Toon posts:

Bereik BEN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de klantenservice van Ben gebeld om te vragen of hier in Venray bereik is (postcode doorgegeven..) Resultaat was goed tot redelijk, zou geen problemen moeten opleveren.

Nou lees ik hier in de forums dat zo'n helpdesk niet altijd de werkelijkheid is :s

Wie kan mij vertellen of 'ie met BEN goed bereik heeft in verschillende delen van het land? Ik heb gehoord van anderen dat het bereik in Eindhoven goed is. Iemand ervaring in Noord-limburg??

Graag ontvang ik wat reactie, bij voorbaat hartelijk dank

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
http://www.gsmworld.com/cgi/imap_gsminfo.pl5?cou=nl&net=pr&frame=middle
Hier staat een interactieve map van het Ben netwerk (inclusief inzoomen). Volgens mij is ben vrij eerlijk over hun netwerk. Het ontvangst in Tilburg is zeer goed. Heb vaak een beter ontvangst dan iemand met vodafone. Ze zijn de laatste drie maanden echt hard bezig hun netwerk te verbeteren!!!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Topicstarter
thanks! op de BEN site staat namelijk ook een kaartje maar daar hebbie zeer weinig aan...

nice ..! :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09
Ik weet niet hoe betrouwbaar die coverage maps van gsmworld zijn maar het bereik van telfort lijkt beter dan Vodafone & KPN. Volgens mij klopt dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 19:38 schreef Pc123 het volgende:
Ik weet niet hoe betrouwbaar die coverage maps van gsmworld zijn maar het bereik van telfort lijkt beter dan Vodafone & KPN. Volgens mij klopt dat niet.
mja ik weet 't ook niet :s maarja waarom zou vodafone/kpn een beter bereik hebben? omdat ze toevallig een betere naam hebben? ... ich weiB nicht.. toch weinig commentaar op het bereik van BEN de laatste tijd geloof ik. 'vroeger' was het bereik slecht bij Ben maar ik geloof dat dat heel erg verbeterd is..

• Pc123
Er zijn wel onafhankelijke onderzoeken geweest, vodafone is dan bijna altijd de beste met KPN op de 2e plaats. Ben komt altijd als slechtste uit de tests. Ik zit op een nogal moeilijke plek voor GSM ontvangst. Vodafone/KPN/telfort hebben hier meestal 2 a 3 streepjes ontvangst en ben 0 tot 1. Nokia telefoons zonder antenne hebben soms zelfs helemaal geen ontvangst met Ben.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 19:48 schreef Pc123 het volgende:
Ik zit op een nogal moeilijke plek voor GSM ontvangst.
waar als ik vragen mag?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
* BreadFan heeft ben

Ben :P erg tevreden over het bereik, heb alleen midden in de bush-bush soms geen bereik, maar whatever :)

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Het bereik van Telfort klopt op GSM world inderdaad niet. Wat ik er van kan zeggen is dat het erg :r (brak dus) is. Als je op de tele2mobiel site kijkt (die het telfort netwerk huren) zie je dat ze gewoon hele grote "vlekken" in Nederland hebben.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 20:35 schreef sigma01 het volgende:
Het bereik van Telfort klopt op GSM world inderdaad niet.
hmz lekker betrouwbare site dus :S

daar schiet ik dus niet echt veel mee op jammer genoeg

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

ben® zeer teleurgesteld over de ontvangst van ben hier :(

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 20:46 schreef MarkUlft het volgende:
ben® zeer teleurgesteld over de ontvangst van ben hier :(
en 'hier' is? en wat noem je teleurgesteld? helemaal GEEN bereik ???

• Pc123
Het bereik van de GSM netwerken van goed naar slecht is volgens mij:

Vodafone
KPN
Dutchtone
Telfort
Ben

In de steden heb je met allemaal wel goed bereik maar in buitenwijken, kleine dorpjes etc is de ontvangst bij sommige GSM netwerken vaak slecht, telefoons met antenne doen het dan nog iets beter dan telefoons zonder antenne. Soms kan je alleen buiten bellen en dan heb je er natuurlijk niks aan.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 21:01 schreef Pc123 het volgende:
Het bereik van de GSM netwerken van goed naar slecht is volgens mij:

Vodafone
KPN
Dutchtone
Telfort
Ben

In de steden heb je met allemaal wel goed bereik maar in buitenwijken, kleine dorpjes etc is de ontvangst bij sommige GSM netwerken vaak slecht, telefoons met antenne doen het dan nog iets beter dan telefoons zonder antenne. Soms kan je alleen buiten bellen en dan heb je er natuurlijk niks aan.
LOL

KPN, Vodafone
Ben
Telfort
D*

bedoel je ;) :+

Verwijderd

Topicstarter
iedereen heeft zo te zien z'n eigen mening op het bereik :-)
venray heeft 35.000 inwoners.... zal toch wel bereik hebben hier? ik kom nie echt veel in boerendorpjes hierzow :)

• Pc123
Op woensdag 20 februari 2002 21:03 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

LOL

KPN, Vodafone
Ben
Telfort
D*

Dit heb ik een tijdje geleden in de krant gelezen, was een onafhankelijk onderzoek en het klopt ook wel met mijn ervaring. Ik heb alleen geen ervaring met Dutchtone. Er was hier laatst nog een topic waar ook wel positieve geluiden over het bereik van Dutchtone te horen waren. Ik weet t ook niet heel precies, maar KPN en vodafone zijn toch duidelijk de beste.

Verwijderd

Welke krant, wilk weleens zien ;)
onderzoeken wijzen op het moment toch echt dit uit ;)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En TOCH wil ik gaan overstappen van KPN naar Vodafone. En wel hierom

• Pc123
Het was een artiekeltje in de volkskrant over mobieltjes van een tijdje geleden, ik weet niet hoe oud het onderzoek is waar ze t heel even over hadden. Maar ik weet zeker dat Ben bijna altijd laatste is, ik kan hooguit Telfort en Dutchtone hebben omgewisseld. Volgens mij is het verschil tussen die 2 niet zo groot. Ook mijn eigen ervaring is dat Ben slechter is dan de rest maar dat kan op een andere plek in t land weer andersom zijn.Als je dus zeker wilt weten dat je goeie ontvangst hebt moet je KPN of Vodafone nemen. Over de andere zijn de meningen zeer verdeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 21:15 schreef Pc123 het volgende:
Als je dus zeker wilt weten dat je goeie ontvangst hebt moet je KPN of Vodafone nemen. Over de andere zijn de meningen zeer verdeeld.
ben maar een zielig studentje :) ....

Verwijderd

Mijn vader kan met zijn Ben mobieltje binnen geeneens bellen moet ie in de achtertuin gaan staan, Ik woon in een redelijk groot dorp(40.000 mensen) en dicht ind e buurt bij rotterdam 15 km maar nog een kutbereik en met dutchtone heb ik persoonlijk perfect bereik(afgezien dat mun antenne is afgebroken,klote c25 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 21:28 schreef Trigunmasta het volgende:
Mijn vader kan met zijn Ben mobieltje binnen geeneens bellen moet ie in de achtertuin gaan staan, Ik woon in een redelijk groot dorp(40.000 mensen) en dicht ind e buurt bij rotterdam 15 km maar nog een kutbereik
in roosenburg heeft een collega van me WEL bereik...

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 21:03 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

LOL

KPN, Vodafone
Ben
Telfort
D*

moet je helaas teleur stellen, m@fi@ sven, je lijstje komt niet echt meer overeen met de werkelijkheid. uit de laatste test van KEMA n.a.v. de bereikbaarheid in Nederland is de uitslag als volgt:

- KPN
- Vodafone
- Dutchtone
- Telfort
- Ben

test is afgelopen week via publicaties verspreid aan alle telecomproviders en zal denk ik ook wel snel in diverse bladen worden gepubliceerd. KEMA heeft onderzocht hoe het staat met landelijke dekking (95% kan bellen in zijn/haar eigen woonplaats) en niet gekekeken naar de geluidskwaliteit van de betreffende operators. zal wel weer een andere test voor komen, met waarschijnlijk ook verschillende uitslag. fyi...

• Pc123
Dan klopte mijn lijstje toch redelijk goed M@FI@, allen KPN en Vodafone verkeerd om :)

Verwijderd

Koen: kun je wat meer details geven omtrend dat onderzoek (misschien een linkje naar de complete publicatie oid?), want ik vind het toch wel een opmerkelijke uitkomst. Persoonlijk heb ik het idee dat het netwerk van Ben beter is dan zowel dat van Telfort als Dutchtone, maar dat kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik niet in Friesland ed. rondstruin. Maar daarvoor zou ik dus graag even de manier van onderzoek en de resultaten willen inzien :)

Verwijderd

Okeys koen, ten eerste is t al vaag dat bij jou dutchtone op de 3e plaatst staat. Dit vraag ik me nml toch af in combinatie met je logo :?

Ben heeft ruim 2 jaar geleden flink op zijn donder gekregen van de opta (als ik me niet vergis). De reclames van Ben beloofden toen dat ze landelijk bereik hadden terwijl dit niet was. In die 2 jaar heeft ben zijn bereik zodanig verbeterd dat het zeker niet onderaan kan staan. (toen der tijd waren dutchtone en telfort bezig hun randstad bereik nog om te zetten in landelijk bereik).

Telfort heeft nog steeds een roaming verdrag met vodafone zou dus moeten betekenen dat die ook erg hoog zouden moeten scoren. Maar nee uitgerekend dutchtone staat hoger dna telfort. :+ (btw voor degene die denken dat ik uit me nek praat:
KPN en Vodafone zijn de enige twee partijen, die een eigen netwerk hebben in geheel Nederland. Telfort heeft al in een groot deel van Nederland een eigen netwerk liggen. Voor zijn abonnees kan Telfort echter wel landelijke dekking aanbieden, omdat voor de ontbrekende stukken van Nederland een overeenkomst is gesloten met Vodafone voor het gebruik van hun netwerk
dat is dus alleen nog maar voor plekken die niet bereikbaar zijn)

http://www.telecomadvies.nl/mobiel/leren/faq

Kpn en vodafone liggen ook erg dicht bij elkaar, maar vodafone heeft toch kleine voorsprong op kpn.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 23:42 schreef M@FI@ het volgende:
Okeys koen, ten eerste is t al vaag dat bij jou dutchtone op de 3e plaatst staat. Dit vraag ik me nml toch af in combinatie met je logo :?
en waarom zou dutchtone niet op de derde plaats staan :? dutchtone heeft reeds langer dan BEN en Telfort de status landelijk dekkend en het aantal sites ligt ook een stuk hoger (2500 reeds gepasseerd).
Ben heeft ruim 2 jaar geleden flink op zijn donder gekregen van de opta (als ik me niet vergis). De reclames van Ben beloofden toen dat ze landelijk bereik hadden terwijl dit niet was. In die 2 jaar heeft ben zijn bereik zodanig verbeterd dat het zeker niet onderaan kan staan. (toen der tijd waren dutchtone en telfort bezig hun randstad bereik nog om te zetten in landelijk bereik).
volgens mij mag BEN nog steeds niet de term landelijk dekkend gebruiken hoor...
Telfort heeft nog steeds een roaming verdrag met vodafone zou dus moeten betekenen dat die ook erg hoog zouden moeten scoren. Maar nee uitgerekend dutchtone staat hoger dna telfort. :+ (btw voor degene die denken dat ik uit me nek praat:
[..]
roaming overeenkomst telfort <--> vodafone is reeds lang verbroken. op enkele plaatsen in Nederland mag een telfort abonnee nog op het vodafone netwerk. Maar op meer plaatsen heeft een telfort abonnee nu geen dekking meer...
Kpn en vodafone liggen ook erg dicht bij elkaar, maar vodafone heeft toch kleine voorsprong op kpn.
vodafone heeft een voorsprong wat betreft kwaliteit, maar niet over de algehele dekking. KPN heeft nog steeds op de meeste plaatsen bereik van Nederland (scheelt niet veel meer).

zal maandag op het werk (vandaar m'n logo) wel even dat artikel inscannen, ga nu eerst genieten van m'n lange weekend. :9

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 15:57 schreef koen het volgende:

[..]

en waarom zou dutchtone niet op de derde plaats staan :? dutchtone heeft reeds langer dan BEN en Telfort de status landelijk dekkend en het aantal sites ligt ook een stuk hoger (2500 reeds gepasseerd).
d* heeft echt niet langer de status dan BEN, BEN had die juist als eerste
volgens mij mag BEN nog steeds niet de term landelijk dekkend gebruiken hoor...
Als jij bij D* werkt dan zou je moeten weten dat je de term landelijk dekkend al mag gebruiken als je een landelijk bereik hebt van 92%
roaming overeenkomst telfort <--> vodafone is reeds lang verbroken. op enkele plaatsen in Nederland mag een telfort abonnee nog op het vodafone netwerk. Maar op meer plaatsen heeft een telfort abonnee nu geen dekking meer...
Zie mijn stuk precies wat ik zeg dus :Z
zal maandag op het werk (vandaar m'n logo) wel even dat artikel inscannen, ga nu eerst genieten van m'n lange weekend. :9
Ja logisch iedere werknemer van elk bedrijf probeert zijn bedrijf zo goed mogelijk te promoten, zie user sebastiaan van een tijd geleden die bij telfort werkt :Z :+
Maar scan dat stukje maar eens in plzz :)

• Pc123
KEMA en de consumentenbond (ik weet niet zeker of de consumentenbod het onderzoek zelf doet) doen af en toe een onderzoek en ik heb nog nooit een onderzoek gezien waarin ben niet onderaan stond. Als je onderzoeken hebt met een andere uitslag wil ik die graag zien.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Anders ik wel, zit er sterk aan te denken om over te stappen op Ben....

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 23:29 schreef johnny appleseed het volgende:
Koen: kun je wat meer details geven omtrend dat onderzoek (misschien een linkje naar de complete publicatie oid?), want ik vind het toch wel een opmerkelijke uitkomst. Persoonlijk heb ik het idee dat het netwerk van Ben beter is dan zowel dat van Telfort als Dutchtone, maar dat kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik niet in Friesland ed. rondstruin. Maar daarvoor zou ik dus graag even de manier van onderzoek en de resultaten willen inzien :)
ik heb zelf telfort en écht nergens problemen m'n zusje heeft dutchtone, alleen maar probs en een paar vrienden ben, en die klagen ook alleen maar. dus...

Verwijderd

Ik woon nu in Apeldoorn en daar is het bereik van BEN echt verbeterd de laatste maanden.. Had eerder in het centrum slecht tot geen bereik.

In de achterhoek is het bereik heel slecht en omdat daar toen woonde, heb ik de helft van de 1ste 3 maanden abonnementsgeld teruggekregen. (Ook al was ik er na een maand alweer weg) >:) Dus als iemand geen bereik heeft, bellen met BEN en flink klagen!

Verder heb ik vaak geen bereik als ik in de trein zit.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 18:20 schreef GroteMeid het volgende:
In de achterhoek is het bereik heel slecht en omdat daar toen woonde, heb ik de helft van de 1ste 3 maanden abonnementsgeld teruggekregen. (Ook al was ik er na een maand alweer weg) >:) Dus als iemand geen bereik heeft, bellen met BEN en flink klagen!

Verder heb ik vaak geen bereik als ik in de trein zit.
Opmerkelijk!! ik woon nu 3 jaar in de achterhoek (doetinchem), heb 2,5 jaar BEN en heb ook al 2,5 jaar goed bereik hier (en vrijwel overal waar ik kom). heb alleen in dinxperlo geen bereik, maarja wie komt daar nou he! hehehe.
nee ik zat (heel) vroeger bij libertel, maar ben bevalt een stuk beter.. veel klantvriendelijker... ik begon met pre-pay en ben langzaam omhoog gekropen tot een ondernemens abo. mij hoor je niet klagen, ik heb het idee dat de meeste lui zeggen dat ben slecht is omdat ze dit nog kunnen herinneren uit de begin periode.

Verwijderd

*schup*

het is weekend geweest dus nou mogen de bewijzen toch eens op tafel gelegd worden graag :+

• Pc123
Dit is volgens mij een redelijk oud onderzoek maar meer kon ik niet vinden op internet, ben is alweer nr 5. Zou iemand dat nieuwe onderzoek willen scannen?

http://home.wanadoo.nl/totalgsm/aanbieders.html

1. KPN
2. Libertel
3. Dutchtone
4. Telfort
5. Ben

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 15:16 schreef Pc123 het volgende:
Dit is volgens mij een redelijk oud onderzoek maar meer kon ik niet vinden op internet, ben is alweer nr 5. Zou iemand dat nieuwe onderzoek willen scannen?

http://home.wanadoo.nl/totalgsm/aanbieders.html

1. KPN
2. Libertel
3. Dutchtone
4. Telfort
5. Ben
Dat lijstje kijkt niet puur naar het netwerk maar ook naar de andere kwaliteiten van de providers en hoe oud is het ?

Verwijderd

Ben altijd berijkbaar!
Ik woon in de achterhoek, paar kilometer van duitse grens.
Maar ik Ben nog nooit onberijkbaar geweest...

Prima dus...

En erg voordelig...

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 09:50

E-Rick

I love it :7

Ik heb nu een paar maanden ben, en ik heb (itt telfort) nog nooit ergens geen bereik gehad (randstad en omgeving apeldoorn). Met telfort vaak geen of slecht bereik binnen en in de trein, maar nu dus helemaal geen last meer van.
Misschien ligt t ook wel aan de telefoon, was een oude bosch 509 en nu met ben een alcatel 511

Choose life

• suich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2013
Hmm, hier in Groningen(stad) heb ik sinds augustus bij mij thuis geen bereik van Ben. Helaas ben ik mijn Nokia 8210 kwijt en wordt nu ook nog eens door Ben ontzettend in de steek gelaten.... Wat mij betreft is Ben één grote vergissing! ;(

• Carny
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Ik heb met alle netwerken, met uitzondering van telfort, gewerkt... Mijn resultaten voor Friesland zijn als volgt (voor m'n werk zit ik regelmatig in the middle of nowhere.. daarom kan ik dit redelijk goed zeggen)

1. Vodafone
1. KPN
1. Telfort (gebruikt Vodafone als eigen netwerk niet genoeg bereik heeft)
4. BEN®
5. DutchTone

Zoals je zit een gedeelde eerste plaats voor de bovenste 3, met andere woorden supergoed..
BEN® volgt daar direct onder, doet het vrijwel altijd prima op nokia met ingebouwde antenne.. Zakt wel eens richting 2 streepjes als je echt in the middle of nowhere bent over een paar honderd meter maar daarna schiet het al snel weer omhoog.. overigens zijn 2 streepjes nog ruim voldoende om te bellen.
Dutchtone is regelrecht ranzig zodra je buiten de randstad komt. In Friesland is het dus alleen in de grotere steden behoorlijk bereik (meestal 80% niet eens volle 100%) en buitenuit kom je regelmatig zonder bereik te zitten, en nog veel meer plekken met precies 1 streepje.. AARGH!..

DatDus.DE --- DatDus!

Verwijderd

In Rotterdam op school, de volle meut bereik met Ben...duh...

In Roosendaal bij mij thuis 2 a 3 streepjes. Bij mijn vriendin ook in Roosendaal, circa 800 meter verderop in de keuken 2 streepjes, in de woonkamer..zip, nada, niente. Grensgebiedje

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dekking binnenshuis is ook een verhaal apart, zeker op een GSM 1800 netwerk. Dat kan nooit gegarandeerd worden.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 20:35 schreef sigma01 het volgende:
Het bereik van Telfort klopt op GSM world inderdaad niet. Wat ik er van kan zeggen is dat het erg :r (brak dus) is. Als je op de tele2mobiel site kijkt (die het telfort netwerk huren) zie je dat ze gewoon hele grote "vlekken" in Nederland hebben.
mm volgens mijn werk jaja telemarketeer :r
heef tele2mobiel in 98 % van nederland ontvangst nu

• Markuzi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Op maandag 25 februari 2002 17:20 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Dat lijstje kijkt niet puur naar het netwerk maar ook naar de andere kwaliteiten van de providers en hoe oud is het ?
Hehehe, dat (was)(is) mijn site en ik ben er al ruim 2 jaar het pasword van kwijt :P :D
Pagina: 1