Toon posts:

omzetten lijn van KPN naar Cistron

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ff klagen en weten wie dit probleem nog meer heeft of gehad heeft. Op 11-01-02 heb ik Cistron MAXX aangevraag :9~ en binnen enkele dagen was ook bekend, dat mijn aansluitdatum 21-02-02 zou zijn. MXStream is al vanaf de eerste week van februari opgezegd, zit dus nu al tweeënhalve week zonder ADSL :( ! Nu heeft die K*T KPN niet gereageerd op het verzoek om mijn lijn om te zetten! Waar zijn die EIKELS daar nou mee bezig?? Cistron gebeld, ze hebben niet eens een reactie gegeven, waarom ze mijn lijn niet hebben omgezet. Dus nu wordt er weer een nieuw verzoek ingediend, volgens Cistron reageren ze daar meestal wel op, maar nu moet ik nog één, twee weken wachten, misschien nog wel langer :( :( :(
Wie heeft dit probleem nog meer, of gehad, ik wil nou wel weten hoe lang het nog gaat duren!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hetzelfde heeft meegemaakt???? :(

Verwijderd

Uiteraard. Ik zal je ff mijn way to mxstream vertellen:

15-12-2000 > Order aangevraagd
18-12-2000 > Order geannuleerd (verkeerde modem)
20-12-2000 > Nieuwe order aangevraagd
15-06-2001 > Eindelijk aangelegd (niet werkend)
17-07-2001 > W0w het werkt eindelijk
15-01-2002 > Opgezegd met brief.
28-01-2002 > Cistron 1024/512 aangevraagd
04-02-2002 > KPN ontvangt de opzegging
08-02-2002 > Fout in de annulering. KPN gaat zoeken
15-02-2002 > Handmatig door KPN geanulleerd
21-02-2002 > Cistron gepland, helaas mxstream nog niet afgesloten.

KPN hoopt ons volgende week af te sluiten. BBNED omzetten duurt maar een dag of 2 dus ik hoop snel weer adsl te hebben.

En ja je hebt helemaal gelijk. DIe mensen van KPN zijn heel traag en de enige oplossing is zeuren zeuren zeuren en nog eens zeuren. :r

Suc6 dr mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou er maar niet op rekenen, dat je lijn zomaar wordt omgezet in twee dagen tijd. Bij mij duurt het dus al ruim twee weken, denk dat het zeker nog twee weken gaat duren. Als we op de KPN moeten wachten... :(

Verwijderd

Als de lijn is omgezet dan heeft bbned 2 dagen werk om alles klaar te maken voor Cistron bedoel ik :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Neem eens een kijkje in de cistron.broadband nieuwsgroep. Je bent zeker niet alleen met je probleem...

Exact expert nodig?

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

Mijn verhaal dan:

eind jan. Cistron Maxx aangevraagd
Planet gebeld dat ik Mxstream overboord wou hebben.
Begin Feb. Planet account werkt niet meer. (kan wel nog internette. Modem getweaked 8-) :) )
KPN stuurt een brief waar in staat dat ik nog Mxstream tot 14 feb kan gebruiken.
Brief gelijk via de fax naar Cistron gestuurd.
Cistron geeft op de site als voorlopige aansluitdatum 14feb. :)
13 feb. Mxstream werkt niet meer.
14 feb nog geen Cistron. Toen maar gebeld. Zij hebben nog geen bericht van KPN gehad :(
15 feb KPN gebeld , " ja, sorry meneer de lijn wordt vandaag vrij gegeven. "
18 feb Mail naar Cistron gestuurd of er nog nieuws was. Kreeg bericht terug dat ze nog steeds niets van KPN hadden gehoord.
19 feb Mail van Cistron gehad dat de nieuwe aansluitdatum 4 maart wordt. Dit omdat KPN verzuimd om te praten met Cistron.

Kan gelukkig nog wel internetten, niet via ADSL maar via Quicknet (kabel) :)
Voor ik ADSL nam had ik namelijk kabel maar na het afzeggen hebben ze de modem na meerder mails van mijn nooit opgehaald >:)
Dus ik dacht zal ff inpluggen kijken of er iets gebeurd. :?
Nou, het werkt hoor ;)

Ben alleen benieuwd hoelang het duurt voor Quicknet doorkrijgt dat ik illegaal aan het surfen ben 8-)

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Jij hebt tenminste nog adsl. Ik zit nu op een 56k dus het kan slechter :)

• seninha

seninha

god's right foot

Kabel dus... :)

Ben alleen benieuwd hoelang nog :?

iRacing Profile Flickr

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Jaja, de kpn is weer lekker bezig..

Mijn verloop....

01-06-01 MXstream fast werkend op ISDN lijn
14-01-02 Mxstream opgezegd.
14-01-02 Nieuwe analoge KPN lijn aangevraagd
14-01-02 Cistron MAXX op de nieuwe lijn aangevraagd
Zonder linesharing (nog niet beschikbaar)
24-01-02 Cistron bevestiging gehad, outportering door
kpn vind plaats op 15-02-2002
10-02-02 MXstream eraf, incl. sync..
15-02-02 Geen MAXX zoals voorspeld helaas.
18-02-02 Cistron meld dat de lijn gereed is met
linesharing. :? Na controle
blijkt dit niet het geval. Gewoon nogsteeds een
kiestoon en geen sync. Daarbij is linesharing hele-
maal niet beschikbaar op mijn postcode, bellen dus
maar weer.
19-02-02 KPN heeft de outportering vermoedelijk helemaal
niet uitgevoerd.
22-02-02 Nog steeds hetzelfde, geen nieuws..

Maargoed, alle lof over de mensen bij de helpdesk van cistron. Zij proberen daadwerkelijk iets aan het probleem te doen. Alleen zijn zij in veel gevallen gebonden aan akties van de KPN. En die heeft in 75% van de probleemgevallen steken laten liggen waardoor aansluitingen vertraagd worden. Ze hebben hierop in december al verbetering beloofd, maar als ik zo dagelijks de nieuwsgroepen in de gaten hou gaat het nog steeds vaak mis..

Jammer...

Like this yall...

Verwijderd

Vandaag met een BBNED dude gebeld.

Kwam er op neer dat die mij ging helpen om KPN van de lijn af te krijgen. Daarna zou die cistron inlichten en een nieuwe datum doorgeven.

Cistron en BBNED, daar werken gewoon hele goede mensen in tegenstelling tot bij Blaat PN

Verwijderd

Topicstarter
Een medewerker van Cistron had mij verteld, dat het eerste verzoek voor portering altijd werd afgewezen door KPN. Hij kon mij vertellen, dat hij pas één keer iemand had meegemaakt, bij wie de lijn meteen bij het eerste verzoek werd omgezet, van alle honderden mensen die het aangevraagd hadden. Die KPN is toch ook belachelijk!!! En wij maar wachten... :( :( :(
En Tuxus, ik zit ook weer met een 56k modempje te werken, echt een vreselijke achteruitgang ivm ADSL :( :( :(

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Mijn KPN horrorstory:

Ergens eind 2000 aangevraagd, in afwachting van het beschikbaar komen van mxstream hier.
Uiteindelijk half april 2001 aangesloten.

04-12-01: Upgrade aangevraagd basic -> fast adsl

21-12-01: Geen linesync meer :? Gebeld met KPN hoe of wat, xs4all (waar ik die upgrade heb aangevraagd) geeft toch duidelijk aan dat er géén onderbreking plaatsvind... KPN was het daar niet mee eens, maar het zou hoogstens 1 a 1.5 week duren. Vooruit dan maar, 56k afgestofd.

In de weken daarna nog steeds geen linesync, ik één a twee keer per week bellen; er moesten nog wat lijntests worden uitgevoerd enzo en dan zou het weer worden aangesloten; nog een weekje geduld aub...

Half januari 2002: KPN maakt prijsverhoging bekend; dat was dus de druppel, slechte service bieden maar wel de prijzen omhoog?? don't think so.

16-01-01: Ik fax opzegging naar XS4ALL, onder vermelding dat ik opzeg wegens de prijsverhoging. (Opzeggen op de geijkte manier via de website ging niet omdat er nog een mutatie liep (die upgrade))
16-01-01: Ik vraag een Cistron MAXX abonnement aan.
22-01-01: Ik verstuur een email aan xs4all voor bevestiging van de opzegging.
26-01-01: Ik verstuur nogmaals het verzoek om bevestiging, omdat ik op het eerdere bericht niets gehoord heb, en het wel vóór 1 feb geregeld moest zijn.
30-01-01: Mailtje van xs4all: ze hebben mijn fax niet ontvangen en verzoeken mij deze nogmaals te faxen, gericht aan de persoon die de mail stuurde; deze zou dan direct worden behandeld.
30-01-01: Ik verstuur nogmaals de opzegging per fax
30-01-01: Mail van xs4all: de fax is nu goed ontvangen en de opzegging wordt direct in behandeling genomen.
01-02-01: Mail van xs4all: KPN accepteert de opzegging niet omdat er nog een upgrade loopt.
02-02-01: Ik mail xs4all terug dat ik daar geen boodschap aan heb, dat de algemene voorwaarden van KPN aangeven dat ik bij wijziging van de AV of de tarieven kan opzeggen en dat KPN de opzegging gewoon zal gaan accepteren, ongeacht die upgrade.

Inmiddels heeft volgens Cistron BBNed een portering van mijn lijn aangevraagd en is een voorlopige aansluitdatum bekend geworden: 21-02-02

Bij later bellen met KPN blijkt dus dat al vanaf 21 december de gehele upgrade stilligt, en pas na een aantal interne memo's van de helldesk naar de mxstream afdeling is er weer beweging in gekomen.

Gisteren is in ieder geval de upgrade (administratief) voltooid; op de xs4all status-site staat ie op 7/7 mutatie voltooid, maar nog geen linesync.
Ik neem aan dat KPN aan mijn herhaalde verzoek heeft voldaan de upgrade af te breken, de zooi te laten zoals het is en de lijn vrij te geven voor opzegging en portering naar BBNed.

Ik wacht inmiddels alles rustig af, ga niet meer elke dag bellen, wordt ik zelf alleen maar kwaad en opgefokt van en je schiet er toch niks mee op... idioten...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Je moet juist iedere dag bellen. Dan gaan ze zich zo ergeren dat ze je als niet klant gaan beschouwen :)

Maar even met BBNED bellen helpt ook wel eens. DIe kunnen via hun eigen ingang processen versnellen (mits kpn er gehoor aan geeft)

Suc6.

Ik wacht nog steeds op 1024 cistron (21-2-2002 portatie gemist)

Verwijderd

Topicstarter
Tuxus, heb jij toevallig het nummer van BBned voor mij, waar ik ze direct kan bereiken zonder eerst tig keer doorverbonden te worden? Vandaag Cistron weer eens gebeld, ze hebben nog geen nieuwe datum :( :( :( Schiet toch echt niet op zo!

Verwijderd

Yep heb ik voor je:

Telefoon 023 565 9999

En dan aan de receptioniste zeggen dat je van cistron bent als ze het vraagt. Dan gewoon je verhaal doen en vragen of zij eventueel kunnen bemiddelen/helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Weet je toevallig ook wat de openingstijden zijn? Vrees dat het nou al te laat is om ze nog ff lekker lastig te vallen. :)

Verwijderd

Mjah volgens mij 10.00-17.00

Anders gewoon ff bellen naar ze. Dan hoor je het wel van het antwoordapparaat :)

Verwijderd

Wie weet hier toevallig na hoeveel dgn/wkn ik de spullen voor een dhz Cistron in de bus krijg, sta sinds 22-02 op status 5/6, voorlopige aansluitdatum 07-03?
p.s.

Ben geen overstapper van MXStream.

[edit]
Heb net gebeld, ik kan de spullen in de week voor de 7de verwachten.
en problemen met de lijn porteren zijn ook opgelost volgens de helpdesk ...
Chello there we go... >:)

Verwijderd

Rond de 7de dacht ik. Ik hoor van mensen dat ze de modem binnen hebben, dat ding installeren en kunnen adsl'en

Verwijderd

Topicstarter
Bijna iedereen die op 21-02 aangesloten zou worden op Cistron is niet aangesloten. Heeft er iemand al een nieuwe aansluitdatum? Ik namelijk nog niet. En ik kon cistron vandaag ook al niet bereiken. :(

Verwijderd

Echt kwaliteit dat cistron he, je kan ze geeneens bereiken :r

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Bij KPN (Mxstream dus) heb je toch een jaar contract :?
Kost het je dan geld om de verbinding te annuleren of kan je gewoon helemaal niet annuleren in dat 1e jaar :?

The devil is in the details.

Verwijderd

Door prijsverhoging mag je er onder uit. zie algemene voorwaarden :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Op zaterdag 02 maart 2002 11:01 schreef Tuxus het volgende:
Door prijsverhoging mag je er onder uit. zie algemene voorwaarden :)
Dus als ik het goed begrijp: Omdat de prijs is omhoog gegaan mag je onder dat contract uit?

The devil is in the details.

• jochemd
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op zaterdag 02 maart 2002 12:08 schreef -]MaRc0[- het volgende:

Dus als ik het goed begrijp: Omdat de prijs is omhoog gegaan mag je onder dat contract uit?
Nee. Omdat de prijs verhoogd is mocht je tussen de aankondiging van de prijsverhoging en de invoering van de prijsverhoging van het contract af. De invoering is inmiddels meer dan een maand geleden dus je zit er gewoon aan vast.

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op zaterdag 02 maart 2002 09:08 schreef CheS het volgende:
Bepaalt de telefonische bereikbaarheid de GEHELE kwaliteit van CistroN? |:(

Verwijderd

Kan me toch herineren dat Cistron provider van het jaar was :o

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Op zaterdag 02 maart 2002 09:08 schreef CheS het volgende:
Nee duh... telefonie loopt nog altijd via KPN.... :+

Voor mij is het einde van het KPN drama inmiddels in zicht... net weer even gebeld... de opzegging is nu goed overgekomen en in behandelijk... over een week of twee zou de lijn voor portering beschikbaar moeten komen...

We wachten wederom af...

Verwijderd

De telefoonlijnen van Cistron zijn van Energis ofzo

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 14:00 schreef Operations het volgende:

[..]

Nee duh... telefonie loopt nog altijd via KPN.... :+

Voor mij is het einde van het KPN drama inmiddels in zicht... net weer even gebeld... de opzegging is nu goed overgekomen en in behandelijk... over een week of twee zou de lijn voor portering beschikbaar moeten komen...

We wachten wederom af...
he duh duh duh maar.
Als je zorgt dat je iets beter op de hoogte blijft en mischien eens rondkijkt op cistron.broadband dan had je geweten dat het probleem in de nieuwe centrale zit van cistron.
Aangezien de centrale de gesprekken niet goed afhandeld geeft ie vaak congestie toon ipv in gesprek.
Mischien moeten ze wat meer mensen aan gaan nemen voor de helpdesk.

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 13:35 schreef PatMan het volgende:

[..]

Bepaalt de telefonische bereikbaarheid de GEHELE kwaliteit van CistroN? |:(
Nee niet de gehele, maar wel voor een groot deel.
En zo op cistron.broadband te lezen hebben ze problemen genoeg...

Nee en natuurlijk kan cistron daar helemaal niets aan doen.
maw als ik een dienst bij cistron afneem zijn zij verantwoordelijk voor de levering en de voortgang ervan.
Nu verschuilen ze zich 9 van de 10 keer achter Bbned en KPN.

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Op zaterdag 02 maart 2002 14:53 schreef CheS het volgende:
Nee niet de gehele, maar wel voor een groot deel.
En zo op cistron.broadband te lezen hebben ze problemen genoeg...
En waar liggen die problemen voornamelijk? Bij het te laat opleveren van lijnen die door KPN te laat geporteerd worden.
Nee en natuurlijk kan cistron daar helemaal niets aan doen.
Mooi, dan zijn we het daar over eens :)
maw als ik een dienst bij cistron afneem zijn zij verantwoordelijk voor de levering en de voortgang ervan.
Nu verschuilen ze zich 9 van de 10 keer achter Bbned en KPN.
bbned is het probleem (meestal) niet, dat is KPN. En zo lang als het nog niet mogelijk is om KPN aan te pakken (dat zou de OPTA moeten doen) en ze te dwingen om een portering binnen een bepaalde periode af te ronden, staat CistroN inderdaad machteloos. Het is dus geen kwestie van verschuilen.

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben inderdaad problemen met hun nieuwe telefoonsysteem. Maar het is momenteel ook erg druk daar bij Cistron. Aanvraag voor portering is bij mij inmiddels opnieuw ingediend, het is nou alleen nog wachten op de KPN, totdat ze een datum doorgeven. Kan ik dus nog lang wachten...
:(

Verwijderd

b]Op zaterdag 02 maart 2002 15:31 schreef PatMan het volgende:[/b]

[..]

En waar liggen die problemen voornamelijk? Bij het te laat opleveren van lijnen die door KPN te laat geporteerd worden.
[..]

Als Bbned zou zorgen dat hun systemen niet zo veel foutieve en incomplete aanvragen zou aanleveren dan zou het inderdaad een stuk sneller gaan.

Ten eerste moet cistron de naw gegevens opnemen van de klant, naam,telnummer,adresgegevens, ed.
Deze worden doorgespeeld naar Bbned die dit in zijn database zet en daarna gaan deze richting orderdesk mxstream.

Bij foutieven gegevens wordt de aanvraag terecht niet in behandeling genomen.

Mooi, dan zijn we het daar over eens :)
[..]

:Z

bbned is het probleem (meestal) niet, dat is KPN. En zo lang als het nog niet mogelijk is om KPN aan te pakken (dat zou de OPTA moeten doen) en ze te dwingen om een portering binnen een bepaalde periode af te ronden, staat CistroN inderdaad machteloos. Het is dus geen kwestie van verschuilen.

Leg eens uit dan met een stukje onderbouwing waarom KPN het probleem is dan ???

• jochemd
Op zaterdag 02 maart 2002 21:06 schreef CheS het volgende:

Als Bbned zou zorgen dat hun systemen niet zo veel foutieve en incomplete aanvragen zou aanleveren dan zou het inderdaad een stuk sneller gaan.

Ten eerste moet cistron de naw gegevens opnemen van de klant, naam,telnummer,adresgegevens, ed.
Deze worden doorgespeeld naar Bbned die dit in zijn database zet en daarna gaan deze richting orderdesk mxstream.

Bij foutieven gegevens wordt de aanvraag terecht niet in behandeling genomen.
Klopt. Maar dan moeten zij wel binnen 3 dagen worden afgewezen.
Leg eens uit dan met een stukje onderbouwing waarom KPN het probleem is dan ???
Allerlei tijdslimieten die door KPN in de Offer for MDF Access Parameter Schedule zijn vastgelegd worden niet gehaald.
8 weken voor een CDF wordt volgens mijn informatie structureel niet gehaald, met anderhalf jaar voor Dt-C als meest extreme voorbeeld. (In dit geval is mijn informatie afkomstig van een concurrerende telco die zegt al vorig jaar alles wat er op een FIST lijst (1 t/m 3) staat te hebben aangevraagd. Dan zouden ze het nu toch moeten hebben?)
ASL provisioning in 11 dagen? Waarom zijn al die overstappers van MXStream naar bbned dan nog niet over?
ATL provisioning in 8 dagen? Waarom wordt er dan bij een buurman van mij die van POTS only naar ATL gaat een porteringsdatum gegeven die 3 weken in de toekomst ligt (nee, daar hoeft niet eerst administratief MXStream/kostenindicatie af want dat heeft er nooit op gezeten)?
Waarom is er überhaupt een periode van X werkdagen tussen het moment dat MXStream wordt ontkoppeld en er wordt geporteerd naar een concurrerende telco?
Waarom kan er alleen een lijn geporteerd worden van de ene concurrerende telco naar de andere als er sprake is van ASL?

Om maar even wat dingen te noemen waar ik zo onderhand toch wel erg graag antwoord op wil hebben.

edit:
FIST lijst nader gespecificeerd

Verwijderd

Hier ook een cistron maxx klant.
Bij mij was alles binnen 4 weken voor elkaar , geen enkel probleem met de kpn.

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 22:58 schreef jochemd het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan moeten zij wel binnen 3 dagen worden afgewezen.
[..]

Allerlei tijdslimieten die door KPN in de Offer for MDF Access Parameter Schedule zijn vastgelegd worden niet gehaald.
8 weken voor een CDF wordt volgens mijn informatie structureel niet gehaald, met anderhalf jaar voor Dt-C als meest extreme voorbeeld. (In dit geval is mijn informatie afkomstig van een concurrerende telco die zegt al vorig jaar alles wat er op een FIST lijst (1 t/m 3) staat te hebben aangevraagd. Dan zouden ze het nu toch moeten hebben?)
ASL provisioning in 11 dagen? Waarom zijn al die overstappers van MXStream naar bbned dan nog niet over?
ATL provisioning in 8 dagen? Waarom wordt er dan bij een buurman van mij die van POTS only naar ATL gaat een porteringsdatum gegeven die 3 weken in de toekomst ligt (nee, daar hoeft niet eerst administratief MXStream/kostenindicatie af want dat heeft er nooit op gezeten)?
Waarom is er überhaupt een periode van X werkdagen tussen het moment dat MXStream wordt ontkoppeld en er wordt geporteerd naar een concurrerende telco?
Waarom kan er alleen een lijn geporteerd worden van de ene concurrerende telco naar de andere als er sprake is van ASL?

Om maar even wat dingen te noemen waar ik zo onderhand toch wel erg graag antwoord op wil hebben.

edit:
FIST lijst nader gespecificeerd
De aangegeven doorlooptijden worden niet altijd gehaald, daar ben ik het wel mee eens.
Op de andere zaken kan ik niet ingaan omdat ik er geen informatie over heb en geen inzage in de aanvragen.

hier staat nog wat documentatie http://www.kpn-wholesale.nl

Hieronder een stukje uit een eerdere post van Bazs2000:

Wanneer er een order binnenkomt voor het omzetten van de ADSL-verbinding naar bijv. Cistron, dan volgen er een aantal stappen waaronder:

- Het registreren van de order in het systeem waarin de klantgegevens staan verwerkt.
- Het reserveren van de sloopopdracht in de centrale. ((Voor de DSlam)(De instellingen van het modem)).
- Het insturen van een sloopopdracht naar een andere afdeling die de draden omzet in de centrale.

Simpel gezegt is dit wat er moet gebeuren.
Helaas zijn er een aantal zaken die ervoor kunnen zorgen dat dit sloop-proces verstoord raakt.

Het is zo dat iedere telco zijn orders naar diezelfde afdeling stuurd die ook de orders van de KPN behandeld.
Deze organisatie kan en mag maar 50 orders per centrale per dag verwerken.
Met de huidige toestroom van klanten (dus ook van de andere telco's) gebeurt het regelmatig dat er een vertraging ontstaat tijdens de verwerking van de orders.

Wanneer een order niet op de eerder vastgestelde datum verwerkt kan worden, dan moet de behandelende organisatie voor een alternatieve datum zorgen, dit betekent dat er dan 4 á 5 werkdagen bij komen.
Gezien het feit dat een sloop zonder vertraging 8 á 9 werkdagen nodig heeft om verwerkt te worden, zal het bij een vertraging al snel 2œ week duren.

Je zult wel begrijpen dat de order (die inmiddels bij een andere telco loopt) in het geding komt.
Helaas is dit maar één van de scenario's die kan voorkomen.
Ik zal nog een voorbeeld geven:

Wanneer een order gesloopt is dan moeten er een aantal wijzigingen plaatsvinden in de systemen waarin wij onze infrastructuur vastleggen.
Er is maar één afdeling die dit voor MxStream kan en mag, en dat is de behandelende organisatie.

Omdat deze wijzigingen door mensenhanden in de systemen worden geklopt, gebeurt het dat er fouten ontstaan.
Deze fouten worden nooit meteen opgemerkt. (er is immers geen controle op)
Deze fouten worden pas opgemerkt wanneer blijkt dat een andere telco zijn order niet kan verwerken. (omdat de lijn nog als bezet te boek staat).

Dit moet vervolgens aan de behandelende organisatie bekend gemaakt worden, zodat de systemen aangepast kunnen worden en de andere telco het groende licht geeft om de opdracht weer in te sturen.

Wanneer de andere telco zijn opdracht instuurd dan duurt het nog 8 á 9 werkdagen voordat de lijn klaar is voor gebruik.
Maar tijdens dit proces kunnen dezelfde problemen ontstaan die tijdens een sloop kunnen plaatsvinden.
------------------------------------------

In het kort nog even de verschillende stappen die de order na de aanvraag doorloopt.

1 Klant doet aanvraag bij ISP
2 order gaat naar orderdesk Mxstream ( of naar bijv Bbned)
3 afdeling poort ( aanvraag ATL,porteringsverzoeken,levering mdf access enz )
4 order naar voorbereiden orders aansluitnet
5 afdeling poort
6 Bedrijfsbureau werkverdeling
7 Rayonmonteur
8 bedrijfsbureau administratie
9 afdeling poort
10 ISP

Al met al wordt er door verschillende bedrijfsonderdelen aan gewerkt en ook de aansturing hiervan ( al lijkt het een interne aangelegenheid) dient correct en volgens de processen te zijn.

Tja en waar mensen werken worden nou eenmaal fouten gemaakt....

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb sinds kort ook Maxx van cistron :), alles ging zonder problemen. Al heb ik 2 weken zonder internet gezeten, dit kwam ook door kpn :(

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

• jochemd
Op zondag 03 maart 2002 14:07 schreef CheS het volgende:

De aangegeven doorlooptijden worden niet altijd gehaald, daar ben ik het wel mee eens.
Misschien moet een vergoeding voor laattijdigheid zoals recentelijk ingesteld voor bepaalde opdrachten ook maar eens voor andere zaken geregeld worden. Alleen dan niet te betalen aan een concurrerende telco maar aan een gedupeerde klant, want dat bijvoorbeeld een telco geld krijgt als KPN te laat is terwijl een klant ondertussen extra betaald (aan KPN!!!) om in te bellen is geen goede constructie.
Deze organisatie kan en mag maar 50 orders per centrale per dag verwerken.
Dit betreft toch orders per MDF, niet per centrale? Is er ergens een overzicht van aantallen MDF's per centrale of is dat per definitie 1?
Klopt het dat deze limitatie het gevolg is van het feit dat er maar maximaal 2 monteurs per MDF tegelijk kruisdraden mogen trekken omdat de ruimte anders te vol wordt (met eventuele gevolgen voor de kwaliteit van het werk)?
Wanneer een order gesloopt is dan moeten er een aantal wijzigingen plaatsvinden in de systemen waarin wij onze infrastructuur vastleggen.
Er is maar één afdeling die dit voor MxStream kan en mag, en dat is de behandelende organisatie.

Omdat deze wijzigingen door mensenhanden in de systemen worden geklopt, gebeurt het dat er fouten ontstaan.
Deze fouten worden nooit meteen opgemerkt. (er is immers geen controle op)
Deze fouten worden pas opgemerkt wanneer blijkt dat een andere telco zijn order niet kan verwerken. (omdat de lijn nog als bezet te boek staat).
Maar dit is toch een fout van KPN? Dan zet je dat toch recht door die aanvragen alsnog in een prioriteitstraject te zetten?
1 Klant doet aanvraag bij ISP
2 order gaat naar orderdesk Mxstream ( of naar bijv Bbned)
3 afdeling poort ( aanvraag ATL,porteringsverzoeken,levering mdf access enz )
4 order naar voorbereiden orders aansluitnet
5 afdeling poort
6 Bedrijfsbureau werkverdeling
7 Rayonmonteur
8 bedrijfsbureau administratie
9 afdeling poort
10 ISP
Ik snap stap 3-4-5 niet. Waarom gaat het naar afdeling poort, naar voorbereiden orders aansluitnet en weer terug naar de afdeling poort? Wat moet de afdeling voorbereiden orders daaraan toevoegen? (inkoop kruisdraden? onderzoek of er nog kostenindicatie op die aansluitlijn staat?)
Al met al wordt er door verschillende bedrijfsonderdelen aan gewerkt en ook de aansturing hiervan ( al lijkt het een interne aangelegenheid) dient correct en volgens de processen te zijn.
Het correct administratief verwerken van bijvoorbeeld een afsluiting MXStream lijkt mij inderdaad gewoon een interne aangelegenheid. Is er een speciale reden waarom er "lijkt" in plaats van "is" staat?

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:48 schreef jochemd het volgende:

Misschien moet een vergoeding voor laattijdigheid zoals recentelijk ingesteld voor bepaalde opdrachten ook maar eens voor andere zaken geregeld worden. Alleen dan niet te betalen aan een concurrerende telco maar aan een gedupeerde klant, want dat bijvoorbeeld een telco geld krijgt als KPN te laat is terwijl een klant ondertussen extra betaald (aan KPN!!!) om in te bellen is geen goede constructie.
In dit geval is de concurerende Telco de klant. Maar moet er dan ook een tegenvergoeding komen voor dingen die mis gaan door foutieve aanvragen ed wat ook tijd kost ?
Dit betreft toch orders per MDF, niet per centrale? Is er ergens een overzicht van aantallen MDF's per centrale of is dat per definitie 1?
Klopt het dat deze limitatie het gevolg is van het feit dat er maar maximaal 2 monteurs per MDF tegelijk kruisdraden mogen trekken omdat de ruimte anders te vol wordt (met eventuele gevolgen voor de kwaliteit van het werk)?
Ja maar deze bevindt zich toch op de hoofdverdeler van de centrale. Ja dat klopt, zal van de week ff wat plaatjes van hoe het eruit ziet ( incl telco kasten ed ) posten voor de duidelijkheid. En verder moeten er nog heel wat anderre mutaties en nieuwe jumpers getrokken worden in de centrale.
Maar dit is toch een fout van KPN? Dan zet je dat toch recht door die aanvragen alsnog in een prioriteitstraject te zetten?
Het moet dan ook door de betreffende afdeling in behandeling genomen worden als prio
Ik snap stap 3-4-5 niet. Waarom gaat het naar afdeling poort, naar voorbereiden orders aansluitnet en weer terug naar de afdeling poort? Wat moet de afdeling voorbereiden orders daaraan toevoegen? (inkoop kruisdraden? onderzoek of er nog kostenindicatie op die aansluitlijn staat?)
Aansluitnet heeft het beheer van de koperaders, deze moeten de boel reserveren, checken en in het systeem zetten
Het correct administratief verwerken van bijvoorbeeld een afsluiting MXStream lijkt mij inderdaad gewoon een interne aangelegenheid. Is er een speciale reden waarom er "lijkt" in plaats van "is" staat?
Bekijk eens wat organigrammen op de KPN site en je ziet dat KPN tegenwoordig bestaat uit zelfstandige BV's onder de naam KPN.
Elke zelfstandige BV is verantwoordelijk voor zijn eigen toko, terwijl bijv vroeger de tikken het voor andere verliesgevende bedrijfsonderdelen wel weer goed maakte.

Vergelijk het met KPN Mobile bijvoorbeeld.

Elke opdracht wordt het zelfde behandeld, maakt niet uit of ie van een KPN bedrijfsonderdeel is of niet.
De draden moeten 'ingekocht' worden bij het aansluitnet en of wij of de concurent dat nou doet maakt voor de munten die het oplevert weinig uit.

Verwijderd

edit:
Zie voor plaatje de link bij jochemd

• jochemd
Op maandag 04 maart 2002 06:49 schreef CheS het volgende:

In dit geval is de concurerende Telco de klant. Maar moet er dan ook een tegenvergoeding komen voor dingen die mis gaan door foutieve aanvragen ed wat ook tijd kost ?
Ja. Zowel aan KPN als aan de klant van die telco (als die klant ook op kosten wordt gejaagd).

Misschien ben ik wel een beetje vreemd ofzo, maar ik vind het normaal dat als iemand 2 weken langer moet inbellen met zijn modem omdat er niet correct geadministreerd is dat MXStream van zijn lijn gehaald is die gedupeerde zijn rekening kan opsturen naar de verantwoordelijken en kan zeggen "Betalen jullie het maar".
Ja maar deze bevindt zich toch op de hoofdverdeler van de centrale. Ja dat klopt, zal van de week ff wat plaatjes van hoe het eruit ziet ( incl telco kasten ed ) posten voor de duidelijkheid. En verder moeten er nog heel wat anderre mutaties en nieuwe jumpers getrokken worden in de centrale.
Maar is het aantal MDF's (patchruimtes zogezegd) in een centrale (gebouw) per definitie 1 of kan dat er meer dan 1 zijn?
Bekijk eens wat organigrammen op de KPN site en je ziet dat KPN tegenwoordig bestaat uit zelfstandige BV's onder de naam KPN.
Elke zelfstandige BV is verantwoordelijk voor zijn eigen toko, terwijl bijv vroeger de tikken het voor andere verliesgevende bedrijfsonderdelen wel weer goed maakte.
Ik heb eens geprobeerd wijs te worden uit de lijst die er uit komt als je op de KvK website zoekt naar KPN. Bij de 90 hits ben ik gestopt |:(
Als ik op KPN website in het organogram kijk kan ik de BU Broadband (waar in OPTA uitspraken naar verwezen wordt) niet vinden. Weet jij dus misschien wat daar onder valt?
De draden moeten 'ingekocht' worden bij het aansluitnet en of wij of de concurent dat nou doet maakt voor de munten die het oplevert weinig uit.
Maar voor toegang tot gegevens over lijnlengte, lijnkwaliteit etc. maakt het behoorlijk uit of je tot de KPN organisatie behoort of niet. Zelfs een simpele vraag als waar alle telefooncentrales in Nederland staan wordt beantwoord met een verwijzing naar de MDF Access Info Products. Oftewel, ik zou mijn website alleen met officiele KPN informatie kunnen vullen als ik telco was en daar zo'n 140.000 euro voor zou willen neerleggen :( Ik geloof dus echt niet dat dat kostprijsgeorienteerd is.

Voor heel veel meer plaatjes is trouwens de foto pagina van XS4ALL wel interessant.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 13:33 schreef jochemd het volgende:

Ja. Zowel aan KPN als aan de klant van die telco (als die klant ook op kosten wordt gejaagd).

Misschien ben ik wel een beetje vreemd ofzo, maar ik vind het normaal dat als iemand 2 weken langer moet inbellen met zijn modem omdat er niet correct geadministreerd is dat MXStream van zijn lijn gehaald is die gedupeerde zijn rekening kan opsturen naar de verantwoordelijken en kan zeggen "Betalen jullie het maar".
Hij kan zijn verhaal doen richting klantenreacties, deze zoeken de boel uit bij de diverse onderdelen. Als blijkt dat zijn claim terecht is dan krijgt hij hier een tegemoetkoming in.

[qoute]
Maar is het aantal MDF's (patchruimtes zogezegd) in een centrale (gebouw) per definitie 1 of kan dat er meer dan 1 zijn?
[/quote]

Er is in elke centrale 1 hoofdverdeler met aan de ene zijde de uitvoer kant ( local loop gedeelte ) en aan de andere kant de POTS en BRA/PRA poorten. Hier zitten ook de poorten die naar de Sip kasten van de telco's gaan. ( waar nico bijstaat ;) )
Tot aan de sip kast wordt het door KPN geleverd de rest van de apparatuur in de collocatie ruimte is eigendom van de Telco.

In deze ruimte staan bv 5 sipkasten, voor elke telco een waar KPN een kruisverbinding naar toe maakt.
De rest is aan de telco...
Ik heb eens geprobeerd wijs te worden uit de lijst die er uit komt als je op de KvK website zoekt naar KPN. Bij de 90 hits ben ik gestopt |:(
Als ik op KPN website in het organogram kijk kan ik de BU Broadband (waar in OPTA uitspraken naar verwezen wordt) niet vinden. Weet jij dus misschien wat daar onder valt?
Hou je even tegoed.[quote]
Maar voor toegang tot gegevens over lijnlengte, lijnkwaliteit etc. maakt het behoorlijk uit of je tot de KPN organisatie behoort of niet. Zelfs een simpele vraag als waar alle telefooncentrales in Nederland staan wordt beantwoord met een verwijzing naar de MDF Access Info Products. Oftewel, ik zou mijn website alleen met officiele KPN informatie kunnen vullen als ik telco was en daar zo'n 140.000 euro voor zou willen neerleggen :( Ik geloof dus echt niet dat dat kostprijsgeorienteerd is.
Nee want alle opdrachten worden op dezelfde manier behandeld. Wil ik zelf voor een vriend oid zulke informatie hebben dan gaat dat ook echt niet. ( behalve als je ergens persoonlijk iemand kan natuurlijk, maar dan nog moet het ff snel aangezien het gewoon niet meer mag. regelgeving OPTA )

Over het algemeen wordt het zo min mogelijk bekend gemaakt waar de centrales en nog in grotere mate de cybercenters zich bevinden. Stukje veiligheid denk ik.

Voor heel veel meer plaatjes is trouwens de foto pagina van XS4ALL wel interessant.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mijn (korte verhaal)

15-01: MXStream opgezegd, Cistron MAXX aangemeld.
01-02: Geen internet meer (Planet heeft boel afgesloten)
02-02: Brief van KPN: aansluiting per 14-02 buiten dienst
04-03: Cistron maar eens gebeld waarom ik maar niets hoor. Zij bleken niets van KPN te hebben gehoord dat de lijn vrij is. Ik moest een fax sturen met die brief van KPN.

Dat doe ik dus straks. Enig idee hoe ik thuis kan checken of die lijn inderdaad vrij is?

Dit dus.

• seninha

seninha

god's right foot

Ga er maar niet van uit dat als je de fax gestuurd heb dat er gelijk alles omgezet wordt.
Was bij mij ook niet zo. Na dat ik de fax stuurde duurde het nog 3 weken. Cistron moet namelijk wachten op KPN.

iRacing Profile Flickr

• jochemd
Op dinsdag 05 maart 2002 09:36 schreef FunkyTrip het volgende:
MDat doe ik dus straks. Enig idee hoe ik thuis kan checken of die lijn inderdaad vrij is?
Modem aansluiten. Als het linesync lampje niet meer brandt ben je inderdaad gedeporteerd en kan de portering naar bbned beginnen.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Op dinsdag 05 maart 2002 12:05 schreef seninha het volgende:
Na dat ik de fax stuurde duurde het nog 3 weken. Cistron moet namelijk wachten op KPN.
Ach, misschien maar goed dat ik effe zonder internet zit ;)
Eindelijk tijd om weer eens wat boeken te lezen en TV te kijken....

Dit dus.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

admiral866

The King Personality Disorder

Op zaterdag 02 maart 2002 12:16 schreef jochemd het volgende:

[..]

Nee. Omdat de prijs verhoogd is mocht je tussen de aankondiging van de prijsverhoging en de invoering van de prijsverhoging van het contract af. De invoering is inmiddels meer dan een maand geleden dus je zit er gewoon aan vast.
Enne als het nu zo is:
Ik heb abbo mxstream vorig jaar juli genomen.
Is mijn abbo nu 1 jaar oud (en dus rijp voor afschaffing) in juli dit jaar.
Of is m'n abbo 1 jaar oud een jaar later dan de prijsverhoging (omdat we dan eigenlijk een nieuw contract zijn aangegaan), dus dat ik em pas begin volgend jaar kan afschaffen?

Ik zit namelijk ook te wachten op bbned, maar heb geen zin om ongeveer 25 euro voor nix per maand te betalen

• jochemd
Op dinsdag 05 maart 2002 14:31 schreef admiral het volgende:
Enne als het nu zo is:
Ik heb abbo mxstream vorig jaar juli genomen.
Is mijn abbo nu 1 jaar oud (en dus rijp voor afschaffing) in juli dit jaar.
Of is m'n abbo 1 jaar oud een jaar later dan de prijsverhoging (omdat we dan eigenlijk een nieuw contract zijn aangegaan), dus dat ik em pas begin volgend jaar kan afschaffen?
Staat volgens mij gewoon in de algemene voorwaarden. Je bent er in juli in elk geval van af. Mocht je dat willen natuurlijk.

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Nou nou, KPN begint het nu door te krijgen, ik ontving vandaag een brief dat de mxstream aansluiting per 14-03-2002 buiten dienst zal worden gesteld...
(Dat hebben ze op 22 december al gedaan... Ik laat ze maar in die waan, je moet het niet te moeilijk voor ze maken dan snappen ze het niet meer)

Cistron MAXX is eindelijk in zicht :)

Iemand bij benadering een idee hoe lang dat nou nog duurt totdat de lijn werkelijk geporteerd is?
(Hoe lang duurde het bij jullie tussen de datum in die brief en de BBNed linesync??)

[edit]
typo's

Verwijderd

Topicstarter
Cistron aangevraagd op 11-01-02. MXStream zou eindigen per 01-02-02Brief van KPN gehad, dat mijn lijn vrij zou zijn per 08-02-02. Helaas stond er ergens nog op een papiertje dat ik nog steeds MXStream zou hebben, dus de 1e porteringsdatum (21-02-02) werd niet geweigerd door KPN, omdat mijn lijn nog niet vrij was. Vanaf die datum heb ik vrijwel elke dag gebeld met Cistron Helpdesk, of ze de status van mijn aanvraag wilden vertellen. En vandaag, bijna twee weken later heb ik mijn nieuwe aansluitdatum gekregen. 15-03-2002. Duurt nog ruim een week, maar dat hou ik ook nog wel even vol. Er waren eerst veel problemen met het omzetten van vroegere MXStream klanten. Weet niet of het nu opgelost is, maar ze zullen er wellicht meer op gaan letten. Ik hoop dat het bij mij nou de tweede keer wel goed gaat en dat ik volgende week weer flink kan surfen, downloaden enz. Ik hoop voor jou natuurlijk dat jij dat ook vrij snel kan. In mijn geval was het dus ruim één maand.

Verwijderd

Ik ben zelf helemaal geen overstapper van MXStream, ook nooit gehad, misschien dat ik daarom eerder aan de beurt ben dan jou Lucy :?

iig duim ik voor jullie.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:31

BertV

Handgemaakt

overstap *PN Mxstream naar Eweka ADSL

10-1-2002 t/m 6-3-2002 and counting

http://www.eweka.nl/ordercheck/resultaat.php?ordern=20020110093706&Verzend=Verzend

Managers bij *PN willen hun telefoonlijntje niet loslaten...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 16:02 schreef DraiC het volgende:
Ik ben zelf helemaal geen overstapper van MXStream, ook nooit gehad, misschien dat ik daarom eerder aan de beurt ben dan jou Lucy :?

iig duim ik voor jullie.
Daar ligt het zeker aan, ja. Aan die :r KPN. Maar goed, ze zeggen dat het de tweede keer wel goed gaat. Ik blijf hopen :P Geen KPN meer, maar Cistron!! :) :)

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 13:33 schreef jochemd het volgende:

BU broadband = IP Services ( J.Wildenboer ) en valt sinds 2002 onder KPN Data/IP

Maw dus klant van KPN Vaste net. http://www.kpn-corporate.com/nl/kpn/index.php?id=1.05&taal=nl

Verwijderd

Topicstarter
Jippie!!! :) :) :) Ik heb afgelopen dinsdag een nieuwe aansluitdatum gekregen: 15-03-2002. Maar sinds vandaag staat bij de statuscheck dat KPN op dit moment bezig is om mijn lijn te porteren!! Dus het is mogelijk (volgens Cistron moet ik er niet te veel op rekenen, maar het is mogelijk) dat ik vanavond al Maxx heb! :) :) :)
Ik doe er niet te veel op rekenen, maar er is vooruitgang en dat maakt mij toch wel weer happy! En zeker dat het volgende week allemaal goed zit.
Ik hou jullie op de hoogte!

Verwijderd

Reken er maar niet te veel op, ik wacht al 3 maanden, en het porteren is al een aantal keren mis gegaan, ik heb afgelopen week BBNED eraan gehad, en hun hadden nu beloofd dat ik binnen 2 weken ADSL zou hebben, maar ja geloof ondertussen niets meer, mijn eerste voorlopige aansluitdatum van 3-1 toen 17-1 enz enz enz. En als het aan Cistron ligt heb je over 10 jaar nog geen internet, je moet aan Cistron het trackingnr van jou bij BBNED vragen, dit geven ze zo niet maar blijven drammen en dan drammen bij BBNED en dan wordt het geregeld.

Verwijderd

Topicstarter
Lampje op mijn modem brandt nog niet :'( Ik ga maar gewoon uit van 15 maart en ik blijf gewoon hopen dat het deze keer wel goed gaat. Het had drie weken geleden al geregeld kunnen zijn, maar die k*t KPN... In ieder geval, ik ben het gewoon zat om weer te moeten inbellen, zoals vorig jaar. Alles gaat zo traaaaaaaaaaaag. :( Heb bijna een jaar MXStream fast gehad.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Zijn een hoop mensen die pech hebben met de aanvraag.
Ikzelf heb half december de aanvraag ingedient, was nog wat onduidelijkheid over wel of geen linesharing, uiteindelijk is door cistron de aanvraag begin januari (of misschien nog net eind december) de deur uit gestuurd, en kreeg al heel snel bericht dat 29 jan. (oid) de omzetting zou plaatsvinden. En dat was ook gewoon gebeurt zonder problemen. Hoor echter van veel mensen dat de aanvraag heel lang op 'bij KPN' blijft hangen....

Exact expert nodig?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
Ah gut, twee weken zonder adsl, zielepietje ;)
Ik heb eind juli een verhuizing bij Planet doorgegeven voor ADSL en moet nu nog steeds met isdn inbellen. Dat is dus al bijna 8 maanden geen ADSL!!!!!
En dit komt omdat KPN gewoon vreselijk loopt te kloten met die verhuizing, iedere keer weer keuren ze 'm direct af, maar ze geven er geen reden bij. De ene keer was het een fout in de database van Planet, later in die van KPN. Nergens is ook maar enige duidelijkheid over de beschikbaarheid. De postcodecheck van xs4all wist mij vanaf december te vertellen dat fast adsl niet mogelijk is met isdn waar ik nu woon. basic adsl wel met isdn en beide gewoon op analoog. Ik aanvraag voor downgraden van abonnement, weer een tijd wachten, boel gebeld, boel gezeik, en dan wordt mij opeens verteld dat adsl helemaal niet mogelijk is met isdn.

Nu komt 18 maart de monteur voor een tweede analoge lijn :P
Dezelfde dag dat deze er ligt vraag ik ADSL bij cistron aan, een 1024/512 pakket. Nu maar hopen dat KPN een beetje wil meewerken, ik ben die lui namelijk een beetje zat. Al met al verwacht ik dat het totaal oploopt tot 10 maanden zonder adsl. Mensen, ga nooit verhuizen. En als je al gaat verhuizen kun je maar beter direct een cistron abo aanvragen :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• seninha

seninha

god's right foot

Nou bij mij is het eindelijk gelukt. :)

Na meerdere telefoontjes naar KPN en Cistron heb ik vandaag MAXX verbinding.
Eindelijk top downloadsnelheden. 8-)

Moet wel zeggen dat ze me bij Cistron beter te woord stonden dan bij KPN.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Ik heb een week nog met een 56k modempje in zitten bellen, terwijl ik allang aangesloten was.

Die statuscheck klopt niet helemaal,
Ik heb al 3 weken adsl en toch schijn ik nog in stap 4 te zitten. Die kpn blijft maar aan het porteren. =:)

Verwijderd

Bij mij brand een 'sync' lampje en Cistron heeft me een IP adres ofzo gegeven, maar ik moet een ander password weten wil ik in het modem kunnen kijken of de lijn al geprovisioneerd is (of iets in die geest), hoe lang kan dit nu nog gaan duren !? ik wacht ook al vanaf december.

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 13:57 schreef Pony het volgende:
Bij mij brand een 'sync' lampje en Cistron heeft me een IP adres ofzo gegeven, maar ik moet een ander password weten wil ik in het modem kunnen kijken of de lijn al geprovisioneerd is (of iets in die geest), hoe lang kan dit nu nog gaan duren !? ik wacht ook al vanaf december.
Zou best kunnen dat je allang aangesloten bent,zonder dat je het weet.
Kun je toch zo uittesten?
IE starten>extra>internet opties>verbindingen en dan zetten op nooit een verbinding kiezen.
browser afsluiten en overnieuw starten, dan kun je zien of je al aangesloten bent.

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie, maar het doet niks, ook een ping naar dat IP adres wat Cistron me heeft gegeven doet niks..

Morgen maar weer bellen denk ik ..
Pagina: 1