Toon posts:

MSI K7T Pro2 valt uit, komt niet meer op.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel ik gisteren al een reply op 2 soortgelijke onderwerpen gegeven had, blijft dit board mij zodanig verbazen dat ik mijn geval nog een keer wil voorleggen.

Het gaat om een K7T pro2 van MSI (6330), hierop zit een Athlon Thunderbird 1200 Mhz (200 fsb) 2x 256 mb Ram een matrox G400 DH 32mb en verder wat netwerk, isdn en scsi spul. Op wat aanloopproblemen in het verleden na draaide het systeem perfect. Als OS Windows XP. Probleem ontstond een week geleden. Spontaan vastlopen, daarna niet meer willen booten (in eerste instantie zelfs niet meer posten, alle leds rood) en na een tijdje wel weer post, maar niet starten (weer spontaan vastlopen, o.a. in setup om daarna weer lekker helemaal niks te doen). Wanneer je wat aan het board rommelt door b.v. het geheugen of de videokaart eruit te halen, start het systeem opeens weer en blijft dan gewoon lopen, ook stressed met b.v. 3D2001, uren lang.

Nu is het net dus weer gebeurt dat de boel vastliep en wat opviel was dat dat net als de 2 vorige keren gebeurde tijdens het starten van een spel (in dit geval Dune emperor van Westwood) De vorige keer was dit ook het geval, en de eerste keer gebeurde het bij Redalert 2 (beide Legale versies). Ik kan me prima voorstellen dat software een computer laat vastlopen, maar na een reset moet dat toch over zijn ???

Wie kent dit probleem en beter nog, wie heeft een oplossing.

Wat ik vervangen cq omgewisseld heb :

CPU Cooler
RAM (alle soorten en smaken)
Videokaart
Voeding
Nieuwste VIA Driverpack (4.37)
Nieuwste BIOS (3.2)
Nieuwste Drivers voor sound
Nieuwste drivers voor matrox
en natuurlijk alle kaarten eruit, alle drives los enz enz.
De Cpu blijft keurig op temperatuur.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Dit komt mij heel bekend voor :)
Wat je zelf ook al zegt niet meer willen booten, ook niet meer in het bios kunnen komen, of wel booten en dan gelijk vastlopen.
Het is mij nu 2 keer overkomen in het jaar dat ik de mijne heb.
Een oplossing heb ik niet :{ naja ik laat de pc maar een poosje uit na zo'n "crash"
en dan later loopt die wel weer spontaan, met uptime's van meer dan een week.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:52
hmmmzz
ik heb hetzelfde mobo, geen problemen mee gehad, behalve dat de vorige die ik had er op een gegeven moment mee kapte ( na 9 maanden), toen nieuw mobo van hetzelfde type meegekregen, en die draait nog steeds perfect.

Duron 700@728, Voodoo5, 512 MB ram.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 10:37

mayhem

Same problem here.. :(
ik heb het bord nu in de kast liggen.
(kheb nu een Abit KT7)
Dus eigenlijk zoek ik gewoon een verklaring, zodat ik met dat mobootje weer ene nieuwe pc kan bouwen 8-)

Problemen die ik had met de K7T Pro2:
- spontane vastloper tijdens het spelen van black&white (legaal)
- op reset geramd (ctrl-alt-del deed het niet)
- pc start op maar begint niet eens aan gegeugen tellen.

Dus ik kast open, naar de error LEDs kijken, en die blijven hangen bij proc. init.
Uit frustratie de PC uitgeflikkerd en uurtje later weer aangezet.. deed het nog niet...

Ik ben meteen naar pc-shop gegaan en het nieuw mobo en nieuw TBird 1100 gekocht.

Zooitje geinstalleerd, B&W spelen, geen probleem.
Na dit alles was ik toch benieuwd of de MSI het nog deed met de "dode" TBird 1000.

Dus ik de Abit er weer uit, MSI erin, TBird 1000 erin, en wat denk je? HET WERKT !!!.
Maar niet voo lang want na ±10 minuten weer een vastloper. |:(

Dus nu draai ik tevreden met de Abit en TBird 1100@1200
Nu maar wachten op een verklaring.... :?

Verwijderd

hmm begrijp ik goed dat die problemen pas na een tijdje beginnen? of meteen met een week of twee ?

• mayhem

mayhem

Bij mij gebeurde het na een tijdje, zeg 3/4 maanden

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit board is denk ik zo'n 3/4 jaar oud, misschien iets ouder....

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op vrijdag 18 januari 2002 10:16 schreef rolandO het volgende:
hmm begrijp ik goed dat die problemen pas na een tijdje beginnen? of meteen met een week of twee ?
bij mij was het naar een klein jaar.
een keer ergens eind november de eerste keer en twee week terug voor de tweede keer.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

hmm heel raar maar bij mijn hardware "mannetje" zou ik hem zeker wel om kunnen ruilen mischien iets om te proberen driekwart jaar is niet zo oud lijkt me

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AMDFreak

Intel is zo..

Heb heb pecies dezelfde mobo.. maar geen probz hoor.. (AMD Athlon XP 1800+ erop)

Misschien is er een specifieke hardware die NIET wil samen werken met je mobo.. (ik zit te denken aan je videokaart.. maar het kan overal aan liggen)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de G400 is niet altijd de makkelijkste kaart, maar na 3/4 jaar stabiel en al maanden met XP lijkt het me vreemd dat dat dan nu opeens naar voren komt....

• mayhem

mayhem

Dat is inderdaad het rare aan dit probleem, gewoon een paar maanden geen problemen, en dan ineens zo'n killer-vastloper....

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op vrijdag 18 januari 2002 10:41 schreef InterFreak het volgende:
Heb heb pecies dezelfde mobo.. maar geen probz hoor.. (AMD Athlon XP 1800+ erop)

Misschien is er een specifieke hardware die NIET wil samen werken met je mobo.. (ik zit te denken aan je videokaart.. maar het kan overal aan liggen)
Nee jij hebt een ander mobo :) K7T266 Pro2 v2.0 we hebben het hier over de K7T-pro2 (via KT133) :P

• Ramon
  • Laatst online: 08:52
volgens mij was het iets met het feit dat het moederbord kromtrekt ofzo, omdat het bij productie niet helemaal recht was.

conclusie; bordje eruithalen, en er opnieuw inschroeven.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Tja, het is me inderdaad wel opgevallen dat een beetje klooien in de pc (waarbij je dus ook aan het board rommelt enzo) meerstal er voor zorgt dat de boel weer gaat, maar waarom dan precies bij een bepaalde applicatie vastlopen ??

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik heb ook dit plankje en geen problemen zoals jullie omschrijven. Ik heb een matrox G550 en dat werkt dus ook. Welke drivers/bios gebruik je voor je g400?. Iets anders het OS. Ik heb in het begin 98se gedraaid daarna w2k en nu XP alles in orde. Jij (Sjors) schrijft dat je XP draait wat had je daarvoor? en had je toen dezelfde problemen?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me niet voorstellen dat hoewel ik ze wel genoemd heb, het gebruikte OS en de Drivers invloed op dit probleem hebben. Vastlopen is een, en kan overal door komen software en hardware, maar na een reset (of aan en uit zetten) moet de pc dan wel weer starten, dan is er immers nog geen bit software (behalve het bios) aan te pas gekomen, als hier dus al problemen ontstaan lijkt me dat ik de fout ook niet in software moet zoeken. Overigens draaide XP hier al vanaf oktober vorig jaar op, en zijn de drivers van de videokaart en de chipset zeker 2 maanden niet meer geupdate. Al die tijd heeft de machine zonder noemenswaardige kuren gelopen.
O ja, hiervoor draaide win2k erop, ook zonder problemen

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:28
Krijg nou wat :) Dit heb ik ook 6 maanden geleden gehad ! Bord ligt nu lekker in de kast ... :| was onder Counterstrike en opeens BOEM.. weg... niet meer booten helemaal niks meer...

Jammer hoor..

• apd
  • Niet online

apd

Ik heb hetzelfde probleem (K7T-pro2A). Heb hem nu iets meer dan een jaar en sinds een aantal weken crashed hij soms en komt daarna niet meer op. Het enige wat bij mij dan werkt is de bios clearen, processor verwijderen en zo even laten lopen (ongeveer 30 seconden). Pas daarna kan ik hem weer normaal opstarten. Ik vond die procedure trouwens in de forums op msi.com, er zijn dus meer mensen met dit probleem.

Hoe dan ook, ik heb het moederbord van de week ingeleverd bij mijn winkel. Eens kijken wat MSI voor me kan doen.

• Spice

Spice

hum, ok dus niet het OS. De bordjes zijn allemaal een jaar of ouder zou het ook iets met de batterij te maken kunnen hebben? Ik ben geen techneut dus ik roep maar iets, soms snijdt het hout.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op vrijdag 18 januari 2002 12:47 schreef Spice het volgende:
hum, ok dus niet het OS. De bordjes zijn allemaal een jaar of ouder zou het ook iets met de batterij te maken kunnen hebben? Ik ben geen techneut dus ik roep maar iets, soms snijdt het hout.
Als het de batterij is had je wel ander problemen gehad :)
Andere optie:

wie heeft het systeem overgeklokt, en hoe fsb of multiplier :?
Mijne draait met een duron 750 @ 950 (9.5x100)
met de L7 bruggen ook verbonden voor 1.85vcore default.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, spontaan crashte Windows XP, daarna 4 roode ledjes en deed verder niks meer ook niet met andere CPU / Video / RAM ... heel vaag.

Na ongeveer een week deed ie het weer, wat nou precies het probleem was is nog steeds een raadsel :?

• Spice

Spice

multiplier duron 800 (10 X 1000) 10.5 houdt ie niet zolang vol, FSB werkt niet op deze plank, 1.04 daarna houdt het op bij mij.
ok batterij niet, iets anders dan met de spanning, niet constant genoeg voeding vol met stof wordt daar door te warm?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb dat mobo ook, ik heb er helemaal geen problemen mee ofzo.
Ik heb dat ding bekrast heb em laten vallen enzo maar hij werkt nog perfect (jammr genoeg want ik wil een nieuwe).
Maar een vriend van mij heb dit mobo ook en die is soms een uur bezig ze compu aan te krijgen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

hm voeding lijkt me ook niet het probleem, MBM geeft een mooi constante lijn an bij alle voltages.
En watt betreft de fsb heb je gelijk, da's is een probleem van de chipset (kt133) die komt meestal niet veel hoger dan 110mhz fsb bij een enkeling.

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Op vrijdag 18 januari 2002 13:36 schreef gellie het volgende:
hm voeding lijkt me ook niet het probleem, MBM geeft een mooi constante lijn an bij alle voltages.
En watt betreft de fsb heb je gelijk, da's is een probleem van de chipset (kt133) die komt meestal niet veel hoger dan 110mhz fsb bij een enkeling.
Check mij sig, ik heb dat mobo ook hoor :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op vrijdag 18 januari 2002 13:37 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

Check mij sig, ik heb dat mobo ook hoor :)
sjekt :) en ik zei al bij een enkeling komt die hoger :)
Mazzelaar :P

Het is gewoon de pech van de Kt133 chipset dat de meesten rond de 100Mhz blijven hangen. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Heb trouwens de voeding ook vervangen, beetje brak merk, toen startte die weer, dus ik dacht dat ik gevonden had, niet dus... (dit was alweer enkele dagen geleden).
Ook het "rommellen" aan het board werkt nu niet meer (heb hem ook nog even los geschroefd en weer vast ivm met krom staan i.d. kast(je wil alles proberen)).

Ik geloof dat ik wel de conclusie mag trekken dat dit board na ongeveer een jaar flinke problemen kan gaan maken. Hij zit nog net in de garantie..... Wat zal MSI hiervan zeggen...

• Smultie
  • Niet online
gek zeg, dat had ik nou laatst ook, maar dan met een MSI K7T Pro 2a, check dit er maar eens op na: [topic=377030]

Super wazig, na een beetje kutten met hardware deed ie het wel weer, maar heb dus nog steeds geen flauw idee waar het aan lag :?

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 14:27 schreef SMulTiE het volgende:
gek zeg, dat had ik nou laatst ook, maar dan met een MSI K7T Pro 2a, check dit er maar eens op na: [topic=377030]

Super wazig, na een beetje kutten met hardware deed ie het wel weer, maar heb dus nog steeds geen flauw idee waar het aan lag :?
idd wisten we maar waar het aan zou kunnen liggen, dan zijn wel al een stuk verder :)

Verwijderd

Niemand weet het

board op MSI site staat ook vol met onze probs.
maar echt niet dat `n MSI lamertje ff antwoord hoor
ik had gister nog iemand van MSI NL aan de lijn
hij had het vaker gehoord die problemen maar hij wist niet wat het was (of wil het niet zeggen)
iig ik kon me mobo opsturen

JA DOEG !!!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik denk dat het komt omdat hij niet helemaal ontwikkeld was
nammelijk vlak na dat de K7T PRO2 uitkwam was de PRO2-A er al weer.

deze heb ik nu vanaf vorig jaar february
reversie 1.1

ik zal je zeggen wat ik hier allemaal mee heb gedaan

-schroevendraaier meerdere malen uitgeschoten met bevesiching cooler van cpu
-transistor boven socket mishandeld met schroevendraaier
-heatsink van nothbrige verkloot (afgehaald opgezet cooler erop cooler eraf)
-duron 600 overhit!!!!! (120C)
-witte bevestigings slotjes op ram poorten half gesloopt (ze doen het nog)

en weet je wat ik haal makkelijk een uptime van 5 dagen
als men moedertje hem niet uitzet

maaruh.. het blijft een VIA chipset :r

Verwijderd

wat is er braak aan via chipsets ?

is dat gewoon bagger ofzo ?

niet dat ik ooit nog es iets koop met de letters M , S of I erin
maar goed.. als ik het van te voren wist dat via sjipsjit kuttroep was he..

Verwijderd

DAMNED ik heb ook shit met MSI... Ik heb een K7 pro (slot a, ik weet het, oud oud :) ) maar hij is nu denk ik 2 jaar oud. Heeft een jaar of langer prima gedraaid, toen een tijdje in de kast gelegen en daarna een tijdje als server gefuungeerd. Toen issie troubs gaan geven.

Hij crasht op een willekeurig moment. Heb inmiddels al een aantal malen gehad dattie IN DE BIOS niet meer reageerde, ook al bij het hardware checken crash, windows setup crash, halverwege booten van bootdisk crash, tijdens bootdisk sessie crash, tijdens formatteren harde schijf crash, crash crash CRASH CRASH. Ik word er helemaal leip van. Maar in ieder geval heeft het dus niks met OS of wat dan ook te maken.

Heb alles vervangen, processor, geheugen, whatever, altijd hetzelfde gezeik.

Wat ik nu nog ga proberen is om de BIOS te updaten, lekker risky want alsie dan crasht kunnen we nog lachen.

In ieder geval NOOIT MEER EEN MSI voor mij.

:( :( en nog eens :(

• stylezzz
  • Laatst online: 07:22
Op zaterdag 19 januari 2002 02:47 schreef Henchmen het volgende:
Niemand weet het

board op MSI site staat ook vol met onze probs.
maar echt niet dat `n MSI lamertje ff antwoord hoor
ik had gister nog iemand van MSI NL aan de lijn
hij had het vaker gehoord die problemen maar hij wist niet wat het was (of wil het niet zeggen)
iig ik kon me mobo opsturen

JA DOEG !!!
Wat wil je nou? Zelf een beetje aanmodderen met misschien een brak mobo of MSI de kans geven jou een goed exemplaar te laten toekomen? Beetje meewerken naar een oplossing zou je niet misstaan.

• stylezzz
  • Laatst online: 07:22
Op vrijdag 25 januari 2002 16:35 schreef dA_Griz het volgende:
Hij crasht op een willekeurig moment. Heb inmiddels al een aantal malen gehad dattie IN DE BIOS niet meer reageerde, ook al bij het hardware checken crash, windows setup crash, halverwege booten van bootdisk crash, tijdens bootdisk sessie crash, tijdens formatteren harde schijf crash, crash crash CRASH CRASH. Ik word er helemaal leip van. Maar in ieder geval heeft het dus niks met OS of wat dan ook te maken.

Heb alles vervangen, processor, geheugen, whatever, altijd hetzelfde gezeik.
Hier hetzelfde verhaal. 99% kans dat je mobo gewoon defect is, MSI geeft 3 jaar fabrieksgarantie op die dingen dus waarom laat je hun niet het probleem oplossen? I.P.V. een beetje het gefrustreerde slachtoffer uit te hangen.

Verwijderd

symptomen lijken erop te wijzen dat je moederbord contact maakt met je systeemkast...

Verwijderd

[qoute]Wat wil je nou? Zelf een beetje aanmodderen met misschien een brak mobo of MSI de kans geven jou een goed exemplaar te laten toekomen? Beetje meewerken naar een oplossing zou je niet misstaan.[/qoute]

tja dat is lekker makkelijk praten als je 2 of meer pc`s thuis heb staan jah

ik heb er maar 1tje dus als ik m wegstuur heb ik hele tijd nix

..

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 07:22 schreef Henchmen het volgende:
wat is er braak aan via chipsets ?

is dat gewoon bagger ofzo ?

niet dat ik ooit nog es iets koop met de letters M , S of I erin
maar goed.. als ik het van te voren wist dat via sjipsjit kuttroep was he..
Dan krijg íe het moeilijk..
I ntel
a M d
cyr I x

chipsets:
v I a
S I S (oei!)
I ntel

Weinig CPU over dan, een wat is het, Alpha misschien?
of zo'n russiches 64bits.. :7

• Sidekick
  • Laatst online: 15-08 11:02
Oke.. ontopic maar weer.

Ik heb dus hetzelfde probleem, en ik heb al tig dingen geprobeert. Stel dat het mobo sluiting maakt met de case. Hoe spoor ik het dan op?

Sidekick out..

• smvs
  • Niet online
of zo'n russiches 64bits..
Elbrus E2K !

Verwijderd

Op mijn werk eeen computer met ditzelfde moederbord. Na 13 maanden houdt het mb er mee op. (heeft wel steeds 24 uur/dag gedraaid.
Nu twee dagen lopen knoeien met dit bord, bij het opstarten 4 rode leds en verder helemaal niets. koeler van de processor loopt gewoon, processor goed, geheugen goed videokaart goed, ik snap er niets van
Het mb zat in een funprise syteem.

Zelf heb ik de K7Tpro, de voorganger van dit bord, deze is zeer goed,

Verwijderd

:) venice

maarre btw..
weet je wat ik nou niet begrijp, dat ie het na een uurtje of 12/15 wel weer opstart.

als er iets stuk zou wezen dan zou ie`t het gewoon niet meer moeten doen en niet na een x aantal uur het opeens wel weer doen
ik snap daar geen ene kloot van
het lijkt wel of ie iets moet ontladen ofzo in die tijd dat ie het niet doet (stroom bijv :))

ps contact met kast ?
tja maar waarom heb je daar dan alleen last van als je een game speelt ?

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:36

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

hier ook dergelijke probs met k7t pro2, laatst een zware crash na spelen van spel (4x4 evo) en vandaag nog een aantal vastlopers met B&W. Problemen zijn bij mij ook pas na een hele tijd onstaan.

Misschien heeft MSI een timer ingebouwd die het zootje af en toe 's laat crashen tegen de tijd dat er nieuwe mobo's uitkomen >:)

Verwijderd

argggg...ik heb vrijdag die MSI K7T266 Pro 2.0 besteld :///
Nog niet binnen, maar als ik al deze probs sow zie :'( gaat dit btw allemaal ook over de 2.0 versie ?

Verwijderd

Ik heb het zelfde plankje, maar bij mij loopt ie als een tiet!
Had in het begin wel problemen, maar die werden veroorzaakt door gare drivers van de onboard sound en door de bios SDRAM 1T setting. Deze moet op disabled (=2T) staan. Nu ik deze probleemjes heb opgelost loopt het als een zonnetje.

Wel heb ik gemerkt dat toevoegen van pci kaarten het bios kan beinvloeden.
Nadat ik m'n isdn modem had toevoevoegd bleef m'n pc dood (vier rode leds). Kaart er weer uit, nog steeds dood. Processor getest bij ene maat, geen probleem, geheugen getest, geen probleem, voeding getest, geen probleem. Vlak voordat ik m'n mobo wilde uitbouwen om terug te brengen naar de winkel, toch maar ff bios gereset, and guess what hij boot weer!.
Blijkbaar stond er iets zo hoog dat ie niet meer wilde booten.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03
yupz
same problems here,
Ik had laast pas een vage foutmelding.
Ik zette mijn pc aan kreeg een zwart scherm met de melding ;

check resume waiting for reply.......... en ik kon drukken klikken en wachten totdat ik een ONS weeg maar hij owu het niet doen.Alle harfdware er uit en er weer in en hij deed het weer.vage shit.

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 21:53 schreef S3tracer het volgende:
Ik heb het zelfde plankje, maar bij mij loopt ie als een tiet!
Had in het begin wel problemen, maar die werden veroorzaakt door gare drivers van de onboard sound en door de bios SDRAM 1T setting. Deze moet op disabled (=2T) staan. Nu ik deze probleemjes heb opgelost loopt het als een zonnetje.
Hier heb je een héél goed punt! 90% Reden waarom een PC eruit klapt: geheugen of CPU overbelast. Denk ik toch zo te weten enzo.. En geheugen is toch zoiets als statisch spul, geloof ik, met veel doorstroom en lading enzo, zoiets als die zwarte-gaten simulatie..

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 18:42
JAAAAAAAAAAAAAA WTF Ik kreeg net ook de schrik van m'n leven toen ik terug kwam van de telefoon en mijn scherm zwart was :-( ;( (speelde Half-Life)
Ben best wel in paniek, toen ik de kast open maakte was het best warm binnen.

[offtopic]
Ja ik speelde al een tijdje dus misschien vond pc het tijd om te kappen
[offtopic]

Maar goed ik heb een MSI K7T pro socket A met AMD 750
Dus ik ben niet de enige met dit probleem :* kutzooi, ik heb al geheugen vervangen maar dat hielp nix.
Ik heb pc anderhalf jaar gelukkig nog in de garantie, maar ik begrijp als ik dit alles lees dat het aan het MOBO ligt.... mmm mooi Kl*#te

Een pessimist is een realistische optimist

Verwijderd

Hier precies het zelfde, week voor de kerstvakantie wil de server ineens niet meer booten (ding was verplaatst en moest uit). Server is een Duron 700MHz op MSI K7T pro-2a. Statusledjes op mobo geven elke keer een andere combinatie aan dus daar had ik ook niet veel aan. Terug voor rma dus.
Gisteren (eindelijk) een nieuw mobo terug gekregen, een MSI K7T Turbo, een betere dus :)

• Paquito
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gehad van de zomer.
Ik kwam na een warme dag thuis, blauw scherm op m'n monitor.
Nja.. ff pc rebooten.. niks. Uitgezet en weer aan.
Hij bootte nu maar bleef hangen in het post scherm, alles zag er heel verrot uit; een half energy star logo etc.
Verder brandden de lampjes onregelmatig als een kerstverlichting.

Ik had hem (msi k7t pro2) in Nov 2000 gekocht en eind juli 2001 is ie ermee gekapt. Zomaar ineens, het heeft daarvoor gewoon perfect gedraaid.
Hij crasht op een willekeurig moment. Heb inmiddels al een aantal malen gehad dattie IN DE BIOS niet meer reageerde
Dat kan ik me nog wel herinneren, hij is bij mij ook meerdere malen in de bios gecrashed.
Verder had ik er geen probs mee overigens.

Anyway, het moederbord bleek gewoon morsdood te zijn.
Alle andere onderdelen... processor, geheugen, videokaart etc werken nog perfect.
Gelukkig zat ie nog in de garantie dus ik heb met bijbetaling een asus bord gekocht.

Verwijderd

De voedingslijn kan er mooi uit zien, maar wat gebeurt er bij flinke belasting. M.a.w. kun je ook zien of er spanningsfluctuaties zijn bij het starten van applicaties enz.

• BAVAROIS
Hmmm, ook een nachtje rust heeft niet geholpen :'(
Als ik de pc aanzet dan gaan alle lichtjes branden en ze blijven aanstaan, de fans doen het maar beeldscherm blijft op standby stand.
Reset switch omzetten heeft ook niet geholpen.
Is het tijd voor een nieuw MOBO???

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit soort problemen met dit board. Ik denk dat we wel mogen stellen dat er een ernstig productiefoutje in dit board zit. Overigens is het nu zo dat het board echt helemaal niks meer wil. Toen ik dit onderwerp postte kreeg ik de boel nog prima aan de gang door wat "te rommellen" ondertussen niet meer. Het board is terug naar de leverancier en dus naar MSI. Ik ben benieuwd wat er voor terug komt en hoelang dat gaat duren. Ik hou jullie op de hoogte. Ik wil er wel duidelijk op wijzen dat MSI 3 JAAR GARANTIE GEEFT op z'n boards. Meestal beginnen deze problemen wanneer het board een jaar oud is, maar dat is dus geen reden hem in de kast te gooien. Geef wel heel duidelijk aan wat de problemen zijn en dat ie het vaak wel "een tijdje" gewoon wil doen. De meeste bedrijven zien hun klanten als dombo's die niet kunnen bepalen of iets stuk is (en ok vaak is dat ook zo) en gaan zo'n board eerst zelf "testen", werkt de boel dan krijg je hem terug met "klacht niet geconstateerd" . Toch blijf ik heel benieuwd naar de reden van deze problemen, dus wanneer iemand..........:)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

de mijne doet het tot nu toe weer zonder problemen, afkloppen dat als ik thuis kom vanavond die het ngo steeds doet :)
Het is bij mij tot nu toe bij twee van die "wierde" vastlopers gebleven.
mocht het vaker voor komen, dat gaat de mijne ook rechtstreeks naar MSI :)

• BAVAROIS
Op donderdag 31 januari 2002 10:39 schreef sjors73 het volgende:
Blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit soort problemen met dit board. Ik denk dat we wel mogen stellen dat er een ernstig productiefoutje in dit board zit. Overigens is het nu zo dat het board echt helemaal niks meer wil. Toen ik dit onderwerp postte kreeg ik de boel nog prima aan de gang door wat "te rommellen" ondertussen niet meer. Het board is terug naar de leverancier en dus naar MSI. Ik ben benieuwd wat er voor terug komt en hoelang dat gaat duren. Ik hou jullie op de hoogte. Ik wil er wel duidelijk op wijzen dat MSI 3 JAAR GARANTIE GEEFT op z'n boards. Meestal beginnen deze problemen wanneer het board een jaar oud is, maar dat is dus geen reden hem in de kast te gooien. Geef wel heel duidelijk aan wat de problemen zijn en dat ie het vaak wel "een tijdje" gewoon wil doen. De meeste bedrijven zien hun klanten als dombo's die niet kunnen bepalen of iets stuk is (en ok vaak is dat ook zo) en gaan zo'n board eerst zelf "testen", werkt de boel dan krijg je hem terug met "klacht niet geconstateerd" . Toch blijf ik heel benieuwd naar de reden van deze problemen, dus wanneer iemand..........:)
Ja heel vervelend, ik ga vanmiddag een meeltje sturen naar het bedrijf waar ik vorige jaar mijn MOBO heb gekocht (het gaat bij mij om een MSI K7T pro V1.0 (MS-6330) (uit mijn hoofd)

Goed dat je nog ff zegt dat MSI 3 jaar garantie geeft, dat had ik ook in mijn hoofd maar ik wist niet meer of het nu mijn harde schijf was of mijn Mobo :+
Ik ga eerst nog een laatste poging wagen door alles er uit te halen en opnieuw er in te prikken.

• BAVAROIS
Ik ben weer wat verder.....

Als ik mijn videokaart eruit haal en boot, dan geeft het scherm 'No Signal Input' terwijl, als ik de kaart er in heb het scherm standby blijft staan.

Videokaart misschien stuk???

Verwijderd

Ik had hem (msi k7t pro2) in Nov 2000 gekocht en eind juli 2001 is ie ermee gekapt. Zomaar ineens, het heeft daarvoor gewoon perfect gedraaid.

(hoe quote je hier?)

iig ik heb `m ook nov 200 gekocht en de problems begonnen ook ergens in juli

• BAVAROIS
Op donderdag 31 januari 2002 13:45 schreef Henchmen het volgende:

(hoe quote je hier?)

iig ik heb `m ook nov 200 gekocht en de problems begonnen ook ergens in juli
Zo quote je :) (3e icoontje rechts naast de naam)
Ik heb weer iets geprobeerd, videokaart vervangen door andere, geen verschil, videokaart dus niet stuk.
Mobobatterij vervangen maakt ook niet uit.... :'(

Dit wordt mailen naar de leverancier want dit peeceetje is echt ziek :( :(

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 13:57 schreef BAVAROIS het volgende:

[..]

Zo quote je :) (3e icoontje rechts naast de naam)
ok :)

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 10:39 schreef sjors73 het volgende:
Ik ben benieuwd, vandaag oook mijn bordje terugestuurd naar de importeur via mijn leverancier. Bord al wel 1 jaar en 3 maanden oud, maar goed zal nog in de MSI garantie moeten zitten.
Zijn deze problemen aleen van de eerste serie K7T Pro-2 borden, zeg maar van november 2000 tot feb 2001, of komt het mankement ook bij recentere borden voor.
Het lijkt mij een productie fout.

Ik zal het resulaat laten weten,

Verwijderd

ik heb dus nieuw mobo moeten kopen
want de winkel waar ik `m gekocht heb (hele systeem) die wou `m NIET terugsturen naar MSI
....
ben ook bij officiele MSI dealer geweest , enigste in de stad hier, en die wou `m ook niet opsturen !!!

erg lame !

ik mocht `m niet zelf opsturen van MSI
en verder wou niemand het doen..
dus krijg de schijt maar allemaal ik heb nu `n ECS mobo
en me MSI die ligt hier op de bank achter me :)

ff kijken wat ik daar mee moet doen
ik weet btw wel wat het nou is met die dingen

een of ander componentje op dat board is zwak..
zo zwak dat ie het na `n paar maanden begeeft
en daardoor krijg je die crashes
en na `n jaar ofzo dan is dat componentje helemaal naar de klote , en heb je nix meer aan je mobo

leuk he , 450 piek ofzo wassie
:(

en 3 jaar garantie maar je ken er nix mee
zucht..

• BAVAROIS
Hee Hench had jij ook toevallig onboard sound op je MOBO??
Denk dat dat nl. bij mij het probleem is, draaide nogal wat muziek op pc, en games, en tsja het mobo is geen versterker :)

Als het goed is word ik vandaag gebeld door de winkel waar ik ''m heb gekocht, en dan hoor ik wat ze ermee gaan doen.

• 4x2
  • Laatst online: 06:48

4x2

lộn xộn quá

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, ik kwam tot de conclusie dat het door de voeding kwam, omdat de 5V geregeld tot onder de 4,6V zakte (en iets daarna crashte ie altijd, zeker als je een spelletje starte)
Heb m'n duron weer teruggezet op 700MHz (was 900) en sindsdien nergens meer last van.

leeg

• TaZz
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Ik heb ook het zelfde probleem.... een vette hanger, en daarna gewoon niet meer booten :( 4 rode lampjes.

Gelukkig had een collega van mij een AMD Tbird 850 in de kast liggen die ik even kon proberen, en bij ligt het dus aan de processor.... die 850 werkt namelijk perfect.

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 23:46
Ik wil me ook nog even aansluiten met alle mensen die ook problemen hebben met de K7T pro2 :( Ik heb het nu een weekje meegemaakt, vroeger ook wel vage chrashes gehad, maar nu heb ik echt bijna een week weinig tot niks kunnen doen :r Ik heb dus ook alles geprobeerd, blanco systeem, booten met boot-flop --> scandisk runnen en dan nog steeds presteren om vast te lopen in DOS... bijna formidabel talent lijkt dit mobo te hebben :(

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

Ik heb dus ook een vergelijkbaar verschijnsel met een MSI K7tpro. (jaja, alweer 1) Soms als ik gewoon mijn pc aan heb, houd hij er ineens mee op. Als ik dan restart: 4rode lampjes, en zie ook helemaal nix op mijn monitor.
Als ik dan 24 tot 36 uur wacht, doet hij het weer gewoon. Dan doet hij het weer een paar dagen, en dan houd hij er weer een tijdje mee op

Het ligt niet aan de processor (als ik het met een anderre processor probeer doet hij het ook niet).
Het ligt dus aan mijn mobo.
Zelf ga je dan van die rare dingen denken zoals:
- Mischien komt het door mijn vloerbedekking(statisch)
- Mischien gaat mijn mobo op den duur uitzetten door toenemende warmte en raken sommige contactjes elkaar niet meer.
- Mischien dat er wat condensatoren zijn die weer een paar uur moeten opladen, voor hij weer aan kan.

Ik weet dat het wat onzinnig klinkt, maar een anderre verklaring heb ik er ook niet voor.

• apd
  • Niet online

apd

Ik heb vorige week een nieuwe gekregen van MSI. Na een jaar trouwe dienst begon mijn K7T pro 2A ook te crashen en kwam daarna niet meer op. Zoals ik al eens eerder schreef in een thread hierover hielp het om het bios te resetten, proc er af te halen en een halve minuut zo te laten lopen. Daarna proc er weer op en presto, de zaak deed het weer. Maar goed, op een gegeven moment moest ik dat om de dag doen en heb toen het bord maar naar de winkel gebracht. Ben al lang blij dat ik nu een nieuwe terug heb. Overigens, het kan aan mij liggen maar het lijkt me dat de condensatoren die om de socket zitten op deze pro 2A groter/anders zijn.

• Tadango
  • Laatst online: 14-08 21:58
Bios reset kan soms helpen, dat hielp bij mij. Ik denk dat het rotte condensatoren zijn die te heet worden en lekken, Kijk eens boven op die grote in de buurt van de spanningsregelaars. Als ze iets bol zijn of ook maar een beetje donker dan is het mis, dan zijn dis stuk en zonder goede condensatoren is je systeem erg instabiel.

• Geronimoos
Over die condensatoren: Boven de cpu zitten er bij mij 3, rechts 2 en onder ook 2 (allemaal groene). Maar onder het socket is ruimte voor VIER condensatoren. Heeft iemand deze extra 2 er al is in gesoldeerd? Misschien helpt dit nog voor stabiliteit. Of zitten deze er op andere mobo's wel gewoon in?

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 13:41
[topic=408781/1/25]

• 4x2
  • Laatst online: 06:48

4x2

lộn xộn quá

Heet dit ook een crosspost of kijk ik gewoon scheel :?

leeg

• Geronimoos
Help... ik vrees dat me mobo nou echt kapot is.. Power-On --> geen enkele D-led gaan branden, geen verder activiteit van wat dan ook.. Alleen me fans gaan draaien. Is me mobo nou kaduk of kan het nog ergens anders aan liggen? En zo ja, gewoon terugsturen naar msi??

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

ik had wel onboard sound erop, maar die heb ik uitgezet en me sblive gebruikte ik altijd..
maar onboard of offboard :) sound het maakt allemaal nix uit

nix maakt uit met die dingen , tis een grote baggertroep
ben blij met me nieuwe bordje nu
en ik leef met jullie mee :/

er is nix wat je aan ken doen, behalve datgene wat zwaar naadje is vervangen , en dat kennen de meeste niet zelf d8 ik.
dus inruilen proberen of anders nieuw mobo kopen

geen MSI als straf lijkt me :)
laat dat kutbedrijf het maar voelen..........

oh ja bij mij ligt ie in de kast ,dus als er iemand is met DE oplossing :) dan hoor ik het graag
altijd leuk `n werkend mobo`tje in de gangkast toch?

Verwijderd

Ik heb ook een k7t pro-2 mobo, dat ik op de hcc-dagen van 2000 heb gekocht. Op het begin had ik ook problemen met het ding (vreselijk rare vastlopers in win98), maar dat bleek aan de volgorde van de driver installatie te liggen.

Het leuke kwam toen ik mijn oude voodoo2 12 MB kaart erin deed. Pc aan, "video initialisation failed", pc uit, pc weer aan, en werken opeens :?

Ik hoop niet dat mijn mobo opeens raar gaat doen. Momenteel is 'ie nog redelijk stabiel (onder win98, install al ruim een jaar oud).

• Geronimoos
Ik heb dus even naar me leverancier gemaild, ik heb dus idd wel 3 jaar garantie op me bord, maar dan wordt ie dus opgestuurd.. :r Iemand ervaring hoe lang dit duurt en of je er wat aan hebt?

Beste heer van de Z,

Het zou inderdaad het mainboard kunnen zijn, maar dat weten we pas zeker als
het mainboard bij de servicebalie van Powerline Computers BV getest is en
daar voor kan u gewoon langs komen.
Waarschijnlijk heeft u inderdaad 3 jaar garantie, maar dan praten we niet
over omruilgarantie, maar over fabrieksgarantie. Dat betekend dus dat we het
mainboard waarschijnlijk opgestuurd wordt.

Met vriendelijke groet,

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• BAVAROIS
Hehe, vandaag contact gehad met de winkel, ze hadden mijn mobo getest en hij was idd stuk :+
Nou kwamen ze met dit voorstel: ze hadden nog een mobo liggen van hetzelfde type en die kon ik voor 23 Euro krijgen, dan zouden ze mijn stukke opsturen naar msi en hopen dat ze er nog weer een goeie voor terug konden krijgen.
Nou redelijke deal vond ik, bellen ze 2 uur later op..... ja, ze waren bij het testen van het mobo uitgeschoten met de schroevendraaier :D en nu werkte de aan/uit knop niet meer maar als je de stekker in het stopcontact deet bootte de pc wel, en ik kon het bordje nu gratis krijgen 8-)

hmmm, prima ik heb toen nog maar een SB Audigy live erbij gekocht, heb ik tenminste lekker geluid bij HL :9

Is dit service of niet???

• BAVAROIS
Op woensdag 13 februari 2002 16:31 schreef Geronimoos het volgende:
Ik heb dus even naar me leverancier gemaild, ik heb dus idd wel 3 jaar garantie op me bord, maar dan wordt ie dus opgestuurd.. :r Iemand ervaring hoe lang dit duurt en of je er wat aan hebt?

Beste heer van de Z,

Het zou inderdaad het mainboard kunnen zijn, maar dat weten we pas zeker als
het mainboard bij de servicebalie van Powerline Computers BV getest is en
daar voor kan u gewoon langs komen.
Waarschijnlijk heeft u inderdaad 3 jaar garantie, maar dan praten we niet
over omruilgarantie, maar over fabrieksgarantie. Dat betekend dus dat we het
mainboard waarschijnlijk opgestuurd wordt.

Met vriendelijke groet,
En ja dat duurt erg lang als het terug gaat naar MSI, die lui van de winkel zeiden dat het zeker een maand zou duren.... :Z
suc6

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Willybubba

Nut up or shut up.

Oei. Ik heb me MSI K7T Pro2-a nu bijna een jaar. Benieuwd of ie het redt! Crashes heb ik niet, maar soms als ik me PC uitdoe, en snel daarna weer aan, krijg ik wel het probleem van die rode ledjes en niet booten enzo. Bij mij helpt het om gewoon alle spanning eraf te halen gedurende een paar minuutjes. Stekker eruit dus.

Mja. Ik wou toch al gaan upgraden... ik w8 nog ff op de KT333A of KT400 of hoe ze hem ook gaan noemen.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Geronimoos
Op woensdag 13 februari 2002 18:06 schreef BAVAROIS het volgende:

[..]

En ja dat duurt erg lang als het terug gaat naar MSI, die lui van de winkel zeiden dat het zeker een maand zou duren.... :Z
suc6
Das wel echt service :r :r Echt K - U - T dus.. Ik hoop dat ik een goeie regeling kan treffen met me leverancier (Powerline, zeer OK zaakje) Ik hoop net zoiets als hier boven beschreven wordt, hehe gratis dus... >:)

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• BAVAROIS
Nou, vandaag nieuw mobo gehad, gratis!
Hij draait :)
Alles doet het weer, ik ben blij!!!!!

8-)

Verwijderd

Iemand ervaring met deze mobo en de hercules 4500 (kyro2) videokaart onder xp?

hij loopt constant vast met games en screensaver.

ik heb de nieuwste via,hercules drivers maar doet nog steeds klote.

• Geronimoos
:) :) :) ik ben eindelijk van mijn pro2 af!!! Waarschijnlijk is het garantie (volgens msi) maar ik heb alvast een turbo2 gekocht. Als het dus garantie blijkt te zijn krijg ik een vergoeding voor mijn Turbo2. Erg mooi bordje trouwens.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 17:40

Tead

nnb

bla

Verwijderd

Topicstarter
Ruim een maand nadat ik de eerste post gedaan heb, is het onderwerp voor mij afgerond. Afgelopen vrijdag na ongeveer 2 weken een NIEUW board kunnen ophalen. De K7T Pro2 is vervangen door een splinternieuwe K7T Turbo 2 (zo'n rode). Naast een board dat weer werkt dus nu ook 133Mhz (cpu) en XP ondersteuning. Absoluut netjes geregeld door MSI en dank aan Powerline voor het snelle afhandelen. Ik wens iedereen die problemen heeft met dit board veel succes met de garantieprocedure. Als je leverancier meewerkt moet dat dus prima lukken. :)

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 02:48 schreef wkamphuis het volgende:
Hier precies het zelfde, week voor de kerstvakantie wil de server ineens niet meer booten (ding was verplaatst en moest uit). Server is een Duron 700MHz op MSI K7T pro-2a. Statusledjes op mobo geven elke keer een andere combinatie aan dus daar had ik ook niet veel aan. Terug voor rma dus.
Gisteren (eindelijk) een nieuw mobo terug gekregen, een MSI K7T Turbo, een betere dus :)
Dacht het niet daar heb ik dus al dezelfde problemen mee...
K7T Turbo.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 18 februari 2002 01:52 schreef Tead het volgende:
bla
Tead ik raad je aan dit soort zaken niet weer te doen.
Lees allereerst eens de faq voor je zinloze reacties gaat plaatsen.

• Geronimoos
Op maandag 18 februari 2002 09:25 schreef sjors73 het volgende:
Ruim een maand nadat ik de eerste post gedaan heb, is het onderwerp voor mij afgerond. Afgelopen vrijdag na ongeveer 2 weken een NIEUW board kunnen ophalen. De K7T Pro2 is vervangen door een splinternieuwe K7T Turbo 2 (zo'n rode). Naast een board dat weer werkt dus nu ook 133Mhz (cpu) en XP ondersteuning. Absoluut netjes geregeld door MSI en dank aan Powerline voor het snelle afhandelen. Ik wens iedereen die problemen heeft met dit board veel succes met de garantieprocedure. Als je leverancier meewerkt moet dat dus prima lukken. :)
Hoe heb jij dit geregeld met Powerline? ik heb me oude bord dus van het weekend ingeleverd voor garantie, maar ik heb toch alvast maar een turbo2 gekocht. Anders heb je kans dat je 7 weken moet wachten. Als ik nou nog een turbo2 krijg staat ie hier (lees: bij vraag en aanbod) binnenkort 'Te Koop'...
Maar ik neem aan de powerline hem gewoon getest heeft, opgestuurd enz enz. Met welke klachten? thnx

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn dealer, maar dat maakt op zich niks uit, want ik moet hem tegenwoordig bij dezelfde balie inleveren. Ik heb hem duidelijk uitgelegd dat het board door mij al uitgebreid getest was, echt stuk was, dat ik contact met MSI had gehad, dat ik hem van hun moest terugsturen, en dat ik een nieuwe wilde, want deze hele serie heeft deze problemen. Dit werd door de medewerker samengevat in een de regel "valt af en toe uit doet daarna niks meer, ook niet in dos" (zoiets) Ook tegen mij was gewoon de "normale" termijn van 2 tot 7 weken gesteld. Mij verbazing was dan ook groot zo snel al een reaktie en een nieuw board te krijgen, daarom ook mijn complimenten voor PL. :P

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

hetzelfde probleem hier,
in april 2001 k7t pro2-a gekocht, en begin deze week een dikke crash, kreeg hem niet meer aan de praat, maar gaan slapen, en deed het weer.
:?

• BAVAROIS
Mijn nieuwe MSI board heeft het zeggen en schrijven anderhalve dag gedaan :( |:(
Toen weer precies hetzelfde, 4 rode ledjes en nix meer mee te doen, is weer terug naar de leverancier.
Ik BAAL echt

• TaZz
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Ik had vandaag ook weer hetzelfde probleem :(

Op een gegeven moment een vette hanger, daarna overnieuw opstarten maar helaas.... 4 rode lampjes, geen piepje, en dus gewoon niet booten :(

Mobootje + proc even een paar minuutjes rust gegeven, en weer proberen. Nu kwam ik wel iets verder.... maar nog voor XP gestart werd alweer hangen :(

Ditzelfde nog 1x geprobeerd, ik kon nu wel XP opstarten, maar in het welcome screen weer hangen :( :( :(

Computer open... processor eruit. Computer zonder proc starten, minuutje laten draaien.

Processor weer erin... starten... et voila! het werkt weer.
Ik ga ook maar eens kijken of ik een nieuw mobootje kan krijgen want ik ben dit echt zat :(

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-08 17:54
Geez, da's maf dat ik NET een meeltje wilde posten hierover. Ik heb hier een K7TPro2 met een Duron 650@850 Mhz. Nooit problemen gehad (heb 'm nu een jaar) totdat ik er 256 MB geheugen bij zette (had 128@133Mhz). Af en aan startte het systeem op met die zeikige vrouwenstem "Please Check Local Vendor", terwijl hij dat perfect doorstart en op een gegeven moment "system available" zegt.

Vanuit Windows veel rare kuren : de system doet vaak geen goeie shutdown meer. De lampjes blijven branden maar de monitor krijgt geen signaal meer. Echter gaat het systeem niet automatisch in shutdown. Een ruk aan de powerplug is nodig om het systeem te herstarten : de reset knop werkt dan ook niet meer.

Buiten dat lijkt het systeem trager dan normaal en bij spellen loopt de boel geregeld vast. Ik dacht dat het probleem bij de extra 256 zou kunnen liggen dus dat ik nu terug naar de winkel voor een checkup. Maar ik krijg de problemen nog steeds.

Het lijkt wat dat op het moment dat je wat begint te rommelen met het systeem dat dit soort problemen opkomen. Zou een stuk van processor zijn verkloot of misschien is mijn 128 MB ook wel kapot ?

*zucht*

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
is die proc of geheugen niet gewoon rot?

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-08 17:54
Tjsa, ik heb de Proc er niet uitgehaald en ik heb er geen problemen mee gehad....pas op het moment dat ik het geheugen erbij propte ging de boel in de soep. Misschien heeft VIA chipset moeite de verschillende fabricanten aan te spreken of zo (128 MB = MIRA en 256 = Samsung). Of heb ik misschien de 128 MB ook beschadigd.

Het lijkt inderdaad op een geheugen probleem, alleen kan ik niet terugvinden wat "please check local vendor" veroorzaakt. Misschien moet ik weer eens wat met die LED's gaan klieren. Heeft iemand deze foutmelding wel eens meegemaakt ?

Wel vaag trouwnes, ik had het geheugen er eerst niet helemaal goed inzitten en zei dat zeikwijf "The Processor might be damaged, If not please discharge CMOS battery". Wel maf dat ie me compleet de verkeerde richting uitstuurd. :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Spais
  • Laatst online: 08-01 20:27

Spais

The Spais Melange

Mijn MSI K7T Pro2 is ook vandeweek begonnen met kuren en vandaag begint het echt een drama te worden..
De VCore spanning is veel lager dan wat er ingesteld is.. Als ie op 1.85v staat ingesteld komt er net 1.23 - 1.28v uit.. En dat vindt m'n cpu niet echt leuk.. Hij begint nu zelfs onder de 1.2v te duiken waardoor hij echt niet meer wil werken.. Heel erg bagger zeg.. Ik was erg blij met m'n MSI boardje want ik heb er nooit probs mee, geen vastlopers, alles werkte altijd goed.. :(

Spais

• Yuri
  • Laatst online: 13-08 00:23
Mijn ervaring met dit soort probleempjes....

1) Voedingsstekker er uit
2) CMOS batterijtje er uit
3) Even wachten
4) Batterijtje er weer in
5) Stekker er weer in
6) Starten!!!!

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Smultie
  • Niet online
en ja hoor, weer zover, wat nu te doen? gewoon wachten en hopen??

• marsian
  • Laatst online: 16-08 19:00
zijn de laatste tijd veel problemen met dit bordje, als je de search gebruikt kom je er veel tegen. Ik heb de k7t-pro 2a en af en toe ook zulk soort problemen. Bleek in mijn geval dat een monitor in een ander kamer, op een ander stopcontact, storing op het lichtnet gooide waardoor mijn mobo heeeeel vreemd ging doen. Mischien tip om al je randapparatuur langs te lopen?

Verwijderd

Ik heb ook ongeveer een half jaar dit probleem gehad (met een k7tpro2a), soms duurde het zelfs een dag voor dat ie het weer deed :(
Bij mij was de oplossing het verlagen van de Vcore (bijv. naar 1,64 volt) sindsdien heb ik nergens meer last van :)
Pagina: 1 2 Laatste