Chris:
En als jij zegt dat je zelfstandig, en na lang wikken en wegen, tot de conclusie bent gekomen dat God (JaHWeH e'LoHiM om precies te zijn) bestaat, dan geef je te kennen dat je wel degelijk waarde hecht aan intellectuele integriteit (waarom anders al die tijdsverspilling?). Ik weet niet of je echt integer bent geweest in dit proces, want ik ken het proces niet. Zou ik het wel kennen, dan kunnen er twee dingen gebeuren; Of ik kan aantonen dat er gaten in zitten, of ik wordt ook een Christen.
Nog een reden om aan te nemen dat de Bijbel niet de ultieme waarheid is: op een aantal plaatsen wordt gesuggereerd dat de aarde plat is, en niet beweegt. Dit is niet het geval.
Niet helemaal. Intellectuele integriteit hangt af van of je op een logisch juiste manier tot je conclusies komt, en vooral of je geen redenaties of relevante feiten moedwillig onder het tapijt veegt. Wat een ander zegt staat daar los van.Verder gaat m'n intellectuele intergiteit me niets aan! Dat is wel zoiets onbelangrijks, 't is maar een mening van een ander.
En als jij zegt dat je zelfstandig, en na lang wikken en wegen, tot de conclusie bent gekomen dat God (JaHWeH e'LoHiM om precies te zijn) bestaat, dan geef je te kennen dat je wel degelijk waarde hecht aan intellectuele integriteit (waarom anders al die tijdsverspilling?). Ik weet niet of je echt integer bent geweest in dit proces, want ik ken het proces niet. Zou ik het wel kennen, dan kunnen er twee dingen gebeuren; Of ik kan aantonen dat er gaten in zitten, of ik wordt ook een Christen.
En dat is bewijs van...? Uniek is het in ieder geval niet, er zijn oudere (en omvangrijkere) religieuze geschriften met een veel grotere tijdsspanne dan dat (zie Vedas en Gitas).Toch wil ik nog een dingetje naar voren brengen over de waarheid van de Bijbel. De Bijbel is nl geschreven door een aantal verschillende personen over een tijdsperiode van 1500 jaar.
Nee, er staan alleen terugverwijzingen in de Bijbel. Vaak zijn deze verwijzingen ook nog helemaal uit context gehaald, verkeerd gequote, of helemaal niet aanwezig.En het eerste boek heeft het over het laatste en andersom.
Dit kun je niet serieus menen! Als er nou iets onderling afwijkt dan zijn het wel Bijbelvertalingen. Noem eens een voorbeeld van onafhankelijk vertaalde, en identieke Bijbels?Daarnaast is de Bijbel door veel mensen handmatig! vertaald. En ook deze Bijbels zijn hetzelfde!!
Nog een reden om aan te nemen dat de Bijbel niet de ultieme waarheid is: op een aantal plaatsen wordt gesuggereerd dat de aarde plat is, en niet beweegt. Dit is niet het geval.