There is no magic.
hogere wapens zoals +5 gebruiken ?Op woensdag 06 maart 2002 13:36 schreef jnijboer het volgende:
Iemand nog tips om air elementals te verslaan? Mijn wapens zijn kennelijk niet effectief genoeg.
...
Ik heb geen mage in de groep. En die mage van een edwin is alleen evil en sucked een beetje.
Dyanera (die van minsc) wil ik opzich wel. maar dan moet minsc ook in de party. En dan moet ik weer een weg doen. Jenaira wil ik houden, dus dan kan khalid ook niet weg. En die ranger van high edge is echt heel goed. Staat op 2e met kills. Eowin is een thief en die heb ik graag in de groep.
Waar kan ik nog een single mage weg halen?
Oh wacht... als ik minsc nu gewoon kill... dan wil dyanera wel in mijn ploegje??? Ach ik zie vanavond wel even.
Mijn characters zijn nu lvl4 ofzo.
Ik heb BG I met Xar (hmm heette die zo? Uhm iig die kom je op het begin tegen Montero oid, das een thief
Mezelf : Dendolas (ja neef van legolas
Imoen
Die Dude (ranger die je ergens in dat veld vind met ankeghs)
Xar
Jaheira
Minsc
Dynaheir
Montaron laten vermoorden door orks (helemaal uitgekleed en in z'n eentje op pad gestuurd)
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Hij heet Xan en komt zelfs in BG 2 nog terug met die quest van de Harpers...Op woensdag 06 maart 2002 19:46 schreef IceStorm het volgende:
Ik heb BG I met Xar
Goh die tactiek komt me bekent voorOp woensdag 06 maart 2002 21:57 schreef Bamibal het volgende:
Montaron laten vermoorden door orks (helemaal uitgekleed en in z'n eentje op pad gestuurd)
"Nee joh, ga jij maar lekker voorop lopen"
hij plet steeds al mijn poppetjes
ja als je ze zelf van kant maakt krijg je motOp woensdag 06 maart 2002 21:58 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Goh die tactiek komt me bekent voor
"Nee joh, ga jij maar lekker voorop lopen"
Verwijderd
De simpelste maar ook eigenlijk niet zo leuke methode is door met je thief traps te leggen en hem daarin te laten lopenOp woensdag 06 maart 2002 21:59 schreef Bamibal het volgende:
hoe krijg ik nou fokkin die fierkraag vermoord (rode draak)
hij plet steeds al mijn poppetjes
Maar welk level zijn je mannetjes, want je moet wel een redelijk level zijn als je hem wilt killen...
Verwijderd
dat wordt leuk met firekraagOp woensdag 06 maart 2002 16:40 schreef IceStorm het volgende:
Oei, als je het met Air Elementals al lastig hebt zou ik mijn borst maar nat maken.
level 11-12Op woensdag 06 maart 2002 22:06 schreef KID-ICARUS het volgende:
[..]
De simpelste maar ook eigenlijk niet zo leuke methode is door met je thief traps te leggen en hem daarin te laten lopen
Maar welk level zijn je mannetjes, want je moet wel een redelijk level zijn als je hem wilt killen...
zit nu in chapter 3 maar heb die vampier op de graveyard nog niet gekilled
heb ze allemaal gekilled, maar bij welke queste hoorden die ?
heb ik gedaan, maar gelijk blaast die draak me mannetjes wegOp woensdag 06 maart 2002 22:08 schreef ReV3rEnD het volgende:
[..]
en je dubble damage to dragons zwaard opdoen
krijg hem maar tot injured tot dat iedereen bij mij dood is
[/BG1]
Verwijderd
Haste casten en zoveel mogelijk protection spells (vooral protection from fire) of potions gebruiken waar je sterker van wordOp woensdag 06 maart 2002 22:12 schreef Bamibal het volgende:
[..]
heb ik gedaan, maar gelijk blaast die draak me mannetjes weg
krijg hem maar tot injured tot dat iedereen bij mij dood is
k tenks ga ik proberenOp woensdag 06 maart 2002 22:42 schreef KID-ICARUS het volgende:
[..]
Haste casten en zoveel mogelijk protection spells (vooral protection from fire) of potions gebruiken waar je sterker van word
Ja. Maar gezien de XP-limit die je toch wel haalt als je alles gaat doen kan je het beste altijd 6 spelers in je party hebben.Op donderdag 07 maart 2002 07:57 schreef MrPiccolo het volgende:
Trouwens ik ging er altijd maar vanuit dat je gewoon zes characters moest gebruiken in een party, maar is het dan niet zo dat ze minder experience per kill krijgen? Word de verkregen experience opgedeeld door de spelers(behalve dan voor quests waar iedere speler, exp door krijgt)??
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
(
Verwijderd
Ja maar hoe zit het nou als je Throne of Bhaal geinstalleerd hebtOp donderdag 07 maart 2002 08:14 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Ja. Maar gezien de XP-limit die je toch wel haalt als je alles gaat doen kan je het beste altijd 6 spelers in je party hebben.
Want dan word het nog best lastig denk ik om met 6 players 8.000.000 xp te halen
volgens mij kan je dan idd gewoon doorgaan voor de 8 mil.Op donderdag 07 maart 2002 12:52 schreef KID-ICARUS het volgende:
[..]
Ja maar hoe zit het nou als je Throne of Bhaal geinstalleerd hebtKan je dan in Shadows of Amn nog maar 2.750.000 xp halen? Of telt die dan wel gewoon door?
Want dan word het nog best lastig denk ik om met 6 players 8.000.000 xp te halen
Ben ik zelf trouwens ook mee bezig BGII uitspelen met 1 char. Het is vrij lastig
Verwijderd
Ja idd wat voor char gebruik je? Het lijkt mij vrij lastig en je kan ook niet alle quests doen dat vind ik dan wel jammer... (Die van je NPC'sOp donderdag 07 maart 2002 13:43 schreef Sjawarmaman het volgende:
Wat voor char gebruik je?
En icestorm als je hier nog zo'n fijne cheat voor heb, zeg het me dan :]
"vermoord" bedoel ik dat ik hem op dat moment heb verslagen, want ik zit nog asylum.
hehe spreek je wel over een jaarOp donderdag 07 maart 2002 13:33 schreef PO_Redrum het volgende:
[..]
volgens mij kan je dan idd gewoon doorgaan voor de 8 mil.
Ben ik zelf trouwens ook mee bezig BGII uitspelen met 1 char. Het is vrij lastig
...
(in BG1 kon dit overigens vrij makkelijk met een char)
char is sorceress dus ik heb zon vermoeden dat het niet gaat lukken maarja
[EDIT]
HELLLUUUP!
wtf wil nieuwe game beginnen BGII Ben ik dungeon beetje aan het clearen kom ik bij die golem die de deur open moet doen zegt die: blabla this char seems busy
Heb je die steen al??Op donderdag 07 maart 2002 19:55 schreef PO_Redrum het volgende:
lol nou ja idd 4jaren plan
(in BG1 kon dit overigens vrij makkelijk met een char)
char is sorceress dus ik heb zon vermoeden dat het niet gaat lukken maarja
[EDIT]
HELLLUUUP!
wtf wil nieuwe game beginnen BGII Ben ik dungeon beetje aan het clearen kom ik bij die golem die de deur open moet doen zegt die: blabla this char seems busywtf hoe kan je dan ooit verder spelen? nieuwste patch helpt dus ook niet
[edit1] hmmz reinstall zonder ToB en hij doet het wel
[edit2] trouwens valt erg mee moet ik zeggen speel nu met 1 sorceress. Ik heb circus gedaan en slave freeing quest. Ging allemaal zonder veel moeite
Da's een simpele, je krijgt de key voor de sewers in de windspear hills, om naar fierkraag te gaan, op het lijk van die ouwe bg1bekende.Op woensdag 06 maart 2002 22:11 schreef Bamibal het volgende:
wat is btw het nut van die mind flayers in de riolering.
heb ze allemaal gekilled, maar bij welke queste hoorden die ?
In de sewers kan je een staff of wonders wand vinden en de hammer of thunderbolts, die hammer heb je nodig samen met een crom f scroll (shadow dragon), een belt of frost giant strenght (21 d8 ik zo)(underdark), en tenslotte een pair of ogre strenght gloves (19)(splanar sphere). Als je alles hebt ga dan naar die dwerg in de docks, die maakt dan CF voor je, een +5war hammer met strengh improvement tot 25(het max dat kan dus)
http://www.planetbaldursgate.com/bg2/walkthrough/bmu/
ROp zaterdag 09 maart 2002 13:11 schreef THE_CR0SS het volgende:
check dit man, ik had ervan gehoord, maar ik wist niet dat dit echt was!!
http://www.planetbaldursgate.com/bg2/walkthrough/bmu/
Die ga ik zeker es proberen
Ben blij dat het kereltje niet door die doorgang past en ik dus veilig op afstand kan blijven
Prepare for unforeseen consequences
Op zondag 10 maart 2002 19:34 schreef jnijboer het volgende:
hmmz, ik zit nu ff tegen een adamantine golem te knokken. Dat huftertje geeft helemaal nergens wat om, steeds magic resistance and this weapon has no effect. Iemand nog tips?
Ben blij dat het kereltje niet door die doorgang past en ik dus veilig op afstand kan blijven
Verwijderd
Ik weet waar je bentOp zondag 10 maart 2002 19:34 schreef jnijboer het volgende:
hmmz, ik zit nu ff tegen een adamantite golem te knokken. Dat huftertje geeft helemaal nergens wat om, steeds magic resistance and this weapon has no effect. Iemand nog tips?
Hakke met niet-magische wapens.
Verwijderd
heb alles al dood en ik sta bij de uitgang als ik dus verder loop dan ga je eruit en kun je niet meer terug.
Ik wil graag die quest nog ff halen iemand enig idee waar die lamp ligt of komt dat later pas?
Verwijderd
Ik ben ook net begonnen met BG2 (m'n eerste keerOp zondag 10 maart 2002 23:12 schreef Iznogoud het volgende:
Ik heb even een vraagje. In level "1" in die tunnels zeg maar. Als je dan bij dat Air toesel bent en dan bij die djinn. Hij vraagt je om de andere deel van de lamp te brengen ofzo iets. Iemand enig idee waar ik die kan vinden?
heb alles al dood en ik sta bij de uitgang als ik dus verder loop dan ga je eruit en kun je niet meer terug.
Ik wil graag die quest nog ff halen iemand enig idee waar die lamp ligt of komt dat later pas?
Je moet met de Dryads spreken. Die geven je wat je zoekt.
"Always keep the pantaloons!"
moet ik overnieuw beginnen
achja ken het nu toch uit mijn hoofd
Ik vond trouwens de BMU zelf redelijk tegenvallen eerlijk gezegd, je bent wel sterk maar niet zo sterk dat je onkwetsbaar wordt...
Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.
Verwijderd
Nee dat zou leuk zijn...Op maandag 11 maart 2002 10:36 schreef GaiusBertus het volgende:
Ik vond trouwens de BMU zelf redelijk tegenvallen eerlijk gezegd, je bent wel sterk maar niet zo sterk dat je onkwetsbaar wordt...
Verwijderd
ah die is kut, ben ik zeker 2 uur mee bezig geweest, mijn fighter met een 2-handed sword, gewoon 1 hp damage in de minuut ofzo, dus ff aan laten staanOp zondag 10 maart 2002 19:34 schreef jnijboer het volgende:
hmmz, ik zit nu ff tegen een adamantite golem te knokken. Dat huftertje geeft helemaal nergens wat om, steeds magic resistance and this weapon has no effect. Iemand nog tips?
Verwijderd
haha ik deed hem altijd met een pijl en boog ofzo, deed die 2 of 3 damage per keer, maar weet niet meer precies is lang geledenOp maandag 11 maart 2002 13:47 schreef Caspian het volgende:
[..]
ah die is kut, ben ik zeker 2 uur mee bezig geweest, mijn fighter met een 2-handed sword, gewoon 1 hp damage in de minuut ofzo, dus ff aan laten staan
Nee, en je kan niet meer door deuren heen.Op maandag 11 maart 2002 10:36 schreef GaiusBertus het volgende:
Verwijderd
Waar kan ik die dryads vinden?Op zondag 10 maart 2002 23:39 schreef Klokie het volgende:
[..]
Ik ben ook net begonnen met BG2 (m'n eerste keer)en ik ben hier net voorbij.
Je moet met de Dryads spreken. Die geven je wat je zoekt.
Doet me denken aan mijn vorige RPG character - ze kende de taal 'Dryad', maar ik ben nooit een dryad tegen gekomen. Dat zal me leren om nutteloze talen te kiezen.
Neem voortaan Pixie ofzoOp maandag 11 maart 2002 15:19 schreef Lord Daemon het volgende:
Doet me denken aan mijn vorige RPG character - ze kende de taal 'Dryad', maar ik ben nooit een dryad tegen gekomen. Dat zal me leren om nutteloze talen te kiezen.
Specs :):
Beserker (ik)
Yoshimo
Jaheira
Minsc
Edwin
Keldorn
staat in het boekje... geloof dat ie tot 17 gaat miepen en pas bij 18 echt leaved..Op dinsdag 12 maart 2002 00:43 schreef UneXisT het volgende:
Ik heb nog een vraag, Mijn party is redelijk "good" maar ik heb edwin er wel inzitten. Nu krijg ik steeds rep. punten (nu 16) en hij (op dit moment zij) zit steeds te mauwen. Is er een grens van rep punten dat hij weg gaat, zo ja, waar ligt die?
Specs :):
Beserker (ik)
Yoshimo
Jaheira
Minsc
Edwin
Keldorn
makkelijke oplossing btw kill gewoon 1 dorpsdude en je rep gaat gelijk stijl naar beneden
blup
Hmm, zwaarden en pijlen deden eigenlijk geen damage, had alleen een warhammer die +4 was tegen giants, die deed soms 1 damage per hit. Meeste damage heb ik met de traps van Yoshimo gedaan, steeds lekker rusten en weer nieuwe traps leggenOp maandag 11 maart 2002 14:30 schreef KID-ICARUS het volgende:
[..]
haha ik deed hem altijd met een pijl en boog ofzo, deed die 2 of 3 damage per keer, maar weet niet meer precies is lang geleden
Prepare for unforeseen consequences
ik heb hem afgemaakt met slings en bullets >) was echt het enige wapen wat auw dee en waarvoor ik niet op z'n tenen hoefde te gaan stampenOp dinsdag 12 maart 2002 09:27 schreef jnijboer het volgende:
[..]
Hmm, zwaarden en pijlen deden eigenlijk geen damage, had alleen een warhammer die +4 was tegen giants, die deed soms 1 damage per hit. Meeste damage heb ik met de traps van Yoshimo gedaan, steeds lekker rusten en weer nieuwe traps leggenDie golem kwam toch steeds naar de deur toe, waar hij niet door heen paste
duurde even maar och
blup
Verwijderd
Thnx, goed id, gewoon een beetje gaan moorden in de stadOp dinsdag 12 maart 2002 09:16 schreef eendje het volgende:
staat in het boekje... geloof dat ie tot 17 gaat miepen en pas bij 18 echt leaved..
makkelijke oplossing btw kill gewoon 1 dorpsdude en je rep gaat gelijk stijl naar beneden
Ik heb het niet in het boekje gevonden nouja.. Ze hadden iig de letters wel iets groter mogen maken, damn krijg er koppijn van zo klein
staat ergens achterin bij al de tabelletjes... bietje onoverzichtelijkOp dinsdag 12 maart 2002 13:53 schreef UneXisT het volgende:
[..]
Thnx, goed id, gewoon een beetje gaan moorden in de stad
Ik heb het niet in het boekje gevonden nouja.. Ze hadden iig de letters wel iets groter mogen maken, damn krijg er koppijn van zo klein
blup
Verwijderd
Ik heb geprobeert om die 3 giant trolls frontaal in de aanval te gaan maar dat wil volgens mij niet.
Wat doe ik verkeerd of wat moet ik met dat vlees en die botten doen?
ps. welke items moet ik nou echt bewaren zodat ik ze lekker kan verkopen. Ik neem in het begin elke keer van die harnassen mee maar krijg je maar 5 piek voor ofzo.
De trolls zijn een makkie als je een beetje handig gebruik maakt van positie waar de trolls staan, due als je heel voorzichtig verder stapt zal de troll boss je "ruiken"
[het is laat dus ik herlees mijn tekst niet op typos
Het vlees is voor andere wezens dan de orcs. Die giant trolls zul je toch echt zelf moeten verslaan. Tenzij het buiten is, dan kun je naar boven gaan en de brug laten zakken. Komen er wat reinforcements aan.Op zondag 24 maart 2002 23:40 schreef Iznogoud het volgende:
Ik heb even een vraagje. Ik ben nou in dat kasteel binnen gedrongen via de achteringang. Nu ben ik bij die 3 giant trolls. Ik heb ook 4 stukje's meat en 2 botten gevonden. Mij werd verteld dat ze alles doen voor het eten.
Ik heb geprobeert om die 3 giant trolls frontaal in de aanval te gaan maar dat wil volgens mij niet.
Wat doe ik verkeerd of wat moet ik met dat vlees en die botten doen?
ps. welke items moet ik nou echt bewaren zodat ik ze lekker kan verkopen. Ik neem in het begin elke keer van die harnassen mee maar krijg je maar 5 piek voor ofzo.
Items: Gewoon wat je kunt gebruiken, en wat goed is. Kijk vooral naar de specials van magische wapens enzo.
Ik heb zelf nog een vraagje: Ik speel nu mage-thief solo, geen echte problemen tot nu toe (hoewel ik nog steeds op de staff of power zit te azen
edit: Ik moet m'n aandacht aan 1 post tegelijk besteden....
Verandert z'n sig te weinig.
wat bedoel je met solo ?, dat je met 1 mannetje speelt ?Op maandag 25 maart 2002 00:27 schreef FCA het volgende:
[..]
Het vlees is voor andere wezens dan de orcs. Die giant trolls zul je toch echt zelf moeten verslaan. Tenzij het buiten is, dan kun je naar boven gaan en de brug laten zakken. Komen er wat reinforcements aan.
Items: Gewoon wat je kunt gebruiken, en wat goed is. Kijk vooral naar de specials van magische wapens enzo.
Ik heb zelf nog een vraagje: Ik speel nu mage-thief solo, geen echte problemen tot nu toe (hoewel ik nog steeds op de staff of power zit te azen, boots of speed heb ik inmiddels wel te pakken). Maar ik moet nu de vampieren te lijf, en die dingen regeneraten wat te snel voor mijn zwakke wapens. Ik kan wel een protection from undead casten, maar dan schop ik de scripting compleet in de war, en gebeuren er allemaal rare dingen. En iemand nog ideeën hoe ik Firkraag solo kan verslaan? Backstab werkt niet op een draak, en mijn trap laying settings zijn niet om naar huis over te schrijven.
edit: Ik moet m'n aandacht aan 1 post tegelijk besteden....
das bijna niet doen man
Verwijderd
op PS2 kun je tenminste zelf lekker hakken ipv van het aan de AI van de PC over te laten die 4 van de 5 keer mislaat
of zie ik een instelling over het hoofd ?
Verwijderd
Tja, de vampires lijken me wat lastig. Je kunt proberen om Daystar te pakken te krijgen (als thief kan je long swords toch?), die heeft een erg handige ability tegen undead. En verder, zorgen dat je zo snel mogelijk level-drain protection krijgt. Maar als mage/thief zijn vampires niet echt simpele tegenstanders, denk ik zo.Op maandag 25 maart 2002 00:27 schreef FCA het volgende:
Maar ik moet nu de vampieren te lijf, en die dingen regeneraten wat te snel voor mijn zwakke wapens. Ik kan wel een protection from undead casten, maar dan schop ik de scripting compleet in de war, en gebeuren er allemaal rare dingen. En iemand nog ideeën hoe ik Firkraag solo kan verslaan? Backstab werkt niet op een draak, en mijn trap laying settings zijn niet om naar huis over te schrijven.
Firkraag: ten eerste haste, stoneskin etc, the usual stuff.
Illusions ziet ie volgens mij doorheen, dus die hebben weinig nut. Zorg er voor dat je goeie fire resistance hebt. Cast wat lower resistances op hem en laat dan alle offensieve troep op em los die je maar hebt. Veel wegrennen is aan te raden.
Je kan natuurlijk ook wat Lower resistances en Greater malisons op hem gooien (als het goed is word ie naar niet meteen hostile van), en daarna een Feeblemind of misschien zelfs een Finger of death proberen. Dat schijnt ook best wel aardig te werken tegen Firkraag.
Verwijderd
Verwijderd
Loop eens wat rond zou ik zeggenOp maandag 25 maart 2002 09:54 schreef hAnDyMaNN het volgende:
ik ben nu net uit de kerker en heb de tent uit gespeeld wat kan ik nu het beste doen om imoen te redden !!!!
En als je echt te lui bent ga je toch gewoon op zoek naar een walkthru?
Verwijderd
Dit is een bekende bug van ToB. Volgens mij zijn er wel work-arounds/fixes voor, maar dan zou je even in de forums van de bg2-site. Sorry dat ik niet de precieze workaround bij de hand heb, maar ik ben nog 'unworthy' om ToB te installeren aangezien SoA nog niet rond isOp donderdag 07 maart 2002 20:38 schreef Plantje het volgende:
jep hij wilt gewoon niet met me praten
[edit1] hmmz reinstall zonder ToB en hij doet het wel
Verwijderd
Verwijderd
Nee ik bedoel er eigenlijk mee zijn er nog speciale missies aan het begin van het verhaal maar vertel niet te veel :xOp maandag 25 maart 2002 12:33 schreef Patrickje het volgende:
[..]
Loop eens wat rond zou ik zeggen
En als je echt te lui bent ga je toch gewoon op zoek naar een walkthru?
Verwijderd
eerste post gelijk typo LoL
Verwijderd
Heb je een beetje fatsoenlijke mage/sorceror bij je met "Lower Resistance" spreuk? zo ja, ga die op hem casten, je raakt vaker en je doet meer damage en als je genoeg resistance weghaalt kun je hem zelfs met magic missiles overhoop schieten...Op zondag 10 maart 2002 19:34 schreef jnijboer het volgende:
Verwijderd
Verwijderd
Ja er zijn erg veel side quests, de meeste ontdek je gewoon door wat rond te lopen overal, maar een goede plek om te beginnen is de Copper Coronet, die is te vinden in de Slums DistrictOp maandag 25 maart 2002 15:14 schreef hAnDyMaNN het volgende:
[..]
Nee ik bedoel er eigenlijk mee zijn er nog speciale missies aan het begin van het verhaal maar vertel niet te veel :x
Verwijderd
Ik heb het pot vlees op de plaats gelegt bij de botten. Krijg ook experience points dus dat gaat denk ik nog goed. Maar verder gebeurt er niks? hoort dat zo of moet ik de "boss" verslaan en dat pas die 2 andere giant trolls naar dat vlees gaan?Op maandag 25 maart 2002 00:19 schreef corpseflayer het volgende:
je moet al de honden doden op het binnenplein, dan het vlees opnemen en op dat kookfornuis klikken tot er een pot met gebakken vlees in je inventory verschijnt, die pot heb je nodig om beesten die je confusen mee af te leiden (ken naam niet meer ben er al half jaar uit), die vind je in dat kamertje voordat je die 2 giant trolls vind en de troll boss, de pot vlees leg je best met je thief (hidden in shadows), dus daar in de cell op de plaats waar je die dog bones vond(die botten zijn de plaats waar je dus het vlees moet leggen, dus je moet ze niet meenemen)dan lopen de beestjes naar het vlees en vlucht jij naar de uitgang via andere deur, je closed de door en bent verlost van 5 moeilijke beesten (voor low lvl chars toch moeilijk) +20000xp om dit te doen denk ik dus de moeite waard.
De trolls zijn een makkie als je een beetje handig gebruik maakt van positie waar de trolls staan, due als je heel voorzichtig verder stapt zal de troll boss je "ruiken"zonder dat de 2 giant trolls in je radius zijn, dan loop je achteruit en laat je de boss komen, je party members hebben best op voorhand hun def spells gecast, summoned creatures zijn ook handig als cannon fodder zodat je fighters ongehinderd kunnen motten, als hij da dood is safe je ff+ je pakt de giants in de next room, best de deur sluiten nadat de boss erdoor kwam, kwestie van zeker te zijn dat je rustig kan winnen
, voor cash sell je het beste full plate mail en ander zulk materiaal, gems kom je ook erg vaak tegen en aangezien slechts enkelen een doel hebben in het spel kan je het gros daarvan ook verkopen(hou gewoon die rogue gems met al die mooie kleurtjes bij), geld is later in het spel toch niet echt een probleem meer, je vind namelijk genoeg betere items dan die in de stores.
[het is laat dus ik herlees mijn tekst niet op typos]
Heb die Golems ook verslagen behalve die Iron golem die is echt moeilijk.
Verwijderd
Die flail volgens mij mis ik er 1
Cannon fodder= skellies, ogres, orcs die je can summonen (monster summoning I II e III, ...) als aflijding zodat je fighters rustig kunnen hakken.Op dinsdag 26 maart 2002 09:10 schreef Iznogoud het volgende:
Wie of wat is die cannon foder?
Die flail volgens mij mis ik er 1Damn dat word lekker zoeken naar een speld in een hooiberg. Heb hem nu zo ver dat hij iets met ijs en kans op sleep. Tenminste zoiets staat er bij mun beschrijving. Kan nu niet kijken maar misschien weten jullie wel wat ik bedoel
1e: 1 secret door op de verdieping waar je de pot vlees vond, daar staat ook de forge om de flail te maken, nog een secret door voorbij de forge waar 1part ligt.
2e: in een van die beeldjes bij de golems
3e: op die gast zijn lichaam, verdieping waar de golems zijn ook, gast is cursed, was de troepenlijder van die dode lord zijn legertje, je moet hem doden, handig is om eerst charm spell te casten, dan zijn oils of speed en pots te stelen zodat hij makkellijk is nadat charm is uitgewerkt, safe wel ff.
Verwijderd
Ik was niet van plan te veel te gaan vertellen neeOp maandag 25 maart 2002 15:14 schreef hAnDyMaNN het volgende:
Nee ik bedoel er eigenlijk mee zijn er nog speciale missies aan het begin van het verhaal maar vertel niet te veel :x
Verwijderd
Thnx zal na mn werk ff spelen en wat rond kijken in tempel docks en graveyard dan maar heOp dinsdag 26 maart 2002 13:45 schreef Patrickje het volgende:
[..]
Ik was niet van plan te veel te gaan vertellen neeVeel te leuk om zelf uit te zoeken. Maar, als je even rondloopt dan komt het vanzelf op je af. Copper Coronet is al genoemd, in het Docks District wachten ook nog een aantal missies. Elk voor zich zijn ze leuk, sommigen zijn noodzakelijk maar dat merk je vanzelf.
Verwijderd
- EEn figther drwarf
-een cleric Figther human
- of een mage
welke moet ik nou nemen !!!!!!!!
Verwijderd
Verwijderd
dus ik zou daar van maken: als je van plan bent een "sociale" rol te hebben in het spel raad ik je aan om anomen te nemen. (geef hem wel de gauntlets of dexterity want zijn dex zuigt
Verwijderd
Waarom moet je in ieder geval Anomen nemen? Zo bijster goed vind ik hem niet hoor...Op woensdag 27 maart 2002 10:32 schreef Grendal het volgende:
Neem IN IEDER GEVAL Anomen (die fighter cleric) en verder ligt het aan je alighment en je party samenstelling welke je verder neemt. Ik denk niet dat je een evil char bent dus die dwerg raad ik af, en als je hem neemt doe het dan elleen voor zn quest
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben zelf geen Paladin en het is echt zonde om dat zwaard niet te gebruiken. Ik ben zelf een Half Orc Beserker icm Crom Faeyr, ook erg lekker
Verder heb ik nog Minsc icm Wave Halbert+4, Jaheira (wandelende medkit), Imoen(backup mage en thief) en Edwin. Edwin is alleen wel evil, maarja, het gaat goed en hij roelt als Mage.
Ik kan nu met chapter 7 beginnen, maar ik denk dat ik eerst nog ff Kangaxx ga killen.
Holy avenger had ik in chapter 2 al gehaald, Firkraag (draak) is wel vet moeilijk, ik heb hem ook op de "laffe" manier verslagen (met traps van Yoshimo) maarja ik moest gewoon dat zwaard hebben
Verwijderd
Ik zie dat je Nalia niet mee hebt genomen, dat kan, maar ik raad je wel aan om de quest van haar (van de Arnise Hold) wel te doen
Verwijderd
heb je ToB?Op woensdag 27 maart 2002 14:19 schreef Grendal het volgende:
Yoshimoheb je ToB?
Wat is tob ik ben newbie so be nice to me
Verwijderd
LOLOp woensdag 27 maart 2002 15:15 schreef hAnDyMaNN het volgende:
[..]
heb je ToB?
Wat is tob ik ben newbie so be nice to me
ToB = Throne of Bhaal, de uitbreiding van Baldur's Gate 2 en zeker aan te raden!
Verwijderd
heheOp woensdag 27 maart 2002 15:27 schreef hAnDyMaNN het volgende:
nee maar ben wel van plan hem te kopenI should have known that he ment Throne of Bhaal
1Op woensdag 27 maart 2002 16:21 schreef hAnDyMaNN het volgende:
hoeveel cd is throne of bhaal?
Verwijderd
en hij is het waard ookOp woensdag 27 maart 2002 18:55 schreef THE_CR0SS het volgende:
[..]
1
Als ik dit zo weer lees springen de tranen in mijn ogen...
Ik ben op een ontzettend ongelukkige manier (lees: ik heb geen flauw idee hoe het kwam) mijn hele baldur's gate directory kwijt geraakt. Hiermee verloor ik dus de save games van zowel BG1 als BG2.
Ik had al een paar maanden niet meer gespeeld, omdat ik een beetje gerustreerd was dat in BG2 mijn Bard's quest niet verder ging (had het spel ondertussen 6 keer uitgespeeld): Ik heb het niet voor elkaar kunnen krijgen om ooit een opvoering van mijn toneelstuk te kunnen doen, ook na maanden slapen niet - het verhaal zat ergens gewoon in een loop
En toen was ik ineens alles kwijt. Al sinds het aller aller aller allereerste begin van BG1 was ik die bard. Thares was mijn supercoole dude, die samen met zijn vrienden heel Faerun op zijn kop zette... En toen was hij weg. Geen spoor meer van terug te vinden.
Mijn maag draaide zich echt drie keer om toen ik me realiseerde dat ik in mijn laatste paar schooljaar nog langer met dat spel ben bezig geweest dan met school, en dat ik daar dus niets meer van terug zou zien... OOIT.
btw... uiteindelijk was mijn Skald (zonder dus ooit ToB te hebben kunnen spelen of ooit te cheaten - laat staan een klein kijkje in NWN) level 24, en had hij drie natuurlijke scores van 19. Damn, wat mis ik die gast.
(tot zover mijn treurige verhaal)
"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.
Hebben jullie ooit wel eens van "Near Infinity" gehoord? Dit is een utility waarmee je Baldur's Gate klonen mee kan aanpassen. Ik heb het in het spel "Planescape Torment" gebruikt toen het spel helemaal in de prak zat door de desbetreffende dialogen te resetten.
Probeer altijd te voorkomen dat je een dialoog-keuze kiest om een quest te beginnen die je al gedaan hebt (dat kwam bij af en toe voor). Als je geluk hebt zit wanneer je het toch doet dan alleen je journal in de war en als je pech hebt... wel... zoek dan maar een oude save-game op (of rommel wat aan met zo'n infinity-engine-tweak-utility).
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]