<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>
Op 08 september 2000 23:14 schreef whitehouse het volgende:
even een vraag...
velen geloven in zichzelf...raken ze een been kwijt..paf...daar gaat het geloof (met alle respect voor de mensen zonder been)
mensen zijn niet perfect...dus betekend dat dat hun geloof soms gerelateerd is aan hun perfectie, of aan hun aanzien, werk, alles wat je in die 100 jaar maar kunt vergaren..
velen komen er vroeg of laat op een pijnlijke manier achter dat dit het ook niet is...
en weet je ook..ik heb het zelf gedaan...als God bestaat..vraag het aan God..vraag dan gewoon :'He, God, als U daar bent..wilt U het me dan op een of andere manier laten weten" ...en als God bestaat, ZAL Hij antwoorden..
ook even het volgende..deze wereld denkt steeds meer zonder God te kunnen..in het hoofdgebouw van de UN is nu al een gebedsruimte waarin de leiders (aanbidden)bidden naar deze aarde.."moeder aarde"..nou als ik het goed heb, is moeder aarde niet sterk genoeg om haar eigen ondergang tegen te gaan..de wereld gaat kapot..mensen denken zonder God te kunnen..misschien zul je zeggen dat de jaren 40 (toen men bijvoorbeeld erg "massaal" in God geloofde niks beters heeft gebracht...maar nu zie je toch 2 dingen..beslis zelf maar of het met elkaar te maken heeft..
1. De waarden van de mens daald..hogere criminaliteit omdat men geen respect meer voor elkaar heeft..
2. de mensen keren God de rug toe.
vind ik toch wel met elkaar te maken hebben.
Het gaat mij niet om de kerk. Of ze nou zouden leeglopen of steeds voller worden...
de kerk maakt God niet..
Het gaat om de bijbel...God's boek..
veel mensen vragen zich af als God zou bestaan waarom Hij nix van zich heeft laten horen..nou..als je het niet WIL zien..stel God zou een komeet laten komen..en deze NET voor de aarde laten afbuigen...zouden de mensen het als teken van GOd zien ? nee, omdat ze anders misschien verantwoording voor hun daden zouden moeten afleggen...
wie reageert ??[/quote]He, vervelende quote systeem van het nieuwe forum, maar goed.
Heb jij de les over interpunctie gespijbeld of zo? Dit is echt een verschrikkelijk slecht leesbaar verhaal op deze manier.
Aan God vragen of Hij/Zij een teken zou willen geven, heb ik al zo vaak gedaan. Ik bedoel, als God nu mijn theekopje zou optillen zou dat al genoeg zijn (hij staat nog steeds

).
En goed, nu ff je doempreek behandelen. De aarde gaat helemaal niet kapot, waarop baseer je dat in godsnaam? Of is dat ook een "geloof" van je?
Hooguit zou je kunnen beweren dat het misschien de slechte kant op gaat met de flora en fauna van de aarde, maar dat is niet hetzelfde. Overigens is dat gebaseerd op wankele theorieen als het broeikaseffect.
En vervolgens geef je het standaard verhaal dat er geen respect meer is. Nou vraag ik je, is er ooit een tijdperk geweest dat we dezelfde mate van civelisatie kenden? In de middeleeuwen geloofden er relatief veel meer mensen, toch niet zo veel respect voor de medemens

.
En vervolgens koppel je dat aan atheisme. Echt een onder-de-gordel aanval, erg laag. Maar maakt niet uit hoor, is niet de eerste keer dat mensen die niet geloven voor inmoreel en respectloos worden bestempeld.
En dit wil ik ook nog kwijt voor alle theisten: mijn overtuiging is dat er geen god is. Dat denk ik op basis van rationele redenen, en dan geen functionele redenen. Dus "dan zou je verantwoording moeten afleggen voor God" is
geen argument.
Jag