Toon posts:

Epox 8KTA3+ flashen naar 8KTA3+ Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bovenstaand moederbord (8KTA3+ dus).
Prima bordje, snel en stabiel. Maar nou zie ik dat er inmiddels ook een Pro-versie van is.
De borden zijn in essentie hetzelfde, alleen is in de BIOS van de pro-versie de FSB in 1 MHz stappen aan te geven.
Ik draai nu op 145 Mhz, dus een XP1700+ (1433 MHz) overclocked naar 1900+ (1595 MHz).
Als ik naar 150 MHz ga (in de BIOS de volgende stap) krijg ik vastlopers in windows XP.

Is het mogelijk om de BIOS van de 8KTA3+ te flashen naar 8KTA3+ Pro, zodat ik die 1 MHz stapjes kan gebruiken?
Heeft iemand dit al eens geprobeerd en zo ja, ging dat goed?

Ik heb trouwens hier de search al gebruikt en al vaak op internet gezocht naar iets dergelijks, maar helaas :(

Verwijderd

Topicstarter
Maar een keertje omhoog schoppen.

Niemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 12:59 schreef Compeutje het volgende:
Ik heb nu bovenstaand moederbord (8KTA3+ dus).
Prima bordje, snel en stabiel. Maar nou zie ik dat er inmiddels ook een Pro-versie van is.
De borden zijn in essentie hetzelfde, alleen is in de BIOS van de pro-versie de FSB in 1 MHz stappen aan te geven.
Ik draai nu op 145 Mhz, dus een XP1700+ (1433 MHz) overclocked naar 1900+ (1595 MHz).
Als ik naar 150 MHz ga (in de BIOS de volgende stap) krijg ik vastlopers in windows XP.

Is het mogelijk om de BIOS van de 8KTA3+ te flashen naar 8KTA3+ Pro, zodat ik die 1 MHz stapjes kan gebruiken?
Heeft iemand dit al eens geprobeerd en zo ja, ging dat goed?

Ik heb trouwens hier de search al gebruikt en al vaak op internet gezocht naar iets dergelijks, maar helaas :(
Hallo, dit board is dus niet het zelfde,bijv. zit op een 8KTA3+pro de mogenlijkheid om je cpu Vcore omhoog te brengen tot 2.25. doormiddel van jumpers.

Verwijderd

Toch gedaan zeker ik hoor niks meer van je. >:)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
muwahaha roflmao :P >:)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 17:00 schreef ernst het volgende:
muwahaha roflmao :P >:)
Mobo is echt dood, of hij is op vakantie.

Verwijderd

Nee hoor :) Kijk hier maar even, hij durft niks meer te zeggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 22:11 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Mobo is echt dood, of hij is op vakantie.
Mobo is niet dood :)
Ik heb het (nog) niet gedaan, maar ik probeer iets verder in de materie te duiken.
Ik vraag me af of die jumpertjes aangestuurd worden door de bios. Als dat namelijk niet zo is en het een pure hardwarekwestie is zou het theoretisch mogelijk moeten zijn.
Maar er zit altijd een risico in en dan is mijn mobo misschien wel dood :'(

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:03

sll

Die jumpers staan idd helemaal los van de bios voltageregeling. Het is dus een 'extraatje' onafhankelijk van de BIOS-setting.

In de handleiding van de Pro staat dan ook onder andere dit: "Real Vcore Voltage = JP6 setting + Vcore Voltage displayed in the BIOS."

Geeft natuurlijk geen garantie dat je zomaar de Pro BIOS kunt flashen!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Over die 1MHz stapjes, dat is bijna zeker hardware-matig. Waarschijnlijk heeft die Pro versie een andere clockgenerator die de FSB met stappen van 1MHz kan verhogen, de niet Pro versie dus niet. Je kan dan bios flashen wat je wil, 't zal weinig uitmaken.

PC Specs

Verwijderd

Ik denk toch wel dat dit zal gaan ...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 februari 2002 00:16 schreef Bomberman het volgende:
Over die 1MHz stapjes, dat is bijna zeker hardware-matig. Waarschijnlijk heeft die Pro versie een andere clockgenerator die de FSB met stappen van 1MHz kan verhogen, de niet Pro versie dus niet. Je kan dan bios flashen wat je wil, 't zal weinig uitmaken.
Dit is toch een standaard mogelijkheid van de Via KT133a chipset? :?
Alleen niet iedere mobo-leverancier geeft die mogelijkheid in de bios.
Asus doet dat bijvoorbeeld wel.
Bovendien zijn alle chips op het moederbord identiek aan elkaar.
Pagina: 1