Toon posts:

Van high8 naar svcd en mpeg2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal mijn high8 filmpjes in de computer. De kaart is een dc10plus van pinnacle. Via Studio7 capture ik het hele zooitje en schrijf het daarna als avi weg. Dit omdat ik het in premiere wil bewerken.

Vervolgens wil ik er een mpeg2 bestand van maken. Dit doe ik met TMPGEncoder 2.50

Tot zover gaat alles goed maar dan

Nu wil ik hem afspelen en als ik dubbelklik opent hij Window Media Player echter gebeurd er niet en wil het programma een verbinding maken met de codec sever. Ergo als ik verbinding heb met het internet kan ik het filmpje zien. Heb ik geen verbinding dan gebeurd er niets.

Wat moet ik nog doen?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52
Een mpeg2 codec installeren door bijvoorbeeld PowerDVD erop te zetten. Overigens, mpeg2 met mediaplayer gaat veelal gaar (win98 uitgezonderd) dus dan moet je zowiezo powerdvd gebruiken om de boel af te spelen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Hoe open je dan een mpeg-files in PowerDVD? Deze pakt echt alleen maar schijven geloof ik.

www.nintendocasemods.com

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00

mno

Op zaterdag 23 februari 2002 16:28 schreef Digital-DNA het volgende:
Hoe open je dan een mpeg-files in PowerDVD? Deze pakt echt alleen maar schijven geloof ik.
Nee hoor, gewoon je mpeg naar PowerDVD slepen.

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dat werkt prima. Nu kan ik de kwaliteit controleren.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52
Op zaterdag 23 februari 2002 16:28 schreef Digital-DNA het volgende:
Je kunt 'm op file modus en disc modus zetten, zit ergens een knopje voor.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tot nu toe niet tevreden over het eindresultaat. Het wordt zo blokkerig. Hoe kan ik nu een HI8 opnamen goed op een cd krijgen zodat ik hem voor de tv goed kan afdraaien?

Help

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet hoe je encodeert, maar als je gebruik maakt van VBR in plaats van CBR gaat het een stuk beter. Multipass encoderen (2 of 3 passes) werkt prima. Encoderen duurt wel een stuk langer maar uiteindelijk (zelfs bij de moeilijke stukken) bijna geen blokjes.
Controleren van m'n eindresultaat doe ik trouwens bij voorkeur op m'n TV, op m'n PC zie ik 'teveel'.
Ken je trouwens deze site al ? Staan een paar goede guides.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen VBR en CBR. Welk programma moet ik gebruiken om multipass te encoden.

Want de methode die ik gebruik krijg ik te veel blokjes.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
VBR staat voor Variable Bit Rate (CBR is Constant). Net zoals bij MP3 krijgen de stukken die veel bits nodig hebben na compressie die bits ten koste van de stukken die met minder bits toekunnen. TMPEG ondersteunt beide.
Op deze site staat alle opties uitgelegd, zou je moeten helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het morgen proberen. Kijken of er nu iets betere kwaliteit uitkomt.

In iedere geval bedankt.
Pagina: 1