Op donderdag 21 februari 2002 13:28 schreef drm het volgende:
[..]Wat een onzin. Als je je doelgroep kent, en er blijkt dat in die doelgroep allemaal gebruikers zitten met browsers die javascript ondersteunen kun je prima je site laten functioneren op JavaScript.
is inderdaad zo ware het niet dat ik zelf brows met javascript uit ivm. popup's. zo zijn er ook legio mensen die browsen met java uit.
Op donderdag 21 februari 2002 13:28 schreef drm het volgende:Het is veel belangrijker onderscheid te maken tussen verschillende technieken en hun toepassing. Je kunt niet zonder meer zeggen: Ik gebruik geen DHTML want als de klant zegt: Ik wil een mooi menuutje dat beweegt blabla dan ben je toch mooi de beer. Ga dan maar zeggen: "Ga maar naar de concurrent die wel DHTML doet".
wat er op de server gebeurt is niet relevant voor iemand die browst. het gaat puur om de voorkant van een site.
ik zeg niet dat je geen dhtml moet gebruiken alleen waarschuw ik voor het feit dat het vrij browsergevoelig is en je drie verschillende versies van het script moet maken en dan is het nog maar de vraag of het helemaal lekker loopt (mac).
de kwaliteit van een site hangt niet af of het menu wel of niet beweegt. je hoeft niet alle opties te benutten vind ik.
een dhtml scrollbar is best lollig maar wat is er mis met een basic scrollbar; die is duidelijk en herkenbaar en werkt onder alle omstandigheden.
hoe meer kennis je hebt, hoe meer waarde je hebt, want als je meer kennis hebt kun je een grote varieteit aan klanten van dienst zijn. En dat is voor de werkgever interessant. Niet hoe jij denkt over pure HTML sites, maar wat de klanten willen en of jij dat kan maken.
klanten willen een zware flash intro met hun logo het liefst in goud op een blauwe achtergrond.
Of je dan een opleiding gedaan hebt of niet vindt de ene werkgever belangrijker dan de andere. Dat is dus een kwestie van onderzoeken. Nemen ze genoegen met het feit dat je zegt en kan laten zien dat je bepaalde technieken beheerst, of willen ze daar een briefje van? Daarvoor is geen wet van meden en perzen, dat bepaalt de potentiele werkgever.
bij de opkomst van internet was iedereen welkom die zich aan de poort van een 'webdesign' bedrijf melde ongeacht of hij/zij diploma's had of ervaring met computers. dat is mede de oorzaak waarom internet nu op z'n gat ligt. de kwaliteit is zo ontzettend mager en de prijzen waren tot voorheen niet in overeenstemming met de geleverde kwaliteit.
ik heb er jaren voor gestudeerd en heb de nodige jaren ervaring en geloof me als ik zeg dat ik menig beginner die de week ervoor nog niet eens van internet gehoord had mij even komt vertellen hoe de internetvork in de internet steel zit.
vandaar ook dat ik m'n proffesionele carrier eraan gegeven heb; de markt is volledig verziekt.