Toon posts:

[WC] heuih! een p3 kan ook best zonder waterstroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals de topic al zegt, mij p3 900 kan best zonder waterstroom ;)
wat was er gebeurt, bij het installeren van een zip drive heb ik even wat molex'en moet verplaatsen. daarna ik weer fijn windowsen, beetje surfen, beetje gamen, allemaal heel fijn, ga ik een biertje drinken met mun huisgenoten, kom een uur later terug, zwart scherm. das normaal, dus geef een tik op spatie, gebeurt nix, reset dan, ah dat werkt.
toch effe in de kast kijken, voel aan het blok en brand gruwelijk me poten, dat blok was superheet geworden. bij het nalopen van het systeem kwam ik er achter dat de molex waar mun pomp relais aan zat er zegmaar een beetje uitlag.
toen dat gefixed was was me blok binnen de 3 seconden weer lekker fris.
dat was dus even gezellig schrikken, magoed dat hoort er natuurlijk ook bij.
En tot zover een spannend verhaal van dikkie dik

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op donderdag 21 februari 2002 18:22 schreef FrUitSkI het volgende:
Nog meer mensen met zo'n avontuur?
Nope :Y)

Verwijderd

Nee

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

nee

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

nee >:)

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 22:16
Laatst wel een keer in een keer scherm zwart, proc. fan naar de maan... was ook wel ff schrikken vooral omdat ik nog 3 cases af moest werken.

Verwijderd

toch vind ik dat verhaal van dikkie dik en de autoradio leuker ;)

Verwijderd

ja :-)

1 keer)
vergeten me pomp aan te zetten
en dan rustig kijken naar de temp meter hoger laten lopen
en dan (Bong.. shit.. paniek)

voordat ik de uitknop kan vinden (die ik 4 seconden moet indrukken voor det me pc uit gaat) struikel ik over mij snoer van me pomp ;)

maar ach me athlonetje heeft het overleefd

2 keer)
kwam thuis ( lekker hard gewerkt je weet het wel :) ? )
zeg me moeder : ik heb je pc aan gezet om mail te checken of zo, maar de pc ging piepen als een gek en dat ie uit ging :'(
dus ik vraag aan haar heb je de pomp aan gezet
hoor ik Ohh nee gat dat niet automatische |:(
( stom van mij om dat niet uit te leggen, maar ja ze hebt self ook een pc :? )
dus ik ren naar me pc en wonder boven wonder start me pc goed op :)
( MBM5 gelukkig na het eerste incident goed ingesteldt dat hij reboot )

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
bij mij houd m'n pc (tb1333) 't ongeveer een kwartiertje vol, maar dan is ie wel 80-85 graden ofzo >:)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 13:17
Echte tweakers maken de boel atomatisch, of zetten de boel wel aan, of laten hem altijd aanstaan >:).

Verwijderd

de pomp op mijn xp1600+ het ook wel eens een avondje uit gestaan

65 graden max.

boeit me niks.

Verwijderd

Je kan de knop vd pomp koppelen aan de aan/uit knop, op zo...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 21 februari 2002 21:58 schreef JanMaster het volgende:
Je kan de knop vd pomp koppelen aan de aan/uit knop, op zo...
Dat heeft de topicstarter ook, maar hij had die koppeling even los gehaald, en was 'm vergeten vast te doen |:(

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
ging het ook sissen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 22:01 schreef SH007 het volgende:

[..]

Dat heeft de topicstarter ook, maar hij had die koppeling even los gehaald, en was 'm vergeten vast te doen |:(
tnx, stond op het punt om er al wat van te zeggen.
valt me zowieso op dat een hele hoop mensen op GoT echt niet goed lezen

Verwijderd

AMD kan ook prima zonder pomp. duurt 20 minuten voordat ie crasht maar toch. is me al 2x overkomen. oops.

heb inmiddels een oplossing gevonden. pc kan niet aan zonder dat de pomp aanstaat.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Het is mij 1x overkomen. Toen werd mijn XP'tje erg warm :(
Op 2.08 vcore werd hij toen iets van 86 graden geloof ik, zou de history van asus probe erop na moeten zoeken! Hij crashte trouwens niet ofzo.

Oja, ik was na een lan vergeten om de stekker van de pomp erin te doen. Lijkt me ook wel handig om te vermelden.

Ik heb de stekker van de pomp (230V) in een stekkerblok met een zo'n rode schakelaar, eerst gaat de pomp aan, daarna kan ik de pc pas aanzetten. Aangezien de stekkers van de pc enzo ook in dat stekkerblok zitten.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Mad_Demon
  • Laatst online: 21:42

Mad_Demon

de dokter

Ik heb alles ingebouwd. Het snoer van m'n pomp aan de 230 connector van m'n PSU gesoldeerd, en een relais om m'n pomp aan te zetten. T'zal maar gebeuren dat m'n zusje het in d'r hoofd haalt om m'n pc aan te zetten en ze zet de pomp niet aan.
Ook als fail-safe voor mezelf, kwil sommige "procedures" wel eens overslaan.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

hmmz ik had ook een pIII maar was een 800mhz en daar heeft zelfs me koelblok van afgelegen terwijl hij aan stond.... ik kreeg het niet voor elkaar dat ding op te blazen dus echt schrikken is het niet :)

Verwijderd

Mat, heb je daar plaatjes van? Ben altijd dol op ingebouwde waterkoelingen. Kga wel ff op je naam searchen voor het geval je ze al gepost hebt. :)

• Munchkin
  • Laatst online: 23-02 11:44
Een simpele oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014372365

Gewoon een stekkerblokje vastgesoldeerd aan de 230 ingang.
Op die manier kan ik de pomp altijd nog ergens anders voor gebruiken als ik besluit dat er een andere in moet.

Verwijderd

ik ben bezug een opstelling te maken (is nu al een week aan het proefdraaien) en ik hebb er een flowmeter inzitten die de pc uitschakeld als er geen water meer stroomd....

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:53
Waterkoeling niet, maar wel eens een complete LAN gedraait zonder cpu-fan, met mn P3-500@620 -> had aan't begin ff zitten klieren met mn proc, temp.sensor erin doen enzo, vergeten kabeltje van de fan weer vast te maken :)

Vond het al verdacht dat'ie zo vaak crashte, maar dat ging over toen'k hem naar 575mHZ zette >:)

Moraal van dit verhaal: geloof heilig in 2 80mm delta's en het komt goed :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1