Dual monitor Win2k: ATI + ???

Pagina: 1
Acties:

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
K heb hier een pc met win2k pro en wil daar graag een extra monitor op om websites te maken op 800 * 600 (15" naast 17"). Er zit op dit moment een ATI 3D Rage IIC AGP als primaire kaart in. Nu heb ik al verschillende pci kaartjes geprobeert om een dual opstelling te krijgen op 2 monitoren, maar geen van de kaartjes werkt! :r
- S3 virge
- ARK logic v1000
- Trident
- S3 trio64

Ik heb bij microsoft en ATI gekeken naar compatible kaarten en (natuurlijk!) de search gebruikt, maar ik kom er niet uit.
Kunnen jullie misschien jullie kaarten posten die WEL samenwerken met win2k?
Performance is niet belangrijk, het is de pc op m'n werk en daar gamen we bijna nooit. (nouja... ;) )
Een andere kaart erinprikken vindt ik te gemakkelijk, dit moet gewoon gaan werken...

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

iig werkt s3 nooit met win2k en dualhead. volgens microsoft.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:27

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 3dfx Voodoo3 PCI werkt prima als tweede videokaart. Grootste nadeel is de standkachel die je erg gratis bij krijgt (een Voodoo3 wordt _erg_ heet).

Een oude Maxtrox Millennium G200 PCI werkt ook uitstekend. Matrox heeft als voordeel dat je verzekerd bent van een goede beeldkwaliteit. Bij el cheapo SiS kaartjes (geen idee of die ook werken) zal dat anders zijn.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
danke voor de reply's, k heb thuis nu wel een gf2 + cirrus logic aan het draaien gekregen. Ik heb geen zin om ín deze bedrijfsbak een gf te gaan zetten, dus ga ik die voodoo maar es proberen. danke :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 12:07
ik heb een gf2mx met een tnt kaartje in mijn pc werkt prima samen >:)
en ik heb beide beeldschermen op dezelfde resolutie draaien:
1152x864!!!

[edit]
1152x768
[edit]

dSLR: Nikon D5300;

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

JWO

[topic=422036/1/25]

zie je nou wel dat zo'n FAQ wel degelijk nuttig is ;) :P

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zoek in deze database naar jouw setup en vindt er een goede secundaire kaart bij :)
Plus nog een leuke link.

BTW Ik heb hier succesvol een WinXP bak met S3-Virge als tweede kaart en een Win2K bak met Matrox MGA als tweede kaart draaien.

edit:
Oja, is Willem me voor met die link ;)

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 15:33 schreef arjants het volgende:
[..]
- S3 virge
- ARK logic v1000
- Trident
- S3 trio64

[..]
gewoon een PCI-versie van dezelfde ATI kaart moet toch wel gaan werken... is ook meteen het meest gemakkelijke wat drivers betreft...

die s3, ark en trident kaartjes heb ik hier ook nog liggen en die weten idd nog niet wat multimonitor betekent :P

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

JWO

Op woensdag 27 februari 2002 11:05 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

gewoon een PCI-versie van dezelfde ATI kaart moet toch wel gaan werken... is ook meteen het meest gemakkelijke wat drivers betreft...

die s3, ark en trident kaartjes heb ik hier ook nog liggen en die weten idd nog niet wat multimonitor betekent :P
alle pci kaarten draaien als primairy in dual monitor setup als ut goed is *D
Pagina: 1