[CS] Probleem met optische muis

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 09:19

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb een zwaar probleem met Counter-Strike. Maar een vreemd probleem waar ik totaal geen raad op weet.

Ik zit op kot waar een 10 Mbit LAN is van ongeveer 50 PCs. Het is een LAN met hubs (geen switches), dus verre van ideaal. De lag tijdens Counter-Strike is dan doorgaans ook redelijk hoog voor een LAN (maar nog meer dan laag genoeg om vlot te kunnen spelen), behalve in een geval. Maar dat is een ander probleem...

Het probleem dat ik heb is dat mijn optische muis niet correct werkt onder Counter-Strike. Het is een Logitech MouseMan Optical. De muis werkt perfect onder Windows XP en andere games, en is voorzien van de laatste Logitech drivers. Ik vermoed dan ook dat er niets mis is met de muis.

Echter in Counter-Strike ondervind ik dat de muis soms niet of schokkerig reageert. Of je nu snel of traag beweegt heeft geen invloed. Als je bijvoorbeeld om de hoek wil lopen en de muis draait dan gebeurt het dat de muis gewoonweg niets doet of in schokken reageert. Helemaal niet leuk om zo te spelen. Het gekke is dat het probleem zich niet steeds voordoet. Soms werkt de muis zoals het hoort, maar op andere momenten is het gewoon ondoenbaar...

Ik heb nog niet geprobeerd met een andere muis (ik pak volgende week een oude balmuis mee om te testen), maar misschien dat er hier andere mensen zijn die een soortgelijk probleem ervaren?

Het rare is dat toen de PC hier thuis stond, ik er totaal geen last van had. Aan de PC is niets veranderd. Het enige verschil is dat de PC nu op een laggy 10 Mbit netwerk staat in plaats van een snel 100 Mbit netwerk.

Kan het zijn dat netwerksnelheid invloed heeft op de muis? Maar anderen op kot hebben er geen probleem mee.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Verander de poll speed :)
Control Panel> Printers and other hardware> Mouse> Pointers d8 ik en dan nog iets in de registry (zal eens opzoeken)

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Wat draai je? d3d? Als je d3d draait moet je even overschakelen op opengl.

Verwijderd

hier staat de oplossing tegen mouse acceleration in XP
:)

• bAdmuTs
  • Laatst online: 05-11 18:28

bAdmuTs

mAzE

Ik heb maar 1 tip voor je; koop nieuwe batterijen >:) of is ie niet draadloos

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden!

R4C00N_SL4Y3R: De rate van de muis heeft geen invloed. Ik heb reeds geëxperimenteerd met 40 Hz, 80 Hz, 100 Hz (de waarde waarop ik normaal werk) en 200 Hz. Op alle instellingen heb ik het verschijnsel voor.

MM-: Natuurlijk draai ik OpenGL :)

PhusE: Interessante link die je daar gaf. Dat ga ik zeker proberen. Ik zit wel pas Zondag avond weer op kot, dus momenteel kan ik niets doen.

bAdmuTs: De Logitech Mouseman is geen draadloze muis :)

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• Noener
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02-2024

Noener

dusss...

Wat heel veel uitmaakt met een optische muis is je muismat. Ik heb zelf een compleet blauwe muismat en dat werkt voor mij het beste.

Gamer card

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-11 22:47
ik heb dezelfde muis als jouw .
ik heb echter een heel ander probleem ermee.
ik speel alleen maar sof .
het rare is dat hij bij mij ineens weg schiet en dat gebeurd 1 keer in de 3 uur ofzo .
hij doet dit bij allees onder welke prog ik ook zit en weet tot vandaag geen oplossing daarvoor .

zou het dan toch aan de muis liggen ?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Noener: De mousepad is een Q3 Everglide Giganta (of hoe dat beest ook al mag noemen). Werkelijk een schitterende mousepad waar ik zeer tevreden over ben. Op andere oppervlakken heb ik trouwens hetzelfde probleem.

Werkelijk, ik ben er vrij overtuigd van dat het probleem niet bij de muis of mousepad ligt. Anders had ik in Windows XP soortgelijke problemen moeten ervaren.

rhermans: Dat probleem heb ik zelf niet, maar ik heb wel ondervonden dat optische muizen soms wat moeite hebben met bepaalde ondergronden en motieven. Zoals Noener reeds aanhaalde moet je eens een andere mousepad overwegen.
Als ik wil spelen met m'n optische muis en m'n oude witte Clanbase Everglide mousepad dan krijg ik ook zulke verschijnselen. Op de witte stukken doet de muis de gekste dingen :)

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden, opgelost... en een nieuw probleem gecreëerd :(

Het probleem ligt bij de DirectSound acceleratie. Vraag me niet hoe dat komt, maar er schijnen meer mensen dat probleem te hebben in Windows XP.

Wanneer ik de acceleratie volledig uitschakel dan verdwijnt het muisprobleem volledig, maar... Het geluid in Counter-Strike komt nu te laat. Als ik vuur dan hoor ik het geluid ongeveer een halve seconde later. Het muisprobleem mag dan wel van de baan zijn, dit is minstens even frustrerend!

Verder heb ik nog niet kunnen onderzoeken of er verdere negatieve effecten zijn door het uitschakelen van de DirectSound acceleratie.

Iemand een idee?

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 17:59
Op zondag 24 februari 2002 23:59 schreef mahi het volgende:
Ik heb het probleem gevonden, opgelost... en een nieuw probleem gecreëerd :(

Het probleem ligt bij de DirectSound acceleratie. Vraag me niet hoe dat komt, maar er schijnen meer mensen dat probleem te hebben in Windows XP.

Wanneer ik de acceleratie volledig uitschakel dan verdwijnt het muisprobleem volledig, maar... Het geluid in Counter-Strike komt nu te laat. Als ik vuur dan hoor ik het geluid ongeveer een halve seconde later. Het muisprobleem mag dan wel van de baan zijn, dit is minstens even frustrerend!

Verder heb ik nog niet kunnen onderzoeken of er verdere negatieve effecten zijn door het uitschakelen van de DirectSound acceleratie.

Iemand een idee?
Als muis op USB zit, misschien irq conflict met geluidskaart :?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
3CLipZ: Ik heb de muis nu zowel op de USB-aansluiting als op de PS/2 geprobeerd, en bij beide is het probleem identiek.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb ook al een tijdje een soortgelijk probleem.. ik draai winXP al een half jaar maar een maand geleden ofzo begon het opeens dat de muis soms niet reageert onder CS.. ik had een gf2gts maar vorige week een radeon8500 gekocht maar ik heb het probleem nog steeds.. Ik heb het volgens mij alleen onder CS, bij andere spellen merk ik het niet.

Iemand een idee??? (behalve windows opnieuw installeren..)
Pagina: 1