Wow, stopt m'n waterpompje er ineens mee :(

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Gisteren zat ik wat te computeren en ineens hoor ik wat piepen, 't geluid kwam uit m'n pc zelf, dus ik een beetje kijken en al, maar zag nix verdachts.. Kom ik na een sec of 10 tot de verbazing dat m'n waterpomp er ineens mee had opgehouden :( Ik snel de pc uitgezet.. (gewoon via windows zelf) Ik aan m'n waterblok voelen en dat was loeiend heet!! Ik dacht natuurlijk al aan 't ergste, maar 't viel gelukkig allemaal reuze mee.. Na een goede schoonmaak beurt van pompje en resevoir werkte 't weer allemaal en na een uur kon ik gelukkig weer computeren..
Ik denk toch dat in totaal m'n amd 1200@1333 wel zo'n 10 á 15 seconden zonder koeling heeft gezeten en volgens mij ben ik net op tijd geweest... Ik kreeg daarom wel even de schrik van m'n leven.. :D

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 15:47

Barreljan

...Zoom-Zoom...

heb jij even geluk 8-)

hoe kan het dat ie zomaar stopte? vuiltje?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 21:00
wow :D

• blakez
Op zaterdag 23 februari 2002 13:12 schreef Voodoo_man het volgende:
heb jij even geluk 8-)

hoe kan het dat ie zomaar stopte? vuiltje?
Ik weet 't niet precies, maar toen ik het pompje aan 't schoonmaken was zat er wel veel witte aanslag (kalk?) op, maar dat was er zo af te wassen met wat heet water... Dit is al de derde keer dat ik m'n pompje schoonmaak en ik weet zeker dat ie de vorige keer viezer was.. Vaag :D

• FMS
  • Niet online

FMS

15 sec valt wel mee, zo iets had ik ook, k'had de pomp niet aan gezet. zonder iets in de gaten te hebben. Windows liep een paar keer vast. pas na 5 minuten ofzo kwam ik er achter.

Zon waterblock is tenslotte gewoon koper, en dat neemt de warmte wel op.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
WOEI! 8-)

Verwijderd

Shit als je niet de pc snel had uitgezet had je nu zonder cpu gezeten. Gelukkig heb ik nog geen waterkoeling.
Al wil ik het wel graag.

Verwijderd

en dan koop je niet ff een nieuw pompje als je niet zeker weet waarom hij stopte :?

mooi icoon trouwes

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zaterdag 23 februari 2002 13:11 schreef blakez het volgende:
Ik snel de pc uitgezet.. (gewoon via windows zelf)
Zou ik dus nooit zow doen, elke sec telt, gewoon meteen bam stroom deraf.... kan geen kwaad.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Zo'n korte tijd is absoluut niet erg. Soms zet ik m'n fan wel eens uit om te zien hoe snel de temperatuur van m'n processor toeneemt. Langzaam gaat ie dan van 42 naar 55 graden (dan zet ik hem weer aan), maar dat duurt toch minimaal een minuut.
Een gevuld waterkoelblok kan nog behoorlijk wat warmte opnemen voordat je proc oververhit raakt. Test dit maar eens met MBM5 en zet je pomp stil >:).
Zonder koelblok geef ik je proc echter maximaal 5 seconden maar dat is weer een andere situatie.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• blakez
Nog ff een vraagje, ik kan nu zeker niet meer achterhalen hoe warm m'n processor nu precies is geworden?? Ik draai winXP pro en heb Vcool ook aan staan...

Verwijderd

Waterkoeling kan je zonder problemen een paar minuten uit laten staan. De temp gaat langzaam omhoog en is echt niet erg.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Op zaterdag 23 februari 2002 13:21 schreef Bobbert het volgende:

[..]

Zou ik dus nooit zow doen, elke sec telt, gewoon meteen bam stroom deraf.... kan geen kwaad.
IDD

Daarom wil ik geen AMD, gaat effe mis...dag CPU.
Op zaterdag 23 februari 2002 14:10 schreef Aico het volgende:
Waterkoeling kan je zonder problemen een paar minuten uit laten staan. De temp gaat langzaam omhoog en is echt niet erg.
Geloof je het zelf????? |:(

Verwijderd

waarom heb je er geen flow meter tussen gezet? al je dan geen flow meer heb schakeld hij gewoon je compie uit :9~

Verwijderd

Als ik jou was zou ik eens een andere vloeistof in het systeem gooien. Bijvoorbeeld iets wat geen aanslag geeft. Ga bijvoorbeeld bij een autoshop radiator vloeistof halen, zal waarschijnlijk een stuk beter werken. Hoef je ook niet om de zoveel tijd de zooi schoon te maken.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 14:38 schreef mvdorst het volgende:
Als ik jou was zou ik eens een andere vloeistof in het systeem gooien. Bijvoorbeeld iets wat geen aanslag geeft. Ga bijvoorbeeld bij een autoshop radiator vloeistof halen, zal waarschijnlijk een stuk beter werken. Hoef je ook niet om de zoveel tijd de zooi schoon te maken.
.................? heeft u ook waterkoeling?? |:(
ff zere neus kok je water gewoon ff uit of koop gewoon gedeminilaseerd (splefluotje) water beetje w.w erbij klaar B-)

• Whuzz
  • Laatst online: 23-02 20:21

Whuzz

Dodgeball!

Op zaterdag 23 februari 2002 14:38 schreef mvdorst het volgende:
En dan heb je ook meteen een stuk minder koeling.
In diverse tests is al lang aangetoont dat koelvloeistof en andere zooi een negatief effect hebben op de warmtecapaciteit van je vloeistof. Gewoon gedestileerd water nemen. Geen kalk, geen verontreiniging.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Daar we daar toch weer een topic voor moeten openen!
Goed voor de search resultaten, waar iedereen zo graag naar verwijst.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 23 februari 2002 14:10 schreef Gman het volgende:

... Waterkoeling kan je zonder problemen een paar minuten uit laten staan. De temp gaat langzaam omhoog en is echt niet erg ...

Geloof je het zelf?????
ja, kijk hier maar :D

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• blakez
Gvd, volgens mij heeft m'n pompje toch z'n beste tijd gehad.. (en dit naar een jaar ofzo) Ben ik gewoon aan 't computeren en valt ie ineens weer uit :( Dus ik al iets rustiger gereageerd en gekeken hoe de temperatuur steeg.. Steeds een graadje meer.. Daarna maar gewoon de pc uitgezet. M'n waterblok was niet half zo warm als gisteren en dit is na zo'n 30 seconden, dus gisteren heeft ie denk ik wel meer dan een minuut zonder koeling gezeten... Nu heb ik de pc weer aangezet (Na één uur) en m'n pompje start ook weer gewoon op :? Nu maar kijken hoelang hij 't nu weer volhoud... :'(

Verwijderd

Is misschien ook niet zo gek, kalk was je er namelijk niet af met warm water. Daarmee lijkt het alleen alsof het weg is, net als op het element van een waterkoker. Ik zou het schoonmaken met ontkalker (zie de supermarkt, ontkalker voor koffiezetapparaten enzo) en vervolgens gedemineraliseerd water erin doen (zoals al meer mensen hierboven zeiden). Dan heb je dit probleem niet.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
het maakt nog niet zo veel uit hoor als de pomp kapt. het duurt best wel lang voordat het water allemaal is opgewarmd, en als je de uitgang boven de ingang hebt zitten, dan blijft het nog wel even trekken (warmte wil naar boven).

Ik heb al eens gewoon geboot zonder pomp, tot ik in windows de temperatuur zag stijgen tot boven normaal :)

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 09:02

Mon

Wat voor pomp was het eigenlijk ?
Ik bedoel: een tweedehandsje of 1 van Sicce die 100 gulden gekost heeft ?

• blakez
Op zaterdag 23 februari 2002 16:44 schreef _Mon_ het volgende:
Wat voor pomp was het eigenlijk ?
Ik bedoel: een tweedehandsje of 1 van Sicce die 100 gulden gekost heeft ?
M'n pompje is een nieuwe SICCE IDRA Waterpump (1300l / hour) gekocht bij ocshop.. Hij is er nu al 3 keer mee gestopt.. en na een poosje te hebben uitgezet, start hij weer op... |:(

Verwijderd

gewoon ff terugsturen naar ocshop denk

• blakez
Hmm dit is niet leuk meer... M'n pompje is nu al 5 keer uitgevallen en elke keer nadat ik de computer een half uurtje uit heb laten staan werkt ie weer.. Maar dan ben ik even bezig en valt m'n pompje weer uit.. Dit heeft naar mijn inziens nix te maken met verstoppingen in de leidingen oid, want ik denk dat 't meer iets met de electriciteit te maken heeft.. Of zou 't zo erg zijn binnen in m'n pompje dat daar heel de boel vast zit???

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 12:03
Op zaterdag 23 februari 2002 18:15 schreef blakez het volgende:
Hmm dit is niet leuk meer... M'n pompje is nu al 5 keer uitgevallen en elke keer nadat ik de computer een half uurtje uit heb laten staan werkt ie weer.. Maar dan ben ik even bezig en valt m'n pompje weer uit.. Dit heeft naar mijn inziens nix te maken met verstoppingen in de leidingen oid, want ik denk dat 't meer iets met de electriciteit te maken heeft.. Of zou 't zo erg zijn binnen in m'n pompje dat daar heel de boel vast zit???
Ik zou een nieuw pompje kopen. Zo duur zijn die toch niet?
Het is namelijk niet leuk als je er ff niet bent, en je pomp valt uit, en je proc brandt door.

Als het goed is heeft mijn koolance kast een beiveiliging ingebouwd. Wanneer het water boven de 50 graden komt, en dat veranderd niet binnen 30 seconden, pleurt ie de computer uit. En dat doet ie door de powerknop 5 sec. verbinding te laten maken.

En zo'n soort schakelingetje zou jij ook kunnen maken. Is niet zo duur, en toch een stukje veiligheid.

...

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:02

Mad_Demon

de dokter

Op zaterdag 23 februari 2002 18:22 schreef Bas_f het volgende:

[..]

Ik zou een nieuw pompje kopen. Zo duur zijn die toch niet?
Het is namelijk niet leuk als je er ff niet bent, en je pomp valt uit, en je proc brandt door.

Als het goed is heeft mijn koolance kast een beiveiliging ingebouwd. Wanneer het water boven de 50 graden komt, en dat veranderd niet binnen 30 seconden, pleurt ie de computer uit. En dat doet ie door de powerknop 5 sec. verbinding te laten maken.

En zo'n soort schakelingetje zou jij ook kunnen maken. Is niet zo duur, en toch een stukje veiligheid.
Velleman heeft een kitje die een relais omgooit als de temp te hoog is, die ga ik ook kopen denk ik, better safe than sorry... :{

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:52
Op zaterdag 23 februari 2002 13:26 schreef Disciplus-Simplex het volgende:
Zo'n korte tijd is absoluut niet erg. Soms zet ik m'n fan wel eens uit om te zien hoe snel de temperatuur van m'n processor toeneemt. Langzaam gaat ie dan van 42 naar 55 graden (dan zet ik hem weer aan), maar dat duurt toch minimaal een minuut.
Een gevuld waterkoelblok kan nog behoorlijk wat warmte opnemen voordat je proc oververhit raakt. Test dit maar eens met MBM5 en zet je pomp stil >:).
Zonder koelblok geef ik je proc echter maximaal 5 seconden maar dat is weer een andere situatie.
idd ik ben eens een keer vergeten mijn pomp aan te zetten, koude start, en pas na ongeveer een minuut of 7!! kreeg ik een blauw scherm, valt dus best mee

Reality beats fiction by far!

Pagina: 1