Toon posts:

Het grote "Alternative cooler voor AthlonXP" topic

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het wel eens interessant om een topic te openen met "alternative" AthlonXP coolers. Met alternative bedoel ik bv. SUPERMEGAstil en toch performance, SUPERMEGAkrachtig maar toch niet tététéluid, een rare, nieuwe vorm, een supergoedkope prijs etc. Maar dus niet afkomen mat een Tt Volcano 7 hé!
Ik stel voor dat we telken een of twee pics posten en een link waar ie lekker goedkoop staat en een link naar de spec pagina vd. constructeur.

Dat zal het zowat zijn, dus Happy cooling!!!!

Verwijderd

stil wc dat is stil en ook niet zo gek duur en anders kom je toch op een delta (5v) uit denk ik!

Verwijderd

Je kunt het beste combo's maken. En omdat er zoveel combo's zijn voor een alternatieve cooler vink dit toch beetje nuttelloss...

Een vette combo:
OC gladiator pure copper
Fanadapter 60mm --> 80mm
Dikke fan met cfm van 60 a 70.

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07-2025
Mjah Vertel ;-)

mijn athlonnetje loopt op 52 graden en ik wil graag wat gaan overclocken dus ik moet dan wel ff ietsje pietsje lager gaan zitten en hij moet ook niet teveel geluid maken ;-)

(--=) Peace For Everybody (=--)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 18:37 schreef ScHrOeFjE het volgende:
stil wc dat is stil en ook niet zo gek duur en anders kom je toch op een delta (5v) uit denk ik!
Post misschien een setje dat goedkoop is (+picz >:) ) of jouw samengestelt(?) setje ?? +links ed. :)

Verwijderd

Arctic Cooler van www.wallabie.com is SUPERstil , en koelt best redelijk als je niet overklokt

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 18:37 schreef _LOSS_ het volgende:
Je kunt het beste combo's maken. En omdat er zoveel combo's zijn voor een alternatieve cooler vink dit toch beetje nuttelloss...

Een vette combo:
OC gladiator pure copper
Fanadapter 60mm --> 80mm
Dikke fan met cfm van 60 a 70.
Links ed.????

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 18:40 schreef gjrebels het volgende:
[afbeelding]
:9 :9 :9 :9 :9 :9
LOL :P

Nee, serieus, why not???

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56
[afbeelding]
Jezus. das toch een Koelermaster blok met Fanadapter e Enermax koeler?

Wat kost dat wel nie allemaal samen?

[edit]
|:( |:( |:( |:( Dom. niet goed gekeken. maar hij kost wel 79 euro. Beetje duur he?

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

ik koop mezelf binnenkort via het werk een massief blok rood koper en ga dan een heatsink maken a la swiftech mc 462 ofzo. (maar dan dus massief rood koper en oppervlakte maken door wegfrezen i.p.v. losse pinnetjes erin plaatsen.) ik hoop dat ie het onwijs goed gaat doen. oh ja...wel een papst-fan uiteraard.

• SinergyX
  • Laatst online: 00:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gooi 2 8cm fans in je case (in en uit blazend, resp. onder en boven). Bij vriend van me (1600xp) van 57graden naar 48 graden. Waren gewone Spire 30cfm fans. Op evt 7 volt, en je hoort echt helemaal nix. Standaard coolermaster ding erop (evt wat beters) en heb je toch aardig stil en cool systeem.

Zelf heb ik 2x 12cm fans en 4x 8cm fans voor mn waterkoeling
(CoolComputer), komt niet boven de 35 graden, op 7voltrond de 40 graden, maar wel redelijk stil.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

ik heb een gebruikd swiftec blok ff flink onder handen genomen een vijver pomp(eheim) gekocht beetje slang een bak (15l) en dat was het wel oja en een radiateur maar die heb je niet echt nodig als je geen tec gebruikd

kosten:200euro

kijk anders een op www.overclocking.be of www.oc-shop.nl (verkoopt samengestelde setjes)

P>S ROOD KOPER IS ERG MOEILIJK BEWERKBAAR!!!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

lekkere combo:

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~tamae-s/tweakers/volcano_fanadapter_3.jpg

Volcano II + homemade fanadapter + stille fan.

Koelt erg goed en is nog stil ook...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Rebels

Rebels

watev?!

Zit er nou een soort koelvloeistof in dat ding wat ik net poste?!! Ik kan het er niet helemaal uit opmaken
Ik wil die hebben!!!!! :9~

[edit/]Das Funktionsprinzip einer Heatpipe:

Wird einer Stelle des mit Kühlmittel befülltem Wärmerohres Energie zugeführt, so verdampft dort die "arbeitende" Flüssigkeit aus der Kapillarstruktur. Der Dampf strömt in Richtung des Temperatur-Gefälles und kondensiert überall dort - unter Abgabe der Verdampfungswärme - wo Energie abgeführt wird (Kaltzone). Das Kondensat wird von der Kapillarstruktur aufgesaugt und fließt zum Verdampfer zurück und kühlt somit die warme Zone - in diesem Fall den Kühlerboden - ab, das sorgt für eine Excelente Kühlung. Der Montage Clip gehört zu den Besten was wir je gesehen haben.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 18:51 schreef linus-1 het volgende:
De Silverado.
http://www.comex-sales.com/dutch/mainframe.htm
Klink...schrrrrrrrink...tink...klink....krrrrrrrrr...$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ :P

• Flappie
  • Laatst online: 22:56
Op maandag 18 februari 2002 18:48 schreef CrashOne het volgende:
lekkere combo:

[afbeelding]

Volcano II + homemade fanadapter + stille fan.

Koelt erg goed en is nog stil ook...
wat is dat voor Fanadapter? waar kun je die kopen?

• Rebels

Rebels

watev?!

Ik zie toch niet hoe je moet bestellen bij die lui, ja.. in een e.mail, maar hebben ze geen winkelwagentje ofzo?!! http://www.hiqcomputer.de/

Of weet iemand een ander adresje?!! :P

Verwijderd

ok www.tweakshop.nl daar verkopen ze ennermax fans koop een verloop van 60 naar 80 en je hebt er een!!! is wat goedkoper dan dit kopen denk ik?! :P

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Epsilon

Op maandag 18 februari 2002 18:46 schreef ScHrOeFjE het volgende:
ik heb een gebruikd swiftec blok ff flink onder handen genomen een vijver pomp(eheim) gekocht beetje slang een bak (15l) en dat was het wel oja en een radiateur maar die heb je niet echt nodig als je geen tec gebruikd

kosten:200euro

kijk anders een op www.overclocking.be of www.oc-shop.nl (verkoopt samengestelde setjes)

P>S ROOD KOPER IS ERG MOEILIJK BEWERKBAAR!!!
ten eerste: koper is altijd rood |:(
ten tweede: ik weet het want ik ben bezig met het maken van een waterblok
ten derde: blablablabla [Hier stond gezwats van mij door verkeerd lezen] Een tec (peltier) is een warmtePOMP. Hij haalt de warmte van je proc af, en gooit het er aan de andere kant weer uit (in je waterblok dus). Hierbij verstookt hij ook weer de nodige energie die ook in je waterblok terecht komt. De warmte afgifte loopt hierdoor tot 250 watt op, en een radiator is dan een MUST (tenzij je de warmte op een andere manier kwijt raakt zoals dmv van een bong)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op maandag 18 februari 2002 18:57 schreef maartenb het volgende:

[..]

wat is dat voor Fanadapter? waar kun je die kopen?
Sorry, daar is er maar 1 van: zelf gemaakt!

Had nog een stukje aluminium en heb er toen een fanadapter van gemaakt, lekker goedkoop dus!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Epsilon

Epsilon

Op maandag 18 februari 2002 18:49 schreef gjrebels het volgende:
Zit er nou een soort koelvloeistof in dat ding wat ik net poste?!! Ik kan het er niet helemaal uit opmaken
Ik wil die hebben!!!!! :9~

[edit/]Das Funktionsprinzip einer Heatpipe:

Wird einer Stelle des mit Kühlmittel befülltem Wärmerohres Energie zugeführt, so verdampft dort die "arbeitende" Flüssigkeit aus der Kapillarstruktur. Der Dampf strömt in Richtung des Temperatur-Gefälles und kondensiert überall dort - unter Abgabe der Verdampfungswärme - wo Energie abgeführt wird (Kaltzone). Das Kondensat wird von der Kapillarstruktur aufgesaugt und fließt zum Verdampfer zurück und kühlt somit die warme Zone - in diesem Fall den Kühlerboden - ab, das sorgt für eine Excelente Kühlung. Der Montage Clip gehört zu den Besten was wir je gesehen haben.
uhm, het verplaatst de warmte net als een tec, alleen is een stuk groter, maar wel efficienter (zit een gas/vloeistof in dat door condensatie warmte verplaatst)

Verwijderd

TITAN TTC-D5TB(2/A) is een goedkope koeler die met een 80mm fan en fan alarm+ RPM is uitgerust .Ook een fanguard er op en is zeer stil. En het mooiste is dat hij nog goed koeld ook. Dus ja een budget koeler met alles wat je maar kan wensen.Heb zelf de fingerguard er af gelaten om nog stiller te zijn.
http://home.wanadoo.nl/a.p.versteeg/homePserv/DSCF0919.JPG

http://home.wanadoo.nl/a.p.versteeg/homePserv/

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:56

Shuriken

Life is all about priorities

Je hebt rood en geel koper zover ik weet.

Als ik goed opgelet heb op die pannetjes vroeger bij mij oma in de keuken.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Epsilon

Epsilon

Op maandag 18 februari 2002 19:17 schreef Shuriken het volgende:

nope, alleen het rode is koper
geel (goudkleurig) is messing (koper met zink)
Messing absoluut ongeschikt voor koeling enzo, want dat geleid veel minder goed (alu is zelfs veel beter)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 19:10 schreef epsilon het volgende:

[..]

ten eerste: koper is altijd rood |:(
ten tweede: ik weet het want ik ben bezig met het maken van een waterblok
ten derde: als je een tec gebruikt moet je nou net WEL een radiator gebruiken want anders kan de tec zijn warmte niet kwijt |:( Dat je met een tec geen radiator nodig hebt is absoluut NIET waar. Dan frituur je je cpu namelijk. Jij hebt niet helemaal door wat een tec is heb ik het idee.... Een tec (peltier) is een warmtePOMP. Hij haalt de warmte van je proc af, en gooit het er aan de andere kant weer uit (in je waterblok dus). Hierbij verstookt hij ook weer de nodige energie die ook in je waterblok terecht komt. De warmte afgifte loopt hierdoor tot 250 watt op, en een radiator is dan een MUST (tenzij je de warmte op een andere manier kwijt raakt zoals dmv van een bong)
Ik denk dat je ff je bril moet opzette...hij zegt: oja en een radiateur maar die heb je niet echt nodig als je geen tec gebruikd

Snappie :...NIET NODIG ...als...GEEN TEC GEBRUIKT

Hij had het echt wel juist!!!!

• Epsilon

Epsilon

Op maandag 18 februari 2002 19:27 schreef qmo007 het volgende:

[..]

Ik denk dat je ff je bril moet opzette...hij zegt: oja en een radiateur maar die heb je niet echt nodig als je geen tec gebruikd

Snappie :...NIET NODIG ...als...GEEN TEC GEBRUIKT

Hij had het echt wel juist!!!!
excuus...... ben aan het editten

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 19:30 schreef epsilon het volgende:

[..]

excuus...... ben aan het editten
No flame intendet hoor, gewoon vergissinkje van je, kan gebeuren...

• Epsilon

Epsilon

Op maandag 18 februari 2002 19:31 schreef qmo007 het volgende:

[..]

No flame intendet hoor, gewoon vergissinkje van je, kan gebeuren...
is al gebeurd :)

Verwijderd

We hadden het over een butget koeler die ook nog stil en goed zijn werk doet. :) TITAN TTC-D5TB(2/A) is een goedkope koeler die met een 80mm fan en fan alarm+ RPM is uitgerust .Ook een fanguard er op en is zeer stil. En het mooiste is dat hij nog goed koeld ook. Dus ja een budget koeler met alles wat je maar kan wensen.Heb zelf de fingerguard er af gelaten om nog stiller te zijn.

http://home.wanadoo.nl/a.p.versteeg/homePserv/

Verwijderd

Nou, wat mij betreft is een/de ideale combo voor luchtkoeling de Alpha PAL8045 met 80mm Delta MP fan @ 7 volt. Ik heb deze combo zelf ook, en hij koelt prima :). Waar hij te koop is? Zie pricewatch (is ook los te koop). Meer info/ervaringen? search met "alpha 8045" :).
Succes!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 19:36 schreef a.p.versteeg het volgende:
We hadden het over een butget koeler die ook nog stil en goed zijn werk doet. :)

www.wallabie.com ; ARCTIC COOLING

Verwijderd

Coolermaster HHC-001 op 7 volt
Athlon Thunderbird 1400@1600
zeer stil (het enige dat ik hoor is de cooler op mijn GF2)

temps: 40/47 idle/stressed

op standaard 1400 MHz max 42 graden.

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

het is een beetje een miereneukmodus van epsilon, maar koper is altijd rood, geelachtig koper is een legering. een bepaalde verhouding tussen koper en zink geeft messing en das ook geel.

edit:
oeps.....ik had niet gezien dat we al op een tweede pagina bezig waren( 2de pagina voor mij althans) en had dus ook de reply van epsilon nog nie gezien....sorry.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Gewoon Alpha 8045 met ASII -> 39C stressed SWEEETAH!!

Met 5 80mm en 1 92mm enermax casefans wel te verstaan ;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 20:24 schreef Fire_escape het volgende:
Gewoon Alpha 8045 met ASII -> 39C stressed SWEEETAH!!

Met 5 80mm en 1 92mm enermax casefans wel te verstaan ;)
Zal inderdaad geen herrie maken.

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
[afbeelding]
http://www.hiqcomputer.de/
hee die heb ik, erg leuk ding inderdaad, het voordeel is de de fan speedajustable is, als je hem op halve snelheid draait koelt ie nog goed en hoor je hem niet boven de harde schijven uit

• Rebels

Rebels

watev?!

Op maandag 18 februari 2002 20:45 schreef Joppe het volgende:

[..]

hee die heb ik, erg leuk ding inderdaad, het voordeel is de de fan speedajustable is, als je hem op halve snelheid draait koelt ie nog goed en hoor je hem niet boven de harde schijven uit
Waar heb jij die gekocht? :9~

Verwijderd

Topicstarter
Maarreuh...Alpha ( :9~ )of Swiftech (eveneens :9~ !) en zoja Swiftech, welke????

• Rebels

Rebels

watev?!

http://www.tweakers.net/pricewatch/23053
Bij al die winkels hebben ze 'm niet kant&klaar met fanadapter en Mycom is duur en heeft volgens mij ook het verkeerde plaatje erbij staan!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kan toch op een alpha 8045t een stille 80mm papst zetten dat koelt toch ook wel zeker goed?

Verwijderd

Geel is messing.

• David
  • Laatst online: 19-02 22:21
Och ja, wat is alternatief? Ik zou gaan voor:

-ALPHA PAL8045T met Papst 8412NGL <- heb ik nu
-Phase-Change (ask DaBit!)
-Waterkoeling
-Stikstof (niet echt permanente koeling, wel superstil en goed >:))

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

waarom geen "Tt Volcano 7" ?
Want dat is namelijk 1 van de beste en stilste :)
(ik heb er zelf een papst op gedaan) en hij is muisstil en koelt als de beste :)
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/Productv7.jpg
review: http://www.hardcoreware.net/reviews/cooling/volcano_7/5.htm

[Edit]
Dit coolertje lijkt me ook wel wat......
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/productMenuv7%2B.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/v7%2Ba.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/v7%2Bb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/v7%2BamdSo.jpg
Meer info: http://www.thermaltake.com/v7+.htm

Verwijderd

kick :)

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

hier een Justcooler p8000 met een coolmaster 30 cfm 80 x 80 coolertje erop, en merk xxx koelpasta

1.4 ghz xp @ 1.6 ghz 44 graden stressed

Afbeeldingslocatie: http://www.justcooler.com.tw/english/products/cpu/new/p-8000.jpg

* For AMD K7 1.5 GHZ and Intel FC-PGA 1.13 GHZ.
* Complex design adopts low-rpm, and ultra-quiet design. Fitted with super-efficient, pure aluminum heat sink.
* Suitable for high-frequency CPU users, allowing the over clock users to pursue their interests in peace and quiet.

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Noisecontrol silverado op 6V
en een Papst 120mm (stilste variant) op 7V
Enermax voeding bovenin big tower (stil!)

nu hoor ik alleen mijn HD's :(

Maar is ben nog niet tevreden, ik wil meer RESULTS! dus ik ga voor de waterkoeling (+peltiers ?) ben al bezug met het schilderen van mijn BONG :9~

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28
Hier mijn alternatieve cooling :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/cooling.jpg

Twee XP1700's @ 1520Mhz koel gehouden door simpele Coolermaster 60*60 heatsinks waar met adapters twee Pabst 8412NGML's à 19dB(A) op zitten. Kast zit vol Enermax manueel instelbare fans (ook die in de PSU) die ik erg langzaam heb draaien. Resultaat: ik hoor nagenoeg geen fan's, alleen luchtverplaatsing en m'n disken. En het spul blijft toch koel genoeg :) Onderdelen heb ik her en der gekocht (d'r is toch nooit één shop waar ze precies alles verkopen wat ik wil)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Rebels

Rebels

watev?!

Op woensdag 20 februari 2002 20:36 schreef Abbadon het volgende:
Hier mijn alternatieve cooling :)

[afbeelding]

Twee XP1700's @ 1520Mhz koel gehouden door simpele Coolermaster 60*60 heatsinks waar met adapters twee Pabst 8412NGML's à 19dB(A) op zitten. Kast zit vol Enermax manueel instelbare fans (ook die in de PSU) die ik erg langzaam heb draaien. Resultaat: ik hoor nagenoeg geen fan's, alleen luchtverplaatsing en m'n disken. En het spul blijft toch koel genoeg :) Onderdelen heb ik her en der gekocht (d'r is toch nooit één shop waar ze precies alles verkopen wat ik wil)
Mijn GOT! :P :9~ Dat zal lekker renderen :9 :9 :9

Verwijderd

Thermal Right SK6

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

een zwarte en witte neushoorn zijn ook allebij zwart :)

wat is het verschil tussen die 2 koper soorten? Tis toch allebij Cu anders is het geen koper :)
Andere zuiverheid ofzo?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pagina: 1