus ik kan het me wel voorstellen...winkeliers moeten toch investeren om die dingen in huis te halen.

En ik ben ook van mening dat Microsoft voorlopig echt geen bedreiging is voor Sony. Omdat MS zo'n 'overheersende' naam heeft op PC gebeid schijnt iedereen te denken dat MS alles kan doen en geld zat heeft...nou big suprise, Sony is ook niet echt arm, en ze kennen nog veel meer smerige truukjes dan MS...zie introductie PSX vs dumpen van SNES titels.

Een marketing-strijd tussen Sony en MS zou nog leuk kunnen zijn, als ze er een echte strijd van maken :)

edit:

psje voor Samurai-swa...ik ben het eens met je exclusiviteit verhaal, maar er zijn toch meer PS2 bezitters die geen PS1 hadden dan dat je denkt. Dat ligt aan 1 ding: naamsbekendheid, door hun uitstekende reclamecampagne, sponsoring van de Champions League enz. enz. Ik heb het al vaker gezegd, vraag een willekeurige niet gamer naar videogames, en hij/zij zal zeggen "playstation"

• pagani
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 14:49 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Op X-Box verkopen maak je geen winst...2% marge krijg je ofzo? Dus ik kan het me wel voorstellen...winkeliers moeten toch investeren om die dingen in huis te halen.

En ik ben ook van mening dat Microsoft voorlopig echt geen bedreiging is voor Sony. Omdat MS zo'n 'overheersende' naam heeft op PC gebeid schijnt iedereen te denken dat MS alles kan doen en geld zat heeft...nou big suprise, Sony is ook niet echt arm, en ze kennen nog veel meer smerige truukjes dan MS...zie introductie PSX vs dumpen van SNES titels.

Een marketing-strijd tussen Sony en MS zou nog leuk kunnen zijn, als ze er een echte strijd van maken :)

edit:

psje voor Samurai-swa...ik ben het eens met je exclusiviteit verhaal, maar er zijn toch meer PS2 bezitters die geen PS1 hadden dan dat je denkt. Dat ligt aan 1 ding: naamsbekendheid, door hun uitstekende reclamecampagne, sponsoring van de Champions League enz. enz. Ik heb het al vaker gezegd, vraag een willekeurige niet gamer naar videogames, en hij/zij zal zeggen "playstation"
Denk toch eerder dat de niet gamer 'Mario' ofzo zal noemen, of nintendo.......

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 15:00 schreef johnnyv.nl het volgende:

[..]

Denk toch eerder dat de niet gamer 'Mario' ofzo zal noemen, of nintendo.......
Dat is allang niet meer zo, zoontje van een vriend van me was laatst over de vloer en noemde al mijn consoles (SNES, Dreamcast, PS2) allemaal 'peesteesjun' ...

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 12:34 schreef SaMuRaIX-SwA het volgende:
Het is wereldssss grootste console ooit. DAT valt er te zeuren. Dat ding weegt kilo's man, kom op zeg. Ik wil geen verhuisteam nodig hebben om em thuis te krijgen.
Ze kiezen niet voor een grote console??????.
nee, ze MOESTEN hem zo groot maken heh? Daarom zijn andere consoles ook zo groot of niet? Want een console is geen console zonder DVD (add-on ook nog, want je kan geen dvd s afspelen zonder dvd kit), Hardeschijf, en ethernet card zeker...
Zeik niet, ik heb 'em in m'n rugzak uit Amerika meegenomen, en m'n rug werkt nog prima. Voor de PS2 heb je ook een add-on nodig om dvd's te kunnen spelen (wegens broodnodige bugfixes, kost je weer een memorycard). En ga jij maar eens voor 8Gb aan memorycards kopen. 1024 memorycards a 100 piek... ah.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 15:17 schreef RefriedNoodle het volgende:

[..]
Zeik niet, ik heb 'em in m'n rugzak uit Amerika meegenomen, en m'n rug werkt nog prima. Voor de PS2 heb je ook een add-on nodig om dvd's te kunnen spelen (wegens broodnodige bugfixes, kost je weer een memorycard). En ga jij maar eens voor 8Gb aan memorycards kopen. 1024 memorycards a 100 piek... ah.
Waar zijn de tijden dat iemand een console kocht om games op te spelen....
Op woensdag 27 februari 2002 15:06 schreef yhtomit het volgende:

[..]
zoontje van een vriend van me was laatst over de vloer en noemde al mijn consoles (SNES, Dreamcast, PS2) allemaal 'peesteesjun' ...
Ben ik blij dat ik de wonderfull days van de ZX spectrum en Nintendo/Sega 8bit in full glory heb meegemaakt.

Verwijderd

Ik ben jarig op 14 maart.

Ik heb dus wel een leuke cadeausuggestie..... ;-)

Verwijderd

X-Box me reet..
ik koop liever een nieuwe PC. heb je 10x meer aan..
en anders ga ik wel bij mijn broertje op de Playstation 2

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 15:17 schreef RefriedNoodle het volgende:

[..]

Welke add-on dan? Ik heb niks bij m'n PS2 gekocht behalve een memory card en een zooi spellen, en ik kijk toch regelmatig een DVD'tje hoor.

Verwijderd

ik vond de Dreamcast een beetje tegenvallen dus ben niet van plan een nieuwe console te kopen, ik ga liever mijn pc een keer weer upgraden.

uitleg: Begrijp me niet verkeerd, wat games betreft vind ik dat er zowel bij consoles als pc's goeie games zijn, ik ben niet echt een pc gamer maar ook geen die-hard console gamer. Ik vind et best jammer dat sommige genres op de pc wat ondervertegenwoordigd zijn, maar aan de andere kant vind ik et eigenlijk best meevallen. De Dreamcast vind ik echt wel leuk hoor, heb geen spijt dat ik em gekocht heb, maar het aantal ECHTE topspellen, dat zijn er maar een handje vol, niet meer dan op een pc. Het grootste deel van de spellen is shit (net als op pc). Op de DC zijn er net zoveel baggere racespellen als er op de pc zijn, bijvoorbeeld. Ik ben een ontzettende fan van racespellen, maar er zit een ongeloofelijke hoop rotzooi tussen. Dan heb je ook van die duffe 3d space shooters, de meeste 2d shootemups zijn helemaal waardeloos tegenwoordig (knal maar wat raak, voorbeelden: gigawing en mars matrix; geen donder aan) en zoveel sportspellen dat je er van gaat kotsen (en echt, et maakt geen reet uit of et nou NBA van EA (pc) is of NBA van Sega (dc)). Het enige waar het op de pc duidelijk aan ontbreekt zijn goeie vechtspellen. Wat me dus opviel: er zijn helemaal niet zoveel indrukwekkende spellen op de dc, en die nieuwe consoles zien er precies hetzelfde uit, alleen mooier. Ook de ps2, die ik pas wat uitgebreider heb kunnen spelen, vind ik niet echt interessant, hoewel ik moet toegeven dat Gran Turismo 3 een prachtig spel is. Ik had de Dreamcast gekocht en verwacht dat-ie echt zou uitpuilen van de goeie titels; ik had immers zoveel lofprijzingen gelezen.
Uiteindelijk viel dat dus tegen: niks beter dan een pc. Toch geen slechte keus, want hij was goedkoop, vorig jaar vond ik uiterst zwak voor pc games (in dit jaar zijn er nu al bijna meer goeie games verschenen dan in heel vorig jaar.) en ik heb er al heel wat uren lol mee gehad. Echter, ik ben er niet minder gaan door gamen op de pc...in het begin wel natuurlijk, maar nu zit ik alweer meestal achter mijn pc te gamen en veel minder vaak achter de dreamcast. Dat zit zo: mijn eerste computer was een MSX...altijd op keyboard gespeeld en het toch altijd erg leuk gevonden dat je met een computer meer kan dan met een console. Ik ben ook erg gewend (verwend ;)) aan het scherpe beeld van een monitor (ja, ik heb een vgabox voor mijn dreamcast ;)) en ik hou van een alles in een apparaat. Bovendien lijkt het erop dat er eindelijk weer een aantal gave racespellen voor de pc uitkomen, dus zit er erin dat ik ga upgraden ipv een console kopen.

...dus een console, en daar hoort xbox ook bij ;), zit er bij mij niet in.

edit:
oeps, ging een beetje uit mijn dak met het typen hier ;)

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Op woensdag 27 februari 2002 15:45 schreef Samor het volgende:
blablabla
je hebt helemaal gelijk wat jou betreft, maar er zijn gewoon mensen (mijzelf meegerekend) die gewoon graag bepaalde console spellen spelen. Mario is absoluut niet kick op de pc. Dat is typisch een console spel. Zo ook vechtspellen vind ik. Dat zijn dus wel typische spellen die ik erg vet vindt. Elk platform heeft gewoon zijn eigen manier van het benaderen van gameplay. Op de pc heb je de muis en het uitgebreide toetsenbord, op consoles heb je het arcade gevoel met je gamepad en het gezellig met je maten achter de tv. het heeft allebei zijn voor en nadelen...

daarom hou ik mijn pc, en koop ik een gamecube

Verwijderd

snap ik...maar ik ben een pc-freak dus als het even kan speel ik ALLES op de pc. Ik heb er ook een goeie gamepad bij ;)
Het is maar net wat je zelf het fijnst vindt natuurlijk.
Als mario op de pc uitkwam zou ik em zeker kopen. Maar ik koop er geen gamecube voor.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 15:52 schreef daFubar het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk wat jou betreft, maar er zijn gewoon mensen (mijzelf meegerekend) die gewoon graag bepaalde console spellen spelen. Mario is absoluut niet kick op de pc. Dat is typisch een console spel. Zo ook vechtspellen vind ik. Dat zijn dus wel typische spellen die ik erg vet vindt. Elk platform heeft gewoon zijn eigen manier van het benaderen van gameplay. Op de pc heb je de muis en het uitgebreide toetsenbord, op consoles heb je het arcade gevoel met je gamepad en het gezellig met je maten achter de tv. het heeft allebei zijn voor en nadelen...

daarom hou ik mijn pc, en koop ik een gamecube
Om over de Japanse RPG's nog maar niet te spreken :9~

• Fubaruba
Op woensdag 27 februari 2002 15:56 schreef Samor het volgende:
snap ik...maar ik ben een pc-freak dus als het even kan speel ik ALLES op de pc. Ik heb er ook een goeie gamepad bij ;)
Het is maar net wat je zelf het fijnst vindt natuurlijk.
Als mario op de pc uitkwam zou ik em zeker kopen. Maar ik koop er geen gamecube voor.
daar komt het verschil in mensen duidelijk naar voren :)

en mr rudi, waar doel je precies op? ikke nie snappe

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 15:56 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Om over de Japanse RPG's nog maar niet te spreken :9~
Staan er nog veel goeder RPG's voor de gamecube/xbox/ps2 gepland ? (behalve Zelda GC en FF voor PS2)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik zou graag een X-Box willen halen op 14 maart, maarja op het moment zelf vind ik hem te duur.
Als ik hem zal halen is het puur voor Halo en Jet Set Radio Future :)

39

• Fubaruba
Op woensdag 27 februari 2002 16:09 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Staan er nog veel goeder RPG's voor de gamecube/xbox/ps2 gepland ? (behalve Zelda GC en FF voor PS2)
als het goed is heeft de gc een hele waslijst

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58
Nee, geen x-doos voor mij. Heb thuis een nette pc staan dus waarom zou ik eraan beginnen?
Doe liever een upgraadje! :D
Denk trouwens dat bijna alle spellen gepoort gaan worden.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 15:59 schreef daFubar het volgende:

[..]

daar komt het verschil in mensen duidelijk naar voren :)

en mr rudi, waar doel je precies op? ikke nie snappe
Ys, Grandia, Legend of the Dragoon, Suikoden, Arc the Lad, Wild Arms, Alundra, Vay, Hydlide enz. enz.

Dat soort spellen dus...

en de enige waarvan ik weet dat ie gepland is is Suikoden 3 op de PS2 (waar ik met smart op zit te wachten).

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 16:39 schreef Kazanjian het volgende:
Nee, geen x-doos voor mij. Heb thuis een nette pc staan dus waarom zou ik eraan beginnen?
Doe liever een upgraadje! :D
Denk trouwens dat bijna alle spellen gepoort gaan worden.
Om eens wat anders te spelen dan 3D shooters en RTS games?
En ik denk dat er steeds minder spellen gepoort worden, en iig een heel stuk later. zie GTA 3, Tony Hawk's Pro Skater 3 en HALO.

• Fubaruba
aha. alleen speel ik geen die hard rpg's :)
ikke de gc puur voor de fun. starwars, vechten en nintendo 1st party games.

resident evil uiteraard... zucht... ik raak maar niet uitgepraat over het plastieken wonder

• Fubaruba
by the way, rudi. whatever happened to je karikatuur icon :)

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58
Op woensdag 27 februari 2002 16:43 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Om eens wat anders te spelen dan 3D shooters en RTS games?
En ik denk dat er steeds minder spellen gepoort worden, en iig een heel stuk later. zie GTA 3, Tony Hawk's Pro Skater 3 en HALO.
Goed argument!
Ik zal er nog eens over nadenken. :D

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 16:45 schreef daFubar het volgende:
by the way, rudi. whatever happened to je karikatuur icon :)
Die heb ik even ingeruild :) hier kijk ik liever naar dan die misselijke rotkop van me....(het was geen karikatuur ;) :P)

Hij is nog steeds in vol ornaat aanwezig op de Engelstalige Engine site hoor...bij Corporate -> staff

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-01 12:33
* Tweakod3x koopt over een paar maanden een mooie nieuwe pc ;)

Consoles hebben me nog nooit echt geinteresseerd dus de Xbox ook niet... Zonde geld...

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Verwijderd

Zeker weten en dan met Halo er bij... *D en daarna w88 op yager :z wordt helemaal top.

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

** opschep mode aan **

Ik heb van microsoft een VIP uitnodiging gekregen om op 2 maart in brussel naar de premiere te gaan .... :)

dit zat in mijn mailbox samen met een (pdf) bestand ... van M$ :) :) :)
MICROSOFT heeft het genoegen U uit te nodigen op de Xbox Xtreme Night op zaterdag 02/03/02 (VIP behandeling),

die zal plaatsvinden in de Brussels Kart Expo in Groot-Bijgaarden.
(bericht ging verder maar heb ik niet verder ge-quote)

** opschep mode uit **

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 10:44 ]

Verwijderd

Ach, voor het geld van een TI4600 heb je een xbox, doe mij dan maar de xbox MITS de spellen voor weinig op het net te vinden waren, en dat zijn ze niet. Dus (nog) geen xboxie voor Pjoeloe jammergenoeg

Hier een hoop voedsel in verband met copieren: dit heb ik gecopieerd van ene Tamerius van gameforum.nl. Dit is wat hij zei:

xbox is zwaar beveiligd, is echt niet leuk meer.. op ongeveer 15 fronten is het ding hard aangepakt.

mensen van MIT (de hightec US universiteit) zijn er met apparatuur van $100.000 mee bezig en het schiet nog lang niet op... nee ms heeft daar zeker hun best op gedaan (en de 500 hackers die microsoft had ingehuurd om 5 maanden lang dat ding te beveiligen).

maar vroeg of laat wordt ie wel gekraakt, denk nog een maandje of 3.. elke console is namelijk binnen 6 maanden gekraakt tot nu toe.

maar zelfs als ie gekraakt is blijven er grote problemen, je hebt namelijk zeker een MODchip nodig.. echter die modchip kan ook wel eens een hele dure zijn, want ze zijn er nog steeds niet achter waar de boot procedure opzit gebrand.. er zijn namelijk 3 chips die nodig zijn om te booten: in elk geval de bios, de PIC controller en het lijkt er op dat de derde wel eens de Nvidia GPU kan zijn!!! maw, je zou dus een aangepaste GPU erin moeten zetten, en iedereen weet hoe duur een Geforce 3 TI 500 is.. (niet dat je die er in moet zetten, maar dan weet je wat het kost).. dus dan kost je modchip iets van 750,00 FL zonder inbouw kosten, lol!

een ander groot probleem is dat de xbox dual layer dvd's gebruikt.. hij leest wel DVDr maar zelfs die zijn te klein.. CDROM kan je wel vergeten voor 90% vd spellen, en een DVDr kost je al snel Fl 20,00 en dan nog moet de sound & video gedownsampled worden voordat het erop past.

wat ze wel al gekraakt hebben :
- de video uitgang vd xbox is helemaal bekend, dus er staan schemas op hoe je een tvout voor de xbox kan maken
- xbox usb -> PC usb converter, een PC toetsenbord + muis aansluiten is mogelijk maar er is geen software die hier gebruik van maakt.
- men weet welke CDr en CDRW media gelezen kan worden door de xbox door audiocds te laten rippen op een xbox.
- het xbe file formaat (de .exe variant voor de xbox) is in detail beschreven, dus men kan lezen wat een .xbe file doet tijdens het uitvoeren van een game.
- alle files op de xbox zijn beveiligd via 1024bit RC-4 cryptie!!!!! en deze encryptie methode zal nooit via brute-force gehacked kunnen worden.. je bent er een paar 100 jaar meebezig met zo'n 30.000 PCs op volle toeren.
- ze kunnen geen enkele file aanpassen omdat de xbox controleert of de files wel officieel zijn
- ze kunnen van DOA en halo een dump maken.. momenteel alleen van deze 2 games omdat elke game zijn eigen encryption key gebruikt en om deze key te vinden heb je een logical analyzer nodig ($50.000).. deze game-dumps zijn niet te booten, omdat a) de originele dumps gebrand moeten worden op dvdbranders die dual layers kunnen doen (en die bestaan niet, en duurt nog wel 1-2 jaar voordat die komen) en b) een xbox dvd heeft een aantal eigenschappen die ervoor zorgen dat de xbox weet dat het een xbox dvd is ipv een dvd-r.. er moet dus een modchip komen om dit te omzeilen maar de modchip zelf is encrypted met 1024 bit en dat is onkraakbaar.. enigste middel zou zijn om bij MS in te breken en de masterkey te pakken te krijgen (of een MS medewerker moet het toevallig ergens op het web laten glippen)
- de xbox HD is beschermt met een uniek HD password, elke HD heeft zijn eigen password en dit password moet je eerst uitlezen via een analyzer op de bus voordat je toegang kan krijgen.
- de HD gebruikt een eigen FAT systeem, FATX, en die is dus niet zomaar leesbaar.. wel heeft men al eigen drivers gemaakt zodat dit wel al werkt.
- men kan wel vrij simpel de xbox HD dumpen (mits je beschikt over je eigen HD password), echter hier staat niks echt interessants op, behalve cache rotzooi en het xbox dashboard
- men weet precies van elke chip in de xbox de naam en fabrikant.
- xbox gebruikt standaar dvd-9 formaat, maar beschrijft ze anders (van buiten naar binnen zoals de dreamcast dat ook deed), op de eerst laag staat een FAKE toc die ervoor zorgt dat je de echte data niet kan zien op een normale DVDrom, je ziet dan alleen een filmpje waarin wordt getoond dat deze disc een xbox dvdrom is.
- ook de DVD gebruikt een eigen filesysteem (XDVDFS), ook dit is opgelost
- de bios is in binaire vorm beschikbaar, echter de xbox gebruikt flash rom.. en xbox spellen kunnen dus theoretisch de bios weer terug flashen naar de originele staat.. dus op die plaats een gemodde bios zetten heeft geen nut want dan overschrijven de nieuwe xbox games gewoon weer met de originele bios
- men weet ongeveer hoe de xbox boot (dus welke componenten in welke volgorde aangesproken worden, en wat ze dan doen)
- ze hebben ook de EEPROM gelift, waar oa je serie nr staat (elke xbox heeft een uniek serienr), je netwerk address, de hd keys, de regio bit en je persoonlijke encryptie key. de verwachting is dat zodra er een modchip is dat je dan via een tooltje zelf je regio voor dvds en games zelf kan aanpassen.. omdat de xbox een conexant chip heeft kan de xbox zelf alle NTSC, PAL, SECAM etc wisselingen uitvoeren.
- manier om de xbox dvdspeler ook cdr te laten lezen (standaard kan de xbox alleen CDRW, DVD en DVDr herkennen). hiervoor moet je de pot vd laser aanpassen en dat is dus niet iets wat iedereen zelf gaat doen.
- ze hebben de dashboard scripts gevonden (op de HD) maar kunnen ze alleen lezen want ook deze scripts worden door de xbox geverifieerd of ze wel authentiek zijn (weer die 1024 bit encryptie).

zolang de RC-4 encryptie niet gekraakt wordt op een of andere manier, en daar is het stelen van de master key uit MS kluis nog de beste optie voor momenteel, dan draait er nooit iets op de xbox.. het kan nog wel even duren maar gelukkig zijn er erg veel hackers mee bezig om de xbox te kraken zodat ze er linux op kunnen laten lopen. De xbox zal wel eerder gekraakt worden dan de gamecube, maar dit komt dan omdat er gewoon veeeeel meer mensen geintresseerd zijn in het hacken van een xbox dan de gamecube.. Een console met HD, breedband en lekkere stevige processor voor DIVX af te spelen is voor hackers wel interessanter dan een pure gameconsole waar je alleen maar games mee kan spelen. Ook het feit dat alle hardware voor hobby programmeurs vrij bekend is (intel cpu, nvidia GPU) is er natuurlijk ook meer vraag naar een manier om op de xbox te programmeren.

De dreamcast had bijna niks van dit soort beveiliging, en de PS2 had alleen maar een goed beveiligde bios en verder ook niks.

soullie: als er op 3 plaatsen gecontroleerd wordt of de xbox wel klopt via checksums dan wordt het moeilijk om de GPU niet te veranderen.

dus stel:
1. bios controleert alle hardware of ze okay zijn (crc checksum)
2. PIC controller controleert of BIOS checksum wel klopt (en bios niet aangepast is)
3. GPU controleert PIC + BIOS nog eens.

als je de bios wilt veranderen dan zal je toch PIC + GPU moeten aanpassen.

en aangezien de GPU 1 chip is, zal je de hele chip moeten vervangen..
momenteel is het nog niet zeker wat de 3de chip is die de zaak in de gaten houdt.

ze hebben wel getest of ze de bios kunnen veranderen, door bv 1 byte te veranderen maar zodra ze dit doen start xbox niet meer op.. de PIC houdt de bios in de gaten, dit is altijd de functie van die PIC controllers.. dat is dus 2.

speculaties zijn nu dat de 3de controle in de Nvidia MCPX of GPU zit.. allebei lekker duur in elk geval.

en RC4 gekraat?? dan is ook meteen de beveiliging van het Pentagon en NASA gekraakt zo'n beetje.. nee, dat duurt nog wel een hele tijd voordat ze daar een tegen algoritme voor gevonden hebben..
Op die website wat jij bedoelde hebben ze een 56-bit key gekraakt, en deden daar 250dagen over? dan gebruiken ze ook nog een Cluster van pcs om dit te doen.. ze je dit al voor de xbox gebeuren?? .. en dan nog 56-bit = 250dagen.. tel maar eens uit hoe lang je bezig bent met 1024 bit key.. hou daar ook nog rekening mee dat je brute-force niet zo makkelijk op de xbox kan laten loslaten want je moet dan een file aanpassen, je eigen CRC erop loslaten met een key die je wilt testen en dan xbox laten opstarten om die file te testen.. het is niet zo dat je even een bruteforce programma kan starten op je xbox, want dit programma heeft weer die authorization key nodig..

In elk geval zijn de xbox hackers niet bezig om RC4 te kraken want dat duurt te lang. maar ze zullen de RC4 key wel eens vinden denk ik zo, de games worden door microsoft ergens namelijk voorzien van deze key en op een gegeven moment zal een insider die daar werkt wel door iemand omgekocht worden voor een flink duit geld door een of andere hongkong firma die wel cash ziet in het maken van illegale kopietjes.. ik zie de chinese mafia ofzo daar wel een bedrag van $100.000 dollars voor neerleggen.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 19:43 schreef Skeleton het volgende:
** opschep mode aan **

Ik heb van microsoft een VIP uitnodiging gekregen om op 2 maart in brussel naar de premiere te gaan .... :)

[..]

** opschep mode uit **
is poep, de launch party @ a-dam is da place to be! 8-)

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 11:02

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Op donderdag 28 februari 2002 00:30 schreef Pjoeloe het volgende:
Hier een hoop voedsel in verband met copieren: dit heb ik gecopieerd van ene Tamerius van gameforum.nl. Dit is wat hij zei:
"Ik kan nu wel alles opnieuw vertellen, maar het staat ook allemaal al hierboven!"
Afgezien van het hierbovenstaande enorm lange en interessante verhaal (serieus!), koop ik pas een XBox als Mariokart ervoor uitkomt. :7

specs

• NightHawk4

NightHawk4

ok ff reageren aangezien ik het toch niet kan laten...deze complete reactie is dus offtopic en skip naar de volgende post als je wacht op een on topic reactie :P
Op woensdag 27 februari 2002 14:23 schreef johnnyv.nl het volgende:

[..]

Niet vanwege anti-microsoft aangezien ik Zoo Tycoon verkoop als een speer, maar meer om het feit dat ik 8,72 Euro aan zo'n console overhou en het risico meer dan 100 euro is als MS de prijs verlaagd (wat ik dus verwacht na de zomer) naar 349 euro of lager. Daarnaast kan ik (om een beetje de boel compleet te voeren) een 20-30 mille gaan investeren in een console waar ik zelf niet achter sta en met een beetje mazzel in 3-4 maanden een 1500-2000 euro netto aan kan verdienen (das dus effe exclusief mn huur gas afschrijvingen etcetera). Tevens is mijn keuze gebaseerd op het feit dat de X-Box ook bij Vobis en Dynabyte te krijgen is :? ok als Microsoft dat ding graag als halve peecee wil zien en vind dat het bij die jongens thuishoort....dan dus niet in mijn sjoppie >:) Diverse van mijn hardcore gamers die ik als klanten heb, heb ik er ook over gesproken en die hoeven de X-Box echt niet voor die prijs, hoewel als de prijs gaat zakken dan zijn ze wel geinterresseerd en ik dan ook ...tot die tijd :r
Op woensdag 27 februari 2002 14:46 schreef SaMuRaIX-SwA het volgende:

[..]

offtopic van hier tot tokio maar oke.

hoe kom ik erbij?

Ik leg je uit hoe t zit:

Je doet alsof PS1 ALTIJD al omgebouwd was. In de tijd van Saturn vs PS1 vs N64 is een hele grote factor (waarschijnlijk zelfs de BELANGRIJKSTE) voor Sony's succes geweest het FEIT DAT TEKKEN, WIPEOUT, Gran Turismo, Ridge Racer etc EXCLUSIEF op de Sony PS waren. Wat zich uitte in sterke marketingstrategien (veel reclame over deze games terwijl ze niet eens beter waren dan bv, virtua fighter 2 e.d.(mening))

HIERDOOR hadden ongelovelijk veel mensen de PS1. VER LATER PAS werd ie omgebouwd en brak de paniek al helemaal los. NOG meer mensen met PS1, nog meer games, nog meer EXCLUSIVITEIT (Final Fantasy de belangrijkste, plus in begin Tomb Raider, die veel later pas op Saturn kwam),en nog meer exclusieve 3d party support.

Wat ik wil zeggen is dat het succes van Sony niet ZEKER niet alleen aan marketing en gekopieerde games te danken is geweest maar in het BEGINSTADIUM door EXCLUSIVITEIT. En het beginstadium is toch ZKER wel het belangrijkste (in die tijd) geweest voor het succes/ slagen van een console.

Sony heeft ongelovelijk veel profijt gehad bij het feit dat de cpu gekraakt werd en heeft hierdoor andere consoles volledig (dubbelop na de exclusieve games) in het niet Hoe tegenstrijdig het ook klinkt.

Conclusie: In eerste instantie is Exclusiviteit ZEKER weten de belanrijkste factor geweest in het slagen van de Sony PS1.
Maar tijden zijn veranderd en voor de PS2 is het verhaal gekeerd nu Xbox veel voor hun wegkoopt/jat en Sega een andere richting heeft gekozen. Sony steunt nog voor een HEEL groot gedeelte op het succes van de PS1, want DIE MENSEN zijn de gene die een PS2 hebben gekocht en hebben vaak waanideen dat sony de 'beste' is.

dus 3 factoren:
exclusief
kopies
marketing

Streep de bovenste 2 weg (PS2 kopies lopen erg moeilijk namelijk> niet veel mensen hebben vooralsnog PS2 omgebouwd )
en sony houdt niet veel over.

Je kan wel zien dat ik 4ejaars ben in HBO marketing.

GREETZ X

Ps. ik vraag me echt af hoeveel PS2 bezitters ook PS1 hebben...ik schat 80%...
idd ik kan zien dat je vierdejaars HBO marketing bent, ik hoop alleen voor je dat je niet wil afstuderen in de gamesector ....dan mag je het nog een jaartje proberen (btw zal de rest van je replies hier maar ff niet neerplakken maar ze zijn wel vreemd voor iemand die dat beweert te zijn).

Les 1 in marketing...de prijs is bij diverse mensen doorslaggevend (kijk maar naar Aldi etc), zie ik dus ook in mn sjop aangezien mensen dagelijks komen vragen naar PSOne en N64 consoles (die ik dus al niet meer verkoop aangezien ze aan het uitsterven zijn). Deze prijsfactor kunnen we dus ook doorvoeren in games, hierbij kunnen we dus concluderen dat de games van de PS2 (groot gedeelte van het assortiment) goedkoper zijn dan de games van de X-Box (je koopt zometeen 2 platinum PS2 games voor de prijs van 1 X-Box titel). Ik heb tevens diverse klanten die veel PSX games spelen op hun PS2 "omdat" ze zo goedkopie zijn...

X-Box jat niet zoveel weg bij de PS2 aangezien de grote publishers al jarenlang zaken doen met Sony en dit ook blijven doen. Kijk maar naar de line-up van UbiSoft (en das geen kleintje meer), de license fees zakken voor de PS2 games voor deze publishers waardoor ze de games goedkoper op de markt kunnen brengen. SEGA is een leuk voorbeeld, die hebben alle games ondergebracht bij Sony zelf, rara wat een rare marketing zet van Sony :? Als je dus de eerste 2 wegstreept wat hou je dan over? Marketing....ok!

De marketing in Europa staat dus niet in vergelijking tot Japan en Amerika dus we kunnen die achterwege laten. Wat houden we over? Europa...dan gaan Engeland, Duitsland en Frankrijk voor en komt de Benelux ergens onderaan te bungelen. Wat wil alleen het geval dat Sony Benelux vrij goed is in marketing en dit dus ook gewoon doet en kan doen, waar Nintendo diverse malen achterwege is gebleven (Players Choice voor de N64). Sony kijkt dus echt naar de markt en ziet ook wat er gebeurt in de markt, bij gamesjop maar ook bij de speelgoedtoko's. Microsoft gooit de zooi naar binnen naar de grotere jongens en laat de gamesjops en kleinere zaken buiten wege, en laat dit dus over aan Pirox (meer hardware en accessoires voor de PC, ze hebben console accessoires gerpobeerd maar dat was een mislukking) en aan MIcro Media (distributeur die veel doet in software en games voor de PC maar geen/weinig verstand hebben van consoles). Sony doet dus zelf de marketing en regelt zelf de zaken met de gamesbladen en gamesprogramma's op tv. Microsoft huurt hiervoor een marketingbureau in die een NTSC X-Box opsturen naar die gaste met PAL spellen |:( Het marketing bureau had geen flauw benul van het woord debug station toen hierover werd gebeld, nu schijnt er wel iemand te zitten die weet waar ie het over heeft maar ik vraag je ..... beetje laat :??

anyway ik loop de pagina's hier te vullen en dat schiet toch niet op, **zucht* waarvoor typ ik het allemaal, veel succes met je studie :P

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 00:46 schreef De_Flexe_Toki het volgende:

[..]

Afgezien van het hierbovenstaande enorm lange en interessante verhaal (serieus!), koop ik pas een XBox als Mariokart ervoor uitkomt. :7
LOL! That'll be the day...

en op dat hele verhaal heb ik even een toevoeging: spellen op CD-Rom zal nooit gaan werken, nooit! Of je moet de X-Box leesroutines aan gaan passen, en dan werken de legale spellen niet meer. De X-Box gebruikt niet dual-layer DVD's omdat de spellen ze groot zijn, maar omdat het spel begint op de tweede layer. De eerste layer leest ie standaard doorheen (na een check of het een X-Box DVD is die op de eerste layer staat). Ik moet de eerste dual-layer CD-Rom nog tegenkomen :)

Als MS slim is leggen ze de verkoopprijs van spellen wat lager, en snel ook. Want hoezeer ik ook anti-copy ben, en eerder niet op de X-Box zal spelen dan spellen gaan kopieren, het is wel ERG duur...10 euro eraf zou al schelen :)

Verwijderd

[of topic reply]

ok Nighthawk.

Ik kan t niet laten hierop te reageren.

1
Je schijnt ervan uit te gaan mij een les te geven in marketing???? Terwijl wat je replied, totaal de kwestie omzeilt waar t om scheen te gaan.

Exclusiviteit.

Mijn reply ging over het feit dat EXCLUSIVITEIT een van de grootse factoren is geweest in het succes van Sony op de console markt. Volgens jou was dit niet waar. Er komt een heel verhaal over prijs e.d. wat allemaal onder de laatste mogelijkheden van Sony valt: marketing.
Uiteraard een ZEER sterk wapen van sony, want een GROOT DEEL van hun succes is door goede marktstrategien geweest (iets wat ik altijd al heb gezegd), maar je onderschat hoe belangrijk de beginfase van de PS1 is geweest voor het bedrijf, en het succes wat het nu heeft > omdat jaren geleden veel mensen in een sony PS 'illusie' leefden. 'peesteesjun'.

2
'Les 1 in marketing...de prijs is bij diverse mensen doorslaggevend '
Duh. Prijs is een van de middelen die wordt ingezet in marketing, dus een (belangrijk) onderdeel van marketing. Laten we maar niet verder op marketing theorie ingaan want er is niets wat jij aan mijn kennis kan bijdragen. Andersom wel, maar ik stel voor dat je dan maar 'probleemgebied marketing: de martkinstrumenten' van prof. Leeflang moet gaan bestuderen.

3
'idd ik kan zien dat je vierdejaars HBO marketing bent, ik hoop alleen voor je dat je niet wil afstuderen in de gamesector ....dan mag je het nog een jaartje proberen (btw zal de rest van je replies hier maar ff niet neerplakken maar ze zijn wel vreemd voor iemand die dat beweert te zijn).'

Haha. Die vind ik goed, maar is nergens op gebaseerd. Niets wat ik heb gezegd in t mkt verhaal is nl anders dan feit. Dat je om t verhaal heendraait en vervolgens durft te zeggen dat ik t nog 'een jaartje mag proberen' vind ik een goeie grap. Omdat jij denkt sony's mkt strategien even in een post in kaart probeert te brengen wil al zeggen dat je er marketingtechnisch niet veel van snapt. Ik appreciate wel het verhaal over die lage winstpercentages op de Xbox want dat toont maar aan hoe erg MS ons europeanen (en Sega in het verleden ons Beneluxers) proberen te verneuken. Ik steun je daarom ook in het niet verkopen van de Xbox, en hoopte eigenlijk dat grote distrubutiecentra hetzelfde doen. Daarom hou ik van Nintendo > zij weten waar t om draait. Entertainment d.m.v games. Geen gezeik, maar doen waar t hier om gaat, en geen bullshit dvd/keyboard/extra hardeschijf addon/ yada yada yada. Maar tijden veranderen, en er komt een tijd dat zelfs Nintendo met de tijd mee moet gaan (waar Sega toe is gedwongen wegens financiele problemen).

Over die andere posts>
Mijn MENING is dat er, gezien de huidige situatie, weinig reden is om een PS2 te kopen omdat de macht van de console markt uit de handen van Sony begint te vallen. Verder moet ik daarbij zeggen dat ik elke cpu heb gehad, vanaf ZX spectrum, maar nog nooit een Sony console, terwijl ik toch elk spel ken, win, uitspeel en iedereen's ass kick. De behoeft voor mij om er een te hebben was/is er niet omdat in mijn ogen Sony PS niet is waar de 'gamesindustry voor staat'. Dat zijn voor mij Shigeru Miyamoto, Yu Suzuki, en Yuji Naka.

Ik sluit me aan bij je 'zucht' en wens je succes met je gamesshop.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 00:30 schreef Pjoeloe een enorme hoeveelheid text over het wel of niet kunnen ombouwen van een Xbox
Mooi het ziet er dus uit dat hij voorlopig niet omgebouwd kan worden :)
Op woensdag 27 februari 2002 19:43 schreef Skeleton het volgende:
** opschep mode aan **

[..]

** opschep mode uit **
C U in the green VIP room *D
Op donderdag 28 februari 2002 00:38 schreef ugamer het volgende:

Dan heb ik misschien slecht nieuws voor je :(
Ik weet niet hoe je er heen wil gaan maar het is NIET open voor consumenten :(
Wat ik begrepen heb is dat er alleen maar retailers,pers en uitgevers komen om het zo exclusief :? mogelijk te houden(Infogrames als bedrijf kreeg maar 2 kaartjes aangeboden)

Misschien dat je daar onder valt vergeet dan deze post :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 00:18 schreef -RMW- het volgende:
Alle mensen die nu alweer iets als "ROM, emulator, PC ownz, PC rules" uitblaten zijn dus weer de standaard PC-freak die duidelijk weer geen verstand van zaken hebben en niet begrijpen hoe geweldige bepaalde (exlusieve) consolegames zijn.

Btw, dat de DC tegenviel heb ik nog niet vaak gehoord. Goedkoop, veel exclusieve en mooie games... en alleen de graphics al, vaak mooie textures / 60fps en veel polygonen / ronde afwerking... (check Shenmue II, welke PC-game tipt hieraan qua algehele look, en nee, ik heb het niet over de resolutie)
MOHAA en Ghost Recon vind ik er minstends zo goed uitzien. De textures op de DC vallen wel mee, maar dat zie je op een TV minder goed. De textures van een ps2 vallen ook wel mee. Veel spellen op de DC hebben last van framedrop. Maar, inderdaad wel veel poly's.
Ja, ik heb roms/emulators. Dat betekent niet dat ik niet weet wat een console is. Ik heb eerst een msx gehad, toen een nes en een gameboy. Daarna pas een pc. Een PSX (die ik ongeveer net zo goed vind als een DC) heb ik nooit gehad, maar ik heb de ontwikkeling van de emulators hiervoor altijd erg gevolgd (voordat je "illegaal" roept, ik heb bleem! en VGS gekocht en gebruik nu ePSXe, en ik heb gewoon een legale Gran Turismo 2 (en andere games) die ik erop speel (en ja, dat werkt goed). Check gewoon eerst de compatibiliteitslijsten voor de emu's voordat je naar de winkel rent.). Ik weet dus dat er "geweldige exclusieve" console games zijn maar veel daarvan valt me juist tegen. En het overgrote deel van de spellen is rotzooi. Maar dat vind ik bij elke console/computer. Ik had alleen verwacht dat de DC echt VEEL goede spellen zou hebben maar het zijn er eigenlijk helemaal niet zoveel. Nog steeds genoeg hoor, maar al die lofprijzingen vond ik een beetje overdreven; en als ik dan kijk naar wat er uitkomt voor xbox, gc and ps2 dan denk ik: nee laat maar. Er zitten heus een aantal hele goeie games tussen, maar niks waarbij ik denk "DAT is het!".
Dat PC alleen maar rts en fps krijgt is natuurlijk ook niet zo. Zeker, die genres hebben op dit moment de overhand, en vorig jaar was (zoals ik eerder al zei) een rampjaar voor pc games...maar ik verwacht er dit jaar meer van. Ik vind het wel jammer dat je bepaalde soorten spellen weinig ziet op de pc, sommige mensen vinden dat je daar een console voor moet kopen maar als het even kan hou ik het bij de pc, simpelweg omdat ik het gewoon een fijner platform vind (mijn geheel eigen mening). Tel daar bij op dat ik de console games op dit moment helemaal niet interessanter vindt dan de pc games en dan snap je dat ik niet sta te springen om er een hoop geld aan uit te geven. Als ik het fout heb en de pc spellen worden dit jaar weer helemaal niks dan kan ik altijd nog een spelcomputer nemen natuurlijk. Maar dan wordt et vast geen xbox.

• NightHawk4

NightHawk4

Op donderdag 28 februari 2002 09:33 schreef SaMuRaIX-SwA het volgende:
[of topic reply]

Over die andere posts>
Mijn MENING is dat er, gezien de huidige situatie, weinig reden is om een PS2 te kopen omdat de macht van de console markt uit de handen van Sony begint te vallen. Verder moet ik daarbij zeggen dat ik elke cpu heb gehad, vanaf ZX spectrum, maar nog nooit een Sony console, terwijl ik toch elk spel ken, win, uitspeel en iedereen's ass kick. De behoeft voor mij om er een te hebben was/is er niet omdat in mijn ogen Sony PS niet is waar de 'gamesindustry voor staat'. Dat zijn voor mij Shigeru Miyamoto, Yu Suzuki, en Yuji Naka.

Ik sluit me aan bij je 'zucht' en wens je succes met je gamesshop.
Ik lees net dat ik vannacht toch wel flamerig heb lopen typen, mijn excuses hiervoor.

Ik heb dat laatste blokje even gequote aangezien ik het dus ook voor de volle 100% mee eens ben...

en bedankt ik zal veel succes nodig hebben ;)

• Fubaruba
...Dat zijn voor mij Shigeru Miyamoto...
Wisten jullie dat dat familie van mij is?

:+

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22
Op donderdag 28 februari 2002 11:26 schreef daFubar het volgende:

[..]

Wisten jullie dat dat familie van mij is?

:+
Eeh dat is mijn moeder...

The devil is in the details.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Wat is het? :+
Sorry flauw, nope ik niet... schiet nie top met die dingen. Heb je net je eerste game uitgespeeld staat de x-box IV al voor de deur, besides die dingen zijn veel te duur!
Ik heb me PC! :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 13:04 schreef zerosignal het volgende:
Wat is het? :+
Sorry flauw, nope ik niet... schiet nie top met die dingen. Heb je net je eerste game uitgespeeld staat de x-box IV al voor de deur, besides die dingen zijn veel te duur!
Ik heb me PC! :)
Als het tegen de tijd dat jij je eerste game uitgespeel Xbox IV al uit is lijkt het me een geweldige console voor jou.
Ik wil ook een spel waar ik me 10 jaar mee kan vermaken :)
(PS nee gelukkig zijn de videokaarten voor de PC wel goedkoop :z)

• Fubaruba
Op donderdag 28 februari 2002 13:24 schreef Gamegod het volgende:

[..]

Als het tegen de tijd dat jij je eerste game uitgespeel Xbox IV al uit is lijkt het me een geweldige console voor jou.
Ik wil ook een spel waar ik me 10 jaar mee kan vermaken :)
(PS nee gelukkig zijn de videokaarten voor de PC wel goedkoop :z)
juist! :)

Verwijderd

voor een beetje videokaart ben je idd haast net zoveel (soms zelfs meer) kwijt als een console.
Aan de andere kant, PC games zijn goedkoper.
Maar een pc in zijn geheel is weer duurder.
Maar een pc gebruik je ook voor andere dingen
Maar de upgrades zijn vooral voor het gamen
...en zo kunnen we nog even verder ;)

wat in ieder geval wel zo is: pc EN console hebben (en beide "onderhouden") is het duurst :) ...dus dan ga je toch kiezen ;) Zo ontstaan dan van die topics, enz, enz.
:P

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 15:36 schreef Samor het volgende:
voor een beetje videokaart ben je idd haast net zoveel (soms zelfs meer) kwijt als een console.
Aan de andere kant, PC games zijn goedkoper.
Maar een pc in zijn geheel is weer duurder.
Maar een pc gebruik je ook voor andere dingen
Maar de upgrades zijn vooral voor het gamen
...en zo kunnen we nog even verder ;)

wat in ieder geval wel zo is: pc EN console hebben (en beide "onderhouden") is het duurst :) ...dus dan ga je toch kiezen ;) Zo ontstaan dan van die topics, enz, enz.
:P
een PC kost ± 2 a 3000 piek nieuw (heb je niet het beste v/h beste) en doe je ± 2 jaar mee
1 console kost ± 1000 (nieuw)
1 spel voor de console kost ± 150 piek
Dat houd in dat je een console + ± 10 games kan kopen voor de prijs van 1 pc (zonder games)
Dus als je op die manier kijkt is een console helemaal niet duur.

Ik heb nu thuis een 1Ghz compje thuis staan (al 1 1/2 jaar) dus inplaats van up te graden ga ik nu een console kopen en tegen de tijd dat ik die zat ben koop ik gewoon een Geforce 5/6 + nieuw mobo + proc + geheugen en ga ik weer 2 jaar lol hebben met mijn PC :)

Verandering van spijs doet eten :9

Verwijderd

een XBOX is nu nog duur, maar de afroom strategie zal wel na de zomer voor prijsverlagingen zorgen, wellicht al sneller als de NGC teveel terrein wint.

Microsoft als marketing kantoor doet echt heel weinig aan de XBOX en heeft zich zoals gewoonlijk een weer erg arrogante houding. Zelfs de gamespers moet bietsen voor wat materiaal.

Ik denk dat iedereeen een beetje te hard van stapel loopt, goede games zijn zeker belangrijk, de PS2 begon slecht, nu hebben ze wel kewle games en een beter prijs ende PS2 heeft echt een wereld kerst verkoop gehad en heeft nu eindelijk iets van een "installed base".

Zo zal XBOX ook gaan denk ik, omdat ie te duur is kopen alleen de hard core gamers 'm, de rest komt later. Goede games, of niet, ik denk dat de prijs wel het grootste minpunt is van de marketing mix..

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 16:01 schreef Gamegod het volgende:

[..]

een PC kost ± 2 a 3000 piek nieuw (heb je niet het beste v/h beste) en doe je ± 2 jaar mee
1 console kost ± 1000 (nieuw)
1 spel voor de console kost ± 150 piek
Dat houd in dat je een console + ± 10 games kan kopen voor de prijs van 1 pc (zonder games)
Dus als je op die manier kijkt is een console helemaal niet duur.
en op je console kun je ook internetten, programmeren en fotosoeppen. Yup. Kijk, dat bedoel ik dus..voor elk argument kun je er weer eentje terugbedenken.
Het is maar net wat voor draai je er aan geeft :)

ik kan ook zeggen
console = 1000 piek + 20 spellen is 20x180 = 1000+3600 = 4600. En laten we de tv niet vergeten. Nog eens + 2000...oh ja, memorycard en 2de controller, nog 200 piek Dus Dan is het 6800, afronden naar boven is 7000 ;)
Kun je een heel aardig pctje van kopen, MET monitor en leuk wat software ;)

zie?

nu jij weer ;)

Verwijderd

je kan ook zeggen ik koop een PS2 die kwa kwaliteit niet super veel verschilt met de xbox en er op dit moment genoeg spellen voor zijn die leuk zijn (bijv GTA 3, GT3, tekken 4, en binnenkort MGS2) en nog is goedkoper bij elkaar (en die Tv tja ut is maar wat je voor uitgeeft, maar is wel een goed standpunt als we allemaal gaan mierenneuken :( ) Maar met andere woorden ik begin gewoon niet aan de X-box veels te duur, en die controller ligt niet echt lekker in je hand joh. Dus ik ga voor de PS2 :)

Verwijderd

MS denkt om een of andere reden dat wij europeanen geld te veel hebben.

Amerika : Xbox 300 Dollar
Europa: Xbox 420 Dollar

Is een verschil van minstens 250 piek.
Asociaal.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 16:37 schreef Samor het volgende:

[..]

en op je console kun je ook internetten, programmeren en fotosoeppen. Yup. Kijk, dat bedoel ik dus..voor elk argument kun je er weer eentje terugbedenken.
Het is maar net wat voor draai je er aan geeft :)

ik kan ook zeggen
console = 1000 piek + 20 spellen is 20x180 = 1000+3600 = 4600. En laten we de tv niet vergeten. Nog eens + 2000...oh ja, memorycard en 2de controller, nog 200 piek Dus Dan is het 6800, afronden naar boven is 7000 ;)
Kun je een heel aardig pctje van kopen, MET monitor en leuk wat software ;)

zie?

nu jij weer ;)
Klopt op deze manier kunnen we nog uren doorgaan :)
Ik bedoel hoeveel mensen ken je die nog wel eens een snes te voorschijn trekken en hoeveel ken je er die een 286 te voorschijn trekken :)

Maar ff weer on topic
Free Record Shop verkoopt Xbox vóór lanceringsdatum

Amsterdam, 28 februari 2002 Op eBay.nl worden vanaf vrijdag 1 maart door Free Record Shop 10 exclusieve Xbox-pakketten geveild. XBox van Microsoft is pas officieel 14 maart verkrijgbaar.

Het gaat om een exclusief pakket dat bestaat uit de Xbox spelcomputer, een cap en een speciale collectors edition van de game Halo. Hier bovenop ontvangen de winnaars van Free Record Shop gratis een extra 2e controller en een 10% DVD-kortingspas. Dit combi-pakket maakt het geheel een absolute must voor iedere gamer.

Met deze actie is Free Record Shop de eerste aanbieder van Xbox in Nederland. De startprijs van de veiling zal op één euro liggen, zonder minimumverkoopprijs. De uiteindelijke verkoopprijs wordt bepaald door de bieders.
Voor degene die een Xbox willen kopen voor 14 maart :)

(bron interne mail Infogrames :))

Verwijderd

Ik heb hem net ff gespeelt bij e-plaza :P

en ik moet toch zeggen dat ik steeds harder begin te twijfelen om hem toch te halen. Hij roelt echt wel

Alleen nu het geld nog >:)

Nah ik blijf bij het idee dat er eerst 10 goede Xbox-only games moeten zijn voor ik ga nadenken om hem te halen

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 09:33 schreef SaMuRaIX-SwA het volgende:
Over die andere posts>
En voor mij naast bovenstaande figuren Tomoyoshi Miyazaki, Hiroyuki Fukui, Hideo Kojima en Joe Bostic. Als we toch met namen gaan gooien :D

Maar goed, mijn tijd begint nog voor de ZX Spectrum, hoewel dat wel de eerste comp was waar ik op ging programmeren. Maar het feit dat je elk spel kent...ok, wil ik wel geloven, hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt dat je spellen als Shinkugyokuden kent ;), dus dat is relatief, ik ken ook veel spellen, maar echt niet allemaal :) De andere drie "winnen, uitspelen en ass kicken" komt me een beetje opschepperig over :P

Het gaat erom, wat ik al ZO vaak geroepen heb, dat de console waar de meeste spellen op komen die JIJ leuk vind, de beste console is. Voor jou. In mijn geval zijn dat dus de DC en de PS2 vooralsnog. In jou geval blijkbaar niet, aangezien je zegt nooit een Sony console gehad te hebben.

De opmerking dat Sony de greep begint te verliezen ben ik het niet helemaal mee eens trouwens. Dat blijkt namelijk nergens uit, de PS2 en de spellen verkopen nog steeds goed, overal ter wereld. Sony launcht deze maand een platinum reeks dus daardoor zullen de verkopen nog meer aantrekken. Plus MGS2 komt uit waardoor er zeker weer veel PS2 consoles over te toonbank gaan (ja echt waar). Sony heeft de grootste naamsbekendheid, de grootste installed base (op Gameboy na) en de, in mijn ogen he, beste developers achter zich (Namco, Konami, Square). Dat niet alle spellen exclusief PS2 zijn, is inderdaad een nadeel voor Sony, maar bedenk wel: niet exclusieve PS2 titels, zijn dus ook geen exclusieve titels voor een ander systeem.

Verwijderd

ik ga dat apparaat steets lelijker vinden ughhh die grapics zijn ook niet echt super ik koop het niet

Verwijderd

De PS2 is gewoon de meest verkochte console, en dat zien de gamedevelopers ook. En ik vond Halo echt niet mooier dan een gemiddeld PS2-spel.

Verwijderd

Ik heb mijn XBOX vorige week gereserveerd meteen een Sony groot beeld tv gekocht om over 2 weken lekker te gaan genieten. Gamecube zou ik ook willen hebben maar dat komt later net als de ps2 dat ga ik misschien ook halen vanwege de games en omdat er zoveel spelletjes op internet te vinden zijn. Maar voor nu blijf ik bij de xbox.

my 2 euro cents :P

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 17:34 schreef 007 het volgende:
De PS2 is gewoon de meest verkochte console, en dat zien de gamedevelopers ook. En ik vond Halo echt niet mooier dan een gemiddeld PS2-spel.
Beetje onzinnige vergelijking aangezien ps2 niet een game heeft die ook maar een beetje op HALO lijkt..

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 17:52 schreef Aspi het volgende:

[..]

Beetje onzinnige vergelijking aangezien ps2 niet een game heeft die ook maar een beetje op HALO lijkt..
TimeSplitters...ook een 3D shooter.

Halo laat trouwens niet zien wat de X-Box grafisch kan hoor. DOA3 wel, en die is grafisch ook ECHT mooier dan bijvoorbeeld Tekken Tag Tournament, alleen als spel viel het me een beetje tegen ;(

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 17:27 schreef MrRudi het volgende:

[..]
de grootste installed base (
Tuurlijk heeft de PS2 de meeste consoles verkocht/ installed. De computer is al zon 2 jaar oud.

Xbox en Nintendo launches lopen allemaal op schema. Goede kerst gehad etc net als sony. Niet te vergeten dat de Xbox launch een paar dagen terug in Japan ook redelijk druk was.

Dat ik geen psx heb wil niet zeggen dat ik de games niet speel. hoeveel mensen om me heen hebben 1. Fokt up is t dat ik (op dit moment) spellen als NBA Street, Devil May Cry en Virtua Fighter 4 moet missen.

Voor 700 piek excl. ombouwkosten hou ik t nog wel 2 maand uit (3-5-02) met Shenmue 2, Sakura Taisen 4 en Gundam-Federation vs Zeon op mijn oude vertrouwde, masterlijke DC. Misschien zit een lelijke Xbox er ook wel in, ik wil DOA3 niet missen, Project Ego, BC (Van de makers van Black and white), WWFRaw, Unreal Championship, etc
Nintendo > Mariokart, Mario Sunshine, Metroid Prime, Star Wars, Resident Evil en natuurlijk Link.
Sony belangrijkste titels komen op andere consoles uit. Virtua Figher 4 ga ik van uit. Ja, ook ik hou van Namco, Hideo Kajima en Konami etc, vandaar dat ik t ook tof vind dat ie Metal Gear Solid X uitbrengt voor Xbox, en Namco Soul Calibur 2 op elke console uitbrengt, Ridge Racer op Gamecube etc etc dus niet denken dat zij hun ogen meer op Sony hebben.
En de ZX specrtum, MSX en atari dagen waren de shit en zo is het.

Verwijderd

Ridge Racer schijnt ook naar Xbox te komen :)

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

opschep mode aan

YEZ !!! :) :)
ik heb hem !!!!

Gratis gekregen van Microsoft !!!!!!
+TV +2 controllers :) :) :)

opschep mode uit

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 12:08 schreef Skeleton het volgende:
opschep mode aan

YEZ !!! :) :)
ik heb hem !!!!

Gratis gekregen van Microsoft !!!!!!
+TV +2 controllers :) :) :)

opschep mode uit
??? What the hell ...! Wat bedoel je?

• Fubaruba
Als ik jou was, zou ik m verkopen. De tv houden en dan met het opgebrachte geld een GameQube importeren. Die zilveren dus die ook dvd's kan afspelen. Dan heers je pas echt.

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 12:12 schreef yhtomit het volgende:

[..]

??? What the hell ...! Wat bedoel je?
hij heeft een gameshop, denk dat die die Kiosk bedoeld?

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 13:00 schreef daFubar het volgende:
Als ik jou was, zou ik m verkopen. De tv houden en dan met het opgebrachte geld een GameQube importeren. Die zilveren dus die ook dvd's kan afspelen. Dan heers je pas echt.
LOL
Vooral als die Xbox een debug is.
Dan kan je er nog best veel voor vragen :)

De debug ziet er trouwens veel cooler uit (beetje doorzichtig groen :))

Verwijderd

Hij heeft n normale gekregen.. debug kits gaan niet naar winkels/consumente..

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 15:37 schreef WouteRF het volgende:
Hij heeft n normale gekregen.. debug kits gaan niet naar winkels/consumente..
Das jammer :(
maar ook logisch full version spellen werken niet op een debug |:(

sorry zat weer ff met mijn hoofd in de wolken :)

• pagani
  • Niet online
Ik hoop er een of meer te winnen >:)

• Sephterra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08-2022
Een cockbox hoef ik dus echt niet te hebben he :r

Maybe ga ik wel een Gamecube halen :Y)
Een PS2 hoeft niet want die heeft m'n broer Trancin al in huis gehaald een tijd terug (niet dat ik er veel op speel maja :P)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 04:04
Op donderdag 28 februari 2002 00:38 schreef ugamer het volgende:

[..]

Hey ga jij daar ook zijn ? Wij van 4freakz.com ook. Gaaf, heb er wel zin in, lijkt me wel extreem gewoon ! :)

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:12
Als ik er 1 zou krijgen is 't goed maar ik ga er geen kopen. |:(

• Fubaruba
als ik er een zou krijgen zou ik hem serieus verkopen...

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 10:01 schreef daFubar het volgende:
Dat vind ik een beetje overdreven.
Ik zou als ik hem kreeg niet verkopen want het is wel een goed apperaat.
Maar ja als jij dat vind dan is het zo :)
Ik zal (hopelijk) vandaag een verslag schrijven v/h Xbox event in Belgie en daar zal ik dan precies mijn reden geven waarom ik er zelf geen 1 zal kopen.

Verwijderd

Ik ga hem in de zomervakantie halen als de spellen iig niet tegenvallen. Anders misschien een PS2, maar een Gamecube lijkt me dus echt niks... (ik heb nog steeds trauma's van die N64)

Tot aan de zomervakantie moet ik het maar doen met me SNES :'(

• Fubaruba
ik weet niet of je de gamecube een beetje hebt gevolgd, maar de aanpak is wel even iets anders dan die van de N64.
Zowiezo is het systeem makkelijker om voor te ontwikkelen (bij de n64 was dit heel moeilijk) en nu is de kwaliteitseis van nintendo niet zo hoog, waardoor er veeeel meer spellen op uitkomen. En grafisch blinkt ie gewoon uit.
Plus dat ie geen ruk kost... WAT HOUD JE TEGEN :)

Verwijderd

hmm.. uitblinken, bedoel je daarmee dat de GFX over die van de Xbox heengaan? Want ik heb er nog geen een gehoord waarvan de Xbox mindere graphics levert dan de Xbox..

• Fubaruba
Op maandag 04 maart 2002 13:11 schreef WouteRF het volgende:
hmm.. uitblinken, bedoel je daarmee dat de GFX over die van de Xbox heengaan? Want ik heb er nog geen een gehoord waarvan de Xbox mindere graphics levert dan de Xbox..
hehe, typos heersen :+
maargoed, ik ben tot nu toe meer tevreden over de graphics van de gamecube dan die van de x-box.
maar misschien let ik op andere dingen dan anderen :)
ik zou niet weten welke in ieder geval.
amped vond ik er iig niet uitzien. en als je dan luigi's mansion ziet, dan zijn dat geen models en textures, maar dan is dat nintendo!! tenminste, zo zie ik het. :)

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

nah ik koop nog geen xbox, ik wacht wel op de xbox.

:o :o :o

more typo`s!
We want more typo`s!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 17:05 schreef johnnyv.nl het volgende:
Ik hoop er een of meer te winnen >:)
jaah, ikke ga er ook al eentje winnen [optimistic mode] :P

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-04-2025
Ik heb al een SEGA droomkastje staan, dus waarom nog een console erbij? ALs ik een nieuwe console zou willen kopen, zou t wel absoluut de X-Box zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Niet de Gamecube?

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 14:09 schreef TheGHunter het volgende:
Ik heb al een SEGA droomkastje staan, dus waarom nog een console erbij? ALs ik een nieuwe console zou willen kopen, zou t wel absoluut de X-Box zijn.
Dan ben je als DC-fan ook wel verplicht JSRF erbij aan te schaffen... :P

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 10:49

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Op maandag 04 maart 2002 13:46 schreef daFubar het volgende:

[..]

hehe, typos heersen :+
maargoed, ik ben tot nu toe meer tevreden over de graphics van de gamecube dan die van de x-box.
maar misschien let ik op andere dingen dan anderen :)
ik zou niet weten welke in ieder geval.
amped vond ik er iig niet uitzien. en als je dan luigi's mansion ziet, dan zijn dat geen models en textures, maar dan is dat nintendo!! tenminste, zo zie ik het. :)
Check dit spel eens. Komt trouwens ook onder de X-box uit :)

www.avpnews.com

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 10:01 schreef daFubar het volgende:
LOL, als gameshop heb je volgens mij gewoon een contract met MS dat die van MS blijft of niet? Ik heb iig een contract met MS over mijn review Xbox en games.. hmm

Verwijderd

Nee

Verwijderd

Ik vind em wel mooi zou hem ook wel willen hebben maar vind hem gewoon te tering duur.

/me speelt eerst wel weer verder op zijn dreamcast totdat de prijzen een heel stuk gedaald zijn < 300 euro's.

• Eeruku
  • Laatst online: 06-12-2025
Op donderdag 28 februari 2002 17:58 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Halo laat trouwens niet zien wat de X-Box grafisch kan hoor. DOA3 wel, en die is grafisch ook ECHT mooier dan bijvoorbeeld Tekken Tag Tournament, alleen als spel viel het me een beetje tegen ;(
lol, TTT als voorbeeld nemen... das precies hetzelfde als HALO, laat bij lange na niet de kracht van de PS2 zien :)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Halo laat trouwens niet zien wat de X-Box grafisch kan hoor. DOA3 wel, en die is grafisch ook ECHT mooier dan bijvoorbeeld Tekken Tag Tournament, alleen als spel viel het me een beetje tegen
LOL :) DOA3 laat echt niet zien wat de Xbox kan hoor.. DoA3 is gemaakt op brakke XDK's.. en Halo ook. DoA3 gebruikt geen eens FS AA..

• Eeruku
  • Laatst online: 06-12-2025
hehe, er moeten nog LANG geen games uitkomen die de volle kracht van de consoles showen... dat soort games verwacht ik over een (half) jaartje

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:50
Op woensdag 13 maart 2002 23:09 schreef 3CLipZ het volgende:
hehe, er moeten nog LANG geen games uitkomen die de volle kracht van de consoles showen... dat soort games verwacht ik over een (half) jaartje
ik denk dat bijde xbox de top veel eerder is bereikt dan bij de ps2 of gc. De developers zijn toch immers al lang bekend met het otwikkelen voor de pc...

Verwijderd

Today's the day!

/me gaat eerst nog een bankje beroven om een XBOX aan te kunnen schaffen B-)

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 07:56 schreef jdvanwijk het volgende:
Today's the day!

/me gaat eerst nog een bankje beroven om een XBOX aan te kunnen schaffen B-)
Kan je niet beter gewoon een speelgoed winkel overvallen :+

Verwijderd

De X-box is DE console!!!

Verwijderd

Ik heb gister de box ff aangesloten op mn werk, en HALO, DOA3, JSRF en Tony3 gespeelt. Ik moet zeggen dat het echt een mooi ding is hoor, die Xbox... ik ben er zeer van onder de indruk. De stages van DOA3, de steden van JSRF en de ongeving van HALO zijn echt supermooi om te zien. Tony Hawk 3 speelt 2000x beter dan de PS2 versie... de controller ligt ook beter in de hand vind ik.

Als ik het geld zou hebben zou ik een Xbox halen, maar dat geld heb ik niet dussssss.... Als je een xbox haalt raad ik DOA3 en JSRF aan als game!

• Aiyakido
  • Laatst online: 05-09-2022

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

en zijn er mensen die de "droom" console al in nuis hebben?
Pagina: 1 2 Laatste