straat lan beginnen. (wie woont waar?)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.318 views sinds 30-01-2008

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Hmm ik zie dat het aantal Leeuwarders al leuk gegroeid is de laatste tijd.. :D
Helaas nog steeds te ver uit elkaar verwijderd om een echt lannetje op te zetten (heb zelf ook nog geen reacties toegemailt gehad, terwijl hier in de straat behoorlijk wat studenten zitten -> mogelijke tweakers..)

Trouwens, er loopt hier ook nog een draadje (buiten GoT) dat ik gestart heb, beetje extra promotie kan geen kwaad natuurlijk..:
http://www2.sdvanime.com/phpBB/viewtopic.php?mode=viewtopic&topic=761&forum=5

Trouwens, morphje, hoe denk je eigenlijk op _65GHz_ een werkbaar lan te krijgen over meer dan een paar meter?? Dan mag je wel een gigantisch geavanceerde antenne bouwen lijkt me... Maar als je wat meer info hebt, ik ben benieuwd, want het idee van een landelijk bereik qua lan is natuurlijk wel heel relaxed... :D

DatDus.DE --- DatDus!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 07:39
hehe.. hoeveel meter kabel heb je eigenlijk al ingekocht voor je straatLAN :7

leg ook maar een lijntje naar de overlaat in Rosmalen
alvast bedankt enzo :)

www.vdzande.com

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 21:15 schreef psxfan het volgende:
Hehe....ik woon ik Kudelstaart....
Ik ben daar nog eens wezen barbeknoeien. ;)

Ik woon in Rotterdam, Delfshaven. Willem Buytewechtstraat. Vlakbij de supermarkt, en aan de overkant is er heel veel studentenhuisvesting. En een ISP (www.luna.nl).

Verwijderd

het gaat wel steeds beter met Zwolse straatlanners. Maar ik heb volgens mij nog minstens 2 km utp kabel nodig.. ;(

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Op zondag 03 maart 2002 01:41 schreef carnager het volgende:
Trouwens, morphje, hoe denk je eigenlijk op _65GHz_ een werkbaar lan te krijgen over meer dan een paar meter?? Dan mag je wel een gigantisch geavanceerde antenne bouwen lijkt me... Maar als je wat meer info hebt, ik ben benieuwd, want het idee van een landelijk bereik qua lan is natuurlijk wel heel relaxed... :D
Een paar meter? Hmmm, nou heel simpel een 65 GHz signaal komt wel verder dan een paar meter. De hoeveelheid ruis zal wel meevallen op enkele kilometers. Met een goede modulatietechniek is er nog best wel een goed signaal uit te halen. Zijn gewoon standaard philips chippies voor op de markt.

De antenne? Ik dacht zelf aan een 12 element kruisyagi. heeft grofweg een versterking van 12-16 dB. Daar de golflengte heel klein is, zal het wel een normale yagi worden. Omdat het zo klein is kan het makkelijk op een printplaat gemaakt worden van enkele cm's. Dan is het nog een kwestie van vertinnen/verzilveren van de zenddipool om het vermogen van de eindtrap aan te kunnen en klaar is morphje. (nee verzilveren is niet zo duur met een goudsmit in de familie :))

Ik heb wel op het moment een paar emailtjes uit het huis gestuurd aan een aantal zendamateurs over eventuele technische lastigheden van het maken van een zender op deze frequenties.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Over een paar maandjes ga ik in uilenstede wonen, daar moet je wel een lekker LANnetje aan kunnen leggen :)

Specs

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:11

LauPro

Prof Mierenneuke®

In dit hele topic, bij mij 7 pagina's, zijn er maar 2 mensen geweest die de term 'VPN' in deze discussie (?) hebben geworpen! Of de hele meuk weet niet wat het is of.. ehh .. nouja zal wel! iig VPN is een Virtueel Particulier Netwerk (oid) en ik denk dat dat wél gaat werken. Als ze nou nog een VPN server erbij zetten bij t.net en dat je dan met je account kan inloggen en zo allemaal meuk kan gaan sharen. Ik denk dat je dan een interactief netwerk krijgt. Maak dan meteen zo dat je in de browser http://laupro intypt en dan bij mijn site uitkomt, is als het goed is goed te doen. En die VPN-verbinding is zo gemaakt.

Want wat er nu gaat gebeuren is dat mensen netwerken met buren gaan maken, is opzich niks op tegen, alleen de gemeente is er niet zo blij mee denk ik. Ik denk zelfs tegen deze ontwikkeling maatregelen komen op den duur, je moet dan gebruik maken van 'vaste bekabeling en of optische leidingen'. Aan de andere kant is het ook wel een lulstreek dat je 45 euro per maand moet dokken om een beetje een 'prutsverbinding' te hebben van hooguit enkele honderden kb's/sec en doorgaans tientallen kb's/sec. Ik denk dat er over 10 jaar bij iedereen minimaal 100 mBit je huis in rolt zoals nu al bij sommige studenten aan de hand is. Ik was dit weekend bij een lan-party en dat was 1 gig per 3 minuten en dan niet een de ideale omstandigheden...

Eigenlijk moet je een verbinding kopen, is ook veel realistischer, je koopt dan een stukje netwerk, je draagt bij aan de kosten voor bijvoorbeeld 2000 euro en dan kan je ook wel 5 jaaar vooruit totdat er nieuwe apparatuur en dan betaal je weer met een wijk/straat.

Beetje lange post geworden maar ik wil best deelnemen aan een straat-lan (Durendaal, Ede Gld) maar hoe krijg je die kabel onder het asvalt?? :? :? :D

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Alles leuk en aardig, zo'n VPN, maar je blijft alsnog aan de trage snelheidslimieten gebonden van de provider die je gekozen hebt, en _juist dat_ wordt, zij het op lokaal niveau, geelimineerd door gebruikmaking van een straatnetwerk...
En tja, als er een aantal aangrenzende straten een straatnetwerk hebben, word het al een leuk groot lan, behoorlijk op weg naar de volgende stap, man (metropolitan area network)...
Wat je opmerking over de gemeente betreft, natuurlijk is het bij de aanleg van een straatlan de bedoeling zoveel mogelijk over partikulier terrein te werken, dus langs de huizen, door de tuinen of whatever... Het gaan zitten afwachten op de gemeente of het rijk schiet dus totaal niet op, tegen de tijd dat die het licht zien en iedereen gaan voorzien van een 100Mbit (maar waarschijnlijker zal 10Mbit zijn) verbinding, zijn we minstens 10 jaar verder en doen die overdrachtssnelheden net zo sloom aan als het huidige kabel/adsl netwerk... Dus tjaa...
En wat betreft ADSL, dat werkt lekker, maar je gaat voor een hoge prijs erop, en de snelheid is in verhouding nog altijd sloom, vergelijk het met 30KM/h rijden over een 5-baans-per-rijrichting-weg samen met nog wat andere auto's maar voldoende mogelijkheid om met z'n allen 120KM/h of sneller te rijden... want de andere weggebruikers rijden, net als jijzelf, in superdikke auto's van 50.000 euro of meer (dit is dus de verbeelding van de supersnelle pc('s) die mensen tegenwoordig bijna allemaal hebben)...

Enfin, om een lang verhaal kort te maken, als wijzelf geen actie ondernemen, doet niemand het. En, tegen de tijd dat er toch iemand op het idee komt is het toch maar gelijkwaardig aan hoe we nu over onze huidige verbindingen denken, met andere woorden, geen verbetering...

Je weet wat ze zeggen: stilstand is achteruitgang... *D

DatDus.DE --- DatDus!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:51

lange

Boom Boom?

Topicstarter
vpn, met 6-7k upload van de mxstream gebruikertjes onder ons? (en dat zijn er best een boel...)

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 18:47 schreef Masterdam het volgende:
Over een paar maandjes ga ik in uilenstede wonen, daar moet je wel een lekker LANnetje aan kunnen leggen :)
Volgens mij ligt daar al een aardig studentennetwerkje. Helaas ben ik hier in Uilenstede alleen maar aan het afstuderen en woon ik een paar kilometer verderop. Denk niet dat mijn bedrijf het leuk vindt als ik op mijn eigen houtje WLAN ga aanleggen. >:)

edit:

Volgens mij zit je trouwens WEL heel dichtbij de Jeanne D'Arclaan die in het databeestje staat :D

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Op maandag 04 maart 2002 12:07 schreef Ghoster het volgende:
Volgens mij ligt daar al een aardig studentennetwerkje. Helaas ben ik hier in Uilenstede alleen maar aan het afstuderen en woon ik een paar kilometer verderop. Denk niet dat mijn bedrijf het leuk vindt als ik op mijn eigen houtje WLAN ga aanleggen. >:)
Woedend bedrijf en een woedende RCD voor je deur. WLAN op meer als 300 meter is illigaal zoals ik al zei. 300 meter is je max bereik zonder versterken en versterken mag juist weer niet.

grmblll in the USA mag het dus weer wel..

ps. Heb even amateur gemeelt, frequenties boven de 300 GHz zijn machtingsvrij :P Niet dat het haalbaar is, maar das slechts een detail.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Timmermansgilde, Houten (5km van Utrecht)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Manegeweg, Vaassen 10 km van Apeldoorn

Verwijderd

Hmmz iemand ooit gehoord van Schoonhoven :?
Waterviolier 10

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:13

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

En ik woon in *ZUIDLAND*, Krommedijk 5.

Hopelijk dat iemand ooit van dit plaatsje heeft gehoord, vast niet :'(. Ligt iig in de buurt van Spijkenisse.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
IJspolderweg - Papendrecht

ik heb altijd intresse in een straatlan, alleen een suffe buurt, misschien (ik hoop :)) dat er meer mensen wonen met deze intresse, is altijd leuk

geld is geen probleem :7

• LauPro
  • Laatst online: 10-08 15:11

LauPro

Prof Mierenneuke®

Een vpn is best te doen hor, ik heb een keer geprobeert om het een beetje voor elkaar te krijgen maar het was teveel moeite voor niks. Je moet idd een hele snelle verbinding hebben wil je nog een beetje 'normaal' dingen kopieëren e.d..

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Krimpen aan den ijssel... Kent iemand dat? Als ik 3 mensen goed verspreid in krimpen vind kan ik het hele dorp lannen ;)

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Je zou wel iedereen zonder snelle verbinding zijn surfsnelheid drastisch kunnen verhogen door met een Citrix oplossing te komen... hoef je ook niet meer dicht bij elkaar te wonen en heb je met een 28k8 modempje gewoon dezelfde snelheid als een @home gebruiker.
Alleen Quake o.i.d. gaat nie lukken zo ;-)

Kwoon trouwens in Breda... Middellaan om precies te zijn.

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Verwijderd

Tilburg - Nieuwstraat

Verwijderd

Heb nog niet alle pagina's doorgekeken, maar in het databeestje (http://212.187.26.122/~osiris/straatlan/straatlan.php) staat er maar eentje die in Purmerend woont, op 1,5 km van mijn straat :( - zie dus niet veel hieruit komen - niet veel vertrouwen in :?

ow ja: Oostervenne (zuid (achterste flat)), Purmerend

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 23:01
Ridderkerk - Oranjestraat.

Als ik deze plaatsen allemaal bekijk is een fysiek straaatlan niet haalbaar, is het neit handiger als in samenwerking emt t.net een vpn server opgezet wordt oid?

(Dit is al eerder gezegd maar niemand reageerde er toen op vandaar)

Verwijderd

Landgraaf

Verwijderd

Maasland
klaver :P

Denk dat je beter een Lan via internet kan houden :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 09:09 ]

• Maestro.mosjuh
  • Niet online

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Jup, oude koe :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.