mac adres "gekaapt"

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 16:11
Ik heb kabel internet bij de provider "zeelandnet" , die geven de ip adressen aan de hand van het mac adres van de ethernet kaart.

Een kennis van mij had een tijdje terug het probleem dat iemand anders op zijn mac adres ging surfen en downloaden waardoor zijn dataverkeer ontiechelijk hard steeg terwijl zijn pc gewoon uit stond ... |:(

Nu krijg ik dus het gevoel dat dat bij mij dus misschien ook aan de hand is :(

Weet iemand hoe je dit kan achterhalen ? Ikzelf had gedacht om mijn eigen ip adres te pingen, maar weet iemand andere manieren ? en is die persoon te tracen ??

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Een mac adres is uniek en is "ingebakken" in de netwerkkaart dus dat kun je niet kapen :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 14:45 schreef Marv het volgende:
Een mac adres is uniek en is "ingebakken" in de netwerkkaart dus dat kun je niet kapen :)
Als je dat mac adres nou faked is dat echt wel mogelijk.

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

• NoReseth
dat snap ik ook, maar je kan hem wel invoeren in linux bijvoorbeeld, en dan krijg je toch dat ip adres ...

• Peter Power
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 14:44 schreef pvanwelt het volgende:
Ik heb kabel internet bij de provider "zeelandnet" , die geven de ip adressen aan de hand van het mac adres van de ethernet kaart.

Een kennis van mij had een tijdje terug het probleem dat iemand anders op zijn mac adres ging surfen en downloaden waardoor zijn dataverkeer ontiechelijk hard steeg terwijl zijn pc gewoon uit stond ... |:(

Nu krijg ik dus het gevoel dat dat bij mij dus misschien ook aan de hand is :(

Weet iemand hoe je dit kan achterhalen ? Ikzelf had gedacht om mijn eigen ip adres te pingen, maar weet iemand andere manieren ? en is die persoon te tracen ??
Ik zou even een mailtje sturen naar het beheer, bij de buren was dit namelijk ook aan de hand.

Volgens zeelandnet lach dit aan het downloaden van mp3tjes en films etc... Toen hij 2 weken op vakantie was, zat hij over zijn limiet....

Uiteindelijk hebben ze dat toch kunnen oplossen...

• Marv
Op zaterdag 16 februari 2002 14:46 schreef Peter Power het volgende:

[..]

Als je dat mac adres nou faked is dat echt wel mogelijk.
Dat kun je naar mijn weten niet faken maar ik weet het niet zeker :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Peter Power
  • Niet online
Op zaterdag 16 februari 2002 14:48 schreef Marv het volgende:

[..]

Dat kun je naar mijn weten niet faken maar ik weet het niet zeker :P
Hmm, ik twijfel nu ook... :) Maar bij de buren ging dat toch echt zo...

Verwijderd

Een mac adres zou uniek moeten zijn en is "ingebakken" in de netwerkkaart , maar is op sommige kaarten aan te passen. dus dat kun je niet kapen :)
Theoretisch gezien kan een mac adres niet gekaapt of dubbel zijn.
In de praktijk kan dat helaas anders uitpakken.
Kun je niet gewoon een andere kaart in steken en dat MAc adres doorgeven aan Zeelandnet?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

theoretisch kan dat niet? waarom niet? bij veel drivers/OSs kun je dat gewoon instellen, dus in theorie en in praktijk is het mogelijk...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Marv
Op zaterdag 16 februari 2002 14:49 schreef Dax het volgende:

[..]

Theoretisch gezien kan een mac adres niet gekaapt of dubbel zijn.
In de praktijk kan dat helaas anders uitpakken.
Kun je niet gewoon een andere kaart in steken en dat MAc adres doorgeven aan Zeelandnet?
Zit je mijn tekst wat aan te passen.. zo lijkt het net of ik dat gezegd heb... d8 ff: he dat heb ik helemaal niet gezegd :?

• NoReseth
die kennis van mij zat dus in 2 weken tijd op 600 % van zijn limiet, zelfs toen hij op vakantie ging liep zijn teller vrolijk door met 1500 mb per dag.
hij is gaan bellen met zeelandnet, en na 4 uur lang telefoneren begrepen ze pas dat zijn mac adres gekaapt was, ze hebben daarna vrij simpel die persoon gepakt.

2 dagen later werd zijn adres opnieuw !! gekaapt en begon het weer opnieuw ... , nu heeft hij nieuwe netwerk kaart gehad en hebben ze zijn mac adres in de database gewijzigd.
toch vind ik dit een hele grote blunder van zeelandnet.

zeelandnet zelf zegt de beveiliging hierop eind maart te verbeteren, door dan de combinatie mac ethernet en mac kabelmodem te gaan doen.

maar door de grote actie van hun die ze momenteel nog hebben tot eind maart doen ze dat dus nu nog niet ...

Verwijderd

Ik heb anders zat utilities gezien om je mac adres van je netwerk kaart te veranderen.
Vooral onder linux heb ik er een hoop gezien en geprobeerd gehad.
Kun je je mac adres zo mee veranderen.

edit:
damn, te laat

• NoReseth
bij mezelf weet ik het nog niet 100 % zeker , want ik kom er net achter dat mn data teller beetje erg hard loopt zonder dat iemand download....

dus daarom wil ik liever zelf eerst even alles goed nalopen voordat ik met zeelandnet ga bellen, en eigenlijk zou ik die persoon zelf wel is even persoonlijk willen zien ... >:)

• NoReseth
Op zaterdag 16 februari 2002 14:52 schreef spooki3 het volgende:
Ik heb anders zat utilities gezien om je mac adres van je netwerk kaart te veranderen.
Vooral onder linux heb ik er een hoop gezien en geprobeerd gehad.
Kun je je mac adres zo mee veranderen.
ik weet niet veel van linux ... , maar ik weet dat je daar geen tools voor nodig heb onder linux ...

ifconfig eth0 down
ifconfig eth0 hw ether : XX:XX:XX:XX:XX

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 14:54 schreef pvanwelt het volgende:

[..]

ik weet niet veel van linux ... , maar ik weet dat je daar geen tools voor nodig heb onder linux ...

ifconfig eth0 down
ifconfig eth0 hw ether : XX:XX:XX:XX:XX
Heb je helemaal gelijk in ja.
Onder linux kan het zo, of je schrijft er een scriptje voor.

Verwijderd

Zit zelf ook bij zeelandnet (met die klote downloadlimiet), en het is erg simpel om een macadres te clonen. B.v. via je router, bij de meeste zit er wel een proggie bij wat zorgt dat je geen nieuw adres hoeft over te nemen maar je gewoon je mac adres van je "oude" netwerkkaart kan overnemen. Dat scheeld weer in tijd en moeite omdat je anders eerst alles moet doorgeven aan zeelandnet. Tja, en dit kan nou eenmaal misbruikt worden....

• NoReseth
maar weet iemand hoe ik kan achterhalen of mijn mac adres door iemand anders wordt gebruikt of niet ???

kan ik bij een kennis gewoon een ping uitvoeren naar mijn eigen ip als ik bij me thuis de kabels uit mn modem heb ?
of zijn er andere mogelijkheden ?

• SpOOkyZz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 15:01
Zelf kan je niet achterhalen of je mac-adres nog een keer gebruikt wordt. maar verplaatst je dan veel mb's, wat je zelf dan niet schijnt te doen?!

• NoReseth
we hebben vandaag hier de server geformatteerd , dus ik kon pas vanaf 13:30 ofzo op internet, en me teller stond al op 170 gedownload, 24 verstuurd ..

en er had nog niemand op internet gezeten .. dus vandaar :(
en bij die kennis wil ik het ook nog een tijdje pijlen of het allemaal goed gaat, daarom zoek ik dus oplossingen om het te achterhalen

maar de ping blijft volgens mij de enige oplossing :? :? :?

• SpOOkyZz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 15:01
we hebben vandaag hier de server geformatteerd , dus ik kon pas vanaf 13:30 ofzo op internet, en me teller stond al op 170 gedownload, 24 verstuurd ..

en er had nog niemand op internet gezeten .. dus vandaar :(
en gisteravond na 12uh ook niet meer lopen downloaden?! :)

• NoReseth
heb ik ook al aan gedacht, maar nee dat is het dus ook niet :(

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
De internet routertjes voor thuisgebruik zijn momenteel ook erg populair. Op zo'n ding kun je vaak ook het MAC adres instellen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 15:55 schreef seq_uence het volgende:
De internet routertjes voor thuisgebruik zijn momenteel ook erg populair. Op zo'n ding kun je vaak ook het MAC adres instellen.
Jammergenoeg werkt het alleen PCI op PCI en ISA op ISA.
Misschien dat iemand een idee heeft hoe je een PCI hw adres kan faken op een ISA kaartje? Ik heb het geprobeerd maar krijg geen ip van chello.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 16 februari 2002 16:02 schreef freebie het volgende:

[..]

Jammergenoeg werkt het alleen PCI op PCI en ISA op ISA.
Misschien dat iemand een idee heeft hoe je een PCI hw adres kan faken op een ISA kaartje? Ik heb het geprobeerd maar krijg geen ip van chello.
Dat maakt niet uit. PCI/ISA heeft er niets mee te zien.
Je kan gewoon gelijk welk mac adres instellen.
Op zaterdag 16 februari 2002 15:01 schreef pvanwelt het volgende:
maar weet iemand hoe ik kan achterhalen of mijn mac adres door iemand anders wordt gebruikt of niet ???

kan ik bij een kennis gewoon een ping uitvoeren naar mijn eigen ip als ik bij me thuis de kabels uit mn modem heb ?
of zijn er andere mogelijkheden ?
Dat zou je kunnen doen ja. Lijkt mij een goed idee.
Als jouw mac adres in hun dhcp server als een reservation staat dan kan alleen jouw mac adres gebruikt worden om jouw ip te verkrijgen. Jammer genoeg komen reservations niet in de leases log terecht. Anders was het een eitje om dit uit te zoeken.

Ik vraag me wel af hoe iemand zo maar aan jouw mac adres komt :?
Tenzij hij werkt bij Zeelandnet ;)
Nu ja als hun beveiliging al zo slecht is kan je misschien wel het mac van mensen in jouw netwerkdeel achterhalen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

FOUT ! kan je gewoon faken ook al zit het in je kaart

• CyBeRBuLL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09-2022
Onder LINUX is een mac-adres doodeenvoudig te veranderen.
Dus als iemand kwaad in zin heb, en je mac-adres gaat gebruiken om je ip te spoofen zeg maar bej gewoon de lul want je provider zal op mac-adres onderzoeken.

Verder.......tja dit zal gewoon een probleem worden/blijven daar er dsteeds meer gekut wordt met ip's ern mac-adressen!
( 8-)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:13

markvt

Peppi Cola

nslookup IPADRES
tracert IPADRES

dan kun je in de richting komen..

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zaterdag 16 februari 2002 16:41 schreef Predator het volgende:
[..]
[..]
Gewoon, met een sniffer o.i.d; kabelinternet is gewoon een ethernet segment, dus je "ziet" alle verkeer van je buren ook.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 16 februari 2002 16:54 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Gewoon, met een sniffer o.i.d; kabelinternet is gewoon een ethernet segment, dus je "ziet" alle verkeer van je buren ook.
[..]
Nu ja als hun beveiliging al zo slecht is kan je misschien wel het mac van mensen in jouw netwerkdeel achterhalen.
Had ik dus al gezegd ;)

Maar volgens mij houden scheiden die modems dat toch echt.
Ze krijgen wel alles te zien maar gaan dit niet doorsturen.
Ik heb ook kabelinternet (telenet België) maar hier zie ik toch echt geen verkeer op mijn modem als ik dit zelf niet veroorzaak. Zo wel helemaal gek zijn. Heb ik meteen alle niet geencrypteerde paswoorden van mijn buren.
Die kabelmodems registreren zich op het netwerk en laten enkel verkeer naar jou toe door.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zaterdag 16 februari 2002 17:26 schreef Predator het volgende:
[..]
Ik heb ook kabelinternet (telenet België) maar hier zie ik toch echt geen verkeer op mijn modem als ik dit zelf niet veroorzaak. Zo wel helemaal gek zijn. Heb ik meteen alle niet geencrypteerde paswoorden van mijn buren.
Die kabelmodems registreren zich op het netwerk en laten enkel verkeer naar jou toe door.
Dat verschilt per provider. Collega van mij heeft kabelinternet bij Chello Amsterdam en leent af en toe een MAC adres om zich aan de fair use policy te houden. Hij is daarnaast ook van mening dat Nederlanders volstrekt oninteressante mail berichten uitwisselen >:)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• NoReseth
ik blijf het allemaal maar vreemd vinden.

ik kon dus van buitenaf niet mn eigen ip pingen, dus zou je denken dat er niemand op mn mac adres zit ...

verder heb ik net du meter installed, maar daar zie je heel de tijd allemaal pieken ,(zo goed als constant) terwijl er nergens netwerk activiteit was, dus de betrouwbaarheid van du meter betwijfel ik ook beetje heel erg want er werd bij mn teller nix bijgedaan :?

is er geen win32 proggie dat enkel het uitgaande verkeer telt ? dus alleen het verkeer dat naar en van het internet komt ?

Verwijderd

Men neme een 3com driver disk, starten een utility op en kunnen vervolgens de kaart instellen, inclusief mac adres

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ooit van het maandblad PCM gehoord? Daarin werd in het laatste nummer precies uitgelegd met welke utils je rustig kon spoofen en kan sniffen.

Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom dat dat in de komende maanden heel erg veel gat gebeuren.

Toen PCM met een artikel over casemodding kwam, zagen we ook dat er heel veel beginners hun kast gingen modden en daar dus heel erg veel topics over kwamen.

Verwacht dus dat dit meer en meer gaat gebeuren. Want nu weet iedereen hoe het moet

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• NoReseth
:( ik begin het allemaal steeds meer vaag te vinden :(
ik krijg dus echt het gevoel dat zonder dat ik iets doe er toch verkeer is :'(

en dan is er volgens mij ook niet echt een betrouwbare teller voor windows ...

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Op zaterdag 16 februari 2002 18:13 schreef pvanwelt het volgende:
:( ik begin het allemaal steeds meer vaag te vinden :(
ik krijg dus echt het gevoel dat zonder dat ik iets doe er toch verkeer is :'(

en dan is er volgens mij ook niet echt een betrouwbare teller voor windows ...
Als je bijvoorbeeld Zonealarm hebt, kun je zien hoeveel mb's je verbruikt per sessie. Dat kun je dan vergelijken met je PIP-teller. Is maar een idee hoor.

Verwijderd

check je pip.
Trek je kabel uit je kabel modem.
wacht b.v. 2 dagen (is wel lang).
check je pip opnieuw. Je zou dan geen verschil mogen zien.
Bevalve max 10 min want zo oud kunnen die gevens van je pip zijn.

• NoReseth
bedankt voor het idee :+

ik hoop dat ik snel weet hoe ik internet moet delen met linux want dan kan ik alles veel beter gaan bijhouden :+

Verwijderd

probeer eens:
1. alles in Zonealarm schoon maken en PC opnieuw opstarten en progjes weer opnieuw toestemming geven.
2. zet alle auto-update als dat lukt eens uit, misschienblijft er een progje doordraaien op een of andere wijze
3. installeer Ad-aware voor spyware.
4. download een aantal testtools van www.wilders.org om te testen of je geen trojans hebt.
5. installeer tijdelijk een andere firewall. Bijv Esafe is niet de beste virusscanner, maar de firewall kan meer dan Zonelarm (de vrije versie). als je zelf wat installeerr schakel hem effe uit, want hij houdt ook de registeraanpassingen bij. Check je mail zo straks effe. Hij zat gratis bij een tijdschrift.
Je kunt later uiteraard de software weer verwijderen.

Ook al ga je naar Linux het is altijd beter om te weten waar iets mis gaat, alleen al om er van te leren. Dat helpt je straks bij Linux dus weer.

• NoReseth
Op zaterdag 16 februari 2002 19:17 schreef andre_at_home het volgende:
probeer eens:
1. alles in Zonealarm schoon maken en PC opnieuw opstarten en progjes weer opnieuw toestemming geven.
2. zet alle auto-update als dat lukt eens uit, misschienblijft er een progje doordraaien op een of andere wijze
3. installeer Ad-aware voor spyware.
4. download een aantal testtools van www.wilders.org om te testen of je geen trojans hebt.
5. installeer tijdelijk een andere firewall. Bijv Esafe is niet de beste virusscanner, maar de firewall kan meer dan Zonelarm (de vrije versie). als je zelf wat installeerr schakel hem effe uit, want hij houdt ook de registeraanpassingen bij. Check je mail zo straks effe. Hij zat gratis bij een tijdschrift.
Je kunt later uiteraard de software weer verwijderen.

Ook al ga je naar Linux het is altijd beter om te weten waar iets mis gaat, alleen al om er van te leren. Dat helpt je straks bij Linux dus weer.
je heb helemaal gelijk :)
maar wat het dus is, er kunnen op dit moment geen programma's zijn die willen updaten oid want de pc is juist net geformatteerd en er staat nog nix op ....
daarom vind ik het juist allemaal zo vreemd :'(

• NoReseth
en nog iets .... , als je alleen maar beetje doet surfen van pagina naar pagina en nix download en ook beetje op msn doet praten.
hoeveel mb kost dat dan ongeveer per uur ?
mb'tje of 20 ofsow ?

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 19:28 schreef pvanwelt het volgende:
en nog iets .... , als je alleen maar beetje doet surfen van pagina naar pagina en nix download en ook beetje op msn doet praten.
hoeveel mb kost dat dan ongeveer per uur ?
mb'tje of 20 ofsow ?
nooit gemeten.
Kijk je mail toch eens na wellicht dat dat het progje toch duidelijk maakt wat de oorzaak is. De upload is nog bezig, ik hoop dat het bestand weer niet te groot is. En dat voor een gratis progje.....

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 19:40 schreef andre_at_home het volgende:
[..]
nooit gemeten.
zie het net bijj ZA staan....ruim 20 MB up (2x poging maar bestand was te groot) en down ca 6 MB in een ruim uur. Valt mee.... typen kost veel tijd..... Eigenlijk zou ik een spraak-tekst converter "moeten" hebben.... en dan knip-plak.
Kunnen we weer snel verder surfen of het antwoorden schiet wat meer op.... ;)

Verwijderd

bel naar je isp zeg dat je nu offline gaat voor 2 dagen als iemand online komt met jouw ip (wat niet kan als het vast zit aan je mac adres) dan weet je het :D

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zaterdag 16 februari 2002 17:26 schreef Predator het volgende:
[..]
[..]
Zie bevobbeld dit topic

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10
Ik gebruik een router om mijn kabelinternetverbinding te delen.
Daarmee kan ik gewoon een mac-adres hard invullen.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Pc123
  • Laatst online: 09:24
Op maandag 18 februari 2002 18:58 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Zie bevobbeld dit topic
Dat zijn mensen die hun windows netwerk aan hebben staan bij de @home adapter en door een foutje van @home wordt het niet geblokkeerd. Je kan dus inloggen op andere computers omdat ze hun beveiliging niet op orde hebben maar dit betekent NIET dat je al hun internet verkeer kan bekijken.

• paknaald
  • Laatst online: 20-08 20:02
moet je bij zeeland net betalen per byte oid? dan zou ik ook aangifte doen wegens diefstal/oplichting, als ze die persoon makkelijk kunnen pakken bij de provider gaat ie zo hupsakee naar de rechter.

jammer dat de digitale politie in nederland pas 30 rechercheurs kent

• NoReseth
hehe, zou idd beters zijn om zoiemand aan te geven.
maar ik heb ondertussen contact opgenomen met zeelandnet , maar volgens jongens die ik ken kunnen ze die persoon alleen maar tracen tot op welke switch / router die zit, en dus niet op welke port ervan die zit :(

weet iemand trouwens of het ook mogelijk is om het mac adres te faken / veranderen van een com21 modem :? :?

want dat is namelijk de volgende beveiliging die ze gaan doen, en ik wil dus wel 100 % zeker zijn dat die wel veilig zal zijn ... dus vandaar dat ik dit wil uitzoeken :+

Verwijderd

Bel zeelandnet op. Spreek met ze af bv. 2 dagen lang je verbinding niet te gebruiken. Zien ze dan toch verkeer dan weet je dat 'er iets loos is'.

Overigens lijkt het mij sterk hoor. Je zou dan nl. vanzelf een keer een conflict moeten krijgen omdat het netwerk 2 machines met hetzelfde IP/MAC ziet.

En ja, een mac adres is gewoon te wijzigen bij de meeste NIC's.

• NoReseth
dat is niet helemaal waar , ik heb het vanmiddag getest, ik was online en een vriend van me ging ook op me mac adres, en hij kreeg gewoon hetzelfde ip !!!
er ontstond een conflict toen omdat we allebij hetzelfde share programme gebruikten en als hij erop ging werd ik gekicked en andersom.

maar we hadden wel degelijk hetzelfde ip |:(

• Xandrios
  • Laatst online: 16:03
iedereen kan dit opzich zo doen.

Als je een router gebruikt, kan je handmatig het MAC ardes invoeren. Met een gewone NIC is het ookwel mogelijk, maar das wat lastiger.
Waarschijnlijk kun je met een ARP commando oid wel bestaande MAC adressen van de buren etc te weten kunnen komen....

't is iig zeker niet onmogelijk...

• NoReseth
met andere woorden super simpel.
zelfs in windows kan je het mac adres zo invullen.
ik sta eigenlijk verbaasd hoe slecht beveiligd het allemaal is :( :( :(

• jkf
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Wat alleen in te stellen onder linux, na speciaal gereboot te hebben naar windows:

Configure nic -> Advanced -> Network Address
Eitje

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

• Xandrios
Op zaterdag 23 februari 2002 19:09 schreef jkf het volgende:
Wat alleen in te stellen onder linux, na speciaal gereboot te hebben naar windows:

Configure nic -> Advanced -> Network Address
Eitje
windowsXP:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~tweakersgot/mac.JPG

Zou dat op deze manier werken?
(als ik dan een fatsoenlijk mac-adres invul)

:?

• NoReseth
jahoor, werkt perfect :D

• WouterG
  • Laatst online: 09:44

WouterG

Dit is geen ondertitel

Op zaterdag 23 februari 2002 18:55 schreef Cutebritney het volgende:
iedereen kan dit opzich zo doen.

Als je een router gebruikt, kan je handmatig het MAC ardes invoeren. Met een gewone NIC is het ookwel mogelijk, maar das wat lastiger.
Waarschijnlijk kun je met een ARP commando oid wel bestaande MAC adressen van de buren etc te weten kunnen komen....

't is iig zeker niet onmogelijk...
Bij een netgear router moet het mac adres van een van de lokale pc's komen. Volgens mij hebben ze dat gedaan om deze situaties te voorkomen.

Wel klote dat ik nu mijn 10mbit kaartje moet blijven gebruiken.

Verwijderd

maar doordat je ook even de kabelmodem moet faken zal het bij upc niet zo snel lopen. ;)

• NoReseth
maar is het wel mogelijk om een kabelmodem te faken of gaat dit bijv alleen in de modem zelf ? of moet je dan persee een router hebben ?

• Xandrios
Op zondag 24 februari 2002 10:13 schreef pvanwelt het volgende:
maar is het wel mogelijk om een kabelmodem te faken of gaat dit bijv alleen in de modem zelf ? of moet je dan persee een router hebben ?
als het zo is dat ze ook naar het MODEM MAC-adres kijken, maakt het niet uit of je een router hebt ja/nee.

De router kan het mac-adres van je netwerkkaart emuleren, niet van het modem.

Overgins moet het wel mogelijk zijn om je mac-adres van het modem te faken, maar je zult het modem dan moeten openslopen, en een Eeprom flashen....
(is niet zo 123 ff zelf te doen waarschijnlijk)

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 19:35
Een MACadres is uniek zo uniek dat als je een goedkoopE NIC koopt dat het voor kan komen dat je er 2 met het zelfde MACadres heb is mij al 2x overkomen maar ik kocht toen we een grote Partij die NIC met een realtec chip hebben er wel eens een handje van.....

Maar er zijn zat proggies die een MACadres kunnen naapen.
Ze schrijven wat weg in het register en klaar.

• NoReseth
ik sluit voor een project van school ook kabelmodems aan, en we hadden van zo'n speciaal kabeltje voor de com21 modems, waarmee je frequentie e.d. kan instellen

kan je met dat kabeltje niet het mac adres wijzigen ???

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 16:10 schreef pvanwelt het volgende:
ik sluit voor een project van school ook kabelmodems aan, en we hadden van zo'n speciaal kabeltje voor de com21 modems, waarmee je frequentie e.d. kan instellen

kan je met dat kabeltje niet het mac adres wijzigen ???
Nee, dat kan niet, je zal de eeprom moeten flashen.

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 16:43 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet, je zal de eeprom moeten flashen.
zal 'n null-modem kabel zijn, zodat je er met een terminal programma in kunt. Als dat zo is, kun je waarschijnlijk ook het MAC adress wijzigen.

• NoReseth
dat klopt jah het is een null modem kabel ...
hmmz, kan je die niet ergens gewoon kopen die kabels ?

Verwijderd

Ik heb zelf thuis een router van e-tech liggen. Hier kan ik zonder problemen het mac ardes gewoon intoedsen. Deze wordt dan doorgegeven aan mijn (adsl) modem maar met een kabelmodem gaat dit dus ook! B-)

1500 mb in een dag was er gehaald zag ik ergens boven, is erg veel, reken maar uit, gedeeld door 12 uur is dat al.....125 mb per uur, dat is 34 KB per seconde, contstant (correct me if i'm wrong). Dit is best een groot getal. Ik weet niet hoe de snelheid van de kabel in zeeland is maar hier in Utrecht lopen ze nog steeds op upc te schelden met de ampere 3 KB/s |:(
edit:

Oeps te laat

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 17:24 schreef pvanwelt het volgende:
dat klopt jah het is een null modem kabel ...
hmmz, kan je die niet ergens gewoon kopen die kabels ?
kun je zelf maken, en wel hier! :P

• Xandrios
Op zondag 24 februari 2002 18:11 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

kun je zelf maken, en wel hier! :P
die zijn voor tussen 2 pc's, niet voor tussen 1 pc en een com21 modem :P

De goede kabels kun je wel maken, moet je maar ff zoeken hier op got :)

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 18:16 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

die zijn voor tussen 2 pc's, niet voor tussen 1 pc en een com21 modem :P

De goede kabels kun je wel maken, moet je maar ff zoeken hier op got :)
is zeker aan één kant RJ45 stekker? :+

• NoReseth
ene kant op de comport, andere kant een plat stekkertje met 3 kleine pinnetjes d8 ik ...

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42
Op zondag 24 februari 2002 21:42 schreef pvanwelt het volgende:
ene kant op de comport, andere kant een plat stekkertje met 3 kleine pinnetjes d8 ik ...
Hier 2 links waar uitgebreid staat hoe je zo'n simpel kabeltje kan maken:

http://cu.nl.nu/tips/com21.html

http://www.youpc.com/com21m.html

:)

• Peter Power
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 21:42 schreef pvanwelt het volgende:
Hey de tester ook op GoT ;)

Het is idd supersimpel.. enkel bij bepaalde mensen werkte het gewoon niet...

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Bij linux kan je het mac adres software matig instellen.

thunderstruck

• NoReseth
Op maandag 25 februari 2002 03:34 schreef Chandler het volgende:
Bij linux kan je het mac adres software matig instellen.
lijkt me beetje sterk dat je het mac adres van je kabel modem in linux software matig kan instellen ... |:(

weet trouwens iemand of je die kabeltjes ergens kan kopen voor die com21 modems ???

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Zelfs onder win98 kan ik heel makkelijk het mac adres iwjzigen bij een xircom ethernet kaartje.

Systeem | Strava

• NoReseth
jah van een ethernet kaartje .... , maar dan heb je de paar laatste posts niet goed gelezen ... , ik vroeg daar namelijk of het mogelijk was een mac adres te faken van een kabelmodem :)

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47
Bij mijn weten heeft de netwerkkaart een MAC adres, maar ook het modem heeft er een. dus het maakt geen reet uit welke netwerk kaart je gebruikt, het MAC adres van dat modem kan ik mijn ogen volgens mij wel gesimuleerd worden.

• NoReseth
Op maandag 25 februari 2002 13:29 schreef Robthebest het volgende:
Bij mijn weten heeft de netwerkkaart een MAC adres, maar ook het modem heeft er een. dus het maakt geen reet uit welke netwerk kaart je gebruikt, het MAC adres van dat modem kan ik mijn ogen volgens mij wel gesimuleerd worden.
welke netwerkkaart je gebruikt maakt opzich wel uit, want je krijgt een ip aan de hand van dat mac adres van je ethernet kaart ... (of je moet die faken)

de ene zegt dat het wel mogelijk is het mac adres van je modem te faken, de ander zegt van niet, maar wie weet het nou zeker of het wel / niet kan ?

en weet iemand waar je zo'n kabeltje haalt voor die com21 modem ?

Verwijderd

Wel leuk dat iedereen na 100 posts nog zit te mierenneuken over daty je een mac-adres in kan vullen in linux en windows.

Met ping kan je dus zo tjekken naar je ip. Het simpelste is dus een ander netwerkkaartje en je pc gewoon aan laten. :7

Verwijderd

Andere optie is je systeem gewoon 7*24 aan laten staan.
Als ze dan je MAC jatten kunnen ze er in iedergeval niks mee!
Ik heb het idee dat er een paar grapjurken MAC-jes aan het verzamelen zijn om zo bandbreedte van andere gebruikers te jatten zodra ze niet on-line zijn.
Deze situatie heeft ook een voordeel.....
Je kabelboer kan jou nooit aansprakelijk houden voor (D)DoS aanvallen / naheffingen voor verbruik.
Als je dit aan een rechter voorlegt hoe makkelijk het is om daar de boel te verstieren is dat in de meeste gevallen voor een rechter al genoeg om de klacht van je provider niet ontvankelijk / onvoldoende bewezen te verklaren.

• NoReseth
Op maandag 25 februari 2002 13:38 schreef oudakker het volgende:
Andere optie is je systeem gewoon 7*24 aan laten staan.
Als ze dan je MAC jatten kunnen ze er in iedergeval niks mee!
dat is juist het probleem, want als ik al op mijn mac adres surf om het zo maar even te zeggen, en iemand probeerd hem te jatten... , dan krijgt hij gewoon hetzelfde ip toegewezen als mij en kan hij gewoon ook internetten, dit heb ik namelijk v.h. weekend getest.
ik stond ervan te kijken want dacht dat het niet kon 2 dezelfde ip-adressen, maar het kon wel degelijk :'(

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 13:42 schreef pvanwelt het volgende:

[..]

dat is juist het probleem, want als ik al op mijn mac adres surf om het zo maar even te zeggen, en iemand probeerd hem te jatten... , dan krijgt hij gewoon hetzelfde ip toegewezen als mij en kan hij gewoon ook internetten, dit heb ik namelijk v.h. weekend getest.
ik stond ervan te kijken want dacht dat het niet kon 2 dezelfde ip-adressen, maar het kon wel degelijk :'(
Tuurlijk kan je 2 dezelfde ip adressen gebruiken, als je subnet maar anders is. Anders krijg je een conflict, tenzij ze niet met elkaar in contact komen.
Maar ik vindt het vreemd dat de provider dit niet controleerd, dat je 2 dezelfde ipadressen uitgeeft op hetzelfde subnet.

• NoReseth
dat noemen ze zeelandnet :o

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 13:42 schreef pvanwelt het volgende:

[..]

Juistja, en omdat jij op dat moment online bent, kan die ander er ook niks mee!!!!
Want wat gebeurd er als 2 systemen hetzelfde ip-adres hebben....... JUIST JA, dan kunnen ze beide niets meer doen!
Want die ander wil browsen naar GoT... GoT geeft antwoord naar ip-adres, en er zijn opeens twee systemen die antwoord geven..... Nee dat gaat dan dus niet werken.
En zolang jij online blijft hangen en die illegale jou MAC en ip-adres heeft gejat, kan ook hij er dus niets mee doen!
Hij zal er dus snel een ander adres in zetten en komt ie voor jou weer vrij.
En als ie dat op een gegeven moment een paar keer geprobeerd heeft zal ie waarschijnlijk jou MAC uit de lijst gooien.

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
weet iemand toevallig zo'n tooltje om je mac adres te veranderen? het is voor binnen een netwerk

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zaterdag 06 april 2002 15:41 schreef iCrOn het volgende:
weet iemand toevallig zo'n tooltje om je mac adres te veranderen? het is voor binnen een netwerk
voor welk OS?

A wise man's life is based around fuck you

• iCrOn
  • Nu online
windows XP pro

• Xandrios
Op zaterdag 06 april 2002 15:50 schreef iCrOn het volgende:
windows XP pro
das volgensmij gewoon te doen bij de instellingen van je kaart hoor :o

• iCrOn
  • Nu online
Ethernet MAC-adres = xx:xx:xx:xx:xx:xx
zo veel cijfers passen er bij niet in bij netwerk adres

• Splatter
  • Laatst online: 26-11-2021
Op zaterdag 06 april 2002 16:09 schreef iCrOn het volgende:
Ethernet MAC-adres = xx:xx:xx:xx:xx:xx
zo veel cijfers passen er bij niet in bij netwerk adres
De dubbele punten mag je weglaten.

• iCrOn
  • Nu online
ok bedankt nou heb ik een router in plaats van een hub :P

Verwijderd

Iemand in hetzelfde netwerksegment kan het zo uit z'n arp tabel vissen..

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
hehehe, wil je voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, wordt je genaaid met zoŽn kutprovider (waar je ook nog een jaar aan vast zit.)>:(

Ik was één van de eersten die kabel internet van Zeelandnet had en één van de eersten die zijn modempje na een jaar weer in kwam leveren (en toen wisten zie niet wat ze er mee moesten, hadden ze niet aan gedacht |:().

Trouwens dat MAC adres kapen deed ik 2 jaar geleden ook al regelmatig en dat werd toen ook al veel gedaan, maar die amateurs (zeelandnet) kopen een systeem compleet, maar hebben niet de expertise in huis om het te verbeteren of aan te passen, en ondertussen loopt je metertje door........

Ik wens de 34000 mensen die een "gratis" aansluiting hebben genomen veel succes het komende jaar met "Zeeuwennet" (zûûûûûnig !) en ik ga binnenkort lekker genieten van ADSL (hoop ik :))

PS zeelandnet laat je 100 mb limiet voor je gratis aansluiting met 10 abo ook stiekum oplopen zodat je vanzelf op een duurder abo gezet wordt (en dan wordt ADLS aantrekkelijker)
PSS (of PPS?) De aansluiting was tot 31 december gratis en daarna is Žie naar E300 gegaan (voorheen E100), de keuze lijkt mij duidelijk !!!

Mitch___

(edit:typo)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jarijesa/CM/router.JPG :P

• Peter Power
  • Niet online
Zeelandnet zou de beveiliging gaan verbeteren en je mac adres van je NIC aan het mac van je kabelmodem koppelen...

Volgens mij is dit enkel nog niet gebeurt...

Pagina: 1