Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een vis achter m'n raam

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.addtronics.com/gif/w8600.jpg

niet alle kasten zijn midis ...

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023
Hèhè, 't is ff rustig! :)

• Grablinco
  • Laatst online: 20-08-2023
nee maar wie zegt dat ie die heeft.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:24 schreef Grablinco het volgende:
nee maar wie zegt dat ie die heeft.
wie zegt dat ie die niet heeft?
cynicus

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:27 schreef badpinguin het volgende:

[..]

wie zegt dat ie die niet heeft?
cynicus
al heeft hij die wel

• Rebels
geef idd maar wat voorbeelden van kasten die gebruikt kunnen worden!
Moet alles nog aanschaffen, kosten nog moeite gespaard!! :9~

Verwijderd

Je moet toch wel een enorme mongool zijn als je dit soort (*&^(&^$ dingen gaat lopen bedenken. Het is maar een vis zeggen jullie, maar ow wee als we aan je pitbull komen. Want zulke types zullen jullie wel zijn, met een mooie '84 BMW met brede banden enzo. Stelletje achterlijke idioten. Get a life ofzo. En een IQ. Maar helaas voor jullie is dat nou net weer genetisch bepaald, dus dat zullen jullie (helaas) nooit krijgen.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:29 schreef gjrebels het volgende:
een computer kast is niet geschikt als visse kom

• Grablinco
dan kun je een nog ruime case kopen om iets in te bouwen.

• Rebels
Op zondag 17 februari 2002 00:33 schreef Shivo het volgende:
Je moet toch wel een enorme mongool zijn als je dit soort (*&^(&^$ dingen gaat lopen bedenken. Het is maar een vis, maar ow wee als we aan je pitbull komen. Want zulke types zullen jullie wel zijn, met een mooie '84 BMW met brede banden enzo. Stelletje achterlijke idioten. Get a life ofzo.
Dacht ik nou ff vanaf te zijn [zucht/] |:(

• Grablinco
hoopte je :)

ik heb een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.com/~c-ebert/ShowCases/ShowCase2-3rd.jpg

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:34 schreef gjrebels het volgende:

[..]

Dacht ik nou ff vanaf te zijn [zucht/] |:(
zo lang jij happy door gaat niet
op rare ideen kan je rare reakties verwachten

Verwijderd

ik stel een slotje voor, gaat toch nergens heen
en een ban voor gjrebels ook want dit gaat echt te ver!

• Grablinco
t gaat om het idee[want het is geen computer] en nu zie je de vissen beter, kun je verschonen e.d.
dit gaat niet te ver, eindelijk weer ontopic

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 22:05 schreef gjrebels het volgende:

[..]

De leefomstandigheden van het visje zijn dus absoluut geen prioriteit :7
Belachelijk!!! :( :( :( :(

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:37 schreef Grablinco het volgende:
hoopte je :)

ik heb een plaatje:
[afbeelding]
Wat is dat? De toonbank bij de slager (gniffel)

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:38 schreef Scalle-- het volgende:
de meest verstandige zinnen van de hele avond

te ver gaan geeft niet door gaan geeft wel

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 14:03
Op zondag 17 februari 2002 00:39 schreef JJMeatloaf het volgende:

[..]

Belachelijk!!! :( :( :( :(
agreed

• Grablinco
Op zondag 17 februari 2002 00:40 schreef jerr het volgende:

[..]

Wat is dat? De toonbank bij de slager (gniffel)
het gaat om het idee, van de vissen boven in

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-10 11:11

Stropdas

Insert subtitle here

De uitgaansgangers komen terug! :) Jongens, laten we nou net doen alsof die vis wel een prioriteit heeft zodat die gast niet zelf wat ziekelijks gaat verzinnen omdat wij m niet op goede ideeën brengen. Ik probeer hier het leven van 52 vissen per jaar te redden en jullie laten het erbij zitten ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:39 schreef Grablinco het volgende:
t gaat om het idee[want het is geen computer] en nu zie je de vissen beter, kun je verschonen e.d.
[..]

dit gaat niet te ver, eindelijk weer ontopic
het hoeft niet ontopic iets wat leeft hoort niet in een pc thuis en zeker niet in oc en cm ook al gaan die vissen vast wel harder zwemmen als er stroom op de pc staat

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 22:35 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Lijkt me goed te doen mits je wel de goede voorzieningen voor de vis hebt. Er kan licht in de PC anders zie je nog geen vis, lijkt me logisch dat dat licht er toch wel komt dan.

Als je dit dieronvriendelijk noemt (zoals ik dan beschrijf) is iedere vissenhouder dieronvriendelijk :D
of je een vis in een "natuurlijke omgeving"probeert na te bootsen, of een pc is wel een verschil! jou opa is 1337, en jouw denkwijze ook!

• Rebels
Klikodog sucks!!! zie my ondertitel!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-11 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het moet zeker wel te doen zijn om een vis in een computerkast te laten leven. Er staat trouwens nergens iets over dat het een goudvis moet zijn, je hebt nog veel kleinere visjes die je zo bij iedere dierenwinkel kunt halen. Van het geluid en gertil van de computer hoeft ie ook geen last te hebben als je hem waterkoelt (niet op hetzelfde circuit).

Je kan denk ik het beste een bigtower nemen en daar ipv van extra drives het aquarium bouwen. Als de kast niet zo groot kan zijn kun je ook proberen om een doorzichtige koepel aan de zijkant er op te maken zodat de vis wat meer ruimt heeft.

Als je toch bezig bent kun je dan geen webcam inbouwen die vanuit de kast door het aquarium naar buiten kijkt?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:29 schreef gjrebels het volgende:
Badkamerkast??? :r

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:43 schreef gjrebels het volgende:
vertel eens wat nieuws
waarom denk je dat ik klikodog heet dan
het gaat nog steeds om de feiten

• Grablinco
maar met dat idee van hierboven is het idee dat ie er bovenin komt, dan staat er als het ware een vissenkom op de computer alleen is ie nu vierkant en staat ie op de computer

• Rebels
Heb idd 52 visjes in 't jaar voor ogen!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:43 schreef gjrebels het volgende:
ben je soms in je vorige leven een stront vlieg geweest die later opgegeten is door een vis ??????????????

• Grablinco
als je alle bays eruit haalt heb je bij zoiets een goede ruimte
Afbeeldingslocatie: http://www.servercase.com/ImageFiles/SC1000Af.jpg

edit:

dit is dan wel een server-case

Verwijderd

Zijn er ook lichtgevende vissen?

• Rebels
Grablinco ga zo door! dit is feedback!!![what I mean]

• Grablinco
Op zondag 17 februari 2002 00:52 schreef jerr het volgende:
leuk idee, dat zie je altijd op Discovery, als je dan heel diep bent. dan moet je heel veel druk op de kom zetten anders spletten ze uit elkaar, wel orgineel :D

• Rebels
Op zondag 17 februari 2002 00:52 schreef jerr het volgende:
Idd kan ik 'm mooi met een blacklight ccfl-tje op laten lichten! :9~

Verwijderd

Of een witte haai

• Grablinco
Op zondag 17 februari 2002 00:56 schreef jerr het volgende:
Of een witte haai
da pas nie

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:57 schreef Grablinco het volgende:

[..]

da pas nie
ATXXL

Verwijderd

[..]

da pas nie
een aqarium in een pc ook niet

• Rebels

[..]

da pas nie
Nee, die Vlaamse reus dan,..... zie je 't al voor je?!! ACHTER DAT RAAM?!!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:59 schreef gjrebels het volgende:

[..]

Nee, die Vlaamse reus dan,..... zie je 't al voor je?!! ACHTER DAT RAAM?!!
het zou maar een kind van je wezen gewoon triest

Verwijderd

Kijk mensen zo kill je nou een onzinnig topic off
:)

• Rebels
LOL man, dit topic!!!!!!!!

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 00:59 schreef klikodog het volgende:

[..]

een aqarium in een pc ook niet
Waarom zou dat niet passen.

Ik ken het echt wel passend maken en heeft dat beestje het nog beter ook dan dat ie in een aqarium zit.

Ps vooralle mensen die het dierenmishandeling vinden open een topic in la of su en ben verder stil

Verwijderd

Of stop er een goudgeel reetkevertje in

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 01:04 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet passen.

Ik ken het echt wel passend maken en heeft dat beestje het nog beter ook dan dat ie in een aqarium zit.

Ps vooralle mensen die het dierenmishandeling vinden open een topic in la of su en ben verder stil
passend maken is het probleem niet de omstandig heden zijn het probleem

en of ik stil ben maak ik zelf wel effe uit

• Rebels
Jaaa!!!, reetkevers roeleren!!!
of zakratten......

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
ha ha strax word er nog een amnesty topic geopend voor visjes die in computertjes worden gestopt :+

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 01:10 schreef gjrebels het volgende:
Jaaa!!!, reetkevers roeleren!!!
of zakratten......
of hol torren

• Grablinco
Op zondag 17 februari 2002 01:08 schreef klikodog het volgende:

[..]
en of ik stil ben maak ik zelf wel effe uit
nou... dat denk ik niet maar gjrebels ook niet

een nep vis is toch het beste, hoef ie m ook niet te verschonen en is beter, ookal maakt het niet zoveel uit voor de vis, tenzij je de computer ook nog overclocked :P

Verwijderd

Ik wil een hamster in mijn case met zo'n leuk rad kan die mooi een ventilor laten draaien. |:(

• Dagobert
  • Laatst online: 03-08 11:14
heeft iemand nog paarden ???? >:)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 01:14 schreef borganism het volgende:
Ik wil een hamster in mijn case met zo'n leuk rad kan die mooi een ventilor laten draaien. |:(
ik wou hem niet noemen straks krijgen meer mensen van die ideetjes

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 01:12 schreef Grablinco het volgende:

[..]

nou... dat denk ik niet maar gjrebels ook niet

een nep vis is toch het beste, hoef ie m ook niet te verschonen en is beter, ookal maakt het niet zoveel uit voor de vis, tenzij je de computer ook nog overclocked :P
de nep vis kan je ook met licht gevende verf spuiten is dat ook opgelost

• Grablinco
Op zondag 17 februari 2002 01:17 schreef Deacon het volgende:
heeft iemand nog paarden ???? >:)
welk deel zou je ervan in de computer willen stopen :P

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-10 22:31
Uhh, okey vissen zijn levende beesten, maar ik kon die pokke guppen nooit dood krijge, geef ze geen eten en ze eten elkaar wel op. Dus ga ff met je schepnetje in je sloot zitten baggeren en mieter een paar guppies erin. Wees er wel op voorbereid dat die krengen onderwaterkonijnen blijken en dus aanf*cken als de pest. Dus af en toe wat terug gooien in de sloot, of als backup gups gebruiken >:) .

• Rebels
Op zondag 17 februari 2002 01:33 schreef SMAR het volgende:
Uhh, okey vissen zijn levende beesten, maar ik kon die pokke guppen nooit dood krijge, geef ze geen eten en ze eten elkaar wel op. Dus ga ff met je schepnetje in je sloot zitten baggeren en mieter een paar guppies erin. Wees er wel op voorbereid dat die krengen onderwaterkonijnen blijken en dus aanf*cken als de pest. Dus af en toe wat terug gooien in de sloot, of als backup gups gebruiken >:) .
LOL! Ga ik doen!!!!!!!!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JEEEZUS (no offence, jezus) Wat is dit voor n discussie zeg!!
Wat een gezeik over zo'n vissie, die er toch nooit zal zwemmen!!! Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~d.mol/smiles/kots.gif

* Room42 vindt dat jullie je echt allemaal aanstellen en stelt voor heel snel weer eens ON-TOPIC te gaan!
En daar sluit ik me helemaal bij aan!

edit:
Sorry, had niet gezien dat er al 4 pagina's zijn, maar ik zie me een reacties op de eerste page waarvan ik echt kippenvel krijg. Kom op he!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-11 09:28

BitByter

Prutst dit forum

Hallow, hij zal er heus wel voor zorgen dat dat visje blijft leven hoowr, en anders zorg ik er persoonlijk wel voor

ik ken gjrebels, en zijn baas ook ;) ik werk er nl ook

het plan was, om een aquarium mod te maken
ik heb het volgende ontwerpje in elkaar geflanst

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ronaldw/images/aquariummod.jpg

het ziet er misschien gaar uit, ik kan niet fotosoepen, dus heb ik iets met paint in elkaar gezet, het zou iemand van 5 geweest kunnen zijn maargoed :9

als eerste gaan we naar een aquarium zaak, en laten wij een speciale bak maken, die kunnen ze heel makkelijk maken, dmv glas aan elkaar te lijmen

die wazige kerstmuts die je boven die bak ziet, moet een "duct" voorstellen, de bedoeling is, dat het water zuurstof krijgt, en zo niet verpaupert, tevens, kan onze baas, hier zijn vis door te eten geven, die duct, willen we maken van papier macchee, maar daar zijn we eigenlijk nog niet over uit, misschien moeten we een plasticke pyramide maken ofzo, dat zien we nog wel ;)

we maken een speciale eizeren constructie, waardoor je heel gemakkelijk die bak "eruit kunt schuiven" dit is nodig om de bak te verschonen

die bak is NET ZO GROOT, ALS EEN DOORSNEE, VISSENKOM!
dus over ruimte hoeven jullie je niet zo druk te maken tweakertjes ;)

daarnaast, heb ik hier nog een heel klein waterpompje liggen, die dan heel netjes het water zuiver pompt,

in de bodem van de bak, komt grint, en in dat grint, zetten wij verschillende waterplantjes, zodat de vis ook nog 's een leuk uitzicht heeft, er wordt ook een mooi lampje geplaatst achter de vissenbak, zodat de vis ook nog 's wat zicht heeft als hij zwemt

ook gaan we een Thermostaat ingebouwen , zodat het visje geen last heeft van temperatuur schommelingen!, wat heeft onze baas immers aan een aquarium mod, als het visje elke 2 dagen dood gaat |:(

ik heb zelf op mijn kamer ook een aquarium, en die staat tegen een plasticke wand, waar links weer een schuifdeur zit, op zolder, kun je het nog volgen? daar achter bevind zich de bad-geiser dat ding maakt nog meer herrie, op een nog meer random manier als een computer, en m'n vissies leven toch al een behoorlijk lange tijd :)

allemaal tevreden nu?

allemaal conclusies trekken voordat jullie de echte ideeen kennen :r

als er iets nog niet goed is, wil ik het graag horen, *D

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

"Een vissekom hoort net zo min in een pc, als een pc in een vissekom..." :Y)

edit:

En trouwens:

"Een vis hoort net zo min in een vissekom, als een vissekom in een vis..." *D

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 16 februari 2002 22:54 schreef d-Frag het volgende:

[..]

Ga maar eens een uur met je oor tegen een systeemkast aangedrukt aanzitten (trillingen / ruis etc).
Praten we daarna verder of je het prettig vond....
Zucht, deze hele topic wordt niet alleen geflamed, maar ook nog behoorlijk blatend geflamed.

Voormalig Bio student meldt zich! (al was hij meer met schimmels dan vissen bezig, maar goed) :7

Allereerst worden hier twee dingen door elkaar gehaald:

- ethische discussies "je mag geen vis in een PC laten leven"
- practische discussies "je kan geen vis in een PC laten leven"

De ethische zijn snel op te lossen: iedereen moet naar zijn/haar eigen inzicht met zijn/haar eigen daden kunnen leven. De wet biedt bescherming aan andere mensen, knuffelbare zoogdieren, maar geen goudvissen :z (klinkt idioot, bel de dierenbescherming maar- het is zo. Hebben we nog bij laboratoriumtechniek gehad). Dus als gjrebels en z'n baas ermee kunnen leven hebben de rest van ons er niets over te zeggen. Punt.

Practisch is er wel een en ander dat de aandacht verdient, omdat hoe verwerpelijk of geniaal men het idee vindt, ze gaan er langer van genieten als die vissen niet binnen een week dood zijn.

- Temperatuur: het moet idd redelijk constant blijven, en omdat als de PC aanstaat de temperatuur hoger zal worden, is het best om een redelijk warmwatersoort te kiezen. Dan een thermostaat erbij om te zorgen dat het warm blijft, al staat de PC uit. Tetra's lijken me ideaal (van die neon-visjes, je ziet ze overal en ze zijn bovendien vrij klein).

- Trillingen etc.: niet positief. Neem geen Alpha-Delta combo. Bij een aquarium PC hoort IMHO waterkoeling. Dat is stiller=beter voor de visjes, en stijlvol. Let op: houd de twee waterstromen gescheiden!!! Niet alleen is een vis in je koelbuis funest voor de CPU (om nog maar te zwijgen over wat het met de vis doet :+ ), maar als de vissewater verwarmd is, zal dat de koelprestaties niet ten goede komen. Bovendien moet een aquarium blootstaan aan de open lucht en ook doorlucht worden- potentiele bronnen van luchtbellen, dus niet geschikt voor de koeling. Een flinke stille Papst in de PSU (of een Zalman Ultra-silent PSU) doet ook daar wonderen. Maak het geheel af met Maxtor D740X-6L schijven (en neem een mobo met passief gekoelde northbridge) en het is stil zat voor de visjes.

- Lebensraum: zelfs Tetra's moeten wat kunnen zwemmen. Neem een extra-brede tower kast. Zorg er wel voor dat het niet meer dan 10cm breed wordt, anders zie je je mobo niet meer. Doe bovendien geen extreme neon-verlichting, dat nemen de vissen je ook niet in dank af (ze zwemmen dan weg van dat licht, waarschijnlijk ook weg uit zicht, dus heb je er zelf ook niets aan). Zorg iig voor +-1 liter per vis, dan zit je ruim goed.

En tenslotte erg belangrijk- zorg dat je absoluut gescheiden bij PC/aquarium kunt; dat je niet de PC kast moet open hoeven maken om de vissen te voeren is duidelijk, maar net zo belangrijk is om niet met het aquarium te hoeven zeulen als je bij de mobo of drives wilt. Tip: zorg dat de mobo op zo'n losse tray is (hebben de betere kasten toch) en de HDDs in removable sledes.

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 17 februari 2002 02:05 schreef bitbyter_ het volgende:
Hallow, hij zal er heus wel voor zorgen dat dat visje blijft leven hoowr, en anders zorg ik er persoonlijk wel voor

ik ken gjrebels, en zijn baas ook ;) ik werk er nl ook

het plan was, om een aquarium mod te maken
ik heb het volgende ontwerpje in elkaar geflanst

[afbeelding]

het ziet er misschien gaar uit, ik kan niet fotosoepen, dus heb ik iets met paint in elkaar gezet, het zou iemand van 5 geweest kunnen zijn maargoed :9

als eerste gaan we naar een aquarium zaak, en laten wij een speciale bak maken, die kunnen ze heel makkelijk maken, dmv glas aan elkaar te lijmen

die wazige kerstmuts die je boven die bak ziet, moet een "duct" voorstellen, de bedoeling is, dat het water zuurstof krijgt, en zo niet verpaupert, tevens, kan onze baas, hier zijn vis door te eten geven, die duct, willen we maken van papier macchee, maar daar zijn we eigenlijk nog niet over uit, misschien moeten we een plasticke pyramide maken ofzo, dat zien we nog wel ;)
En daar gaat het mis! Je moet meer dan een gat van een paar cm hebben om erbij te kunnen. Ik zou ervoor zorgen dat het aquarium met de volle breedte tot bovenin de kast komt, en daar een klep. Simple, makkelijk en als een vis doodgaat (wil ook buiten PC wel eens gebreuren) hoef je je niet lens te scheppen door zo'n poepgat. Bovendien zou ik de ingewanden van m'n PC nooit vertrouwen aan een trechter papiermache. Als de schoonmaakster nou dat ding omstoot? Ja, vissen dood, maar mobo+rest ook zodra het water door de trechter heen komt. Zorg dat alles van plastic/glas is en behoorlijk is dichtgekit aan de randen.
we maken een speciale eizeren constructie, waardoor je heel gemakkelijk die bak "eruit kunt schuiven" dit is nodig om de bak te verschonen
Hmm, lijkt me risico op morsen veel te veel te vergroten. Of je zou een tweede glazen wand voor de veiligheid in de kast moeten hebben, maar dan is het niet doorzichtig genoeg. Gewoon tot de bovenkant door laten lopen en daar access bieden. Veel secuurder.
daarnaast, heb ik hier nog een heel klein waterpompje liggen, die dan heel netjes het water zuiver pompt,
Ik zou ook zorgen voor een doorluchtingspomp. Die belletjes zien er leuk uit en bovendien hoeft er dan GEEN continue verbinding met de openlucht te zijn, waar alles uit kan lekken/stromen als de kast omgestoot wordt. Beter voor visjes, beter voor PC.
in de bodem van de bak, komt grint, en in dat grint, zetten wij verschillende waterplantjes, zodat de vis ook nog 's een leuk uitzicht heeft, er wordt ook een mooi lampje geplaatst achter de vissenbak, zodat de vis ook nog 's wat zicht heeft als hij zwemt

ook gaan we een Thermostaat ingebouwen , zodat het visje geen last heeft van temperatuur schommelingen!, wat heeft onze baas immers aan een aquarium mod, als het visje elke 2 dagen dood gaat |:(
Idd- belang van baas en visjes liggen toch op 1 lijn ;)
ik heb zelf op mijn kamer ook een aquarium, en die staat tegen een plasticke wand, waar links weer een schuifdeur zit, op zolder, kun je het nog volgen? daar achter bevind zich de bad-geiser dat ding maakt nog meer herrie, op een nog meer random manier als een computer, en m'n vissies leven toch al een behoorlijk lange tijd :)
Maar toch, waterkoelen die hap, dan hebben ze het helemaal goed.
als er iets nog niet goed is, wil ik het graag horen, *D
Bij deze dan... succes, ik wacht op de foto's als het af is.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Als je die vis naar de eeuwige jachtvelden heen wilt schoppen ben je aan het goede adres, maar je kan hem ok gewoon rustig laten leven... Nee ff serieus, die vis is echt een dag erna dood, water da kan wel maar dat van die vis is ONMOGELIJK tenzij je een of andere isolatie vorm tussen het resevoir van die vis en de rest van de PC zet.

• Dennahz
  • Laatst online: 23-11 11:22

Dennahz

Life feels like hell should.

tss wat een reacties in 1 nacht zeg :Z

had ik niet verw8 van jullie zo'n zieke gast beetje helpen :*

Twitter

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 01:12 schreef klikodog het volgende:

[..]

of hol torren
geen wonder dat klikodog zijn IQ zo laag is kijk maar eens wat zijn beroep is;Beroep: distibuite mederwerker (bron,Profiel van klikodog)

zo gaan we het nu weer gewoon hebben over waar dit topic over ging?
ik ben wel eens benieuwd naar het resultaat en als het klaar is natuurlijk naar de foto's.

Ik zelf denk dat wat de topicstarter graag wil wel mogelijk is zal ff gaan zoeken en als ik wat heb gevonden dan horen jullie het wel.

• Rebels
Dat was een eleverend nachtje...

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
wat je natuurlijk wel kan doen is je monitor als aquarium (nee niet een werkende) en dan de systeemkast als server en dan zeggen dat je screensaver draait :D

Human Bobby

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 10:03 schreef MightyMark het volgende:

[..]

geen wonder dat klikodog zijn IQ zo laag is kijk maar eens wat zijn beroep is;Beroep: distibuite mederwerker (bron,Profiel van klikodog)

zo gaan we het nu weer gewoon hebben over waar dit topic over ging?
ik ben wel eens benieuwd naar het resultaat en als het klaar is natuurlijk naar de foto's.

Ik zelf denk dat wat de topicstarter graag wil wel mogelijk is zal ff gaan zoeken en als ik wat heb gevonden dan horen jullie het wel.
sind wanneer heeft een beroep met een iq iets te maken als het fout geschreven is ooit wel eens gehoord van woord blindheid

• Rebels
Hou nou eens op met dat gezeik! ONTOPIC! PLEAZ!

Anders mag ie dicht van mij!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

gewoon een losse ouderwetsche vissenkom op de kast?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

ach... wat kost zo'n vissie nou...
zolang je d'r maar altijd wat achter de hand hebt zit je goed.

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 01:14 schreef borganism het volgende:
is al is gedaan :D

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 11:35 schreef badpinguin het volgende:

[..]

is al is gedaan :D
anders maak je een stel buizen door je pc en verbindt je die met een kooi waar de hamster inzit :P

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 11:37 schreef Amnesiac het volgende:

[..]

anders maak je een stel buizen door je pc en verbindt je die met een kooi waar de hamster inzit :P
lijkt mij ook nog wel tof..

dit kan je eigenlijk ook met die visjes doen...
je zet een klein aquarium naast de kast en laatdoorzichtige buizen door de kast lopen... dan neem je visjes die voortdurend zwemmen en zet je wat stroming op het water door die buizen >:)

(dat laatste was niet serieus he, voor de zeikers onder ons)

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Denk ook aan de EM-straling!

In, een PC heb je meer straling dan daarbuiten; een kleinere vis reageert daar dus nog heftiger op dan een grotere...

Ik weet niet in hoeverre dat schadelijk is, maar ik zou er toch even verder naar kijken...! :)

Dieren worden iig wel beïnvloed door EM-straling (mobiel-hoofd, dus zeker PC-vis)...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Maar is de bouwtekening nu al klaar?

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 10:31

WiXX

Kijk uit malloot een...

Als je er nu een sidderaal in zet kun je van dat dat beest stroom aftappen om je pc te laten runnen :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Tjah ik zou eigenlijk wel een cavia in mijn PC willen, is dat te realiseren?

Ik dacht, ik bouw d'r een kooitje in, en daar zet ik dan een 200 mm fan op, word de cavia ook gelijk gekoeld.

Nee...

Een vis in een pc vind ik wel wat ver gaan, het idee is ok, maar ik zou die vis niet willen zijn.

Gooi er dan een nep visje in... Is toch ook leuk?

• Professor_Botje
  • Laatst online: 22-11 18:28

Professor_Botje

Administrator

Ik heb ooit eens het idee gehad om watercooling te maken...

en dan voor in mu kast een raam met een dikte van een paar CM. om daar dan tropishe visjes in te doen water te warm vis dood :'( zo kan je meteen zien of je CPU ook dood gaat? B-)

Maar ja dis alteid maar een idee gebleven omdat als je naar een lan toe gaat alleen maar water probleemen kan krijgen enz.

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• Professor_Botje
  • Laatst online: 22-11 18:28

Professor_Botje

Administrator

Op zondag 17 februari 2002 13:47 schreef WiXX het volgende:
Als je er nu een sidderaal in zet kun je van dat dat beest stroom aftappen om je pc te laten runnen :)
YEA RIGHT :P

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mensen: dion_b gaf wat nuttige tips over het houden van vissen.
Laten we het ff ontopic houden, en als jullie echt zonodig de topicstarter af willen branden; doe dat dan via mail of ICQ.

<font size=6>Vanaf nu ontopic, anders gaat hij dicht en krijgt de eerste die probeert de boel onderuit te schoffelen een officiele waarschuwing.</font>

Persoonlijk ben ik er ook niet zo'n voorstander van om levende wezens in een casemod te verwerken, maar als het volgens de regels gebeurt in combinatie met de tips van dion_b, kan ik ermee leven.

U telt nu voor twee, want u bent gewaarschuwd.

Verwijderd

Het kan wel met een plexiglas (1 cm dik) aquarium en twee rechterhanden.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013955081

Leuke casemod met een beetje creativiteit
Vis blij, baas blij

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:13

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

persoonlijk vindt ik het een leuk idee die visjes, kom op in een kom op de kast wat zitten te zwemmen is niet tof, al vergeet je om de 3 seconden al waar je bent (kortgeheugen hebben die viskes). Iedereen heeft er geen problem mee met die visjes op de kast.

Je pleurt wat viskes in een pc en iedereen begint te eikelen, denk na, de visjes zullen daar goed zitten, ze hebben elke dag aandacht want ze zitten in je grote liefde dus je kijkt er de heletijd na. Volgens mij is een leven in een pc een beter leven op een kast waar je af en toe naar kijkt.

Ik persoonlijk vind het een goed idee en heb er geen problemen mee mits de dieren een goed leven leiden.

Hamsters zij ook wel een goed idee, je stopt je kast vol met doorzichting buizen zet een kooi er naast en de hamsters rennen door je pc heen en als ze moe zijn gaanz e in de kooi slapen. Ook een leuk gezicht en minder werk

:)

War is the only proper school of the surgeon.

• Bjorker
  • Laatst online: 20:08

Bjorker

Cadillacs rule!

Edit:
Hier stond een domme opmerking sorry.
Graag negeren aub.

Nope

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 11:34
Op zondag 17 februari 2002 16:31 schreef Bjorker het volgende:

[..]

Waarom quote jij jezelf :? En dan ook nog met een tegenovergestelde mening / opmerking...
Wat zei Kaj nou :?

ontopic!

Ok, ehm, het zou moeten kunnen, maar pas wel op dat die beesten het niet te heet krijgen :P
Bredere kast is aan te raden (meer ruimte om te werken en meer ruimte om te vissen)

Oh ja, koop ook zo'n nep vissertje, maakt het geheel allemaal even af *D

• Brent
  • Laatst online: 21:24
Op zaterdag 16 februari 2002 22:28 schreef WSFN_FunBoy_NL het volgende:
code:
1
2
[b]Op zaterdag 16 februari 2002 22:27 schreef WSFN_FunBoy_NL het volgende:[/b]
Is je baas een ziek persoon ? :?

Vis past zich aan op de leefomgeving, lullo
schizofreen?

ontopic: eigenlijk vind ik dat het niet kan, ivm vis. ik weet niet wat de temp schommelingen zijn in zo'n case, maar erg veel kunnen die beestjes niet hebben (met name tropische vissen zijn erg gevoelig). en dat ze geen ruimte nodig hebben is onzin, hoe groter je bak hoe beter.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:02
maar waarom zou je niet een oude monitor als aquarium gebruiken, dan heb je meteen een kijkglas en is een stuk groter.
Afbeeldingslocatie: http://www.techquarium.com/aquaria/macq/Classic03.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.techquarium.com/aquaria/lisa/Lisatank1a.jpg

maar zoek gewoon ff met google

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

<off topic>
Ik met veel plezier :P en vele lachstuipen:P deze hele topic door gelezen, en ik ben het toch wel met die Belg eens (die van blz 3 en 4 :) )
</off topic>

<on topic>

Maar ik vind dat je best wel een vis in een computer mag doen, mits hij een groot aquarium heeft, hij genoeg te eten krijgt, en hij het niet te warm krijgt.

</on topic>

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Rebels
Kunnen we vanaf nu dan weer serieus doorgaan?!!
Ik zou graag nog wel wat nuttige tips willen hebben

Ik helaas geen tekeningen, (ik ben iets met potlood en papier aan't ontwerpen, op de PC kost dit veel moeite)

Meestal los ik alle problemen praktisch op als ik bezig ben met een project :Y)

Verwijderd

Ik zou een soort aquarium kopen,
en die in de voorkant van een (grote) kast modden.
Dat heeft 2 voordelen
hij zal niet snel lekken, en als hij lekt weinig probs..

Als je wil wil ik wel wat ontwerpen...
Maar het is zowieso denk ik het beste om de pc & het aquarium 'los' van elkaar te hebben. Maar dan wel in 1 kast..

[edit]

Ik bedenk me net:
Het aquarium moet wel uit de kast steken anders word het lastig voederen :p

• Rebels
Op zondag 17 februari 2002 21:35 schreef kwweetnix het volgende:
Ik zou een soort aquarium kopen,
en die in de voorkant van een (grote) kast modden.
Dat heeft 2 voordelen
hij zal niet snel lekken, en als hij lekt weinig probs..

Als je wil wil ik wel wat ontwerpen...
Maar het is zowieso denk ik het beste om de pc & het aquarium 'los' van elkaar te hebben. Maar dan wel in 1 kast..

[edit]

Ik bedenk me net:
Het aquarium moet wel uit de kast steken anders word het lastig voederen :p
Bedankt voor je ontwerp aanbod, maar ik denk dat je dan toch ontwerpen maakt die heel anders zijn dan mijn gedachte

Mijn idee is meer een bak van 4-5cm doorsnee,waar van boven precies een stofzuiger mond(duct) oppast en dan zo'n 40-50cm hoog,gaatje in bovenkant kast voor zuurstof en voer.
Dit monteer je in de kast en als je je kast dan dicht doet valt het "aquarium" zo voor het raam!
Beetje duidelijk? Als je dit(zonder alteveel moeite) in een plaatje kan omzetten,zal ik je heel dankbaar zijn :9~

Verwijderd

ik email wel ff wat, ik zit nu achter pc zonder goede progs
dus in paint gemaakt :P

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op zondag 17 februari 2002 21:47 schreef gjrebels het volgende:

[..]

Mijn idee is meer een bak van 4-5cm doorsnee,waar van boven precies een stofzuiger mond(duct) oppast en dan zo'n 40-50cm hoog,gaatje in bovenkant kast voor zuurstof en voer.
Ik snap je idee, en hoewel ik het idee niet eens zo vreemd vind, denk ik toch dat je als je iets doet de bak wel iets breder mag maken dan 4/5 centimeter, die vis heeft dan nouwelijk ruimte om om te draaien.

Ik denk dat je idd beter een grotere case kan nemen, of die plek gebruiken waar normaal je CD-ROM drives in zittin, ja kan dan aan de zijkant een raam maken, je ziet dan vissie van voren en van opzij, en je kan ze er evt. ook naar voren uitschuiven. Verder hebben de vissie dan ook nog eens genoeg ruimte om in rond te zwemmen.
Als je dan iig een bigtower neemt, dan kan je lucht pompje + termostaat evt boven de voeding plaatsen..

Verwijderd

en dan gewoon ook nog ff een paar mooie neon lampies er onder.. dan krijg ie nog een bruut effect ook ! :9

• Rebels
Op zondag 17 februari 2002 22:05 schreef kwweetnix het volgende:
ik email wel ff wat, ik zit nu achter pc zonder goede progs
dus in paint gemaakt :P
THX!, maar is die bak niet een beetje groot?, Je gaat de hele breedte in!,ik denk dat er niet zoveel plaats is!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ff wat pics van mijn ideen:

Hier dus een zijaanzicht
Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/dion.blake/zij.GIF

En hier de achterkant
Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/dion.blake/achter.GIF

Let op, ik ben geen groot kunstenaar of ontwerper, en vooral de radiator van de waterkoeling is veel te klein getekend, maar de mobo zit normaal ook lager (was de voeding ff vergeten |:( )

Maar het gaat om het principe- een volledig waterdicht afgescheiden gedeelte van de kast voor de vissen die aan 2 kanten met de buitenwereld grenst: voorkant (raam- doorzichtig maar kan niet open) en bovenkant (niet noodzakelijk doorzichtig (mag wel) maar kan wel open, al is het normaal lucht/waterdicht afgesloten (luchttoe/afvoer via pomp)
Zo zorg je ervoor dat het om kan vallen zonder vissen/PC te doden.

Hier is trouwens een pic van zo'n tetra- je herkent ze vast wel:
Afbeeldingslocatie: http://www.petplace.com/articles/images/176784465.jpg

Wat betreft die EMI...
De CPU geeft straling op precies dezelfde frequenties als een mobiel (900-1900MHz), maar er is welgeteld 1 studie geweest (deze week in New Scientist gepubliceerd, net in de trein gelezen) die een biologisch effect aangeeft: nematodenwormpjes worden er vruchtbaarder van. Er is nog geen enkel verklaring voor hoe/wat/waar, dus schadelijk valt het bezwaarlijk te noemen- er moet alleen wel dringend gezocht worden naar die hoe/wat/waar.

Maar een stuk practischer- jullie hebben een microgolfoven, he? Welke dingen verhitten die stralen? Juist, vet- en watermolekulen. Kortom, de straling die er vanafkomt gaat de eerste laag H2O verhitten en daar houdt het bij op; de straling in die golflengtes bereikt de visjes nooit :z

Oslik blyat! Oslik!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
hhm dit was (ik las dat waarschuwings bericht later pas) een "onzin" post.Maar het is en blijft een asociaal idee.

Verwijderd

ziek plan :( zielig voor die vissies

Verwijderd

Ik dacht dat als er onzin wordt verkocht hier, dat die persoon dan een waarschuwing kreeg??? :Z

Verwijderd

Op zondag 17 februari 2002 14:34 schreef Kaj. het volgende:
Mensen: dion_b gaf wat nuttige tips over het houden van vissen.
Laten we het ff ontopic houden, en als jullie echt zonodig de topicstarter af willen branden; doe dat dan via mail of ICQ.

<font size=6>Vanaf nu ontopic, anders gaat hij dicht en krijgt de eerste die probeert de boel onderuit te schoffelen een officiele waarschuwing.</font>

Persoonlijk ben ik er ook niet zo'n voorstander van om levende wezens in een casemod te verwerken, maar als het volgens de regels gebeurt in combinatie met de tips van dion_b, kan ik ermee leven.

U telt nu voor twee, want u bent gewaarschuwd.
Ja, stimuleer deze flauwekul ook nog FF :(

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ok; gisteren ging het nog goed, maar vannacht zijn er dus toch twee mensen geweest die het nodig vonden om zich er offtopic mee te bemoeien.
Het stond er groot genoeg; derhalve hebben Plank en JJMeatloaf nu een waarschuwing en gaat dit draadje op slot.

Jammer dat ik weer de admin uit moet gaan hangen; is het nou zo moeilijk?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.