Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
1.
het verschil is dat de ene uitgevoerd is als slot versie en de andere als socket versie
het voordeel van de socket versie tegen over de slot versie is dat je de socket versie meer v-core kan geven door middel van een converter (de slot versie haalt max 1.9 v)
2.
de nieuwste bios op je mobo en go with the banana
grt InnerSelf
het verschil is dat de ene uitgevoerd is als slot versie en de andere als socket versie
het voordeel van de socket versie tegen over de slot versie is dat je de socket versie meer v-core kan geven door middel van een converter (de slot versie haalt max 1.9 v)
2.
de nieuwste bios op je mobo en go with the banana
grt InnerSelf
Kijk eens hier ff: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/17827
En als je bij je 440BX blijft, kan je beter een P3 E nemen, want dan heb je nog heel veel ruimte om te overclokken.
P3 E =100Mhz op een BX(100Mhz) BX nog niet overclocked en CPU ook niet
P3 EB=133Mhz op een BX(100Mhz) BX al overclocked zonder de CPU te overclocken
Snap je? maar het kan in theorie wel.
En als je bij je 440BX blijft, kan je beter een P3 E nemen, want dan heb je nog heel veel ruimte om te overclokken.
P3 E =100Mhz op een BX(100Mhz) BX nog niet overclocked en CPU ook niet
P3 EB=133Mhz op een BX(100Mhz) BX al overclocked zonder de CPU te overclocken
Snap je? maar het kan in theorie wel.
Verwijderd
Ik heb net mijn PIII700E binnen gekregen en op mijn BE6-II geduwd en meteen loopt ie op 980Mhz, zo uit de doos. Een FSB van 140Mhz.
Die 133Mhz FSb is geen probleem mits je maar de laatste bios erop flashed.
Die 133Mhz FSb is geen probleem mits je maar de laatste bios erop flashed.
Krijg je dan geen problemen met je AGP? Ik bedoel: 93,3333 MHz is niet bepaald weinig
maar maakt de boel wel lekker snel.
Of je problemen krijgt ligt helemaal aan je videokaart. De geforcen (1&2) schijnen erg hoog te kunnen, verder de Matrox ook, en dde Viper II zou helemaal niet hoog kunnen
Verwijderd
ik heb een elsa gladiac 32 mb g-force2 die maximaal op 122 mhz draait dus ik denk dat die 93 mhz wel mee valt
Verwijderd
Mijn Hercules 3D Prophet II doet ook niet moeilijk en ik heb hem inmiddels op 1002Mhz lopen, met een 143Mhz FSB.
OK, dan moet mijn Geforce 2MX van Asus het ook wel kunnen. Ennuh, er was ook iets met SECC1 en SECC2? Ik heb op de site van Abit gekeken, maar de link naar de faq van de BE6 is dood, heb het al gemeld, maar ze hebben er nog niets aan gedaan.
Verwijderd
SECC2 zijn volgens mij de EB versies met 133Mhz en de SECC1 zijn de E versies met 100Mhz.
Maar het heeft dus geen gevolgen voor mijn mobo? Ik heb trouwens op www.overclockers.com gelezen dat ik beter voor de 700MHz P3 kan gaan dan voor de 733.
Verwijderd
Nee het heeft verder geen gevolgen voor je mobo.
En je hebt gelijk wat betreft de 700 en de 733. De 733 heeft een lagere multiplier en loopt al op 133MHz, zet je deze op 140Mhz FSB dan krijg je 140*5.5=770Mhz
Zet je de 700 op 140Mhz FSb dan krijg je 140*7=980Mhz en dat is vrij eenvoudig te halen.
En je hebt gelijk wat betreft de 700 en de 733. De 733 heeft een lagere multiplier en loopt al op 133MHz, zet je deze op 140Mhz FSB dan krijg je 140*5.5=770Mhz
Zet je de 700 op 140Mhz FSb dan krijg je 140*7=980Mhz en dat is vrij eenvoudig te halen.
Pagina: 1