Toon posts:

Zonnet / Versatel router instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om Planet/MxStream (met Netgear router) te nemen maar de combo Zonnet/Versatel is nu ook wel interessant.

Heb ik nog een vraag:

Is de router die daarbij zit een beetje knap in te stellen (firewall bv.)? Je kan twee routers kiezen, of met alle poorten dicht of met alle open; kun je dit later nog veranderen?

Scheelt wel een hoop geld (initiele kosten dan).

NB: Ik heb het dus over de router die bij de Zonnet/Versatel aansluiting meegeleverd wordt.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het Arescom geval is NIET in te stellen, gewoonweg omdat ze je geen password willen geven.
Standaard wordt ie met DHCP aan geleverd, betekend dat je geen portmapping hebt.
je kan het om laten zetten naar static ip's met alle poorten naar 192.168.1.2 dan hang je daar je eigen router achter.

Verwijderd

Het Arescom geval is NIET in te stellen, gewoonweg omdat ze je geen password willen geven.
Ik kreeg hem gewoon telefonisch. :)
Ik heb het alleen via Demon internet maar wel Versatel. Die Arescom is trouwens perfect te configgen als je het password hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, van te voren dus even vragen of ik het wachtwoord mag hebben...

• jadjong
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 23:52 schreef achappey het volgende:

[..]

Ik kreeg hem gewoon telefonisch. :)
Ik heb het alleen via Demon internet maar wel Versatel. Die Arescom is trouwens perfect te configgen als je het password hebt.
wat is het wachtwoord (hint: mail adres)

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

Ik heb ook zonnet BB plus.

Enkele weken terug vroeg ik of de snelheid nog omhoog zou gaan in navolging van de recente ontwikkelingen bij BBned, KPN en BabyXL. Antwoord van Zonnet: het zou nog zeker een jaar duren voordat Versatel zoiets zou doorvoeren.

Ik heb daarna gelijk mijn abonnement opgezegd (per einde contract jaar). Nu een week na de bevestiging van de opzegging komen ze met dit nieuws.

Toch wil ik nog steeds over aar een andere provider (waarsch. Metia met 512 upload). Ik vraag me af of ik mijn router daar kan gebruiken. Als het goed is is die arescom router mijn eigendom. Ik moet dus aleen dat password zien te krijgen? klopt dat?

Trouwens nav de eerder vraag in dit topic: die instellingen van de router wil zonnet wel voor je wijzigen ik heb ook portinstellingen laten wijzigen ivm servertje draaien. Doen ze niet moelijk over.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net in een emailtje gevraagd of ze dat wachtwoord erbij willen geven, nu maar afwachten.
Ik vind het wel erg tegenvallen dat de klantenservice 50 pleurocent per minuut kost trouwens; niet erg klantvriendelijk.

• jadjong
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 11:11 schreef Gerwen het volgende:
Ik heb net in een emailtje gevraagd of ze dat wachtwoord erbij willen geven, nu maar afwachten.
Ik vind het wel erg tegenvallen dat de klantenservice 50 pleurocent per minuut kost trouwens; niet erg klantvriendelijk.
Klantenservice gebelt? kan je lang wachten.
waar je moet zijn voor dit soort vragen is bij Versatel.
Zijn te berijken op een o20 nummer tegen lokaal tarief. (alleen door de weeks)

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Ik krijg hem niet, beetje jammer misschien andere FirmWare erop tikken |:)

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

kan iemand bevestigen dat die arescom router je eigendom wordt?

Zonnet heeft die vraag niet beantwoord in een van mijn laatste mails. Ze beantwoorden nooit alle vragen als je er meer dan 1 stelt... zelfs niet als je er expliciet om vraagt. Dat is een van de redenen dat ik mijn contract heb opgezegd per het einde van mijn eerste jaar.

Ben wel benieuwd naar die firmware installatie......

• jadjong
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 11:26 schreef broes_willems het volgende:
kan iemand bevestigen dat die arescom router je eigendom wordt?

Zonnet heeft die vraag niet beantwoord in een van mijn laatste mails. Ze beantwoorden nooit alle vragen als je er meer dan 1 stelt... zelfs niet als je er expliciet om vraagt. Dat is een van de redenen dat ik mijn contract heb opgezegd per het einde van mijn eerste jaar.

Ben wel benieuwd naar die firmware installatie......
http://www.zonnet.nl/helpdesk/topic/0,1890,541,00.html#625

Verwijderd

Best wel klote dat Zon het wachtwoord niet wil geven. Ben bleij dat ik voor Demon heb gekozen kan ik gewoon alles doormappen wat ik wil. :)
Alleen jammer dat bij hun de snelheid niet omhoog is gegaan. :(
Maaruh nog even over dat wachtwoord, alsk thuis ben zal ik ff zoeken of ik het orgineel nog heb. Uiteraard had ik dat stomme gegenereerde password meteen gewijzigd, vandaar.

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Dankjewel!

het ADSL modem of de router en eventueel de splitter wordt uw eigendom na installatie. De op de modem of router geinstalleerde software is eigendom van Zon. Eventuele wachtwoorden om deze software te kunnen wijzigen zullen niet door Zon worden vrijgegeven.

Betekent dit nu dat, omdat je het password niet hebt, je niks kan met die router als je naar een andere provider gaat (ondanks dat de router je eigendom is)?

Is de nieuwe firmware daar de oplossing voor?

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 11:55 schreef broes_willems het volgende:
Het lijkt mij dat je je firmware pas kan upgraden als je het password hebt. Anders kan iedereen dat doen via internet met jouw router.

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

klinkt logisch...so i'm screwed :(

Verwijderd

Topicstarter

het ADSL modem of de router en eventueel de splitter wordt uw eigendom na installatie. De op de modem of router geinstalleerde software is eigendom van Zon. Eventuele wachtwoorden om deze software te kunnen wijzigen zullen niet door Zon worden vrijgegeven.

Aha, ok, nou ja, even kijken of ze dat bij de klantenservice ook weten :)

Wel een beetje jammer dat je je eigen apparaat niet kan instellen, iedereen die een beetje met een netwerk bezig is (waar heb je die router anders voor nodig?) wil dit ook wel enigszins kunnen instellen lijkt me.

En nee, ik heb die klantenservice niet gebeld, ik vind het belachelijk dat ik daarvoor moet betalen, laat staan 50 eurocent |:(
Het is gewoon een soort van reclame/klantenwerving; zou dus gratis moet zijn (of anders iig standaard tarief).

Verwijderd

Nou ok, jullie hebben geluk. Ik heb het router password gevonden. Stond ergens in een verloren hoekje op me HDD. ;)
Ik hoop dat het een algemeen password is trouwens anders hebben jullie er nog nix aan. Mail me ff als je hem wilt.

• midget
  • Laatst online: 10-07 11:00
Je hebt mail binnen

• jadjong
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 13:21 schreef peterzwet het volgende:
Je hebt mail binnen
ook van mij, maar als ik met telnet de router configureer, hoe weet ik de commando's dan?

Verwijderd

Yo people, inmiddels proefsgewijs ondervonden: het wachtwoord werkt niet. Moeten jullie toch of Zonnet lief aankijken of de router hacken. >:)

• jadjong
  • Niet online
Op woensdag 20 februari 2002 14:48 schreef achappey het volgende:
Yo people, inmiddels proefsgewijs ondervonden: het wachtwoord werkt niet. Moeten jullie toch of Zonnet lief aankijken of de router hacken. >:)
dat laatste klinkt wel leuk, maar sub7 werkt niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem wel gewoon Planet/MxStream met een eigen (Netgear) router. Ik heb geen zin in klooien (hacken) met routers. Zoals ik al eerder heb gezegd:

/me houdt niet van klooien met zijn computers, ze moeten het gewoon doen.

Zonnet heeft trouwens nog niet gereageerd.

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

PIII-800@800 (If it ain't broke, don't fix it).....

Als je computer niet bankroet is moet je hem niet maken?
Dat moet 'broken' zijn 8-)

Anyway. Ik zou toch altijd voor Versatel gaan ipv KPN. Aanleg is snel geregeled en mijn intrenetconnectie is nog niet 1 keer down geweest sinds ik het heb (8 mnd ongeveer).

• reller
  • Laatst online: 10-08 00:31
* reller wil ook het paswoord van zijn Arescom router :9~

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 15:35 schreef broes_willems het volgende:
PIII-800@800 (If it ain't broke, don't fix it).....

Als je computer niet bankroet is moet je hem niet maken?
Dat moet 'broken' zijn 8-)

Anyway. Ik zou toch altijd voor Versatel gaan ipv KPN. Aanleg is snel geregeled en mijn intrenetconnectie is nog niet 1 keer down geweest sinds ik het heb (8 mnd ongeveer).
Dat dacht ik eerst ook, maar dit bleek toch goed te zijn (dat wat er nu staat); die Engelsen hebben wel vaker een aparte spelling
Ik zal het evengoed toch nog eens nazoeken.

Ze hebben nog steeds niet gereageerd op mijn mailtje trouwens. In combinatie met die dure klantenservice boezemt dit toch geen vertrouwen in...

Hoe snel was 'snel geregeld' bij die Versatel aansluiting?

edit:

Hmm, mijn zusje zegt ook dat het broken moet zijn en die studeert Engels... Effe fixen dan :)

[edit2]
En dit vind ik dan weer als titel van een boek:
If It Ain't Broke, Don't Break It Up -- Robert W. Crandall :?
[/edit2]

[edit3]
OK, en hier komt ie, van deze site:
http://www.geocities.com/picketfence/7608/sayI.htm
Tadaaa....:
IF IT AIN'T BROKE, DON'T FIX IT---It is pointless to try and fix something that already works.

Ik verander hem dus weer effe terug :) :) :) :)
Einde crisis
[/edit3]

• broes_willems

broes_willems

kippie hachee moddereter

Aansluiting was in 4 weken klaar geloof ik. Met mxstream hoor je vaak dat het veel langer duurt.

By the way (bij de weg): op gehoor zou ik ook zeggen 'broke'. Zal wel uitzondering zijn idd.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:49

Nitai

Live the life you love.

'broke' is informele taal...

ain't is ook eigenlijk niet correct. het zou moeten zijn:
'is not' :)

details...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, maar "ain't" is wel aardig bekend en "broke" zoals het hier wordt gebruikt niet. Ik dacht eerst ook dat het "broken" moest zijn. Zelfs mijn zusje die al vier jaar Engels studeert (universitair) wist het niet :)

Wel lekker off-topic dit trouwens... :o

• jadjong
  • Niet online
Is het nu dan ook eindelijk mogelijk om zelf je router te configureren?

Het antwoord van Zon op uw mail:

Het is niet mogelijk en het wordt ook niet mogelijk gemaakt om de router zelf te configureren.
Overigens, als dat wel mogelijk zou zijn, dan konden wij als provider geen ondersteuning meer leveren.

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Topicstarter
Jij werkt dus bij Zon of zo... :? Mijn eigenlijke mailtje dat ik heb gestuurd is nog niet beantwoord... Maakt ook niet uit, het antwoord was in dit topic inmiddels al gegeven:

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 00:34

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Ik heb ook nog een vraagje, dat volgens mij wel onder deze topic valt.. Ik zit er ook over te denken om een zonnet plus abbo te nemen.
Nu kun je ook een abbonement nemen zonder router.. Echter, als ik zelf een router moet kopen, moet deze dan ook nog aan enige eisen voldoen? Ze bieden standaard de Arescom NetDSL 1000 router, maar kan ik ook gewoon een andere goedkope halen ? En hoe zit het dan met de twee verschillende configuraties die ze aanbieden?

Ik weet wel dat ik dit aan zonnet moet vragen, maar ze reageren helaas niet zo snel als dat ik gewend ben van mijn mede-tweakers *D

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• jadjong
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 23:30 schreef seilander het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje, dat volgens mij wel onder deze topic valt.. Ik zit er ook over te denken om een zonnet plus abbo te nemen.
Nu kun je ook een abbonement nemen zonder router.. Echter, als ik zelf een router moet kopen, moet deze dan ook nog aan enige eisen voldoen? Ze bieden standaard de Arescom NetDSL 1000 router, maar kan ik ook gewoon een andere goedkope halen ? En hoe zit het dan met de twee verschillende configuraties die ze aanbieden?

Ik weet wel dat ik dit aan zonnet moet vragen, maar ze reageren helaas niet zo snel als dat ik gewend ben van mijn mede-tweakers *D
.
Heb je wel een ADSL modem want de meeste routers hebben geen modem ingebouwd (uitgezonderd Arecom)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 23:30 schreef seilander het volgende:
Nu kun je ook een abbonement nemen zonder router..
hoe kom je aan die info??? volgens mij kan je momenteel BB+ alleen met modem kopen. Ik heb wel gelezen dat ze van plan zijn ook het alcatel modem te gaan ondersteunen, maar dat is er nog niet door (volgens mij)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 23:23 schreef jadjong het volgende:
Standaard wordt ie met DHCP aan geleverd, betekend dat je geen portmapping hebt.
je kan het om laten zetten naar static ip's met alle poorten naar 192.168.1.2 dan hang je daar je eigen router achter.
Ik heb bovenstaande ook gedaan, dus door Zonnet de Arescom aan laten passen naar config 2. En heb nu een Draytek 2200E van het werk meegenomen nu ik daar de Alcatel modem naar router gehackt heb en goed werkt :)
Maar nu moet die Draytek aan die Arescom komen te hangen...maar hoe zorg ik nu in die Draytek dat die verbinding maakt met die Arescom voor de internet verbinding :?
Ik neem aan dat ik bij Internet Access moet zijn maar welke van de drie opties moet ik hebben en wat vul ik daar nou in?
De Arescom heeft standaard ip 192.168.1.1 en mapt nu alles door naar 192.168.1.2 en dit is ook het ip nummer van de Draytek (hier kan ik dan wat poorten gaan mappen). Het nummer van de eerst volgende pc wordt dan 192.168.1.3

Als iemand wat weet lees ik het graag.

• jadjong
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 22:18 schreef themenace het volgende:

[..]

Ik heb bovenstaande ook gedaan, dus door Zonnet de Arescom aan laten passen naar config 2. En heb nu een Draytek 2200E van het werk meegenomen nu ik daar de Alcatel modem naar router gehackt heb en goed werkt :)
Maar nu moet die Draytek aan die Arescom komen te hangen...maar hoe zorg ik nu in die Draytek dat die verbinding maakt met die Arescom voor de internet verbinding :?
Ik neem aan dat ik bij Internet Access moet zijn maar welke van de drie opties moet ik hebben en wat vul ik daar nou in?
De Arescom heeft standaard ip 192.168.1.1 en mapt nu alles door naar 192.168.1.2 en dit is ook het ip nummer van de Draytek (hier kan ik dan wat poorten gaan mappen). Het nummer van de eerst volgende pc wordt dan 192.168.1.3

Als iemand wat weet lees ik het graag.
je moet bij de VIgor een static ip aan de buitenkant instellen (192.168.1.2, verder moet je ook nog de gateway instellen (192.168.1.2) en verder weinig. Want je hoeft niet in te loggen of een verbinding te maken (doet arescom router al)

Verwijderd

Het is wel degelijk op eenvoudige wijze mogelijk om het wachtwoord van de arescom router te achterhalen. 'k Heb 2 weken een handleiding naar de webmaster van www.weethet.nl gestuurd en die plaatst m binnenkort. Mensen met interesse moeten maar even een mailtje sturen.

Verwijderd

Het is wel degelijk mogelijk om het password van de router op eenvoudige wijze te achterhalen. Een aantal weken geleden heb ik hiervoor een handleiding naar de webmaster van www.weethet.nl gestuurd, die echter nog geen tijd gehad heeft om het artikeltje te plaatsen. Mensen die daarop niet kunnen wachten, moeten maar even een mailtje naar me sturen. Inclusief 2 standaard configuraties van Zonnet. Excuses voor de dubbele post. Er ging even iets mis 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2002 11:58 . Reden: add - on ]

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 11:34:
Het is wel degelijk op eenvoudige wijze mogelijk om het wachtwoord van de arescom router te achterhalen. 'k Heb 2 weken een handleiding naar de webmaster van www.weethet.nl gestuurd en die plaatst m binnenkort. Mensen met interesse moeten maar even een mailtje sturen.
Done _/-\o_

Verwijderd

Als 't goed is, heb je m binnen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels al Planet/MXStream met Netgear router (RT114), evengoed bedankt :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:49

Nitai

Live the life you love.

TurnuptheBass! Heb je gemaild...please bestow your kind mercy upon me :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Hij zit in je postvak..... O-)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TurnuptheBass, ik heb je ook een mailtje gestuurd. Kort berichtje. Alvast bedankt!!!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
w000000000000000000000000000t!! PASSWORD HEBBE?

Ik ben zo blijijijijij!!!

Ik had hier een topic over geopend: [rml][ router]netdsl 1000 in de vuilnisbak?[/rml]

ik had een NetDSL 1000 gehad van iemand, maar ik had het password niet... En hij komt uit een faillissement, dus ik heb ook geen provider.. Ik ben al zoooo lang op zoek naar een manier om hem te resetten, ik heb dat ding ook al opengehad, maar zonder succes.

Nu zag ik em in de kast liggen, dus ik ga weer een poging maken. Heb ik net die manager utility gedownload (gezocht met google), en ik kom er niet in zonder password. Niks nieuws.. Tot me opviel dat ik het wachtwoord in die utility kon blijven proberen, maar ik zag geen netwerkverkeer... euh?

Dus ik IRIS laten lopen (sniffer) en nog eens dat programma mijn modem laten detecteren. Wat blijkt nu, zodra je met dat modem verbind, stuurt de modem je username en je password in een pakketje in plain text naar die manager, die zelf het password dan verifieert..

Dus ik uit het pakketje dat password ingevuld, en hoppa, binnen!!

Ik heb dan wel geen ADSL, maarja, het gaat om de kick... Toch te gek voor woorden, dat een modem dat je eigendom is, dat je dat niet mag configureren!! Maar goed, daar zijn we tweakers voor :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Dat klopt....dat staat dus ook o.a in de manual

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 08:50:
Dat klopt....dat staat dus ook o.a in de manual
die ik dus ook niet had of kon vinden :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

gelukt _/-\o_ joepie de poepie

Verwijderd

ik heb pass wel voor julli mail me maar

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 17:49:
Met de postduif?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 17:49:
Pass is bij ieder modem een ander. Maar je kunt natuurlijk proberen of 't toevallig dezelfde is. kans van 1 op.......... :/
Pagina: 1