Computer crashed door 3d mark (?)

Pagina: 1
Acties:

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Topicstarter
Met 3d Mark 2001 Liep mijn computer altijd vast tijdens het benchmarken, gisteren zag ik dat er een SE uit is, dus heb ik voor de grap eens 3d Mark 2001 SE gedownload, mijn grootste fout ooit... ;( Na eerst de demo te hebben bekeken, wilde ik de benchmark draaien. Na de eerste test (met die auto) liep mijn pc gruwlijk vast :( :'(

Niks deed het meer (zelfs reset en power knop niet) dus schakelde ik de verdeeldoos uit, maar nu het uiteindelijke probleem:
Mijn PC doet loopt constant vast: bij het opstarten van Windows XP krijg ik een foutmelding: "irq_not_less_or_equel" of hij loopt gewoon vast, opstarten in MSDOS mbv een bootdisk resulteert in een vastloper, evenals booten in Linux (ook met een bootdisk), ook is hij al een paar keer vastgelopen in de bios en tijdens het opstarten tijdens de bios initialisatie (?)

Specs:

WinXP, Linux Redhat 7.2
MSI K7T pro 2 mobo
AMD athlon 900
384 mb ram

BTW, ik heb me PC open gemaakt, alle kabeltjes ed. zitten gewoon goed vast...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

heb ik ook gehad.. mijn enige oplossing was formatteren van beide harde schijven...
Is je systeem toevallig overgeklokt?? klok hem dan eerst terug voordat je aan iets begint..
en volgens mij had het ook iets te maken met de functie van in je bios van "Plug 'n Play OS installed" oid.. die kan je aan of uit zetten..
Meer weet ik er ook niet van... Behalve dattei voorlopig ff buiten werking is..
(is je FAT van je HD misschien beschadigt??)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

als je toch een keertje in windows kan komen meteen systeem hersteld uitvoeren... kan misschien wel helpen, anders zit er niks anders in dan een format

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Een irq probleem misschien. Kijk eerst ff of er niet 2 apparaten op 1 irq staan want dat is foute boel.

Ow en wil wel even weten wat voor videokaart je hebt.
Is het een pci videokaart? als dat is dan conflict hij waarschijnlijk met een ander apparaat.

- Mijn PC -

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Maar als hij al bij de bios vastloopt kan het natuurlijk ook een beschadigde videokaart betekenen. >:)

- Mijn PC -

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 23:46
Kijk is naar dit topic... http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/384107/

Met een vastlopende benchmark is het bij mij ook begonnen, nu (3 maanden later), heb ik een nieuw mobo.. Heeeel veeel succes..

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

wavoor video kaart hebbie :?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Ik heb trouwens een Radeon 64 mb ddr ViVo, mocht het nog wat uitmaken...

BTW. Ik heb gisteren mijn hdd in een andere PC gezet, in winXP geeft dit hetzelfde blauwe scherm, maar verder gaat het goed... :?

Inmiddels heb ik mijn hdd geformateerd, resultaat weet ik nog niet, het was al veel te laat gisteravond...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Pagina: 1