kun je drugsgebruik onder controle houden?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18020

Op dinsdag 23 april 2002 18:48 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Waarom sta je zo op je achterste benen? Ik val je nergens persoonlijk op aan hoor :). Jouw ervaringen met drugs zijn niet per definitie ook de regel voor de rest.
Mijn ervaringen komen overheen met die van vele bekenden van mij en ik ken de "regels" van drugs wel hoor.
Ik ben niet een onderzoeks-ridder in die zin dat ik constant paradeer met onderzoeken die iets aantonen. Maar wat drugs betreft zijn er al heel wat onderzoeken geweest. Jouw ervaringen zijn anders, en misschien heb ik wel volledig verkeerd.
Onderzoeken slaan nergens op, ik weet precies hoe schadelijk xtc is, terwijl het in bijna geen enkel onderzoek terug te vinden is. En mijn ervaringen zijn gewoon vergelijkbaar met andere verslavingen, dus jij hebt het volledig verkeerd.

Tip : zorg dat je eerst het onderwerp begrijpt voordat je onzin neerkwakt. Je kan absoluut geen mening hebben over dit soort dingen, tenzij je het zelf hebt meegemaakt.
Maar ik 'lul' geenszins.....
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Op dinsdag 23 april 2002 18:08 schreef Morgoth het volgende:[semi-offtopic]
Een turk boot mij en mijn medepassagiers vanmiddag een koekje aan :)
[/semi-offtopic]
Wat zou er in dat koekje zitten? :P. De individualisatie valt op zich wel mee, maar ik zie zoveel mensen om me heen die met zichzelf overhoop liggen. Ze vinden zichzelf te min voor de wereld, schamen zich voor zichzelf, dat soort zaken. Ik vind dat jammer, want het wordt ze vaak aangepraat of aangeleerd.

Wat vrienden betreft, ja, een 'vriend' is hier iets anders dan een vriend in de VS: daar is iedereen een vriend.
En verder heb ik een redelijk prima leven - het kan natuurlijk altijd beter - en is een tripje dmv paddo's gewoon een leuke ervaring die bij het dagelijks leven hoort.
Als je een paddo (of een pil) gebruikt bij wijze van experiment, dan zie ik er geen problemen in of uit voortkomen. Het is als je het gaat gebruiken om aan de werkelijkheid te ontsnappen dat het foute boel wordt. Maar vraag moet iedere gebruiker voor zichzelf beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

ChristiaanVerwijs schreef:
Ja natuurlijk zijn onze hersenen daar gevoelig voor.
Nee, ik bedoel dat ze gevoelig zijn voor drugs. Voor spul in de gedroogde toppen van de cannabisplant. Voor spul dat wordt voortgebracht door gisten. Heel merkwaardig; waarom zou dat zo zijn? Nouja, het was maar een overpeinzing, waarschijnlijk is het antwoord dat het gewoon een bij-effect is van iets dat evolutionair gunstig is.
[..] Bovendien betreft het echt een mening die ik mezelf heb toegedaan, en het is niet dat ik zegt dat het *zo* is.
OK :) Ik denk dat het niet anders kan. Het is niet anders mogelijk als je met zoveel individuen van een intelligente soort op een planeet zit, omdat er gewoon gekken tussen moeten zitten (statistisch gezien) en zoveel mensen nu eenmaal tot nare instinctieve reacties leidt (volgens sommige theorieen lijden we aardig onder het ritme waarin we leven, gecombineerd met de drukte). Het heeft daarom geen zin om dit 'erg' te noemen; het is normaal en we moeten er het beste van maken binnen onze mogelijkheden. Da's een beetje mijn punt.
Wat ik zei is dat er vaak 'psychologische' redenen zijn waarom mensen toevlucht zoeken in alcohol of drugs.
Aha, ik zocht iets achter, wat op mij overkwam als, de open deur :)
Ervoor wegvluchten verandert niks aan de realiteit.
Als je onder invloed bent, dan is de realiteit voor jou anders; die tijdelijke verandering kan goed zijn. Bijvoorbeeld een pijnstiller ;)
Gebruik van drugs leidt op den duur tot een realiteit die nog deprimerender overkomt dan ie is.
Ach, mijn realiteit is nooit slechter geworden van drugsgebruik. Natuurlijk heb je gelijk dat je er voor op moet passen dat je de werkelijkheid niet permanent gaat ontlopen door in een verslaving te vallen. Je moet ondertussen ook de realiteit nog confronteren, maar dat hoeft wat mij betreft niet perse 24/7.
Je kunt natuurlijk ook gewoon accepteren dat het zo gaat en je schouders eronder zetten. Wegvluchten helpt niemand. En dat betekent echt niet automatisch dat je dan gek wordt omdat je *geen* drugs gebruikt.
Ik heb zo'n idee dat zonder alcohol, tabak, etc. de wereld allang naar de klote was gegaan.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Nee, ik bedoel dat ze gevoelig zijn voor drugs. Voor spul in de gedroogde toppen van de cannabisplant. Voor spul dat wordt voortgebracht door gisten. Heel merkwaardig; waarom zou dat zo zijn? Nouja, het was maar een overpeinzing, waarschijnlijk is het antwoord dat het gewoon een bij-effect is van iets dat evolutionair gunstig is.
Ik denk niet dat daar een reden voor is hoor. Verslavingen zijn in veel gevallen destructief. Later in je post zeg je dat de wereld zonder tabak, alcohol en drugs misschien allang vergaan zou zijn. Misschien....maar ik vind dit wel een interessante stelling om op door te discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09-2022

THC

Ik moet in eerlijkheid toegeven dat ik nog niet alles gelezen heb in dit topic. Dus schiet met niet als het al gezegd is.

Als je ernstig verslaafd bent aan hard-drugs zijn er naar mijn weten 3 mogelijke oplossingen.

1) Pijnlijk afkikken, gewoon stoppen, maar dat schijnt een absolute hell te zijn.

2) Metadon, is niet physiek verslavend en kan dus even als tussen drugs gebruikt worden, je krijgt er wel een effect mee, maar je cellen raken er niet aan gewend.

3) En deze vind ik de mooiste, er is sinds kort een manier ontdekt om antilichamen te maken (afweersysteem) voor drugs. Dus dat je afweer cellen, drugs moleculen als virus of bacterie zien en zo snel mogelijk het onschadelijk maken. En door het persoon te injecteren hiermee, heeft het drugs in spuiten geen zin, want het wordt toch opgeruimd voordat het kan inwerken.

Zelf ben ik op drugs gebied heel 'saai' blow welleens, maar niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30799

Ik gebruik af en toe harddrugs, met de nadruk af en toe. Dat doe ik al 10 jaar, en ik heb nog nooit een probleem gehad dit onder controle te houden. Met af en toe bedoel ik dan 1x in de paar maanden.

Dus om even terug te keren naar het onderwerp van dit topic: ja, drugsgebruik kan prima onder controle gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 23 april 2002 19:28 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Ik denk niet dat daar een reden voor is hoor. Verslavingen zijn in veel gevallen destructief. Later in je post zeg je dat de wereld zonder tabak, alcohol en drugs misschien allang vergaan zou zijn. Misschien....maar ik vind dit wel een interessante stelling om op door te discussieren.
Mag ik het woord onzin weer gebruiken. Een advies naar ChristiaanVerwijs..stop met praten over drugs, je weet glad niet waar je het over hebt.

Verslavingen zijn ALTIJD destructief. Maar het is onzin om te zeggen dat zodra je drugs gebruikt verslaafd bent, waar jij met je stelling wel vanuit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46786

In nederland is het aantal verslaafden laag in verglijking met landen als frankrijk, engeland dus is het redelijk onder kontrole op het moment dus ja je kunt het onder kontrole houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op dinsdag 23 april 2002 19:58 schreef VipTweak het volgende:
Mag ik het woord onzin weer gebruiken. Een advies naar ChristiaanVerwijs..stop met praten over drugs, je weet glad niet waar je het over hebt.

Verslavingen zijn ALTIJD destructief. Maar het is onzin om te zeggen dat zodra je drugs gebruikt verslaafd bent, waar jij met je stelling wel vanuit gaat.
Dit is wat ik bedoel met dat je teveel op je achterste benen gaat staan. Ik heb namelijk niet gezegd dat je direct verslaafd bent als je drugs gebruikt. Ik heb gezegd dat het steeds eenvoudiger wordt om verslaafd te raken naarmate je meer en frequenter gaat gebruiken (het wordt onderdeel van je gedrag).

Je zegt dat ik er zogezegd geen ervaring mee heb. Persoonlijk niet, maar in mijn directe vriendenkring wel degelijk. Neem het alsjeblieft niet zo persoonlijk op, want zo is het niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 23 april 2002 19:33 schreef THC___ het volgende:
Als je ernstig verslaafd bent aan hard-drugs zijn er naar mijn weten 3 mogelijke oplossingen.

1) Pijnlijk afkikken, gewoon stoppen, maar dat schijnt een absolute hell te zijn.
Gewoon stoppen kan niet altijd. Veel mensen zijn al zover heen, dat afkicken geen optie meer is.
2) Metadon, is niet physiek verslavend en kan dus even als tussen drugs gebruikt worden, je krijgt er wel een effect mee, maar je cellen raken er niet aan gewend.
Methadon is heroine zonder opium, verder is het precies hetzelfde, alleen de flash is korter. De enige reden waarom mensen methadon krijgen is om hun verslaving te voorzien met een legaal middel.
3) En deze vind ik de mooiste, er is sinds kort een manier ontdekt om antilichamen te maken (afweersysteem) voor drugs. Dus dat je afweer cellen, drugs moleculen als virus of bacterie zien en zo snel mogelijk het onschadelijk maken. En door het persoon te injecteren hiermee, heeft het drugs in spuiten geen zin, want het wordt toch opgeruimd voordat het kan inwerken.
Is een experiment voor heroine, maar zal waarschijnlijk niet werken voor andere drugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 23 april 2002 22:22 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Dit is wat ik bedoel met dat je teveel op je achterste benen gaat staan.
Ik sta niet "op mn achterste benen", ik lees wat onzin en zeg dan ook dat het onzin is.
Ik heb namelijk niet gezegd dat je direct verslaafd bent als je drugs gebruikt. Ik heb gezegd dat het steeds eenvoudiger wordt om verslaafd te raken naarmate je meer en frequenter gaat gebruiken (het wordt onderdeel van je gedrag).
Verslavingen zijn in veel gevallen destructief. Later in je post zeg je dat de wereld zonder tabak, alcohol en drugs misschien allang vergaan zou zijn. Misschien....maar ik vind dit wel een interessante stelling om op door te discussieren.
Hier zeg je toch iets heel anders hoor
Je zegt dat ik er zogezegd geen ervaring mee heb. Persoonlijk niet, maar in mijn directe vriendenkring wel degelijk. Neem het alsjeblieft niet zo persoonlijk op, want zo is het niet bedoeld.
je directe vriendenkring zegt weinig, je hebt het nog niet zelf meegemaakt, wat toch iets heel anders is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49836

Op dinsdag 23 april 2002 08:32 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor, als je zwaar drugs gebruikt wilt niet zeggen dat je slecht presteert op school, je motivatie is alleen een stuk minder, dus je zal meer discipline nodig hebben. Je kan overigens drugs beter combineren met werk door de week, dan is de kans bijzonder klein dat je door de week ook gaat gebruiken.
[..]
Studeren is toevallig wel 90% motivatie en 10% inspiratie en meestal loopt het dus gewoon fout
Als je een drugsprobleem hebt, weet je dat zelf dondersgoed hoor, maar erkennen is iets anders. Ik kan zo zeggen dat ik geen problemen met drugs (meer) heb.
[..]
Dus je hebt geen drugsprobleem meer. Fijn om te horen. Gebruik je nog drugs?
Ik ken mensen die geestelijk onderdoor gingen zonder drugs te gebruiken :Z :z
[..]
Ik ken ook mensen die longkanker kregen zonder te roken. De uitzonderingen bevestigen de regel.
Dat is een risico dat niemand meeneemt. Hoe sterk ben je als de dingen in je leven fout lopen. Dan Loop je als gebruiker beslist extra risico.
--------------------------------------------------------------------------------
Dit heeft niets met drugs te maken
[..]
Dat heeft er juist alles te mee te maken. Drugs houden een risico in. Wie regelmatig te hard rijdt, vliegt een keer uit de bocht.

Het ontkennen van de risico's is typisch voor verslaafden. Hoe vaak ik die shit al niet gehoord heb. Ik ben niet verslaafd, Ik ben er vanaf, Ik heb de zaak onder controle, Ik kan best zonder, Ik doe het omdat ik het zelf wil.

Hou je zelf maar lekker voor de gek. Of je verslaafd bent, kun je beter aan de mensen vragen waarmee je samenleeft. Die hebben er namelijk het meest last van. Ik kan uit ervaring spreken en als ik jou verhaal lees, komt alle walging weer boven die je voelt na eindeloos belogen en besodemietert te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 april 2002 02:13 schreef lasker het volgende:
Studeren is toevallig wel 90% motivatie en 10% inspiratie en meestal loopt het dus gewoon fout
Ik zei dat je motivatie minder is en je dus meer discipline moet opbrengen. En ja, soms loopt het fout, maar meestal niet.
Dus je hebt geen drugsprobleem meer. Fijn om te horen. Gebruik je nog drugs?
Soms
Ik ken ook mensen die longkanker kregen zonder te roken. De uitzonderingen bevestigen de regel.
Onzin, uitzonderingen die regel bevestigen is echt zo'n uitspraak die alleen waar is omdat oma het zegt. Als je mensen kent die er geen longkanker van krijgen, wilt dat zeggen dat je dus niet ALTIJD longkanker krijgt.
Dat heeft er juist alles te mee te maken. Drugs houden een risico in. Wie regelmatig te hard rijdt, vliegt een keer uit de bocht.
Jah, als je voor je eigen gevoel te hard rijdt wel ja. Maar als ik het makkelijk aankan om met 200 over de snelweg te rijden, rijdt ik niet TE hard. Als ik dat niet aankan, rijdt ik wel TE hard. TE hard is een relatief begrip.
Het ontkennen van de risico's is typisch voor verslaafden. Hoe vaak ik die shit al niet gehoord heb. Ik ben niet verslaafd, Ik ben er vanaf, Ik heb de zaak onder controle, Ik kan best zonder, Ik doe het omdat ik het zelf wil.
Als ik zeg dat jij verslaafd bent aan cola en jij zegt van niet, dan kan ik bovenstaand verhaaltje ook ophangen |:(.
Als je verslaafd bent, dan weet je dat zelf ook wel. Dat je het zegt is iets anders.
Hou je zelf maar lekker voor de gek. Of je verslaafd bent, kun je beter aan de mensen vragen waarmee je samenleeft. Die hebben er namelijk het meest last van. Ik kan uit ervaring spreken en als ik jou verhaal lees, komt alle walging weer boven die je voelt na eindeloos belogen en besodemietert te zijn.
??? Niemand vindt dat ik verslaafd bent, niemand heeft last van mij en jou ervaring : "zeker weer uit je vriendenkring" ofzo, waarschijnlijk niet je EIGEN ervaring. En ik lieg en besodemieter niemand.

Misschien even handig als je je emoties en onzinnige prietpraat voor je houdt en je beperkt tot dingen die je wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Ik vind je opmerkingen steeds meer wegkrijgen van flames VipTweak. Niet iedereen is in de situatie geweest waarin jij bent geweest, maar dat betekent niet dat onze meningen minder waar zijn. Het betekent wel dat jij uit eigen ervaring mee kunt praten, en dat is meer waard dan onze feitjeskennis. Maar het is niet alles.

Je hoeft je nergens op aangevallen te voelen, we hebben het over drugs 'in general'. Kun je iets matigen alsjeblieft? Er is geen reden om zo fel te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op woensdag 24 april 2002 08:32 schreef VipTweak het volgende:
??? Niemand vindt dat ik verslaafd bent, niemand heeft last van mij en jou ervaring : "zeker weer uit je vriendenkring" ofzo, waarschijnlijk niet je EIGEN ervaring. En ik lieg en besodemieter niemand.

Misschien even handig als je je emoties en onzinnige prietpraat voor je houdt en je beperkt tot dingen die je wel weet.
Dus ik kan als hulpverlener alleen iemand helpen of er iets van afweten als ik het zelf heb meegemaakt?

Nou dat wordt een lastige! Moet ik nog psychotisch worden, paranoide, alle soorten drugs gaan gebruiken, me zelf laten misbruiken, incest op me laten plegen, me zelf door mijn man laten mishandelen (moet ik wel eerst een laten opereren om van geslacht te veranderen), neger worden om discriminatie te ondergaan, mezelf laten martelen, mps ontwikkelen, verkracht worden, familieleden laten uitmoorden (om verlies te ervaren), dakloos worden, ect ect. En het lastig daarbij is dan weer dat elke situatie uniek is en daardoor niet uitwisselbaar. Tevens reageert elk persoon op een andere manier op een situatie.

Juist mensen die zelf gebruiken hebben hebben moeite om het in perspectief te zien. Ga maar eens bij een willekeurige verslaving kliniek (novadic is mijn referentie) vragen naar de ervaringen van ex-verslavenden om verslaafden te helpen. Je mag blij zijn als 20% van mensen die dat werk gaan doen het trekken en/of volhouden. Ze gaan vaker te fout in als een "niet gebruikende of ex-gebruikende" collega juist omdat ze te veel last van die "herkenning" hebben en daardoor er niet meer objectief tegen overstaan.

Verslaving is meest makkelijk genoeg door een hulpverlener aan te tonen. Echter wanneer mensen bij een hv'er komen, hebben ze er last van. Er zijn veel mensen die zeggen dat ze geen verslaving hebben, maar toch verslaaft zijn, maar daar geen last van hebben.. Definitie: Als het onthouden van het middel een verandering in het (dagelijkse)gedrag meebrengt c.q. invloed heeft op het funktioneren (in de breedste zin van het woord. b.v geen meisjes meer aan durven te spreken omdat hij geen alcohol op heeft).

B.v. Iemand die drank nodig heeft om op feestjes te kunnen zijn. Iemand die 's-morgen koffie nodig heeft, voordat hij zijn werk goed kan doen. Iemand die XTC nodig heeft om naar een rave te gaan. (zou hij gaan als hij geen XTC zou gebruiken?)

Is een keer XTC gebruiken en/of een jointje meteen een verslaven (nee, anders zou ik het ook zijn). Echter wanneer die een vast ritueel wordt tijdens elke rave waar je naar toe gaat (ondanks dat die rave maar 1x per maand is) is het een verslaving. Zo zijn er bij CAD's hele praat groepen voor weekend verslaafde. Mensen die door de week geen druppel alcohol aanraken, maar zonder alcohol het weekend niet doorkomen. DIT ZIJN VERSLAAFDEN, ondanks dat ze niet elke dag alcohol nodig hebben.

En ja, het is een vast patroon van veel verslaafden om het te ontkennen en te roepen dat ze elk moment kunnen stoppen. En nee, een jaar niet gebruiken omdat je de situaties mijd waarin je eerste gebruikte (b.v. een rave), betekent niet dat je van je verslaving af bent. Dat ben je pas als je je in dezelfde situaties kunt begeven als eerst, zonder weer in gebruik te vervallen (naar een rave gaan zonder XTC te gebruiken).

O mijn referentie kader?
1) zelf hulpverlener geweest (ook aan drugverslaafden)
2) Nu beleidsambtenaar, o.a. voor het drugsbeleid.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 12:57
Zo, even wat totaal nutteloze posts verwijder, please continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 april 2002 08:32 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Ik zei dat je motivatie minder is en je dus meer discipline moet opbrengen. En ja, soms loopt het fout, maar meestal niet.
[..]

Soms
[..]

Onzin, uitzonderingen die regel bevestigen is echt zo'n uitspraak die alleen waar is omdat oma het zegt. Als je mensen kent die er geen longkanker van krijgen, wilt dat zeggen dat je dus niet ALTIJD longkanker krijgt.
[..]

Jah, als je voor je eigen gevoel te hard rijdt wel ja. Maar als ik het makkelijk aankan om met 200 over de snelweg te rijden, rijdt ik niet TE hard. Als ik dat niet aankan, rijdt ik wel TE hard. TE hard is een relatief begrip.
[..]

Als ik zeg dat jij verslaafd bent aan cola en jij zegt van niet, dan kan ik bovenstaand verhaaltje ook ophangen |:(.
Als je verslaafd bent, dan weet je dat zelf ook wel. Dat je het zegt is iets anders.
[..]

Eigen ervaring van heel dichtbij en helaas actueel.
Ik herken jouw reacties.

Jij kunt het wel aan (200 rijden is veilig voor sommige mensen, ha ha).

Jij bent verslaafd geweest, maar er nu van af, maar je gebruikt nog wel. Typische junkie praat

Jij bepaalt zelf wel of je verslaafd bent. Vraag maar liever eens aan de omgeving of ze vinden dat jouw gedrag veranderd is.

Agressief worden als je je er niet meer uit kan lullen. Zelf niet door hebben hoe aggressief je bent doordat je met medegebruikers optrekt.

Ga maar lekker door jongen met je gecontroleerd drugsgebruik, hou je zelf maar lekker voor de gek, mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

lasker schreef:
Jij bent verslaafd geweest, maar er nu van af, maar je gebruikt nog wel. Typische junkie praat
Dat is een ad hominem argument. Jij weet niets over zijn persoonlijke situatie en je beschuldigd hem er dus nu impliciet van een junkie te zijn. Ad hominems zijn laag.
Ga maar lekker door jongen met je gecontroleerd drugsgebruik, hou je zelf maar lekker voor de gek, mij niet.
Aha, het is dus zwart-wit? Je gebruikt wel of niet, een tussenvorm is onmogelijk?

Je moest eens weten hoeveel mensen er eens in de twee weken cocaine gebruiken en na dat jarenlang te doen geen verslaving ontwikkelen. Ga eens 20 jaar terug naar amerika. Toen gebruikte meer dan 10% van de bevolking 'regelmatig; cocaine. Er was minder dan 1% verslaafd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op woensdag 24 april 2002 13:12 schreef Fused het volgende:
Aha, het is dus zwart-wit? Je gebruikt wel of niet, een tussenvorm is onmogelijk?

Je moest eens weten hoeveel mensen er eens in de twee weken cocaine gebruiken en na dat jarenlang te doen geen verslaving ontwikkelen. Ga eens 20 jaar terug naar amerika. Toen gebruikte meer dan 10% van de bevolking 'regelmatig; cocaine. Er was minder dan 1% verslaafd.
Hangt weer van je definitie van verslaving af. Iemand die met de regelmaat van de klok om de 2 weken cocaine gebruikt. En dit niet over kan slaan zonder daarbij geen "vervelende" gevoelens te hebben (lastig uitdrukken, maar ik bedoel wel iets sterken dan alleen een gevoel van jammer) en helemaal als hij dit afreageert op zijn omgeving (boos worden, aggresief worden, destrucutief gedag) is verslaaft. Misschien niet lichamelijk, (maar dat is bij cocaine al helemaal geen issue) maar wel geestelijk.

Een een ex-verslaafde is in de regel niet instaat om zijn gebruik in de hand te houden. Je zult een oud alcoholist ook niet zien drinken, ook niet 1.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40999

Mijn persoonlijke ervaring:

Ik ben nou 20 jaar (bijna 21) en heb ongeveer 6 jaar ervaring met drugs: alcohol, wiet, xtc, speed, coke, benzo's, paddo's en nog een heel scala aan experimentele middelen. Ik moet zeggen dat ik er ontzettend goede dingen, maar ook ontzettend slechte dingen mee heb meegemaakt.
Sinds een jaar ben ik met alles gestopt, met uitzondering van speed, wat ik tegenwoordig vrijwel dagelijks gebruik. Ik gebruik echter niet meer voor "de kick" of om me beter te voelen (die kant van het effect is nagenoeg verdwenen) maar voor studie/werk. Ik ben bezig met MTS - informatica waar ik de eerste paar jaar eigenlijk weinig voor gedaan heb. In het afgelopen jaar heb ik mijzelf een aantal programmeertalen aangeleerd met als resultaat dat ik na 3 weken stage te hebben gelopen de vraag kreeg ik of ik na mijn stage wou blijven. Aangezien mijn baas normaal gesproken minimaal een HTS-diploma vraagt, is dat toch vrij positief. Ik denk dat ik op het moment minimaal het dubbele van programmeren af weet dan mijn leraar op school, dus wat dat betreft gaat het erg goed.

Als ik het afgelopen jaar geen speed had gebruikt, was ik nou zeker niet zover geweest. Niet omdat je met speed op beter bent ofzo, maar puur om het feit dat je je erg lang op iets kunt concentren en veel gemotiveerder bent. Terwijl ik zonder arbeidsvitamientjes na 2 uur met een probleem bezig te zijn geweest, zoiets heb van "lama effuh hanguh" zit ik er nou desnoods 24 uur nonstop aan te werken, maar het moet en zal af komen.

Moraal: Voor mij is het de afgelopen tijd een erg positief iets geweest en ik denk er nog niet voorlopig te stoppen. Wel pak ik regelmatig een dag of 3 niks en haal wat slaap in...

Ik kan aan de ene kant moeilijk zeggen dat ik het onder controle hou, maar aan de andere kant wel...ik ben namelijk niet meer gaan gebruiken het afgelopen jaar, hou het alleen bij speed (ook geen alcohol of wiet meer) en gebruik het niet (meer) om me beter te voelen of tegen de verveling, maar puur om op een efficientere manier nuttig bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 12:57
Even een zinloos postje verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 april 2002 15:50 schreef D-mension het volgende:
Mijn persoonlijke ervaring:

Ik ben nou 20 jaar (bijna 21) en heb ongeveer 6 jaar ervaring met drugs: alcohol, wiet, xtc, speed, coke, benzo's, paddo's en nog een heel scala aan experimentele middelen. Ik moet zeggen dat ik er ontzettend goede dingen, maar ook ontzettend slechte dingen mee heb meegemaakt.
Sinds een jaar ben ik met alles gestopt, met uitzondering van speed, wat ik tegenwoordig vrijwel dagelijks gebruik. Ik gebruik echter niet meer voor "de kick" of om me beter te voelen (die kant van het effect is nagenoeg verdwenen) maar voor studie/werk. Ik ben bezig met MTS - informatica waar ik de eerste paar jaar eigenlijk weinig voor gedaan heb. In het afgelopen jaar heb ik mijzelf een aantal programmeertalen aangeleerd met als resultaat dat ik na 3 weken stage te hebben gelopen de vraag kreeg ik of ik na mijn stage wou blijven. Aangezien mijn baas normaal gesproken minimaal een HTS-diploma vraagt, is dat toch vrij positief. Ik denk dat ik op het moment minimaal het dubbele van programmeren af weet dan mijn leraar op school, dus wat dat betreft gaat het erg goed.

Als ik het afgelopen jaar geen speed had gebruikt, was ik nou zeker niet zover geweest. Niet omdat je met speed op beter bent ofzo, maar puur om het feit dat je je erg lang op iets kunt concentren en veel gemotiveerder bent. Terwijl ik zonder arbeidsvitamientjes na 2 uur met een probleem bezig te zijn geweest, zoiets heb van "lama effuh hanguh" zit ik er nou desnoods 24 uur nonstop aan te werken, maar het moet en zal af komen.

Moraal: Voor mij is het de afgelopen tijd een erg positief iets geweest en ik denk er nog niet voorlopig te stoppen. Wel pak ik regelmatig een dag of 3 niks en haal wat slaap in...

Ik kan aan de ene kant moeilijk zeggen dat ik het onder controle hou, maar aan de andere kant wel...ik ben namelijk niet meer gaan gebruiken het afgelopen jaar, hou het alleen bij speed (ook geen alcohol of wiet meer) en gebruik het niet (meer) om me beter te voelen of tegen de verveling, maar puur om op een efficientere manier nuttig bezig te zijn.
Ik wil niet vervelend doen, maar het lijkt mij dat je toch wel een paar jaar achterop bent geraakt. Op zich geen probleem, maar dat geeft ook wel aan dat er ook negatieve kanten aan je drugsgebruik zitten.

Verder lijkt het me dat je roofbouw op je lichaam zit te plegen. Hoelang denk je dat vol te houden? Dat drug ook positieve kanten hebben is wel duidelijk, anders zou niemand ze gebruiken, maar laten we met reclame nog maar even wachten. Vertel een eerlijk hoeveel ben je elke week kwijt aan dit wondermiddel.

Of je de drugs puur voor betere efficientie gebruikt, lijkt mij zelfbedrog of je moet bedoelen dat je het zonder speed niet meer kan. Maar daar kun je gemakkelijk achterkomen, gebruik eens een maand geen speed.

Ik vind het best knap dat je dat je ondanks je drugsgebruik kunt studeren en werken, maar ik denk dat je beter kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 april 2002 13:12 schreef Fused het volgende:

[..]

Dat is een ad hominem argument. Jij weet niets over zijn persoonlijke situatie en je beschuldigd hem er dus nu impliciet van een junkie te zijn. Ad hominems zijn laag.
[..]
Niks op de man spelen, gewoon op de bal. Ken jij dan ex-alcoholisten die nog af en toe een borrel nemen, ex-tabakverslaafden die er af en toe nog eens een opsteken, ex heronineverslaafden die af en toe even een spuit zetten, ex-gokverslaafden die af en toe nog even het casino binnen wippen, ex-cocaine verslaafden die af en toe een lijntje snuiven? Alleen verslaafden geloven dat ze dat kunnen. Verslaving en zelfbedrog gaan hand in hand.
Voor mensen die verslaafd zijn geweest, is het zwart-wit.
Een paar vragen?
1% van de bevolking of 1% van die 10%?
Hoeveel procent gebruikt er nu drugs?
hoeveel % van die 10% gebruikt nog steeds?
Regelmatig gebruik kost bakken met geld, dus moet 99% dan wel erg rijk geweest zijn of niet? Maar als het geld op is veranderen veel van zulke recreanten wel in verslaafden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

Ik denk dat het wel mogelijk is om drug gebruik in de ahnd te houden, wel moet ik zeggen dat velen het geprobeert hebben en waarbij het niet gelukt is, ook komt erbij kijken dat je steeds meer nodig hebt voor hetzelfde effect,
ook is het afhankelijk van het soort drug, Hd zal denk ik moeilijker worden dan SD, maar je kan toch ook alcohol drinken en niet direkt verslaafd worden.
ik denk dus dat het wel mogelijk is.
but better donŽt try

voorkomen is beter dan genezen (BLAH BLAH) :r

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Of je het in de hand kunt houden is nog maar de vraag. Volgens mij ligt het aan verschillende dingen:

- Vrienden groep
- Vriend(in)
- Thuis
- Muziek soort die je luisterd en uiteraard:
- Plek waar je opstap gaat
- Studie

Het ligt gewoon er aan. Hier in het dorp is bijna de helft van de jeugd er verslaafd eraan. Maar er zijn er ook die er vanaf kunnen blijven (voor hoelang ze willen). Nouja niet echt voor zolang ze willen, want na een paar maanden wordt het weer eens tijd voor een pilletje. Dit dan alleen maar op vette feesten (waar je er tenminste iets aan hebt). Wiet, speed en XTC zijn het makkelijkst vanaf te blijven. Coke het moeilijkst (over de ergere dingen praat ik niet) En bier is voor mij het lastigst samen met XTC op de grotere feesten. Omdat je nogal snel moe wordt als je 100% van de tijd staat te freaken kun je dus wat pakken voor door te kunnen gaan. Die feesten duren van 21:00 tot 8:00 dus dat is wat lang om dat met bier vol te houden. (doe ik ook regelmatig, maar kost me minder moeite dan met XTC) Nu gebruik ik het zelf helemaal niet vaak, maar vind het wel nog altijd even vet. ongeveer om de 2 maanden. Dat vind gewoon goed zo. Het hoeft niet minder vaak, want het is gewoon te vet om het te laten (wil GEEN reclame maken, maar mensen die het gedaan hebben weten wat ik bedoel). Mijn tip over dit gebeuren:

Moet je zelf weten, maar als je het doet --> hou het in de hand... Ik zeg speciaal niet: DOE HET NIET, want het is gewoonweg een ware belevenis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, even iets duidelijk maken.

Ik ben verslaafd geweest aan cocaine, dit was absoluut geen pretje en heb ermee proberen te stoppen, wat mislukte. Toen ben ik een vervanger gaan zoeken : XTC. Zolang ik xtc gebruikte, had ik geen behoefte meer aan cocaine. Op deze manier werd XTC dus ook verslavend voor mij. Toch ging ik na een paar maanden weer coke gebruiken, in combinatie met xtc. Verder heb ik nog een heel scala gebruikt, maar verder nooit "last" van gehad.

In oktober 2001 ben ik gestopt met ALLES, omdat het gewoon fout ging, ik was moe,ziek, zwak, bijna niets functioneerde nog normaal. Ik werd door mijn omgeving erop aangesproken en ben er vanaf geholpen. Zelf had ik het niet gekunnen.

In februari heb ik weer xtc gebruikt en gebruik het af en toe nog wel eens. Ik voel me dan wel terugvallen, maar ik heb er zoveel ellende mee gehad, dat het voor mij niet waard is. Ik kijk bijzonder goed uit.

Cocaine gebruik ik helemaal niet meer, omdat ik weet dat ik te zwak ben om een verslaving te weerstaan.

Ik weet het verschil tussen gebruiken omdat je verslaafd bent en gebruiken voor de lol. Het komt regelmatig voor dat ik plan om wat xtc te slikken, maar het niet doe omdat ik er gewoon geen zin in heb. Verder sta ik stil bij de gevolgen de dagen erna en weeg constant af of het wel waard is.

Ik hoop dat ik nu iets duidelijk heb gemaakt over mn situatie, tis natuurlijk een samenvatting.

Een verzoek, ga mij niet aanvallen op bovenstaand verhaal, laat mij aub in mn waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54069

beterschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 april 2002 21:22 schreef dreadlock_pussy het volgende:
beterschap...
Lees beter : ik ben er allang vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Op woensdag 24 april 2002 20:42 schreef VipTweak het volgende:
een verhaal
Waarom zou ik je aanvallen op je verhaal (of iemand anders?). Ik vind het moedig dat je het hier opschrijft. Alhoewel ik niet uit eigen ervaring spreek, weet ik wel uit ervaringen van anderen dat drugs soms gewoon sterker is dan jezelf. Maar zoals je schrijft heb je de verslaving al grotendeels overwonnen.

Toch wil ik nog wel iets zeggen over je opmerking om je niet aan te vallen. Mensen die verslaafd zijn hebben vaak een gevoel van schaamte. Niet alleen over hun eigen verslaving, maar ook omdat ze denken zwak over te komen. Ik kan me dat gevoel goed voorstellen, maar zo zie ik het persoonlijk niet. Zoals ik zei; het is moedig dat je je verhaal hier hebt geplaatst, maar ook dat je je verslaving al grotendeels overwonnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 14:19
er werd al gezegd dat een oud alcoholist nooit meer een borreltje zal pakken. Ik denk dat dit komt omdat die persoon niet al te sterk in de schoenen staat wat alcohol betreft en daardoor weer snel terug zal vallen als hij weer, wat dan ook zou drinken.
Voor drugsgebruik denk ik dat dat ook opgaat. Iemand die echt in de hel is geweest die die lichamelijke of geestelijke verslaving moet zijn (of allebei)en hier weer uit is gekomen ook niet weer moet gaan gebruiken. De kans op terugval is te groot.
Wat "recreatief" gebruik is het iets lastiger, iemand die net uit een bad trip komt zegt ook tegen zichzelf "dit nooit weer", maar zal een tijdje later toch weer terugdenken hoe gaaf het eigenlijk wel niet is en weer gaan gebruiken (spreek uit ervaring) De mate van dat gebruik hangt inderdaad van de situatie waarin je verkeert en waarom je drugs gebruikt.
Vroeger gebruikte ik drugs als ik uitging tegenwoordig alleen nog maar thuis, lekker ontspannen en niets moet alles mag. Ik hoef geen drugs meer om mij te bewijzen op de dansvloer of voor een vlotte babbel.

Om terug te keren naar de oorspronkelijke vraag; ja, drugsgebruik is onder controle te houden, maar dit is afhankelijk van veel factoren zoals eigen ervaringen, omgeving en leeftijd. Persoonlijk denk dat jongeren (<20 jaar) zich veel minder bewust zijn van de risico's en er meer moeite meer zullen hebben dan iemand die wat ouder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 april 2002 22:07 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Waarom zou ik je aanvallen op je verhaal (of iemand anders?). Ik vind het moedig dat je het hier opschrijft. Alhoewel ik niet uit eigen ervaring spreek, weet ik wel uit ervaringen van anderen dat drugs soms gewoon sterker is dan jezelf. Maar zoals je schrijft heb je de verslaving al grotendeels overwonnen.
Er is nix moedigs aan hoor, maar ik loop er ook niet graag mee te koop. Ja, ik ben allang niet meer verslaafd.
Toch wil ik nog wel iets zeggen over je opmerking om je niet aan te vallen. Mensen die verslaafd zijn hebben vaak een gevoel van schaamte. Niet alleen over hun eigen verslaving, maar ook omdat ze denken zwak over te komen. Ik kan me dat gevoel goed voorstellen, maar zo zie ik het persoonlijk niet. Zoals ik zei; het is moedig dat je je verhaal hier hebt geplaatst, maar ook dat je je verslaving al grotendeels overwonnen hebt.
Ik vindt niet dat ik zwak overkom ofzo, maar het ligt achter mij en daar blijft het liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

lasker schreef:
Niks op de man spelen, gewoon op de bal. Ken jij dan ex-alcoholisten die nog af en toe een borrel nemen,
Ja.
ex-tabakverslaafden die er af en toe nog eens een opsteken,
Ja.
ex-cocaine verslaafden die af en toe een lijntje snuiven?
Ja
Alleen verslaafden geloven dat ze dat kunnen.
Alleen jij gelooft dat dat per definitie onmogelijk is. Als iemand eenmaal over zijn verslaving heen is en een sterkere wil heeft ontwikkeld, dan is het heel goed mogelijk af en toe te gebruiken.
Voor mensen die verslaafd zijn geweest, is het zwart-wit.
Nee, voor jou is het zwart-wit. Voor veel ex-verslaafden geldt je stelling, maar niet voor alle en dus mag je hem hier niet op de persoon toepassen die met je in discussie is. Dat is een ad hominem. Je hebt ongelijk omdat je generaliseert, terwijl ieder geval individueel bekeken moet worden voor je oordeelt. Meestal zal je gelijk hebben, maar nu in ieder geval nog niet.
1% van de bevolking of 1% van die 10%?
Het zijn ruwe getallen uit mijn herinnering gereproduceerd. Ik zal eens kijken of ik het onderzoek voor je terug kan vinden.
Regelmatig gebruik kost bakken met geld, dus moet 99% dan wel erg rijk geweest zijn of niet? Maar als het geld op is veranderen veel van zulke recreanten wel in verslaafden.
De prijs van coke viel wel mee destijds. En waarom zouden recreanten in verslaafden veranderen als het geld op is? Een recreant kan juist concluderen geen geld meer voor de recreatie te hebben. Regelmatig stond trouwens bewust tussen aanhalingstekens: eens in de twee weken is wat betreft coke al regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drugs is nog altijd goedkoper dan een avondje zuipen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54101

Op donderdag 25 april 2002 00:21 schreef VipTweak het volgende:
drugs is nog altijd goedkoper dan een avondje zuipen hoor
Tja 1 pilletje 10 piek, draai je toch wel 3-4 uur op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 25 april 2002 00:17 schreef Fused het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Ja.
[..]

Ja
[..]

Alleen jij gelooft dat dat per definitie onmogelijk is. Als iemand eenmaal over zijn verslaving heen is en een sterkere wil heeft ontwikkeld, dan is het heel goed mogelijk af en toe te gebruiken.
[..]
Die sterkere wil bestaat erin dat ze weten dat ze ervan af moeten blijven en het ook doen. Ex-verslaafden die zo af en toe nog gebruiken, vallen snel weer terug. Hou op dit soort mythes te verkopen, dat je door een verslaving te overwinnen er voortaan beter tegen kunt.
Nee, voor jou is het zwart-wit. Voor veel ex-verslaafden geldt je stelling, maar niet voor alle en dus mag je hem hier niet op de persoon toepassen die met je in discussie is. Dat is een ad hominem. Je hebt ongelijk omdat je generaliseert, terwijl ieder geval individueel bekeken moet worden voor je oordeelt. Meestal zal je gelijk hebben, maar nu in ieder geval nog niet.
[..]
Ik heb VipTweak's verhaal gelezen en daar heb ik respect voor omdat hij eerlijk is en toegeeft dat hij het niet in de hand kon houden. Daar is moed voor nodig.

Ik heb weinig respect voor mensen die hier de gevaren lopen te bagataliseren en suggeren dat sommigen het best wel in de hand kunnen houden. Dat je verslaafd kan raken en daarna weer kan terugkeren naar af en toe gebruik.

Ex-verslaafden zul je dit soort verhalen niet horen vertellen, die weten wel beter. Dit soort verhalen wordt vaak verteld door mensen die zelf gebruiken en de behoefte hebben om zichzelf ervan te overtuigen dat ze alles nog in de hand hebben.

Misschien gebruik jij geen drugs of het kan best zijn dat jij je drugsgebruik zonder probleem in de hand kan houden, tenslotte is niet iedereen er even gevoelig voor. Of misschien houd je gewoon jezelf voor gek.

Maar als je meehelpt dit soort mythes in stand te houden, dan ben je mede verantwoordelijk voor de slachtoffers die daardoor ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 25 april 2002 01:33 schreef -DOK- het volgende:

[..]

Tja 1 pilletje 10 piek, draai je toch wel 3-4 uur op ;)
Euuhhh, maak daar maar EUR 3,00 van ;) en met 2 halfjes doe je 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 25 april 2002 02:56 schreef lasker het volgende:
Ik heb VipTweak's verhaal gelezen en daar heb ik respect voor omdat hij eerlijk is en toegeeft dat hij het niet in de hand kon houden. Daar is moed voor nodig.
Ik kon het niet in de hand houden vanwege omstandigheden, ik gebruikte coke niet voor de lol namelijk, maar vanwege liefdesverdriet.
Ik heb weinig respect voor mensen die hier de gevaren lopen te bagataliseren en suggeren dat sommigen het best wel in de hand kunnen houden. Dat je verslaafd kan raken en daarna weer kan terugkeren naar af en toe gebruik.
Als je het gewoon recreatief gebruikt, is het geen probleem om het in de hand te houden, zeker XTC en softdrugs niet.
Ex-verslaafden zul je dit soort verhalen niet horen vertellen, die weten wel beter. Dit soort verhalen wordt vaak verteld door mensen die zelf gebruiken en de behoefte hebben om zichzelf ervan te overtuigen dat ze alles nog in de hand hebben.
Lees mn verhaal, ik ben er vanaf en gebruik nu puur recreatief.
Misschien gebruik jij geen drugs of het kan best zijn dat jij je drugsgebruik zonder probleem in de hand kan houden, tenslotte is niet iedereen er even gevoelig voor. Of misschien houd je gewoon jezelf voor gek.
Het hangt meer van de omstandigheden af waarom je het gebruikt en natuurlijk welke drugs. Maar in principe is elke drugs in de hand te houden.
Maar als je meehelpt dit soort mythes in stand te houden, dan ben je mede verantwoordelijk voor de slachtoffers die daardoor ontstaan.
Dat is geem mythe hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]
Op donderdag 25 april 2002 08:27 schreef VipTweak het volgende:
[..]
Ik kon het niet in de hand houden vanwege omstandigheden, ik gebruikte coke niet voor de lol namelijk, maar vanwege liefdesverdriet.
[..]

Er zitten wel veel tegenstrijdigheden in jouw verhaal. Toen ik schreef:
Verder heb ik zelf een aantal keren meegemaakt dat vrienden die regelmatige sociale en eigenlijk probleemloze gebruikers waren, helemaal doorsloegen toen ze met tegenslagen werden geconfronteerd, meestal doordat de relatie kapot ging. Heel veel alcoholisten zijn dit geworden dit na een scheiding. Dat is een risico dat niemand meeneemt. Hoe sterk ben je als de dingen in je leven fout lopen. Dan Loop je als gebruiker beslist extra risico
antwoordde je met
Als je het gewoon recreatief gebruikt, is het geen probleem om het in de hand te houden, zeker XTC en softdrugs niet.
Even later geef je toe dat je het niet in de hand kon houden en nu zeg je dat het door liefdesverdriet komt. Maar zo is het altijd in het leven, iedereen kan zich beheeersen als het goed gaat. De echte vraag is kan je je beheersen als het fout gaat? Dat geldt niet alleen voor drugsgebruik, maar ook voor agressie, corruptie, hebzucht, wraakzucht, hang naar macht en andere menselijke tekortkomingen.

Misbruik is het gevolg van gelegenheid, aanleg en frustratie. Vroeg of laat hebben we allemaal te kampen met grote tegenslagen en frustratie. Breng jezelf daarom niet in de gelegenheid, want anders zal blijken dat je je zelf niet zo goed kent als je altijd hebt gedacht.

Al die verhalen dat we het wel in de hand hebben, betekenen daarom niets. Zolang je niet echt op de proef bent gesteld, is drugsgebruik gewoon een vorm van russische roulette.

Jij hebt nu controle over je XTC-gebruik, OK, dat geloof ik best. Maar je blijft je toch begeven in een bepaald circuit. De echte vraag is wat gebeurt er als je straks weer een groot liefdes- of ander verdriet hebt. Dan kan best wel eens blijken dat je je zelf weer overschat hebt.
Lees mn verhaal, ik ben er vanaf en gebruik nu puur recreatief. Het hangt meer van de omstandigheden af waarom je het gebruikt en natuurlijk welke drugs. Maar in principe is elke drugs in de hand te houden.
Je bedoelt dat bepaalde mensen, bepaalde drugs onder bepaalde omstandigheden een bepaalde tijd in de hand kunnen houden. Het feit dat jij zo vasthoudt dat recreatief gebruik in de hand is te houden, daar klinkt bij mij toch iets in door dat je het heel moeilijk vindt om radicaal met drugs te kappen. Misschien zit je er meer aan vast dan je zelf wil toegeven. Het wachten is op de volgende grote tegenslag. De liefde gaat kapot en even kan je het allemaal geen ene moer meer schelen. Dan biedt iemand je een lijntje coke aan.
Dat is geem mythe hoor.
Dat is het wel. Dat het niet voor iedereen, of zelfs maar voor een minderheid geldt, doet niets af aan het gevaar.

Iedereen kent wel een opa die tot zijn negentigste heeft gerookt of een hardrijder die nog nooit een ongeluk heeft gehad, of rokers die niet verslaafd worden etc. Drugsgebruik is linke soep, Sommigen gaan heel snel voor de bijl. bij anderen gaat het heel lang goed, tot ze tegenslagen krijgen, en sommigen schudden het gemakkelijk van zich af en sommigen worden er ingeluisd omdat iemand ze middelen geeft die sterk verslavend zijn.

Is dit het verhaal dat jij later tegen je kinderen gaat vertellen: Neem het maar van papa aan: elke drug is in de hand te houden en als jij voelt dat je 200 kan rijden, hoef je het niet te laten. Sorry, maar dan ben jij niet alleen een gevaar voor jezelf, maar ook voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 25 april 2002 14:08 schreef lasker het volgende:

[..]

antwoordde je met
[..]

Even later geef je toe dat je het niet in de hand kon houden en nu zeg je dat het door liefdesverdriet komt. Maar zo is het altijd in het leven, iedereen kan zich beheeersen als het goed gaat. De echte vraag is kan je je beheersen als het fout gaat? Dat geldt niet alleen voor drugsgebruik, maar ook voor agressie, corruptie, hebzucht, wraakzucht, hang naar macht en andere menselijke tekortkomingen.
Ik zei dat ik een probleem heb met coke en dat ik daarom vanaf blijf en dat ik uitkijk met xtc. Maar ik zei niet dat ik het niet in de hand heb, najuist wel !!
Misbruik is het gevolg van gelegenheid, aanleg en frustratie. Vroeg of laat hebben we allemaal te kampen met grote tegenslagen en frustratie. Breng jezelf daarom niet in de gelegenheid, want anders zal blijken dat je je zelf niet zo goed kent als je altijd hebt gedacht.
Geloof me, als je xtc gaat gebruiken om je verdriet te verwerken, dan ben je heel stom bezig. Het versterkt namelijk je emoties.
Al die verhalen dat we het wel in de hand hebben, betekenen daarom niets. Zolang je niet echt op de proef bent gesteld, is drugsgebruik gewoon een vorm van russische roulette.
Ik ben diverse malen op de proef gesteld de laatste tijd, ben een voor mij heel belangrijke persoon, een heel goeie vriend verloren door mn eigen stommiteiten. Drugs heb ik wel onder controle hoor. (nee, heb daarna niet meer gebruikt)
Jij hebt nu controle over je XTC-gebruik, OK, dat geloof ik best. Maar je blijft je toch begeven in een bepaald circuit. De echte vraag is wat gebeurt er als je straks weer een groot liefdes- of ander verdriet hebt. Dan kan best wel eens blijken dat je je zelf weer overschat hebt.
Ik zoek mijn toevlucht echt niet meer in drugs hoor en zoals eerder gezegd, met liefdesverdriet ga ik geen drugs meer gebruiken. Ik gebruik alleen als ik mezelf goed voel en er zin in heb.
Je bedoelt dat bepaalde mensen, bepaalde drugs onder bepaalde omstandigheden een bepaalde tijd in de hand kunnen houden. Het feit dat jij zo vasthoudt dat recreatief gebruik in de hand is te houden, daar klinkt bij mij toch iets in door dat je het heel moeilijk vindt om radicaal met drugs te kappen.
Ik kan best helemaal stoppen, maar waarom zou ik?? Bedoel, jij drinkt toch ook bier zonder verslaafd aan alcohol te zijn...
Misschien zit je er meer aan vast dan je zelf wil toegeven. Het wachten is op de volgende grote tegenslag. De liefde gaat kapot en even kan je het allemaal geen ene moer meer schelen. Dan biedt iemand je een lijntje coke aan.
Ik snuif nooit meer coke, echt niet. Ik haat coke zo grondig dat ik het echt niet meer gebruik. Ik snuif net zo graag een lijntje coke als jij stront eet.
Dat is het wel. Dat het niet voor iedereen, of zelfs maar voor een minderheid geldt, doet niets af aan het gevaar.
Mensen die niet kunnen omgaan met drugs moeten niet gebruiken.
Iedereen kent wel een opa die tot zijn negentigste heeft gerookt of een hardrijder die nog nooit een ongeluk heeft gehad, of rokers die niet verslaafd worden etc. Drugsgebruik is linke soep, Sommigen gaan heel snel voor de bijl. bij anderen gaat het heel lang goed, tot ze tegenslagen krijgen, en sommigen schudden het gemakkelijk van zich af en sommigen worden er ingeluisd omdat iemand ze middelen geeft die sterk verslavend zijn.
En heel veel mensen raken niet verslaafd aan drugs, tis echt een minderheid hoor. Er zijn meer alcoholverslaafden dan drugsverslaafden.
Is dit het verhaal dat jij later tegen je kinderen gaat vertellen: Neem het maar van papa aan: elke drug is in de hand te houden en als jij voelt dat je 200 kan rijden, hoef je het niet te laten. Sorry, maar dan ben jij niet alleen een gevaar voor jezelf, maar ook voor anderen.
Ik weet niet waar jij die onzin vandaan haalt en je mag het gerust navragen, ik adviseer niet iemand om drugs te gebruiken, maar je kan het wel in de hand houden.

Ga jij later tegen je kinderen zeggen dat ze zwaar dronken door de straten moeten gaan zwalken??? Nee, natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 25 april 2002 18:16 schreef VipTweak het volgende:

Ik kan best helemaal stoppen, maar waarom zou ik?? Bedoel, jij drinkt toch ook bier zonder verslaafd aan alcohol te zijn...
[..]
Ik heb geen aanleg voor alcoholverslaving, dat is geen verdienste maar puur geluk. Ik heb genoeg gedronken (groepsdruk), maar ik heb er nooit behoefte aan gehad. Wat mij betreft mogen ze bier ook verbieden, want ik voel me harstikke happy zoals ik ben en dat wil ik graag zo houden. Drugs bevatten lichaamseigen of verwante stoffen, waarvan de aanmaak door het lichaam vermindert als je ze kunstmatig gebruikt. Gevolg je voelt je lekker als ze gebruikt, maar juist matter als je ze niet gebruikt. Voor mij is het leven een feest en ik ben niet van plan mijn plezier voortaan uit een pilletje te gaan halen. Het enige waar ik aan verslaafd ben geweest is shag en dat heeft me de nodige moeite gekost om daarvan af te komen en daar begin ik dus ook nooit meer aan.
Ik snuif nooit meer coke, echt niet. Ik haat coke zo grondig dat ik het echt niet meer gebruik. Ik snuif net zo graag een lijntje coke als jij stront eet.
[..]
Ok, wat coke betreft heb je je les geleerd en XTC is niet erg verslavend. Wat dacht je van heroine of speed, kan jij die ook recreatief in de hand houden
Mensen die niet kunnen omgaan met drugs moeten niet gebruiken.
[..]
En hoe komen ze daar achter? Juist ja, door het uit te proberen. En waarom proberen ze het uit? Mede omdat mensen zoals jij zeggen dat je het in de hand kan houden, terwijl het nota bene bij jou zelf volledig uit de hand gelopen is en je de hulp van anderen nodig hebt gehad om eruit te komen.
En heel veel mensen raken niet verslaafd aan drugs, tis echt een minderheid hoor. Er zijn meer alcoholverslaafden dan drugsverslaafden.
Van de hardrijderds vliegen er ook maar weinig uit de bocht, dat maakt het toch niet ongevaarlijk. Als is het maar een paar procent die er zijn leven mee verwoest. Het leed is voor hen en hun familie is onbeschrijfelijk.

Alcohol is een gevaarlijke drug, die alleen maar wordt geaccepteerd omdat hij in onze cultuur niet meer uit te bannen is. De amerikanen hebben het tevergeefs geprobeerd. Zelfs in onze goede tijden zijn er nog meer dan honderduizend alcoholverslaafden. Maar in de tijd dat arbeiders een zwaar uitzichtsloos leven hadden, was het een ware volksepidemie. In sommige reservaten in noordamerika is nog steeds meer dan de helft van de indianen aan de alcohol verslaafd, met gruwelijke gevolgen voor gezinnen en gemeenschap.

Niet iedereen is voor dezelfde drug even gevoelig en het is dus uitermate stompzinnig om naast alcohol nog meer drugs te introduceren.
Ik weet niet waar jij die onzin vandaan haalt en je mag het gerust navragen, ik adviseer niet iemand om drugs te gebruiken, maar je kan het wel in de hand houden.
De enige manier om het zeker in de hand te houden is ervan af te blijven, zoals jij nou ook doet met coke. Maar als jij verder gaat experimenten met andere drugs zoals heroine kom je er wel achter dat je die ook niet in de hand kan houden.

Ik vind het erg dat je geen besef hebt wat jouw woorden bij anderen kunnen aanrichten. Je voelt het niet of je wilt het niet voelen, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 14:20
Ik ga even mijn mening spuwen (doe ik niet zo vaak hiero) over de populairste drugs die onder harddrugs vallen.
(dus niet heroine,want iedere idioot weet gewoon dat zo gauw je er aan begint er in no time een point of no return is)

Dit alles naar eigen ervaring. Je hoeft het er niet mee eens te zijn , maar mocht jij iemand zijn die toch wil experimenteren .. mischien heb je er wat aan.

In de hand houden...
Het hangt puur af van het soort persoon dat in dit geval de drugs gebruikt en om wat voor soort drug het gaat.
De persoonlijke situatie van elk individu is hierbij van overwegend belang.Dus ken jezelf.

Een weldenkend mens die, naast dat ie af en toe wat gebruikt, ook nog eens een fatsoenlijk sociaal leven leidt en de neiging heeft zichzelf te ontwikkelen op wat voor enigzins nuttig gebied dan ook kan snel genoeg tot de conclusie komen dat te regelmatig gebruik je op veel gebeiden beperkt en al zeer snel nadelige effecten kan hebben op het functioneren van de grijze massa.

Uiteraard gaat bovenstaand verhaaltje niet voor iedereen op. Veel gebruikers hebben geen idee waar ze mee bezig zijn. De verlichting is al genoeg reden om er met flinke regelmaat op terug te vallen.

Ook beginnen mensen op steeds jongere leeftijd met experimenteren. Een erg enge ontwikkeling aangezien het merendeel van deze groep simpelweg nog niet voldoende verantwoordelijkheidsgevoel heeft tegenover zichzelf, wat bij de meeste mensen zo na je 18e a 19e toch wel begint te komen (als ze dan al niet verkloot zijn...)

daarnaast:
If you want to be a succesfull drug user you got to be well informed :)

Weet waar je aan begint. Informeer zo veel mogelijk over wat het met je doet (ook welke biologische funties beinvloedt worden, welke neurotransmitters gebruikt worden etc) om er achter komen tot welke hoeveelheid een drug gebruiken nog enigzins verantwoord is. Nou is het uiteraard zo dat geen enkele drug goed voor je is lichamelijk gezien maar er valt mee te experimenteren wanneer je weet waar je aan begint.

Je moet een sterk karakter hebben, wil je bij sommige drugs de keuze maken het bij 1 keer te houden.
Dit geldt vooral bij cocaine. De eerste keer is vrij onschuldig. En de paar daaropvolgende keren mischien ook .. maar stop dan ook echt. Ondanks dat het zo duur is, is er toch een boel jong volk dat het wekelijks al dan niet dagelijks tot zich neemt. Je ziet het vaak niet aan de desbetreffende mensen. Ze functioneren vaak prima, al worden het op den duur vaak nerveuze figuurtjes tijdens de nuchtere periodes. Uiteraard raak je op lange termijn zwaar fucked up en heeft functioneren ineens een heel andere context gekregen.
Bij het 'basen' van coke (het oproken van pure coke, gereinigd dmv. ammonia) wordt je er snel zowel lichamelijk als geestelijk afhankelijk van. Afrader wat mij betreft.

Bij XTC(mdma/mda/mde) is er niet een dergelijk soort van geestelijke of lichamelijke afhankelijkheid aanwezig. Het wordt dan ook meestal situatie-specifiek gebruikt (bijvoorbeeld op een houseparty, of in bijzijn van geliefde, samen) op plaatsen waarbij men in ieder geval niet alleen is. De drug zorgt ervoor dat de neurotransmitter serotonine, welke in de hersenen is opgeslagen, in grote hoeveelheden losgelaten wordt. Het kost tijd om deze stof weer op niveau te krijgen.
Serotonine regelt je gemoedstoestand, eetlust, sensorisch vermogen en andere belangrijke functies. Het is dus niet de XTC die de werking doet maar de neurotransmitter welke het stimuleert (losmaakt). Ook komt er in de hersenen de stof Dopamine vrij bij gebruik van xtc.
Aanvankelijk is het uitgevonden als middel te gebruiken in de psychiatrie.
Het effect zorgt voor een heerlijk euforisch gevoel waarbij de gebruiker helemaal openkeert. Alle dingen die je normaal voelt maar niet zal zeggen komen er uit.Geluid wordt intenser ervaren, de energie stroomt door je lichaam en eetlust verdwijnt. Gevoelens van broederschap en liefde worden vele malen sterker dan je ooit van jezelf zou verwachten (wat bij iedere persoon iets totaal anders kan betekenen).
Ga eerst een bij jezelf na in hoeverre je jezelf bent, iets dat je (als het goed is) steeds verder bereikt wanneer je ouder wordt.
Ben je iemand die na het drinken van een flinke hoeveelheid alcohol niet zichzelf meer is, dan kan je ook bij xtc gebruik voor een flinke verassing komen te staan, terwijl je je er op dat moment WEL bewust van bent maar waar je op dat moment niets tot weinig aan kunt doen in het bijzijn van anderen.
Ben je iemand die ook stomdronken nog steeds zichzelf is en niet al te domme dingen doet dan hoef je nergens bang voor te zijn :).
Waar je dan wel van tevoren rekening mee moet houden is dat de ervaring waarschijnlijk dusdanig intens en verlichtend zal zijn dat je het waarschijnlijk niet bij 1X houdt (!).

Wanneer je het te vaak gebruikt (wekelijks of meerdere malen per maand) hoop ik voor je dat je zelf in gaat zien dat er dingen veranderen in hoe je je voelt en hoe je functioneerd en dat je na een tijdje niet gebruikt te hebben waarde weet te brengen aan de voordelen die daarbij horen...
XTC is uiteraard niet gezond. Het chemisch evenwicht in je hersenen wordt telkens verstoord. Geef je lichaam de kans te herstellen. Doe het niet vaker dan 1X in de maand of liever 2 maanden. Neem niet meer dan +- 140mg werkzame stof (meestal 1 a 2 pillen .. laat ze testen)tot je als je niet je hersenen wilt frituren.

Zorg dat je veel vitaminen en zo mogelijk 5HTP (de bouwsteen voor serotonine, een aminozuur dat je bij vitamine stores kan krijgen) na de tijd tot je neemt. Op deze maniet beperk je schade tot een dusdanig minimum dat het zeer weinig tot geen gevolgen voor je zal hebben.

Jammer genoeg gaan de meeste gebruikers er net zo mee om.
Gevolg : geen leuk feestje meer zonder te gebruiken, evt. emotionele stoornissen en je wordt er niet bepaald intelligenter van op termijn, om het maar zacht uit te drukken.

In een bepaalde toestand kunnen mensen uiteraard als het ware verslaafd raken aan xtc op de manier dat hun leven buiten het gebruik om kwalitatief op een dergelijk laag pitje komt te staan (om wat voor reden dan ook) dat men steeds weer verlangt naar dat lekkere verlossende gevoel.

Jammer voor hen, neemt de werking af wanneer je het te vaak (meer dan wekelijks) gebruikt. Geen serotonine meer en toch een p'tje geeft je alleen nog een beetje energie, een iets vaag gevoel en daar is t wel mee gezegd. Dit herhaaldelijk doen en je serotonine produktie kan serieus in de war raken en zelfs stoppen, met mogelijk zeer nare, blijvende gevolgen.

Speed(amfetamine) doet met Dopamine , wat XTC (voornameljk) met serotonine doet.

Dopamine schakelt het vermoeidheidsgevoel, pijn en eeetlust uit. Je spieren gaan veel meer energie verbranden, je reactievermogen neemt toe en je lult als nooit tevoren(kwa tempo en hoeveelheid dan ;) )
Kwa schadeljkheid kan je het vergelijken met xtc. Indien je het zelden gebruikt -> weinig tot geen nadelige gevolgen. Dopamine wordt in de hersenen in veel grotere hoeveelheden aangemaakt en kan dus ook kwa huihouden heel wat meer hebben. Wanneer je werkelijk een chronisch tekort aan dopamine krijgt kan je de ziekte van Parkinson (zie prins Claus) krijgen en heb je echt een probleem.

Psychedelische drugs ga ik t nu niet over hebben (mischien in een latere posting) want dat is weer een heel verhaal op zich....

Je kan niet zo 123 ja of nee zeggen op de vraagstelling in het algemeen.
Het is dusdanig afhankelijk van het type persoon dat je niet ja of nee kan zeggen op de vraagstelling in het algemeen.

Je moet dus bij jezelf afvragen of jij dat nou wel of niet kan. En tja ... dat is voor heel veel mensen denk ik toch een moeilijker vraag dan het lijkt.

Het is moeilijk om goed geinformeerd te zijn aangezien de media en instanties (overheid) informatie niet op deze manier zullen presenteren odmat het uiteindelijk voor hen belangrijker is te ontmoedigen dan mensen er verstandig mee om te laten gaan, als ze dat toch doen.

Gelukkig is er tegenwoordig internet, waarbij iedereen aan objectieve, persoonlijke EN feitelijke meningen en adviesen van derden kan komen.

Goede links met info zijn o.a:
http://www.dancesafe.org
http://drugswereld.cjb.net
http://www.drugsinfoteam.nl

--------------------------------------------------

Ter informatie: zelf gebruik ik eens in de 1 a 2 maanden XTC. Dit doe ik al bijna 5 jaar en is in het begin ook met de nodige vergissingen gedaan.
Blowen (waar nederland wel van bewezen heeft dat mensen er bij normaal gebruik goed bij kunnen functioneren en dat het geen accute gevaren heeft) doe ik wekelijk een paar keer met tussenpauzes van soms maanden (tijdens zware studie shit enzo). Paddo's gaan er ongeveer 2 keer per jaar in :).

Zo .. dit is geloof ik wel t langste verhaal dat ik zo'n beetje ooit gepost heb. Maarja je moet toch wat om 5:00 's ochtends :D

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Op vrijdag 26 april 2002 05:04 schreef violator_ eeen heeeeeeeeeeellllllllllll lang verhaal :P
woetttttttt

heb je tijd teveel ofzo :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op vrijdag 26 april 2002 05:17 schreef senater het volgende:

[..]

woetttttttt

heb je tijd teveel ofzo :D :P
Nee. normaal post ik daarom ook niet van die lange verhalen.
Ik zet het er neer in de hoop mensen bewust te maken.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 03:38 schreef lasker het volgende:
De enige manier om het zeker in de hand te houden is ervan af te blijven, zoals jij nou ook doet met coke. Maar als jij verder gaat experimenten met andere drugs zoals heroine kom je er wel achter dat je die ook niet in de hand kan houden.
Al gedaan, Heroine vindt ik niet echt bepaalt een fijn drug, al kan je er natuurlijk makkelijk aan verslaafd raken, maar mijn ervaring is dat het geen drug is wat je voor de lol (recreatief) neemt.
Speed gebruik ik heel soms en heb daar geen problemen mee.
Ik vind het erg dat je geen besef hebt wat jouw woorden bij anderen kunnen aanrichten. Je voelt het niet of je wilt het niet voelen, ik weet het niet.
Ik voel me niet verantwoordelijk voor iemand anders zijn daden, ik adviseer nooit iemand om drugs te gebruiken, maar als er over gepraat wordt, ben ik er eerlijk over. Ik ga niet zeggen dat drugs slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 05:04 schreef violator_ het volgende:
Ik ga even mijn mening spuwen (doe ik niet zo vaak hiero) over de populairste drugs die onder harddrugs vallen.
(dus niet heroine,want iedere idioot weet gewoon dat zo gauw je er aan begint er in no time een point of no return is)
Ken anders ook iemand die succesvol afgekickt is van heroine hoor (na 2 jaar dagelijks gebruik), dus een weg terug is er altijd.
Dit alles naar eigen ervaring. Je hoeft het er niet mee eens te zijn , maar mocht jij iemand zijn die toch wil experimenteren .. mischien heb je er wat aan.
Och, eigen ervaring schijnt hier niet zo hard mee te tellen :+
Een weldenkend mens die, naast dat ie af en toe wat gebruikt, ook nog eens een fatsoenlijk sociaal leven leidt en de neiging heeft zichzelf te ontwikkelen op wat voor enigzins nuttig gebied dan ook kan snel genoeg tot de conclusie komen dat te regelmatig gebruik je op veel gebeiden beperkt en al zeer snel nadelige effecten kan hebben op het functioneren van de grijze massa.
Vindt je ervaring nu weer tegenvallen, tenzij jij met regelmatig dagelijks/wekelijks bedoelt. Maar zo es wat pillen pakken merk je niet echt veel van (blijvend effect, het is er wel, maar je merkt het niet zo, gewenning)
Uiteraard gaat bovenstaand verhaaltje niet voor iedereen op. Veel gebruikers hebben geen idee waar ze mee bezig zijn. De verlichting is al genoeg reden om er met flinke regelmaat op terug te vallen.
De meesten hebben dat wel, maar kan ze weinig schelen.
daarnaast:
If you want to be a succesfull drug user you got to be well informed :)
Zorg dat je altijd met een groepje bent, wat al wat langer gebruikt en veel ervaring heeft.. BELANGRIJK!!!!!!!
Je moet een sterk karakter hebben, wil je bij sommige drugs de keuze maken het bij 1 keer te houden.
Dit geldt vooral bij cocaine. De eerste keer is vrij onschuldig. En de paar daaropvolgende keren mischien ook .. maar stop dan ook echt. Ondanks dat het zo duur is, is er toch een boel jong volk dat het wekelijks al dan niet dagelijks tot zich neemt. Je ziet het vaak niet aan de desbetreffende mensen. Ze functioneren vaak prima, al worden het op den duur vaak nerveuze figuurtjes tijdens de nuchtere periodes. Uiteraard raak je op lange termijn zwaar fucked up en heeft functioneren ineens een heel andere context gekregen.
Bij het 'basen' van coke (het oproken van pure coke, gereinigd dmv. ammonia) wordt je er snel zowel lichamelijk als geestelijk afhankelijk van. Afrader wat mij betreft.
Crack (plof) is niet lichamelijk verslavend.
Het is dus niet de XTC die de werking doet maar de neurotransmitter welke het stimuleert (losmaakt). Ook komt er in de hersenen de stof Dopamine vrij bij gebruik van xtc.
Dat is bij de meeste drugs zo
XTC is uiteraard niet gezond. Het chemisch evenwicht in je hersenen wordt telkens verstoord. Geef je lichaam de kans te herstellen. Doe het niet vaker dan 1X in de maand of liever 2 maanden. Neem niet meer dan +- 140mg werkzame stof (meestal 1 a 2 pillen .. laat ze testen)tot je als je niet je hersenen wilt frituren.
Je hebt 2 weken nodig om van 1 avond te herstellen, 7 weken om op oud niveau te komen.
Speed(amfetamine) doet met Dopamine , wat XTC (voornameljk) met serotonine doet.
Speed maakt ephedrinedine aan, wat weer adrealine aanmaakt, cocaine heeft effect op je dopamine gehalte. Ander woord voor speed is Wekamine en amphetamine is de basisstof die ook in xtc en 2cb zit.
Kwa schadeljkheid kan je het vergelijken met xtc.
XTC maakt je voornamelijk geestelijk kapot, speed lichamelijk. (en na een bepaalde tijd ook geestelijk en xtc lichamelijk).
Ter informatie: zelf gebruik ik eens in de 1 a 2 maanden XTC. Dit doe ik al bijna 5 jaar en is in het begin ook met de nodige vergissingen gedaan.
Blowen (waar nederland wel van bewezen heeft dat mensen er bij normaal gebruik goed bij kunnen functioneren en dat het geen accute gevaren heeft) doe ik wekelijk een paar keer met tussenpauzes van soms maanden (tijdens zware studie shit enzo). Paddo's gaan er ongeveer 2 keer per jaar in :).

Zo .. dit is geloof ik wel t langste verhaal dat ik zo'n beetje ooit gepost heb. Maarja je moet toch wat om 5:00 's ochtends :D
Softdrugs noem ik geen drugs, omdat het niet met harddrugs te vergelijken is en het effect even "hard" is als alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op vrijdag 26 april 2002 07:46 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Ken anders ook iemand die succesvol afgekickt is van heroine hoor (na 2 jaar dagelijks gebruik), dus een weg terug is er altijd.
[..]
uiteraard, maar je weet zelf ook wel dat dat meer uitzondering is dan regel

Och, eigen ervaring schijnt hier niet zo hard mee te tellen :+
[..]

Vindt je ervaring nu weer tegenvallen, tenzij jij met regelmatig dagelijks/wekelijks bedoelt. Maar zo es wat pillen pakken merk je niet echt veel van (blijvend effect, het is er wel, maar je merkt het niet zo, gewenning)
[..]

De meesten hebben dat wel, maar kan ze weinig schelen.
[..]

Zorg dat je altijd met een groepje bent, wat al wat langer gebruikt en veel ervaring heeft.. BELANGRIJK!!!!!!!
[..]

Crack (plof) is niet lichamelijk verslavend.
wel, je hersenstructuur past zich er op termijn op aan.
En crack is wat anders dan coke basen. Crack is pure troep.

[..]

Dat is bij de meeste drugs zo
[..]

Je hebt 2 weken nodig om van 1 avond te herstellen, 7 weken om op oud niveau te komen.
[..]

Speed maakt ephedrinedine aan, wat weer adrealine aanmaakt, cocaine heeft effect op je dopamine gehalte. Ander woord voor speed is Wekamine en amphetamine is de basisstof die ook in xtc en 2cb zit.

Dit is pure onzin .. zoek zelf even goed uit hoe iets werkt voordat je je er je mening over geeft want dit geeft verwarring. Ephedrine is een stof die zowel chemisch gemaakt wordt alswel in de natuur voorkomt. Kwa chemische binding lijkt het bijna precies op amphetamine op 1 element na. Ephedrine is NIET een lichaamseigen stof dus. Het maakt, net zoals speed dopamine los uit je hersenen. Adrenaline is een heel ander verhaal. Dat wordt losgemaakt uit je pijnappelklier en dat kan je weer dmv andere stoffen vrijmaken (zoals bijvoorbeeld "Royal XTC", een drankje dat je bij de smart kan kopen.
p.s. Ephedrine (wat ook in 90% van alle afslankmiddeltjes en in stackers zit) brengt, ondanks dat je er minder energieverbranding en energie van krijgt, meer schade aan je hart toe dan speed. Dus zeker ook geen fijn spul voor je lichaam, ondanks dat je het nog overal legaal kan kopen

[..]

XTC maakt je voornamelijk geestelijk kapot, speed lichamelijk. (en na een bepaalde tijd ook geestelijk en xtc lichamelijk).
[..]

Softdrugs noem ik geen drugs, omdat het niet met harddrugs te vergelijken is en het effect even "hard" is als alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrob
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07-2023
Precies, als er iets verslavend (ook lichamelijk) is dan is het crack. Tenminste, dat is wat ik ervan gelezen heb (zelf nooit drugs gebruikt, misschien op wat kinine na dan :))

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

VipTweak schreef:
Alcohol is een harddrug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op vrijdag 26 april 2002 18:03 schreef Fused het volgende:

[..]

Alcohol is een harddrug.
Yep .. en die zin slaat sowieso kant noch wal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrob
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07-2023
Op vrijdag 26 april 2002 18:03 schreef Fused het volgende:

[..]

Alcohol is een harddrug.
Dat hoor je inderdaad wel vaker, dan wordt het ondersheid gemaakt tussen geestelijk en lichamelijk verslaafd, nietwaar?

Dit onderscheid tussen soft- en harddrugs zou ik nogal arbitrair vinden eigenlijk. Of wat versta jij onder harddrugs om alcohol onder die noemer te scharen?

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

violator_ schreef:
Yep .. en die zin slaat sowieso kant noch wal
Het gaat om de definitie en om het gevaar. Niet om wat jij vind of denkt te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Ik heb het over die zin van viptweak flappo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

prinsrob schreef:
Dat hoor je inderdaad wel vaker, dan wordt het ondersheid gemaakt tussen geestelijk en lichamelijk verslaafd, nietwaar?
Inderdaad.
Dit onderscheid tussen soft- en harddrugs zou ik nogal arbitrair vinden eigenlijk. Of wat versta jij onder harddrugs om alcohol onder die noemer te scharen?
Alcohol is de drug die de meeste doden en de meeste ellende veroorzaakt. De drug die de meeste mensen regelmatig gebruiken, meer van gebruiken dan ze aankunnen en waarvan ze het effect telkens weer opzoeken. Een drug die momentaan leidt tot het effect er meer van te willen. Als er één harddrug is, dan is het alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 14:37 schreef violator_ een moeilijk onleesbaar verhaal, waaruit blijkt dat mijnheer dringend moet leren quoten, want zo kan ik niet echt reageren.
uiteraard, maar je weet zelf ook wel dat dat meer uitzondering is dan regel
Onmogelijk is het dus niet
wel, je hersenstructuur past zich er op termijn op aan.
En crack is wat anders dan coke basen. Crack is pure troep.
Crack is een andere naam voor plof. Alleen als je crack niet zelf maakt, dan koop je een hoop chemicalien (afvalstoffen meestal) ipv based coke.
Dit is pure onzin .. zoek zelf even goed uit hoe iets werkt voordat je je er je mening over geeft want dit geeft verwarring.
Doe het zelf ook es voor de verandering.
Ephedrine is een stof die zowel chemisch gemaakt wordt alswel in de natuur voorkomt.
Ik heb het over ephedrinedine, niet over ephedrine.
Kwa chemische binding lijkt het bijna precies op amphetamine op 1 element na. Ephedrine is NIET een lichaamseigen stof dus. Het maakt, net zoals speed dopamine los uit je hersenen. Adrenaline is een heel ander verhaal. Dat wordt losgemaakt uit je pijnappelklier en dat kan je weer dmv andere stoffen vrijmaken (zoals bijvoorbeeld "Royal XTC", een drankje dat je bij de smart kan kopen.
ephedrinedine zorgt voor de aanmaak van adrealine, en ephedrinedine maak je dus zelf aan. Als je amphetamine of ephedrine gebruikt maak je lichaam dat ook aan.
p.s. Ephedrine (wat ook in 90% van alle afslankmiddeltjes en in stackers zit) brengt, ondanks dat je er minder energieverbranding en energie van krijgt, meer schade aan je hart toe dan speed. Dus zeker ook geen fijn spul voor je lichaam, ondanks dat je het nog overal legaal kan kopen
Weet ik, maar daar had ik het dus niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

violator_ schreef:
Ik heb het over die zin van viptweak flappo :)
Dat is niet duidelijk als je alleen mijn zin citeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 20:59 schreef Fused het volgende:

[..]

en mij is niet duidelijk welke zin hij bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op vrijdag 26 april 2002 20:59 schreef Fused het volgende:

[..]

Weet ik . hield ik geen rekening mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 21:02 schreef violator_ het volgende:

[..]

Weet ik . hield ik geen rekening mee :)
Maar ben wel blij dat je hebt leren quoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op vrijdag 26 april 2002 21:02 schreef VipTweak het volgende:

[..]

en mij is niet duidelijk welke zin hij bedoelde
Jouw zin, geciteerd foor Fuse

En echt waar, je verhaal klopt gewoon echt niet.
Ik snap niet waarom je zo gedreven aan het posten slaat zonder dat je zeker weet of je het bij het rechte eind hebt. Dat zorgt alleen voor verwarring.
Maargoed dat zal wel aan jouw manier van posten liggen (je hebt er wel een handje van om het maar zacht uit te drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 21:05 schreef violator_ het volgende:

[..]

Jouw zin, geciteerd foor Fuse

En echt waar, je verhaal klopt gewoon echt niet.
Ik snap niet waarom je zo gedreven aan het posten slaat zonder dat je zeker weet of je het bij het rechte eind hebt. Dat zorgt alleen voor verwarring.
Maargoed dat zal wel aan jouw manier van posten liggen (je hebt er wel een handje van om het maar zacht uit te drukken)
Jij lult ook een hoop onzin hoor NOFI

Maar als je het verschil tussen ephedrine en ephedrinedine niet kent :+

Crack is niet lichamelijk verslavend

En speed wekt ephedrinedine op en verandert niet zoveel aan je dopamine gehalte, coke dan weer wel.

http://www.erowid.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op vrijdag 26 april 2002 21:07 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Jij lult ook een hoop onzin hoor NOFI
Nou ja laat ik het zo zeggen : jij bent de enige die het tot nu toe hier beweerd. En wat dat betekent, is voor mijn eigen gevoel wel duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

ik persoonlijk was eerst bang dat ik verslaafd zou raken. ik achtte mezelf op zich wel sterk genoeg, maar dacht: stel je voor dat.....dan is er geen makkelijke weg meer terug. maar op een gegeven moment gingen vrienden blowen enzo en die bleven er ook normaal onder. toen ben ik ook eens begonnen en heb nooit de behoefte iets te gebruiken. blow alleen soms in de weekenden als ik uit ga en slikken/snuiven alleen soms als ik naar een party ga (morgen dus). ik heb het volledig onder controle, gewoonweg omdat ik het veel relaxter vind om 99,9% van de tijd nuchter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 21:09 schreef violator_ het volgende:

[..]

Nou ja laat ik het zo zeggen : jij bent de enige die het tot nu toe hier beweerd. En wat dat betekent, is voor mijn eigen gevoel wel duidelijk ;)
Zeg het maar hoor, sorry, maar ik weet nou eenmaal veel van dit soort dingen, kan er niet aan doen dat jij dat niet weet en een boel onzin ophangt.

Maar ik ga niet flamen, ik vraag alleen vriendelijk of je goed kan gedragen. Complimenten over je quotes hoor, goed van je dat je dat eindelijk hebt geleerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Was jij trouwens niet die gast die op 1 avond 3 PMA pillen naar binnen gegooid had en vervolgens even doodleuk kwam vertellen dat dat wel kon omdat jij er geen problemen mee kreeg ?

Kijk, "Regels" van drugs is sowieso een vaag begrip. Maar jij geeft het een geheel nieuwe, destructieve dimensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 21:11 schreef violator_ het volgende:
Was jij trouwens niet die gast die op 1 avond 3 PMA pillen naar binnen gegooid had en vervolgens even doodleuk kwam vertellen dat dat wel kon omdat jij er geen problemen mee kreeg ?

Kijk, "Regels" van drugs is sowieso een vaag begrip. Maar jij geeft het een geheel nieuwe, destructieve dimensie.
Ja, dat was ik idd, en ik vertelde het niet doodleuk, ik heb er een reportje over geschreven.

En ik heb nooit problemen met PMA gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
Op vrijdag 26 april 2002 21:12 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Ja, dat was ik idd, en ik vertelde het niet doodleuk, ik heb er een reportje over geschreven.

En ik heb nooit problemen met PMA gehad.
Nou , ga zo door zou ik zeggen :D

You're an example of too many chemicals ... :)

i rest my case

doei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 21:15 schreef violator_ het volgende:

[..]

Nou , ga zo door zou ik zeggen :D
Nee, sorry, maar ik ben daarmee gestopt, zoals ik al eerder heb vermeld. Lees anders eventjes het topic door voordat je begint te blaten.

En voor dat je een open deur intrapt : ja, ik had PMA onder controle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50398

Alles met maten he.... net als die herman een shot gaf 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 21:17 schreef itstim het volgende:
Alles met maten he.... net als die herman een shot gaf 8-)
Je doet je icoontje eer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 26 april 2002 21:15 schreef violator_ het volgende:

You're an example of too many chemicals ... :)

i rest my case

doei :)
Gaan we flamen?? Misschien maar even kennis maken met SeM ??

Jij bent het voorbeeld van koppig en dom zijn, NOFI en IMHO natuurlijk :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terug naar het oorspronkelijke onderwerp aub, niet meer flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Op vrijdag 26 april 2002 21:27 schreef VipTweak het volgende:
Terug naar het oorspronkelijke onderwerp aub, niet meer flamen.
Oke weer ontopic:

Als je niet meer opstap gaat, dan pak je toch ook geen XTC meer of jullie wel? Ik bedoel: thuis heeft het niet echt nut enzo. Kun je je beter vol zuipen met Jupiler (bier) :9
Maar voor opstap is het gewoon echt te vet. (gister toevallig nog 1tje gehad) hehe, ben de'r nog door1 van. Maar zo komen wel die vette casemod ideeën (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15858

Op vrijdag 26 april 2002 21:07 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Crack is niet lichamelijk verslavend
m'n oma ook niet.
maar crack is echt de meest verslavende troep die er is m'n jongen.
cocaine is inderdaad lichamelijk niet zo verslavend, maar crack krijg je nogal wat afkick verschijnselen van.
en dat al na 1 keertje roken.
dus beweer niet dat je er zoveel van afweet alleen omdat je alles hebt gesnoven en geslikt wat je voorgeschoteld hebt gekregen.

heb al eens eerder discussietje met jou gehad, dat ging ongeveer op dezelfde manier als hier.

als ik jou was zou ik toch beetje dimmen tegenover violator_ die er duidelijk meer kaas van heeft gegeten.
getuige alleen al het feit dat hij er wel mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Hakkelaar schreef:
cocaine is inderdaad lichamelijk niet zo verslavend, maar crack krijg je nogal wat afkick verschijnselen van.
Dat kan dus per definitie niet. Je kan niet na éénmaal gebruiken ergens verslaafd aan zijn. De definitie van verslaving is anders en daarmee de definitie van afkicken en afkickverschijnselen. Wees toch eens kritisch op de dingen die je schrijft, dan voorkom je dit soort baarlijke nonsens. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fused: na 1 keer crack roken treedt al tolerantie op.
de tweede keer dat je rookt moet je al veel meer roken.
als je het niet doet dan voel je je gewoon brak.
natuurlijk kan je na 1 keer roken nog wel stoppen. na 100 x kan je ook nog stoppen.
maar als jij onder dat stoppen lijdt, dan ben je verslaafd.
en na 1 keer roken wil je eigenlijk al niet meer zonder.
een paar uitzonderingen natuurlijk daargelaten.
maar dat is met elke regel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Hakkelaar schreef:
[..]
De crash die na de crack-high krijgt is geen ontwenningsverschijnsel, maar een bij-effect van de crack zelf.
Ja, dat maakt het heel verslavend en ja, er treedt snel gewenning op en ja, het is een klote-drug, maar dan heb je nog steeds geen gelijk en als je niet nauwkeurig let op wat je schrijft, dan wordt je niet serieus genomen. Dat is advies, geen flame.

NB. Als je één keer gebruikt en daarna niet meer, dan ben je dus niet verslaafd. Je moet tenminste tweemaal gebruiken om verslaafd te kunnen zijn; van iemand die éénmaal heeft gebruikt is onmogelijk vast te stellen of die persoon verslaafd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjonge jonge, je voelt je wel slim he.
als je dit nou ff tegen iemand zegt die beweert dat het niet verslavend is... that makes sense.

als je na 1 keer roken stopt, dan ben je niet verslaafd nee.
duh. |:(
verslaving an und für sich houdt al in dat je een bepaalde handeling meerdere keren moet doen. anders is het geen verslaving.
het lijkt me dus duidelijk dat wanneer ik zeg dat je na 1 keer roken al verslaafd bent dan niet bedoel: je rookt 1 keer en je stopt.
het gemiddelde patroon van een crack gebruiker is dat hij na 1 keer roken blijft roken.
daarmee is mijn bewering dus geen complete onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42135

Hele meutes mensen drinken zich van hun 16 tot hun +- 19 helemaal lam elk weekend.

Het aantal alcohol verslaafden wat daar uit komt is in percentage heel klein als je dat zou vergelijken met de "Echte hard drugs" Cocaine en Heroine.

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 27 april 2002 20:56 schreef Hakkelaar het volgende:
maar crack is echt de meest verslavende troep die er is m'n jongen.
Crack is geestelijk verslavend en ook je krijgt ook afkickverschijnselen als je stopt met een drugs welke geestelijk verslavend.

Lichamelijke verslaving is niet het moeilijkste om vanaf te komen, probleem is altijd de geestelijke verslaving
dus beweer niet dat je er zoveel van afweet alleen omdat je alles hebt gesnoven en geslikt wat je voorgeschoteld hebt gekregen.
Dat doe ik ook niet, en ik weet veel van dit onderwerp af door veel te lezen en experimenteren.
heb al eens eerder discussietje met jou gehad, dat ging ongeveer op dezelfde manier als hier.
Dat jij nou zo wijs probeert te zijn terwijl je er geen donder van snapt, is niet mijn fout.
als ik jou was zou ik toch beetje dimmen tegenover violator_ die er duidelijk meer kaas van heeft gegeten.
getuige alleen al het feit dat hij er wel mee om kan gaan.
Hij heeft er geen verstand van, hij haalt dingen door elkaar en ik kan zonder problemen met xtc omgaan hoor. Begrijp niet waarom je (weer) moet flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 28 april 2002 01:46 schreef Hakkelaar het volgende:
als je dit nou ff tegen iemand zegt die beweert dat het niet verslavend is... that makes sense.

als je na 1 keer roken stopt, dan ben je niet verslaafd nee.
duh. |:(
verslaving an und für sich houdt al in dat je een bepaalde handeling meerdere keren moet doen. anders is het geen verslaving.
het lijkt me dus duidelijk dat wanneer ik zeg dat je na 1 keer roken al verslaafd bent dan niet bedoel: je rookt 1 keer en je stopt.
het gemiddelde patroon van een crack gebruiker is dat hij na 1 keer roken blijft roken.
daarmee is mijn bewering dus geen complete onzin.
Je zegt zelf dat het na 1x verslavend is en nu neem je het weer terug. En als je meer dan 1x crack rookt, hoef je nog niet perse verslaafd te zijn. Ken mensen die roken af en toe es wat plof zonder problemen hoor.

Crack geeft een heel heftige flash, maar dat wilt niet perse zeggen dat iedereen er direct verslaafd aan raakt, het kan ook negatief uitpakken natuurlijk. Een heroineflash vindt ik nou niet echt bijzonder prettig, heb ook absoluut geen zin meer om dat spul nog eens te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Hakkelaar schreef:
Nee, ik hou gewoon niet van die paniekerige verhalen. Desinformatie is iets dat leidt tot onrechtvaardigheid. Mensen worden vermoord omdat iemand insinueert dat ze vreemd zouden gaan.

En trouwens, ik voel me inderdaad beter dan iemand die niet de moeite wil nemen de leesbaarheid van zijn teksten te verhogen door hoofdletters te gebruiken. Wat mij betreft wordt je van dit forum ge-permbanned met dat belachelijke schrijfgedrag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 28 april 2002 09:15 schreef tweakhuis het volgende:
Hele meutes mensen drinken zich van hun 16 tot hun +- 19 helemaal lam elk weekend.

Het aantal alcohol verslaafden wat daar uit komt is in percentage heel klein als je dat zou vergelijken met de "Echte hard drugs" Cocaine en Heroine.

just my 2 cents
In percentages zijn er meer alcohol verslaafden dan harddrugs verslaafden.

In percentages veroorzaken alcoholisten meer ellende dan junks.
Pagina: 1 2 Laatste