Beste manier om een StraatLAN aan te leggen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 682 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

ik ga voor optie 2

worden die poorten van switch echter alemaal gebruikt
5 pc/s wooning

kan je nein beter ieder huis een switch en dat zo door uppen :?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op maandag 18 februari 2002 05:11 schreef ThaHandy het volgende:
ik ga voor optie 2

worden die poorten van switch echter alemaal gebruikt
5 pc/s wooning

kan je nein beter ieder huis een switch en dat zo door uppen :?
Alle poorten zijn in gebruik dan ja.

En in ieder huis een switch wordt een beetje duur en lijkt mij ook totaal overbodig :)

Verwijderd

Ik zou situatie 2 nemen:

Waarbij huis nr. 56 het centrale punt wordt.
In huis nr. 56 zet je een 5 poorts switch.
Op 56 sluit je aan:
58 --> sw8
50 --> sw16
56 --> Hub4

Huisnr. 58:
Alle pc's in 58 + 47 + 66

Huisnr. 50:
Alle pc's in 50 + alle pc's in 48 + 40

Huisnr. 56
Via hub alle pc's

Verwijderd

Hebben jullie die spullen allemaal gekocht of nog niet?
Jullie hebben nu coax dat past niet op mekaar.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op maandag 18 februari 2002 13:35 schreef laddy17 het volgende:
Ik zou situatie 2 nemen:

Waarbij huis nr. 56 het centrale punt wordt.
In huis nr. 56 zet je een 5 poorts switch.
Op 56 sluit je aan:
58 --> sw8
50 --> sw16
56 --> Hub4

Huisnr. 58:
Alle pc's in 58 + 47 + 66

Huisnr. 50:
Alle pc's in 50 + alle pc's in 48 + 40

Huisnr. 56
Via hub alle pc's
Huisnummer 56 moet je even buiten beschouwing laten. Die kan niet gebruikt worden.
Op maandag 18 februari 2002 13:37 schreef laddy17 het volgende:
Hebben jullie die spullen allemaal gekocht of nog niet?
Jullie hebben nu coax dat past niet op mekaar.
Uhm tis toch logisch om eerst advies te vragen en dan pas te kopen :? We hebben dus nog niks...

(alleen bij 56 staat alles er al)

Verwijderd

ze hebben ook sportieve buren die het goed vinden dat er kabels door hun goot lopen terwijl zij er geen gebruik van maken (als ik de tekening goed interpreteer..) ;)
Dat hoor je wel eens anders.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op maandag 18 februari 2002 13:42 schreef andre_at_home het volgende:
ze hebben ook sportieve buren die het goed vinden dat er kabels door hun goot lopen terwijl zij er geen gebruik van maken (als ik de tekening goed interpreteer..) ;)
Dat hoor je wel eens anders.
Jep klopt, gezellig straatje hier hoor :)

Jammer dat daar geen foto's van zijn genomen maar de hele straat kwam naar buiten om te zien wat er nou precies ging gebeuren :+

Verwijderd

[off-topic]met wat voor een inet-abo doen jullie dit?[/off-topic]

Verwijderd

Kabels in de lucht over de straat heen??? Vind jullie gemeente da goed denk je?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op maandag 18 februari 2002 13:48 schreef andre_at_home het volgende:
[off-topic]met wat voor een inet-abo doen jullie dit?[/off-topic]
Er zijn 5 huizen met kabel internet. Dus er is altijd back-up als er een verbinding uitvalt.
Op maandag 18 februari 2002 13:49 schreef Rvk33 het volgende:
Kabels in de lucht over de straat heen??? Vind jullie gemeente da goed denk je?
Het is maar 1 kabel en die hangt er al drie jaar, kan met niet voorstellen dat ze dat dan niet weten...

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op zondag 17 februari 2002 19:47 schreef dude123 het volgende:
volgens mij kun je net als bij hubs gewoon zoveel als je wilt de zooi doorlinken hoor
NEE!

5-4-3 regel!!!

5 segmenten
4 repeaters (hub/switch)
3 populated van de 5 segmenten.

hou alle afstanden onder de 100 meter (voor UTP) voor de niet populated segmenten kan je het gewone coax laten liggen wat je op zich weer 84 meter extra geeft. al lijkt het mij niet dat je hier aan komt.

Situatie 2 lijkt mij de beste toe.

Meh ...

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 13:41 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Huisnummer 56 moet je even buiten beschouwing laten. Die kan niet gebruikt worden.
[..]

Uhm tis toch logisch om eerst advies te vragen en dan pas te kopen :? We hebben dus nog niks...

(alleen bij 56 staat alles er al)
Hey jij hebt niet dit topic geopend zit de hele straat op tweakers *D

Het is het beste om 1 centrale switch te nemen en hier de rest aan te koppelen. Wanneer je ze switch --> switch --> switch plaatst krijgt de achterste minder aandacht.

Zelf heb ik met mijn buren een router, deze gaat naar 2 switch/hubs van hieruit naar alle pc's.

Dan kun je misschien wel 50 een switch neerzetten.

Dan sluit je 56 op 50.
Je sluit 58 aan op 50.
Je sluit 50 aan op 50 :? 2 switches in 1 huis dus.
Je sluit 48 aan op 50

Huisnr. 56 is voorzien.

Huisnr. 58 voorziet 47 + 66 + zichzelf.
Dat betekend dus 1+1+5 en 1 poort voor de 'centrale' switch maakt samen 8.

Huisnr. 50 voorziet 47 + zichzelf.
Dat betekend dus 1 + 6 en 1 porot voor de 'centrale'
switch maakt samen 8.

Huisnr. 48 voorziet 40 + zichzelf.
Dat beteknde dus 3 + 1 + 1 poort voor de 'centrale'switch maakt samen 5.

Benodigdheden:
-5 poorts switch (centrale)
-8 poorts switch (58)
-8 poorts switch (50)
-5 poorts switch (48)
-Hele hoop kabels en connectoren
-Tang

Ik zou een 5 poorts centrale swichts nemen, kun je gemakkelijker uitbereiden.

Oja met 66 en 47 kun je willekeuris spelen, wat is de kortste kabel, wat is het handigst te leggen etc. etc.

Zorg dat je op allemaal een uplink hebt, deze moet naar verbonden zijn met de centrale switch nl.

Tips:
Koop een US Robotic broadban router, met 4 poorts switch.
Sluit een ADSL of ander breedband interntet af en ga gezamelijk voor € 80 / 7 = € 13 euro per maand internetten met een leuke snelheid. Wil er iemand niet mee doen dan blokker je hem via de ingebouwde poort manager. (ik weet het je vroeg hier niet om maar toch)

Ik las 5 huizen met kabel internet a € 30? Dan kun je beter gezamelijk bbNet of cistron nemen ofzo? Voor 5 * € 30 = 150 euro kun je ook 2 ADSL lijnen nemen.

• Roeji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 10:10
veel te veel moeite!!

let op!!
nodig:
2 keer switch 16 poorts € 120 pst ex BTW
utp cat 5 € 70 per 100 meter
zootje rj45 stekkertjes en omzettertjes.

owkee in huis 50 zet je een switch neer in huis 58 zet je ook een switch neer. alle comps van 48 en 50 sluit je aan op de switch in huis 50 en de comps in huis 56 en 58 sluit je aan op de switch in huis 58. de 3 computers 40, 66 en 47 laat je gewoon de coax liggen en die sluit je gewoon op de switch aan met een koppel stukje.

dit lijkt mij de beste en goedkoopste oplossing. het betreft hier alleen gamen. het netwerk is bij de bottle nek versnelt en de 3 computers die er buiten vallen zullen dus en normale snelheid hebben.het lijkt mij de makkelijkste simpelste en het minst werk :)

als je wat te zeiken heb hoor ik het wel ;)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ja ff zeiken hoor, die Coax troep moet weg want alles moet 100MB worden :P Dus dat gaat niet op.

laddy17 -> Tis leuk verzonnen allemaal maar naar mijn mening heb je dan onnodig veel switches geplaatst.

Internet zal wel zo blijven, er is hier geen ADSL en iedereen wilt toch een beetje zijn eigen internet hebben.

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

Is er nog nooit bliksem ingeslagen ofzoiets ? Of dat die kabel door de regen verweerd is ?

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op maandag 18 februari 2002 15:44 schreef Captor het volgende:
Is er nog nooit bliksem ingeslagen ofzoiets ? Of dat die kabel door de regen verweerd is ?
Nope, hij doet het nog steeds prima :)

Verwijderd

[b]
laddy17 -> Tis leuk verzonnen allemaal maar naar mijn mening heb je dan onnodig veel switches geplaatst.
1 meer, die 16 speed nl. verdeeld in 2*8.

Maar sluit in iedergeval 58 en 56 aan op 50 (16 poorts)

Verwijderd

Als je nog geen netwerk hebt zou ik inderdaad 100Mbit aanleggen (heb ik ook gedaan). Maar aangezien het netwerk dat je nu hebt werkt, waarom wil je dan een nieuwe (if it ain't broke, don't fix it, zie sig :))?

Leechen jullie ook veel of zo? Heb je voor die extra snelheid dat geld dan over?

In ieder geval succes!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op maandag 18 februari 2002 15:55 schreef Gerwen het volgende:
Als je nog geen netwerk hebt zou ik inderdaad 100Mbit aanleggen (heb ik ook gedaan). Maar aangezien het netwerk dat je nu hebt werkt, waarom wil je dan een nieuwe (if it ain't broke, don't fix it, zie sig :))?

Leechen jullie ook veel of zo? Heb je voor die extra snelheid dat geld dan over?

In ieder geval succes!
We zitten nu met ongeveer 20 pc's op een 8poorts hub. Dat werkt gewoon heel brak en de kosten voor UTP zijn nou ook weer niet zo heel veel. 50 piek persoon geloof ik.

Verwijderd

Voor het doen van spelletjes is elke bandbreedte al voldoende, dus ik leid uit je antwoord af dat jullie ook 'leechen'.
50 piek is ook inderdaad niet zo veel, het is daarnaast wel nog een hoop werk, maar dat kan je ook leuk vinden natuurlijk.

/me houdt niet zo van met zijn computers klooien, ze moeten het gewoon doen.

Ik zie trouwens de plaatjes niet in de eerste post, waar zijn ze gebleven... dan kan ik er ook wat over zeggen :)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Doen het weer :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op maandag 18 februari 2002 13:52 schreef Twarp het volgende:

[..]

[..]

4 repeaters (hub/switch)
Een switch is geen repeater, een switch is een bridge.

repeater = stuurt alle ontvangen packetjes door naar alle poorten ongeacht bestemming.
bridge = stuurt packet door naar poort waar deze voor bestemd is.

edit:

Wat voor internet komt er trouwens bij??

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Iedereen heeft gewoon een eigen kabel aansluiting en dat houden we voorlopig zo. Gaat puur en alleen om het interne netwerk.

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op maandag 18 februari 2002 20:56 schreef CrashOne het volgende:

[..]

Een switch is geen repeater, een switch is een bridge.

repeater = stuurt alle ontvangen packetjes door naar alle poorten ongeacht bestemming.
bridge = stuurt packet door naar poort waar deze voor bestemd is.
Oops bedoelde switching hub geen switch.

Meh ...

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op maandag 18 februari 2002 22:44 schreef Pizzaman het volgende:
Iedereen heeft gewoon een eigen kabel aansluiting en dat houden we voorlopig zo. Gaat puur en alleen om het interne netwerk.
dan zit de straat toch in 1 subnet ???
dan heb je toch een netwerk ?? wat doe je dan nog moeilijk

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op zondag 17 februari 2002 21:04 schreef pakje_bakmeel het volgende:
gewoon een wireless network aanleggen.
in america gebeurt dat al in veel wijken, ze hebben ongeveer een bereik van 2.5 Km in omtrek en hebben een snelheid van 11MBit. niet moeilijkl doen met kabels in de grond of langs telefoonmasten(duitsland) krijg je problemen met de gemeente
heb je een link naar meer info hierover..

ik wil wel een netwerk met 2.5 km radius !!!
let op : GEEN FREE LINE OF SIGHT.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Vette shit dit he!
>:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :* }:O |:( 8-) :? (8> :Y) :Z ;( B-) *D :z

Verwijderd

kzou maar wat muizenvalletjes zetten bij die kabels >:)
wel supervet idd, kon dat hier maar :(
nu alleen netwerkje met computer beneden maar me broers willen nooit gamen mwehehe, ook geen goeie pc trouwens hehe

• capedro
  • Laatst online: 20-05 09:15
Of dit is ook een leuk "straat-lannetje" :P

Had ik maar de juiste school moeten kiezen ;(

My weblog

Verwijderd

Zo even op het eerste gezicht lijkt de eerste situatie mij beter, elke 'grootverbruiker' heeft dan zijn eigen switch.

Ik zou wel het volgende anders doen:
Een SW5 in huis 48
Een SW8 in huis 56 waar vervolgens huis 66 op aangesloten wordt.
Huis 47 kan dan ook beter op huis 56 worden aangesloten.
De lange (rechts) dakgootkabel kun je dan ook op huis 56 aansluiten, dan wordt er gemiddeld genomen minder geswitcht denk ik. Zo hoef je ook maar 1 kabel door de dakgoot te leggen bij de tussenburen.

Ik heb niet alle oplossingen in dit topic gelezen dus misschien is ie al langs geweest :)

edit:

Hee, dit was mijn 100ste post trouwens...

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op dinsdag 19 februari 2002 11:34 schreef xychix het volgende:

[..]

dan zit de straat toch in 1 subnet ???
dan heb je toch een netwerk ?? wat doe je dan nog moeilijk
Lees jij een topic ook wel eens ofzo, of snap je er gewoon niks van :?

Verwijderd

Ik snap niet hoe je in godsnaam 6 pc's nodig hebt. Maggoe zal wel een grooooote familie zijn.

Zowiezo lijkt mij situatie 2 beter, aangezien je dan minder switches hebt. Die 5 meter extra utp kabel kost je de kop ook niet.
Natuurlijk zijn er betere oplossingen, maar mijn tip is. Kijk eerst naar de 4 huizen met veel pc's, dan laat ruimte over voor de 3 single-pc huizen, die doen er niet toe qua LAN-performance.

Tip: Als je niet wilt dat de politie jullie mooie straatversierende kabel eraf haalt. :'( Breek dan de straat op of schuif in ieder geval een buis onder het wegdek door.
Ook handig is om de kabels in de dakgoot te beschermen, als dan een kabel niet gesealed is :?, dan heb je ook niet al je netwerkkaarten stuk. |:(

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op dinsdag 19 februari 2002 12:31 schreef hhielke het volgende:
Ik snap niet hoe je in godsnaam 6 pc's nodig hebt. Maggoe zal wel een grooooote familie zijn.
We zijn met zijn vieren ja. Die hebben allemaal een pc. Dan is er nog een printer, een server en een laptop. Maakt dus 7.
Tip: Als je niet wilt dat de politie jullie mooie straatversierende kabel eraf haalt. :'( Breek dan de straat op of schuif in ieder geval een buis onder het wegdek door.
Ook handig is om de kabels in de dakgoot te beschermen, als dan een kabel niet gesealed is :?, dan heb je ook niet al je netwerkkaarten stuk. |:(
Zoals in de vorige reacties te lezen is (mocht je die gelezen hebben) hangt het er al drie jaar en hebben we nergens last van. Ook de straat openbreken gaat niet, tis allemaal asflat :z De kabels liggen onder de dakpannen en doen het prima.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 12:31 schreef hhielke het volgende:

nee daar zal de polite blij mee zijn ff de straat open breken....

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op dinsdag 19 februari 2002 12:43 schreef spear_of_fear het volgende:

[..]

nee daar zal de polite blij mee zijn ff de straat open breken....
Ja en het is ook gewoon niet uit te voeren in de praktijk. Maar ja om dat ene kabeltje maak ik me niet druk. Het gaat nu om die andere problemen.

Verwijderd

De heren en dames die dit aan leggen zijn niet de enigsten.

Ik heb met mijn buren (en hun buren) een lannetje. Wij hebben dit heel subliem opgelost. De kabels liggen in buizen, van die gele pvc-krengen, en komen in de meterkast uit. (Via de daken is niet mooi.) Mijn buren hebben de hub in hun meterkast. Binnenkort gaat deze naar mijne, omdat de andere buren ook mee willen doen, en de afstand te ver is. *-)

Ook omdat er hier nogal vaak mensen verhuizen, krijg je dus dan nieuwe luitjes erbij willen komen. Het enigste dat zij hoeven te doen is: Een kabel langs 2 huizen leggen (buis van 5 cm dik 8-) ligt eral) en in de centrale hub. Hoewel als, zoals bij deze heren en dames, er meer mensen mee willen doen dan moet er dus een 2de subnet komen. Een vriend van mij wilt erbij komen. Echter woont hij aan de overkant van een beek en zitten er zo'n 5 huizen tussen. We hebben al een stuk buis gelegd, maar moeten nog zeker voor 4/5 graven. ;( Ik hoop dat er niet teveel mensen bij willen, want dan moet ik mijn skills uit de kast halen en een 2e subnet fixen, en 8 windhoospc's configgen in 1 dag is NIET leuk.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hielkehoeve/lanoverzicht.jpg

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

:?

Heel fijn dat we weten hoe jouw netwerk er nu uitziet...

Maar de kabels gaan gewoon door de dakgoot en dat gaat prima en is lekker makkelijk.

Je plaatje is dood

Verwijderd

ja die moest ik dus nog uploaden.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op dinsdag 19 februari 2002 13:02 schreef hhielke het volgende:
ja die moest ik dus nog uploaden.
Wat hebben wij aan dat plaatje dan :?

Verwijderd

Tjah met asfalt gaat dat ook niet echt nee. Ik heb vorige week de weg wel ff er voor een deel uitgehaald, moet je wel goed kunnen terug leggen, anders rukt dat ook dus. Maar onze straat is geen doorgaande weg, dus merkt niemand daar iets van.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Onze straat is ook geen doorgaande weg, maar moet jij eens uitleggen hoe jij asfalt eruit breekt en het daarna weer netjes (zodat het niet opvalt) erin legt :?

Heb jij zo'n machine in je achtertuin ?

Verwijderd

Uitleg is inderdaag wel geboden. :)

Elke x is 1 pc en de donkere pc en dit huis heeft de hub in de tuin. De (X) is dus de pc die nog erbij moet.

Verwijderd

Ja ik wist niet dat het asfalt was. De zon irriteert mijn beeld wat. Zo'n machine heb ik niet.

• lange
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

als we nou eens een topicje openen waar je in kan posten waar je woont, wie weet woont er wel een tweakert bij je om de hoek en kan je ook je straat lannetje beginnen.
is daar interesse voor?

Verwijderd

Tjah, dat kan maar dan ben je 45654756356 uur bezig om het door te lezen omdat er dan veel mensen zijn die posten. Een topic met subtopics zou een uitkomst kunnen bieden. Ook het weghalen van posts is niet rudimentair.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Op dinsdag 19 februari 2002 13:13 schreef lange het volgende:
als we nou eens een topicje openen waar je in kan posten waar je woont, wie weet woont er wel een tweakert bij je om de hoek en kan je ook je straat lannetje beginnen.
is daar interesse voor?
Wij zijn hier al aardig op de hoogte van de buurtbewoners. Lijkt mij niet echt zinvol om zo'n topic te openen. :), Maar misschien zijn er mensen die niet op de hoogte zijn van hun buurtbewoners. :P Wie weet heb je ineens een buurman die heel toevallig ook op GoT zit :D

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:45
Bovendien heeft bijna iedere tweaker tegenwoordig een breedband internet verbinding. Kun je toch ook best lekker op gamen?!

• lange

lange

Boom Boom?

Op dinsdag 19 februari 2002 13:38 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Bovendien heeft bijna iedere tweaker tegenwoordig een breedband internet verbinding. Kun je toch ook best lekker op gamen?!
mxstream?? breedband verbinding?? :) LOL
volgens mij hebben de meesten toch mxstream en 100mbit is dan toch iets sneller.

ik persoonlijk woon in utrecht anders open ik gewoon een topic voor utrechters :) en dan kan iemand uit een andere stad gewoon zijn eigen topic open gooien. (lijkt mij nl. wel lache om een netwerkje te bouwen in de straat...).
Op dinsdag 19 februari 2002 13:33 schreef Fokkie het volgende:

[..]

Wij zijn hier al aardig op de hoogte van de buurtbewoners. Lijkt mij niet echt zinvol om zo'n topic te openen. :), Maar misschien zijn er mensen die niet op de hoogte zijn van hun buurtbewoners. :P Wie weet heb je ineens een buurman die heel toevallig ook op GoT zit :D
ik ken echt geen hond hier in de straat :) .

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 19 februari 2002 13:13 schreef lange het volgende:
is daar interesse voor?
lijkt me dat NT daar niet geschikt voor is ;)

• lange

lange

Boom Boom?

Op dinsdag 19 februari 2002 13:58 schreef erkens het volgende:

[..]

lijkt me dat NT daar niet geschikt voor is ;)
neuj dat lijkt me logisch, maar ik dacht als de mensen die daarmee bezig zijn hier toch aan het reply'en zijn kan ik meteen kijken hoe de animo daarvoor is, nou is het zo dat die op het moment een beetje tegenvalt :D .

Verwijderd

ik wil wel een lannetje beginnen.

aadorp, wie biedt!

• lange

lange

Boom Boom?

Op dinsdag 19 februari 2002 14:07 schreef arjo_kamp het volgende:

aadorp, wie biedt!
hmm ik begin wel gewoon een topic en dan zien we wel waar het op uitloopt, anders staat hier straks een lijst met mensen onder...

hier is dus het topic : [topic=416259]

• RobbertC
  • Laatst online: 21:36
Leuk idee. Nu ik zo eens aan het denken ben, iedereen in de straat hier heeft wel 1 pc, + 2 fanatieke gebruikers. Verder is het een gezellige straat, waar wel vaker leuke projectjes zijn.

Hmm, * RobbertC gaat maar eens een kleine enquete houden :)

• Arnout
  • Laatst online: 22:17
Op dinsdag 19 februari 2002 14:07 schreef arjo_kamp het volgende:

aadorp, wie biedt!
Je kan beter langs de deuren gaan in je buurt. :)

Verwijderd

cooooooooooooool!!!!!
alleen zon kabel over de straat, dat lijkt me niets joh

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op dinsdag 19 februari 2002 16:05 schreef novagamer het volgende:
cooooooooooooool!!!!!
alleen zon kabel over de straat, dat lijkt me niets joh
kan je wel met 30 april en tijdens het wk (o sorry, we deden niet mee >:)) vlaggetjes aan hangen ;)

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

Op dinsdag 19 februari 2002 12:58 schreef Pizzaman het volgende:
:?

Heel fijn dat we weten hoe jouw netwerk er nu uitziet...

Maar de kabels gaan gewoon door de dakgoot en dat gaat prima en is lekker makkelijk.

Je plaatje is dood
ja sorry hoor, t mag dan wel n topic zijn wat jij hebt geopend maar dan mogen anderen toch wel laten zien wat zij hebben? dan hoef je ze toch niet meteen af te gaan zeiken? ik heb al meerdere topics gezien die om dit soort redenen gesloten werden....

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op dinsdag 19 februari 2002 17:15 schreef DoD Cerberus het volgende:

[..]

ja sorry hoor, t mag dan wel n topic zijn wat jij hebt geopend maar dan mogen anderen toch wel laten zien wat zij hebben? dan hoef je ze toch niet meteen af te gaan zeiken? ik heb al meerdere topics gezien die om dit soort redenen gesloten werden....
Dat heet offtopic.

En het probleem is inmiddels opgelost :)

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
[b]De desbetreffende oplossing even vluchtig uitgewerkt:[/b]

Legenda
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.lingeman/fokke/Legenda.jpg
Legenda

Uiteindelijke oplossing
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.lingeman/fokke/Plan-UTP3.jpg
Uiteindelijke oplossing

(De Pc met een 'P' erin stelt een netwerkprinter voor)

- Huis 48 is nu niet afhankelijk van anderen en heeft een eigen switch.
- Huis 40 is nu niet afhankelijk van huis 48 maar van huis 50 (In huis 50 staat de SW16 24/7 aan). Dit geldt ook voor huis 66.
- Huis 50 heeft nu een SW16 en de mogelijkheid tot uitbreiding is er.
- In Huis 47 of 66 Kan een 100 MBits Hub geplaatst worden waardoor verdere uitbreiding mogelijk is.

Omdat er bepaalde aspecten meespelen is dit volgens mij toch uiteindelijk de beste oplossing.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Heb je goed gedaan knul :P

Vanavond de rekening maar eens opstellen.

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Op dinsdag 19 februari 2002 17:47 schreef Fokkie het volgende:

Uiteindelijke oplossing
- Huis 50 heeft nu een SW16 en de mogelijkheid tot uitbreiding is er.
- In Huis 47 of 66 Kan een 100 MBits Hub geplaatst worden waardoor verdere uitbreiding mogelijk is.
Wat ik me al afvroeg op de vorige posts:
Waarom huis 66 niet aansluiten op 56 of 58?
Die hebben toch ook switches, en dan heb je minder afstand... :?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Omdat 56 en 58 beiden vol zitten :)

Verwijderd

ik heb net even snel een scrippie gemaakt waarin we de data kunnen zetten.
Deze is te vinden op:
http://martijn.lindonline.nl:8000/tweakers.asp
(gdmshop is tijdelijk down, K*T vevida.nl)

De lijst is gerangschikt op vollegorde van plaatsnaam.
AUB alle velden invullen anders doet ie het niet!

Maak er geen misbruik van.

Veel plezier ermee

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Op dinsdag 19 februari 2002 18:46 schreef martijntje het volgende:
Deze is te vinden op: http://www.gdmshop.nl/tweakers.asp

Veel plezier ermee
Pagina kan niet geladen worden :? :? :? :? :?

Verwijderd

brakke server nu doet ie het weer.

edit: lokaal deed ie het perfect. Anders een paar keer op renew drukken wil ook wel eens helpen.

(moest maar eens php gaan leren ofzo :) )

Verwijderd

Heb je mijn oplossing al gelezen (pag 4)? Hoef je maar 1 kabel over de lange afstand te leggen en je hebt geen 16 poorts switch nodig (zijn vrij prijzig) :?

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 18:46 schreef martijntje het volgende:
Deze is te vinden op: http://www.gdmshop.nl/tweakers.asp

Veel plezier ermee
Website gevonden. Wacht op antwoord... ... ... ... :?

Verwijderd

K*T vevida

ik host hem zolang maar op mijn chello account.

maar zodra gdmshop.nl weer oke is gaat ie weer daarheen.

• Paul
  • Laatst online: 19-08 15:39
Kun je dan 56 niet beter ook op 50 doen? Op de sw16 op 50 heb je toch poorten over, en je legt toch al een kabel van 58 naar 50. Daar kan die van 56 dan bij / naast. Klein ups'je erbij (switches vreten niet zo veel, en de rest kan door als er een stop uitknalt of de aardlek) en gaan met die banaan.
Dan houd je op 58 een poort over, en daar kan dan 66 in (minder kabel nodig, kun je gebruiken voor 56 -> 50 :P )

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
Misschien handig om stp te gebruiken inplaats van utp is wel iets duurder denk ik maar als het buiten ligt is stp wel iets beter denk ik.
Maar je moet maar ff kijken.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op dinsdag 19 februari 2002 20:12 schreef InfoTracer het volgende:
Misschien handig om stp te gebruiken inplaats van utp is wel iets duurder denk ik maar als het buiten ligt is stp wel iets beter denk ik.
Maar je moet maar ff kijken.
Maakt geen ruk uit. STP is shielded kabel, dat betekent dus niet dat je kabel beter beschermt is tegen te elementen maar alleen tegen storing (elektromagnetisch, etc.).

• InfoTracer
  • Laatst online: 17-08 22:20
Op dinsdag 19 februari 2002 21:35 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Maakt geen ruk uit. STP is shielded kabel, dat betekent dus niet dat je kabel beter beschermt is tegen te elementen maar alleen tegen storing (elektromagnetisch, etc.).
Oke dat wist ik dus niet, maar dan heb ik weer wat geleerd.
thanx

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 19:27 schreef Gerwen het volgende:

[..]

Website gevonden. Wacht op antwoord... ... ... ... :?
Ah, hij doet het alweer :)

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

tis misschien een niet uit te voeren tip, maar UTP gaat meer uithangen dan coax, dit kan wel enige problemen opleveren na een tijdje, dus misschien handig om met wat staalkabel en 2 kabel spanners een soort en met van hanglijn te maken en daar die utp iet wat losjes aan te laten hangen, dus op bepaalde punten vast zetten aan de staalkabel.
Op de langere termijn lijkt mij dit wat verstandiger.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Das opzich wel een handige tip, kzal eens kijken wat we daar mee kunnen.

Hoe zit het verder met de weersomstandigheden en de storingsgevoeligheid van UTP :?

• Dennis
  • Laatst online: 21:51
Op woensdag 20 februari 2002 10:40 schreef Pizzaman het volgende:
Das opzich wel een handige tip, kzal eens kijken wat we daar mee kunnen.

Hoe zit het verder met de weersomstandigheden en de storingsgevoeligheid van UTP :?
En als we nu zeggen dat het HEEL storingsgevoelig is, ga je dan STP of Fiber nemen? :7 :+

Maar denk dat het wel meevalt hoor, minder erg dan Coax denk ik zelfs.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op woensdag 20 februari 2002 10:50 schreef ddc het volgende:

[..]

En als we nu zeggen dat het HEEL storingsgevoelig is, ga je dan STP of Fiber nemen? :7 :+

Maar denk dat het wel meevalt hoor, minder erg dan Coax denk ik zelfs.
Ja doen we niet moeilijk over hoor. Die geldboom achterin de tuin gaat in de zomer toch weer geld geven ;)

Verwijderd

SUPER VET GAAF!!!

Komt er ook een webcam!!!

VEEL PLEZIER!

Verwijderd

Whaaa, dit is echt BRUUT man !! gaaf om in de buurt zo`n LAN te houden.... :9~

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 19-08 15:43
Op dinsdag 19 februari 2002 17:47 schreef Fokkie het volgende:
(De Pc met een 'P' erin stelt een netwerkprinter voor)
Geinig, dan moet je ff via MSN tegen je overbuurman zeggen dat je wat bij hem uitgeprint hebt, of hij het jou ff kan mailen LOL >:) :P

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
Dit is echt gewoon TE wreed, kwou dat hier bij mij in de straat van die enthiousiaste mensen woonde, mijn buurman is denk ik de enigste (toch ff gaatje boren 8-) ) of zal ik maar gewoon verhuizen :?

Verwijderd

He fokke ja doe je echt sjiek. Bij ons in de straat zijn ze niet echt zo lannerig allemaal maar wel cewle constructie.
Xi je morgen wel weer bij frans *D

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:37

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Op dinsdag 19 februari 2002 19:42 schreef martijntje het volgende:

ik host hem zolang maar op mijn chello account.

maar zodra gdmshop.nl weer oke is gaat ie weer daarheen.
Hmm, je server geeft een interne serverfout (Error 500) zodra ik de boel submit. Leuk, verhaaltje weg wat ik heb getiept. :(

Naja. Volgende keer beter. ;)

... en oranje! :P

Verwijderd

waarom kan je geen hubs gebruiken? als je allemaal dezelfde subnetten doet moet dat toch kunnen of mis ik iets? :?

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 19-08 10:37

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Op woensdag 20 februari 2002 16:50 schreef Sacrine het volgende:
waarom kan je geen hubs gebruiken? als je allemaal dezelfde subnetten doet moet dat toch kunnen of mis ik iets? :?
Met HUB's kun je ook verschillende IP-subnets bedienen, hoor. Maakt niets uit of je nu een switch of een hub daarvoor inzet. ;)

Alleen: als je tussen de twee subnets wilt communiceren zul je ook iets met routerfunctionaliteit moeten kopen/inrichten...

... en oranje! :P

• sebastius
  • Laatst online: 18-08 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb een probleem. Ik wil een lannetje aanleggen, maar er ligt een dikke asfaltweg met een trambaan (2wegs) tussen. Wat kan ik het beste doen? Wlan is te duur.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op donderdag 21 februari 2002 00:21 schreef sebastius het volgende:
Ik heb een probleem. Ik wil een lannetje aanleggen, maar er ligt een dikke asfaltweg met een trambaan (2wegs) tussen. Wat kan ik het beste doen? Wlan is te duur.
Kabel boven de elektriciteitsdraden van de tram hangen? (niet er tegen aan natuurlijk :P)
De masten staan er al, je hoeft iets te maken dat je +/- 1 meter boven die kabels komt. Als de weg tussen huizen ligt en de huizen hoog genoeg zijn is het helemaal makkelijk.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 00:30 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Kabel boven de elektriciteitsdraden van de tram hangen? (niet er tegen aan natuurlijk :P)
De masten staan er al, je hoeft iets te maken dat je +/- 1 meter boven die kabels komt. Als de weg tussen huizen ligt en de huizen hoog genoeg zijn is het helemaal makkelijk.
Hmm, lekkere storing :D

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 16:55 schreef iNSaNe-oNe het volgende:

[..]

Met HUB's kun je ook verschillende IP-subnets bedienen, hoor. Maakt niets uit of je nu een switch of een hub daarvoor inzet. ;)

Alleen: als je tussen de twee subnets wilt communiceren zul je ook iets met routerfunctionaliteit moeten kopen/inrichten...
als je gewoon alles in hetzelfde subnet doet meot het toch gewoon met hubs kunnen? een heel stuk goedkoper!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op donderdag 21 februari 2002 15:41 schreef Sacrine het volgende:

[..]

als je gewoon alles in hetzelfde subnet doet meot het toch gewoon met hubs kunnen? een heel stuk goedkoper!
Tis hetzelfde subnet, alleen niet alle apparaten zijn 100MB geschikt.

• sebastius
  • Laatst online: 18-08 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

[..]

Hmm... is het niet makkelijker onder de tramrails door te gaan (minder gevaarlijk iig wel...) over de weg gaat misschien wel lukken ivm bomen naast de rails. Even overzicht ascii art...
code:
1
2
3
4
5
6
+++++||*+++++
-------------
=============
=============
-------------
+*+++||++++++

Plusjes zijn huizen, sterretjes zijn mijn en zijn huis.
de tram rails zijn de = tekens, en de weg is het minnetje.
Tussen de weg en de rails staan bomen. Is dat trouwens niet verboden? Kabeltje spannen? (van 3 hoog naar boom, dan onder rails door, weer naar boom, weer naar 3 hoog). Wel link trouwens, vet drukke weg. Nachtwerk denk ik zo...

Verwijderd

[..]

Je hebt de keuze of eroverheen, of eronderdoor.

Als eroverheen te veel storing oplevert dan heb je je antwoord al.

Verwijderd

Dit is, en zal altijd SUPER WICKED blijven!

• dhm00
  • Laatst online: 16-08 19:35
Te gek zo'n netwerkt zelf hebben we hier een netwert met 3 buuren en delen ook internet en gamen wat af maar we hebben er wel een server met NT 4 er tussen staan.

Hebben jullie ook een server :?

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 12:17 schreef dhm00 het volgende:
Hebben jullie ook een server :?
jawel:

2x windows 2000 advanced server( Domaincontrollers)
1x Windows 2000 server (Citrix)
2x Linux server (vpn e.d)
1x Novell (voor de heb)

Dit verspreid over 2 straten in mijn woonplaats. De 2 linux server verbinden de netwerken met elkaar mbv een VPN verbinding.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:41
Hoe zit het verder met de weersomstandigheden en de storingsgevoeligheid van UTP ?
mwa. wel goed hoor. ik heb hier al 3 jaar een UTP kabel en verscheidene coax kabels door de tuin liggen (NIET IN DE GROND, maar over tegels) en ik heb geen problemen met de verbinding :)

Have a wheelie good weekend!

• Cloud
  • Laatst online: 14-08 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Whehe als je toch bezig bent neem dan UTP CAT5E :9
Kost een berg, maar dan heb je nog een beetje meer veiligheid tov storingsverschijnselen.
Én bovendien kan je meteen overgaan op gigabit netwerk *D

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 19:59 schreef Fokkie het volgende:

[..]

Het moet financieel dus wel haalbaar zijn. Lang niet iedereen is 24/7 actief. We doen niet aan Internet sharing, dus er is geen constante netwerkbelasting. Ik weet niet of het nodig is om van trunking gebruik te maken.
Je kunt switches gebruiken die een 1000Mbit-poort hebben als uplink i.p.v. poort-trunking. Je haalt daarmee meer snelheid i.p.v. tweetal 100-mbit-poorten te trunken.

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:01

shades

huh ?

Op zondag 17 februari 2002 19:38 schreef MasterOverdrive het volgende:
Had ik maar mensen in me straat waarmee ik LAN kon hebben
:( ik deel het nu alleen met me ouders, me broer en mezelf... de dichtsbijzijnde GAMER is iets van 50 meter :(

Verder coole oplossing :) ziet er goed uit!
Beetje late reactie maar inderdaad..
Ik kwijl ervan :9~

https://k1600gt.nl

• Cornholi0
  • Laatst online: 15-06-2024
Hey,

Gaaf man zo'n buurtlan! Hier zal het niet zo gauw gebeuren denk ik, allemaal vrijstaande huizen en bij mij in de straat wonen nou niet echt van die gamers volgens mij ;)

Maar iemand die zich aangesproken voelt, ik woon in Goes, Goese Meerlaan.

Oja, ik heb nog een tip: je zei dat jullie allemaal kabelinternet hebben, kun je dat niet zeg maar koppelen zodat je één grote vette verbinding krijgt? Volgens mij moet dat kunnen, weet alleen niet hoe dat zit met via welk ip-adres je dan surft enz. Misschien een idee.

Verder suc6 ermee!
Pagina: 1 2 Laatste