geen FLAUW ideeOp dinsdag 19 maart 2002 20:29 schreef Robbie007 het volgende:
Wie wordt er dan boos op je![]()
.
Verwijderd
Wat is er nu beter, mooier of vetter aan deze Knightrider HDD led dan de HDD VU meter op, bij die van jou branden er slechts enkele leds ipv de VU meter!
http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?cat=computer&sch=03
Die HDD led meter is opzich niet zo duur om te maken, en het lijkt me ook wat eenvoudiger te maken!
Wie heeft er foto's van de printplaat van zowel de VU meter als de Knightrider!
Die HDD led meter is opzich niet zo duur om te maken, en het lijkt me ook wat eenvoudiger te maken!
Verwijderd
het gaat dus zeker niet om de eenvoud en de prijsOp dinsdag 19 maart 2002 21:13 schreef freezy17 het volgende:
Wat is er nu beter, mooier of vetter aan deze Knightrider HDD led dan de HDD VU meter op, bij die van jou branden er slechts enkele leds ipv de VU meter!
het is eigenlijk meer omdat ik dus ook met microcontrollers wil leren werken
en die HDD vu-meter komen nou ook me neus al uit
Verwijderd
Leuk project, heb je hier meer informatie online over?Op zaterdag 02 maart 2002 20:11 schreef Cr3ator het volgende:
Pic's zijn super handig, ook voor dit soort dingen...
Ikzelf heb um hier voor gebruikt:
[afbeelding]
A.L.F. (Autonomous Line Follower)
Dit is m'n profielwerkstuk voor school...
Hij volgt een zwarte lijn op witte ondergrond.
(Ook met de Pic16f84)
Mgoed, een nightrider effect is idd er erg eenvoudig mee te maken...
sorry dat ik zo laat reageer maar heb het nogal druk gehad, als je alles goed heb gedaan mat ie al gaan lopen zonder dat er hdd activiteit is.Op zaterdag 16 maart 2002 21:22 schreef plasma_tv het volgende:
ik heb nu dat ding gemaakt, en dat ding is nu ook goed geprogrameert maar als ik hem in het circuit doe dan blijft led 1 constand branden en gebeurt er niets
enig idee wat dat kan zijn
zijn er mischien al mensen die hem ook heeben gebouwt en met een zelfde probleem zit ?
ik zal ff kijken of ik wel de juiste software op m`n webspace heb gezet....
Verwijderd
ok is goedOp zaterdag 23 maart 2002 22:15 schreef Silenzer_nl het volgende:
[..]
sorry dat ik zo laat reageer maar heb het nogal druk gehad, als je alles goed heb gedaan mat ie al gaan lopen zonder dat er hdd activiteit is.
zijn er mischien al mensen die hem ook heeben gebouwt en met een zelfde probleem zit ?
ik zal ff kijken of ik wel de juiste software op m`n webspace heb gezet....
vind wel jammer dat hij het niet doet
maar het programeren ging goed, want als ik hem erna inlees zit de software er gewoon in
je weet dat de pinnen van het ic in het schema door elkaar gegooid zijn toch ?Op zaterdag 23 maart 2002 22:31 schreef plasma_tv het volgende:
[..]
ok is goed
vind wel jammer dat hij het niet doet
maar het programeren ging goed, want als ik hem erna inlees zit de software er gewoon in
welke pic heb je precies ?
probeer anderes een lagere waarde voor die 33k weerstand, mischien dat ie anders blijft resetten.
Verwijderd
ik weet natuurlijk dat de pennen door elkaar gegooit zijnOp zaterdag 23 maart 2002 22:42 schreef Silenzer_nl het volgende:
[..]
je weet dat de pinnen van het ic in het schema door elkaar gegooid zijn toch ?
welke pic heb je precies ?
probeer anderes een lagere waarde voor die 33k weerstand, mischien dat ie anders blijft resetten.
ik heb de 16F84
een lagere weerstand helpt ook niet
en als ik op het ene pootje van het kristal meet , meet ik een mooie sinus, en op het andere pootje ruis
en dat is natuurlijk tussen massa
mmh, volgens mij moet je op bijde pinnen een sinus meten, zitten bijde condensatos rond het kristal aan de massa ?Op zondag 24 maart 2002 09:53 schreef plasma_tv het volgende:
[..]
ik weet natuurlijk dat de pennen door elkaar gegooit zijn
ik heb de 16F84
een lagere weerstand helpt ook niet
en als ik op het ene pootje van het kristal meet , meet ik een mooie sinus, en op het andere pootje ruis
en dat is natuurlijk tussen massa
Verwijderd
ja , ze zitten aan massaOp zondag 24 maart 2002 10:34 schreef Silenzer_nl het volgende:
[..]
mmh, volgens mij moet je op bijde pinnen een sinus meten, zitten bijde condensatos rond het kristal aan de massa ?
weet je ook zeker dat je het goede programma op internet heb gezet
ja, vrij zeker. maar ik kan nu ook geen andere uploaden, ik krijg geen toegang tot m`n eigen website :`(Op zondag 24 maart 2002 10:40 schreef plasma_tv het volgende:
[..]
ja , ze zitten aan massa
weet je ook zeker dat je het goede programma op internet heb gezet
Verwijderd
mail hem anders ff naar meOp zondag 24 maart 2002 10:46 schreef Silenzer_nl het volgende:
[..]
ja, vrij zeker. maar ik kan nu ook geen andere uploaden, ik krijg geen toegang tot m`n eigen website :`(
of kom ff online met icq
is gemailt en ben nu onlineOp zondag 24 maart 2002 10:53 schreef plasma_tv het volgende:
[..]
mail hem anders ff naar me
of kom ff online met icq
ziet er goed uit, je zit zeker op de Hogeschool Enschede? M'n huisgenoot moet er ook zo een maken...Op zaterdag 02 maart 2002 20:11 schreef Cr3ator het volgende:
Pic's zijn super handig, ook voor dit soort dingen...
Ikzelf heb um hier voor gebruikt:
[afbeelding]
A.L.F. (Autonomous Line Follower)
Dit is m'n profielwerkstuk voor school...
Hij volgt een zwarte lijn op witte ondergrond.
(Ook met de Pic16f84)
Mgoed, een nightrider effect is idd er erg eenvoudig mee te maken...
Cogito Ergo Credo
nope, doe gewoon mbo electro. in breda. maar ik ben wel in enschede geboren en was ook aanwezig bij de rampOp zondag 24 maart 2002 11:28 schreef jopiek het volgende:
[..]
ziet er goed uit, je zit zeker op de Hogeschool Enschede? M'n huisgenoot moet er ook zo een maken...
als je deze schakeling maakt zonder de opto-coupler houd er dan rekening mee dat de ingang op pin1 laag moet zijn. dus een verbinding van pin 1 naar de massa.
als je de ingang hoog zou maken zal iet constand snel heel en weer gaan.
om hiertussen te kunnen schakelen moet je alleen de opto-c vervangen door een schakelaar en de weerstand laten zitten
als je de ingang hoog zou maken zal iet constand snel heel en weer gaan.
om hiertussen te kunnen schakelen moet je alleen de opto-c vervangen door een schakelaar en de weerstand laten zitten