Toon posts:

Stereo versterker kopen, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin ondertussen nogal genoeg te krijgen van m'n Sony RX50 midiset.. en wil dus naar wat beters toe :)

Eerst maar eens een versterker kopen..
Ik heb nu een paar mission speakers Afbeeldingslocatie: http://www.disway.nl/~gebu/GoT/mission_kap.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.disway.nl/~gebu/GoT/mission_zonderkap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.disway.nl/~gebu/GoT/mission_back.jpg

..2e hands van iemand gekocht en ik heb geen idee welk type ze zijn.. maargoed dit zijn iig de speakers die ik d'r voorlopig aan wil gaan hangen...

Ik hoef geen 5.1 surround etc te hebben, besteed m'n geringe budget (+/- 150 euro, veel meer zeker niet) uit aan puur stereo geluid...

De nad302 werd me in een ander topic al aangeraden icm deze speakers, maar aangezien ik dat topic (hoe zien jouw speakers dr uit) niet wil vervuilen met offtopic geblaat dus maar dit topicje..

Iemand goede adviezen? Ik = nogal n00b op hifi gebied, als het geluid maar erg goed is :)

Thnx alvast!

[edit: m'n voorkeur gaat trouwens uit naar een behoorlijk warm geluid..]

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

NAD is goed, Rotel, Denon, Onkyo en Marantz ook (en zo nog een aantal anderen). In de prijsklasse rond 150 euro is het lastig. Ik lees vaak goede dingen over Kenwood in de budget klasse.
Bv een KAF-1030 2*50 watt (din, 4 ohm) voor 194 euro in Duitsland (maar daar komt wel relatief veel transport kosten bij, nl 30 euro).

Maar Kenwood vind je ook wel in veel dozen schuif zaken.

Verder, 2e hands wellicht?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
2e hands vind ik opzich ook geen probleem, maar waar moet je dan precies op letten?

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 23 februari 2002 22:58 schreef G3R10 het volgende:
2e hands vind ik opzich ook geen probleem, maar waar moet je dan precies op letten?
Nou dat ie het doet (allebei de kanalen), er goed uitziet, de volumeknop niet kraakt (hoewel dat te repareren is) en een beetje redelijk merk (en voldoet aan jouw wensen).

Vermogen tussen 20 - 100 wat (hoewel dat laatste een tikje veel is voor je Missions, maar gewoon normaal afspelen kan best).

Kijk eens rond op http://2dehands.hear.nl/ , tussen de high end freaks vind je zonu en dan best een aardig demo expemplaar of 2e handsje, bv ik zag deze (ad nr 5545)
Denon PMA 560 versterker 2 x 90 watt
zwart met phono trap, 3 mnd garantie.
f 300

Verwijderd

Topicstarter
Thnx :) Leuke specs volgens mij wel van die denon.. nog geen pic kunnen vinden zo snel ofzo..mjah opzich boeit uiterlijk ook niet zo heel erg..

Maargoed..in die richting zit ik voor dat bedrag zeker goed neem ik aan?

En nog iets anders, kan iemand me vertellen welk type die missions zijn :) ..als iemand dat zo kan zien dan :) ..

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Fiets eens langs bij de betere audiozaak, daar verkopen ze vast wel 2de hands versterkers. :7

Whatever.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 23:47 schreef G3R10 het volgende:
En nog iets anders, kan iemand me vertellen welk type die missions zijn :) ..als iemand dat zo kan zien dan :) ..
Ze lijken wel wat op de Missions M700, maar die heeft witte accenten...

Check die achterkant eens, het moet erop staan :)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 23 februari 2002 23:47 schreef G3R10 het volgende:
Thnx :) Leuke specs volgens mij wel van die denon.. nog geen pic kunnen vinden zo snel ofzo..mjah opzich boeit uiterlijk ook niet zo heel erg..

Maargoed..in die richting zit ik voor dat bedrag zeker goed neem ik aan?

geen plaatjes, wel info:
http://www.audioreview.com/PRD_115756_2717crx.aspx
http://www.multimania.com/webnsm/matos/denon.htm

Maar je moet je natuurlijk niet blindstaren op 1 advertentie, gewoon een beetje rondkijken (bellen). Voor 150 euro kun je best een 5 a 6 jaar oude versterker kopen die ooit f 1000 gulden kostte. En een goede amp gaat makkelijk 10-20 jaar mee.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:03
ik heb een jamo sw3 subwoofer set en kan alle recievers/versterkers tegen inkoopsprijs kopen. welk merk en type raden jullie dan aan voor 150,- euro ?

Verwijderd

Wij weten natuurlijk niet wat de inkoopsprijs is, maar kijk es rond naar de boven genoemde onderdelen, en in mijn topic destijds: *klik*
:P

Verwijderd

Topicstarter
Back again :)

Die denon was helaas uitverkocht, nu ben ik op een Nad C320 gestuit.. hopen dat die nog wel op voorraad is.

Het ding moet (2e hands) 200Euro kosten..is dit een redelijke prijs en wat zijn de algemene meningen over deze versterker? (sorry, heb me nog niet echt in kunnen verdiepen in merken/types)
Thnx alvast

Verwijderd

NAD is een zeer goed gewaardeerd merk, is vaak voor zwaardere muziek en speakers zeer goed. Als ie goed geluid geeft is 200 € IMO wel een goede prijs. Check eens op www.rikstoet.nl hoe duur die nieuw is. Hij wordt nog wel verkocht volgens mij. Voor 150-200 € kan je denk ik wel een Marantz PM4000 of zelfs een PM4200 vinden. Allebei kwalitatief fantastische versterkers voor dat geld. Ik heb de grote broer , de PM7000 (was wel 400€ in de aanbieding) maar heb ook de PM4000 beluisterd. Echt heel goed geluid! Maar die NAD is ook zeker niet slecht. Als je ook een beetje zware, drukke muziek luisterd, blijf je veel detail horen!

Edit:

Ik heb even gekeken:

Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/nadc320.jpg
Voor €408, dus best een goede deal. Kijk voor specs op die site, bij HiFi/High End -> Elektronica -> NAD -> iets naar benee scrollen, (ze doen daar niet aan pagina's met adres :{ )

Verwijderd

Die Denon PMA 560 heb ik hier ook staan, 10 jaar geleden gekocht voor f700,-
Is beslist een goede versterker, anders stond ie hier niet meer. :)
Btw, op Marktplaats staan ook goede versterkers te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Exter: helaas was die dus al weg :'(
Tweak-Metallica: thnx a lot :) ik ga nog ff beetje meer verdiepen in de pecs e.d. Maar neem dus aan dat deze NAD gewoon beter dan die Marantz PM4000?

De muziek die ik luister is denk ik wel aardig zwaar..en vooral druk :) Heel veel punkrock/ska/skacore/hardcore .. hardere/snelle gitaarherrie zegmaar :) En verder Muse e.d.

Hopen maar dat ik nog reactie krijg op de email die ik de aanbieder van de c320 heb gestuurd ...

Verwijderd

Deze kwam ik net op Marktplaats tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1696339584

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
*HINT* *HINT*

Kijk nog eens goed op marktplaats.nl en je ziet dat er een hele mooie Rotel RA-971 versterker te koop staat. Is wat krachtiger dan de NAD En gezien jouw muziek smaak ook klankmatig misschien een betere keuze.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 20 maart 2002 02:01 schreef Funk het volgende:
*HINT* *HINT*

Kijk nog eens goed op marktplaats.nl en je ziet dat er een hele mooie Rotel RA-971 versterker te koop staat. Is wat krachtiger dan de NAD En gezien jouw muziek smaak ook klankmatig misschien een betere keuze.
Hahahaha LOL, ik gok dat ik de bon dan ook wel die kant op kan sturen :D.

Spammert :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Kheb zelf een Yamaha AX-396 en ik vind het geluid perfect! Koptelefoon-aansluiting aan de voorkant en 2x stereo-speaker-aansluitingen aan de achterkant. En diverse inputs voor van alles en nog wat en 2 line-outs. Prima geluid op mn Mission M73's :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35

FFF

cambridge audio, heeft producten (nieuw) in deze prijsklasse, niet zo goed als NAD etc, maar een goed alternatief.

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:08

TMV

Technics bevalt me ook altijd wel goed, en hoeft ook niet extreem duur te zijn... Valt vast wel een model binnen jouw budget. En natuurlijk zoals al vaker gezegd, tweedehands..

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 15:39 schreef TMV het volgende:
Technics bevalt me ook altijd wel goed, en hoeft ook niet extreem duur te zijn... Valt vast wel een model binnen jouw budget. En natuurlijk zoals al vaker gezegd, tweedehands..
Technics zit vaak wat lager met kwaliteit dan de genoemde merken (Yamaha, Denon, Marantz, NAD, Rotel) die kan je iig wel nieuw vinden, maar ik zou een tweedehands Marantz of NAD ofzo kopen...

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ik word hier gek :) Wat ik ook koop, op m'n huidige set ga ik zeker vooruit (sony rx 50 midiset)..

Google wilde me (wederom) niet helpen met wat specs over de Denon PMA750 .. die staat op marktplaats.nl namelijk voor zo'n 125 Eypo..iemand?

Funk, zou jij me kunnen contacten? Thnx :)

(overigens heb ik net voor een zeeeeeer gering bedrag een cd speler bemachtigd ;) Pioneer PD-4700, naar mijn weten werkt ie perfect..en voor de 10 euro die ik daarvoor betaald heb valt daar geen buil aan te vallen :) )

Verwijderd

Topicstarter
Kickje

Hmm ik begin ondertussen sterk te twijfelen aan Google..(of aan mezelf) .. ben nu weer op wat andesr gestuit ;) ..en daar kan ik eigenlijk nix over vinden..

Nad 304 voor 200 of een nad 306 voor 250.. kan wel een paar (erg positieve) reviews vinden, maar nix over specs..de site van NAD zelf helpt me ook niet bijster veel verder ...
Pagina: 1