Toon posts:

retail celeron 2 600 binnen, maar al hoekjes weg

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zie thread, de processor doet het volgens mij nog wel goed, maar ik probeerde eerste de intel reatail koeler erop te zetten, wat echter met zeer veel kracht moest. Gelukkig kwam niet snel daarna de postbode met een pakje uit Amerika waarin een Golden Orb zat en Arctic Silver. Het kwaad was toen echter al geschied. Van drie hoekjes is al wat afgebrokkeld en zie je iets metaligs ipv het blauwe.

Na wat onderzoek bleek zelfs de meebestelde converter voor problemen te zorgen. Ik heb daarom mijn oude converter gebruikt om de processor te testen. Hij bootte wel op 853 (moet waarschijnlijk 900 zijn), maar kon voltage maar op 1,70 volt zetten.

Graag jullie reacties op de afgebrokkelde hoekjes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een MSI Master converter gehaald en de celeron 2 daarop aangesloten. De eerste keer bootte de processor in windows en kon ik dingen doen. Het voltage stond toen het hoogst. Op mijn BH6 is dat 1.70 volt. (Ik wil mijn bios nog een keer flashen met 1.70 V als default.) Na softFSB de processor op 900 MHz te zetten liep de computer echter op een gegeven moment vast. Na de herstart op gewoon 600 MHz en 1.70 volt kwam windows tot de achtergrond zonder iconen en de keren daarna ook. Is mijn processor nu echt dood?

Ik hoop dat ik nog aanspraak maken op garantie Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Dit schrijf ik trouwens met mijn 333@560 en die doet het perfect.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:18
Dacht dat alleen durons dit prob hadden. hihi wel leuk tegenover al die intel opscheppers.

Sorry ik vind het wel lullig voor je hoor ik moet mijn duron ook nog installeren dus het kan mij ook nog gebeuren.

Verwijderd

Treur niet te vroeg, je moet waarschijnlijk gewoon hoger kwa voltage om die 900 te halen. Probeer eerst eens 1,8 of 1,9. Kan via jumpers op je MSI of door je Bios opnieuw te flashen.

edit:
Ho sorry, de tweede keer zei je 600, in de gauwigheid had ik dat als 900 gelezen...
Tja, dan heb ik niet veel hoop voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een BH6 v1.02 en volgens de faq van Abit ondersteund dit moederbord officieel geen coppermine cpu's vanwege een slechte voltageregulator. Na verschillende bronnen geraadpleegd te hebben heb ik toch besloten om een celeron 2 aan te schaffen.

Die celeron is nog niet dood. Op mijn moederbord wilde hij maar niet draaien, ondanks het nieuwste bios SS die celeron 2 t/m 700(66) ondersteund. Bij een huisgenoot op een Asus CUBX geprobeerd en daar draaide ie de hele avond perfect onder Windows 2000. Hij draaide SETI Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif, benchmarks etc. en geen enkele lockup. Bij mij maar nog een keer geprobeerd met de MSI en default op 1.80 volt gezet. Tot mijn verbazing kon mijn moederbord tot 1.90V gaan zonder het bios opnieuw te flashen, maar zelfs op 1.80 en 1.90 kwam hij niet verder in WindowsMe dan het beginscherm, echter zonder snelkoppelingen en taakbalk.

De CPU is goed maar mijn moederbord blijkbaar dus niet. Ik schrijf dit wederom met mijn 333@560, alleen nu met de MSI Master, omdat ik de Golden Orb op mijn ppga probeerde te zetten en daarbij de aansluitklem van mijn oude converter kapot gemaakt. De meebestelde converter van het merk spire is trouwens brak. Werkt niet met ppga en fc-pga.

Ik ga de processor nog op een be6 proberen alvorens het op te geven.

Heeft iemand misschien nog meer lastgehad met de combinatie BH6 v1.0x en fc-pga?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuw moederbord moet kopen word ik heel nijdig op mezelf. Dan had ik veel beter een Duron + Mobo kunnen kopen. Alleen moet ik wel oppassen voor mijn zojuist aangeschafte CL Geforce 2 GTS. Hij doet het niet in heel veel borden. Ik denk dan toch maar een Intel bx te kopen.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:59

Marc H

- - Is wakker - -

Ik heb een BH6 Rev 1.01 (of 1.02) en bij mij loopt hij met een Celeron 566 als een zonnetje op 850, met SS bios, en op 1.7v. STANDAARD Intel cooler! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif (en een extra 12cm fan in zijkant van de kast, 12v fan, draait op 5v)

Kreeg alleen een probleem dat hij crashte na opstarten van windows (95, 98 + 98se) als ik er een Promise Ultra66 controller in schroefde. (oplossing: dan maar geen u66)

Trouwens, volgens mij ondersteunen de rev1.0x BH6 boards wel de Celeron2, maar niet de coppermine P3's (100Mhz variant). In de faq op de Abit site wordt alleen de Coppermine p3 genoemd, niet de celeron variant, en anders zou er geen bios voor zijn.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

Topicstarter
Marc H, ik heb een Abit HotRod 66 in mijn computer hangen. Als de promise bij jouw het probleem was dan kan dat bij mij natuurlijk ook kunnen.

Ik heb trouwens wat verder gezocht naar mogelijke problemen omtrend de bh6 en een fc-pga processor. Het zou kunnen liggen aan de voltage regulators die in bepaalde revisies voor een te hoge lolerantie zorgen of gewoon niet voldoende stroom zouden kunnen geven. Op verschillende locaties (anandtech forum e.a.) heb ik echter kunnen vinden dat dat geen probleem hoeft te zijn. Ik ga het in ieder geval proberen door mijn schijven weer gewoon op mijn onboard ide aan te sluiten. Ik vind het dan wel jammer van mijn IBM DTLA die zelfs Ide-100 aankan. Maar beter een processor die het doet. Dan een snellere harde schijf zal ik maar zeggen.

P.S.: De standaard intel koeler moest bij mij met zoveel kracht erop gezet worden dat de processor niet meer heel is na die aktie, en dat terwijl ik nog redelijk voorzichtig was. Ik had namelijk al heel vaak gelezen dat processoren kapot gingen na het aanbrengen van een koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Hoera!!!!!!!! Dit is gepost met mijn Celeron 2 fc-pga. Ik heb gewoon mijn harde schijven van de HotRod66 afgehaald en de kaart uit de computer. De computer doet het nu. Moet nu nog kijken of hij wel stabiel is. En als dat zo is post ik hier wat overklokresultaten.

Ik ben blij:)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:06
Allright!

Dus het lag toch aan de UDMA 66 controller.. hmmzz...

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Heeft die HotRod66 niet die HighPoint HPT366 chip erop? geloof 't wel.
Op m'n BP6 zit ook zo'n ding. Als ik hem gebruik loopt alles constant vast (Linux!)
als je de HD's in ATA66 mode 4 laat draaien. In mode 3 gaat het wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
De processor loopt nu rocksolid op 900 MHz met maar 1.70 Volt. Persoonlijk vind ik i't erg jammer van die controller. Mijn hardeschijven zijn nu iets langzamer dan voorheen, maar de processor heeft een jump voorwaarts gemaakt. Ik ga trouwens ook nog de GHz proberen te halen met een hoger voltage. Een celeron met wat versleten hoekjes is dus gelukkig nog niet afgeschreven :)

• Edgar wolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09-2020
Hier hetzelfde probleem met een abit be6 2 met een celly2 600@900 1.7V. Alles draait perfect maar als ik de udma66 highpoint rommel ga gebruiken dan loopt die met branden mp3 mpeg enz hartstikke vast.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels draait de CPU stabiel op 927 MHZ. Hij wil wel posten op 1008 MHz, maar loopt vast bij het laden van windows. Ik heb tot 1.90 volt getest. Hoger wil ik ook niet gaan en 9x103 bij 1.75v vind ik ook wel goed.

Die highpoint heb ik nog even getest in een ander pci slot, maar geen resultaat. Wat mij wel opviel was dat het bios een irq aan de UDMA66 gaf die hetzelfde was als mijn usb controller. Aan die usb controller heb ik een MS Intellimouse Explorer hangen (de eerste met dat lampje). Als windows bijna klaar is met laden komt de muiscursor in zicht en zeer kort daarna loopt de computer vast. Als de computer echter in safe mode opstart doet de highpoint controller het wel. De USB is dan uitgeschakeld. Dat weet ik omdat ik mijn muis niet kan bewegen!!!

Ik ga morgen nog wat experimenteren met het toewijzen van irq's aan kaarten in het bios. Misschien kan ik dan alsnog een UDMA66 controller in mijn computer hangen. Ik heb nog een irq vrij, dus dat moet lukken. Ik acht de kans echter zeer klein, omdat in het allereerste geval de controller een eigen irq kreeg ipv van een gedeelde met de USB.

P.S. Volgens mij is het ook nog zo dat de usb altijd (!) een irq deelt met het vierde pci slot.

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op dinsdag 05 september 2000 03:06 schreef Marc H het volgende:
Ik heb een BH6 Rev 1.01 (of 1.02) en bij mij loopt hij met een Celeron 566 als een zonnetje op 850, met SS bios, en op 1.7v. STANDAARD Intel cooler!
Ik heb hier in mijn vrouw dur pc een BH6 v1.01 zitten, net de nieuwste bh6_ss.bin opgehaald, geflashed (alle instellingen) bleven staan en hij herkent de net aangeschafte celeron800/100Fsb,terwijl er in de tekst van ABIT staat dattie een celeron 700/66 aankan.........?

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op dinsdag 05 september 2000 23:51 schreef syntony het volgende:
Inmiddels draait de CPU stabiel op 927 MHZ. Hij wil wel posten op 1008 MHz, maar loopt vast bij het laden van windows. Ik heb tot 1.90 volt getest. Hoger wil ik ook niet gaan en 9x103 bij 1.75v vind ik ook wel goed.

Die highpoint heb ik nog even getest in een ander pci slot, maar geen resultaat. Wat mij wel opviel was dat het bios een irq aan de UDMA66 gaf die hetzelfde was als mijn usb controller. Aan die usb controller heb ik een MS Intellimouse Explorer hangen (de eerste met dat lampje). Als windows bijna klaar is met laden komt de muiscursor in zicht en zeer kort daarna loopt de computer vast. Als de computer echter in safe mode opstart doet de highpoint controller het wel. De USB is dan uitgeschakeld. Dat weet ik omdat ik mijn muis niet kan bewegen!!!

Ik ga morgen nog wat experimenteren met het toewijzen van irq's aan kaarten in het bios. Misschien kan ik dan alsnog een UDMA66 controller in mijn computer hangen. Ik heb nog een irq vrij, dus dat moet lukken. Ik acht de kans echter zeer klein, omdat in het allereerste geval de controller een eigen irq kreeg ipv van een gedeelde met de USB.

P.S. Volgens mij is het ook nog zo dat de usb altijd (!) een irq deelt met het vierde pci slot.
Ik heb mijn Celly 600@1008(bij booten zegt ie 1009) op 2,1V lopen >:)
Ik kan maximaal booten op 1078. :)

Verwijderd

Op maandag 04 september 2000 20:10 schreef [TLT]Lynx het volgende:
Dacht dat alleen durons dit prob hadden.
duron en athlons ;)
hihi wel leuk tegenover al die intel opscheppers
mwah.. het is en blijft wel zo dat een PIII/Celly II een stuk moeilijker kapot is te krijgen!

je ziet bijna _nooit_ mensen die hun intel core gecrunched hebben... dan moet je toch echt wel iets verkeerd doen lijkt mij :)
Pagina: 1