Toon posts:

Swicht kabels Cross/Straight

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een Switch bestellen, nu net eigenlijk gedaan,

Gaat overeen Safeway 5 port UTP 10/100Mbit switch Hub

Nou is me vraag, ik heb me suf lopen te zoeken bij de search, natuurlijk wel iets gevonden maar dan zegt een ander weer van neej het is weer andersom, kortom om gek van te worden.

Nou is me vraag, als ik een kabelmodem heb... hoe zit ik dan met de stekkers, ik heb 3 computers, overal wil ik internet op, hoe zit dat met uplink enzo.

Dit was mijn id, over wat ik gelezen had

Modem naar Switch = Straight ( moet deze in de uplink ?)
Nou wil ik een server hebben, welke port moet ik dan gebruiken,
server denk ik dan in port 1, = crossed
En dan de andere 3 pjoeters
client 1 to port 2 = Crossed
client 2 to port 3 = Crossed

Klopt dit, anders graag correcties ... als mogelijk is.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Modem -> uplink=straight
any pc (server of niet) -> router=straight.

Verwijderd

Topicstarter
dus alle kabels gewoon straight, het is een Switch heh, geen router, ik weet niet of dat uitmaakt?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, 2e NIC in server. Inet sharing progje gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van,

maakt es een tabel als je wilt, net als ik in het begin gedaan heb,
ik denk, uplink zit modem in, en de andere 4 porten, steek ik 4 pjoeters in, en allemaal internet erop ...

Verwijderd

Je kunt in de Uplink niet direct je modem doen.

Dit werkt echt niet. |:(

Let op dit is voor een Router
(Kabel) modem ---> Wan Router (geen switch) Straight
Port 1 ---> Computer 1 Straight
Port 2 ---> Computer 2 Straight
Port X ---> Computer X Straight

Uplink ---> Port X switch/hub/Router

Als je via een switch Internet wil delen moet je in 1 pc 2 nic's hebben.

1e nic ----> Modem
2e nic ----> Switch Port x

Alle andere poorten kun je naar de andere pc's verbinden.

Dan Winroute Pro of zoiets draaien.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe moet ik het dan wel doen
met een switch, en een kabel modem en 3 pjoeters, die ik op internet wil hebben
????

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 16:25 schreef viper007 het volgende:
Gaat overeen Safeway 5 port UTP 10/100Mbit switch Hub
hmmm switch hub? bedoel je switching hub?
een switching hub is GEEN switch en als je echt die besteld hebt en je wilde een switch gelijk afbestellen... (een switching hub is een hub die of op 10mbit of 100mbit kan draaien; maar niet te gelijker tijd!!! en alles wordt gewoon op alle porten uitgestuurd)

(zet ff link neer als je het zeker wilt weten; geen zin om te zoeken :) )

verder je kan idd niet alle pc's en je kabelmodem direct op je switch pluggen (dit kan in principe wel maar mag niet van je provider; upc/chello???)

www---pc1---switch---overige pc's

op pc1 moet je een connection sharing prog gebruiken (winroute/internet connection sharing van win2k/xp oid)
en dan werkt het wel (mag ook niet maar dat kan je provider niet zien :) )

Verwijderd

Topicstarter
Die link gaat een beetje moeilijk.

Ik heb het diverse malen geprobeert, maar komt niet om de site neer die je moet hebben, maar hier zijn de details :

http://nl.magnashop.com/asp/frame.asp?shop=1to0 -) shop -) hub -) Safeway 5 port UTP 10/100Mbit switch Hub € 39,50

Verwijderd

Topicstarter
schema erg moeilijk, voor mij,
dus

Kabelmodem, die sluit je aan op de server, en vanaf de server gaat hij weer door naar de switch ?

en dat is dus, modem -) server (2 netwerkaarten) -) switch, en dan verdeel ik de andere porten over de andere pjoeters.
maar welke kabels moet ik hierbij hanteren

Verwijderd

ok niks gezegd. dit is wel een switch... (waarom noemen ze dit een switch hub :( ; voor de duidelijkheid?)

kabels wordt makkelijk: allemaal straight

Verwijderd

Topicstarter
okej, dus

Kabelmodem, die snoer loopt naar de server. (straight)
Server heeft 2 nic
een voor internet, en de andere die doorloopt naar de switch
dat is ook straight,
en dan nog 2 pjoeters eraan vast plakken, ook straight, klopt dit,

(ik dacht namelijk dat de kabelmodem, gelijk naar de switch liep)

Verwijderd

Ik heb thuis ook een HUB (neej geen switch maar da heeft geen verschil, alleen de snelheid).

Kabel-Modem==>straight(utp kabel)==>uplink poort SWITCH

Server/andere PC's==>straight(UTP kabel)==>andere poorten

die over zijn (Niet de 5e poort die naar uplink zit, deze wordt namelijk overgenomen door de uplink poort).

Zo heb ik het thuis ook zitten en het werkt perfect.... Weet je wel hoe je de instellingen op de computers moet zetten???

Waarom wil je er trouwens een server aanhangen... zie het nut er niet van in.....

Wil je trouwens je internet delen, of heb je meerdere internet namen....???? graag replyen!!!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 17:23 schreef -CHiLLeR- het volgende:
Ik heb thuis ook een HUB (neej geen switch maar da heeft geen verschil, alleen de snelheid).

Kabel-Modem==>straight (UTP kabel)==>uplink poort SWITCH

Server/andere PC's==>straight (UTP kabel)==>andere poorten

die over zijn (Niet de 5e poort die naast uplink zit, deze wordt namelijk overgenomen door de uplink poort).

Zo heb ik het thuis ook zitten en het werkt perfect.... Weet je wel hoe je de instellingen op de computers moet zetten???

Waarom wil je er trouwens een server aanhangen... zie het nut er niet van in.....

Wil je trouwens je internet delen, of heb je meerdere internet namen....???? graag replyen!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 17:24 schreef -CHiLLeR- het volgende:

[..]
Uhm delen als het kan,

waarom een server, ik weet niet hoe dat zit, want als je ik nou 3 pjoeters op die switch zet, dan heb je eigenlijk 3 client ?, waarom ik met een server wil is dat, sommige proggies wel kan runnen en met een client niet (DC & Ftp server, mail enz)

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 17:23 schreef -CHiLLeR- het volgende:

Kabel-Modem==>straight(utp kabel)==>uplink poort SWITCH

Server/andere PC's==>straight(UTP kabel)==>andere poorten
die over zijn (Niet de 5e poort die naar uplink zit, deze wordt namelijk overgenomen door de uplink poort).
dit kan ook wel, maar 1 je provider ziet dat je met meerdere pc's op internet zit (wat meestal niet mag)
en 2 file & printersharing liever niet aanzetten omdat je dan niet de enige bent die er bij kan (ok met juiste rechten ed wel)

overigens kan je wel bij sommige providers meerdere ip's aanvragen... (maar dan moet je ook extra betalen)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
altijd handig om door te lezen:
internet delen met server en kabelmodem
Pagina: 1