Ik had een ideetje voor een radiator:
je neemt een koperen buis met een diameter van 12 cm. Daarop monteer je op beide uiteinden en fan (2x Delta HP 120
) 6000 l/m er doorheen blazen dus
. vervolgens pak je een dunne koperen buis, die je om een andere buis oid heenvouwt zodat er een spiraal ontstaat met een buitendiameter van 11.9 cm. Die schuif je in die andere buis, en met wat soldeerwerk laat je de uiteinden van die spiraal vlak voor het einde van die buis eruit steken. Daar laat je je water doorheen lopen, zodat de lucht door de grote buis langs die spiraal loopt en het water koelt. (water loopt dus door die spiraal)
nog een ideetje:
weer een koperen buis met een diameter van 12 cm. maar nu zet je een fan op het ene uiteinde, en een andere ong zo:
=v= fan blazen zuigen
=^= fan zuigen blazen
de == is een ingang / uitgang voor het water, en de bovenste het liefst een vernevelaar.
Bovenin vernevel je dus het water, dat met die 6000 l/m omlaag blaast. de tweede fan zuigt weer, maar onder een hoek zodat het water naar beneden zakt, en via het slangetje naar je proc gaat. dit lijkt mij het water zeer grof koelen. ook kan het gedeelte onderin als reservoir dienst doen denk ik.
evt kan je voor de schuin ophooglopende buis een stuk clamboe hangen, zodat het water zeker niet door die andere fan je kamer in geblazen wordt
wat denken jullie ervan??
je neemt een koperen buis met een diameter van 12 cm. Daarop monteer je op beide uiteinden en fan (2x Delta HP 120
nog een ideetje:
weer een koperen buis met een diameter van 12 cm. maar nu zet je een fan op het ene uiteinde, en een andere ong zo:
=v= fan blazen zuigen
=^= fan zuigen blazen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| =v= == | | | | | | /=^= | / | / | / \ \ \____== |
de == is een ingang / uitgang voor het water, en de bovenste het liefst een vernevelaar.
Bovenin vernevel je dus het water, dat met die 6000 l/m omlaag blaast. de tweede fan zuigt weer, maar onder een hoek zodat het water naar beneden zakt, en via het slangetje naar je proc gaat. dit lijkt mij het water zeer grof koelen. ook kan het gedeelte onderin als reservoir dienst doen denk ik.
evt kan je voor de schuin ophooglopende buis een stuk clamboe hangen, zodat het water zeker niet door die andere fan je kamer in geblazen wordt
wat denken jullie ervan??