• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:59
joh 3. Bent u echt de zoon van God? kom en zie zegt Jezus dan. Niet eerst zien en dan komen.
Je moet moeite doen om God te gaan zien maar Hij laat zich vinden!

In mijn leven en vooral het laatste half jaar gebeurt er zoveel toeval, dat het vlgs. een atheistische vriend van me teveel toeval is om toeval te zijn. Dit is het werk van God. Toch haal ik daar mijn zekerheid niet uit. Die haal ik uit de Bijbel en daarvoor moet je kunnen zien wil je het begrijpen.

diskeltische lurker

Verwijderd

Zo daar ben ik weer...de komende tijd ga 'k wat minder reageren. Eén van de redenen is dat ik niet zoveel internet toegang meer heb...

Ik constateer dat iedere keer een (waar)gedeelte van het Christelijke geloof wordt gedeponeerd, waarna direct dat gedeelte, omdat het incompleet is, in de pan wordt gehakt (schets het nu iette wat extreem, maar dit gebeurt wel). Voorbeeldje, die ook naar mij gericht was:

slakkie:
Allereerst een reactie op Chris, het zeggen dat niet gelovigen niet lief/Lief kunnen hebben is bull.. IK ken zat mensen die geloven, de grootste etters/criminelen zijn en elke zondag naar de kerk gaan, hebben zij meer liefde/Liefde in hun lijf dan ik?? Onzin dus..
ik heb niet het idee dat je het hele verhaal gelezen hebt. ik heb nl ook duidelijk het onderscheidt tussen Christenen en christenen gemaakt. Daarbij komt, mensen maken fouten en daarom is dus Jezus naar hiero gekomen.

Laat het hier weer ff bij...

Verwijderd

Heb het gehele verhaal gelezen.. vind je argumentering gewoonweg uiterst zwak...

En het is niet alleen naar jou gericht btw, er zijn meer gelovigen die dit denken... Ben je gelovig dan heb je lief.... Deze gedachtegang strook gewoonweg niet... Daar ligt mijn bezwaar op, niet op de persoon...

ps wat is het verschil tussen christenen en Christenen?? Want ben nu ff het draadje kwijt denk ik...

• Aaargh!
  • Laatst online: 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

technopeuter:
joh 3. Bent u echt de zoon van God? kom en zie zegt Jezus dan. Niet eerst zien en dan komen.
Je moet moeite doen om God te gaan zien maar Hij laat zich vinden!
ik heb zojuist ook een boekje geschreven, op pagina 3 staat:
"Aaargh!, ben u echt het allerhoogste opperwezen?
kom en zie zegt Aaargh! dan. Niet eerst zien en dan komen."
je moet moeite doen om Aaargh! te gaan zien maar hij laat zich vinden!

Geloof je nu ook dat ik een god ben ???
p.s. mijn geloof houdt ook in dat je al je spaargeld overmaakt op mijn bankrekening (ICQ me ff voor het rekeningnummer)

als je maar lang genoeg zoekt kan je altijd wel iets in je leven aan 'god' toeschrijven, dat bewijst NIETS.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Een God bestaat niet. En zelfs als-ie zou bestaan, zou het een god zijn waar de integriteit ver te zoeken is. Denk bijvoorbeeld aan het verhaal waarin Mozes en zijn volgelingen door de Dode Zee geleid worden, waarin vervolgens Farao's mannen doodleuk verdrinken. Is dat nou een God die het beste voorheeft met zijn zogenaamde "kinderen"?? In mijn ogen vermoord hij zijn eigen kinderen, moedwillig.

Iedere gelovige die zegt dat "God je toestaat je eigen keuzes te maken" heeft zich ook goed laten indoctrineren.

Alles in ogenschouw genomen kun je God vergelijken met een moeder die toestaat dat vaderlief (de zogenaamde duivel) haar kinderen sexueel mishandeld. Is dat nou een God waar je TROTS op moet zijn?

Jehova's Getuigen hebben al meerdere malen verteld dat Jezus weer op aarde zou komen en toen dat niet gebeurde, zeiden ze dattie onzichtbaar zou zijn geweest.. Yeah sure.. Lul het maar weer goed, daar hebben die gelovigen jarenlange ervaring in. Maar met concreet bewijs kunnen ze natuurlijk niet komen.

De gelovigen hebben het bijbelverhaal inmiddels zo overhoop gegooid, dat ALS Jezus of God op aarde zou verschijnen, we hen helemaal niet meer zullen herkennen...

Jezus was een verstoten Jood, een normaal mens, die waarschijnlijk met kwakzalver-trukjes in het verleden indrukwekkende dingen zou hebben gedaan. Toch gek dat dit soort dingen alleen in het verleden zijn gebeurd en we de afgelopen 2000 jaar niets meer van dit soort wonderen hebben kunnen meemaken. Dat zou je toch, als nuchtere hollander, aan het denken moeten zetten...

Verwijderd

Wat ik me afvraag is, waarom mensen zichzelf nou toch zo gigantisch willen beperken, door de kortzichtigheid van een geloof? Tuurlijk snap ik best, dat als je je hele leven hoort over een god en bang gemaakt wordt over een duivel, dat je die "hou-vast" liever niet meer loslaat. Ik vergelijk het voor mezelf met 1+1=2. Daar is mijn halve leven en mun complete wiskunde op gebaseerd. Als iemand mij nu verteld, dat het eigenlijk 1+1=3 is, dan verklaar ik hem voor gek! Als je als wetenschapper een gelovige verteld, dat god stiekem helemaal niet bestaat, dan zal hij/zij je ook voor gek verklaren. Logisch...
Maar waarom sluiten christenen zich af voor de mooie dingen van het leven? Waarom beperken ze zich? Ik las laatst over een jongen, die niet naar het EK keek, omdat voetbal zijn geloof in de weg stond... (neem ff de tijd om na te denken hierover...) Draai het nu eens om: Het geloof staat de leuke dingen van het leven in de weg. En dat alleen gebaseerd op iets wat je gelooft. Jammer hoor. Tuurlijk geniet je, op je eigen manier ook van het leven, maar je bent wel constant bezig met de gedachte of je wel goed bezig bent volgens je geloof...
En dan tot slot: Als god bestaat, waarom zijn er dan zoveel verschillende geloven? Hoe weet ik nou welk geloof het juiste is? Omdat mijn ouders zeggen, dat ik katholiek moet geloven, is dat dan waar? Kom ik straks niet aan die mooie poort, om te horen, dat Jomanda gelijk had en dat elk ander geloof niet waar is? "Sorry meneer, het enige juiste antwoord op de vraag: wat is het juiste geloof?, had moeten zijn: moslim... U heeft geen plekje bij uw schepper gewonnen. Ga direct naar de hel, u komt niet langs... blablabla..."

Het spijt me, maar ik baal echt van de kortzichtigheid van het geloof en helemaal van hoe de kerk de afgelopen 2000 jaar getracht heeft om alle wetenschap zoveel mogelijk de kop in te drukken, omdat het hun geloofwaadigheid wel eens zou kunnen ontkrachten. Ik wijs geen gelovig individu aan, als ik zeg, dat het geloof in zijn algemeenheid een moordenaar is...

Verwijderd

[off topic startup]
Euhmm.. ik heb geprobeerd heel de topic te lezen voordat ik een reply zou gaan posten, maar dat is echt onbegonnen werk, dus verontschuldig mij als ik nu iets aanbreng wat al ter sprake is geweest.
[off topic shutdown]

Ik heb een aantal jaren geleden met iemand zitten praten die uit de Hare-Krisnha(?) was gestapt. Het was een zeer interessant gesprek, vooral omdat hij aandroeg dat die religie god als een eenheid in jezelf ziet. Het lijkt alsof iedereen in deze topic God als een bestuurorgaan beschouwdt die zich fysiek ergens zou moeten ophouden.
Als nu iedereen de god in zichzelf zou vinden, zou dat dan niet hetzelfde reseultaat hebben als het zoeken naar iets onbereikbaars? De eenheid met jezelf kun je delen met je naaste, eenheid in de mens is de mooiste god die je kunt hebben......

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Daft:
Even over jouw "tot slot" stukje... Er is hier een tijd geleden een stukje gepost van Herman Philipse, dat eigenlijk op hetzelfde neerkwam (maar dat iets strakker en iets formeler opgesteld was). Ook probeer ik in deze thread hetzelfde duidelijk te maken aan Liberate, dat je een religie in een wijdere context moet zien (het is uiteindelijk 1 van de vele religies).

Het is een fenomenaal probleem, een knagend dilemma, en niemand (behalve de atheïst) weet er een antwoord op. Totdat er antwoord is gegeven mogen we hier stellen dat geloven in een god (welke dan ook) alleen mogelijk is wanneer men afstand doet van z'n intellectuele integriteit. (Op zich handig omdat je in dat geval alle andere problemen gewoon kunt negeren.)

Verwijderd

Het stukje Daft hierboven:

Hoe kun je de blijdschap, de drive van iemands leven, iemands geloof, vertrouwen toch onderuithalen als beperkingen....

Hoe kun je vraag ik me af? Het kan volgens mij alleen als jij niet ten volle geloofd. Ik bedoel: elke stap in het leven en er zijn veel moeilijke (ja toch), wat is er dan mooier om bij God te komen, te zeggen: God hier ben ik, help mij, ik kan niet verder; en vervolgens geholpen worden! En Zijn aanwezigheid ook voelen elke dag. Leven als Zijn kind. Fantastisch toch!! Hoezo beperkingen??

Dat voorbeeld van die jongen van dat EK kan ik me iets bij voorstellen. Ik zelf zit ook achter de buis of in de kroeg te kijken, gezellig, maar als het hele EK je leven gaat beheersen en belangrijker is dan God...tja.. maar dat is een keuze die die jongen zelf gemaakt heeft. Niet wat God hem opdroeg!

Een ander voorbeeld van een "beperking"? Op zondag doe ik bepaalde activiteiten niet (studeren, uitgaan, enz). Waarom? Omdat God in Zijn woord dat van ons vraagt. 6 dagen om van alles en nog wat te doen, en 1 dag voor Hem. Dit doe ik echter niet klakkeloos, nee, daar heb ik over nagedacht. En tot de conclusie gekomen dat iedereen altijd zoveel moet, dit moet gebeuren, dat moet gebeuren, enz, enz. God heeft de rustdag niet ingesteld om ons een beetje te treiteren dat we bepaalde dingen niet kunnen gaan doen, nee. Hij heeft het ingesteld als rustpunt, om op te laden voor alle zorgen, beslommeringen van het leven die in de week daarna weer op ons wachten. (uit zorg voor ons is dat dus ingesteld).
En ik kan dat alleen maar aanvaarden als ik machtigs, iets moois die zondag. En helemaal niet als beperking. Heerlijk dat ik vanalles niet hoef te doen, lekker rusten en tot God komen. Want dat schiet er o zo vaak bij in door de weeks.....

Dan de vraag waarom er zoveel geloven zijn? Dat is een van de zaken wat ik vreselijk vindt.... 1 Bijbel, zoveel uitleggingen, zoveel stromingen, zoveel verdeeldheid, het is vind ik te erg voor woorden. En ik heb er ook geen antwoord op. Zelf ben ik protestant, anderen zijn katholiek, of...vul zelf maar in. Maar wie oordeelt wat goed of fout is.. Wie? Alleen God toch? Niet wij. Wij hebben de Bijbel om te lezen en een mening te vormen en zo te gaan leven. En dan doet het er naar mijn idee weinig toe hoe je de bijkomstigheden van het leven inricht, maar dan telt alleen Zijn liefde naar jou toe en jou liefde naar Hem toe!

Ik heb echt maar 1 conclusie: Ga geloven, voel de blijdschap van het geloof, lees de Bijbel, bid tot God en het leven wordt een feest (en echt geen beperking!!)

Verwijderd

Geloof is een beperking op de gedachte gang.

Iets dat voor een normaal iemand als een paal boven water staat, word door christenen (en anders gelovigen) anders geinterpreteerd door de invloed van hun geloof.

Oftewel, gelovigen nemen iets objectiefs, een feit, en passen daar verlogens iets compleets subjectiefs op toe, namelijk het geloof, en nemen vervolgens het resultaat aan voor de waarheid.

Wat voor mij onbegrijpbaar is, kunnen zij rechtpraten door bijvoorbeeld te citeren uit de koran of de bijbel (het boek der leugens)

• farlane
  • Laatst online: 28-01 23:56
Zit wat in. Alleen...

'het boek der leugens' bevat ook uitspraken als "help uw medemens" en dat soort dingen.

Het is volgens mij zo dat het in de hand van de verkeerde mensen (kerk ?) een gereedschap is geworden om mensen te manipuleren.

De mensen moeten zelf nadenken.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Aaargh!

Aaargh!

IngridT:
Hoe kun je de blijdschap, de drive van iemands leven, iemands geloof, vertrouwen toch onderuithalen als beperkingen....

Hoe kun je vraag ik me af? Het kan volgens mij alleen als jij niet ten volle geloofd. Ik bedoel: elke stap in het leven en er zijn veel moeilijke (ja toch), wat is er dan mooier om bij God te komen, te zeggen: God hier ben ik, help mij, ik kan niet verder; en vervolgens geholpen worden! En Zijn aanwezigheid ook voelen elke dag. Leven als Zijn kind. Fantastisch toch!! Hoezo beperkingen??
een aantal dingen:
- Je klinkt als een libero reclame , "met deze luiers is uw baby de hele dag blij".
En denk je nu echt dat je , als je niet gelovig zou zijn geweest , je ook maar 1 gelukkig moment minder had gehad ?
- Word je bij een moeilijke stap in je leven echt geholpen door god ? of is het gewoon makkelijker om het probleem af te schuiven en bij een (verzonnen) god neer te leggen. hoe helpt god je dan ? , stuurt hij een e-mailtje met het antwoord ?
noem eens 1 concreet voorbeeld waarvan je zeker weet dat god je daarbij geholpen heeft.
Een ander voorbeeld van een "beperking"? Op zondag doe ik bepaalde activiteiten niet (studeren, uitgaan, enz). Waarom? Omdat God in Zijn woord dat van ons vraagt. 6 dagen om van alles en nog wat te doen, en 1 dag voor Hem. Dit doe ik echter niet klakkeloos, nee, daar heb ik over nagedacht. En tot de conclusie gekomen dat iedereen altijd zoveel moet, dit moet gebeuren, dat moet gebeuren, enz, enz.
je moet een rustdag houden ...
God heeft de rustdag niet ingesteld om ons een beetje te treiteren dat we bepaalde dingen niet kunnen gaan doen, nee. Hij heeft het ingesteld als rustpunt, om op te laden voor alle zorgen, beslommeringen van het leven die in de week daarna weer op ons wachten. (uit zorg voor ons is dat dus ingesteld).
Ik kan wel op mezelf letten hoor, daar heb ik geen god voor nodig om me te vertellen wanneer ik moet uitrusten en wanneer niet. ik heb namelijk een eigen vrije wil. stel dat god bestaat, dan heeft hij ons met een vrij wil geschapen (ja toch?), het zal alleen een belediging voor hem zijn als wij als wij die 'gave' niet gebruiken en als domme schapen achter de regels uit een antiek stoffig boek aanlopen.
(niet dat god bestaat trouwens)
En ik kan dat alleen maar aanvaarden als ik machtigs, iets moois die zondag. En helemaal niet als beperking. Heerlijk dat ik vanalles niet hoef te doen, lekker rusten en tot God komen. Want dat schiet er o zo vaak bij in door de weeks.....
ik verveel me altijd op zondag, er is niet te doen, saai!
Dan de vraag waarom er zoveel geloven zijn? Dat is een van de zaken wat ik vreselijk vindt.... 1 Bijbel, zoveel uitleggingen, zoveel stromingen, zoveel verdeeldheid, het is vind ik te erg voor woorden. En ik heb er ook geen antwoord op.
Ooit wel eens dat spelletje gespeeld, waarbij je met een man of 20 een zinnetje doorfluisterd? na de 20e persoon is er niets meer van het originele verhaal over.
stel je nu eens voor dat de eerste het niet aan 1 persoon , maar aan 3 doorverteld, al die 3 vertellen het ook aan 3 personen door, etc. dat 20 keer. dan heb je op het eind ongelovelijk veel verschillende verhalen.
stel je nu eens voor dat dat 2000 jaar door gaat....
als er ooit al een origineel verhaal is geweest, het zal voor geen meter lijken op wat er in de bijbel staat.
Zelf ben ik protestant, anderen zijn katholiek, of...vul zelf maar in. Maar wie oordeelt wat goed of fout is.. Wie? Alleen God toch? Niet wij.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb een besef van goed en fout. (al dan niet van een god gekregen)
en mijn besef van goed en fout zegt bij alle geloven: FOUT! , omdat het de mensen beperkt, in hun leven, hun denken etc.
Wij hebben de Bijbel om te lezen en een mening te vormen en zo te gaan leven.
deze zin snap ik niet helemaal. je hebt de bijbel, je mag er een mening over vormen, en vervolgens moet je die mening weggooien en gewoon doen wat er in de bijbel staat , bedoel je dat ?
En dan doet het er naar mijn idee weinig toe hoe je de bijkomstigheden van het leven inricht, maar dan telt alleen Zijn liefde naar jou toe en jou liefde naar Hem toe!
ik heb nog nooit iets van 'Zijn' liefde gemerkt. hoe merk ik zijn liefde dan ?
onverwachte stortingen op mijn bankrekening ?
Ik heb echt maar 1 conclusie: Ga geloven, voel de blijdschap van het geloof, lees de Bijbel, bid tot God en het leven wordt een feest.
(en echt geen beperking!!)
- je klinkt weer als een libero reclame
- het leven word een hel als je gelooft, je moet naar de kerk, je moet bidden, je moet zondag een rustdag houden.
ik bepaal liever zelf hoe ik mijn leven vier, daar heb ik een vrije wil voor gekregen. en ik verspil liever geen tijd met tegen de lucht praten, kostbare tijd verknoeien omdat het toevallig zondag is.
--

en als er al een god bestaat, dan is het een mooie egocentristische klootzak.
wat denkt hij wel niet, een beetje hem aanbidden, wat een ego!.
iedereen is gelijkwaardig! (staat vast wel ergens in de bijbel) waarom zou god daar boven staan omdat hij toevallig wat hocus-pocus power heeft ?

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Whoa...
{Unicorn geeft Aaargh! een chill-pil.}

• BoneZ
  • Laatst online: 25-05-2021

BoneZ

don't panic

Whoa...
{BoneZ geeft Aaargh! gelijk.}

God iz nie meer dan het verleggen van je eigen wil.
"Ik mag nie drinken van god"
Nee.. je mag nie drinken van jezelf
"ik moet zondag rusten"
Nee .. je moet van jezelf rusten
etc. etc.

God zit in jezelf. Geloof in eerste instantie in jezelf en geloof daarna in elkaar. Als iedereen dit zou doen zou je een perfecte wereld hebben waarbij de mens als collectief "god" zou zijn. God iz duz in mijn opinie een utopie maar wat zou het fijn zijn als er een "god" zou zijn :)

reality is for people with no imagination

Verwijderd

Zo hallo, ik ben al weer goed afgezeikt hoor ik wel. Leuk hoor als ik iets van mijn getuigenis laat horen, en probeer uit te leggen wat geloof nu is, of hoe ik het beleef.

Waar heb ik gezegd dat "ik moet dit van God", ik moet dat... Not dus he! God vraagt het van ons.

Ach, wat boeit het ook. Ik heb geen zin om het nog eens uit te leggen, want voordat ik het probeer is het al onderuitgehaald.

Ik ben onderhand net zover als Chris: het is wel genoeg. Als je dan niet wilt luisteren, doe het dan niet. En als je niet wilt geloven, doe het dan niet. Maar ga niet iemands getuigenis af zitten zeiken tot op de letter!!!!

Nogmaals: ik heb niet gezegd JE MOET DE BIJBEL LEZEN. Ga het gewoon eens doen, ga gewoon eens bidden. Je merkt zelf wel hoe het vergaat.

En omdat elke letter zo'n beetje afgezeken wordt, ga ik hier echt niet iets persoonlijks vertellen waarmee God mij geholpen heeft en wat voor mij grote waarde heeft, om het vervolgens in de grond te laten trappen. Want wees eerlijk: als ik iets zou vertellen wordt het toch afgedaan als zijnde toeval o.i.d.

En ja: ik heb veel meer gelukkige momenten in mijn leven gehad dan dat ik dat zonder God zou hebben gehad.

• Aaargh!

Aaargh!

IngridT:
Ik probeer je helemaal niet af te zeiken, ik heb alleen een paar opmerkingen/vragen bij jouw verhaal geplaatst.
als je er geen antwoord op hebt omdat je weet dat ik gelijk hebt, gooi het dan niet op "je probeert me af te zeiken" om vervolgens als een huilend kind weg te lopen, maar probeer gewoon argumenten te geven die niet onderuit te halen zijn. (die zijn er m.i. niet, aan jou de taak om ze wel proberen te geven.).

Ik ben katholiek opgevoed, ik heb geprobeert te geloven, ik heb wel stukken uit de bijbel gelezen, ben naar de kerk geweest, heb gebeden etc. maar heb er dus nooit wat aan gehad.
en over dat moeten gedeelte, ik weet niet hoe het bij jou zat, maar ik moest van m'n ouders mee naar de kerk. op school werd het me door de strot gedouwt, etc.
de kerk heeft in mijn leven nog voor geen goed ding gezorgd, ik heb alleen maar last en ellende van gehad van andermans waanideen, wat nu "Liefde" ?

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Ach, wat boeit het ook. Ik heb geen zin om het nog eens uit te leggen, want voordat ik het probeer is het al onderuitgehaald.
Vertelt dat je niets dan? Als de wijze waarop je onderuit wordt gehaald valide is en je geen tegen argumenten kan bedenken, wijst dat niet naar de richting dat je het waarschijnlijk dan fout hebt? En dat die andere ongelovigen het goed hebben?
Ik ben onderhand net zover als Chris: het is wel genoeg. Als je dan niet wilt luisteren, doe het dan niet.
Wij willen wel luisteren, maar wij denken liever ook na over wat er gezegd wordt. Iets wat jij niet doet.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 17:32
Ach, over een paar jaar vindt men in een grot in de woestijn de missende Eerste Pagina van de bijbel:

De Bijbel

[Dit verhaal berust of fictie. Alle overeenkomsten men bestaande personen berust op toeval]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

hehe

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

Het leuke aan dit soort discussies is, dat niemand overtuigd zal raken. God is gebaseerd op geloof. We kunnen er lang of kort over lullen, maar er is geen gelovige op deze wereld te vinden die met een argument kan komen, waaruit blijkt, dat God bestaat. Evenzo, kunnen ongelovigen nooit aantonen, dat hij niet bestaat.

Wat denken jullie van wat Theo Maassen al ooit eens zei:
- Sommige mensen geloven in God, anderen geloven in de evolutietheorie, maar wat nou, als God die evolutietheorie heeft bedacht? -
:o

• Liberate te ex inferis
  • Laatst online: 31-01-2025
God zit in jezelf.
Mag ik er van uitgaan dat je bedoelt zelf god te zijn?

Nou, dat is eens even toeval....bij de zondeval was er sprake van dat de mens als God wilde zijn.
Nou ben ik blij dat jullie dat weer eens bevestigen!

Ik wil toch even duidelijk maken dat jullie nu even proberen over je Schepper heen te lopen met loze kreten als:
Een God bestaat niet. En zelfs als-ie zou bestaan, zou het een god zijn waar de integriteit
ver te zoeken is. Denk bijvoorbeeld aan het verhaal waarin Mozes en zijn volgelingen door
de Dode Zee geleid worden, waarin vervolgens Farao's mannen doodleuk verdrinken. Is dat
nou een God die het beste voorheeft met zijn zogenaamde "kinderen"?? In mijn ogen
vermoord hij zijn eigen kinderen, moedwillig.
en nog een:
iedereen is gelijkwaardig! (staat vast wel ergens in de bijbel) waarom zou god daar boven
staan omdat hij toevallig wat hocus-pocus power heeft ?
Nee, als of wij God kunnen begrijpen met ons verstand. Jullie redeneren over iets ongrijpbaars.
Zie God als jou Schepper.
Ik bedoel hiermee: je kan God niet begrijpen wat of waarom, nee, Hij is je Schepper, dus jou denkwijze lijkt voor jou heel wat, voor God is dat een lachertje.

En die mafkees die God even te grond in wil stampen door z'n verhaaltje over Farao.
Dan lees jij de Bijbel te oppervlakkig, watn er was een REDEN om Zijn volk te redden.
Maar dat wist je al.

Al die verschillende geloven, ja dat is moeilijk voor een buitenstaander om te begrijpen.
Maar een ding wil ik er wel over zeggen en dat is dat WIJ degenen zijn die de mens naar de afgrond hebben gebracht en nu een zondig leven hebben.
Wij kunnen God niet de schuld geven voor fouten die we zelf gemaakt hebben.
Dus de reden dat er zoveel kerken/stromingen zijn is gewoon omdat we zondig zijn en dus verkeerde dingen doen, en het met elkaar oneens worden....enz.

Dus belangrijk is dat we zelf schuldig zijn aan deze zondige wereld.
En kunnen we God NIET de schuld geven van onze verantwoordelijkheden.

IngridT, Chris:
Probeer je niet te ergeren aan het het feit dat je onderuit wordt gehaald, zij vragen ons Gods werkwijze te verantwoorden...
Juist, zijn wij niet zijn schepselen?
Don't give up. ;) ;) ;)

Liberate te ex inferis.

"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."

• Liberate te ex inferis
God zit in jezelf.
Mag ik er van uitgaan dat je bedoelt zelf god te zijn?

Nou, dat is eens even toeval....bij de zondeval was er sprake van dat de mens als God wilde zijn.
Nou ben ik blij dat jullie dat weer eens bevestigen!

Ik wil toch even duidelijk maken dat jullie nu even proberen over je Schepper heen te lopen met loze kreten als:
Een God bestaat niet. En zelfs als-ie zou bestaan, zou het een god zijn waar de integriteit
ver te zoeken is. Denk bijvoorbeeld aan het verhaal waarin Mozes en zijn volgelingen door
de Dode Zee geleid worden, waarin vervolgens Farao's mannen doodleuk verdrinken. Is dat
nou een God die het beste voorheeft met zijn zogenaamde "kinderen"?? In mijn ogen
vermoord hij zijn eigen kinderen, moedwillig.
en nog een:
iedereen is gelijkwaardig! (staat vast wel ergens in de bijbel) waarom zou god daar boven
staan omdat hij toevallig wat hocus-pocus power heeft ?
Nee, als of wij God kunnen begrijpen met ons verstand. Jullie redeneren over iets ongrijpbaars.
Zie God als jou Schepper.
Ik bedoel hiermee: je kan God niet begrijpen wat of waarom, nee, Hij is je Schepper, dus jou denkwijze lijkt voor jou heel wat, voor God is dat een lachertje.

En die mafkees die God even te grond in wil stampen door z'n verhaaltje over Farao.
Dan lees jij de Bijbel te oppervlakkig, watn er was een REDEN om Zijn volk te redden.
Maar dat wist je al.

Al die verschillende geloven, ja dat is moeilijk voor een buitenstaander om te begrijpen.
Maar een ding wil ik er wel over zeggen en dat is dat WIJ degenen zijn die de mens naar de afgrond hebben gebracht en nu een zondig leven hebben.
Wij kunnen God niet de schuld geven voor fouten die we zelf gemaakt hebben.
Dus de reden dat er zoveel kerken/stromingen zijn is gewoon omdat we zondig zijn en dus verkeerde dingen doen, en het met elkaar oneens worden....enz.

IngridT, Chris:
Probeer je niet te ergeren aan het het feit dat je onderuit wordt gehaald, zij vragen ons Gods werkwijze te verantwoorden...
Juist, zijn wij niet zijn schepselen?
Don't give up. ;) ;) ;)

Liberate te ex inferis.

"Kuljemme yhä syvemmälle pimeyteen, kanssa varjojen jotka meidät viitaansa kätkee..."

• Liberate te ex inferis
Sorry jongens....technisch foutje....zullen we het maar op houden..... ;)

• Aaargh!

Aaargh!

Ik wil toch even duidelijk maken dat jullie nu even proberen over je schepper heen te lopen...
god is niet mijn schepper, evolutie is mijn 'schepper', bewijs jij maar dat god dat is! (zonder gebruik te maken van de bijbel uiteraard, dat zou een circelredenatie zijn).
je kan god niet begrijpen wat of waarom, nee, Hij is je schepper, dus jou denkwijze lijkt voor jou heel wat, voor god is dat een lachertje.
da's lekker makkelijk! , "je begrijpt 't toch niet", einde verhaal, maar zo werkt het niet!
dat is nu het grote verschil tussen wetenschap en religie, jullie nemen zomaar de meest onwaarschijnlijke dingen voor waar aan. leer eens zelf na te denken ipv blind achter alles wat je dominee/pastoor/bijbel zegt aan te lopen.
tuurlijk zijn we zelf schuldig aan (een deel van) de ellende in deze wereld.
tuurlijk is god hier niet de schuld van, hij bestaat immers niet, hoe kan hij dan schuldig zijn ?

en ik heb nog steeds geen overtuigend bewijs gehoord dat god bestaat.

• Liberate te ex inferis
Aaargh!
da's lekker makkelijk! , "je begrijpt 't toch niet", einde verhaal, maar zo werkt het niet!
dat is nu het grote verschil tussen wetenschap en religie, jullie nemen zomaar de meest
onwaarschijnlijke dingen voor waar aan. leer eens zelf na te denken ipv blind achter alles
wat je dominee/pastoor/bijbel zegt aan te lopen.
Nee, dat is niet waar. Waarvoor zijn er zoveel stromingen denk je? Nou niet omdat iedereen achter iedereen aan loopt....
En Ik maakte het punt God's almacht om aan te geven dat jullie proberen te praten over God terwijl jullie NIETS zijn tov God.

Jullie willen zelf de leiding hebben en alles wat daarbij in de weg staat moet opgeruimd worden, anders zou het jullie zielige, niets zeggende, inhoudsloze, zinloze leven in gevaar brengen!
en ik heb nog steeds geen overtuigend bewijs gehoord dat god bestaat.
Heb ik een mooie voor je: Jij bent het levende bewijs!
Maar ja dat zegt niets, toch?

Nee, bewijs dat er een God bestaat vanuit wetenschappelijk oogpunt, is.....juist.

God heeft ons geschapen, wij proberen God weer te bewijzen, met een of andere formule en dan kunnen wij BOVEN God staan.

Als God natuurlijk bestaat, want dat weten jullie niet.
Nee toen de ruimtevaarders voor het eerst buiten de aarde kwamen, geen God! Dus God bestaat niet!

Ik ben blij met de wetenschap maar er zijn grenzen, die de wetenschap ook kent.

Liberate. ;)

• Aaargh!

Aaargh!

Jullie willen zelf de leiding hebben en alles wat daarbij in de weg staat moet opgeruimd worden, anders zou het jullie zielige, niets zeggende, inhoudsloze, zinloze leven in gevaar brengen!
Jullie willen niet accepteren dat er dingen zijn die wij mensen nog niet weten, daarom verzinnen jullie een god zodat jullie die dingen kunnen 'verklaren', jullie kunnen niet accepteren dat er geen reden/zin is voor het leven dus verzinnen jullie een reden, jullie zijn gewoon bang voor de waarheid!
Heb ik een mooie voor je: Jij bent het levende bewijs!
Ik ben het resultaat van miljarden jaren evolutie, die weer terug te voeren is naar oersoep, planeetvorming en uiteindelijk de big bang.
waar die big bang vandaan kwam, dat weet ik niet, maar dat betekend niet dat ik zomaar iets ga verzinnen om het te verklaren.
Nee toen de ruimtevaarders voor het eerst buiten de aarde kwamen, geen God! Dus God bestaat niet!
dit slaat nergens op, het niet bestaan van iets kan je niet aantonen, daarom gaan we er van uit dat iets niet bestaat tot het tegendeel bewezen is. (gezond verstand!)

Verwijderd

Even mijn excuses. Ik was eergisteren onwijs chagerijnig en geloven is nu eenmaal geloven.
ik probeer al jaren dit soort discussie's met atheisten te voeren, en het stuit elke keer op een bepaalde muur die niet te doorbreken is. En daar baal ik ontzettend van.

Bovendien: als iets wat het mooist is in jouw leven door een ander te niet wordt gedaan.....(en daar heb je het weer: het is geloven)
Maar ik ben het met Lord D. eens, we gaan verder bij deel 3.
Pagina: 1 2 Laatste