Toon posts:

MSI K7T Pro2 valt uit, komt niet meer op.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Op maandag 18 februari 2002 09:25 schreef sjors73 het volgende:
Ruim een maand nadat ik de eerste post gedaan heb, is het onderwerp voor mij afgerond. Afgelopen vrijdag na ongeveer 2 weken een NIEUW board kunnen ophalen. De K7T Pro2 is vervangen door een splinternieuwe K7T Turbo 2 (zo'n rode). Naast een board dat weer werkt dus nu ook 133Mhz (cpu) en XP ondersteuning. Absoluut netjes geregeld door MSI en dank aan Powerline voor het snelle afhandelen. Ik wens iedereen die problemen heeft met dit board veel succes met de garantieprocedure. Als je leverancier meewerkt moet dat dus prima lukken. :)
Inderdaad... ALS ze mee willen werken. Ook ik heb de K7T Pro2 op de HCC2000 gekocht. De problemen begonnen gedurende het afgelopen. Naddat ik een GF4mx-kaart installeerde sloeg de PC helemaal vast (was in de maanden november, december en februari ook al gebeurd.. een dag uit laten staan hielp toen), maar nu deed ie echt niets meer. Soms een paar groene LED's aan het begin van het booten... daarna de meeste gekke meldingen "Check local vendor", "Processor might be damaged", "VGA-card damaged" & zelfs... jawel "Keyboard might be damaged". Dat terwijl al deze componenten in andere systemen wel goed werkten.

Probleem is dat Funprice het bord niet wil innemen of opsturen naar MSI. Ze vertelden me zelfs dat de 3-jaars garantie van MSI pas in nov. 2001 is ingesteld.. zou onze borden buitenspel zetten.

Mijn buik was zo ontzettend vol van MSI (en alle problemen die je hoort... het is niet incidenteel. Ook met andere MSI-borden veel trouble), dat ik besloten heb NOOIT meer MSI aan te schaffen (terwijl ik in het begin echt wel positief was). Nooit meer. Kep nu de AsusA7V133 (met XP ondersteuning) en vooralsnog loopt deze zonder fratsen. Hopelijk blijft het zo...

Jaap

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
heb zelf ook 2 keer een nieuw mobo van msi(k7t pro2)erin gehad omdat ze steeds kapot gingen/waren. Daarna heb een msi k7t pro-2a VERSIE 1 erin gehad en deze loopt nu al bijna 1,5 jaar zonder problemen

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Verrek, zelfde mobo, zelfde probleem sinds gisterenavond. Kan de pc wel aanzetten maar geen beeld, geen rammelen van de floppydrive niets. Starte xp wel op dan ineens een vastloper. Bij mij gebeurde het na het aansluiten van een andere monitor.

Na rammelen met het mobo en de videokaart ineens wel weer actie, zouden we dit niet moeten ruilen of zo?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tis echt een probleem met die MSI bakkies...
Had voor deze Pro 2-A een andere Pro 2-A en die begon ineens spontaan te resetten, na een half jaartje.
Meestal als ik een spel startte, dus ik dacht, t ligt aan de videokaart he. Omgewisseld, ding deed t weer ffies en t gelazer begon opnieuw, om daarna vervolgens helemaal niet meer te willen booten....naar Alternate gegaan, nieuwe gehad, en die doet het tot nu toe weer goed...ik moet wel zeggen, dat een stevige voeding ook nog weleens wil helpen... :r hierna geen MSI meer voor me sorry.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 18:10 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:
Tis echt een probleem met die MSI bakkies...
Had voor deze Pro 2-A een andere Pro 2-A en die begon ineens spontaan te resetten, na een half jaartje.
Meestal als ik een spel startte, dus ik dacht, t ligt aan de videokaart he. Omgewisseld, ding deed t weer ffies en t gelazer begon opnieuw, om daarna vervolgens helemaal niet meer te willen booten....naar Alternate gegaan, nieuwe gehad, en die doet het tot nu toe weer goed...ik moet wel zeggen, dat een stevige voeding ook nog weleens wil helpen... :r hierna geen MSI meer voor me sorry.
dat soort ervaringen hebben wij ook.
we verkopen dan ook geen msi meer vanwege teveel gezeik.

en we hebben idd ondervonden dat een goeie voeding helpt. in het begin verkochten we athlon 800jes met 235 watt voeding. perfect stabiel lopen, maar na een tijdje was het mobo gewoon helemaal opgeblazen. nu hebben we kwaliteits 300 watt voedingen. dat scheelt wel.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
iemand al een goed idee om een goed moederbord te krijgen van MSI???

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
hmm... ik heb zelf de k7t pro gehad en ook de k7t turbo
daarna de k7t turbo lim. ed. daarna k7t pro2 en nu in het bezit van een k7t266 pro2 ru.

Heb met nog geen een bordje problemen gehad (zip die niet herkend werd op mijn pentium bordje 6309).

Ik denk dat het voedingsproblemen zijn als ik het zo een beetje doorkijk.

Ik heb voor mijn laatste 2 bordjes ook maar een zwaardere voeding gehaald.
Veel succes er in ieder geval mee.

(mijn nieuwe mb word denk ik een dual proc wie weet welke ik moet kopen ???)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hehe, vandaag contact gehad met de winkel, ze hadden mijn mobo getest en hij was idd stuk
Nou kwamen ze met dit voorstel: ze hadden nog een mobo liggen van hetzelfde type en die kon ik voor 23 Euro krijgen, dan zouden ze mijn stukke opsturen naar msi en hopen dat ze er nog weer een goeie voor terug konden krijgen.
Nou redelijke deal vond ik, bellen ze 2 uur later op..... ja, ze waren bij het testen van het mobo uitgeschoten met de schroevendraaier en nu werkte de aan/uit knop niet meer maar als je de stekker in het stopcontact deet bootte de pc wel, en ik kon het bordje nu gratis krijgen
hmmm, prima ik heb toen nog maar een SB Audigy live erbij gekocht, heb ik tenminste lekker geluid bij HL

Is dit service of niet???
Wel als je later nog een nieuwe had gekregen.. anders niet.
Je behoort gewoon een onaangebroken zelfde exemplaar te krijgen.
Wat moet je nou met een mobo waarop ze zijn uitgeschoten zodat de aan/uit knop niet meer werkt :? Dat je voor hetzelfde type nog moet bijbetalen is ook al bezopen.

Verwijderd

Ik heb dus exact het zelfde probleem:

AMD athlon 1000 mhz
msi k7t pro 2a MB

crasht soms op 3d spellen en daarna moet mijn hele pc uitelkaar halen om te ontladen. ik heb het 1x gehad dat hij gewoon op mijn desktop crasht. ik heb regelmatig uptimes van meerdere weken en ben altijd tevreden geweest over MSI.

Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt. Wanneer iemand DE oplossing heeft, dan wil ik die graag horen.

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 23:46
Om nog even terug te komen op het Powerline verhaal. Na een week of 4 heb ik garantie gekregen van MSI. Inmiddels had ik al een Turbo2 gekocht, dus ik heb de dagwaarde van me Pro2 gekregen... 68 Pleuroos... Al met al heeft het me toch nog 50 gekost dus, maar daar heb ik wel een mooi bordje voor terug. ter informatie, :)

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik heb inmiddels ook contact op genomen met MSI Nederland, ben benieuwd :)
De crashes kwamen de laatste paar weken nog weer een paar keer voor.
Helaas was de garantie bij de winkel (Norrod) voorbij, vandaar dat ik maar rechtstreeks bij MSI aanklop.
Nu maar afwachten op een antwoord.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

ik meld me ook ff met de echte MSI problemen.

Eerst MSI k7t pro, met het probleem, naar leverancier opgestuurd, K7t pro2 teruggehad, zelfde probleem :(

Verwijderd

Die borden uit de K7T serie van MSI zijn berucht om hun slechte kwaliteit... Zelf is mijn bord 2 maaal in reparatie geweest (K7T-Turbo RAID). Dit was dan ook echt de laatste keer dat ik een product van MSI gekocht heb.
Pagina: 1 2 Laatste