Gaat Abit roet in het eten gooien?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Het plan is dus om binnenkort een P3 800E 100Mhz SLOT 1 CPU op mijn Abit BH6 te prikken. Dit ter vervanging van mijn huidige P3 500Mhz Katmai.

Mijn BIOS geflashed naar de laatste versie. Multiplier van 8 is beschikbaar eveneens een voltage van 1.65V. (1.5/1.6/1.65/1.7 meen ik uit mijn hoofd).

Toch ff op de site van Abit geloeked:

QUESTION:

Do the BH6 Rev. 1.00, 1.01, 1.02, 1.03, etc. and up (BUT NOT 1.1 and above) boards and the BX6 Rev 1.00, 1.01, 1.02, etc. (BUT NOT BX6 Rev 2.0) boards support Coppermine CPUs?

ANSWER:
No, the BH6 Rev. 1.00, 1.01, 1.02, 1.03, etc. and up (BUT NOT 1.1 and above) boards and the BX6 Rev 1.00, 1.01, 1.02, etc. (BUT NOT BX6 Rev 2.0) do not support Coppermine CPUs due to the native design of power for the CPU core voltage probably not being sufficient. So to avoid instability, we advise that the afore mentioned boards do not support Coppermine CPUs.

----

En dat vat ik nou ff niet. Het voltage IS er gewoon, sterker nog.. een P3 Coppermine loopt toch op een LAGER voltage dan mijn Katmai (2.0V!)? En in mijn SoftBios menutje heb ik tussen 1.5V - 2.3V tot mijn beschikking.

Proberen die lui van Abit je zo een nieuwere mobotje aan te smeren of zou het echt niet gaan werken? Ik zit er helemaal niet op te wachten om een nieuw mobotje te moeten kopen.. want die BH6 met z'n 440BX chipset draaid nu al meer dan anderhalf jaar zo stabiel als een plaat beton.

Heeft er hier iemand een P3 700 / 733 / 800 op een BH6 draaien? Ik heb de BH6 1.0, niet de Rev 1.1.

*sniff* enzo :P

(ja ik weet het.. zonder spelfoutjes typen is ook een vak apart.)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Als ik zo lees, zeggen ze alleen maar dat het zou kunnen dat ie niet zo stabiel is. Maar hij werkt waarschijnlijk dus wel. Wat je kan doen is ff bij de winkel vragen of je de cpu terug mag brengen als ie niet werkt.

je zou bdw ook een celeron 566/600 ofzo kunnen kopen, met een goede cooler, en kijken hoe ver je komt met overklokken. Ga ik ook nog doen binnenkort.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik snap alleen niet waarom het niet stabiel zou moeten lopen.. als de multiplier goed is en het goede voltage wordt geleverd dan zou het moeten lopen..

Ik heb liever een P3 dan een Celeron. Ik heb daar geen gegronde reden voor behalve dan dat voor mijn gevoel een P3 800 sneller loopt dan een OC'd Celly op 800Mhz. Is misschien niet zo maar ik wil gewoon een P3. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik heb ook een Abit bh6 v1.02 en mijn celeron doet 't perfect. Had wel eerst wat problemen, maar dat lag niet aan het moederbord ( in direct lag het weer wel aan Abit). Zie de volgende thread:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/17792

Succes met het overklokken