[VB] Raport ->Weergeven ->Printen ->Landscape

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Hallo,

Ik heb met Visual Basic een programma geschreven, dat een database aanroept, dit gaat allemaal geweldig, alleen nu wil ik de gegevens die opgevraagd worden ook uitprinten in raport vorm, dit lukt me ook, om het weer te geven.

Maar nu heb ik 2 vraagjes:

Vraag 1:

Ik gebruik dus de functie raport van visual basic, alleen heb ik een functie weergeven en een functie print. Door op de knop weergeven te drukken geeft hij een afdrukvoorbeeld weer. Dit doe ik met het volgende argument:

Set ReportLeerlingenB.DataSource = ReportLeerlingenConnection
ReportLeerlingenB.Show

Maar dan geeft hij een afdrukvoorbeeld, normaal weer, dus op een staande A4, maar ik moet alles landscape printen dus het makkelijkste is om ook gewoon daadwerkelijk meteen een landscape afbeelding te zien. Hoe kan ik dit aanpassen.

Vraag 2:

Ik moet bovenstaande dus ook printen dus je raad het al der is ook een knop met de functie pint> Hoe moet ik dervoor zorgen dat ik alleen op die knop hoef te drukken en dat het documentje rapotjes dus meteen in landscape wordt afgedrukt.

Dat zijn mijn 2 vraagjes, betrekkelijk simpel maar ik kom der niet uit. :?

• BSeB
Niemand

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Hoi,
[topic=327241/1/25]
Policy mbt het omhoogschoppen van threads. Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven :+
tnx

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 13:37 schreef D2k het volgende:
Hoi,
[topic=327241/1/25]
[..]

tnx
*kuch*
Algemene faq
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

• BSeB
Ik dacht hier zinvolle oplossingen te vinden en niet een topic die wordt vern**kt door mensen die elkaar nog wat dingetjes willen leren hoe ze een topic moeten quoten.

Dank je wel (NOT)

Zijn der nu nog mensen die dit wle weten!!!1

• BSeB
Sorry ikschop hem toch nog een keertje omhoog, misschine dat iemand het nu leest en het weet

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Uit mijn hoofd (heb de help niet bij de hand) kan je met een property van het Printer object de PaperSize instellen.

In dit geval gebruik je die echter niet en dus zul je de "Default printer" van windows direkt moeten aanspreken en de papersize instellen. Zoek ff op de diverse vb sites...

http://programmeer.pagina.nl

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16

Crazy D

I think we should take a look.

Heeft dat report geen Orientation property oid?
(bij mij wel :P)
DataReport1.Orientation = rptOrientLandscape

Exact expert nodig?

• BSeB
Op donderdag 21 februari 2002 01:18 schreef Crazy_D het volgende:
Heeft dat report geen Orientation property oid?
(bij mij wel :P)
DataReport1.Orientation = rptOrientLandscape
He thnx man, daar had ik wat aan, het is nu gelukt, deze vraag iig, heel erg bedankt, kzit er al een week op te staren en kreeg het niet voor elkaar.

Verwijderd

Ik dacht hier zinvolle oplossingen te vinden en niet een topic die wordt vern**kt door mensen die elkaar nog wat dingetjes willen leren hoe ze een topic moeten quoten.
Dank je wel (NOT)

Zijn der nu nog mensen die dit wle weten!!!1
kuch... zo'n taal tegen een lite-mod, hoe durf je :p

• black_snake
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Op donderdag 21 februari 2002 13:41 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:

[..]

He thnx man, daar had ik wat aan, het is nu gelukt, deze vraag iig, heel erg bedankt, kzit er al een week op te staren en kreeg het niet voor elkaar.
Ik heb dit ook nodig maar bij mij kent hij die .orientation niet. Moet ik soms nog ergens een verwijzing (reference of components) aanbrengen ofzo? (heb nu al M$ DataReport Designer v6.0 aanstaan maar helpt niet).

Weet iemand wat ik verkeerd doe? :?

ps: gebruik VB 6.0

• black_snake
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
Heb het gevonden. Moest SP4 (VB) installeren om .orientation te kunnen aanspreken (bug in VB)
Pagina: 1