Verwijderd
Dan haal ik MGS2 voor me PS2Op dinsdag 26 februari 2002 18:23 schreef XnX het volgende:
Zoals de titel...
Wie gaat er 14 maart een X-box halen?
Signature?
Het is FRIET!
🌞🍃
oh jah...oh jah? Maar testen gaat een beetje moeilijk he zonder spellenOp dinsdag 26 februari 2002 18:45 schreef olav het volgende:
Ik heb de emulator, nu nog de spellen
Signature?
Verwijderd
Heb hier wel al een controller liggen
Is die er al danOp dinsdag 26 februari 2002 18:45 schreef olav het volgende:
Ik heb de emulator, nu nog de spellen
14 maart is het eindelijk zover: HALO
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Hier sluit ik me bij aan!Op dinsdag 26 februari 2002 19:07 schreef zeven het volgende:
* Fuelke koopt geen consoles
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
als ik een console zou kopen dan kies ik toch voor de ps2 tot nu toe.
Verwijderd
pc owns...
kan gewoon niet overweg met zo'n joypad aparaat
geef mij maar een toetsenboord....
Jawohl! Pc blijft het besteOp dinsdag 26 februari 2002 19:07 schreef zeven het volgende:
* BlizzarD koopt geen consoles
Verwijderd
De XboX belooft trouwens wel wat. Ik vind 'm steeds interressanter worden.
Verwijderd
Ahhhh een pokemon fanOp dinsdag 26 februari 2002 20:08 schreef daFubar het volgende:
wat denk je zelf dat ik ga kopen
Dan ben ik er ook eenOp dinsdag 26 februari 2002 20:10 schreef loekos het volgende:
[..]
Ahhhh een pokemon fan
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Ah, iemand die niet zoveel van consoles af weetOp dinsdag 26 februari 2002 20:10 schreef loekos het volgende:
[..]
Ahhhh een pokemon fan
De GameCube is namelijk helemaal geen pokemon/kiddie, console.
Er zullen ook veel, zeg maar het meerendeel, non-kiddie games uitkomen.
Iemand had laatst een lijst gepost met games voor de GameCube, en 85% daarvan was zeker niet kiddie.
Ik noem als voorbeeld alleen al Resident Evil
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Pok-é-Mon is genialer en beter in elkaar zittend dan wat jij ooit zal verzinnenOp dinsdag 26 februari 2002 20:10 schreef loekos het volgende:
[..]
Ahhhh een pokemon fan
wat een heerlijk kloterig gecontrueerde zinnen
Verwijderd
Ik ga wel een Gamecube kopen bij de launch.
Life is what happens while your making other plans..
Leg eens uit waarom jij het een verouderde PC vindt. Zit jij nu niet appels met peren te vergelijken?Op dinsdag 26 februari 2002 21:04 schreef white_rabbit het volgende:
Xbox? dacht het niet! geef ik me geld liever aan een nieuwe pc uit ipv aan zo'n doos met een verouderde PC er in die alleen maar dure spelletjes kan afspelen...
🌞🍃
Verwijderd
Hij heeft er gewoon geen verstand van. En "alleen maar dure spelletjes"...PC spellen zijn ook "duur", maar daar zul je wel makkelijker aan kunnen komen zekerOp dinsdag 26 februari 2002 21:11 schreef DataBeest het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom jij het een verouderde PC vindt. Zit jij nu niet appels met peren te vergelijken?
daarom zou ik pas een xbox nemen als de spellen ook illegaal makkelijk te grijgen zijn.. (ik ga me geen 150 piek voor een spel neertellen...)Op dinsdag 26 februari 2002 21:13 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Hij heeft er gewoon geen verstand van. En "alleen maar dure spelletjes"...PC spellen zijn ook "duur", maar daar zul je wel makkelijker aan kunnen komen zeker
Pardon.. 70 euro
Zelfs pc spellen zijn een stuk goedkoper, zeker als je titels als Serious Sam mee rekent..
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
Waarom niet eigenlijk? (serieus bedoeld)Op dinsdag 26 februari 2002 21:16 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
daarom zou ik pas een xbox nemen als de spellen ook illegaal makkelijk te grijgen zijn..
Ik heb liever een console waar niks, noppes en nooit nie iets illegaals voor te krijgen is.
Verwijderd
Verwijderd
Helemaal niet zo'n gek idee.Op dinsdag 26 februari 2002 20:52 schreef RaceAap_NL het volgende:
Ik wacht eerst tot hij wat goedkoper is en dan minstens 10 goede 'Xbox only' titels. Anders laat ik hem mooi liggen
Verwijderd
consumentengidz als gelezen? zelfs daar zeggen ze dat de kidcube voor de kleintjes is!!Op dinsdag 26 februari 2002 20:18 schreef Famoso het volgende:
[..]
Ah, iemand die niet zoveel van consoles af weet
De GameCube is namelijk helemaal geen pokemon/kiddie, console.
Er zullen ook veel, zeg maar het meerendeel, non-kiddie games uitkomen.
Iemand had laatst een lijst gepost met games voor de GameCube, en 85% daarvan was zeker niet kiddie.
Ik noem als voorbeeld alleen al Resident Evil
Sjonge jonge, Nintendo heeft ook een keer iets voor kinderen gemaakt: Pokemon dus, en iedereen denkt gelijk dat alles wat Nintendo is gelijk Pokemon related is.Op dinsdag 26 februari 2002 21:25 schreef mazerati het volgende:
[..]
consumentengidz als gelezen? zelfs daar zeggen ze dat de kidcube voor de kleintjes is!!
Je hoort mensen toch ook niet zeiken dat de PS2 voor kleine kinderen is met betrekking tot "my first Sony"?
Sorry, maar dit moest ik ff kwijt en geldt uiteraard niet voor mazerati alleen!
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
ahh, op mijn verjaardagOp dinsdag 26 februari 2002 20:20 schreef Blue_Tweaker het volgende:
IK!..
want ik ga hem 15 maart halen
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...
Verwijderd
Ik weet heus wel dat de game kubus een kracht honk is maar toch zit er een lolly luchtje aanOp dinsdag 26 februari 2002 20:36 schreef daFubar het volgende:
[..]
Pok-é-Mon is genialer en beter in elkaar zittend dan wat jij ooit zal verzinnendenk ik. En de marketing van Pok-é-Mon is er gewoon een waar de rest van de geld-willen-verdienende bedrijven een puntje aan kunnen zuigen.
wat een heerlijk kloterig gecontrueerde zinnen
Verwijderd
knap, hij is vorige week pas gereleased in Japan en de USOp dinsdag 26 februari 2002 21:22 schreef sebastius het volgende:
Dat ding ligt toch allang bij de mediamarket
14 maart te koop in Europa
Verwijderd
In de US vorig jaar al hoorOp dinsdag 26 februari 2002 21:37 schreef McGrath het volgende:
[..]
knap, hij is vorige week pas gereleased in Japan en de US
14 maart te koop in Europa
Pardon?Op dinsdag 26 februari 2002 21:16 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
daarom zou ik pas een xbox nemen als de spellen ook illegaal makkelijk te grijgen zijn.. (ik ga me geen 150 piek voor een spel neertellen...)
Pardon.. 70 euro
Zelfs pc spellen zijn een stuk goedkoper, zeker als je titels als Serious Sam mee rekent..
€70? EURO!?
Ik dacht dat nieuwe spellen zo rond de F70,- lagen.. maar €70 is wel erg lomp hé.
Dom dat ze dat nou nog steeds niet doorhebben dat dat niet werkt.. maarja, dat is een hele andere discussie.
🌞🍃
Verwijderd
Bron: METRO (zegt eigenlijk al genoeg)Op dinsdag 26 februari 2002 21:39 schreef MrRudi het volgende:
[..]
In de US vorig jaar al hoor
Verwijderd
ja okee je hebt gelijk. bla bla bla. maar uit je zal zien dat de beter games op de gc allemaal tekenfiguurt games zijn pokemon mario fox en al die ander figuren. Die spellen doen pijn aan m'n ogen al die velle kleuren! ps2 heeft ook wel kiddy shit -=eemh.. tarzen en zo=- maar veel minder de doelgroep licht meer op 14, 15, 16 jaar (veel spellen zijn 16j en ouder -=max payne, gta3, state of emergency, etc etc=-Op dinsdag 26 februari 2002 21:30 schreef GolbeZeromus het volgende:
[..]
Sjonge jonge, Nintendo heeft ook een keer iets voor kinderen gemaakt: Pokemon dus, en iedereen denkt gelijk dat alles wat Nintendo is gelijk Pokemon related is.
Je hoort mensen toch ook niet zeiken dat de PS2 voor kleine kinderen is met betrekking tot "my first Sony"?
Sorry, maar dit moest ik ff kwijt en geldt uiteraard niet voor mazerati alleen!
Verwijderd
LOLOp dinsdag 26 februari 2002 22:06 schreef McGrath het volgende:
[..]
Bron: METRO (zegt eigenlijk al genoeg)
Verwijderd
(en hij ziet er niet uit ook)
Verwijderd
Misschien dat ik eind v/h jaar een X-BOX ga kopen, hangt een beetje van het spel aanbodt af.
Verwijderd
Ik koop tzt wel een PS-2, als ze onder de 200 Euro zijn.
Verwijderd
LOLOp dinsdag 26 februari 2002 22:14 schreef Nephilium het volgende:
Ik ga er geen 1 kopen.
maar ik ga zaterdag wel als Vip gast naar Xbox Night in Brussel
Gaan we nu opeens populair doen Wuft ?
Denk dat ik dan eerder voor de Gamekubus ga
Kenners weten waarom
Verwijderd
Maar ik wil ook een Xbox. JAmmer dat die fokkers van MS ons europeanen weer es goed willen verneuken en de prijs (vergeleken met de amerikanen) 120!!! fokkin dollar omhoog gooien!!!
Dat ding is ook: de grootste console die ik ooit in mn leven heb meegemaakt. Hoe halen ze t in hun hoofd. Daar gaan de dagen dat je even je cpu naar iemand toe nam om daar te spelen.
Nee, ik koop eerst wel een GAMECUBE, 250 euro moet te doen zijn. Jammer dat er op Xbox 3x zo veel strakke games uitkomen in het begin.
Er is maar 1 spel wat ik wil voor GAMECUBE en dat is:
Star Wars> shit wat ziet dit spel er vet uit.
Nintendo better get some quality games out real soon, want alleen star wars voldoet niet.
Verwijderd
Ze kiezen niet voor n grote console hoor ? In de NES en SNES zaten geen HDD, Ethernet kaart, DVD speler.. etc etc.. Snap echt nog steeds niet wat er te zeuren valt over de grootte..
ik koop ook geen x-box, maar niet voor het apparaat zelf, maar gewoon omdat het mij in het algemeen niet trekt. Ik heb nog nooit de drang gehad om een console van een andere fabrikant te kopen dan nintendo. nintendo trekt mij gewoon.
zelfs de ps1 en ps2 hebben me nooit kunnen boeien...
dus ik denk dat het gewoon ligt aan je smaak. ik hou van nintendo en ook zeker van 1st party games zoals mario. heerlijk. andere mensen willen andere shite dus kopen ze een ps2 of een xdoos. ook prima...
Verwijderd
jaOp woensdag 27 februari 2002 10:06 schreef Gamegod het volgende:
[..]
LOL
Gaan we nu opeens populair doen Wuft ?
ik heb toen ook heel populair gedaan doen ik VIP kaarte nvan Benetton F1 had
Verwijderd
Maar alles is persoonlijk. Als je het uiterlijk van de console belangrijker vindt dan de games die erop uitkomen, tja, dan neem je een ander.
Verwijderd
En verders als je dat ding bij de intertoys zag staan.
Leek het net of er een vliegtuig motor inzat. als er geen betonnen blok onder in die kast had gelegen. Was die kast waar die x-box in zat zekerwete opgestegen.
Het is echt net een vliegtuig wel een mislukte.
Kijk ik heb niks tegen de mensen die hem kopen integendeel.Maar nee ik hoef hem niet. Heb mijn PS2 al heeft ook mooie grapics, en maakt ook al een tering herie.
Een vindt ik wel genoeg
Verwijderd
hahahahhahah..... die is echt goed.Op woensdag 27 februari 2002 12:23 schreef finelookingme het volgende:
Leek het net of er een vliegtuig motor inzat. als er geen betonnen blok onder in die kast had gelegen. Was die kast waar die x-box in zat zekerwete opgestegen.
Toch komen er wel errggggg strakke games op de (gigantische) Xbox uit.
sorry, maar sony is TROEP. Er is geen enkele reden om nu een PS2 te kopen. Exclusieve games????? Dacht t niet....Prijs???????Dacht t niet........Alles komt op andere consoles en dat ding met een STOFLAAG erop is nog duurder dan een splinternieuwe GAMECUBE.
Een jaar geleden...ok, maar nu? nee.
Ill stick to Dreamcast, Xbox en Gamecube en PC.
Het is wereldssss grootste console ooit. DAT valt er te zeuren. Dat ding weegt kilo's man, kom op zeg. Ik wil geen verhuisteam nodig hebben om em thuis te krijgen.Op woensdag 27 februari 2002 10:47 schreef WouteRF het volgende:
'Hoe halen ze het in hun hoofd'
Ze kiezen niet voor n grote console hoor ? In de NES en SNES zaten geen HDD, Ethernet kaart, DVD speler.. etc etc.. Snap echt nog steeds niet wat er te zeuren valt over de grootte..
Ze kiezen niet voor een grote console??????.
nee, ze MOESTEN hem zo groot maken heh? Daarom zijn andere consoles ook zo groot of niet? Want een console is geen console zonder DVD (add-on ook nog, want je kan geen dvd s afspelen zonder dvd kit), Hardeschijf, en ethernet card zeker...
Verwijderd
Flame, flame, flame...Op woensdag 27 februari 2002 12:34 schreef SaMuRaIX-SwA het volgende:
[..]
sorry, maar sony is TROEP. Er is geen enkele reden om nu een PS2 te kopen. Exclusieve games????? Dacht t niet....Prijs???????Dacht t niet........Alles komt op andere consoles en dat ding met een STOFLAAG erop is nog duurder dan een splinternieuwe GAMECUBE.
Gran Turismo 3, Tekken 4, Final Fantasy X zijn allemaal PS2 exclusief en ook nog eens topgames...
Daarnaast zijn er een heleboel andere games de moeite waard die evt, ooit nog es een keer op die andere consoles uitkomen (en misschien ook niet); Devil May Cry, Jak & Daxter, MGS2, Onimusha (ook voor Xbox ja)...enz..
Dat jij nou geen ps2 hoeft te hebben is ok, maar je kan het ook overdrijven...
Verwijderd
No flame intended, just stating the facts.Op woensdag 27 februari 2002 12:41 schreef yhtomit het volgende:
[..]
Flame, flame, flame...
Gran Turismo 3, Tekken 4, Final Fantasy X zijn allemaal PS2 exclusief en ook nog eens topgames...
GT3, sorry, komt ook uit op PC.
Tekken 4 exclusief? Hoe kom je daarbij?
Ok, final fantasy X is exclusief, maar aangezien de serie toch wel doorgaat tot 20 ofzo, mis je niet echt iets als je dit deel mist nee. [edit, wacht es, FINAL 10 exclusief? nee hoor niet waar. FINAL 11 is exclusief PS2, niet 10. 10 komt ook uit op PC geloof ik]
Die andere games, je hebt gelijk. Of je hebt geduld, of je koopt ze nu op PS2. Maar moet je zien hoeveel mensen NU NBA2k2 kopen op andere consoles dan op DC, terwijl ik dat spel allangg aan t spelen ben. Mensen wachten blijkbaar liever tot t op een NIEUWERE console uitkomt, dan dat ze een VEROUDERDE console aanschaffen voor die spellen...
Al de spellen die je noemt kun je met een emu zo spelen op je pcOp woensdag 27 februari 2002 12:41 schreef yhtomit het volgende:
[..]
Flame, flame, flame...
Daarnaast zijn er een heleboel andere games de moeite waard die evt, ooit nog es een keer op die andere consoles uitkomen (en misschien ook niet); Devil May Cry, Jak & Daxter, MGS2, Onimusha (ook voor Xbox ja)...enz..
Dat jij nou geen ps2 hoeft te hebben is ok, maar je kan het ook overdrijven...
Nintendo is trouwens echt een kiddie-merk, is het al sinds de NES. Kwam er weer eens een mortal kombat uit, megadrvie lekker bloederig, nee hoor, nintendo haalt netjes al het bloed er uit. De n64 was al helemaal zo'n kiddie machine, alleen het uiterlijk ervan al. De ps2 en x-box zien er tenminste nog een beetje volwassen en en leveren ook wat volwassen games af. Geen gezeik met een nintendo keurmerk enz.
Verwijderd
Op woensdag 27 februari 2002 12:48 schreef SaMuRaIX-SwA het volgende:
[..]
No flame intended, just stating the facts.
Ja hoor, ik, en vele met mijn vermaken zich prima op hun
ps2, en dat doen we al een tijdje, dus het is geen feit, hooguit een mening
GT3, sorry, komt ook uit op PC.
Nee hoor, hoe kom jij daar nou weer bij..?
Tekken 4 exclusief? Hoe kom je daarbij?
Is ie al aangekondigd voor andere consoles?
Ok, final fantasy X is exclusief, maar aangezien de serie toch wel doorgaat tot 20 ofzo, mis je niet echt iets als je dit deel mist nee.
Dat kan je dan wel van iedere gameserie zeggen...
Die andere games, je hebt gelijk. Of je hebt geduld, of je koopt ze nu op PS2. Maar moet je zien hoeveel mensen NU NBA2k2 kopen op andere consoles dan op DC, terwijl ik dat spel allangg aan t spelen ben.
Tja, ik heb ook een Dreamcast en vind het erg jammer dat ie
niet het succes heeft gekregen wat ie verdient....![]()
Verwijderd
Tuurlijk, weer zo'n dombo...Op woensdag 27 februari 2002 12:49 schreef johnnyv.nl het volgende:
[..]
Al de spellen die je noemt kun je met een emu zo spelen op je pc, slechte argumenten dus.
Verwijderd
Eerst was dit er:
http://www.tiscali.nl/content/article/41697.htm
Toen dit:
http://www.tiscali.nl/content/article/79027.htm
Ik denk echter dat t WEL gaat gebeuren.
En tekken 4? Namco heeft NOOIT gezegd dat Tekken 4 EXCLUSIEF PS2 komt. Maar ik geef toe, ze hebben ook niets bevestigd van uitbrengen op andere console. Is dus weer raden, zoals dat altijd gaat.
Maar waar t op neer komt is dat er steeds minder en minder reden is om een PS2 te kopen. Sony's macht m.b.t. exclusiviteit is OVER en UIT. En we weten allemaal dat die exclusiviteit Sony PS groot heeft gemaakt. (SQUARE, NAMCO, PSYGNOSIS, etc etc.) Sony ZELF heeft NIETS bijgedragen.
En nu is MS bezig met exclusiviteit OPKOPEN.
Als ik dom was zou ik wel een console kopen om met m'n ielige breintje te gaan gamen. Want ja, als je slim bent kun je natuurlijk veel mooiere zaken uit een pc toveren, maar ja, daar ben ik natuurlijk te dom voorOp woensdag 27 februari 2002 12:55 schreef yhtomit het volgende:
[..]
Tuurlijk, weer zo'n dombo...
Nee, ik blijf maar lekker op m'n low-res tv spelen en ga genieten van het 800x600 pixellandschap voor m'n neus
Verwijderd
640 x 480...Op woensdag 27 februari 2002 13:11 schreef johnnyv.nl het volgende:
[..]
Als ik dom was zou ik wel een console kopen om met m'n ielige breintje te gaan gamen. Want ja, als je slim bent kun je natuurlijk veel mooiere zaken uit een pc toveren, maar ja, daar ben ik natuurlijk te dom voor![]()
Nee, ik blijf maar lekker op m'n low-res tv spelen en ga genieten van het 800x600 pixellandschap voor m'n neus
Verwijderd
Deze (console vs pc) discussie is al vele malen gevoerd daar begin ik niet aan.Op woensdag 27 februari 2002 13:15 schreef johnnyv.nl het volgende:
Ik bedoel maar..........
Mijn reply ging over het feit dat ondanks de vele topics erover sommige mensen niet snappen dat er geen ps2 emulator is....
Verwijderd
Dit is nog niet zekerOp woensdag 27 februari 2002 12:54 schreef johnnyv.nl het volgende:
By the way, de spellen voor de gamecube gaan hoogst waarschijnlijk ook 69 EURO kosten en de ps2 spellen worden waarschijnlijk nog duurder (er zit een prijsverhoging aan te komen). Zou dit een stuiptrekking van sony zijn om nog ff snel wat geld aan de ps2 te verdienen?
De advies prijs van Nintendo zelf is 59 Euro
Hier bij Infogrames Benelux hopen we toestemming te krijgen om het ook 59 uit te geven (w88 nog op reactie uit Engeland)
Het is iig wel de bedoeling dat ze bij ons voor 59 weggaan
59 EURO is nog belachelijk duur! Maarre, jullie zijn toch de importeur/leverancier? Dan komt er dus nog een winstmarge (gokje: 10 EURO) van de winkel bij, toch?Op woensdag 27 februari 2002 13:34 schreef Gamegod het volgende:
[..]
Dit is nog niet zeker
De advies prijs van Nintendo zelf is 59 Euro
Hier bij Infogrames Benelux hopen we toestemming te krijgen om het ook 59 uit te geven (w88 nog op reactie uit Engeland)
Het is iig wel de bedoeling dat ze bij ons voor 59 weggaan
Verwijderd
Hmmm, dus wie loopt er nou eigenlijk teOp woensdag 27 februari 2002 13:37 schreef johnnyv.nl het volgende:
De cpu van de ps2 draait toch op 294 mhz? En zopals al in een eerder topic vermeld is moet een pc +- 12 keer zo snel zijn om te kunnen emuleren. Dus 12x294=3582 mhz. Dus op zich zou een emulator op een dual p4-northwood moeten werken. Is het misschien inderdaad toch handiger om gewoon een ps2 te kopen
Verwijderd
Dan moet jij hem programmeren, zal ik 'em testen ok?Op woensdag 27 februari 2002 13:42 schreef johnnyv.nl het volgende:
Gaf toch al toe dat ik fout zat? Nah ja, als je toevallig nog een dual-p4-northwood hebt liggen wil ik best helpen met de emulator hoor
Verwijderd
Nee als het goed is is dat bedrag incl de winstmarge voor de winkel (Tenminste als ik het goed begrepen henOp woensdag 27 februari 2002 13:38 schreef johnnyv.nl het volgende:
[..]
59 EURO is nog belachelijk duur! Maarre, jullie zijn toch de importeur/leverancier? Dan komt er dus nog een winstmarge (gokje: 10 EURO) van de winkel bij, toch?
Maar pin me er aub niet op vast
Zoals ik al eerder zei is het niet 100% zeker
Hebben we wel iemand nodig met een dual p4-northwood en misschien nog wat meer programmeurs (beetje veel werk in je eentje)Op woensdag 27 februari 2002 13:45 schreef yhtomit het volgende:
[..]
Dan moet jij hem programmeren, zal ik 'em testen ok?
Verwijderd
Op woensdag 27 februari 2002 13:11 schreef johnnyv.nl het volgende:
[..]
Als ik dom was zou ik wel een console kopen om met m'n ielige breintje te gaan gamen. Want ja, als je slim bent kun je natuurlijk veel mooiere zaken uit een pc toveren, maar ja, daar ben ik natuurlijk te dom voor![]()
En ik moet eens leren het hele topic af te lezen voordat ik reageer
Verwijderd
Alleen is het de vraag of beide consoles een jaar naast elkaar kunnen bestaan......Op woensdag 27 februari 2002 14:06 schreef ReV3rEnD het volgende:
als ik de x-box koop... dan ga ik eerst een paar maandjes w88.. ik kijk wel uit de volle mep ervoor te betalen... als je een jaartje w8 dan kan je een xb+ps2 kopen voor dezelfde prijs als een x-box nu
Hoe kom je erbij dat die exclusiviteit Sony groot heeft gemaakt?? Sony is groot geworden door de megaverkoop van de console die easy om te bouwen was. Daarnaast kozen veel mensen voor de PSX omdat er veel spellen waren en dat de prijzen van de games een flink stuk lager lagen/liggen dan die van de N64. Sony zelf heeft zich op de juiste manier qua marketing in de markt geprofileerd, waar ze dus megaveel geld in hebben gepompt.Op woensdag 27 februari 2002 13:07 schreef SaMuRaIX-SwA het volgende:
oke, GT3 was een gerucht die nu weer niet waar blijkt te zijn kom ik net achter.
Eerst was dit er:
http://www.tiscali.nl/content/article/41697.htm
Toen dit:
http://www.tiscali.nl/content/article/79027.htm
Ik denk echter dat t WEL gaat gebeuren.
En tekken 4? Namco heeft NOOIT gezegd dat Tekken 4 EXCLUSIEF PS2 komt. Maar ik geef toe, ze hebben ook niets bevestigd van uitbrengen op andere console. Is dus weer raden, zoals dat altijd gaat.
Maar waar t op neer komt is dat er steeds minder en minder reden is om een PS2 te kopen. Sony's macht m.b.t. exclusiviteit is OVER en UIT. En we weten allemaal dat die exclusiviteit Sony PS groot heeft gemaakt. (SQUARE, NAMCO, PSYGNOSIS, etc etc.) Sony ZELF heeft NIETS bijgedragen.
En nu is MS bezig met exclusiviteit OPKOPEN.
[ontopic] ik ga geen X-Box kopen, sterker nog ik ga hem in mijn gamesjoppie niet eens verkopen
Mooi dom dat je vanwege je anti microsoft ideeen zo'n berg winst laat liggen.............Op woensdag 27 februari 2002 14:17 schreef NightHawk het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die exclusiviteit Sony groot heeft gemaakt?? Sony is groot geworden door de megaverkoop van de console die easy om te bouwen was. Daarnaast kozen veel mensen voor de PSX omdat er veel spellen waren en dat de prijzen van de games een flink stuk lager lagen/liggen dan die van de N64. Sony zelf heeft zich op de juiste manier qua marketing in de markt geprofileerd, waar ze dus megaveel geld in hebben gepompt.
[ontopic] ik ga geen X-Box kopen, sterker nog ik ga hem in mijn gamesjoppie niet eens verkopen[/ontopic]
Verwijderd
offtopic van hier tot tokio maar oke.Op woensdag 27 februari 2002 14:17 schreef NightHawk het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die exclusiviteit Sony groot heeft gemaakt??
Sony is groot geworden door de megaverkoop van de console die easy om te bouwen was. Daarnaast kozen veel mensen voor de PSX omdat er veel spellen waren en dat de prijzen van de games een flink stuk lager lagen/liggen dan die van de N64. Sony zelf heeft zich op de juiste manier qua marketing in de markt geprofileerd, waar ze dus megaveel geld in hebben gepompt.
hoe kom ik erbij?
Ik leg je uit hoe t zit:
Je doet alsof PS1 ALTIJD al omgebouwd was. In de tijd van Saturn vs PS1 vs N64 is een hele grote factor (waarschijnlijk zelfs de BELANGRIJKSTE) voor Sony's succes geweest het FEIT DAT TEKKEN, WIPEOUT, Gran Turismo, Ridge Racer etc EXCLUSIEF op de Sony PS waren. Wat zich uitte in sterke marketingstrategien (veel reclame over deze games terwijl ze niet eens beter waren dan bv, virtua fighter 2 e.d.(mening))
HIERDOOR hadden ongelovelijk veel mensen de PS1. VER LATER PAS werd ie omgebouwd en brak de paniek al helemaal los. NOG meer mensen met PS1, nog meer games, nog meer EXCLUSIVITEIT (Final Fantasy de belangrijkste, plus in begin Tomb Raider, die veel later pas op Saturn kwam),en nog meer exclusieve 3d party support.
Wat ik wil zeggen is dat het succes van Sony niet ZEKER niet alleen aan marketing en gekopieerde games te danken is geweest maar in het BEGINSTADIUM door EXCLUSIVITEIT. En het beginstadium is toch ZKER wel het belangrijkste (in die tijd) geweest voor het succes/ slagen van een console.
Sony heeft ongelovelijk veel profijt gehad bij het feit dat de cpu gekraakt werd en heeft hierdoor andere consoles volledig (dubbelop na de exclusieve games) in het niet Hoe tegenstrijdig het ook klinkt.
Conclusie: In eerste instantie is Exclusiviteit ZEKER weten de belanrijkste factor geweest in het slagen van de Sony PS1.
Maar tijden zijn veranderd en voor de PS2 is het verhaal gekeerd nu Xbox veel voor hun wegkoopt/jat en Sega een andere richting heeft gekozen. Sony steunt nog voor een HEEL groot gedeelte op het succes van de PS1, want DIE MENSEN zijn de gene die een PS2 hebben gekocht en hebben vaak waanideen dat sony de 'beste' is.
dus 3 factoren:
exclusief
kopies
marketing
Streep de bovenste 2 weg (PS2 kopies lopen erg moeilijk namelijk> niet veel mensen hebben vooralsnog PS2 omgebouwd )
en sony houdt niet veel over.
Je kan wel zien dat ik 4ejaars ben in HBO marketing.
GREETZ X
Ps. ik vraag me echt af hoeveel PS2 bezitters ook PS1 hebben...ik schat 80%...
Verwijderd
Op X-Box verkopen maak je geen winst...2% marge krijg je ofzo? Dus ik kan het me wel voorstellen...winkeliers moeten toch investeren om die dingen in huis te halen.Op woensdag 27 februari 2002 14:23 schreef johnnyv.nl het volgende:
[..]
Mooi dom dat je vanwege je anti microsoft ideeen zo'n berg winst laat liggen.............
En ik ben ook van mening dat Microsoft voorlopig echt geen bedreiging is voor Sony. Omdat MS zo'n 'overheersende' naam heeft op PC gebeid schijnt iedereen te denken dat MS alles kan doen en geld zat heeft...nou big suprise, Sony is ook niet echt arm, en ze kennen nog veel meer smerige truukjes dan MS...zie introductie PSX vs dumpen van SNES titels.
Een marketing-strijd tussen Sony en MS zou nog leuk kunnen zijn, als ze er een echte strijd van maken
psje voor Samurai-swa...ik ben het eens met je exclusiviteit verhaal, maar er zijn toch meer PS2 bezitters die geen PS1 hadden dan dat je denkt. Dat ligt aan 1 ding: naamsbekendheid, door hun uitstekende reclamecampagne, sponsoring van de Champions League enz. enz. Ik heb het al vaker gezegd, vraag een willekeurige niet gamer naar videogames, en hij/zij zal zeggen "playstation"
Denk toch eerder dat de niet gamer 'Mario' ofzo zal noemen, of nintendo.......Op woensdag 27 februari 2002 14:49 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Op X-Box verkopen maak je geen winst...2% marge krijg je ofzo? Dus ik kan het me wel voorstellen...winkeliers moeten toch investeren om die dingen in huis te halen.
En ik ben ook van mening dat Microsoft voorlopig echt geen bedreiging is voor Sony. Omdat MS zo'n 'overheersende' naam heeft op PC gebeid schijnt iedereen te denken dat MS alles kan doen en geld zat heeft...nou big suprise, Sony is ook niet echt arm, en ze kennen nog veel meer smerige truukjes dan MS...zie introductie PSX vs dumpen van SNES titels.
Een marketing-strijd tussen Sony en MS zou nog leuk kunnen zijn, als ze er een echte strijd van maken
edit:
psje voor Samurai-swa...ik ben het eens met je exclusiviteit verhaal, maar er zijn toch meer PS2 bezitters die geen PS1 hadden dan dat je denkt. Dat ligt aan 1 ding: naamsbekendheid, door hun uitstekende reclamecampagne, sponsoring van de Champions League enz. enz. Ik heb het al vaker gezegd, vraag een willekeurige niet gamer naar videogames, en hij/zij zal zeggen "playstation"
Verwijderd
Dat is allang niet meer zo, zoontje van een vriend van me was laatst over de vloer en noemde al mijn consoles (SNES, Dreamcast, PS2) allemaal 'peesteesjun' ...Op woensdag 27 februari 2002 15:00 schreef johnnyv.nl het volgende:
[..]
Denk toch eerder dat de niet gamer 'Mario' ofzo zal noemen, of nintendo.......
Verwijderd
Zeik niet, ik heb 'em in m'n rugzak uit Amerika meegenomen, en m'n rug werkt nog prima. Voor de PS2 heb je ook een add-on nodig om dvd's te kunnen spelen (wegens broodnodige bugfixes, kost je weer een memorycard). En ga jij maar eens voor 8Gb aan memorycards kopen. 1024 memorycards a 100 piek... ah.Op woensdag 27 februari 2002 12:34 schreef SaMuRaIX-SwA het volgende:
Het is wereldssss grootste console ooit. DAT valt er te zeuren. Dat ding weegt kilo's man, kom op zeg. Ik wil geen verhuisteam nodig hebben om em thuis te krijgen.
Ze kiezen niet voor een grote console??????.
nee, ze MOESTEN hem zo groot maken heh? Daarom zijn andere consoles ook zo groot of niet? Want een console is geen console zonder DVD (add-on ook nog, want je kan geen dvd s afspelen zonder dvd kit), Hardeschijf, en ethernet card zeker...
Verwijderd
Waar zijn de tijden dat iemand een console kocht om games op te spelen....Op woensdag 27 februari 2002 15:17 schreef RefriedNoodle het volgende:
[..]
Zeik niet, ik heb 'em in m'n rugzak uit Amerika meegenomen, en m'n rug werkt nog prima. Voor de PS2 heb je ook een add-on nodig om dvd's te kunnen spelen (wegens broodnodige bugfixes, kost je weer een memorycard). En ga jij maar eens voor 8Gb aan memorycards kopen. 1024 memorycards a 100 piek... ah.
Ben ik blij dat ik de wonderfull days van de ZX spectrum en Nintendo/Sega 8bit in full glory heb meegemaakt.Op woensdag 27 februari 2002 15:06 schreef yhtomit het volgende:
[..]
zoontje van een vriend van me was laatst over de vloer en noemde al mijn consoles (SNES, Dreamcast, PS2) allemaal 'peesteesjun' ...