Ok .. even een klein topicje geopend met wat vragen.
Ik ga een nieuwe kast halen (Addtronics 7896A-120) en ik wil daar een aantal casefans in zetten. Maar ik wil dat het stil is. Goed stil.
Ik heb de search gebruikt en kwam deze tabel tegen:
http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm
Ok .. uitgebreid bekeken, maar zoveel verstand heb ik er niet van.
Gekeken naar Panaflo's, maar die zijn al helemaal niet in NL te krijgen, dus dan maar Papst fans.
Volgens die tabel ben ik het beste uit met deze fans (commentaar plz):
Die 92 mm en die 80 mm zijn nog wel te vinden. Niet goedkoop, maar nahja.
Die 120 mm echter = ik kan 'm niet vinden in Nederland.
Waar haal je die dingen dan in hemelsnaam? Als iemand een alternatief weet, dan hoor ik dat ook graag. Ik heb ook ff naar een Enermax-fan gekeken, zo'n roze met toerentalknopje. Maar dat is niet wat ik zoek.
Ik ben ook wel benieuwd of dit aan te horen is op 12 volt. Ik ben niet zo'n baybusknutselaar eigenlijk, alhoewel dat wel te overkomen is.
Ik heb als voeding een Enermax 431 watt, ook niet te luid als ie koel blijft, en daar zijn die casefans dus mede ook voor
Momenteel blaast ie te hard als de kast dicht is.
En als CPU-koeler een Silverado. Die zal straks met een XP1800+ overklokt ws. op 8 of 10 volt gaan draaien. En ik zou graag hebben dat die casefans niet mijn punt van ergering gaan vormen. Momenteel in mijn huidige setup (zie sig) is m'n HDD m'n ergering.
Ik ben van plan om alle fans in rubber te zetten, en misschien de harddisk ook nog wel.
Dat is een 7200 rpm IBM met een fluittoon
Als je meer info wilt ff vragen, dan probeer ik dat zo snel mogelijk toe te voegen
Ik ga een nieuwe kast halen (Addtronics 7896A-120) en ik wil daar een aantal casefans in zetten. Maar ik wil dat het stil is. Goed stil.
Ik heb de search gebruikt en kwam deze tabel tegen:
http://home.hccnet.nl/hcc.akkerman/fans80-120.htm
Ok .. uitgebreid bekeken, maar zoveel verstand heb ik er niet van.
Volgens die tabel ben ik het beste uit met deze fans (commentaar plz):
code:
1
2
3
| 92 mm = Papst 3412 NGL (23 dB) 80 mm = Papst 4812 NGL (12 dB) 120 mm = Papst 4890 N (25 dB) |
Die 92 mm en die 80 mm zijn nog wel te vinden. Niet goedkoop, maar nahja.
Die 120 mm echter = ik kan 'm niet vinden in Nederland.
Waar haal je die dingen dan in hemelsnaam? Als iemand een alternatief weet, dan hoor ik dat ook graag. Ik heb ook ff naar een Enermax-fan gekeken, zo'n roze met toerentalknopje. Maar dat is niet wat ik zoek.
Ik ben ook wel benieuwd of dit aan te horen is op 12 volt. Ik ben niet zo'n baybusknutselaar eigenlijk, alhoewel dat wel te overkomen is.
Ik heb als voeding een Enermax 431 watt, ook niet te luid als ie koel blijft, en daar zijn die casefans dus mede ook voor
En als CPU-koeler een Silverado. Die zal straks met een XP1800+ overklokt ws. op 8 of 10 volt gaan draaien. En ik zou graag hebben dat die casefans niet mijn punt van ergering gaan vormen. Momenteel in mijn huidige setup (zie sig) is m'n HDD m'n ergering.
Ik ben van plan om alle fans in rubber te zetten, en misschien de harddisk ook nog wel.
Dat is een 7200 rpm IBM met een fluittoon
Als je meer info wilt ff vragen, dan probeer ik dat zo snel mogelijk toe te voegen