Toon posts:

Waarvoor word de FAQ niet bekeken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij opvalt is dat in bijna alle projecten steeds de zelfde vragen worden gesteld.
Waarvan ik me dan afvraag of de FAQ zo moeilijk is om te vinden, of dat mensen het gewoon makkelijker vinden om te vragen i.p.v. te zoeken.

Michien een idee om voor ieder project een eigen FAQ topic te maken in de bestaande FAQ.

Op die mannier kan iedereen in ieder geval gericht zoeken.

vragen als hoe kan ik meer wu's fetchen voor RC5 lijkt me namelijk toch niet een vraag waarvoor een topic geopent moet worden.

En voor THINK de vraag hoe je een subteam moet maken ook niet.

Lijkt me dus handig om alles een op een rij te zetten.

Zelf zou ik best de FAQ willen maken voor THINK.
Daar weet ik naar mijn idee namlijk best een hoop vanaf.

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

*woeps* :?

D3 char(s)

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
De FAQ's zijn momenteel niet -direct- te vinden, maar met een beetje zoeken (of in een DPCH kijken) lukt het meestal wel. Met een vernieuwd doc 123 zal het waarschijnlijk wat afnemen, maar aangezien dat docje voornamelijk op het werven van leden gericht zal zijn en het derhalve de basis van ieder project behandelt, gaat het niet heel diep op de ins and outs van de software en 'gevorderde' mogelijkheden in. Eigenlijk moeten de diverse, hoewel niet perfecte GoT-faqs maar gewoon in het forum faqje gelinkt worden. :)

DSmarty! Melden! ;)

We spend our years as a tale that is told

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Op woensdag 20 februari 2002 08:26 schreef AlliedComputers het volgende:
Zelf zou ik best de FAQ willen maken voor THINK.
Daar weet ik naar mijn idee namlijk best een hoop vanaf.
Wij zoeken op dit moment iemand/meerdere iemanden :P die de basis van THINK kunnen beschrijven voor doc123. Het gaat om een beschrijving van het project, de installatie van de client, de configuratie hiervan en hoe je DPC joint.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 08:55 schreef [eNeRGy] het volgende:

[..]

Wij zoeken op dit moment iemand/meerdere iemanden :P die de basis van THINK kunnen beschrijven voor doc123. Het gaat om een beschrijving van het project, de installatie van de client, de configuratie hiervan en hoe je DPC joint.
Nou dat is dan mooi.
Ik zou alleen niet weten waarom het meerdere mensen moeten zijn, maar ik wil daar graag 1 van zijn.
Stuur me maar een mail met de bedoeling of post hem gewoon hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 08:46 schreef Dutchman! het volgende:
De FAQ's zijn momenteel niet -direct- te vinden, maar met een beetje zoeken (of in een DPCH kijken) lukt het meestal wel. Met een vernieuwd doc 123 zal het waarschijnlijk wat afnemen, maar aangezien dat docje voornamelijk op het werven van leden gericht zal zijn en het derhalve de basis van ieder project behandelt, gaat het niet heel diep op de ins and outs van de software en 'gevorderde' mogelijkheden in. Eigenlijk moeten de diverse, hoewel niet perfecte GoT-faqs maar gewoon in het forum faqje gelinkt worden. :)

DSmarty! Melden! ;)
Je kan natuurlijk wel linken naar een FAQ waar niets in staat, maar dat heeft natuurlijk geen nut.
Er is nu b.v. een topic voor THINK over wat nu een Primairy task is. :?
Nu vraag ik je.
Dit had natuurlijk gewoon in de FAQ kunnen staan.

Verwijderd

Dsmarty is nog steeds bezig met het uitbreiden van de FAQ. Het is de bedoeling dat alle projecten erin aan bod komen.

De *BETA* FAQ's worden altijd eerst ter controle/suggestie aangeboden in het privé gedeelte van het TeamBVD forum (zie sig.)

Als je suggesties hebt, of mee wil werken aan de FAQ, neem dan even contact op via mail, of het forum.

Wellicht kunnen we een FAQ-development forum apart zetten, waar een aantal kennis-houdende DPC-ers toegang krijgen voor ideeën / aanpassingen.

Ik weet dat Dsmarty vrij druk is, dus gegadigden kunnen evt. ook contact opnemen met mij:

Floppus@TeamBVD.com

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Op woensdag 20 februari 2002 09:42 schreef AlliedComputers het volgende:

[..]

Nou dat is dan mooi.
Ik zou alleen niet weten waarom het meerdere mensen moeten zijn, maar ik wil daar graag 1 van zijn.
Stuur me maar een mail met de bedoeling of post hem gewoon hier.
http://www.dutchpowercows.org/forum/forum.php?action=index

Hier kan je de FAQ-in-progress vinden, sommige pagina's zijn ver af, hier kan je zien wat ongeveer de bedoeling is.

• Dutchman!
De *BETA* FAQ's worden altijd eerst ter controle/suggestie aangeboden in het privé gedeelte van het TeamBVD forum (zie sig.)
Das lekker handig van DSmarty, kan de rest zich er ook mee bedoelen bedoel je :{

Welke faq heb je het hier eigenlijk over, de forum faq of docje 123?

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 09:48 schreef Floppus het volgende:
Dsmarty is nog steeds bezig met het uitbreiden van de FAQ. Het is de bedoeling dat alle projecten erin aan bod komen.

Als je suggesties hebt, of mee wil werken aan de FAQ, neem dan even contact op via mail, of het forum.

Wellicht kunnen we een FAQ-development forum apart zetten, waar een aantal kennis-houdende DPC-ers toegang krijgen voor ideeën / aanpassingen.

Ik weet dat Dsmarty vrij druk is, dus gegadigden kunnen evt. ook contact opnemen met mij:

Floppus@TeamBVD.com
De FAQ lijkt me eerder een zaak van de DPC-crew. Ik begrijp dan ook _totaal_ niet dat dit op een intern subteamforum besproken wordt. Het zou juist zo moeten zijn dat het subteam de crew adviseert. Beetje raar allemaal :?

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Verwijderd

Hoho, het is absoluut *GEEN* subteam aangelegenheid!
(Er zijn nog vele andere fora daar dan die van TeamBVD...)

Enige doel was om het door vrienden en kennissen eerst even door te laten lezen, om taalfouten en stijldingen eruit te vissen.
alsook eventuele passages die onduidelijk zouden zijn e.d.
(Zoals MarkB al zegt; soort van adviserend orgaan)

Voor zover ik het had begrepen rustte de opdracht van het maken van de FAQ vrijwel geheel op de schouders van Dsmarty.

Enige ondersteuning daarbij van zijn maten, die ook goed bekend zijn met GoT en DPC lijkt mij niet verkeerd.
Dingen als FAQ en regelgeving keren op ieder forum terug, zoals ook op ons eigen forum.
Die ervaring gebruiken is toch niet verkeerd :?

De uiteindelijke beoordeling ligt uiteraard bij de DPC Crew, maar er zal toch altijd eerst een opzet gemaakt moeten worden.

Begrijp me AUB niet verkeerd: de intentie is *ABSOLUUT* niet om dingen te regelen buiten de Crew om. Suggesties van wie dan ook kunnen IMHO wel nuttig zijn voor de maker om mee te nemen in zijn eerst opzet...
Het enige wat ík aanbiedt, is de info doorspelen aan Dsmarty, omdat die het gigantisch druk heeft, en ik hem toch dagelijks zie.

ff BTW; ik bedoel dus de -algemene- faq, die hier nu op GoT staat. De FAQ-in-wording op DutchPowerCows.org is sowieso moeilijk vindbar; het tabje "forum" op de frontpage verwijst naar tweakers.net, en verder wordt het niet duidelijk genoemd.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 10:10 schreef [eNeRGy] het volgende:

[..]

Hier kan je de FAQ-in-progress vinden, sommige pagina's zijn ver af, hier kan je zien wat ongeveer de bedoeling is.
Ik heb even gekeken en zal mijn opmerkingen in een mailtje gaan zetten.

Waar zou ik me kunnen aanmelden als DCP crew member?
Ik heb opzich wel interesee hierin.

• Dutchman!
Even een lijstje met GoT en andere veelgebruikte faqs opgezocht:
-Genome@home
-UD THINK
-Seti@home
-ECCp
-Folding@home
-RC5/OGR
Dit alles 'gevonden' door gewoon de recente hitparades te bekijken :)

Kunnen zo in de forum-faq bijgeplaatst worden onder een kopje 'forum faq-delen' ofzo.

Verwijderd

Waarvoor word de FAQ niet bekeken?
Tja... Voor heeeeeeel veel lijkt me...

Of bedoel je soms waarom wordt de FAQ niet bekeken? :+

[/zeikmodus]

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 08:46 schreef Dutchman! het volgende:

DSmarty! Melden! ;)
* DSmarty meldt zich aan het faq-front :P
Lijkt me prima idee.

• DSmarty
  • Niet online
Ehmz, floppus, ik post de faq voordat ik hem hier post altijd in een priv fora op mijn eigen forum.
Dit doe ik alleen om te kijken of de layout de boel niet vernachelt :)

Verwijderd

Waarom kunnen wij dan commentaar inleveren :?

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 10:10 schreef [eNeRGy] het volgende:

[..]

ik heb jouwe bekeken, en als je tips wil, ik pleur het hier maar neer:

THINK is a drug discovery software programma. Het programma probeert elk van honderden miljoenen moleculen om te kijken of ze reageren met een doelwit protein(EIWIT). THINK berekend en bestudeerd de vele verschillende mogelijke vormen, die de molecull krijgt tijdens het reageren met het protein(EIWIT)(? DIT KLOPT NIET HELEMAAL TOCH, het is toch zoeken naar bepaalde reacties die kunnen ontstaan tussen dat molecuul en het eiwit, niet?).. Dit proces word virtual screening van de modules genoemd.

snap je hem nog?
en je kan er nog iets bijzetten van massale CPU kracht ertegenaan gooien ofzo.
zo het ik ook weer effe gekeken. :P nu maar weer verder aan me toets leren.
succes, en voor de rest is ie wel goed.
en je kan ook alle veel gestelde vragen in de FAQ opnemen, zoals flushen subteams enzo.....
mazzels!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op donderdag 21 februari 2002 09:53 schreef thej het volgende:
en je kan ook alle veel gestelde vragen in de FAQ opnemen, zoals flushen subteams enzo.....
mazzels!
Zou ik niet doen.

Deze FAQ's moet je volgens mij een beetje overzichtelijk en algemeen houden. Echte heel specifieke dingen kun je dan altijd nog kwijt in de FAQ in de DPCH zelf.
De algemene FAQ lijkt me meer voor beginnende DPC-ers of om leden te werven. En de uitgebreide FAQ in de DPCH's kan de mensen dan verder op weg helpen

Verwijderd

Wordt het niet eens tijd voor een FAQ over de FAQ :P
(En nee; dat is eigenlijk niet eens grappig bedoeld :()

Hoog tijd voor een Crew-meeting?

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 10:31 schreef KoW het volgende:

[..]

Zou ik niet doen.
Ligt het nou aan mij of betekent FAQ zoiets als "Frequently Asked Questions" wat vertaald wordt met "Vaak gestelde vragen"?

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op donderdag 21 februari 2002 09:53 schreef thej een heel verhaal:

[..]
Op zich een goed verhaal, alleen dan moeten bijna alle dee's veranderd worden in tee's...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik ben dus niet de enige die denkt dat er verandering nodig is.

Zelf denk ik dan ook dat je de FAQ in eerste instantie voor de beginnende DPC'er moet maken, maar ik zou hem gewoon van de basis laten lopen naar de uitgebreide instellingen.

Op die mannier kunnen ze het eerst installeren en later de uitgebreide instellingen doornemen.

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 12:02
Een persoon in ons team heeft destijds een (al zeg ik het zelf) uitstekende handleiding geschreven voor rc5. Deze is hier te vinden:
http://www.teamcoldfusion.nl/page.cfm?ID=75
Misschien hebben mensen er wat aan.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Op donderdag 21 februari 2002 10:44 schreef Floppus het volgende:
[..]
Hoog tijd voor een Crew-meeting?
vinnik ook! wel eens zin in een gezellige meeting! :P

maareh ontopic: kzou de forum faq niet gebruiken om voor alle projecten allerlei standaard vraagjes te beantwoorden, de FAQ wordt dan een grote rotzooi en het forum bestaat dan uit hitparades, hitparades en zo nu en dan een hitparade :z

dan heb je doc123, die wordt op dit moment weer actief aangepast en er worden weer een zooi projecten toegevoegd :)
dit docje zal echter een wervende functie hebben en enkel de basis uitleggen..

dus dan kom je aan punt 3 :) bij elk project een eigen FAQ en jaja.. daar moet naar toe worden gelinkt vanuit de forumfaq! :P

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op donderdag 21 februari 2002 12:28 schreef Sequence vanalles
Helemaal mee eens. ;)
Dat bedoelde ik dus Silk_Dude :)

Verwijderd

vinnik ook! wel eens zin in een gezellige meeting! :P
Nu alleen nog een DPC Crew-meeting Crew instellen, die de meeting regelt... :P

Had ik al gezegd dat ik mij vrijwillig aanbied?
(Nee Dsmarty, ik bedoel (alweer) niet wat jij denk bij aanbieden!)

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 12:31 schreef KoW het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. ;)
Dat bedoelde ik dus Silk_Dude :)
Ok :) Maar toch had ik gelijk, hoe je het ook wend of keert :P
Pagina: 1