Verwijderd
Neem een Enemermax. Kan je zelf de snelheid en het geluid bepalen. Natuurlijk niet te langzaam zetten.
kijk eens bij de price watch ofzow
update : yup ennermax rules hier staan plaatjes van mijn case en wat over die ennermax ! [topic=412698]
update : yup ennermax rules hier staan plaatjes van mijn case en wat over die ennermax ! [topic=412698]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
maar sleeve bearing gaat weer veel minder lang mee (correct me if im wrong), en das nogal essentieel voor een computerOp zaterdag 16 februari 2002 22:24 schreef silentsnow het volgende:
kogelgelagerde is toch ball bearing?
als dat zo is, is sleave bearing stiler.
ik correct je ff... sleeve bearing is stiller en gaat even lang mee! je kan papst koelers kopen van dezelfde type, maar met sleeve en ball bearing, ze hebben allebij eenzelfde geschatte levensduur.Op zondag 17 februari 2002 13:11 schreef m-m het volgende:
[..]
maar sleeve bearing gaat weer veel minder lang mee (correct me if im wrong), en das nogal essentieel voor een computer
en als we het toch over papst hebben, ik heb hier 80mm papst fan (8412NGL), die hoor je op 7V NIET! en op 12V komt hij niet boven mijn HD's uit (60GXP IBM)
deze fan's zijn trouwens te halen bij www.Aconto.de samen met andere stille papst varianten.
Die sleeve is inderdaad stiller maar deze slijt wat sneller dan een ball-bearing. Die sleeve maken als ze een beetje ouder/stoffiger worden meer herrie dan een ball-bearing die net zo oud/stoffig is. Maar aangezien dat Papst erg professioneel is zou ik denken dat ze wel, iig, een paar jaar stiller blijven dan de ball-bearing typen.Op zondag 17 februari 2002 13:33 schreef Mark_Oostdam het volgende:
[..]
ik correct je ff... sleeve bearing is stiller en gaat even lang mee! je kan papst koelers kopen van dezelfde type, maar met sleeve en ball bearing, ze hebben allebij eenzelfde geschatte levensduur.
Het is denk ik een afweging die je maakt:
Of in het begin stil (en misschien altijd wel) en na verloop van tijd een hoop herrie (nou ja 2keer zo veel zeker dus +6dB).
Of erg lang dezelfde geluidsproductie en een fail-safer fannetje wat ook nog eens duurder is.
!!!OOK: een sleeve kan NIET tegen krachten op het asje en/of onbelans in de fan, een ball-bearing type heeft daar heel veel minder last van.
Speed kills, but beauty lives forever...
Je kan ze ook in Nederland bestellen bij ComexOp zondag 17 februari 2002 13:33 schreef Mark_Oostdam het volgende:
deze fan's zijn trouwens te halen bij www.Aconto.de samen met andere stille papst varianten.
Je hebt ook vapo bearing
dat is kogelgelagerd maar daar wordt het geluid gedempt door een vloeistof. Dat zijn imo de beste fans die er zijn.
dat is kogelgelagerd maar daar wordt het geluid gedempt door een vloeistof. Dat zijn imo de beste fans die er zijn.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Is dit niet hydro wave bearing zoals Panasonic ze toepast in de Panaflo fans en Fujitsu in z'n harddisks??? Hierbij wordt het lager toch vervangen door een afgesloten gedeelte met een glijdend gedeelte (net zoals de sleeve) maar zit hier ipv niks een laagje vloeistof tussen die door de middelpuntvliegende kracht naar de wanden gedrongen wordt en zo het glijdende gedeelte opligd???Op zondag 17 februari 2002 17:54 schreef thedolf het volgende:
Je hebt ook vapo bearing
Deze fans zijn jammergenoeg wel heel erg moeilijk te krijgen
Speed kills, but beauty lives forever...
Ongeveer hetzelfde ja. Ik heb ze een keer gekocht bij een inkoopactie hier op GoT. Ze roeleren wel maar zijn relatief duur. Maar het is elke cent waardOp zondag 17 februari 2002 18:19 schreef kimjansen het volgende:
[..]
Is dit niet hydro wave bearing zoals Panasonic ze toepast in de Panaflo fans en Fujitsu in z'n harddisks??? Hierbij wordt het lager toch vervangen door een afgesloten gedeelte met een glijdend gedeelte (net zoals de sleeve) maar zit hier ipv niks een laagje vloeistof tussen die door de middelpuntvliegende kracht naar de wanden gedrongen wordt en zo het glijdende gedeelte opligd???
Deze fans zijn jammergenoeg wel heel erg moeilijk te krijgen
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik heb genoeg van die goedkope knake 80 mm fan's.
Die gaan vooral snel rammelen (en als ze eenmaal warm zijn dan wat minder > dan weet je dat ze op zijn).
Daarom ben ik ervan overtuigt dat gelagerde fan's langer meegaan en (dus) stiller zijn.
Over die 2 dB (ofzo?) verschil ga ik niet moeilijk doen.
Die gaan vooral snel rammelen (en als ze eenmaal warm zijn dan wat minder > dan weet je dat ze op zijn).
Daarom ben ik ervan overtuigt dat gelagerde fan's langer meegaan en (dus) stiller zijn.
Over die 2 dB (ofzo?) verschil ga ik niet moeilijk doen.
Pagina: 1