If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
moeten we nog iemand tussen stoutenburgerlaan en julianalaan vindenOp dinsdag 19 februari 2002 22:05 schreef FatalError het volgende:
[..]
Vast wel
Ik ben benieuwd hoeveel last een draadloos lan van huizen en bomen e.d. heeft, want misschien is het niet eens mogelijk.
En laat ik nou nét in Venlo wonen:'(Op dinsdag 19 februari 2002 18:56 schreef Jaromir het volgende:
Waarom een straatlan aanleggen? (Ooit al es gehoort van de underground 100Mbits netwerk van Limburg-WaReZ, das gewoon een hele snelle LAN verbinding door limburg, alleen bij venlo is nog geen connectie mogelijk, dat underground netwerk gaat over het netwerk van @home, maar dan via Direct Networking
Blerick om iets preciezer te zijn.
ja mij, in Emmen!Op dinsdag 19 februari 2002 22:20 schreef monkel het volgende:
[..]
moeten we nog iemand tussen stoutenburgerlaan en julianalaan vinden
is eigenlijk wel tussen die twee straten in, moet je langs de andere kant van de wereld weliswaar.
{[(ik weet het, ik ben gek. )]}
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
Maar ja, ik woon dus in Amstelveen. Ik zie bijna alleen maar oude taarten hier, dus ik ben bang dat de kans op tweakers in mijn buurt klein is, al zit er aan de overkant wel altijd iemand achter zijn PC. Ik sta natuurlijk altijd open om een WLANnetje op te zetten.
Ja, sta al in de DB.
Da's op de thij tegenover het Thij CollegeOp dinsdag 19 februari 2002 20:01 schreef TTT het volgende:
[..]
Mmm, waar is dat?
Ik hier op de vlier bij Winkelcentrum de essen
Hebben we volgens mij aardig lange kabel nodig
Daddy of 3 :)
hij heet trouwens M3ga-Man en we wonen in de 'van de Spiegellaan 5 & 7 te Heemstede.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Ik hoor et wel ...
Kan de volgende persoon even ophouden met "creatief surfen"? Anders ga ik creatief DoS-sen
1
2
3
| [client 213.46.124.95] File does not exist: /home/osiris/public_html/straatplan.html [client 62.58.170.99] File does not exist: /home/osiris/public_html/fuk [client 131.174.117.9] File does not exist: /home/osiris/public_html/divx |
ach...in een volgend leven lach je er om!
hehe je vroer er zelf omOp dinsdag 19 februari 2002 23:18 schreef 0siris het volgende:
lol... ff wat in mekaar geflanst, nu al 105 aanmeldingen. Daar gaat me upload!
en ach ja quicknet(sonera?) heeft al niet zo'n hoge upload .
Arme jij
Op dinsdag 19 februari 2002 22:25 schreef Ghoster het volgende:
Het idee is absoluut bruut. Als het niet op korte termijn lukt, dan zeker zal het wel in de komende jaren op gaan komen. In steden als New York (misschien op dit moment even niet meer) en andere steden in de US bestaan al een tijdje heuze WLAN netwerken waarop zelfs mensen met PDA's gratis kunnen inloggen om te internetten. Alles non-profit natuurlijk. Er is zelfs gespeculeerd dat dit wel eens een bedreiging zou kunnen worden van mobiele telefonie in de grote steden met VOIP in het vooruitzicht.
Maar ja, ik woon dus in Amstelveen. Ik zie bijna alleen maar oude taarten hier, dus ik ben bang dat de kans op tweakers in mijn buurt klein is, al zit er aan de overkant wel altijd iemand achter zijn PC. Ik sta natuurlijk altijd open om een WLANnetje op te zetten.
edit:
Ja, sta al in de DB.
Tweakers of the world unite!Op dinsdag 19 februari 2002 22:33 schreef Clyde het volgende:
Brunssum, Limburg, Nederland (Europa, Aarde, Melkweg)
Verrek das bij mij om de hoekOp dinsdag 19 februari 2002 17:15 schreef Roeji het volgende:
Haarlem-noord bomen buurt.
ken genoeg tweakers in haarlem tis alleen iets te groot.. haal je nooit
Zaanenlaan, Haarlem
Verwijderd
Dat zou mooi zijn want de verbinding wordt pas bij xs4all afgeknepen.
1
2
3
4
5
6
7
| = snelle verbinding - langzame verbinding ik ===== kpn ---------- xs4all ==== internet ik ===== kpn ====== kennis |
Gouda , jvr
nu moet ik het doen met 512/64
Oude Trambaan
Leidschendam
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Zou idd heel vreed zijnOp woensdag 20 februari 2002 00:10 schreef Snijkoek het volgende:
[..]
Verrek das bij mij om de hoek
Zaanenlaan, Haarlem
Did you ever heard of VPN?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
niets bijzonders
Staat ook in de lijst http://212.187.26.122/~osiris/straatlan/straatlan.php
Verwijderd
dat wil ik ook wel weten.. 't is een nieuw topic openen waard.Op woensdag 20 februari 2002 00:29 schreef 00fly747 het volgende:
Stel. een kennis en ik hebben adsl , zitten in de zelfde staat maar de afstand is te groot en heb geen tijd en geld om een laser verbinding te bouwen. Van ons ip adres verschilt aleen het laatste getal en zitten op de zelfde router aangesloten. Kunnen we een directe verbinding maken ?
Dat zou mooi zijn want de verbinding wordt pas bij xs4all afgeknepen.
ik zit namelijk (tezamen met maar liefst 5(!!!) vrienden) op dezelfde router van XS4All in mijn KPN centrale
zo'n kaartje is er ooit geweest (de t.net infobase) maar die werkt ogenschijnlijk niet meerOp woensdag 20 februari 2002 01:08 schreef Zarar het volgende:
Zou het niet mooi zijn als je de tweaker-dichtheid (aantal tweakers per 1000 inwoners) per stad kan berekenen? Kun je een mooi kaartje maken van nl.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Het is toch alleen interessant voor degene die er bij in de buurt woont? Die moet toch wel weten waar het is. Als je het niet weet: Dan weet je of niet waar je woontOp dinsdag 19 februari 2002 14:49 schreef MysteryTweaker het volgende:
als het een beetje een onbekende plaats is kunnen jullie er ook ff neerzetten waar het in de buurt ligt?
p.s. Kudelstaart, Schweitzerstraat
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
ik wil 'm anders ook hier wel ff neer dumpen (2mbit up) als het je allemaal een beetje teveel wordOp dinsdag 19 februari 2002 23:18 schreef 0siris het volgende:
lol... ff wat in mekaar geflanst, nu al 105 aanmeldingen. Daar gaat me upload!
Kan de volgende persoon even ophouden met "creatief surfen"? Anders ga ik creatief DoS-sen
code:
1 2 3 [client 213.46.124.95] File does not exist: /home/osiris/public_html/straatplan.html [client 62.58.170.99] File does not exist: /home/osiris/public_html/fuk [client 131.174.117.9] File does not exist: /home/osiris/public_html/divx
(Nou ja, eentje ken ik in ieder geval al. Nog anderen?)
Woonde ik tot een jaar terug- nu zit m'n mentorkindje RTGO er nog. Gang 143, om precies te zijn.Op woensdag 20 februari 2002 10:49 schreef Millennyum het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er niet meer tweakers bij mij in de studentenflat wonen: Vossenveld in Nijmegen
(Nou ja, eentje ken ik in ieder geval al. Nog anderen?)
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
ik woon op de oostpolderweg, als je daar in de buurt zitOp dinsdag 19 februari 2002 15:05 schreef TD-DMZ het volgende:
Ik heb al een vaste kabel onder de grond door liggen naar de overburen. Hij heeft een 8 poorts switch en ik ook. Aan mijn kant 3 pc's en aan zijn kant 2. Nu nog 2 lege huizen voor een weekend en gamen maar!
Maar, zonder dollen. Ik denk niet dat een straatlan te doen is. Of je moet iets van 10 huizen in 1 blok hebben en dan nog eens 10 gekken die daarin wonen en anderen toelaten ofzo.
Als ik samen met mijn overbuurjongen een lannetje geef, dan komen er iig alleen bekenden. No offence verder, maar als ik op mijn slaapkamer zit te gamen wil ik niet dat er 5 mensen die ik niet ken beneden in de woonkamer zitten ofzo.........
edit:
Oja, ik woon in waddinxveen
dan ben ik van de partij
Post iedereen ook ff zijn adres ed Hiero??De laatste 2 dagen schreven een hoop Tweakers hun adres:
Een héééééle hoop Tweakers die hun adres schreven.....
Zal ik het ook ff doen
[edit]
Van Leeuwenhoeklaan, Vlijmen
[edit]
Verwijderd
Volgens mij is dat zo goed als onmogelijk. Natuurlijk komen de aderparen pas op zijn vroegst in de KPN centrale bij elkaar. Dus je hebt zowieso 'slechts' de ADSL snelheid, dus je kan zowieso beter aan een LAN of WLAN denken.
Bovendien moet je dan de router gaan configureren bij KPN en ik denk niet dat je daarmee mag spelen van ze.
Daar komt bovenop dat je een pptp verbinding maakt met volgens mij je ISP, niet met KPN. Je login naam vertelt aan KPN welke ISP je hebben moet en stuurt je data via een ATM netwerk naar je ISP.
Verbeter me waar ik fout zit a.u.b.
En ja, ik sta al in de lijst op 3bier.nl
Verwijderd
ik kom ook uit eibergen en is een heeeeeeeeeeeeeeel bekende plaats aleen ik woon op het simelink maar het kan misscien wel via peer tot peer kijk maar eens op www.chelloo.com
http://straatlan.dhs.org
en voor wie het zich afvraagt: .tk hoort bij het prachtige eiland Tokelau, waar ik momenteel woon...Op woensdag 20 februari 2002 16:28 schreef Ruudjah het volgende:
Een nog mooiere link: http://www.straatlan.tk
Misschien woont er wel een tweaker bij jou in de straat...Op woensdag 20 februari 2002 16:44 schreef 0siris het volgende:
[..]
en voor wie het zich afvraagt: .tk hoort bij het prachtige eiland Tokelau, waar ik momenteel woon...
Verwijderd
Verwijderd
Kijk, dat komt in de buurt, ik woon ook in Haven, in Meerveld op precies te zijn, welke buurt woon jij? (Cyberneer dus he)Op dinsdag 19 februari 2002 19:13 schreef Cyberneer het volgende:
[..]
Hier nog een Almere (Haven)
Best weinig Almeerders (en dat voor de 5e stad van Nederland)
dichtsbijzijnde tweaker tot nu toe metertje of 900
Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)
Wordt niks dit!
Maar heb wel ff mijn gegevens ge-add bij het Databeest natuurlijk
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Ben er net weg. Woon nu in Spijkenisse, maar zie dit weinig kans hebben.
dat is met mij erbij al drie uit s'nisse....Ik woon ook in Spijkenisse, in de rijnlaan
Karperveen...waterland..vlakbij de c1000
The more I learn, the less I know, I just realised
Verwijderd
Hmm volgens mij is dat gewoon VriezenveenOp dinsdag 19 februari 2002 14:46 schreef Vjenne het volgende:
Vjenne
Ik ben een wieke boer
750 man in studentenflat, met onderling 100 mbit switched utp
kijk maar een in de database er zitten best mensen bij elkaar in de buurt.Op woensdag 20 februari 2002 20:52 schreef OG_outlaw het volgende:
hahaha had je nou echt verwacht dat er mensen uit je eigen straat zouden reageren?!
ROFL
tuurlijk had ik ook graag een lannetje gelegt, maarja wat niet is kan nog komen
Verwijderd
Ik woon ook in zo'n flat en de verschillende flats zijn ook weer gelinked dus een stadslanOp woensdag 20 februari 2002 21:32 schreef Allardie het volgende:
heb al een flatlan
750 man in studentenflat, met onderling 100 mbit switched utp
Verwijderd
Hehe....ik woon ik Kudelstaart....jaja!!! het bestaat ook echt!!!!!Op dinsdag 19 februari 2002 14:43 schreef Fritesbakker het volgende:
Pastoor Jacobsstraat
Sint Hubert
Waar??? Sint Hubert, dat ligt in Oost Brabant.
Jaja boerengat, we hebben nog geen eens kabel.
bij aalsmeer onder a'dam...
Sterker nog, in Kudelstaart zit Venema Computers!Op donderdag 21 februari 2002 21:15 schreef psxfan het volgende:
[..]
Hehe....ik woon ik Kudelstaart....jaja!!! het bestaat ook echt!!!!!
bij aalsmeer onder a'dam...
Verwijderd
ik woon aan de hessenweg das ook dicht in de buurtOp dinsdag 19 februari 2002 21:55 schreef monkel het volgende:
[..]
past julianalaan daar ook nog bij
(nou ja nog altijd 1,5 a 2km ofzo)
bumpje
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Aha het komt in de buurt. Kom uit Boxmeer dat is maar plm. 15 kilometer ofzo.Op dinsdag 19 februari 2002 16:00 schreef Terw_Dan het volgende:
[..]
Damn, zitten er tweakers in Sint Hubert?
kom zelf uit Cuijk BTW.
leg je daar toch ff een kabeltje tussen?Op maandag 25 februari 2002 20:39 schreef Sailorman het volgende:
[..]
Aha het komt in de buurt. Kom uit Boxmeer dat is maar plm. 15 kilometer ofzo.
Verwijderd
van als ik op huis nr 100 woon dat er tussen nr 95 en 105 er 6 mensen (waaronder ik) kabel internet hebben!
ik heb het wel eens voor gesteld bij mijn buurman maar die wou het niet
Verwijderd
YOOOO NMGN in tha houseOp dinsdag 19 februari 2002 14:42 schreef Fried het volgende:
zijn er hier tweakers uit Nijmegen (gelderland) aanwezig??
wil ik wel eens weten..
Verwijderd
Als je een LAN wil beginnen kun je beter de buurt rondgaan ipv je adres hier neer te kwakken
Verwijderd
eej don't look at me, ik heb alleen maar het wel HEEL simpele databeest in mekaar geflanstOp maandag 25 februari 2002 23:45 schreef MeXter het volgende:
Ik wil niet veel zeggu, maar zoiets schiet natuurlijk niet op als Jan & Alleman z'n naampie erop gaat zetten.
Als je een LAN wil beginnen kun je beter de buurt rondgaan ipv je adres hier neer te kwakken
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
dan kan je een stuk verder komen, voor de geinteresserden is er hier een verhaaltje geschreven over hoe een straalverbinding (of eigenlijk de zender/ontvanger) te bouwen.
sta je al in het databeestje?Op dinsdag 26 februari 2002 00:35 schreef Wolkjeh het volgende:
Leeuwarden, gooi ons friezen ook maar op dat netwerkje
Ook leeuwarden hier!Op dinsdag 26 februari 2002 00:35 schreef Wolkjeh het volgende:
Leeuwarden, gooi ons friezen ook maar op dat netwerkje
[LWD mode]
Hey, wedden dat er met deze storm zometeen 2 achmeatorentegels missen? zou wel grappig zijn
[/LWD mode]
Ghehe ik weet t wel zeker[..]
Ook leeuwarden hier!
[LWD mode]
Hey, wedden dat er met deze storm zometeen 2 achmeatorentegels missen? zou wel grappig zijn
[/LWD mode]
Nog niet, doe ik nu ffsta je al in het databeestje?
Klaar !
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Masterdam, Watergraafsmeer.
Ik zal mezelf ff adden op het data monster...
Ik ken wat mensen in de buurt dus het zou op zich wel goed moeten komen. Een van die mensen woont 3 straten verder :0
Mensen in WGM kunnen zich dus melden bij mij
Ik ga ff een nieuw e-mail aan laten maken.
Meld je hier maar => gravefiller@drunkclan.com
Old school gamer met een lag en een traan.
Helaas dit is illigaal in nederlandOp dinsdag 26 februari 2002 10:46 schreef lange het volgende:
hmm, heb inmiddels een pagina gevonden waar word uitgelegd hoe je een straal verbinding in elkaar knutselt...
dan kan je een stuk verder komen, voor de geinteresserden is er hier een verhaaltje geschreven over hoe een straalverbinding (of eigenlijk de zender/ontvanger) te bouwen.
Ik heb hier navraag op gedaan en het is maar toegestaan in europa om 100 mW EIRP te zenden op 2,4 GHz (rlan) (EIRP = Emmited Isotropic Radiated Power) Ik heb snel gekeken, maar er zijn 12dB en 16dB modellen op de markt (zelfbouw) en die versterken dus tot 4W EIRP. Helaas zo illigaal als wat
Gaat dus niet door
Wat ik wel wil voorstellen is een rlan op 65 GHz. Dit is nog in ontwikkeling bij mezelf (kijken of het haalbaar is) 65GHz is namelijk een ongebruikte frequentie en men kan daar redelijk eenvoudig een vergunning voor aanvragen (even een zendmachtiging A hebben
Misschien willen mensen hieraan mee denken. Ik zoek nog een goede analoge electronicus. Het digitale gedeelte heb ik al ondervangen (copy paste van artikel in elektuur
Het is nog maar een idee, maar ach denken is altijd leuk. Ik zal proberen het draadje bij te houden, maar als je zeker info wil hebben, moet je me emailen.
morphje@clan-dsk.com
Verwijderd
Spijkenisse. Ik heb nog wel 10 Kilometer UTP.Op dinsdag 19 februari 2002 14:51 schreef B_O_S_S het volgende:
Mensen in Hoogvliet, vlakbij R'dam, mogen zich bij mij melden
Stromboli UtrechtOp dinsdag 19 februari 2002 17:27 schreef dennis808 het volgende:
hmm...nog een dan maar
Hondsrug in Utrecht (Lunetten)
gloeinde gloeiende...das zeker balen, had al met paps een weekendje knutselen ingeplantOp donderdag 28 februari 2002 09:47 schreef morphje het volgende:
[..]
Helaas dit is illigaal in nederland
Ik heb hier navraag op gedaan en het is maar toegestaan in europa om 100 mW EIRP te zenden op 2,4 GHz (rlan) (EIRP = Emmited Isotropic Radiated Power) Ik heb snel gekeken, maar er zijn 12dB en 16dB modellen op de markt (zelfbouw) en die versterken dus tot 4W EIRP. Helaas zo illigaal als wat
Gaat dus niet door
Wat ik wel wil voorstellen is een rlan op 65 GHz. Dit is nog in ontwikkeling bij mezelf (kijken of het haalbaar is) 65GHz is namelijk een ongebruikte frequentie en men kan daar redelijk eenvoudig een vergunning voor aanvragen (even een zendmachtiging A hebben)
Misschien willen mensen hieraan mee denken. Ik zoek nog een goede analoge electronicus. Het digitale gedeelte heb ik al ondervangen (copy paste van artikel in elektuur) En samen met een ander al geinteresseerd persoon word er een OS voor gemaakt (okee modified linux oid)
Het is nog maar een idee, maar ach denken is altijd leuk. Ik zal proberen het draadje bij te houden, maar als je zeker info wil hebben, moet je me emailen.
morphje@clan-dsk.com
krijg ik veel gezeik als ik gewoon doe?
ik heb daar verder niet zoveel verstand van, maar als we iets uitvinden of willen weten zullen we je zeker een mailtje sturen.
er zit er zelfs eentje in Vierlingsbeek... (in het weekend dan)Op dinsdag 19 februari 2002 16:00 schreef Terw_Dan het volgende:
[..]
Damn, zitten er tweakers in Sint Hubert?
kom zelf uit Cuijk BTW.
Hier staat tekst
mybe moet je pa eens met um gaan mailenOp donderdag 28 februari 2002 11:14 schreef lange het volgende:
[..]
gloeinde gloeiende...das zeker balen, had al met paps een weekendje knutselen ingeplant
ik heb daar verder niet zoveel verstand van, maar als we iets uitvinden of willen weten zullen we je zeker een mailtje sturen.
die wil VAST mee werken daaraan
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Tja kan er ook niks aan doenOp donderdag 28 februari 2002 11:14 schreef lange het volgende:
gloeinde gloeiende...das zeker balen, had al met paps een weekendje knutselen ingeplant
Maar zoals ik al ei, ik ben druk in gesprek met andere mensen om een ongelimiteerde 65 GHz zender te maken. Deze mag uizenden op 100W EIRP
BTW voor alle mensen die het huisnummer inkloppen. Is handig voor de criminelen onder ons. Weten ze in ieder geval waar ze een pctje kunnen verwachten.
"Is your mother proud of you ?"
Pr. Beatrixlaan
Wezep (GLD)
Couperusweg, almere stad. literatuurwijk
Dit topic is gesloten.
![]()