Toon posts:

waar is deze lensadapter te koop voor G2/G1??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond deze lensadapter op internet, om elke 49mm lens te kunnen gebruiken.

Lijkt me wel wat, maar waar te koop in Nederland??? Dat is toch iets makkelijker mijns inziens....

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:40

knakworst

Get more sats!

waarschijnlijk kun je dit soort dingen bij grote fotozaken krijgen. Zo niet, ze leveren ook internationaal:

http://www.lensmateonline.com/g1_internat.html

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36

Mystikal

It never hurts to help!

Op maandag 18 februari 2002 00:18 schreef jaro het volgende:
Ik vond deze lensadapter op internet, om elke 49mm lens te kunnen gebruiken.

Lijkt me wel wat, maar waar te koop in Nederland??? Dat is toch iets makkelijker mijns inziens....
Ik heb de desbetreffende sites even bekeken. Als ik het goed begrijp (ben niet zo erg op de hoogte) kun je dus een adapterring kopen die op de lens past, zodat je er een andere lens op kan zetten (met meer zoom?). Nou wil ik wellicht de Canon S30 aanschaffen, en deze heeft dezelfde lens als de G2. Is het dan ook mogelijk om daar die adapterring op te zetten?

Basement Bios ---- Exo-S

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 14 mei 2002 12:42 schreef Mystikal het volgende:

[..]

Ik heb de desbetreffende sites even bekeken. Als ik het goed begrijp (ben niet zo erg op de hoogte) kun je dus een adapterring kopen die op de lens past, zodat je er een andere lens op kan zetten (met meer zoom?). Nou wil ik wellicht de Canon S30 aanschaffen, en deze heeft dezelfde lens als de G2. Is het dan ook mogelijk om daar die adapterring op te zetten?
Nee, de S30 heeft een adnere lens dan de G2 (zoom dan iig)

Voor de S30 kan je een adapter halen bij www.ckcpower.com

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Iets dergelijks heb ik sinds kort ook op mijn Olympus C2040z (CLA1 Lens Extension Adapter). Ik heb hem bij een fotozaak besteld en daar heb ik er vier weken op moeten w88, en hij was ook nog eens stervensduur (27 euro), maar bij de enige zaak in NL die hem zo had liggen kostte hij 32 euro, en daar komen ook nog eens verzendkosten bovenop dan...

Dus het zal wel te leveren zijn, maar dan moet je hem specifiek bestellen denk ik. Ik vind dat ze zo'n ding bij de cam mee moeten leveren trouwens, en dat ze op zijn minst beter leverbaar en goedkoper moeten zijn.

...And the world goes on racing, like the world always will...

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

is het niet zo dat je gewoon van B+W een close up voorzetlens van die maat kunt kopen bij de beter gesorteerde fotoboer? ik kocht er eentje van 58 mm voor mijn Canon pro 90IS...

:?

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Voordat je zo'n voorzetlens kunt gebruiken, moet je wel eerst een merk-afhankelijke lensadapter kopen die om de uitschuivende zoomlens zit, en dan pas heb je een schroefdraad waar je een filter of voorzetlens in kunt schroeven. En die adapter (dus een soort cylinder die om de lens heen zit) is dus het hele probleem. Ik heb het ding eigenlijk alleen gekocht om de lens te beschermen. UV-filter is idd gewoon bij elke betere fotozaak te krijgen (ik heb een tweedehands B+W uv-filter a 7 euro). Lensadapter+uv-filter zorgen er voor dat de lens niet blootgesteld wordt aan stof, vocht en stoten.

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:36

Mystikal

It never hurts to help!

Op dinsdag 14 mei 2002 13:19 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Nee, de S30 heeft een adnere lens dan de G2 (zoom dan iig)

Voor de S30 kan je een adapter halen bij www.ckcpower.com
En als ik die adapter heb kan ik een lens kopen, en op de adapter schroeven? Toch? Hoe zit het met focus etc? Dat werkt gewoon door? Ben een beetje een newbie op dit gebied :+

Basement Bios ---- Exo-S

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 22:53

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Mystikal,

Je kunt helaas niet alle lenzen erop schroeven.
Dat dacht ik namelijk ook, maar dat gaat dus niet.

In het kort : je kunt die lenzen erop schroeven die én de juiste schroefdraad/doorsnee hebben (da's logisch), maar ook alleen maar lenzen waarmee jij als je er met je eigen ogen door kijkt een scherp beeld kunt krijgen.

Zoomlenzen voor normale camera's e.d. werken dus over het algemeen niet. Wat wel werkt zijn verrekijkers, monoculairs, telescopen, teleconvertors, en natuurlijk heel veel verschillende soorten filters.

Zie dit topic voor meer info.
Pagina: 1