Toon posts:

[WC] radiator idee? (en vernevelaar...)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een ideetje voor een radiator:

je neemt een koperen buis met een diameter van 12 cm. Daarop monteer je op beide uiteinden en fan (2x Delta HP 120 :7) 6000 l/m er doorheen blazen dus >:). vervolgens pak je een dunne koperen buis, die je om een andere buis oid heenvouwt zodat er een spiraal ontstaat met een buitendiameter van 11.9 cm. Die schuif je in die andere buis, en met wat soldeerwerk laat je de uiteinden van die spiraal vlak voor het einde van die buis eruit steken. Daar laat je je water doorheen lopen, zodat de lucht door de grote buis langs die spiraal loopt en het water koelt. (water loopt dus door die spiraal)

nog een ideetje:

weer een koperen buis met een diameter van 12 cm. maar nu zet je een fan op het ene uiteinde, en een andere ong zo:

=v= fan blazen zuigen
=^= fan zuigen blazen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
   =v=
 ==   |
  |   |
  |   |
  |    /=^=
  |  /
  | /
  |     /
  \    \
   \____==

de == is een ingang / uitgang voor het water, en de bovenste het liefst een vernevelaar.

Bovenin vernevel je dus het water, dat met die 6000 l/m omlaag blaast. de tweede fan zuigt weer, maar onder een hoek zodat het water naar beneden zakt, en via het slangetje naar je proc gaat. dit lijkt mij het water zeer grof koelen. ook kan het gedeelte onderin als reservoir dienst doen denk ik.

evt kan je voor de schuin ophooglopende buis een stuk clamboe hangen, zodat het water zeker niet door die andere fan je kamer in geblazen wordt :+

wat denken jullie ervan??

Verwijderd

das toch een soort bong nee ?? of ben ik helemaal mis met de WC definitie van bong ??? het schema lijkt er toch op :)
/me likes bongs

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 18:03 schreef Killfrenzy89 het volgende:
das toch een soort bong nee ?? of ben ik helemaal mis met de WC definitie van bong ??? het schema lijkt er toch op :)
/me likes bongs
was een bong? lijkt mij dan een kool apparaatje (letterlijk en figuurlijk :))

Verwijderd

kijk eens in de search naar bongs, er heeft iemand al eerder zo een waterkoeling opgesteld
met pics en al :D

Verwijderd

waterpijp >:)

Verwijderd

http://www.overclockers.com/articles389/pic8.jpg

kwas dus wel beetje fout, hier hangt er nog een extra radiator aan, moet toch wel fun zijn om zoiets @ home te hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ik had nog helemaal nooit van een bong gehoord... als waterkoeling dan...

maar het is misschien niet zo'n heel goed idee, met bacterien enzo, tenzij je er wat van die anti-bacterie shit erin gooit...

en het verdampen is ook een probleem :(

dan maar een gesloten systeem uitwerken.. is dat eerste wat?

al lijkt dat bong achtige systeem wel lekker koelen...

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

een gesloten systeem lukt je nooit, het water word namelijk gekoeld door lucht die contacte heeft met de waterdruppeltjes en er dus langs moet stromen. ook koelt het water door het exotherme verdampingseffect van water, en die warme damp moet er dus ook uit, anders heeft je bong geen effenct.
Op woensdag 20 februari 2002 18:12 schreef K-Mile het volgende:
hehe, ik had nog helemaal nooit van een bong gehoord... als waterkoeling dan...

maar het is misschien niet zo'n heel goed idee, met bacterien enzo, tenzij je er wat van die anti-bacterie shit erin gooit...

en het verdampen is ook een probleem :(

dan maar een gesloten systeem uitwerken.. is dat eerste wat?

al lijkt dat bong achtige systeem wel lekker koelen...

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 18:22 schreef Mark_Oostdam het volgende:
een gesloten systeem lukt je nooit, het water word namelijk gekoeld door lucht die contacte heeft met de waterdruppeltjes en er dus langs moet stromen. ook koelt het water door het exotherme verdampingseffect van water, en die warme damp moet er dus ook uit, anders heeft je bong geen effenct.
[..]
ja dat snap ik... maar ik wil dus een ander systeem bedenken dus geen bong... al kan je misschien met ontkalk en anti-bacteriele middeltjes je bong wel werkend krijgen, of beinvloed dat de koelmogelijkheden van het water weer te veel?

maar de eerste methode, met een spiraal in buis etc, kan dat werken?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Epsilon

je moet droge lucht langs je water blazen (liefst vernevelt) zodat het water verdampt en dat onttrekt warmte uit het water. Maar wat jij wil weet ik nie, maar dit gaat denk ik nie lukken. De fans moeten andersom staan, en het vernevelen gebeuren door een douchekop oid.

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

ja, ik heb het eerder gezien, en het schijnt te werken, das ook wel logisch, het is namelijk hetzelfde id als een radiator (koel oppervlak zo groot mogelijk maken).
maar ik denk toch dat je te moeilijk bezug bent als je spiralen gaat buigenenzo. koop gwoon een radiator, of mol er een uit een auto. die zijn veel kleiner als wat jij in gedachten hebt, en ze hebben koelribben zodat ze ook (waarschijnlijk) effectiever koelen. ZEKER met die 120mm DELTA van jou.
Op woensdag 20 februari 2002 19:26 schreef K-Mile het volgende:

[..]

ja dat snap ik... maar ik wil dus een ander systeem bedenken dus geen bong... al kan je misschien met ontkalk en anti-bacteriele middeltjes je bong wel werkend krijgen, of beinvloed dat de koelmogelijkheden van het water weer te veel?

maar de eerste methode, met een spiraal in buis etc, kan dat werken?

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 20:17 schreef Mark_Oostdam het volgende:
ja, ik heb het eerder gezien, en het schijnt te werken, das ook wel logisch, het is namelijk hetzelfde id als een radiator (koel oppervlak zo groot mogelijk maken).
maar ik denk toch dat je te moeilijk bezug bent als je spiralen gaat buigenenzo. koop gwoon een radiator, of mol er een uit een auto. die zijn veel kleiner als wat jij in gedachten hebt, en ze hebben koelribben zodat ze ook (waarschijnlijk) effectiever koelen. ZEKER met die 120mm DELTA van jou.
[..]
spiraal kan klein zijn, hij moet alleen 120mm doorsnede zijn... en met die bong achtige moeten die fans dan omgekeerd zijn...

Verwijderd

the topic BONG is helemaal doodgeslagen op de amerikaanse waterkoel forums, zijn paar leuke pics te vinden van MEGA BONGS.

heh mja, dit is in iedergal de enigste manier op het watertemp onder kamertemperatuur te krijgen zonder gebruik van koelkisten/kasten watever.

go hier en search for bong www.hardforum.com

of hier clicken http://www.hardforum.com/search.php?s=c6c382baf78618dfb99f4cb4aa1f468e&action=showresults&searchid=500360&sortby=lastpost&sortorder=descending

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 21:35 schreef Mighty1 het volgende:
the topic BONG is helemaal doodgeslagen op de amerikaanse waterkoel forums, zijn paar leuke pics te vinden van MEGA BONGS.

heh mja, dit is in iedergal de enigste manier op het watertemp onder kamertemperatuur te krijgen zonder gebruik van koelkisten/kasten watever.

go hier en search for bong www.hardforum.com

of hier clicken http://www.hardforum.com/search.php?s=c6c382baf78618dfb99f4cb4aa1f468e&action=showresults&searchid=500360&sortby=lastpost&sortorder=descending
thanx

Verwijderd

Topicstarter
btw zou je het water niet kunnen vernevelen in een koperen buis met een HELE dunne rand, en daar lucht langs blazen? dan slaat het water neer op die rand, en koelt het ook wel grof als kleine druppeltjes zijnde... maar dan moet je wel dun koper hebben... zou dit kunnen werken?
Pagina: 1