Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Geef eens argumenten enz
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
If it ain't broken, play with it till it breaks.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Verwijderd
Hier over spirit guides
http://www.zetatalk.com/call/c37.htm
Verwijderd
Er is nog nooit iemand die ze echt gezien heeft.
Er zijn wel TV-programma's over dat soort dingen, maar die geloof ik niet tenzij het van een betrouwbare bron komt als het journaal.
Er zijn dus heel veel mensen die ze gezien hebben. En als er zelf een heel intstituut voor is... En nog veel meer, boeken websites van alles!
Verwijderd
Hallo... sinds wanneer kun je geesten per definitie ZIEN... bestaan ze uit materie dan?Geesten bestaan niet.
Verwijderd
Veel mensen willen natuurlijk keiharde wetenschappelijke bewijzen zien vordat ze overtuigd zijn, maar deze bewijzen in veel gevallen niet aanwezig. Maar van de andere kant gebeuren er ook vaak genoeg dingen die de wetenschap niet kan verklaren.....
(en nee, ik hou dus niet van de X-files)
Verwijderd
Tsss. Laat je eens goed informeren of duik eens de bibliotheek in.Geesten bestaan niet.
Verwijderd
Als geesten bestaan dan zou het nieuws al de hele wereld rond geweest zijn.
Ik denk dat geesten slechts een verzinsel van de mens is.
De mens wilt alles verklaren.
Als iets onverklaarbaar is, nemen ze aan dat er een hogere wezen is die dat doet, zoals God.
In dit geval dus geesten.
En dus gaf ik maar simpelweg mijn antwoord op de vraag "bullshit of waarheid?"
Dit nieuws is reeds vele malen de wereld rondgegaan. Alleen zullen er altijd mensen bestaan die, net als jij, het bestaan ervan blijven ontkennen. Maakt niet uit welke bewijzen er geleverd worden, ze blijven hardnekkig ontkennen.Als geesten bestaan dan zou het nieuws al de hele wereld rond geweest zijn.
Om deze reden komen deze zaken niet in het nieuws omdat dan opeens niemand het nieuws meer serieus neemt. Hoe zou jij reageren als dit ineens in het NOS Journaal verteld werd? Dan denk je zeker ook dat er een steekje loszit bij ze? Het wordt gewoon niet algemeen geaccepteerd. Maar dat wil niet zeggen dat er niet meer om ons heen is dan wat wij kunnen zien.
Helaas worden er nog steeds mensen voor gek verklaard die beweren dat ze geesten hebben gezien. Terwijl ik geloof dat ze dat zeker gezien kunnen hebben.
We kunnen de boel ook omdraaien, bewijs jij maar eens dat ze niet bestaan.
Blijft een lastig onderwerp
Verwijderd
Het gaat hier over geeesten etc.
Dan kan ik toch wel naar een link verwijzen.
Of mag dat ook niet?
Dat jij het waardeloos vindt of niet te zeggen dat iemand anders dat doet?
Welnee.Hoe zou jij reageren als dit ineens in het NOS Journaal verteld werd? Dan denk je zeker ook dat er een steekje loszit bij ze?
Wat betreft de idiootheids-factor halen geesten het nog lang niet bij de quantumtheorieën. Maar die zijn algemeen geaccepteerd. Als de betrouwbare bronnen (NOS, Times, CNN, diverse universiteiten...) het bevestigen gaat iedereen overstag. Maar voorlopig moeten we het met anekdotes doen.
Dat kunnen we dus niet. Er bestaat namelijk zoiets als bewijslast.We kunnen de boel ook omdraaien, bewijs jij maar eens dat ze niet bestaan.
Gerard_2:
Nee, maar de Zeta-site is aantoonbaar waardeloos. Wat men ervan vindt mag iedereen voor zichzelf uitmaken, en heeft verder geen invloed op de inhoudelijke kwaliteit van de site.Dat jij het waardeloos vindt of niet te zeggen dat iemand anders dat doet?
Mooie argumenten!!! *NOT*
Ik heb ook al een beetje iets gevonden wat er gebeurt als je dood gaat. Die bekende monroe apparaat vent die is al overleden. Toch zijn er mensen die dagelijks met hem praten. Hij is in een andere wereld zeg maar. Dus of de bijbel waarheid is of niet, we gaan dus niet gelijk naar een hemel/hel.
Ik wil binnenkort zoveel mogelijk gaan uitvinden over hypnose, zodat ik naar mijn vorige levens kan gaan. Als dat kan, dan heb ik voor mijzelf ook gelijk bewijs dat reincarnatie waarheid is.
Hoeveel mensen lopen er nog steeds rond, die denken dat de dood gewoon het eind is? Je zou toch tegenwoordig wel beter kunnen weten?
Verwijderd
Ehm...zo werkt het natuurlijk niet. Je kan alleen bewijzen dat iets wél bestaat. Je kan onmogelijk bewijzen dat iets niet bestaat.Helaas worden er nog steeds mensen voor gek verklaard die beweren dat ze geesten hebben gezien. Terwijl ik geloof dat ze dat zeker gezien kunnen hebben. We kunnen de boel ook omdraaien, bewijs jij maar eens dat ze niet bestaan.
Verder vind er denk ik een verplaatsing plaats. Dit klinkt vaag, en eigenlijk kan ik het ook niet onderbouwen, wat natuurlijk niet betekent dat het onzin is (openmind...?). Als een dierbaar persoon overlijdt, kan je soms weken tot maanden lang een bepaalde aanwezigheid voelen, voordat iemand echt uit de realiteit (= de wereld waarin jij leeft) verdwijnt. Er vindt een overgaan plaats, maar de bestemming zal echter onbekend blijven...
Verwijderd
En in wat voor opzichten is het dan
aantoonbaar waardeloos?
Die discussie hebben we al eens gehad, dat ga ik niet opnieuw doen.
(Op het einde heb ik de vraag gesteld wie er, naast jou, die Zeta site nog serieus nam. Het bleef angstvallig stil.)
In dit verschijnsel geloof ik ook. Op een gegeven moment zal volgens mijn informatiebronnen (lees: boeken uit de bieb) een overgang plaatsvinden naar 1 van de sferen van het hiernamaals. Dit gebeurd wanneer de overleden persoon naar het licht toe gaat (als zijn/haar tijd gekomen is).Verder vind er denk ik een verplaatsing plaats. Dit klinkt vaag, en eigenlijk kan ik het ook niet onderbouwen, wat natuurlijk niet betekent dat het onzin is (openmind...?). Als een dierbaar persoon overlijdt, kan je soms weken tot maanden lang een bepaalde aanwezigheid voelen, voordat iemand echt uit de realiteit (= de wereld waarin jij leeft) verdwijnt. Er vindt een overgaan plaats, maar de bestemming zal echter onbekend blijven...
Het schijnt zo te zijn dat je in zo'n "tussensfeer" terecht komt, dus tussen alle aardse zaken, wanneer je bijvoorbeeld abrupt om het leven komt bij een ongeval of zelfmoord pleegt. Ook mensen die niet beseffen wat ze is overkomen (de mensen die denken dat na hun dood alles ophoud en het "licht uitgaat" bijvoorbeeld) blijven hier hangen.
Je hebt trouwens "realiteit" leuk omschreven, volgens mij denk je daar net zo over als ik, namelijk dat ons leven eigenlijk een illusie is en dat we pas na de dood de realiteit tegemoet zien.
Enne, natuurlijk kun je niet iets bewijzen wat er niet is, maar ik schreef dat om even aan te geven dat het net zo moeilijk lijkt te zijn om te bewijzen dat er juist wel meer is dan wat wij zien.
Daar heb ik ook het een en ander over gelezen. Dat sommige mensen die overlijden eerst nog op deze aarde rond zwerven, en soms nog een bepaalde taak moeten volbrengen.
En dan opgenomen worden door het licht, of een paar demonen.
Ik kan met toch echt niet voorstellen dat je het niet na 10 sec doorhebt dat je de pijp uit bent.
Ik denk ook niet dat daarna gelijk een oordeel komt van goed of kwaad.
Ik zit nog steeds te twijfelen of de bijbel waarheid is, want waar blijft dan het eindoordeel?
Weer iets anders:
Er gaat trouwens wel een verhaal rond dat het reincarnatie verhaal er in de middeleeuwen uitgehaald is door de paus.
En of de bijbel samen kan gaan met geloven in reincarnatie weet ik niet... tot nu toe heb ik nog geen grote tegenstelling gezien.
Wat ik er tot nu toe van weet is dat je als je de pijp uit bent en "jouw tijd" is gekomen en je beseft wat er aan de hand is, dat je dan naar het licht toe moet gaan. Voor de meesten onder ons zal dat licht er zijn.
Je zegt dat je het je niet kan voorstellen dat je na 10 seconden nog niet door hebt dat je dood bent. Kan ik me voorstellen dat je dat denkt, alleen is het zo dat wanneer je buiten je lichaam bent getreden, je dit precies zo schijnt te ervaren als wanneer je nog in je lichaam zit. Alleen kun je niet communiceren met de (levende) mensen om je heen en dat is erg verwarrend voor een dwalende overledene. Zo'n (ik noem het maar zo) "dwalende" overledene moet in principe naar het licht toe, maar als deze niet beseft dat hij of zij dood is of wat er aan de hand is, dan is het lastig. Ik denk dat jij wel door zult hebben als je de pijp uit bent en weet wat er dan aan de hand is. Maar een hoop mensen weten dat gewoon niet. Daarom hoor je ook vaak dat overleden mensen worden geholpen (worden opgehaald) door reeds overleden familieleden, deze kunnen die persoon dan naar het licht leiden.
Anders wordt het wanneer je zelfmoord pleegt of zelf een moord hebt begaan, dan is het maar net de vraag of je ooit het licht zult zien. Een tijd geleden las ik een boek van iemand die had zelfmoord gepleegd en vertelde wat haar was overkomen na haar dood en waarom ze mocht terugkeren. Erg indrukwekkend.
Maar om even verder te gaan op dat naar het licht gaan, als werkelijk jouw tijd gekomen is, mag je door het licht. Pas daarna komt zoals jij dat noemt, de "oordeelfase". In feite wordt er geen ordeel over je geveld, maar laat men (hogerhand) aan jou jouw levensfilm zien. Alles wat je goed en fout hebt gedaan. Men bekritiseerd elkaar niet in het hiernamaals dus ook niet tijdens die "film". Men laat jou ervaren wat je ooit andere mensen hebt aangedaan. Maar ook wat je zelf goed hebt gedaan bij anderen. De pijn of vreugde die je anderen hebt bezorgd, ervaar jij zelf, maar dan vele malen sterker. Dit alles is om van te leren. Dat is ook waarvoor wij hier op aarde zijn, om te leren. Leren liefhebben, onvoorwaardelijke liefde om precies te zijn. Ik weet dat dit allemaal heel zoetsappig en misschien als onzin in andermans oren kan klinken, maar dit is zoals ik het heb begrepen van mensen die zelf in het hiernamaals mochten zijn en dit ook mochten navertellen.
Pas na die film zul je daadwerkelijk overgaan naar de plaats in het hiernamaals waar je "thuishoort". Eventueel zul je terugkeren naar aarde, als je je lessen niet hebt geleerd. Dan mag je het allemaal fijntjes overdoen. Dat zit er volgens mij achter reincarnatie.
Wat betreft de bijbel, ik heb die nooit volledig gelezen, maar vroeger wel op een christelijke school gezeten. Er is dus wel iets van blijven hangen. Ik heb geen bepaald geloof, behalve dan dat ik in mijzelf geloof
Ik neem datgene dat in de bijbel staat met een korreltje zout. Maar een heleboel wat daarin staat, wordt mij nu duidelijk doordat ik mij op het spirituele vlak aan het begeven ben. Je hoeft niet alles te geloven wat daarin staat, maar een aantal zaken kloppen wel. Je moet het alleen niet te letterlijk opvatten allemaal.
Als ik jouw postings lees, komen die vrijwel helemaal overeen met hoe ik er over denk.
Ik neem aan dat jij je ook interesseert in deze materie. Ik ben benieuwd hoe die interesse bij jou is ontstaan en hoe je vroeger tegen dit soort dingen aankeek.
Gewoon nieuwsgierigheid, vroeger was ik namelijk heel anders, ik dacht dat al die mensen die geloofden dat er geesten waren compleet gestoord waren en als iemand zei dat ie kon communiceren met overledenen dan dacht ik dat ie maar beter professionele hulp kon zoeken.
Maar door een voorval in mijn familie ben ik mij hierin gaan verdiepen en tot een heel andere conclusie gekomen.......
Ik geloof zeer zeker dat er "bescherm geesten" bestaan. Deze worden ook wel gidsen genoemd. Ik zag net dat mijn vorige posting nogal aan de lange kant was, dus ik hou het hier maar bij
Ik vraag me af of dat hele gedoe met naar het licht toegaan waar is. Er komen steeds meer verhalen op tv en op internet dat er mensen (dood) rondzwerven en dat nog niet doorhebben. En dan bijvoorbeeld naast hun geliefde in bed gaan liggen, en dat dan die man/vrouw die nog gewoon op aarde is iets voelt naast haar. Zijn of haar partner's aanwezigheid voelt.
En dan dat gedoe over die film. Ik zit al een maand of 2 daarover te denken. Zonder aanleiding. Zal ik later heel mijn leven terug zien?
Als ik in reincarnatie geloof, denk ik dat je niet alleen terug naar aarde gaat om je leven iets te beteren ofzo.
Ik denk dan dat je na je dood 50 jaar in een bepaalde staat komt met je geest, en daarna weer terug keert naar aarde.
Je moet waarschijnlijk een hoop in de bijbel niet letterlijk nemen. Maar ik denk wel dat het meeste waar is.
En we zijn dan op aarde om te leren. Totdat onze geest volmaakt is, wat eeuwig duurd, omdat dat waarschijnlijk nooit zal gebeuren.
Maar als het werkelijk zo gaat, dan staan we over 2000000 jaar vast veel dichter bij onze geest op de gewone aarde.
Stel je nu eens voor. Vertel dit verhaal maar eens aan iemand in het jaar 1000 dan verklaart die je voor gek, en zegt dat je zal branden in het vagevuur ofzo.
Maar nu weten we er al veel meer vanaf. En veel mensen zijn bang om dit onder ogen te zien, en zeggen op de forums: GOD Bestaat niet! Zonder argumenten of wat dan ook.
Hoe is mijn interesse ontstaan:
Ik ben christelijk opgevoed (gebeurt nog steeds, naar kerk bla bla) en heb vroeger altijd alles in de bijbel geloofd.
Alles ging goed, ik bad en alles. Alleen 1 ding ging nooit. Ik dacht aan Jezus die aan het kruis stierf, en dacht bij mezelf, wat betekend dat voor mij. NIKS dus... Ik wordt er niet warm of koud van als ik daaraan denk.
En op mijn 14e ofzo, kwam ik voor het eerst een verhaal tegen over geesten en zo bij mijn neef (Morgoth 'die-hard poster hierzo')
En geloofde het eerst niet.. maar de volgende dag, geloofde ik in OBE's. We hadden van alles opgezocht op internet.
En waren geesten dus voor mij waarheid. Ik ken ook iemand die al meerdere OBE's heeft gehad, en onder hypnose naar zijn vorige levens is geweest.
En nu ben ik van alles aan het uitzoeken.
En over het onderwerp van dit topic:
Ik geloof niet in beschermgeesten, en consider dat als bull. Omdat zoveel mensen die dan tenminste zouden moeten zien. En monroe heb ik zover ik weet er nog nooit wat over horen zeggen.
Verwijderd
Ik denk persoonlijk dat als mensen bijvoorbeeld een bijna dood ervaring hebben, men eigenlijk nog net niet helemaal dood is, en dat in het onderbewustzijn dromen ofzo.
Je spirituele lichaam kan wel degelijk dingen waarnemen
En dat ligt zie je niet tijden een uittreding, alleen als je overleden bent. Maar over dat licht ben ik zelf ook niet zeker.
En al die wetenschappers spreken elkaar vaak tegen. Geloof jij nu wel of niet dat het smelten van de polen komt door ozonlaag, de een zegt van wel, en de ander weer van niet.
En dan zal jij nooit iets gaan geloven. Want een geloof is dan nooit voor jou weggelegd. Omdat je voor een geloof moet geloven, en aangezien jij dat niet kant, en alleen maar op bevindingen van wetenschappers vertrouwd zal jij dus nooit geloven.
En het onderbewustzijn droomd volgens mij dus echt niet, want dan zouden een hoop dingen nooit kunnen kloppen.
Sommige mensen gaan met OBE's als ze die duidelijk hebben (op het begin is alles nog heel vaag) naar bepaalde plaatsen, en kijken wat er zich afspeelt. En als de zomaar dromen zouden er allemaal dingen niet kloppen.
Da's in mijn ogen onzin. Er zijn een heleboel mensen die ook geloven in geesten maar er nog nooit eentje hebben gezien. En bovendien zijn er wel degelijk mensen die kunnen communiceren met hun gids en deze zelfs kunnen zien. De meeste (eerlijke) paragnosten kunnen dit dus. De informatie die een hoop paragnosten aan de mensen vertellen krijgen zij vaak door van hun gids (maar kunnen die info ook op een andere manier doorkrijgen).Ik geloof niet in beschermgeesten, en consider dat als bull. Omdat zoveel mensen die dan tenminste zouden moeten zien.
Hpmfff.. Denk eens zo: Als er mensen zijn die niet geloven dat er op aarde mensen rond lopen met pimpelpaarse hoofden, dan zou je dat toch ook zo kunnen bewijzen voor ze. (niet dat die bestaan behalve ik als mijn processor het weer eens af laat weten door zijn hoge tempDa's in mijn ogen onzin. Er zijn een heleboel mensen die ook geloven in geesten maar er nog nooit eentje hebben gezien.
Er zijn zoveel mensen die niet zo vaak een OBE krijgen, maar bij bijvoorbeeld een operatie zichzelf op de tafel zien lichen. Die hebben het ook nooit over een andere geest bij hun in de buurt.
En Monroe heb ik er ook nooit iets over zien vermelden.
Bekijk anders eens onderstaande link, ik vond die pagina niet super indrukwekkend, maar er is in elk geval wel iets over gidsen geschreven:
http://www.onzegidsen.com/
Een stuk interessanter is de pagina http://www.casema.net/~jhk/ waar je je even doorheen moet worstelen wil je de gezochte info vinden, maar er is informatie zat.
Ik weet het nog niet zeker hoor.. Maar monroe is wel 1 van de meest bekende op dit gebied..
Maar Monroe hield zich dacht ik voornamelijk bezig met uittredingen, niet zozeer met gidsen. Maar er staat als het goed is ook nergens op de site van Monroe dat gidsen niet bestaan.
Wat valt er te leiden? Da's een beetje moeilijk uit te leggen denk ik en dat komt volgens mij doordat elke keuze die je maakt door jezelf besloten lijkt te zijn (en eigenlijk is dat ook zo). Maar toch vindt er regelmatig "overleg" plaats met hogerhand. Dat doe je onbewust, namelijk in sommige dromen. In sommige dromen ben je uitgetreden zodat je kunt communiceren met "de andere kant". Dit alles gebeurd (bij de meesten)onderbewust.
Dus volgens mij zijn sommige beslissingen die je neemt, vooraf reeds besproken, alleen dat kun je je niet herinneren omdat dat in je onderbewuste is gebeurd. Je beschikt natuurlijk altijd nog over een vrije wil, dus je maakt altijd nog zelf uit wat je doet. Een beslissing hoeft daarom niet altijd uit te pakken zoals je gehoopt had.
In het kort zou je kunnen zeggen dat hogerhand jouw probeert te helpen met je leven in goede banen te leiden.
Een paar jaar geleden was er een onderzoek naar vandalen die continu de ruiten bij een Turkse familie ingooide, en de boel in de kamer overhoop haalde. Men dacht aan racisten, maar men heeft nooit een dader gevonden. Totdat de politie zag dat er -terwijl er niemand thuiswas- bloempotten en allerlei dingen door het huis vlogen. Dit heeft het NOS-journaal gehaald, en daar was dus gewoon open en bloot dat het een Poltergeist was die vermoedelijk door de geest van het labiele kind opgeroepen was.Om deze reden komen deze zaken niet in het nieuws omdat dan opeens niemand het nieuws meer serieus neemt. Hoe zou jij reageren als dit ineens in het NOS Journaal verteld werd?
Die genoot van de aandacht. Borderline patiente dus.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
In de bijbel staat dat aan het einde van de dagen de maand rood als bloed wordt. In 1950 werd de maan nogal rood (Echt waar) en toen hebben een groot aantal mensen zelfmoord gepleegd...
Ik snap ook niet wat ze daarmee willen bereiken maar ok.
Toch denk ik niet dat ze bestaan.. maar dat komt ook op geloven aan...
Of je daar nou wat mee opschiet... volgens de ervaringen niet, je zou het er alleen maar erger op maken. Dat je het licht wel kunt vergeten enzo...dan krijg je allemaal zelfmoord poginingen enzo
Zo is 't maar netToch denk ik niet dat ze bestaan.. maar dat komt ook op geloven aan...
Verwijderd
hiervoor een keuze moet maken.
meaning of life: http://www.zetatalk.com/transfor/t25.htm
Verwijderd
merging later: http://www.zetatalk.com/orientat/o34.htm
Nog ff over die kneuzen die zitten te zeuren dat zetatalk een slechte site is. Mag ik dat misschien voor mezelf bepalen, IPV die voorgekouwde mening over te nemen?
Het mooiste vond ik nog de bevestiging van wat ik hiervoor vertelde:
They begin to stew in their own juices, debate the issues, and most eventually begin to see the light.
Crusader>
Dus jij gelooft niet in reincarnatie in de vorm van; Telkens weer opnieuw een leven beginnen.
Verwijderd
Vanaf de eerste pagina kan je veel info vinden. Denk dat hun ook spiritueel
verder zijn etc.
Zodra je "uitgeleerd" bent, hoef je niet meer terug te keren naar aarde. Het mag dan wel, maar dit is niet verplicht meer. Sommige geesten keren dan toch nog terug naar aarde om bijvoorbeeld anderen te helpen. Of ze keren terug naar aarde zonder stoffelijk lichaam en worden dan zo'n beschermgeest (ik noem dat gidsen) en helpen de mensen op die manier.
Dus, het alsmaar terugkeren naar aarde heeft ook z'n functie. Het zou mij ook niet echt handig lijken om steeds maar zonder reden terug te moeten keren. Maar misschien dat Zetatalk daar ook wat over te zeggen heeft. Gerard_2, enig idee?
Verwijderd
Volgens zetatalk telt karma alleen voor dit leven, en niet voor vorige levens http://www.zetatalk.com/beinghum/B29.HTM
Zodra je "uitgeleerd" bent, hoef je niet meer terug te keren naar aarde. Het mag dan wel, maar dit is niet verplicht meer. Sommige geesten keren dan toch nog terug naar aarde om bijvoorbeeld anderen te helpen. Of ze keren terug naar aarde zonder stoffelijk lichaam en worden dan zo'n beschermgeest (ik noem dat gidsen) en helpen de mensen op die manier.
Zetatalk heeft het over densities etc, 1,2,3,4 . Er staat dat wij nu in de 3th density zijn (3de dichtheid). Dat elke density z'n les (lessen heeft). Dat we nu in een overgansperiode zitten van 3 naar 4. http://www.zetatalk.com/density/d00.htm http://www.zetatalk.com/transfor/t00.htm
Dus, het alsmaar terugkeren naar aarde heeft ook z'n functie. Het zou mij ook niet echt handig lijken om steeds maar zonder reden terug te moeten keren. Maar misschien dat Zetatalk daar ook wat over te zeggen heeft. Gerard_2, enig idee?
over reincarnatie http://www.zetatalk.com/beinghum/b20.htm http://www.zetatalk.com/orientat/o03.htm
in deze teksten wordt reincarnatie genoemd http://www.zetatalk.com/transfor/t09.htm http://www.zetatalk.com/beinghum/B21.HTM http://www.zetatalk.com/myths/m01.htm http://www.zetatalk.com/density/d29.htm
Ik geloof toch al niet meer in een hel. Hemel kan je de plaats noemen van het licht dan.
Toch zijn er natuurlijk nog grote groepen mensen die geloven dat je eeuwig reincarneert. En dan nog die figuren die geloven dat je in een die kan reincarneren. dat is helemaal bullshit volgens mij hebben dieren geen geest. Reincarneren in een dcp koe
Verwijderd
The good book http://www.zetatalk.com/orientat/o29.htm
Orientations: http://www.zetatalk.com/orientat/o00.htm
Ik geloof toch al niet meer in een hel. Hemel kan je de plaats noemen van het licht dan.
heaven and hell http://www.zetatalk.com/orientat/o28.htm
Volgens mij hoeft de bijbel nog niet bullshit te zijn. Want er zou nog steeds iets als een God kunnen bestaan (volgens mij is dat nl. "het Licht") en uit de verhalen van bijna-dood-ervaarders maak ik op dat Jezus ook bestaan zou kunnen hebben.
Een tekst uit de bijbel die mij erg aanspreekt (op spiritueel gebied) is "zij die niet gezien hebben en toch geloven, zullen het licht zien". En volgens mij klopt dat ook.
En dieren hebben volgens mij ook een geest. Omdat in boeken heb gelezen dat overleden mensen hun dierbaren (letterlijk dan) weer tegenkwamen in het hiernamaals. Waarom zouden dieren geen geest hebben? In dat opzicht zijn ze volgens mij gelijk aan de mens, alleen staan ze lager op de "evolutieladder", ik weet er even geen ander woord voor. Dieren kennen overigens ook liefde, dat is voor mij ook een teken dat het geen zielloze wezens zijn. Daarbij komt bij mij de vraag op of een levend wezen wel zonder ziel kan (ook bactieriën dus)...
Volgens mij is er ook geen hel. Maar wel verschillende "sferen" waarin mensen terugkeren na hun dood. Dit heb ik uit een boek getiteld "De aarde is slechts een leerschool", is een erg interessant boek. Daarin verteld een lerares nederlands (geen schrijfster, de ervaringen heeft ze volgens mij echt niet verzonnen) wat zij tijdens uittredingen heeft mogen meemaken. Zij heeft (samen met een leerlinge van haar die ook uitgetreden was) mogen kijken in het hiernamaals en hier een boek over geschreven. Deze informatie heb ik uit dat boek:
De laagste sfeer is erg donker en het zou er stinken. De mensen daar zijn zeer negatief. Sferen 3 en 4 zouden geloof ik nog het meeste op de aarde lijken. Sferen 5 tot en met 7 zijn onbeschrijflijk mooi en iedereen straalt er liefde uit. Negatieve gevoelens bestaan daar niet. Als je dat boek hebt gelezen kijk je volgens mij anders tegen bepaalde zaken aan. Ik dacht dat er in dat boek ook naar voren kwam dat dieren wel degelijk een ziel kennen.
Ziel = geest?
Ze kennen geen liefde maar alleen de drang om zich voor te planten. Dan zou elke bacterie een geest hebben.. En ik geloof niet dat ook maar iemand, maar dan ook iemand geesten in dieren heeft gezien tijden een uittreding..
Je kan me een hoop gaan wijs maken, maar dat geloof ik dus echt nooit.
Over de bijbel
Dus zou de bijbel vervormd kunnen zijn door al die wijzegingen. Maar als je in God gelooft en zijn bijbel moet je ook geloven dat die mensen die die bijbel vertalen/herscrijven geinspireerd zijn door God.
Maar een hoop uit de bijbel moet je figuurlijk opvatten, dus kan het grootte geedeelte zeker waar zijn
Jezus heeft zeker bestaan. Maar de vraag is ofdat we hem als een 'zaligmaker' moeten zien.
En wanneer kom je in welke sfeer? Als je slecht bent geweest zou je zeggen... Maar dat is allemaal relatief.. wat de een slecht vindt is voor de ander goed..
En als God goedheid is, waarom zou hij je dan naar die slechtere sferen doen... Als straf zou wel erg gemeen zijn.. en aangezien God goedheid is... En al zou het als straf zijn, dan zouden we er niks van leren voor een volgend leven.. in een volgend leven kunnen we het allang zijn vergeten, en gaan geloven in een satan sekte ofzo...
Ik bedoel maar....
============================================
PS:
dcp = dpc
Misschien is dat boek dat ik noemde iets voor jou. Zoals ik al zei, misschien kijk je daarna anders tegen bepaalde zaken aan
Mensen die geen dieren zien tijdens uittredingen kan komen doordat dieren zich spiritueel op een ander niveau bevinden.
Maar in het hiernamaals zijn ook dieren te vinden, dus ik zou niet inzien waarom ze geen ziel (=geest) zouden hebben.
Je zegt dat je dat nooit zal geloven, maar heb je daar ook argumenten voor? Dat je het je niet kan voorstellen is niet echt een argument vind ik.
Wanneer je in welke sfeer komt... tja, dat zou ik niet weten. Voor ons mensen is het misschien relatief, maar er is er maar 1 die het uiteindelijk beslist...
Mensen worden in de lagere sferen geplaatst, om te leren. Ze zullen daar niet eeuwig blijven maar wachten min of meer op terugkeer naar aarde (de reincarnatie) om hun lessen te leren en na hun dood hopelijk in een hogere sfeer terecht te komen.
Je zou denken dat je dingen die je hebt geleerd in een vorig leven bent vergeten. Maar dat is volgens mij niet helemaal waar. Van een hoop zaken weet je immers gevoelsmatig (onbewust) wat goed en fout is. Dat zijn dingen je je geleerd hebt.
Zo werd het tenminste beschreven.
dcp=dpc -> een powercowtje weet instinctief hoe ie afkortingen moet interpreteren
Dus?
Verwijderd
animal souls http://www.zetatalk.com/rules/r10.htm
Of is het nu opeens dat een aantal dieren wel geesten hebben, en andere niet?
En dan die olifanten... hoe weet je nu of die olifanten echt liefhebben?
Nog ff, en dan zijn de gladiolen bij ons in de tuin beschermd, ze hebben geesten.
Misschien wordt het voor mij anders bewezen als ik overlijd.. maar voorlopig geloof ik het niet.
en die koe spelde ik vast verkeerd omdat ik geen koe heb grazen. Nee, niet gelijk mijn posts op -60000 zetten... Ik doe het niet omdat mijn processor dan helemaal flink overhit is.
Ik heb nooit gezegd dat ze liefhebben, ik heb alleen maar gezegd dat een vrouwtjes olifant stierf uit lamlendigheid/ondervoeding sinds het mannetjes olifant doodging.En dan die olifanten... hoe weet je nu of die olifanten echt liefhebben
Netjes, gewoon stof tot nadenken
Maar zeg nu eens zelf, of heb je er geen mening over?
I'm just the messenger
Ik geloof nu in reincarnatie, en hoef ik me niet meer zorgen te maken over de hel or what so ever..
Heerlijk, ik voel me eindelijk vrij!
Een ding geloof ik en dat is dat alles mogelijk is en nix zeker is.
maar dan zou je dat doen omdat je bang bent dat het je fout hebt. En bangheid is geen geloof.
Ik geloof gewoon wat ik denkt dat waarheid is, en daar kan God me toch moeilijk voor straffen.
En nog iets:
Ik ben niet meer bang voor de dood!
Dat is toch zo'n heerlijk gevoel!!!!
DeathKnight, je denkt misschien ten onrechte dat wanneer dieren een ziel zouden hebben, jij ook kunt reincarneren naar een dier. Zo is het volgens mij niet. Je zult reincarneren naar mens en niet naar dier. Een dier zal reincarneren naar opnieuw een dier, maar deze zou wel van soort kunnen veranderen, een leeuw hoeft dus niet per se opnieuw een leeuw te worden. Ik dacht dat vogels zo'n beetje bovenaan de "dierenranglijst" staan.
Hebben ze die dieren een hypnose sessie onder laten gaan, of een of andere ouwe gek die zich zelf juzes (nee geen typo) noemt en dat ff komt vertellen?
Blij dat je met deze topic wat bereikt hebt!
Grtz
Maar toch, ik sluit het niet meer uit.
Morgoth>
Zeker weer iemand visionen ofzo gehad...
Nog iets,
Er komen dus telkens weer een heleboel nieuwe geesten bij, want de mensheid wordt steeds groter.. En er zijn een hoop van die mensen die beweren dat er nu allemaal oude geesten zijn...
maar ik ga maffen.. morgen weer om 5 uur op..
SLEEP WELL!!
Life is good!
Hoe kom je erbij dat ik "zomaar wildweg" een boek geloof? Da's onzin.
Dat is onderhand niet het enige boek dat ik gelezen heb (ik ben ondertussen geen newbie meer wat dit onderwerp betreft) en zoals DeathKnight al aangeeft kan ik heel goed voor mezelf bepalen of ik een boek kan geloven of niet.
Wat moet ik volgens jou dan wel geloven als ik niet eens mag vertrouwen op ervaringen van iemand die in een boek zijn opgenomen?
Met die onzin opmerking doe je net alsof ieder boek ongeloofwaardig is.
Hoe je het moet toepassen, wat wel en niet kan enz..
Ik wil graag naar mijn vorige levens gaan..
ThanX
Anders is het een zoveelste optie van de tal van mogelijkheden in deze wereld.
voorbeeld van een ander boek wat heel veel mensen klakkeloos geloven:
de bijbel
Dan moeten we heel lang het topic in leven houden
Verwijderd
Hoe je het moet toepassen, wat wel en niet kan enz..
Ik wil graag naar mijn vorige levens gaan..
ThanX
Kan je beter zoeken naar regressie therapie of reincarnatie therapie via ilse of vindex
Hier wat zetatalk over past lifes zegt http://www.zetatalk.com/beinghum/b49.htm
Jij bent wel een zetatalk freak zeg.. maar die url werkt niet.
En nog bedankt voor de tip.. Ik heb nu ook een e-mail gestuurd naar iemand die dromen kan verklaren, en die met zijn geleide geest kan praten. Ik had 2 weken gelden een vage lucide droom.
Dit wordt weer het zoveelste gebla-bla over pas iets geloven als er bewijs voor is.Een boek is redelijker wijs pas te geloven als het tastbare bewijzen heeft.
Er zijn heus wel meerdere redenen te bedenken om iets als geloofwaardig aan te nemen dan alleen keiharde bewijzen. Als mensen jou iets uitleggen, moet je dan werkelijk voor iedere bewering bewijs hebben?
Lijkt me erg lastig.
I rest my case.
Dit zie ik nl vaak in dit soort discussies naar voren komen en het staat een goede discussie in de weg.
[voorbeeld]
Zo van: "ik geloof in geesten" (geen feit dus) "en omdat er geesten bestaan is het onmogelijk dat er niets na de dood is."
[/voorbeeld]
Dit is dus een voorbeeld van een compleet verkeerde manier van redeneren die ik regelmatig tegenkom op dit deel van het forum.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Heb ik verder niets aan toe te voegen.
Ik zal ook nooit beweren dat iets is zoals ik dat hier vermeld, alleen maar omdat ik dat zo zie. Daarvoor zullen toch echt bepaalde zaken bewezen moeten worden, en dat gaat bij sommige onderwerpen nou eenmaal wat lastig.
Ook zal ik (en dat heb ik tot nu toe ook niet gedaan) nooit iets rationeel ontkrachten omdat ik dat zo geloof.
En daarom vind ik het zo jammer dat een discussie soms abrupt wordt beëindigt omdat sommige mensen enkel te melden hebben dat er geen bewijs is (of ongeldig is) en zelf verder niets zinnigs aan een discussie toe te voegen hebben. Een beetje open-minded zijn kan geen kwaad in dit soort gevallen.Dit zie ik nl vaak in dit soort discussies naar voren komen en het staat een goede discussie in de weg.
Overigens wil ik niemand op z'n tenen trappen...
Voor mij is het bestaan van geesten een feit, terwijl anderen zeggen dat ik te veel bier heb gezopen
Wat mot ik daar mee? Dombo geboei dat het gevaarlijk is, en dat de een er wel in geloofd, en de ander niet...
Ze kunnen daar beter een poll houden. Denken allemaal er veel van te weten, terwijl je niks wijzer wordt.
En dan nog blaten dat geesten er iets voor terug willen hebben. Daar geloof ik dus helemaal niks van.
En oproepen als je er niet in geloofd heeft denk ik ook geen zin, omdat ze dan volgens mij niet komen.
Maar dat topic brengt nog wel 1 ding naar boven; Er zijn natuurlijk ook nog kwaadaardig geesten, zegt zetatalk daar ook nog iets over?
Het schijnt zo te zein dat die geesten proberen andere geesten gek te maken.
Nog een ander punt:
Ik heb een keer vroeger een boek over uittreden gedownload, en daar stond in dat je met je geest allerlei vormen kon aanemen.
DeathKnight OuT!
Verwijderd
Hier wat zetatalk zegt over seances http://www.zetatalk.com/call/c46.htm
Meer over de Call http://www.zetatalk.com/call/c00.htm
Ghosts http://www.zetatalk.com/beinghum/b23.htm
Leuk en aardig, maar hoe weten ze nu dat die er zo uit ziet?
Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::
Maar vertel eens wat je heb beleefd met meer details
What the heart requires may never be understood by the mind!
Mijn buurvouw (vrouwtje, in de 70) had jarenlang een man die in het verpleegtehuis lag i.v.m een auto-ongeluk. Die man kon werkelijks niets meer zelfstandig, eten, wassen, aankleden. Heel af en toe zei hij iets maar meestal waren dat maar vlagen van zinnen.
Op een nacht lag de buurvrouw dus ik bed en plotseling voelde ze dat er nog iemand in de kamer aanwezig was. Zo'n moment waarin je het niet kunt zien of horen, maar je weet zeker dat er "iets" is. Ze was hier erg bang van en heeft de hele nacht niet meer geslapen. De volgende dag ging ze haar man bezoeken in het verpleegtehuis. Het eerste wat hij tegen haar zei was: "ik was vannacht bij jou". Tewijl de buurvrouw nog niets over dat voorval had verteld. En geloof me, mijn buurvrouw is niet iemand die zoiets zou verzinnen. Ze heeft het hele verhaal daarom ook pas een paar jaar later verteld.
Zie maar wat je er mee doet, maar ik vind het toch wel vreemd.
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Verwijderd
Goden, demonen, geesten en al het aanverwante hebben een naar trekje gemeen: hun veeleisendheid.
Als je je bezighoudt met die shit zonder begeleiding kan je psychisch flink in de war raken. Mensch durf te leven! En klamp je niet vast aan new-age vaagheid.
Anderzijds: wil je geesten? Kan hoor.
http://www.avesta.org/esoteric.htm#grimoires
heeft een hoop te bieden als naslagwerk.
Iz allez. Doei!
Welja, naast impulsen van reptielen- en zoogdierenbrein moeten we ook nog rekening houden met geesten e.d.
Goden, demonen, geesten en al het aanverwante hebben een naar trekje gemeen: hun veeleisendheid.
Als je je bezighoudt met die shit zonder begeleiding kan je psychisch flink in de war raken. Mensch durf te leven! En klamp je niet vast aan new-age vaagheid.
Anderzijds: wil je geesten? Kan hoor.
http://www.avesta.org/esoteric.htm#grimoires
heeft een hoop te bieden als naslagwerk.
Iz allez. Doei![/quote]In de war raken hoort bij elk geloof.
Ik ben erg met geesten bezig, en ik heb een hoop vragen en gebeuren, maar echt in de war ben ik (nog) niet.