Toon posts:

Baldurs gate 2 Questions

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel sinds kort dit geweldige spel maar nu heb ik toch wel een paar vragen. Ik geloof dat er een tijdje geleden al een topic over was, maar ik heb toch maar besloten een nieuwe te maken.

* Maakt het uit als je veel slaapt? Ik moet vaak mn spells weer terugkrijgen door te slapen, maar verlies ik hier de quests niet door?

*Wat moet ik met al die gems doen? Ik geloof dat je er crafted wapens van kan maken, maar heb je ze dan allemaal nodig of maar een paar? Ze nemen namelijk veel ruimte in beslag

*Waar kan ik de persoon vinden die de djinne nodig heeft bij de stad die aangevallen word door dieren? Ik loop nu al een hele poos te zoeken maar kan der maar niet vinden. Het is dacht ik een shapeshifter.

Ik denk dat ik nog wel meer vragen heb, maar deze zijn tot nu toe het belangrijkts en ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.

PS dit is mn allereerste rpg, en ik vind het echt wel een tof spel.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 24 februari 2002 15:41 schreef MrPiccolo het volgende:
* Maakt het uit als je veel slaapt? Ik moet vaak mn spells weer terugkrijgen door te slapen, maar verlies ik hier de quests niet door?
Alleen heel sommige. Ik geloof dat als je drie maanden wacht voordat je een keer langs de trollenburcht gaat (nadat je dat beloofd hebt), dat die quest dan niet meer lukt. Maar in principe zal je hier bijna nooit last van hebben.
*Wat moet ik met al die gems doen? Ik geloof dat je er crafted wapens van kan maken, maar heb je ze dan allemaal nodig of maar een paar? Ze nemen namelijk veel ruimte in beslag
Verkopen! Je hebt maar een paar keer ene gem echt nodig. (Rogue stones zou ik bijvoorbeeld wel bewaren.) Trouwens, als je een gem bag hebt (die heb je toch wel?) nemen edelstenen niet zo veel ruimte in, toch?
*Waar kan ik de persoon vinden die de djinne nodig heeft bij de stad die aangevallen word door dieren? Ik loop nu al een hele poos te zoeken maar kan der maar niet vinden. Het is dacht ik een shapeshifter.
Bij de Druid Grove.
PS dit is mn allereerste rpg, en ik vind het echt wel een tof spel.
Mooi. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
Aha harstikke bedankt, en ja ik heb wel een gembag alleen die zit al vol :), en trouwens weet je misschien waar ik de druid grove kan vinden? Staat die al op je map of moet je daarvoor eerst nog een quest doen?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Als hij nog niet op je map staat (moet ergens ten zuidoosten van Trademeet zijn - o trouwens, dat staat ook op de kaart die standaard bij het spel wordt meegeleverd) moet je even zo veel mogelijk gaan doen in Trademeet. Met iedereen praten en zo. Ik weet niet meer precies wanneer je de Druid Grove op je kaart krijgt.

• IceStorm
  • Laatst online: 15:07

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Slapen is goed :P Serieus.

Koop idd gem bags, scroll cases en potion bags. Dat scheelt een hoop ruimte.

Verwijderd

Staat zelf in de hints: SLAPEN moet je zelf ook doen >:)

Druid Grove duurt nog wel even :)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:38
Jep maar slapen is wel errug moeilijk als je BG aan het spelen bent ;)

There is no magic.

Verwijderd

Ik geloof dat je de Druid Grove op je map krijgt als je met Cernd (in de gevangenis van Trademeet) hebt gesproken, helemaal rechts op de Druid Grove map vind je het huis waar Ihtafeer woont (de shapeshifter).
De meeste gems zou ik gewoon verkopen, maar idd de rogue stones houden, die heb je af en toe nodig (om de staff of the magi te krijgen bijvoorbeeld).

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zondag 24 februari 2002 16:23 schreef Wing het volgende:
Ik geloof dat je de Druid Grove op je map krijgt als je met Cernd (in de gevangenis van Trademeet) hebt gesproken,
dat is idd correct ;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, dat was het. :)

Verwijderd

Topicstarter
*Moet je trouwens perse een thief in je team hebben voor sloten open te maken? Of kan je de vitale deuren altijd opentrappen zeg maar?

*Is het mogelijk om firkraag(de draak in windsphear hills) dood te maken? Of zit ik het tevergeefs te proberen?

Trouwens nog bedankt voor de vorige tips!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 11:28 schreef MrPiccolo het volgende:
*Moet je trouwens perse een thief in je team hebben voor sloten open te maken? Of kan je de vitale deuren altijd opentrappen zeg maar?

*Is het mogelijk om firkraag(de draak in windsphear hills) dood te maken? Of zit ik het tevergeefs te proberen?

Trouwens nog bedankt voor de vorige tips!
Het lijkt me wel handig om altijd een thief in je party te hebben, voor de traps en voor de sloten, al heb je daar ook spells voor... Maar dat werkt niet echt makkelijk :'(

En ja het is mogelijk om firkraag te doden, je hebt er nog al een flauwe manier voor, met je thief een heleboel traps neerleggen en hem dan daarheen lokken, of maar dan moet je wel een behoorlijk level zijn gewoon met spells e.d. en lekker hakken :P

Verwijderd

Topicstarter
Lekker hakken tegen een draak 20 x je eigen lengte :], maar ik denk ook wel dat traps zal werken, alleen ik heb geen thief... en ik geloof dat ik best een sterke party heb. Maar is cnerd(de druid) niet tijdelijk? Hij is wel sterk maar ik denk dat ik hem alleen voor de druid grove nodig heb, daarna kan ik weer de thief nemen en naar windsphear hills gaan denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Weer een beginnersvraagje >:)

Zijn er items (ringen, helms weet ik veel) die plus 1 strength geven, of lukt het misschien als ik een bepaald level krijg? Ik heb namelijk 1 strength extra nodig voor een heel goed zwaard..

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 14:07 schreef MrPiccolo het volgende:
Weer een beginnersvraagje >:)

Zijn er items (ringen, helms weet ik veel) die plus 1 strength geven, of lukt het misschien als ik een bepaald level krijg? Ik heb namelijk 1 strength extra nodig voor een heel goed zwaard..
ja genoeg, maar ze zijn meestal tamelijk moeilijk te krijgen

wat ook handig is:
een Strength casten op het ventje die het wapen moet hebben, zodat het 18 word (als dat genoeg is) en dan het wapen geven

hij houd ookal is de spell uitgewerkt

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 12:13 schreef MrPiccolo het volgende:
Lekker hakken tegen een draak 20 x je eigen lengte :], maar ik denk ook wel dat traps zal werken, alleen ik heb geen thief... en ik geloof dat ik best een sterke party heb. Maar is cnerd(de druid) niet tijdelijk? Hij is wel sterk maar ik denk dat ik hem alleen voor de druid grove nodig heb, daarna kan ik weer de thief nemen en naar windsphear hills gaan denk ik.
niet traps gaan gebruiken, dat vink ik eik imho lame, omdat je er misbruik van maakt dat de draak jou niet kan zien traps leggen.
Wat eigenlijk dus wel zou moeten

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 15:12 schreef Caspian het volgende:

[..]

niet traps gaan gebruiken, dat vink ik eik imho lame, omdat je er misbruik van maakt dat de draak jou niet kan zien traps leggen.
Wat eigenlijk dus wel zou moeten
Nee okay, maar ik heb weleens een steen gehad waardoor een bepaalde draak in umar hills je niet kon zien, en als het voor 1 draak werkt vind ik ook dat het voor andere draken werkt, dat maakt het minder lame :D

En wat je zei over dat strength casten.. dat werkt dus niet(waarschijnlijk door nieuwe patch), maar ja ik heb maar een belt van 14.000 gekocht (boink) waardoor mn strength voor altijd 19 word.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 15:19 schreef MrPiccolo het volgende:

[..]

Nee okay, maar ik heb weleens een steen gehad waardoor een bepaalde draak in umar hills je niet kon zien, en als het voor 1 draak werkt vind ik ook dat het voor andere draken werkt, dat maakt het minder lame :D

En wat je zei over dat strength casten.. dat werkt dus niet(waarschijnlijk door nieuwe patch), maar ja ik heb maar een belt van 14.000 gekocht (boink) waardoor mn strength voor altijd 19 word.
die steen hoorde bij de quest :P

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 16:11 schreef ItSnows het volgende:
Staat zelf in de hints: SLAPEN moet je zelf ook doen >:)

Druid Grove duurt nog wel even :)
niet! ze zeggen dat jij ook moet eten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 16:05 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

niet! ze zeggen dat jij ook moet eten :)
klopt ja, maar daar heb je geen tijd voor als je bg2 speelt :)

Verwijderd

hebben jullie ook overgens dat TOB regelmatig vastloopt?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 16:27 schreef ReV3rEnD het volgende:
hebben jullie ook overgens dat TOB regelmatig vastloopt?
Is dit een uitbreiding ofzo dan? Ik speel shadows of amn

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 25 februari 2002 16:43 schreef MrPiccolo het volgende:
Is dit een uitbreiding ofzo dan? Ik speel shadows of amn
Ja, Throne of Bhaal is een uitbreiding op Baldurs Gate II: Shadows of Amn ;).

Ik heb er nooit last van gehad dat ie crashte btw.

• Plantje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2020

Plantje

groei ;)

hmm ik versloeg draken altijd door 200 beesten te summonen. als je skeletons summoned komen er ook een soort nishrus bij alleen dan simpelere versie daarvan, die kunnen vervolgens ook weer beesten summonen etc. (daar zit geen max van 5 op). Je computer wordt wel aardig langzaam :)

Verwijderd

Topicstarter
Jullie weten alles geloof ik doh:) kunnen jullie me dan ook vertellen waar de safehouse is? Het is voor de quest van de Radiant order waar ik een meisje moet bewaken en terug brengen naar iemand van baldurs gate ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ignore bovenstaande post.

*Ik heb even een wat algemener vraagje: Ik wil bg2 samen doen met een duitser, die de duitse versie van het spel heeft... Ik weet dat hij het nog moet update en dat er verschillende talen ervoor zijn. Kan hij, als hij het update met de engelse versie, gewoon alles in het engels krijgen?

* Een in-game vraagje: Als je bij de thieves gaat, gaat je reputatie dan omlaag?

Ben ik soms de enige bgspeler met vragen, of is het al zo'n oud spel dat jullie andere dingen aan het doen zijn ofzo??

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 28 februari 2002 14:03 schreef MrPiccolo het volgende:
*Ik heb even een wat algemener vraagje: Ik wil bg2 samen doen met een duitser, die de duitse versie van het spel heeft... Ik weet dat hij het nog moet update en dat er verschillende talen ervoor zijn. Kan hij, als hij het update met de engelse versie, gewoon alles in het engels krijgen?
Weet ik niet :D Just try it.
* Een in-game vraagje: Als je bij de thieves gaat, gaat je reputatie dan omlaag?
Nee
Ben ik soms de enige bgspeler met vragen, of is het al zo'n oud spel dat jullie andere dingen aan het doen zijn ofzo??
[topic=143808/1/100]

Geloof me, je bent niet de enige ;) Hooguit wat later.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 14:09 schreef IceStorm het volgende:
Geloof me, je bent niet de enige ;) Hooguit wat later.
hahah okay dan:) Nou dan ga ik maar weer wat questen voor de thieves, bedankt!

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 18:43

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Er zijn wel degelijk een paar quests waarbij je moet opletten dat je niet teveel tijd verdoet met slapen..

O.a. de quest van Jaheira als je haar in je party hebt zitten..

Maar de meesten zijn niet bedreigend voor je spel..dwz als je die quest niet zou halen maakt 't veelal niet uit voor uitkomst van 't verhaal...

In ieder geval..speel ze.. :)

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Topicstarter
Yup, maar ik doe iedere quest, en ik doe het zo snel mogelijk dus ik zal wel niet zo heel veel problemen ondervinden denk ik, behalve nu.

Ik ben bezig met de quests van mae'var(de thieves) maar nu moet ik dus iets tastsbaars vinden voor renal bloodscalp, om erachter te komen dat mae'var een verrader is.
Alleen nu is er een klein probleempje denk ik, ik moest dus naar dennis komen (de wizard van mae'var) en die zei dat ik een verrader was etc en dus heb ik de gasten eromheen gekilled alleen dennis is nergens meer te vinden? Heeft hij niet het tastbare bewijs van de verrading? Misschien is het een bug ofzo, want die kom ik vaak tegen in bg2, alleen kunnen jullie me dat even zeggen? Spoil de quest als het moet, door te zeggen waar het is, maar nu zit ik een beetje te twijfelen of dennis het heeft. Hij is gewoon spoorloos :?

Verwijderd

tip om draken te verslaan : gebruik dat zwaard die dubbel damage doet tegen draken... ik heb met 1 mannetje firekraag gekilled (paladin, cavelier)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 17:33 schreef ReV3rEnD het volgende:
tip om draken te verslaan : gebruik dat zwaard die dubbel damage doet tegen draken... ik heb met 1 mannetje firekraag gekilled (paladin, cavelier)
Echt waar??? Op welke level en moeilijkheidsniveau dan? Die firkraag gooit je zo bewusteloos??

• IceStorm

IceStorm

Silver Sword is ook errug handig tegen draken (20? % kans op instant kill).

Daar had ik de laatste draak in 1 klap mee dood :P.

Verwijderd

Topicstarter
Aha die heb ik nog niet, maar icestorm weet jij het antwoord op mijn vorige vraag misschien? Je weet er nogal veel van af geloof ik :] (slijm slijm)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op donderdag 28 februari 2002 17:51 schreef MrPiccolo het volgende:
Echt waar??? Op welke level en moeilijkheidsniveau dan? Die firkraag gooit je zo bewusteloos??
Ik zou Firkraag prakken als je level 10 of zo bent. Hangt er een beetje vanaf of je een goede party hebt.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 18:35 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ik zou Firkraag prakken als je level 10 of zo bent. Hangt er een beetje vanaf of je een goede party hebt.
En wat is dan een goede party :+ :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 17:25 schreef MrPiccolo het volgende:
Yup, maar ik doe iedere quest, en ik doe het zo snel mogelijk dus ik zal wel niet zo heel veel problemen ondervinden denk ik, behalve nu.

Ik ben bezig met de quests van mae'var(de thieves) maar nu moet ik dus iets tastsbaars vinden voor renal bloodscalp, om erachter te komen dat mae'var een verrader is.
Alleen nu is er een klein probleempje denk ik, ik moest dus naar dennis komen (de wizard van mae'var) en die zei dat ik een verrader was etc en dus heb ik de gasten eromheen gekilled alleen dennis is nergens meer te vinden? Heeft hij niet het tastbare bewijs van de verrading? Misschien is het een bug ofzo, want die kom ik vaak tegen in bg2, alleen kunnen jullie me dat even zeggen? Spoil de quest als het moet, door te zeggen waar het is, maar nu zit ik een beetje te twijfelen of dennis het heeft. Hij is gewoon spoorloos :?
Ja okay, maar firkraag is allang dood, ik wil graag datgene van de quote weten :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 20:22 schreef KID-ICARUS het volgende:

[..]

En wat is dan een goede party :+ :?
Een beetje hoog lvl solo monk heeft hem in een paar klappen dood zonder zelf geraakt te worden...

Wat Mae'Var betreft, ik neem aan dat je Edwin, de Red Wizard, bedoelt ? Hij heeft je idd door maar staat aan jouw kant, dus als je hem gewoon gelijk geeft krijg je een sleutel van hem van Mae'Vars' kluis, waarin het bewijs ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 maart 2002 00:16 schreef Wing het volgende:

[..]

Een beetje hoog lvl solo monk heeft hem in een paar klappen dood zonder zelf geraakt te worden...

Wat Mae'Var betreft, ik neem aan dat je Edwin, de Red Wizard, bedoelt ? Hij heeft je idd door maar staat aan jouw kant, dus als je hem gewoon gelijk geeft krijg je een sleutel van hem van Mae'Vars' kluis, waarin het bewijs ligt.
Nou das lekker dan, hij is van de aardbodem verdwenen.. komt dit dan doordat ik hem aanviel ofzo? grom

• IceStorm

IceStorm

Op vrijdag 01 maart 2002 11:31 schreef MrPiccolo het volgende:
Nou das lekker dan, hij is van de aardbodem verdwenen.. komt dit dan doordat ik hem aanviel ofzo? grom
Waarschijnlijk wel :).

Verwijderd

Hehehe lekker dan, heb je nog savegames? >:)

• Plantje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2020

Plantje

groei ;)

grmbl klinkt allemaal weer veel te leuk :(

zaterdag maar ff baldurs gate I kopen, maar weer eens van 0 beginnen met de baldurs gate sage :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ok paar nieuwe vragen:) (aangezien ik toch de enigste ben hehe) :

Ik heb weer een nieuwe quest ontdekt waarbij je bepaalde lichaamsdelen van een lich Kangaxx moet vinden en terugbrengen naar hem. Ik heb nu dus de golden torso gevonden, en moet nog de arm en benen vinden. Ik denk zelf dat de arm en benen in de temple district in de sewers is te vinden... maar kan je hier nog wel komen als je de sightless eye heb gekilled zonder quests te doen voor hem? (je kon OF aanvallen, OF vriendelijk doen en hem dan vermoorden).

Ik denk zelf van niet aangezien de deur op slot is, en de sighless eye geen sleutel of iets dropte?

En nog een vraag, maakt het uit als je naar de volgende chapter gaat? Kan je dan nog wel de quests doen van de vorige chapter? Ik ben al een tijdje bezig in chapter 2 en heb denk ik bijna alle quests gedaan, dus ik wil wel weereens wat nieuwe quests zien maar tegelijkertijd bijna alle quests van het spel doen, vandaag :)

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 18:50 schreef MrPiccolo het volgende:
Ok paar nieuwe vragen:) (aangezien ik toch de enigste ben hehe) :

Ik heb weer een nieuwe quest ontdekt waarbij je bepaalde lichaamsdelen van een lich Kangaxx moet vinden en terugbrengen naar hem. Ik heb nu dus de golden torso gevonden, en moet nog de arm en benen vinden. Ik denk zelf dat de arm en benen in de temple district in de sewers is te vinden... maar kan je hier nog wel komen als je de sightless eye heb gekilled zonder quests te doen voor hem? (je kon OF aanvallen, OF vriendelijk doen en hem dan vermoorden).

Ik denk zelf van niet aangezien de deur op slot is, en de sighless eye geen sleutel of iets dropte?

En nog een vraag, maakt het uit als je naar de volgende chapter gaat? Kan je dan nog wel de quests doen van de vorige chapter? Ik ben al een tijdje bezig in chapter 2 en heb denk ik bijna alle quests gedaan, dus ik wil wel weereens wat nieuwe quests zien maar tegelijkertijd bijna alle quests van het spel doen, vandaag :)
hangt er vanaf, je kan veilig naar chapter 3, maar als je verder gaat kan je alle quests in Amn pas weer in chapter 5 ofzo doen

Verwijderd

en nu heb ik een vraag :(

waarom kan ik BG2 niet installeren?!
na cd 1 vraagt hij naar cd2 waarna hij gelijk zonder lezen naar cd 3/4 én 5 vraagt :(

wtf is going on?

(kep de search gebruikt en daar stond iets met dmv een small install de full te faken, maar dat lukt dus niet, want ook bij de small en recommended install dit probleem)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 maart 2002 19:22 schreef Caspian het volgende:

na cd 1 vraagt hij naar cd2 waarna hij gelijk zonder lezen naar cd 3/4 én 5 vraagt :(

wtf is going on?

(kep de search gebruikt en daar stond iets met dmv een small install de full te faken, maar dat lukt dus niet, want ook bij de small en recommended install dit probleem)
Zo iets had de duiters ook, maar hij ging gewoon alle cd's nog eens na en uiteindelijk moest hij gewoon weer cd1 erin doen, beetje vaag. Maar ja je kan altijd naar de support gaan natuurlijk daar kunnen ze je beter helpen.

Verwijderd

wtf is going on?

Heb ik ook wel is gehad, maar ik weet eigenlijk niet wat ik eraan gedaan heb... :? Bij mij werkte het na een tijdje weer >:)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
k dan mijn vraagje nu :p
als je Bodhi verslagen hebt krijg je haar "black heart", in een aangrenzend tombkamertje liggen 3 books waarin iets staat over temple van dinges (die in docks, ik ben al lang gestopt met dit spel, maar wil quest weten), er staat ook iets dat wijst op de umar hills temple van die zonnegod, hoe doe je die quest nu eigenlijk???
2e in de quest vd umar hills kan je een stukje papier vinden in de aangrenzende cel waar die dwergin zat bij de shadelord, daar stond iets in ve schat ofzow, het papiertje was maar de helft vh origineel, weet iemand waar het 2e stuk ligt, en hoe ik die quest doe??
thx in advance

Verwijderd

wtf is going on?

ik kan alleen de small install doen door dit ongelukkige voorval... hij wil cd 2 niet goed lezen en bij groetere installs gaat het de mist in

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

wtf is going on?
Heb ik ook gehad. Bij mij werkte het alleen als ik het spel in de default directory zette, probeer dat maar eens.

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 22:08 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad. Bij mij werkte het alleen als ik het spel in de default directory zette, probeer dat maar eens.
dus op c? heb ik niet genoeg ruimte ;(

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ja, ik heb ook vanalles moeten kopieren toen - heb je echt niet genoeg ruimte? Dat zuigt namelijk, want bij mij lukte het simpelweg niet anders. :(

Misschien kan je een of andere l33t computernerd vragen hoe je de naamgeving van je HDs om kan wisselen? :) (Moet wel te vinden zijn met de search denk ik.)

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 21:52 schreef corpseflayer het volgende:
k dan mijn vraagje nu :p
als je Bodhi verslagen hebt krijg je haar "black heart", in een aangrenzend tombkamertje liggen 3 books waarin iets staat over temple van dinges (die in docks, ik ben al lang gestopt met dit spel, maar wil quest weten), er staat ook iets dat wijst op de umar hills temple van die zonnegod, hoe doe je die quest nu eigenlijk???
Als je een relatie had met iemand, wordt die persoon door Bodhi in een soort vampier ofzo veranderd (weet niet precies meer). Als je haar verslaat krijg je het lichaam van je vriendin terug. In de ruined temple moet je het lichaam dan samen met Bodhi's hart in de armen van een beeld van Amaunator leggen, en dan wordt ze weer genezen.
2e in de quest vd umar hills kan je een stukje papier vinden in de aangrenzende cel waar die dwergin zat bij de shadelord, daar stond iets in ve schat ofzow, het papiertje was maar de helft vh origineel, weet iemand waar het 2e stuk ligt, en hoe ik die quest doe??
thx in advance
Volgens mij is dat gewoon een papiertje waar een gedeelte van de rituals van Amaunator opstaan. Je vindt een stuk of vier van die papiertjes. Je hebt ze nodig om de vragen van een beeld te beantwoorden zodat je een gedeelte van de sun disc krijgt (je kan de vragen ook gewoon gokken natuurlijk).

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 13:33 schreef Wing het volgende:
[..]
(je kan de vragen ook gewoon gokken natuurlijk).
en veel schade nemen >:)

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 00:06 schreef Lord Daemon het volgende:
Ja, ik heb ook vanalles moeten kopieren toen - heb je echt niet genoeg ruimte? Dat zuigt namelijk, want bij mij lukte het simpelweg niet anders. :(

Misschien kan je een of andere l33t computernerd vragen hoe je de naamgeving van je HDs om kan wisselen? :) (Moet wel te vinden zijn met de search denk ik.)
ik kon niks vinden met de search, maar mischien doe ik iets verkeerd.
toch vaag, want eerder deed hij het wel gewoon in een andere dir :?

• peke
Volgens mij is dat gewoon een papiertje waar een gedeelte van de rituals van Amaunator opstaan. Je vindt een stuk of vier van die papiertjes. Je hebt ze nodig om de vragen van een beeld te beantwoorden zodat je een gedeelte van de sun disc krijgt (je kan de vragen ook gewoon gokken natuurlijk).
Nope die papiertjes had ik ook, het was de helft van een geschreven brief door iemand die daar in die cell zat ofzo, in de ene cell zat die dwerg mazzy, de cell daarnaast kon je het papier oprapen, het ligt tegen de muur, en er stond iets op van een schat, het onderste deel vd brief was afgescheurd, ik weet dit 100%zeker, enig idee wat het was? :?

Verwijderd

Weet er hier iemand hoe je trouwens die shadow dragon kan verslaan? Je kan er wel stilletjes voorbijsluipen maar als je hem afmaakt geeft dat wel errug veel exp. volgens mij. Wie heeft de oplossing?

• peke
Op zondag 03 maart 2002 18:31 schreef SICKFUCK het volgende:
Weet er hier iemand hoe je trouwens die shadow dragon kan verslaan? Je kan er wel stilletjes voorbijsluipen maar als je hem afmaakt geeft dat wel errug veel exp. volgens mij. Wie heeft de oplossing?
gewoon w88 tot je higher lvl bent, je kruigt dan ook dat scrolletje om de crom faer (ofzo :) ) te craften bij die dwerg

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 15:00
ben maar weer opnieuw begonnen
vorige keer geeindigd in die dwergengrotten :+

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ff een vraagje: wat is het beste LONGsword en waar kan ik dat vinden?

Prepare for unforeseen consequences

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 12:26 schreef jnijboer het volgende:
ff een vraagje: wat is het beste LONGsword en waar kan ik dat vinden?
Het is wel niet het beste zwaard, maar ik zou als je nog niet zover bent, gaan voor het zwaard dat je van firkraag krijgt (het is dacht ik wel paladin only). Gewoon omdat hij toch aardige dmg en leuke stats heeft (welke precies weet ik niet) en omdat hij al snel te verkrijgen is, op een best makkelijke manier.

Nu zit ik wel even te twijfelen of het een long sword is meja.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op maandag 04 maart 2002 12:38 schreef MrPiccolo het volgende:

[..]

Het is wel niet het beste zwaard, maar ik zou als je nog niet zover bent, gaan voor het zwaard dat je van firkraag krijgt (het is dacht ik wel paladin only). Gewoon omdat hij toch aardige dmg en leuke stats heeft (welke precies weet ik niet) en omdat hij al snel te verkrijgen is, op een best makkelijke manier.

Nu zit ik wel even te twijfelen of het een long sword is meja.
ja tis een longsword.. mijn paladin had nl altijd sword+shield en hij had dat ding ook...

het beste zwaard is er niet 1... je hebt verschillende zwaarden die goed zijn tegen verschillende enemies maar niet 1tje die echt alles neermept.. ik bedoel een zwaard+1 is opzich nie interesant maar als er ook nog staat +5 to undead is het opeens een supergoed skeleton hak zwaardje, en zo heb je er nog wel meer.. slings +1, +4 to giants.. ook leuk :)

blup

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook weer een probleem... ik zit nu dus in de maze in spellhold, en heb er al een aardig eindje doorheen gehakt, maar nu is er een grote deur die ik niet open krijg voordat ik een vampier doodgemaakt heb (denk ik), alleen ik heb niet dat houten wapen(hoe heet het ook alweer) meegenomen... kan ik nu niet meer verder ofzo?

• peke
gewoon de houten stok in de camp zijn hart steken, dus op de tomb klikken, dan krijg je zijn hand, dewelke je nodig hebt om een deur(standbeeld zijn mond) te openen. Nu ik er aan denk verdomme, de room verder kon je die mithrill token disks verzamelel, om een item mee te maken met die machine, ik kon max 21 token vinden, je moet ze per 5veelvoud gebruiken, dan krijg je volgend item;µ
5 boots 50%cold
10 boots 50electricity
15 boots of speed
20 magick armor
25 ????? (ik had maar 21)
weet iemand wat 25 disks je gaf???

• IceStorm

IceStorm

Max was 20 tokens om in te wisselen :)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar nu is dus het probleem dat ik dat houten gedoe niet bij me heb, en het ook niet in de maze kan vinden? Hoe kan ik dit verhelpen???

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 04 maart 2002 19:28 schreef MrPiccolo het volgende:
ja maar nu is dus het probleem dat ik dat houten gedoe niet bij me heb, en het ook niet in de maze kan vinden? Hoe kan ik dit verhelpen???
Ik weet gewoon niet meer precies waar je bent maar als je echt iets nodig hebt en je bent het kwijt oid, cheat gewoon.
Klinkt heel stom maar ik heb het ook een keer moeten doen. Ik was op de een of andere manier mijn Rogue Stone kwijt (en die had ik nodig voor die n00b-lich ;)).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 19:38 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Ik weet gewoon niet meer precies waar je bent maar als je echt iets nodig hebt en je bent het kwijt oid, cheat gewoon.
Klinkt heel stom maar ik heb het ook een keer moeten doen. Ik was op de een of andere manier mijn Rogue Stone kwijt (en die had ik nodig voor die n00b-lich ;)).
Ja ik heb gekeken naar cheats, maar ik kon zo 1-2-3 niet een cheat vinden dat items aanmaakt.. en moet je dan ook niet het nummer weten van een bepaald item (ik neem niet dat er een cheaturl is waar ze van alle items het nummer gegeven hebben?

Weet je dan misschien nog waar je het vandaan gehaald heb? (ik zal dalijk nog eens wat beter kijken, eerst nog even wat dingen doen)

Verwijderd

In Baldur.ini onder [Program Options] zetten: Debug Mode=1

Dan ingame Ctrl+Spatie om console te openen en type:
CLUAConsole:CreateItem("miscnx")

voor n een getal invullen en voor x een letter...gewoon verschillende combinaties proberen, ik weet de code voor de stakes niet meer :'(

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 04 maart 2002 20:02 schreef Wing het volgende:
voor n een getal invullen en voor x een letter...gewoon verschillende combinaties proberen, ik weet de code voor de stakes niet meer :'(
Pff, die is makkelijk man :+

MISC6W is de code voor stakes.

Verwijderd

idd mijn geheugen liet me weer eens even in de steek :) ... schoot me net weer te laat te binnen

• peke
Op maandag 04 maart 2002 15:04 schreef IceStorm het volgende:
Max was 20 tokens om in te wisselen :)
Ik heb er in het totaal wel 21 gevonden, dus het max is dan toch 25? :?

Verwijderd

Over de wooden stake: Heb je de kobolds al verslagen die hun magische kristal bewaken? Zo niet, loop dan nog even wat rond op de verdieping waar je ook de vampier hebt gevonden.
Een van de eerder genoemde kobolds heeft een stake bij zich.

edit:
Over de tokens: Het maximum dat je kan inwisselen is 20, maar de makers zijn zo vriendelijk geweest om er een extra te verstoppen, zodat je er gewoon een kan missen en toch je armor in ontvangst mag nemen. Ik vind het overigens wel stom dat het een armor speciaal voor bards heet te zijn, maar dat het wel spell-casting verhindert :?. Dan kan je beter je Melodic Chain aanhouden en wachten tot je de Bladesinger Chainmail krijgt...

• peke
Op maandag 04 maart 2002 20:34 schreef ArtVandelay het volgende:
Over de wooden stake: Heb je de kobolds al verslagen die hun magische kristal bewaken? Zo niet, loop dan nog even wat rond op de verdieping waar je ook de vampier hebt gevonden.
Een van de eerder genoemde kobolds heeft een stake bij zich.

edit:
Over de tokens: Het maximum dat je kan inwisselen is 20, maar de makers zijn zo vriendelijk geweest om er een extra te verstoppen, zodat je er gewoon een kan missen en toch je armor in ontvangst mag nemen. Ik vind het overigens wel stom dat het een armor speciaal voor bards heet te zijn, maar dat het wel spell-casting verhindert :?. Dan kan je beter je Melodic Chain aanhouden en wachten tot je de Bladesinger Chainmail krijgt...
De kobolt leider geeft idd een houten stake, gewoon doodslaan en je hebt er een, die token disks armor was idd niet wreed, ik ging altijd voor een pair boots of speed :9 en een gewoon paar boots met de 50 coldr (15 voor speed 5 voor crboots) overigens heb ik echt bijna alles in dit spel gehad/gezien, ieder item dat je bij die dwerg kon maken had ik, toch zijn er van die klene secrets die ik nooit kon hebben, zoals die locked door in the planar sphere, in die storage room, als je de travel maakte kon je 3demonhearts vinden, 1 voor de sphere motor, met die andere 2probeerde ik die deur te unlocken door ze respt in die warmte / cold buis te pleuren, maar dat deed nix, weet iemand dit toevalig, hoe ik die deur had kunnen openen ;)
De gaafste items zijn ongetwijfeld die staff met die beholders oog die je in de soep moet gooien :Y) ,de kanghaxx lich ring :9 , en dan HET vetste voor evil characters, de human skin armor, in umar hill vragen aan storkeeper, zijn naam juist raden door eerst dat boek te kopen met history of "..."(vergeten), human skin afgeven, silver dragon in underground doden, het dragon bloed afleveren, en voila, het vetste armor, alleen te dragen door evil characters.

• Unex
  • Niet online
Na het lezen van dit de recente BGII topics en na het nogmaals lezen van LOTR was ik weer lekker in de "fantasy" sfeer, toen ben ik otch maar weer eens begonnen met GBII. Ik was een jaar geleden ook al eens begonnen zie [topic=96623/1/50] maar toen niet doorgezet en ik vond het een te lang spel.
Maar ik moet zeggen, DAMN wat een cool spel! Het is echt lang geleden dat ik een spel echt dag en nacht kan spelen

Ik ben nog niet zo ver, chapter II en een paar quests gedaan. mijn party:

Ik (Beserker) (+ dat zingende zwaard)
Minsc (+ dat zwaard van de Djinni)
Jaheira
Anomen
Yoshimo
Edwin

Ik vind Yoshimo een beetje een irritant ventje dus die moet weg :). Maar ik moet wel een thief hebben, is Jan Jansen een goede keuzo? Of toch Imoen of toch Yoshimo..
Verder wil ik ook Keldorn gaan halen ipv Anomen, voor dat ene goede zwaard dat straks komt, goede keuze?
Ik weet dat het met allerlei party's wel leuk is en je moet doen wat je zelf leuk lijkt maar ik kom er ff niet uit :) Iemand tips?

Ohja, wat ik vaag vind is waarom kan Edwin geen Identify spell leren? of zie ik nu iets heel doms over het hoofd :)

specs

Verwijderd

Edwin is een Conjurer, en Conjurers kunnen bepaalde klasse spells niet leren en Identify is daar 1 van.

• Unex
  • Niet online
Ah thnx, ik dacht al zoiets

specs

• glrfndl
  • Niet online
Iemand nog tips om air elementals te verslaan? Mijn wapens zijn kennelijk niet effectief genoeg.

Verwijderd

jnijboer? Air elementals zijn nou niet echt de sterkste figuren :P Alles behalve Air-spells zijn te benutten. Fire gaat hard.
Gewoon goed opletten of je bij een karakter iets als '... is immune' krijgt ;)

• glrfndl
  • Niet online
Hmmz, misschien moet ik dan eens wat spells gebruiken ipv alleen maar hakken :)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:38
Zou je denken? ;)

Zonder spells kom je er (bijna) niet, dat heb ik de laatste keer dat ik het speelde wel gemerkt zeg.

There is no magic.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Op woensdag 06 maart 2002 13:36 schreef jnijboer het volgende:
Iemand nog tips om air elementals te verslaan? Mijn wapens zijn kennelijk niet effectief genoeg.
hogere wapens zoals +5 gebruiken ?

...

• IceStorm

IceStorm

Oei, als je het met Air Elementals al lastig hebt zou ik mijn borst maar nat maken :).

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:44

Bloodclot

Jawier!

Over baldurs gate 1:

Ik heb geen mage in de groep. En die mage van een edwin is alleen evil en sucked een beetje.

Dyanera (die van minsc) wil ik opzich wel. maar dan moet minsc ook in de party. En dan moet ik weer een weg doen. Jenaira wil ik houden, dus dan kan khalid ook niet weg. En die ranger van high edge is echt heel goed. Staat op 2e met kills. Eowin is een thief en die heb ik graag in de groep.

Waar kan ik nog een single mage weg halen?

Oh wacht... als ik minsc nu gewoon kill... dan wil dyanera wel in mijn ploegje??? Ach ik zie vanavond wel even.

Mijn characters zijn nu lvl4 ofzo.

• IceStorm

IceStorm

Ik zou Minsc sowieso houden :)

Ik heb BG I met Xar (hmm heette die zo? Uhm iig die kom je op het begin tegen Montero oid, das een thief :P).

• KaMiKaZe
ik had in BG1

Mezelf : Dendolas (ja neef van legolas :P)
Imoen
Die Dude (ranger die je ergens in dat veld vind met ankeghs)
Xar
Jaheira
Minsc
Dynaheir

Montaron laten vermoorden door orks (helemaal uitgekleed en in z'n eentje op pad gestuurd) >:)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 19:46 schreef IceStorm het volgende:
Ik heb BG I met Xar
Hij heet Xan en komt zelfs in BG 2 nog terug met die quest van de Harpers... :P

• IceStorm

IceStorm

Op woensdag 06 maart 2002 21:57 schreef Bamibal het volgende:
Montaron laten vermoorden door orks (helemaal uitgekleed en in z'n eentje op pad gestuurd) >:)
Goh die tactiek komt me bekent voor :P

"Nee joh, ga jij maar lekker voorop lopen" >:)

• KaMiKaZe
hoe krijg ik nou fokkin die fierkraag vermoord (rode draak)
hij plet steeds al mijn poppetjes :(

• KaMiKaZe
Op woensdag 06 maart 2002 21:58 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Goh die tactiek komt me bekent voor :P

"Nee joh, ga jij maar lekker voorop lopen" >:)
ja als je ze zelf van kant maakt krijg je mot

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 21:59 schreef Bamibal het volgende:
De simpelste maar ook eigenlijk niet zo leuke methode is door met je thief traps te leggen en hem daarin te laten lopen :r

Maar welk level zijn je mannetjes, want je moet wel een redelijk level zijn als je hem wilt killen... ;)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 16:40 schreef IceStorm het volgende:
Oei, als je het met Air Elementals al lastig hebt zou ik mijn borst maar nat maken :).
dat wordt leuk met firekraag :P

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 21:59 schreef Bamibal het volgende:
en je dubble damage to dragons zwaard opdoen :)

• KaMiKaZe
Op woensdag 06 maart 2002 22:06 schreef KID-ICARUS het volgende:

[..]

De simpelste maar ook eigenlijk niet zo leuke methode is door met je thief traps te leggen en hem daarin te laten lopen :r

Maar welk level zijn je mannetjes, want je moet wel een redelijk level zijn als je hem wilt killen... ;)
level 11-12
zit nu in chapter 3 maar heb die vampier op de graveyard nog niet gekilled

• KaMiKaZe
wat is btw het nut van die mind flayers in de riolering.
heb ze allemaal gekilled, maar bij welke queste hoorden die ?

• KaMiKaZe
Op woensdag 06 maart 2002 22:08 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

en je dubble damage to dragons zwaard opdoen :)
heb ik gedaan, maar gelijk blaast die draak me mannetjes weg
krijg hem maar tot injured tot dat iedereen bij mij dood is :(

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:44

Bloodclot

Jawier!

[BG1] die minsc vond ik niet zoveel aan :), maar ik had een mage nodig. dus die minsc ligt nu te rotten in Gnoll Keep. Verder ben ik nu die lastige Sirenes ofzo aan het slachten bij de lighthouse, damn wat een pissige wijven!
[/BG1]

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:12 schreef Bamibal het volgende:

[..]

heb ik gedaan, maar gelijk blaast die draak me mannetjes weg
krijg hem maar tot injured tot dat iedereen bij mij dood is :(
Haste casten en zoveel mogelijk protection spells (vooral protection from fire) of potions gebruiken waar je sterker van word :)

• KaMiKaZe
Op woensdag 06 maart 2002 22:42 schreef KID-ICARUS het volgende:

[..]

Haste casten en zoveel mogelijk protection spells (vooral protection from fire) of potions gebruiken waar je sterker van word :)
k tenks ga ik proberen

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ik ging er altijd maar vanuit dat je gewoon zes characters moest gebruiken in een party, maar is het dan niet zo dat ze minder experience per kill krijgen? Word de verkregen experience opgedeeld door de spelers(behalve dan voor quests waar iedere speler, exp door krijgt)??
Pagina: 1 2 Laatste